29-07-2025 07:46:21 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Is er al iets meer bekend over de wijzigingen in het inzet van het materieel? Op Facebook meldt men dat de 1700 volledig over zou gaan op DDZ (en Es na 39 jaar volledig ICM loos zal worden!) Laatst bewerkt door moderator op 29-07-2025 08:50 |
29-07-2025 07:58:15 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Ik las elders: Laatst bewerkt door Kamehameha op 29-07-2025 08:18 |
29-07-2025 20:31:20 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In de 600 zit een setje VIRM in verband met onderhoudsbinding met Onnen, de rest is ICM. |
29-07-2025 21:05:37 | ||
---|---|---|
Jay409
![]() |
Grote ontwikkeling wel.
Worden DDZ en ICM tegenwoordig nog in Onnen onderhouden? |
![]() |
advertentie |
29-07-2025 21:07:38 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
|
29-07-2025 22:23:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het gaat puur om de vermindering van het aantal diensten ICM DDZ en ICM zijn inderdaad in Onnen in onderhoud. DDZ moet daarvoor een heleboel leeg mat kilometers maken, maar dat terzijde. Laatst bewerkt door broek53 op 29-07-2025 22:24 |
29-07-2025 22:28:14 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Nu is september doorgaans de drukste maand van het jaar, ogenschijnlijk een vreemd moment om het aantal omlopen ICM te verminderen terwijl er geen ander materieel is ingestroomd dat vanaf september ICM direct gaat vervangen Hoe gaat NS de septemberdrukte opvangen? |
30-07-2025 00:58:37 | ||
---|---|---|
chris24
![]() |
ik ben benieuwd welke IC series de rekening gepresenteerd krijgen met sprinter materieel. En welke treinseries krijgen ook nog ander materieel? |
30-07-2025 08:19:35 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Of tijdelijk minder DDZ/VIRM voor onderhoud/reserve? Laatst bewerkt door michaben op 30-07-2025 08:19 |
30-07-2025 08:34:11 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Niet tijdelijk, definitief. Onderdeel van de bezuinigingen bij NS vanwege de grote verliezen |
30-07-2025 12:54:31 2 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Als ze willen bezuinigen schrap dan de 10 minuten trein muv de spitsuren. Scheelt personeel en slijtage aan matrieel..... |
30-07-2025 12:59:39 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Sluit ik me bij aan.... 10min trein uitdunnen is allicht een serieuze optie om te overwegen. |
30-07-2025 13:06:16 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
En dan heb je ook nog de sandite SLTs die ergens ingezet zullen worden. |
30-07-2025 16:33:56 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
De Sandite-stellen staan toch niet tot de herfst te wachten tot ze weer mogen rijden? Of bedoel je dat niet? |
30-07-2025 19:42:48 | ||
---|---|---|
TurinNL
![]() |
De sandite stellen worden gewoon het hele jaar door ingezet. De installatie wordt alleen gebruikt als het nodig is (met name herfst dus) |
30-07-2025 20:54:28 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Ja en vorig jaar reed er al SLT vanaf wijzigingsblad september op de trajecten waar in de herfst sandite SLTs zouden gaan rijden dus vandaar m'n opmerking. :) |
30-07-2025 21:28:18 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Los van het materieel wijzigt er ook iets in de dienstregeling, de 5000 is vanaf 6 september op zaterdagen tussen 10:00 en 19:00 opgenomen in de reisplanner waardoor de sprinterstops tussen Ddr en Gv op zaterdag ook een kwartierdienst krijgen. De 5100 en 5200 worden overigens gedurende de verbouwing van Gvc overdag ingekort tot Gv, dus dankzij deze extra 5000 blijven er op zaterdag 4 treinen tussen Gvc en Gv rijden. Op zondag lijkt er overdag geen vervanging voorzien voor de 5100 en valt Gvc <> Gv dus tijdelijk terug tot een halfuurdienst tot de verbouwing afgerond is. |
31-07-2025 12:44:45 | ||
---|---|---|
Arman3428
![]() |
Ik las elders dat de ICR rijtuigen die nu nog op de 1100 rijden er na de zomervakantie uit zouden gaan, wellocht dus met het wijzigingsblad van september? iemand die er meer vanaf weet? |
31-07-2025 13:22:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zover mij bekend blijven er twee stammen in de omloop zitten en gaan die er met het wijzigingsblad van oktober uit. |
31-07-2025 13:34:15 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Hopelijk word er dan een mooie afscheidrit gehouden :). |