21-09-2025 11:24:20 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
SNG 2712 komt om 11:13 uur aan vanuit het westen op Ut spoor 11. Leeg, en met "niet instappen" op de CTA. |
21-09-2025 11:49:16 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Een 'gestrande trein' in de wisselstraat van Ledn met prognose 16:15. STS passage? Een normale stranding zou nooit zo lang duren. Laatst bewerkt door michaben op 21-09-2025 11:50 |
21-09-2025 12:07:54 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Helaas een STS ja, twee treinen staan 2m bij elkaar vandaan. |
21-09-2025 12:15:56 | ||
---|---|---|
sm@rkie
![]() |
2 meter is zwaar overdreven iig....
|
![]() |
advertentie |
21-09-2025 13:11:56 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Prognose Ledn is naar beneden bijgesteld tot 14:00, betrokken treinen zijn inmiddels verplaatst. Op de HSL staat trein 1136 al een tijdje defect bij Hszha, lijkt weggesleept te moeten worden. |
21-09-2025 13:12:57 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Prognose is aangepast naar 14 uur. |
21-09-2025 15:28:03 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Ondertussen wordt de prognose voor de defecte trein op de HSL telkens uitgesteld, storing duurt al bijna 3,5 uur inmiddels. Treinen richting Rtd worden omgeleid, richting Bd/Atw rijdt nog wel via de HSL. Laatst bewerkt door michaben op 21-09-2025 15:28 |
21-09-2025 15:50:10 1 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Was een ICNG gestrand in de sluis ri Rtd net na de flyover naar beneden. Hij stond op het schuine deel daarom kunnen er wel treinen rijden ri Bd. Sleep trein was rond 14:40 ter plaatse. |
21-09-2025 16:04:43 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Daar stond de trein inderdaad, maar hij staat inmiddels al een tijdje een stukje verderop (opnieuw?) defect te zijn. Prognose is opnieuw uitgesteld. |
21-09-2025 17:18:47 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Wederom uitgesteld naar 19:00, zeven uur na aanvang storing. |
21-09-2025 17:27:12 | ||
---|---|---|
anlern
![]() |
|
21-09-2025 17:32:14 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Stonden naast elkaar op twee verschillende sporen na de inrijder van Ledn, 3xTCS 101000 kwamen uit Hlm en een VIRM uit Shl, getuige foto’s op Facebook |
21-09-2025 17:44:19 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
VIRM betrof trein 3532: treinposities.nl Trein 3532 is volgens het GPS signaal na anderhalf uur zo'n 50 meter achteruit gezet dus deze niet heel ver voorbij het sein gestaan hebben. Laatst bewerkt door michaben op 21-09-2025 17:45 |
21-09-2025 17:47:53 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Alle toiletten aan boord van trein 559 (stel 8743) zijn kaduuk. Volgens omroep heeft de mcn nog geprobeerd een ander treinstel te regelen vanaf Zl maar kreeg nul op het rekest. Reizigers met hoge nood zijn naar de 6159 of toiletten op het station verwezen. |
21-09-2025 17:48:16 | ||
---|---|---|
anlern
![]() |
|
21-09-2025 17:54:31 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Hoezo? Het is juist typisch een risicoplek (qua verwachtingspatronen), omdat je bij het vorige sein heel vaak geel-8 krijgt (voor de wissels naar spoor 8 of 9). Vergelijk bijvoorbeeld de treinbotsing bij Weesp in 2007: open.rijkswaterstaat.nl Laatst bewerkt door Dionysusnu op 21-09-2025 18:04 |
21-09-2025 17:57:54 | ||
---|---|---|
anlern
![]() |
|
21-09-2025 18:10:14 6 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
STS-passages kunnen veel oorzaken hebben. Laten we vooral niet te gauw speculaas maken. |
21-09-2025 18:35:16 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Das leuk maar voor dat sein wat 'vaak' geel-8 toont staat nog een sein die kan geel-13 tonen, als die geel-13 brand dan is dat sein wat 'vaak' geel-8 toont in dit geval dus geel of geel met een 4. |
21-09-2025 18:46:26 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het heeft even geduurd maar de defecte trein is van de HSL af. |
21-09-2025 20:36:59 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Stel ging in Gn uit de omloop. Hierdoor werd de 572 wel opgeheven Gn-Amf. Vanaf daar nam de 9479 het zaakje over. |
21-09-2025 20:37:07 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
|
21-09-2025 20:47:48 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De wissels lagen krom, daarom moest de NS trein ook een stukje achteruit voor deze weer vooruit kon. |
21-09-2025 20:48:36 | ||
---|---|---|
anlern
![]() |
|
21-09-2025 20:53:52 1 | ||
---|---|---|
RailCamNL
![]() |
Vandaag is er weer een ICNG het land in gekomen, ditmaal een vijfje en wel via Venlo. Achter de RXP 9903 met 7 falns als remwagens en voor en achter een koppelwagen kwam het transport 20:10 door webcam Hmh ri Ehv, Ut en Zl. |
21-09-2025 21:07:09 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Lijkt niet via Ut maar via Nm te gaan. |
21-09-2025 21:08:06 | ||
---|---|---|
TCSFan
![]() |
Je denken is helaas niet correct: NS door rood. |
21-09-2025 21:25:43 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Wellicht goed dat we afwachten totdat er een rapportage van beschikbaar komt, al dan niet via inside informatie om speculatie te voorkomen. Laatst bewerkt door Rsb op 21-09-2025 21:27 |
21-09-2025 22:06:12 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
heb je linkje naar de foto's op Facebook ? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-09-2025 22:17:49 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
ICNG transport neemt de toeristische route, is via Nm en Dv nu onderweg naar Amf, om 22:17 langs Twello. |
21-09-2025 22:24:42 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als er reeds bekend is wat de aanleiding van een STS passage is, dan is de kans groot dat het uitgesloten is dat het dan een materieel technische oorzaak is en heeft het ook geen zin om die trein niet meer in te zetten. Daarnaast is het eventueel uitlezen van de ARR ook maar een klusje van enkele minuten en kan prima gebeurd zijn in die 4 uur. Persoonlijk vind ik het wat bevooroordeeld klinken dat je daarmee concludeert dat het de TCS trein wel geweest moet zijn, ook bij NS gaan weleens dingen mis hoor... Laatst bewerkt door thom op 21-09-2025 22:28 |
21-09-2025 22:59:40 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Er is gemiddeld elke 5 dagen een STS passage ergens volgens de openbare KPI's van ProRail, meeste halen het nieuws niet. Discussie ging verder ook niet over de oorzaak, alleen over welke trein en als je de wisselstanden kunt zien is die conclusie vaak wel te trekken. De achterliggende oorzaken mag men intern onderzoeken. |
21-09-2025 23:41:18 | ||
---|---|---|
niek45
![]() |
|
22-09-2025 00:24:31 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
route via Ut was gestremd door een defecte trein bij Houten Castellum,IC's waren in Ht en Ut al gekeerd |
22-09-2025 05:13:52 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Laatst bewerkt door BVisser op 22-09-2025 05:44 |
22-09-2025 07:33:40 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Omdat het transport dus naar Amfge ging Laatst bewerkt door JothamvW op 22-09-2025 07:33 |
22-09-2025 07:40:32 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ook de TCS trein is daarna ‘gewoon’ verder gereden dus dat zegt inderdaad niets over de schuldige en de oorzaak |
22-09-2025 07:44:16 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ja: m.facebook.com |
22-09-2025 17:54:09 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
aan de foto’s te zien is het inderdaad 2 meter van elkaar. 🙃 |
22-09-2025 18:09:43 1 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Analyse van de STS; www.linkedin.com Laatst bewerkt door moderator op 22-09-2025 21:51 |
22-09-2025 19:04:47 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
In het artikel staat ook een foto vanuit de cabine van de TCS-lok, waarin het wissel ervoor te zien is. De afstand tot het gevaarpunt (botsing) was voor beide treinen, schat ik, zo'n 50 tot 100 meter. |
22-09-2025 21:39:37 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Toch bijzondere keuze van de trdl om een op tijd rijdende intercity vanaf 140 stil te zetten om een blijkbaar vertraagde losse loc voor te laten gaan. |
22-09-2025 23:12:35 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De intercity in kwestie was ongeveer een minuut te laat, de losse loc ongeveer een minuut te vroeg. |
23-09-2025 04:42:56 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Dan zou je verwachten dat de IC voorrang krijgt om de vertraging in te lopen ? |
23-09-2025 10:01:59 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Dat zal afhangen van welke prioriteit elke trein heeft, en of de treindienstleider zelf bezig is of dat ARI aan het werk is. Er valt ook wat voor te zeggen om de LM-rit voor te laten: die hoeft niet te stoppen in Leiden, dus als je 'm laat doorrijden heb je er in Leiden geen 'last' meer van. Als hij op baanvaksnelheid is ingelegd heb je er verderop ook geen last van want die rijdt gewoon lekker met alles mee. |