05-02-2025 15:27:31 | ||
---|---|---|
Gast
![]() |
Geachte allen, Dit is mijn eerste bericht hier, dus vergeef me als ik me niet aan wellicht gebruikelijke etiquette houd, ik ben hier nog maar net. Via treinposities.nl las ik dat er op zaterdag 5 april een stoomtrein (in NL, in DE een e-loc) vanuit Neuss Hbf naar Gouda en terug rijdt. Bij Venlo komt de trein het land binnen, wordt er van loc gewisseld, en gaat dan verder naar Utrecht centraal. Maar hoe precies zal deze trein waarschijnlijk gaan? Het traject Venlo-Nijmegen is niet geëlektrificeerd, maar een stoomtrein kan daar in principe ook overheen. Of zal de trein waarschijnlijk via Den Bosch gaan? Dat voelt logischer, maar de treinenhobby beoefen ik nog niet zó lang, dat ik me erg zelfverzekerd voel over dat voorgevoel. Is er iemand die enig idee heeft, hoe de trein waarschijnlijk zal gaan? Groet, Daan |
05-02-2025 15:36:48 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Vanuit Venlo is de gebruikelijke route via den Bosch. Via Nijmegen wordt veel minder gebruikt vanwege het gebrek aan bovenleiding, ruimte op het enkelspoor, en omdat je dan in Arnhem moet kopmaken (jargon voor keren). Zeker met een getrokken trein is dat onhandig. |
05-02-2025 16:36:46 | ||
---|---|---|
Gast
![]() |
Kijk, dat is meteen duidelijk. Aan het enkelspoor had ik niet gedacht, en kopmaken is natuurlijk ook vervelend. Hartelijk bedankt! |
05-02-2025 17:15:19 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
De stoomlocs van de SSN hebben bovendien bij mijn weten niet het juiste beveiligingssysteem voor de Maaslijn |
![]() |
advertentie |
06-02-2025 16:18:59 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
De stoomlocs of enkele stoomlocs van de VSM mogen wel over de Maaslijn. In mijn herinnering is eens een stoomloc van de VSM op de terug weg van de ZLSM over de Maaslijn terug gereden naar hun thuisbasis. Maar dit is al een hele poos geleden. Weet niet of de beveiliging eisen ondertussen is opgeschroefd? |
06-02-2025 16:31:13 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Hebben de stoomlocs nog steeds enkel ATB-E? Zoja, dan zijn de baanvakken met ATB-NG naar mijn weten geen optie meer. |
06-02-2025 17:45:35 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
In Nederland zijn er geen stoomlokken voor de hoofdbaan die iets anders hebben voor ATB-E inderdaad.
Er bestaat geen vereenvoudigde versie van ATB-NG helaas. |
04-04-2025 09:15:40 | ||
---|---|---|
icmvirmddz
![]() |
Ik zie op Treinposities een andere dienstregeling dan op eng-ev.de en op martijnvanvulpen.nl staat weer iets anders. Weet iemand welke dienstregeling klopt? |
04-04-2025 10:05:44 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dienstregeling op treinposities.nl klopt niet. Op de website van de organisator klopt het wel. |