12-10-2008 22:54:57 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Dan moeten ze eindelijk eens wat gaan doen aan die waanzin in de NoordOost, waar spitstreinen gezellig 11 minuten een spoor van Utrecht C bezet staan te houden, en dat 2x per uur. |
12-10-2008 23:05:58 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Daar staat een veel korter kerende NoordOost naast, welke na de voortrein binnenkomt uit de richting Amf en dan als eerste in westelijke richting vertrekt. Je kunt dat wellicht omdraaien maar dan heb je per saldo net zoveel minuten bezette sporen te Ut.![]() |
13-10-2008 12:04:28 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Kan de 12500/12700 niet in Amf ingehaald worden door de 500/1700? Dat betekent weliswaar traplopen voor de mensen uit de 12500/12700 die met de 500/1700 verder moeten (wat voorkomen kan worden door in Zl op de 500/700 over te stappen en zonodig te Amf van de 700 op de 1700, maar dat terzijde). Connexxion en de 5600 blijven gewoon zoals het is, de 12500/12700 komt gewoon om .20/.50 binnen en gaat pas om .28 en .58 weg. Dat is op tijd voor de 12500/12700 ri Lw, die komt pas om .01/.31 aan. Als dat officieel te weinig tijd is, moet er een minuutje bijkomen voor de 12500/12700, want 4 minuten is voor de 1500 ook voldoende (vertrek om .28/.58, aankomst .02/.32 aan). Weliswaar lopen de 12500/12700 uit Ut dan regelmatig voor de paal, maar dat gebeurd op wel meer plekken. Belangrijker is dat de 12500/12700 en 500/1700 vanaf Ut er de sokken inzetten om de 5600 ri Zl niet te veel in de weg te zitten. Een groter probleem is de 5800 ri Avat, die komt om .25/.55 aan op sp2 en is dus kruisend. Als die op tijd is, is het geen probleem, maar als die net te laat is moet die tussen de vertrekkende en de aankomende 12500/12700 doorgeflanst worden, en bovendien opschieten op sp2 om de 700/1600 daar niet teveel in de weg te zitten. De +5 die daardoor ontstaat voor de 5800 is niet heel erg omdat er op Amf, Amfs en Avat toch geen aansluitingen zijn (EDIT: de aansluiting op de 12500/12700 ri Lw wordt misschien krap, maar die reizigers kunnen dan nog altijd met de 500/700 naar Zl en daar overstappen), en de keertijd te Avat is 17 minuten, dus voldoende om een +5 er uit te halen. Gewoon even een gedachtegangetje ![]() Oh ja: richting Lw is het probleem kleiner omdat 12500/12700 pas te Zl wordt ingehaald door de 500/700. |
13-10-2008 12:17:00 | ||
---|---|---|
lykele
![]() |
Slecht idee, als je wil zorgen dat richting Ut (of Zl) mensen de 12500/12700 nemen, wat het idee van een spitstrein is, moet die wel als eerste aankomen. Men neemt nl niet de rustigste trein, maar degene met de kortste reistijd. Ik dacht dat de 12500/12700 daarom voor de 500/700 uitreed, om de al wachtende mensen op te vangen. Wat wel kan is in Ut de 12500/12700 eerder dan de 500/1700 laten vertrekken, maar dan heb je nog steeds evenveel spoorminuten. (alleen andere verdeling). Laatst bewerkt door lykele op 13-10-2008 12:18 |
![]() |
advertentie |
13-10-2008 12:31:01 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Ik vraag me af of dat kan, want behoud je dan de overstap van de 500/1700 op 12500/12700 wel? Bovendien heeft het ook als gevolg dat de trein van Ut naar Rtd in de spits andere patroontijden krijgt daar buiten, tenzij het Rtd-deel altijd voor het Gvc-deel uitrijdt. Maar is het dan ook geen optie om de knoop tussen beide treinen in Gouda te leggen? |
13-10-2008 16:05:39 | ||
---|---|---|
oudeaap
![]() |
Bedoel je daarmee combineren in Gd? ik denk dat dat niet echt gaat passen met de treinlengtes/perronlengtes. 12bakken is maximum dacht ik. |
13-10-2008 16:13:10 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Gd heeft inderdaad een maximum van 12 bakken, maar ik denk niet dat je daar IC's elkaar wilt laten passeren, tenzij je wilt dat bepaalde IC's Gd gaan overslaan. Dat er te weinig ruimte is te Gd, blijkt al uit het feit dat de 9800 altijd gelijk met de 20500/21700/12500/12700 vertrekt naar Gdg om de 500/1700 ruim baan te geven. Dit is al een ruimtebesparende maatregel om de druk er een beetje af te halen, en die druk zou alleen maar verhoogd worden als je in Gd een bepaalde IC ruim 5 minuten laat staan om een ander te laten passeren. Wat wel zou kunnen, is de 'Rotterdamse' IC een minuut of 6 later laten vertrekken. Met de 2800 kan dit niet, want dan zit de 4000 in de weg, maar met de NoordOost kan dat wel (of zit dan de 9700 in de weg?). Je komt dan al later in Gd aan (later dan de 'Haagse' IC) en dan heb je inderdaad de omgekeerde volgorde tussen Gd en Ut en dat scheelt weer een lange keertijd van de 'Rotterdamse' in Ut. Of zie ik nu iets over het hoofd? Martijn |
13-10-2008 16:54:53 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Mijn gedachte was niet om de IC's tussen Ut en Gd te combineren, maar om de 12500/12700 tot Gd voor de 500/1700 uit te laten rijden en daar beide treinen tegenover elkaar te zetten zodat de reizigers uit de 500/1700 de gelegenheid krijgen om in de 12500/12700 over te stappen (dat bedoelde ik met knoop). Dit laatste moet ergens gebeuren en kan alleen in Amf, Ut of Gd. Maar wat ik vergeten was, is dat er ook nog wat stoppers in die omgeving zijn waar je ook niet te veel mee kan schuiven. @Martw: als je de 12500/12700 6 minuten later laat vertrekken, dan krijg je een 10/20-minutentakt met de 2800, en het doel is juist de treinen zoveel mogelijk gelijkmatig over het uur te verspreiden. |
13-10-2008 17:14:08 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteUit Rotterdam? Uit Utrecht? Uit Gouda? Richting Noorden speelt het probleem niet (de treinen keren dan in 5-6 minuten in Utrecht, wat heel netjes is voor een kerende treinserie), het probleem speelt alleen richting Rotterdam. Spitstreinen in Amersfoort laten staan heb ik ook over gedacht, maar Amersfoort zit al dusdanig krap in de perronsporen (miv drgl 2009 gaat Connexxion ook spoor 5b gebruiken) dat je dat ook niet zou willen. Inhalen in Zwolle zit er ook niet in (te weinig perronsporen), voor de NoordOost uit van Utrecht naar Gouda levert conflicten met de ervoor lopende 9800 die niet eerder weg kan. Kortom: het probleem is niet zomaar op te lossen zonder echt andere verbindingen aan te gaan bieden. Wat weer een andere discussie is. |
13-10-2008 17:25:21 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Oeps, ik denk dat ik niet goed genoeg gelezen heb. Ik dacht dat het over de treinen van Rtd naar Lw ging, niet andersom.![]() En over die 10/20 ligging over het halfuur had ik ook niet goed nagedacht... |
01-11-2008 21:21:14 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Via Bahn.de kun je ondertussen de internationale treinen opvragen. Ook het hele duitse net is te vinden voor de komende dienstregeling. De Nederlandse tak laat nog even op zich wachten. |
01-11-2008 23:38:14 | ||
---|---|---|
fr
![]() |
Vorig jaar kwam 'ie ook pas in de loop van november op 9292OV te staan... |
02-11-2008 16:41:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In een ander topic werd gevraagd: QuoteNou, het meeste weet je al ![]() |
02-11-2008 17:11:48 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Het inconsequente wel/niet stoppen in Zd gaat ook structurele vormen aannemen dus... Een op het gevoel veel belangrijkere verbinding Amr-Asd-Ut-Nm/Mt (3000/800) stopt in Zd en een verkapte stopper die straks IC heet tussen Ekz en Asd slaat welgeteld 4 stations over waaronder Zd! Laatst bewerkt door keesje op 02-11-2008 17:12 |
02-11-2008 17:33:27 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Pmo, pmr, pmw, zdk, zd. Ik tel er 5![]() Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
02-11-2008 17:54:37 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Quote Het Noord-Hollandsch Dagblad meldt hierover: Zaandam: Intercity-stop of niet? Gepubliceerd op 16 juli 2008, 16:55 Laatst bijgewerkt op 16 juli 2008, 17:02 ZAANDAM - Behoort een Intercity-station een halte te zijn waar álle treinen stoppen? Nee, zegt NS, dat hoeft niet per se zo te zijn. Ja, zegt reizigersorganisatie Rover in Dagblad Zaanstreek. Een Intercity die niet stopt op een Intercity-station, wekt verwarring bij reizigers. Aanleiding voor de discussie is de nieuwe snelle verbinding Amsterdam-Hoorn-Enkhuizen, die in de (voorlopige) dienstregeling voor 2009 is opgenomen. Als het aan NS ligt, razen bij Intercity's op de Hoornse lijn straks twee keer per uur station Zaandam voorbij. Daarmee maken de treinen vanuit Amsterdam niet alleen minder stops in Zaandam, ook wordt Zaandammers een kortere reistijd naar West-Friesland door de neus geboord. Nu rijden er alleen stoptreinen op het traject. Toch heeft de gemeente Zaanstad al begin 2007 ingestemd met de nieuwe dienstregeling. Volgens woordvoerster Marieke Brentjens is de gemeente vooral blij dat er vanuit Zaandam en Kogerveld straks twee treinen per uur rechtstreeks naar Schiphol rijden in plaats van één. Bron: http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/zaanstreek/article3693272.ece/Zaandam_Intercity-stop_of_niet Belachelijk dat een gemeente met zoiets akkoord gaat %03%. Verwarring alom natuurlijk, want hoe kunnen Intercity's naar Maastricht, Nijmegen, Den Helder e.d. wel stoppen op een dergelijk station en zoals je zelf al aangaf een 'verkapte stopper' niet? |
02-11-2008 17:59:07 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@ass-er Of de gemeente er wel of niet mee akkoord gaat is niet zo interessant, want de NS hoeft geen rekening te houden met de wensen/eisen van gemeentes. En dat is maar goed ook anders was het eind zoek. Laatst bewerkt door lamote_ban op 02-11-2008 18:05 |
02-11-2008 20:44:28 | ||
---|---|---|
visscher
![]() |
Het is zeker een vreemde situatie voor Zaandam, maar niet veel anders als dat nu het geval is, de huidige spits IC's (14500) rijden Zaandam ook voor bij zonder te stoppen. Een snelle verbinding met Hn raakt Zd dus niet kwijt, het enige verschil is dat er 1 stoptrein minder gaat rijden per uur richting Hn. |
02-11-2008 20:47:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nu ja, op het moment rijdt de 3300 vlak voor en vlak achter de 4500 aan. Dat kun je nauwelijks 3 treinen per uur noemen, toch? Laatst bewerkt door broek53 op 02-11-2008 20:49 |
02-11-2008 20:51:26 | ||
---|---|---|
visscher
![]() |
Ja daar heb je gelijk in, scheelt 5 minuten ongeveer, dat is bijna niets. Het verschil voor Zd zit hem vooral in de 2 treinen richting Asd die het kwijt raakt, daar kan ik de verbaasdheid wel een beetje over voorstellen. |
02-11-2008 21:09:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wat de perceptie betreft is het jammer dat dit dienstergelingmodel niet meteen met het Ontwerp 2007 kon worden ingevoerd. Voor die tijd stopte er immers geen enkele IC in Zaandam. Als de 4500 zou zijn gaan doorrijden op hetzelfde moment dat Zaandam een kwartier-IC-verbinding met Alkmaar, Amsterdam en Utreecht (en verder) kreeg, had je niemand gehoord. Zo zie je maar hoe snel een gemeente over het paard getild raakt... |
02-11-2008 21:09:16 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Ach, er blijven nog heel wat mogelijkheden over om van Zd naar Asd te gaan; daar zou t probleem toch ook niet echt liggen. Er zijn nog altijd de 800, 3000, 4700 en 5800.. |
02-11-2008 21:39:26 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote Was Weidevenne even vergeten mee te tellen. ![]() |
03-11-2008 20:57:49 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Nog even weer terug naar de discussie over Ut en de Noordoost. Voorstel: de 2000 naar Amfs te laten rijden ipv de 2800, en de 2800 kort laten keren in Ut. Scheelt een hoop spoorcapaciteit en het zorgt meteen voor een flinke verbetering van de verbinding Gvc-Amfs. Het zal wel moeten betekenen dat de (dan) 2000 een paar minuten later van Ut naar Amf moet gaan vertrekken, maar dat kan toch? Laatst bewerkt door daniel81 op 03-11-2008 21:01 |
03-11-2008 21:05:47 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Dat lijkt me lastig, de 2000 uit Gvc komt om .01/.31 binnen en op dat tijdstip had de 2800 naar Amfs al moeten vertrekken. De andere kant op (uit Amfs en richting Gvc) zou je binnen twee minuten moeten kopmaken, volgens drgl komt de 2800 binnen om .29/.59 en op hetzelfde tijdstip zou je al naar Gvc vertrekken. Ik weet dat de 2800 veel rijtijdspeling heeft op Amf-Ut (ding komt regelmatig met -5 binnen) maar hij komt ook nog regelmatig om .29/.59 aan![]() http://www.ovinnederland.nl/ |
03-11-2008 21:06:18 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Nee, Ut-Amf kan niet in kwartierliggen met de NoordOost in verband met goederenpaden. En die goederenpaden zijn niet te verschuiven... |
03-11-2008 21:06:33 | ||
---|---|---|
visscher
![]() |
Voor de capaciteit in Ut maakt het niet uit, de 2000 komt net als de 2800 via gouda Ut binnen en dient dus kop te maken om naar Amf te gaan. |
03-11-2008 21:07:28 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Het scheelt je in zoverre capaciteit dat je de 2800 kort op zichzelf kan keren en de 2000 lang. Dat scheelt een boel perroncapaciteit, die je in Utrecht echt wel beter kan gebruiken. |
03-11-2008 21:18:47 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
TK: het goederenpad Ut-Amf ligt rond .35 door Ut ri Amf (dat is nu vlak achter de 2800 naar Amfs aan) |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-11-2008 21:28:44 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Tsja jammer dat dat niet lukt. Nog even over die 2800: Waarom staat dat ding richting Amfs eigenlijk zo verschrikkelijk lang stil op Amf? Heel andere vraag, meer in de lijn van hoe dit topic bedoeld is: ik heb gehoord dat de 17800 een nieuwe drgl krijgt, waarbij het gedaan is met het 'verspringen' halverwege de dag. Heeft iemand meer info hierover? |
03-11-2008 21:49:30 | ||
---|---|---|
thijs
![]() |
Waar heb je dat gehoord? Is mij niets van bekend. Enige wat ik weet is dat de 17800 een uur eerder in de middagdienstregeling gaat. |
03-11-2008 22:09:06 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Over de materieelinzet in 2009: kan dat hier worden gepost of was daar al ergens een apart topic over? Laatst bewerkt door keesje op 03-11-2008 22:09 |
03-11-2008 22:33:52 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Materieelinzet lijkt mij ook bij de dienstregeling te behoren, dus ga je gang zou ik zeggen![]() |
03-11-2008 22:45:50 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Ja, binnenkort![]() |
04-11-2008 12:27:02 | ||
---|---|---|
joost01
![]() |
Quote Voor de langere termijn is kwartierliggen overigens wel aan de orde. Maar dan worden de goederenpaden drastisch veranderd: er wordt gekeken of de treinen vanuit Brabant naar Hengelo, die nu Gdm-Ut-Amf--Hgl-(duitsland) rijden, om te leggen door Gsm-Est-Zp-Hgl-(duitsland) te laten doen (met stukje Betuwelijn dus). |
04-11-2008 15:54:23 | ||
---|---|---|
bultena
![]() |
Daar zullen ze dan in Arnhem blij mee zijn. Las juist gisteren in de krant dat het goederenverkeer daar de afgelopen paar jaar aanzienlijk is gegroeid en daarmee ook de (nachtelijke) geluidsbelasting. |
04-11-2008 16:22:32 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Die omleiding was al bekend sinds het niet door laten gaan van de oostelijke tak van de BetuweRoute. Als ik het goed heb komt er een afslag onder Deventer die de lijn Deventer/Zutphen verbindt met de lijn Deventer/Almelo. Dit om het geluidsoverlast in Goor te beperken......%03% Het goederenvervoer door Arnhem is gegroeid, maar het zijn vooral de NIMBY's die er weer eens last van hebben. Ik heb tot vorig jaar redelijk dicht (minder dan 100m) van het spoor gwoond en sliep gewoon met het raam los, terwijl deze gericht was op het spoor. Ik heb altijd lekker geslapen. Groet Patrick |
04-11-2008 16:24:21 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Bij Ah ligt er nog een alternatief in de vorm van de Betuweroute, die ook steeds meer gebruikt wordt. Echt problemen zullen eerder in plaatsjes als Go en Ddn ontstaan, die al eerder plannen voor doorgaande goederentreinen gedwarsboomd hebben. |
04-11-2008 16:44:34 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Geen afslag onder Deventer maar gewoon ouderwets kopmaken volgens mij... |
04-11-2008 17:11:11 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
De plannen voor de Noordelijke tak van de Betuweroute wisselen nogal eens. Dan is het weer via Goor (met verdubbeling van de lijn Zutphen - Hengelo), dan is het weer via Deventer met kopmaken op GE (al dan niet met vrije kruising bij Spa), dan weer met een boog bij Deventer. Volgens mij duurt het nog even voordat daar een definitieve beslissing over komt. |
04-11-2008 17:25:44 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
En in de meeste van deze gevallen strandt het weer op geluidsnormen en meer van deze door de politiek verzonnen regels.![]() |
04-11-2008 17:36:19 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
![]() |
QuoteNee, want het gaat hier over treinen richting Bentheim die in Est de BetuweRoute verlaten en vervolgens via Arnhem richting noordoosten gaan. |
04-11-2008 18:26:06 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Was dat niet een reactie op de post erboven, dat het goederenvervoer door Arnhem gegroeid is? Voor de relatie Kfh-Em is er nu inderdaad de Betuweroute. |
04-11-2008 19:29:30 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Van een mcn, die het er overigens helemaal niet mee eens was omdat het ding dan nergens meer op aan zou sluiten. Overigens heeft het RegioNS personeel al vanaf het begin geprobeerd 'Utrecht' zover te krijgen om de 17800 in de ochtenddienstregeling een paar minuten later uit Zp te laten vertrekken (zodat de aansluiting op de 3700 uit Ah hersteld wordt), 't is er helaas totnutoe niet van gekomen %03% Laatst bewerkt door daniel81 op 04-11-2008 19:29 |
04-11-2008 20:42:17 | ||
---|---|---|
thijs
![]() |
Als je de 17800 's ochtends later uit Zp naar Apd laat vertrekken, dan haalt de trein uit Apd in Zp zijn aansluiting op de 3700 naar Nm niet. Het is of het een of het ander. Daarom is de ochtend- en middagdienstregeling echt het beste wat je kunt krijgen lijkt me, met de huidige stand van het materieel en infra. |
04-11-2008 21:08:44 | ||
---|---|---|
fr
![]() |
Een last-minute adviesaanvraag aan het Locov met niet ontzettend veel verrassende dingen staat inmiddels op: http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/Images/Locov%202008-248%20Adviesaanvraag%20nagekomen%20mutaties%20drgl%202009_tcm61-232460.pdf |
04-11-2008 21:39:17 | ||
---|---|---|
visscher
![]() |
Quote Het zal wel om VIRM gaan, maar er worden ook genoeg IC's gereden met mat'64. |
04-11-2008 22:17:34 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Moet wel VIRM zijn, want voor 20.45 wordt er straks nog steeds gecombineerd met de 800. Mat '64 en VIRM samen gaat ook zo moeilijk...![]() |
04-11-2008 23:24:47 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Planmatig in ieder geval niet, maar er komt wel een oase aan VIRM IV-en zodat veel treinen in de 800 met 2x of 3x VIRM IV gaan rijden. Twee VIRM VI-en worden langzaam aan zeldzaam in de 800. Ook in de 3500, vooral in de spits, zijn er enkele treinen met 12 bakken VIRM. |
05-11-2008 21:41:22 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
Quote Wat ik uit het bericht van de NS begrijp wordt het VIRM stel dat nu nog aangekoppeld wordt richting het Noorden beperkt tot Sittard, zodat het als leeg mat. niet helemaal uit Eindhoven moet terugrijden maar vanaf Sittard zelf. Dat scheelt nogal wat bakkilometers idd., terwijl voor de pendel geen mat '64 hoeft te worden ingezet. |
05-11-2008 23:19:17 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Nog niet voorbij gekomen, maar via hafas kun je nu reizen boeken in de nieuwe drgl. De doorkomststaten werken nog niet. |
06-11-2008 13:38:00 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Dat kon al een tijdje, de Nederlandse dienstregeling is nog niet verfügbar in Hafas. http://www.ovinnederland.nl/ |
06-11-2008 15:07:49 | ||
---|---|---|
fr
![]() |
De Nederlandse dienstregeling is al wel gewoon te vinden hoor ![]() |
06-11-2008 15:12:33 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Dan ben ik benieuwd wat er mis gaat bij mij als ik een reis plan van Rtd naar Ut op Fr, 19.12.08: ik krijg namelijk een advies om met de Thalys naar Asd te gaan en daar over te stappen op de CNL. Lijkt me toch niet helemaal correct![]() http://www.ovinnederland.nl/ |
![]() |
advertentie |
06-11-2008 15:19:08 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Van Arnhem naar Deventer mag ik via Oberhausen volgens Hafas![]() |
06-11-2008 15:22:51 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Even een rondje spelen laat zien dat Nederland, Groot Brittanie, Belgie en het voormalig Joegoslavie de dienstregeling nog niet bekend gemaakt hebben. Toch handig voor de gemiddelde reiziger van Arnhem naar Den Haag (en terug) fijn om te weten dat ze moeten overstappen in Utrecht. %03% Groet Patrick |
06-11-2008 15:23:37 | ||
---|---|---|
fr
![]() |
Probeer deze eens: http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/nl?L=ns_hispeed |
06-11-2008 15:29:50 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Een reisadvies voor de 3114, succes dus! Tevens is daaruit af te leiden dat de laatste pendel Amf-Bnc door de week om 20:00 uit Amf vertrekt. |
06-11-2008 15:54:29 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Het is toch van de zotte dat deze informatie via het buitenland eerder bekend is, dan via de reguliere nederlandse kanalen. Of ben ik de enige? De nieuwe dienstregeling gaat over practisch 4 weken in en hij wordt angstvallig geheim gehouden. Kennelijk is hij al digitaal beschikbaar. Dit forum zit vol met mensen die iets van de spoorwegwereld afweten, maar mijn moeder zie ik nog niet op deze manier een reis uitzoeken. Die plant haar resijes graag enkele weken van te voren. Zeker als je afspreekt met meerdere mensen. Groet Patrick Ook bedankt namens moeders ![]() |
06-11-2008 15:59:16 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
Zit ook ff op die site te kijken en zie bij meerdere 9200'en naar Brusz dat de stop Brusn komt te vervallen.. Ps.. dit staat er nnog onder! Geldig op dinsdag, 16.12.08 Reistijd 1:08; Rijdt niet dagelijks, rijdt onregelmatig Laatst bewerkt door spoorhaas op 06-11-2008 16:00 |
06-11-2008 16:18:15 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De 5800 is toch weer opgewaardeerd van Stoptrein naar Sprinter zie ik ![]() SPR 7654 - Sprinter Net als het volgende reisadvies 15:21 Amsterdam Centraal SPR 4753 - Sprinter 15:58 Almere Buiten Ik ben benieuwd, de 14e, dan gaan we het in de praktijk meemaken. Leuk als je in uitgeest bent 's avonds "Sprinter Lelystad Centrum" %02%. Laatst bewerkt door ruysdael op 06-11-2008 16:18 |
06-11-2008 16:30:42 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
En ik zie een Sneltrein Heerlen-Maastricht, die overigens 14, 20 en 21 december maarliefst 1 minuut achter de stoomtrein valkenburg binnen komt rijden![]() Trein 32144 14:30 Heerlen 14:41 14:41 Valkenburg(NL) 14:46 14:46 Meerssen 14:52 Maastricht de stoomtrein arriveert om 14:40 in Valkenburg ![]() Laatst bewerkt door treinfan op 06-11-2008 16:30 |
06-11-2008 16:41:18 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Hij rijdt er niet achter, maar ernaast, je kan vanaf Simpelveld niet naar het rechterspoor Sog-Vk. Er wordt wel voorlangs gekruist, waardoor de sneltrein wel even moet wachten. ZLSM moet van linkerspoor->spoor 3 in Vk en de sneltrein van rechterspoor->spoor 2 in Vk |
06-11-2008 16:53:44 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Is het overigens de bedoeling dat zodra de 4500 aan de 1500 gekoppeld is, de 4000-zuid weer aan de Zaanlijn wordt gekoppeld en de Flevostoptrein (4600/4700 whatever) weer op zichzelf keert? |
06-11-2008 17:31:56 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Ook tussen Arnhem en Winterswijk(Doetinchem) zijn wat wijzigingen. 30700 gaat de hele dag rijden! 30900 Ww-Ah vertrekt een minuut later uit Ww en komt een minuut later aan in Ah. 30965 gaat doorrijden naar Winterswijk, waar die nu nog tot Doetinchem rijdt. Garantie tot aan de voordeur. |
06-11-2008 17:35:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
@ ass-er: We hebben het dan inmiddels over 2010, en daar is geloof ik ook een topic over. Maar in principe heb je gelijk. Laatst bewerkt door broek53 op 06-11-2008 17:36 |
06-11-2008 17:58:00 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
De 7000 gaat in Apd met -2 vertrekken, .12/.42, tot Aml. Daar komt hij om .28 en gaat hij (theoretisch) om .30 weg. 7000 ri Apd vertrekt in Es in Aml met +1. In Es hou je een kering van 6 minuten over (.25-.31 .55-.01) |
06-11-2008 20:23:05 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Ik neem aan dat het klopt dat de HSL verbindingen hier nog niet in zijn opgenomen (de 160kmh Traxx'jes), en dat later in het jaar hier een aanpassing voor zal worden doorgevoerd? En hoe zat het ook alweer met de Thalys, werd die in drgl2010 opgenomen in HSL zuid-dienst?, de grensovergang en de SNCF zaten toch dwars? En even over de 3400; op Hn-Amr duurt de rit dussen Hn en Obdam opeens 2 minuten langer, maar het stuk tussen Obdam en Heerhugowaard is opeens 1 minuut sneller afgelegd %08% wat een aparte wijziging. Zal vast te maken hebben met de kruising van de treinen bij obdam (altijd op elkaar wachten), waarbij dit patroon blijkbaar beter past, maar dan begrijp ik nog niet hoe de trein opeens 1 minuut eerder in Heerhugowaard kan zijn ![]() Laatst bewerkt door davidov08 op 06-11-2008 20:27 |
06-11-2008 20:43:02 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
De 5200 gaat ook op zondag tussen Eindhoven en Deurne ieder halfuur rijden. Dat had ik nog nergens aangekondigd gezien. |
06-11-2008 20:50:11 | ||
---|---|---|
MVB87
![]() |
Dat is nu toch ook al zo? |
06-11-2008 20:52:16 | ||
---|---|---|
bogger
![]() |
Quote Zie het nu ook staan, maar zie ook dat de 9200 richting België weer zijn oude vertrektijden aanneemt. Shl staat weer op .12 en Gv op .36. zie ik iets over het hoofd, of was het een wijziging van korte duur? |
06-11-2008 20:54:46 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@MVB87 Nee, de 5200 is op zondag vanaf Ehv nu nog een uurdienst. Er was wel gevraagd om een frequentieverhoging omdat de treinen op zondag vaak overvol zijn. Laatst bewerkt door fabrierban op 06-11-2008 22:10 |
06-11-2008 22:01:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Over de materieelinzet hebben we het hier al tamelijk uitgebreid gehad. Ik moet nog even melden dat de inzet van ICL in de spitstreinen serie 14300 beperkt wordt tot 1 stam i.p.v. 2, waarbij de andere op geen dienst komt te staan. En ook die inzet zal van korte duur zijn, want het plan is de ICL uit de 14300 in februari eruit te halen. In juni gaan er ook een aantal stammen uit de 1500 in de mottenballen en eigenlijk wil men er in dec 2009 vanaf, maar dat laat het leasecontract niet toe... Tegelijk loopt de inzet van ICK komnd jaar steil terug; mogelijk al in april en anders in juni zijn ze allemaal terzijde. Inzet per 14/12 nog 7 stammen + 1 reserve, per februari 5 stammen + 1 reserve. |
06-11-2008 23:01:31 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Ik weet niet of ik die vraag hier moet stellen, maar wanneer gaat de kwartierdienst Utrecht CS-Deventer in? Ik begrijp dat ICL nu ineens niet meer zo nodig is maar waarom terzijde stellen als je er toch wel voor betaald. Doorschuiven om zo eigen materieel km's te besparen is dat niet logischer? Had de economie niet zo tegengevallen en was er een OV voor MBO'ers gekomen, had het plaatje er ongetwijfeld anders uitgezien. Goed om te weten dan NS een flexpark heeft. |
06-11-2008 23:11:37 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
Ik snap de opmerking over de economie niet zo. Het aantal bakkilometers voor dgl 2009 lijkt me nu al vast staan, onafhankelijk van welke economische ontwikkeling dan ook. Of mis ik iets? |
06-11-2008 23:23:36 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Ik lees het als de ICL rijtuigen gebruiken (Uit Duitsland dus) om Nederlandse bakkilometers (Van bijvoorbeeld VIRM) te besparen.![]() |
07-11-2008 01:07:41 | ||
---|---|---|
spoorhaas
![]() |
QuoteQuote Dit zijn de tijden zoals het nu is... |
07-11-2008 07:46:23 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Quote Even een hele oude quote gepakt... Blijven er nog een aantal treinen in de 3400 met Mat 64 rijden? Alvast bedankt voor het antwoord%02% Gr Jack |
07-11-2008 08:28:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, minimaal... op werkdagen één dienst plan T. Weekenden kan anders zijn. |
07-11-2008 08:47:06 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Wat capaciteit betreft komt dat wel ten goede van de reizigers denk ik, de 3416 bijvoorbeeld vertrekt om 08.13 uit Hlm naar Hn, die zit altijd bomvol! http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
07-11-2008 08:54:24 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Die gaat planmatig met DDAR rijden. |
07-11-2008 08:55:27 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Waar komt dat DDAR vandaan dan? Wordt er weer wat "ver-VIRM't" in de 2200? 'Okeh' |
07-11-2008 09:06:09 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ja klopt, alles wat daar DD-AR is, wordt op ten duur VIRM, dat zijn er niet zo gek veel, maar met de nieuwkomers moet dat goed komen. En ten tweede gaat het een intercity worden. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
07-11-2008 10:04:18 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
De noord oost zal, in de richting van Zwolle, vanaf de nieuwe dienstregeling in Meppel eerder vertrekken. De huidige treinen in Meppel naar Zwolle gaan om .16 .53 en .57 uur. Dit zal in 2009 .15 .51 en .55 worden. De vertrektijden in Zwolle blijven hetzelfde. Waarom die 2/1 minuut erbij? Ze zwemmen nu vaak al in de tijd..... Werkzaam bij de NS International ICE / ICB |
07-11-2008 10:27:34 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
De 7500 is vanuit Arnhem een half uur verlegd (buiten de spitsen), zodat materieel en personeel niet zowel op Ah als op Ed drie kwartier stil staan. |
07-11-2008 11:00:41 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Ik hoop persoonlijk niet dat de DRGL zoals die in de bovengenoemde planner vermeld staat, al compleet is. Want dat zou inhouden dat de 3800-serie vanuit Emmen naar Zwolle op zondag maar 1(!)x rijdt, om 19:08. Ook doordeweek mis ik wat 3800-treinen.. |
07-11-2008 11:03:46 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Volgens een bericht op OVNL is Hafas nu ook te gebruiken voor het plannen in de nieuwe drgl. http://www.ovinnederland.nl/ |
07-11-2008 11:07:37 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Let wel op dat de series 9800-19800-2000 en de IC's Gvc/Rtd-Ut vv nog in tijden iets zullen veranderen. Dit is pas vandaag in VPT gezet. Laatst bewerkt door train85 op 07-11-2008 11:07 |
07-11-2008 11:09:35 | ||
---|---|---|
MVB87
![]() |
Quote Kan hieruit ook geconcludeerd worden dat de inzet van de locs serie 1800 ook steil terug gaat lopen? Of waar wil men deze anders inzetten? |
07-11-2008 11:50:14 | ||
---|---|---|
bultena
![]() |
Quote Gelden die aanpassingen alleen in Meppel ri Zl of ook in Hgv en verder noordwaarts? Laatst bewerkt door bultena op 07-11-2008 11:50 |
07-11-2008 11:52:35 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Quote Dat wordt de T die eindigt in de 3460? De 3460 wordt immers de 3317 van de dag erna, of wordt dat ook DDAR? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-11-2008 11:55:07 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteHeb je hier zekerheid over? Ik heb begrepen dat de DDAR's in de 2200 pas in februari 2009 VIRM zouden worden... |
07-11-2008 12:23:48 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De 586 (een "IC" die alleen van Gn tot Zl rijdt en op alle tussengelegen stations stopt![]() |
07-11-2008 14:11:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDie gaat ook steil teruglopen. Voorshands worden er nog wel een flink aantal verbroddeld met reservestammen die links en rechts staan, maar het ziet er verder sombertjes uit voor een deel op de korte en voor de rest op de middellange termijn. |
07-11-2008 14:15:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteHet is zelfs omgekeerd: per nieuwe dienst zit er, in tegenstelling tot nu, geen enkele VIRM meer in de 2200. Wel vijf stammen DDM-1, overigens... |
07-11-2008 14:19:39 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Dat had ik niet verwacht ![]() ![]() |
07-11-2008 14:32:47 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, het gaat maar om één DDAR, aangezien er nu ook nog maar twee plan T's in de 3400 zitten. Die DDAR blijft waarschijnlijk over bij het aan elkaar knopen van de 4500 (waarvan er een antal korter worden) en de 4000 (zuid), die op zichzelf weer minder DDAR verbruikt dan de 4600 waar ze nu in zitten. |
07-11-2008 14:36:05 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Aha, had ik het toch dichter bij huis moeten zoeken ![]() |
07-11-2008 18:04:59 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Waar gaat het extra IRM dan ingezet worden, eigenlijk? Behalve ter vervanging van ICK? |
07-11-2008 19:06:21 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
De 1500 naar Schothorst en de 2800 naar Deventer staat op de rol voor drgl 2010, dit is echter afhankelijk van een spooropstelling in Amersfoort die nog niet rond is. |