17-07-2008 21:36:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als ik even voor mijn beurt mag spreken: absoluut niet. Waar komt zo'n verhaal nou toch vandaan, vraag je je af... Wel wordt op 1 november as het baanvak Lelystad C - Llso enkelsporig voor de komende jaren, en zullen er de nodige weekendbuitendienststellingen van Lelystad en omgeving zijn. Maar dan staat het materieel juist behaaglijk opgesloten op Llso.. ! |
18-07-2008 00:30:27 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Niks aan toe te voegen.Nare bijkomstigheid is wel,dat de weg die over het viaduct net voor Llso ligt(voor de gene die bekend zijn daar)ook dicht gaat. |
20-07-2008 08:59:17 | ||
---|---|---|
davidov08
![]() |
Quote Welke afslag had dat dan geweest moeten zijn? Ik heb hier op het forum nog niets ontkracht zien worden over de 4500-1500, dus waar komt deze info opeens weer vandaan? Dat 't niet doorgaat lijkt me trouwens geheel niet vreemd, zowel qua materieel als qua tijdstip niet echt haalbaar, maar blijft 't nu bij de 4500-4000 (wat ik trouwens een nog onlogischer koppeling vind)? |
20-07-2008 12:08:00 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Een aantal pagina's terug is al aangegeven dat de koppeling niet tot mogelijkheden zou kunnen behoren, ivm het in te zetten materieel. |
![]() |
advertentie |
20-07-2008 17:12:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNou, ik heb erg mijn best gedaan tussen 30 juni en 2 juli om in ditzelfde topic duidelijk te maken dat er geen koppeling tussen die series komt, althans niet in 2009. Pagina of twee terug dus. |
21-07-2008 15:30:27 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Over die 14300: als die alleen te Lls, Almo, Alm, Dvd, Asdz en Shl stopt dan is er toch geen probleem met te korte perronlengten? |
21-07-2008 15:46:39 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote Dit was de oorspronkelijke uitleg: Quote |
21-07-2008 15:52:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNou, hij stopt in Almo maar in Almb, en in Almb en in Alm (en in Lls trouwens) zijn de perrons geen 273 m., vandaar (en de discussie over achterop lopende locs doe ik niet nog een keer over). Laatst bewerkt door broek53 op 21-07-2008 15:54 |
21-07-2008 21:50:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Afsplitsen van dit item lijkt mij een goed idee, want het vervuilt nogal datgene wat er in 2009 gaat gebeuren. Of bij dit topic moet ook horen alles wat er in 2009 NIET gaat gebeuren... Laatst bewerkt door broek53 op 21-07-2008 21:51 |
21-07-2008 21:51:45 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Mark: Afgesplitst. |
21-07-2008 22:10:44 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Oke, iets dat hopelijk wel in 2009 gaat gebeuren: Veolia: meer treinen in avondspits BOXMEER/CUIJK - De kwartierdienst in de spitsuren van Veolia op de Maaslijn wordt zondag 14 december, als de nieuwe dienstregeling ingaat, zo goed als zeker uitgebreid. Dat zegt raildirecteur Frank van Setten van de vervoersmaatschappij. Veolia wil de spitsdienst, waarbij op doordeweekse dagen buiten vakantietijd extra treinen worden ingezet tussen Venray en Nijmegen, in de middag uitbreiden met nog eens twee uur. Nu rijdt er in principe vanaf 16.00 uur elk kwartier een trein door het Land van Cuijk, eind dit jaar moet dat dus al gebeuren vanaf 14.00 uur. Het traject tussen Nijmegen en Boxmeer is populair bij reizigers op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen. In de spits zitten de treinen richting Nijmegen vanaf Boxmeer vaak hartstikke vol. Raildirecteur Van Setten: "We merken dat er sterk behoefte aan is om meer treinen te laten rijden in vooral de middag- en avondspits. Vandaar dat we eraan werken om dan meer treinen te kunnen inzetten op de Maaslijn. Het is nu in ieder geval nog niet de bedoeling de spitsdienst in de ochtendspits ook aanzienlijk uit te breiden." Volgens Van Setten hebben de provincie Limburg als concessieverlener, en de stadsregio Arnhem-Nijmegen al enthousiast gereageerd op het voornemen om op het noordelijke deel van de Maaslijn vanaf eind dit jaar in de spitsuren meer treinen te laten rijden. Veolia verzorgt sinds december 2006 de treinenloop op de Maaslijn. Eerst met oude treinen, sinds eind vorig jaar met nieuwe. Gelderlander (Via Ohih) Goed nieuws voor de mensen aldaar! Met die berichten over alle volle treinen geen overbodige luxe. Jammer dat het alleen niet begin september in kan gaan vanwege het begin van het nieuwe collegejaar. En dan zijn alle 1e jaars er nog ![]() |
22-07-2008 10:00:06 | ||
---|---|---|
berkel73
![]() |
Inderdaad goed nieuws, maar het is dan wel te hopen dat de reizigers hun reizen ook wat beter verspreiden over de dag. Als je tussen 16 en 18 uur de drukte in bepaalde treinen wilt verminderen, is het maar de vraag of het dan helpt om tussen 14 en 16 uur extra treinen te laten rijden. Laatst bewerkt door berkel73 op 22-07-2008 10:01 |
22-07-2008 12:13:24 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Als je veel middelbare scholieren vervoert, dan zijn de meesten daarvan uit tussen 14.00 en 16.00, en dus bied je vooral extra vervoersmogelijkheden voor deze groep mensen. |
22-07-2008 14:46:34 | ||
---|---|---|
berkel73
![]() |
Dat is waar, daarom zei ik ook 'als'; ik heb geen beeld van de tijdstippen waarop de problematische toestanden vooral voorkomen, maar als het probleem inderdaad tussen 14-16 uur ligt is het natuurlijk een nuttige aanvulling. |
22-07-2008 19:57:14 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Er zijn volgens mij tussen Nm en Venray veel studenten maar weinig middelbare scholieren. Dus om de frekwentie al om 14.00 verhogen lijkt me wat vroeg, bij 15.00 uur kan ik me wel iets bedenken. |
23-07-2008 16:33:43 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
In de drgl van 2009 wordt station Maarheeze in gebruik genomen. De stoptrein 6400 heeft nu volgens de doorkomststaat een kering van 7 minuten in Weert (of is dit al 37 minuten?). Aangezien daar nog zo´n 4 minuten vanaf gaan (2 min. op heenweg, 2 min op terugweg), blijft er dan een 3-min kering over. Iedereen begrijpt wel dat dat niet realistisch is, dus hoe gaat de NS dit oplossen? Komt er een lange kering, of hebben ze een ander idee? Iemand die dat weet? Laatst bewerkt door nielske90 op 23-07-2008 16:34 |
23-07-2008 17:36:41 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote 14:00 is op veel plaatsen begin van de middagspits, deze verloopt immers meer verspreid dan de ochtendspits. Bijvoorbeeld de stadsdienst hier, gaat ook om 14:00 over van 15- in 10-minuten intervals. Laatst bewerkt door mren op 23-07-2008 17:36 |
23-07-2008 18:20:09 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Lijkt er wel op, op andere keerpunten waar de kering zeer kort is (7000 in Aml, 7900 in Es) wordt lang gekeerd. Met één stel extra is dat wel te doen lijkt me. |
23-07-2008 19:07:33 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Nou, zo snel zal er niet worden overgeschakeld op een lange kering denk ik; het is sowieso onhandig wanneer een station als Weert continue een deel van het perron bezet heeft. Op dit moment zwemt de 6400 in zn rijtijd, dus er zal vast wel een mouw aan te passen zijn. |
23-07-2008 19:28:09 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Valt wel mee hoor: Doordat de 1900 vaak te laat weg is in Ehv, kan de 6400 niet weg. Vertrekt vrij weinig exact op tijd daar. En op de terugweg zie ik het ook wel eens gebeuren dat de 6400 te laat is, zodat de 800 ri.Amr staat te dringen. Denk dan ook dat je daaraan niks moet gaan inkorten, omdat hij die ruime rijtijd toch wel vaak goed kan gebruiken...![]() Overigens nog een idee; Na aankomst op station Weert de trein afrangeren (door mcn) en de pauze buiten de perrons te laten plaatsvinden. Geen idee of er genoeg draad boven de sporen hangt daarzo, maar dan houdt je je perrons vrij. Laatst bewerkt door nielske90 op 23-07-2008 19:29 |
23-07-2008 19:36:36 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote De 6400 heeft nu tussen Geldrop en Eindhoven een rijtijd van 9 minuten terwijl 6 minuten (de rijtijd in de andere richting) al aan de ruime kant is. De oplossing zal dus zijn: een kering in Weert van 6 minuten i.p.v. 7 plus het opeten van de 3 minuten speling. En voila, daar zijn je 4 minuten. Laatst bewerkt door fabrierban op 23-07-2008 19:38 |
23-07-2008 19:39:08 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
QuoteKeren langs de vrije baan is niet toegestaan zonder de speciale loopperrons voor het personeel. Dus dan krijg je daar weer een spciaal spoortje voor. |
23-07-2008 20:04:53 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
@Gertjan; Ik zat dan ook te denken aan keren op het daar gelegen emplacement, want dat mag wel. Heb alleen al gezien dat het sporenplan daar behoorlijk onhandig voor is.![]() @fabrier: Theoretisch heel leuk, maar als je nou eens leest wat ik zeg. De 6400 kan die speling behoorlijk nuttig gebruiken. Ok, soms is de 6400 uit Weert al erg vroeg binnen in Ehv, maar heel vaak komt ie pas op .28 of later binnen en zit ie dus in de weg voor de 800. ![]() |
23-07-2008 20:17:23 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
En waar ligt dat aan dan? |
23-07-2008 20:24:31 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Als hij laat is, is dat meestal omdat hij bij Tongelre lang heeft stil gestaan om een goederentrein ri Vl voorlangs te laten kruisen. Die wachttijd kun je ook gebruiken om hem in Maarheeze te laten stoppen. Laatst bewerkt door fabrierban op 23-07-2008 20:25 |
24-07-2008 07:15:47 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
De tijd voor de stop in Maarheeze komt uit de kering in Weert, aldus het basisurenplan 2009. |
24-07-2008 09:01:25 | ||
---|---|---|
jaques
![]() |
De kruising van de "paden" van de 6400 met de goederentreinen naar Vl is verlegd van Tgra naar het emplacement van Ehv. Hierdoor gaat de 6400 vanaf Tgra linkerspoor rijden. Door de wat ongelukkige plaatsing van de seinen betekent dit dat bij de brug over het Eindhovens kanaal de remming naar 40 km/h al ingezet moet worden. Een groot deel van het traject Geldrop-Ehv word dus met 40km/h afgelegd. Dit verklaart de langere rijtijd tussen Geldrop en Ehv. Een aanzienlijke versnelling zou zijn als de 6400 al in Geldrop op het linkerspoor wordt binnen genomen en kan dan zo met normale snelheid naar Ehv rijden. (planmatig zijn er geen tegenliggers) |
24-07-2008 09:12:55 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Over het algemeen niet, maar er komt toch met de regelmaat van een spoorboekje een cargo (Richting Bon, Lutdsm, Fvs, Han, Mt) die kant op, dus daar dien je ook rekening mee te houden Mvg. Bart |
24-07-2008 12:54:49 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Quote Dus dan blijft er een kering over van 3 minuten! ![]() ![]() Overigens; Wellicht kan men er een wisseltje tussen zetten/aanpassen, waar je met bijv. 80 ofzo overheen kan. Dan zou je al aanzienlijk in rijtijd kunnen winnen lijkt me. Het kost je wel een wissel, maar dan heb je geen idioot korte kering in Weert. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-07-2008 14:11:01 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Misschien is het naar de bekende weg vragen maar waar kan je dat basisurenplan 2009 raadplegen. Groetjes, Jeanne. |
24-07-2008 15:52:04 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Die is niet openbaar, helaas. En ook nog niet definitief trouwens. |
24-07-2008 17:27:58 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Gelukkig niet (definitief), want als de 140/240 elke twee uur gaat rijden en de Es-Hgl-pendel vliegt er uit, betekent dat een half uur extra reistijd voor reizigers uit Duitsland en Enschede-Oost elke twee uur. En er zijn aardig wat mensen die vanuit die Talentjes de overstap op de IC's maken in Es. |
24-07-2008 18:16:46 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Dat valt samen met de doortrekking het het 2x per uur rijden van de 7000. Totaal onlogisch natuurlijk, want van de 7000 gaan reizigers uit/naar het westen totaal geen gebruik maken. Als de huidige 10141 bijvoorbeeld niet meer rijdt, is de eerste trein naar Es de 7919. Als je verder moet dan Dv heb je er ook niets aan, want dan moet je alsnog op de volgende IC wachten (die overigens al wel klaar staat langs spoor 4 in Es). |
24-07-2008 19:18:08 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Hoezo zou de Es-Hgl-pendel er uit vliegen? Dat is niet zo, hoor. De 1014x rijdt nog gewoon Es > Hgl. De 1014x Hgl > Es vervalt wel. Maar daar is ook wel een fatsoenlijk alternatief voor, de 7900. |
24-07-2008 20:08:32 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
In het locov-advies staat wel dat de hele pendel er uit gaat. 7900 komt 5 minuten na vertrek van de aansluitende bussen aan te Es... |
24-07-2008 20:31:54 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Citaat uit het erratum op de adviesaanvraag: "Vanuit Enschede rijdt de pendeltrein (serie 10140) wel, ten behoeve van een overstap vanuit Enschede in de richtinq Amersfoort-Schiphol." http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/Images/Locov%202008-014%20erratum%20BUP%202009%20getekend_tcm61-213528.pdf |
24-07-2008 21:00:32 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
Even ander Twents nieuws: De trein Aml-Mbg (310xx) gaat op zondagavond in een ander patroon rijden. Om studenten vanuit Emmen, Coevoerden en Hardenberg tegemoet te komen gaat de trein alsvolgt rijden: vertrek Almelo: 18.44 - 19.44 - 20.44 - 21.44 (dat is nu .21) vertrek Mariënberg: 19.14 - 20.14 - 21.14 - 22.14 (dat is nu .49)(hierdoor gaat de laatste trein uit Mariënberg een half uur later) Overigens houdt dit wel in dat de trein tussen 18.12 en 18.44 stilstaat op Almelo Centraal(om de wijziging in het patroon te realiseren). Laatst bewerkt door gkw1969 op 24-07-2008 21:01 |
24-07-2008 21:15:37 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@gkw1969 Dat lijkt me een goed idee. |
24-07-2008 21:16:27 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Wat er dus verandert is dat er een trein tussenuit wordt gehaald zodat er op het ene moment anderhalf uur lang geen trein rijdt, en daarna een uursdienst die in Aml op .44 vertrekt i.p.v. .21? |
24-07-2008 22:10:27 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Wat er veranderd is, dat studenten afkomstig van de plaatsen langs de Emmerlijn, die met de stoptrein naar Marienberg reizen en met Connexxion naar Almelo willen reizen niet worden opgezadeld met een reistijd van 1 uur en 20 minuten. Ik heb even snel om de website van NS gekeken en dan krijg je het volgende beeld: Dienstregeling 2008 Coevorden v 17.52 uur, Marienberg a 18.08 uur, v 18.14 uur, Almelo a 18.37 uur Coevorden v 18.52 uur, Marienberg a 19.08 uur, v 19.49 uur, Almelo a 20.12 uur Die bovenste is op dit moment de laatste trein volgens dat patroon, waarbij de reistijd 45 minuten bedraagt. De onderste geldt voor de hierboven genoemde treinen, hetgeen dus gaat veranderen per december. Reistijd is hier 1 uur en 20 minuten, grootste oorzaak de zeer beroerde aansluiting in Marienberg tussen twee stoptreinen. Wat er gaat veranderen, is dat deze stoptreinen in hetzelfde patroon worden gelegd als hun voorgangers t/m 18.14 uur. Althans op zondagavond. |
24-07-2008 22:18:47 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Ik heb het hele 2009 plan op de Locov site eens doorgelezen. Een ding dat me nogal verbaasde is dat NS op tweede kerstdag, tweede paasdag en tweede pinksterdag over wil schakelen op zaterdagdienst i.v.m. het reizigersaanbod. Is het op die dagen nou echt zo druk? Opvallend trouwens ook het grote aantal wijzigingen er per 25 augustus a.s. Laatst bewerkt door fabrierban op 24-07-2008 22:19 |
24-07-2008 22:24:00 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Kennelijk wel, anders zou NS dat niet uit eigen beweging doen. Het is een feestdag, dus personeel is duur die dagen... |
24-07-2008 22:26:08 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Jazeker zijn dat drukke dagen! Dat is volgens mij iets wat weleens vaker voorbij is gekomen (even wat kenners aankijken![]() |
24-07-2008 22:39:09 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Tweede kerstdag is meestal bij uitstek een dag voor bezoeken aan ouders en schoonouders of vrienden om kerst mee door te brengen. Twee paasdag en pinksterdag, zijn naast familiedagen, ook vaak dagen waarop grote en kleinere festivals worden gehouden. Denk aan Paaspop en Pinkpop (2008 uitgezonderd)enz.. Daarnaast trekken veel mensen er op uit als het met pasen en pinksteren mooi weer is. Voordeel van de zaterdagdienst is, dat op veel trajecten treinen eerder rijden, dan op zondag en bovendien rijden er meer treinen dan op zondag overdag. Dat geldt met name ook voor de stoptreinen in bijvoorbeeld de 5200, 4400, 9100 en tussen Arnhem en Zutphen. Wel zo praktisch, voor mensen die een mooie NS-wandeling willen maken, danwel voor studenten, wiens ouders niet in de stad, maar in een dorp wonen. |
24-07-2008 22:40:38 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
De extra kosten zijn niet zo dramatisch hoog, het verschil tussen zaterdag- en zondagsdienst is niet erg groot meer. Er wordt weliswaar een uur eerder begonnen, maar verder zijn er nog maar enkele series die (deels) niet op zondag maar wel op zaterdag rijden |
24-07-2008 22:57:20 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Me dunkt dat het nogal wat extra kost om een stoptrein in frequentie te verdubbelen. En zeker als personeel met de feestdagen extra duur is...![]() |
24-07-2008 23:38:05 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@nielske90 Het gaat om minder treinen op Amsterdam-Uitgeest (6->4 overdag), Eindhoven-Deurne (4->3 overdag), Den Bosch-Nijmegen (4->3 tot 15.00 uur), Alphen-Gouda (2->1 overdag), Maastricht-Roermond (4->3 overdag), Rotterdam-Maassluis (4->2 overdag), Weert-Eindhoven (4->3 overdag), Amsterdam-Almere (4->2 overdag), Almere-Utrecht (2->1 overdag), Zwolle-Emmen (2->1 tot 15.00), Gronnigen-Zwolle (3->2 tot 15.00 uur) plus enkele series tot 11.00 uur 's morgens. Het gaat dus over korte trajekten en dan alleen nog overdag gedurende drie dagen per jaar. Dat merk je amper, EEN flinke wisselstoring bij ProRail kost meer aan overuren. PS Het personeel is trouwens niet duurder dan op een gewone zondag. Laatst bewerkt door lamote_ban op 24-07-2008 23:52 |
24-07-2008 23:45:07 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Het personeel is wel duurder dan op een gewone zondag. Er zit een extra feestdagbonus aan. |
25-07-2008 08:36:14 | ||
---|---|---|
jaques
![]() |
Quote Goedkoper is het om er een paar "turbo" V'tjes bij te maken. (Ik vind het trouwens raar dat NS die zo op punctualiteit gespitst is niet alle T en V stellen weer terug in de originele "turbostand" heeft teruggebracht; alle beetjes helpen toch?) |
25-07-2008 10:34:43 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Quote Ik snap niet wat je bedoelt, want er zou worden overgeschakeld van een zondag naar een zaterdagdienstregeling. Dan worden er juist méér treinen gereden van bijvoorbeeld de 5200 Ehv-Dn (van 1x naar 2x per uur).En zo kan ik volgens mij héél jouw lijstje exact omdraaien... ![]() |
25-07-2008 11:25:58 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Ik heb wel eens begrepen dat dit niet zomaar kon, omdat er in de turbo Victors herwikkelde motoren met een verbeterde isolatiewaarde zitten. Maar als er achter een turbo V een niet turbo V zit draait deze laatste vrolijk in de turbostand mee, omdat de blokkering alleen maar op de controller zit. Het risico is dat er dan meer niet turbo Victors zouden kunnen sneuvelen van wegen de slechtere isolatiewaarde van oudere motoren. Groetjes, Jeanne |
25-07-2008 12:33:21 | ||
---|---|---|
lykele
![]() |
Zaterdagregelingen op de 2e feestdagen? Doen ze dan ook wat aan de treinen Lw-Zl? Die zijn op zondag langer dan op zateradg in bv de avondspits. Al een aantal keren, oa met koninginnedag meegenemaakt, dan het meer op veevervoer leek daar, en de enige keer dat er spontaal een stelletje bijgeplaatst werd stonden ze vrolijk na afloop over de gevolgen voor de omlopen te ruzien. Naja, misschien houden ze er wel ooit eens rekening mee (nog altijd hoop op). |
25-07-2008 14:31:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nee, Zl - Lw is het enige baanvak waarop "ze" dat niet doen. Zo zijn "ze" dan ook wel weer. |
25-07-2008 17:05:07 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Op de site van Locov staat het besluit uitwerking drgl 2009. Zie http://www.minvenw.nl/cend/overlegorganen/locov/Images/locov%202008-175%20getekend%20besluit%20uitwerking%20dienstregeling%202009_tcm61-226287.pdf Op pagina 5 wordt genoemd dat de 4e trein tussen Gn en Zl er in de drgl van 2009 nog niet komt. Ook wordt bij C2 iets genoemd over een derde trein tussen Lw en Zl. Wie kan me van over die 3e trein tussen Lw en Zl meer vertellen ? ![]() 2x een IC en 1x een sprinter tussen Lw en Zl ![]() Of 2x een IC, die ook in Meppel stopt, en 1x een sprinter tussen Lw en Steenwijk ?? Laatst bewerkt door abcde op 25-07-2008 17:22 |
![]() |
advertentie |
25-07-2008 17:39:50 | ||
---|---|---|
lykele
![]() |
Hou het maar op 1x stopper, 1x ic en nog iets dan (misschien Lw-Wv doorgetrokken?). Ik verbaas me erover dat er dan wel een 3e trein komt, aangezien een jaar geleden er zo moeilijk over werd gedaan en de provincie erg veel geld moest geven voor de extra Friesland-trein. |
25-07-2008 18:51:36 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
QuoteMijn reactie is een beetje aan de late kant... Als je de stoptrein in Wt op spoor 3b binnenneemt en vervolgens naar spoor 4a rangeert en daar neerzet en later weer naar 3b... Lijkt mij niet zo erg onhandig, al moet je dan wel steeds van richting veranderen. Maar de 800 kan over spoor 2 en 3 er langs en stoppen aan een perronspoor ![]() |
25-07-2008 19:44:59 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Er is helemaal geen lange kering in Weert nodig want als je de stilstand van 3 minuten tussen Geldrop en Eindhoven opsoupeert heb je in Weert nog een kering van 6 minuten over en dat is echt genoeg. |
25-07-2008 22:09:35 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Lees dit dan maar; gekopieerd uit een bericht in dit topic; "De kruising van de "paden" van de 6400 met de goederentreinen naar Vl is verlegd van Tgra naar het emplacement van Ehv. Hierdoor gaat de 6400 vanaf Tgra linkerspoor rijden. Door de wat ongelukkige plaatsing van de seinen betekent dit dat bij de brug over het Eindhovens kanaal de remming naar 40 km/h al ingezet moet worden. Een groot deel van het traject Geldrop-Ehv word dus met 40km/h afgelegd. Dit verklaart de langere rijtijd tussen Geldrop en Ehv." So, Keep on dreaming!! ![]() |
25-07-2008 22:32:10 | ||
---|---|---|
floriss
![]() |
Bijgaand de letterlijke tekst uit de documenten van NS-besluit: C2. Derde trein Leeuwarden - Zwolle ' Zoals afgesproken in het LOCOV op 15 mei jl, hebben wij onze visie op het voorstel van ROCOV Friesland toegelicht in het themaoverleg Dienstregeling op 15 juli j.l. Graag zouden wij een verdere inhoudelijke discussie gericht op een toekomstvaste oplossing in een separate bijeenkomst beleggen. Wij zullen hiervoor een uitnodiging verzorgen. Het enige dat ik eruit kan concluderen, is dat een regionale afdeling van het Locov een voorstel heeft gedaan, hetgeen blijkbaar is besproken in het themaoverleg. Ik kan er verder geen concrete voorstellen voor de komende dienstregeling in ontdekken, hooguit voer voor een brainstormsessie. |
25-07-2008 22:59:21 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@nielske90 Met het op gang komen van de betuweroute is het aantal goederentreinen inmiddels aardig terug gelopen. Dus over anderhalf jaar is het nog maar de vraag of dat links rijden uberhaupt nog nodig is. |
25-07-2008 23:37:04 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
In komende dienstregeling in ieder geval nog wel. |
26-07-2008 12:54:30 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
De SRE gaat er inmiddels vanuit dat Maarheeze pas met de dienstregeling 2010 wordt geopend. |
26-07-2008 13:49:30 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Daar gaat de NS ook vanuit als het goed is. |
26-07-2008 13:56:57 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Gelukkig, hiermee kan ik ook weer aanhaken. Ik zie in de plannen (dd 5 juli) voor DRGL 2009 namelijk helemaal geen stop in Maarheze gepland staan... |
29-07-2008 22:17:07 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Weet iemand al iets over de plannen voor 2009 van Syntus, Arriva, Veolia en CXX? |
29-07-2008 22:30:53 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Ja, Cxx heeft volgens mij nog steeds de bedoeling om naar Bnc te pendelen ipv Bnn; weet niet hoe die plannen er op dit moment bij staan.. |
29-07-2008 23:49:50 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Plan van Prorail is om in week 48 de verbouwing van de beveiliging van Barneveld Centrum uit te voeren, en daarmee kan er technisch gesproken gependeld worden op Bnc. Hoe het dienstregelingtechnisch gaat aflopen, weet ik niet zeker, maar er is veel overleg geweest tussen Railion, NSR, Cxx en uiteraard ProRail over allerlei dienstregelingconflictjes die driegden te ontstaan tussen Amf en Bnva - en die zijn in den minnen geschikt, zover ik weet. Kortom: het doorrijden van en naar Bnc zal wel doorgaan. |
30-07-2008 00:55:02 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ik snap niet wat Railion op de valleilijn moet, ze kunnen met de staaltreinen Hagen-Amf(-Bv) toch gewoon via Ut, is het goedkoper om via Bnc te rijden? En in de laaste RM stond ook dat ze er zelden van gebruik maken en vaker via Ut rijden, en wat betreft NSR? Doet die heeft toch geen inspraak meer op die lijn nu hij van CXX is?? http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
30-07-2008 01:05:44 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Het gaat juist om het stukje tot de aansluiting met barneveld. Dit stukje is hetzelfde traject als waar de 1700 en 1600 over moeten richting apd en dv. Ook railion heeft op dat traject wat goederentreintjes richting duitsland rijden.![]() |
30-07-2008 07:08:33 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteOa wegbekendheid. Dezelfde reden waarom andere goederenvervoerders soms ook aparte routes nemen. Als je nooit meer via de Kip rijdt, dan heb je bij een omleiding ineens geen machinisten meer met wegbekendheid. Dick van den Hoven |
30-07-2008 07:18:39 | ||
---|---|---|
duffelsm
![]() |
Vergeet ook niet dat in dit specifieke geval (Hagen-Amf-Bv) de route via Ut betekent dat er eenmaal kop moet worden gemaakt, terwijl de route via de Kippenlijn geen kopmaken inhoudt. |
30-07-2008 08:30:38 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
Quote Veolia gaat extra treinen inzetten in de vroege middagspits. Arriva zou naar Veendam gaan rijden, maar dat wordt vermoed ik dgl 2010 (ik hoor er nooit meer wat over). |
30-07-2008 08:58:28 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteHet gaat niet om de Valleikippen zelf, maar om de dienstregeling op Amersfoort - Barneveld Aansluiting. Door het keren in Bnc verandert de ligging van de treinen op dat traject en daardoor dreigden IC's van NSR, treinen van Railion (of meer bepaald: de goederenpaden) en de Valleitreinen op verschillende manieren met elkaar in conflict te komen. Zowel qua drgl zelf als door de kruis/overkruisligging in Bnva zelf. Laatst bewerkt door broek53 op 30-07-2008 08:58 |
30-07-2008 09:06:52 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
En het volgende 'hot-item' zal dan Hoevelaken dan wel worden: een extra stop aan het al overvolle traject Bnva-Amf zal ook weer extra capaciteit gaan kosten... |
30-07-2008 09:44:39 | ||
---|---|---|
jzwoferink
![]() |
Of de hele lijn tot aan Barneveld 4 sporig maken, of ter hoogte van Hoevelaken twee perronsporen maken t.b.v. van de stoptreinen en goederentreinen en je hebt dan daar doorgaande sporen voor de IC`s |
30-07-2008 10:03:43 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
Is er eigenlijk al bekend of er grootscheepse wijzigingen in de materiaalinzet komen? Blijft de 7000 zijn V-tjes houden bijvoorbeeld? |
30-07-2008 10:22:20 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Hoe overvol is Amf-Bnva, want volgensmij valt dat best wel mee, er rijden 2 tot 4 IC's per richting en 4 stopper per richting per uur, hoeveel goederen paden zijn er? Volgensmij moet dat met een stop op Hoevenlaken best ook nog passend te krijgen zijn. Het enige knelpunt( en ook wel een belangrijke) is Bnva zelf, maar moet daar gekeken worden of daar wat aan te doen is( er zal nie zomaar een zak geld klaar liggen). De spoorlijn zelf is daarmee naar mijn mening nog niet overbelast, al kan prorail het overbelast verklaren. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
30-07-2008 11:19:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Overbelast is een beetje misleidende term. Een vervoerder kan een baanvak overbelast laten verklaren als hij zijn zin niet krijgt wat de gewenste dienstregeling betreft, grofweg gezegd. Ik bedoel: overbelast is niet alleen: "er is onvoldoende capaciteit". |
30-07-2008 11:28:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quoteer komen geen grootscheepse wijzigigingen in de omloop. Instromend nieuw VIRM vervangt ICR-stammen in de 3500, die verhuizen naar de 1900, en vrijkomend ICK gaat aan de kant. In december zitten er drie ICR-stammen in de 1900, om de orde grootte maar aan te geven. Het materieel in de serie 3500 keert in Hoofddorp op de nieuwe 3100 Nijmegen - Schiphol en dus komen er ook ICR-trekduwen in die dienst terecht. Om die reden gaan de twee ICL-stammen die nu nog in de 2000 zitten, eruit en verhuzen naar de spitstreinen 14300 Lelystad - Schiphol, waar we het hier al eens uitgebreid over gehad hebben. Verder DDAR in de 4000 Asd - Rtd (omdat deze geknoopt wordt aan de 4500 Ekz - Asd) en SGM in de 4700 Utg - Almo (ook een reeds besproken item) En in de 7000 zit nog steeds plan V ![]() Laatst bewerkt door broek53 op 30-07-2008 12:00 |
30-07-2008 12:08:54 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Nog even over de Bnc-pendel van Cxx: Volgens mij heeft Cxx hiervoor een extra compositie nodig. Ben benieuuwd wat dat moet gaan worden. |
30-07-2008 12:12:13 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
Dank je Broek53, Dan hoef ik geen exotisch materiaal hier te verwachten, tenzij per ongeluk(zoals een DDAR enkele jaren geleden als IC naar Enschede) |
30-07-2008 12:13:40 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
De proto protos zou toch overgaan naar Cxx? Of heb ik dat verkeerd begrepen? |
30-07-2008 12:17:26 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Nou, dan kun je daarna ook wel een kwartierdienst met sprinters tussen Amf en Apd maken met stops in Barneveld Noord, Stroe en Assel %08%. Gelijk 4 sporen is wel erg overdreven. Wellicht is het een idee om het aansluitspoor vanaf Barneveld Noord met een kilometer te verlengen parallel aan de hoofdlijn en dan met een setje hogesnelheidswissels in te takken op de hoofdsporen. Je hebt dan een soort van start en landingsbaan waardoor de Protossen op hoge snelheid kunnen in- en uitvoegen en niet hoeven afremmen naar 40 km/h. Daardoor zit je de IC's minder in de weg. Wat gaat er trouwens concreet veranderen aan de ligging van de diensten? En heeft Connexxion voldoende materieel? Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
30-07-2008 13:23:59 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Inderdaad zou de proto-Protos worden overgenomen door Cxx en door het onderhoudsbedrijf worden omgebouwd zodat het gelijk werd aan de 5031-5035. Hier heb ik verder de laatste tijd niets meer over vernomen. |
30-07-2008 18:13:00 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Hoorde dat de 5500 na de zomer met plan V gaat rijden i.v.m de herfstmaatregelen. Klopt dat Broek53? Het zou voor mij als machinist een zeer goede maatregel zijn. |
30-07-2008 18:29:41 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Uit wijzigingen 25 augustus:Quote Laatst bewerkt door raymond16 op 30-07-2008 18:31 |
30-07-2008 19:30:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteJa, dat klopt, en om het ook in dit topic op zijn plek te laten zijn: in 2009 blijft dat zo, althans: in ieder geval de eerste maanden. |
30-07-2008 19:37:38 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Quote Goed nieuws, van mij mag het voor het hele jaar 2009 zijn. Bedankt. |
30-07-2008 19:49:58 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Ik weet niet wat de status rond FTD is, maar ik neem aan dat de curator het prototype wel wil verkopen. De vraag is dan alleen hoe de ombouw ervan gefinancierd moet worden, CXX zal het waarschijnlijk moet voorschieten. |
30-07-2008 19:51:03 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
QuoteDat is al lang rond, opening voorjaar 2010. |
30-07-2008 21:15:38 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Uit de GTW referentielijst van Stadler (29.05.2008) blijkt dat Arriva totaal 8 bijbesteld heeft, die volgens plan in 2010 geleverd moeten worden: GTW | 2-2/6 Arriva | NL | 1 | DE | 2008 | 2010 | 600 | 140 | 1435 | 113 GTW | 2-2/8 Arriva | NL | 2 | DE | 2008 | 2010 | 600 | 140 | 1435 | 178 GTW | 2-2/6 Arriva | NL | 5 | DE | 2008 | 2010 | 600 | 140 | 1435 | 113 Deze GTW's zullen wel niet alleen voor de diensten naar Veendam zijn! Laatst bewerkt door jeanne op 30-07-2008 21:17 |
30-07-2008 21:21:44 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
En DE betekent dat ze ook Deutschlandfähig zijn? Of DieselElektrisch? Laatst bewerkt door Dre op 30-07-2008 21:24 |
30-07-2008 21:26:07 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Laat maar, Dre had het zelf inmiddels al door![]() Laatst bewerkt door bjornl op 30-07-2008 21:27 |
30-07-2008 21:36:48 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
En gelijk het traject tussen Amf en Bnva geschikt maken voor 160 km/h. Als de Protos daar 160 km/h kan rijden is er voldoende tijd om ook te Hoevelaken te stoppen. Shqiperise-lopers? |
30-07-2008 21:43:13 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
Helaas is dit treinstel door zijn (ondoordachte?) constructie niet geschikt om 160 km/h te rijden...... |
30-07-2008 21:45:14 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
QuoteNee, zeker niet. Zo wordt bijv. in dec 2009 ook de frekwentie Leeuwarden-Sneek verhoogd. |
30-07-2008 22:03:39 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
QuotePressemitteilung vom 13.06.2007: PROTOS® mit 160 km/h in den Niederlanden Der Prototyp des neuen Niederflur-Regionalzuges PROTOS® der Fahrzeugtechnik Dessau wurde im März 2007 in die Niederlande überführt, wo seitdem zahlreiche Zulassungsfahrten auf dem Programm stehen. Im Rahmen dieser Tests erreichte der PROTOS® am 10. Mai 2007 erstmals seine Höchstgeschwindigkeit von 160 km/h. Dieser Meilenstein konnte bereits innerhalb von 3 Testtagen ohne technische Probleme errungen werden. Bedingt durch die Infrastruktur in den Niederlanden braucht der PROTOS® nur 140 km/h zu fahren. Das entspricht der regulären Höchstgeschwindigkeit vor Ort. In der Zukunft werden jedoch 160 km/h im niederländischen Schienennetz erwartet. Damit liegt der Zug PROTOS® schon jetzt im Trend der dortigen Tempoentwicklung. Bron: http://www.fahrzeugtechnik-dessau.com/kommunikation/fs_kontaktdaten.htm |
30-07-2008 22:17:20 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Die Protos rijdt in Nederland toch niet harder dan 110km/h ?? |
30-07-2008 22:33:02 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Ik meen dat dat na de tweede serie testen, waarbij ook gekoppeld is gereden en waarvoor toen weer een Plan V bij Cxx reed, verhoogd is. Ze hebben toen toch op één van de bekende 160-stukjes proeven gereden? |
30-07-2008 23:45:09 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
![]() |
QuoteWie de bladen leest, die weet iets. PROTOS-treinstellen zijn toegelaten voor 160 km/u. Inderdaad is dat geregeld voordat de toelating van een Verklaring van geen bezwaar werd omgezet in een definitieve toelating. |