Ontwikkelingen The Rolling Tables
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
26-06-2025 10:01:44 2
martijn
martijn

Om de suggestie met de voorgangers van het concept "dineren in een trein terwijl je een rondje rijdt", weg te nemen, maar even een nieuw topic aangemaakt:

Vanaf 15 augustus 2025 gaan de eerste ritten van The Rolling Tables vanuit diverse Nederlandse plaatsen van start.

 

26-06-2025 11:16:12
robert5591
robert5591

Nieuw lijken te zijn lunch rondritten met kerst en dagtochten met ontbijt en diner naar twee kerstmarkten en naar de werf in Papenburg. Dan moet de Friesenbrucke wel af zijn.

 

26-06-2025 11:25:33
martijn
martijn

Die dagtochten en kerstritten stonden dus al eerder op de website. Net als de Belgische dinnerritten. Juist de Nederlandse ritten in augustus, september, oktober en november 2025 zijn nieuw.

En de rit naar Papenburg gaat uiteraard via Bad Bentheim.



Laatst bewerkt door martijn op 26-06-2025 11:28
 

26-06-2025 13:11:07 1
selivio
selivio

Ik hoop echt voor ze dat het een succes wordt en dat het geen fiasco wordt zoals de voorgangers, maar ik vraag het mij wel serieus af als ik de prijzen zo zie. Die lijken mij vrij stevig (zeker als ik ze vergelijk met een 'gewoon restaurant' of de voorganger (v.a. 89 euro)). Voordeel is wel dat ze niet zoals de voorganger 2 rondes op een avond doen, geeft wel meer rust in de dienstregeling.



Laatst bewerkt door selivio op 26-06-2025 13:13
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

26-06-2025 13:24:28
thom
thom

Bij een gewoon restaurant betaal je natuurlijk ook niet de rondreis die hier nog bij krijgt :)

 

26-06-2025 13:30:26
bert
bert

Griezelig produkt. Wat gebeurt er bij sein of wisselstoring of bij een stremming als gevolg van van een aanrijding? Ik heb voorwaarden nog niet gelezen, maar compensatie of zo? Zo gek zijn deze dingen vandaag de dag niet meer... En is het ineens niet meer dan een stationsrestauratie...

 

26-06-2025 13:43:05 3
thom
thom

Dat zal niet anders zijn dan voorheen het geval was, dan werd onderweg de route gewijzigd, en soms werd een rondje noodgedwongen een heen-en-weertje.

Het aantal keer dat de oude Dinnertrain niet op pad gekund heeft door een verstoring is maar weinig voorgekomen, een enkele keer daarvan heeft men op het vertrek station gegeten (immers het eten is toch al voorhanden) en is er nog een compensatie geweest voor een latere rit.

Maar als je dat al een reden vind om je geen griezelig product te noemen, is in jou ogen feitelijk het hele OV griezelig.



Laatst bewerkt door thom op 26-06-2025 13:44
 

26-06-2025 21:10:13
bert
bert

Klopt. Ga maar regelmatig met de trein mee... Maar treinkaartjes zijn gelukkig iets minder duur dan het rijdende restaurant

 

26-06-2025 21:54:20 5
geert
geert

In de trein krijg je dan ook niks te vreten en te zuipen….

 

26-06-2025 22:13:06
GerritJan
GerritJan

komen er ook andere kleuren rijtuigen?

 

26-06-2025 22:41:22
selivio
selivio

Nee, zijn dezelfde rijtuigen waar de dinnertrain mee reed (alleen is het logo aan de buitenkant nu "Happy Train" in plaats van "Train Charter").

 

27-06-2025 15:30:42
john2
john2

Quote
geert (26-06-2025 21:54:20):


In de trein krijg je dan ook niks te vreten en te zuipen….


? 🙁

 

20-07-2025 08:55:09
martijn
martijn

Benieuwd of de trein over 2 weken al gaat rijden. Zowel in Nederland als in België is geen rit meer te reserveren en ook op social media is het al een tijdje stil...



Laatst bewerkt door martijn op 20-07-2025 09:00
 

20-07-2025 10:10:32
treinhobby
treinhobby

Of een fout op de site...

Kies je eerst voor de plaats, dan kom je nog wel bij reserveren. Alleen geen keuze in arrangement.

Bij 'bekijk het volledige aanbod', werkt de landkeuze niet. En kom je niet verder.



Laatst bewerkt door treinhobby op 20-07-2025 10:12
 

20-07-2025 11:28:27
phantom
phantom

Als je dat zo leest dan zou je in de 1ste instantie geneigd zijn om te denken dat er problemen zijn opgedoken.
Vol zit alles dus niet als ik treinhobby z'n reactie lees.
Anderzijds een rit aanbieden zonder keus voor arrangement dat lijkt me niet iets wat je doet als bedrijf,tenzij je er duidelijk bij vermeld dat alle andere opties volgeboekt zijn en dit nog je enige kans is.
En als je als klant niet kan kiezen voor een bepaald land om een rit te reserveren,dan lijkt het me ook niet wenselijk als bedrijf om dat zo op je site te laten staan.
In elk geval is elke weg via een knop reserveren voor welke rit ook in NL en B ,geoemd om uit te komen op dezelfde pagina.
Op die pagina zou je dan idd land ,stad, enz enz moeten kiezen,maar elke keuze vakje is blanco.
Dan ben ik benieuwd hoe het moet met mensen die hebben gereserveerd ?
Want ik krijg nogmaals niet het idee dat alle ritten vol zullen zitten,dus zijn er problemen opgedoken,dat zal voor de geloofwaardigheid richting dit bedrijf niet goed pakken geloof ik als die problemen naar buiten komen.
(denk ik persoonlijk)

 

20-07-2025 22:07:21
AlexNL
AlexNL

Quote
treinhobby (20-07-2025 10:10:32):


Of een fout op de site...

Kies je eerst voor de plaats, dan kom je nog wel bij reserveren. Alleen geen keuze in arrangement.


De datum/tijd staat dan ook op vandaag/nu en wanneer ik probeer om het formulier in te vullen gebeurt er niks zodra ik op de knop klik om het formulier te verzenden...