12-08-2024 07:33:49 3 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Op 2 juli de NS geattendeerd dat in de informatie van de eerste week van de werkzaamheden niet vermeld stond dat de 1500 niet rijdt tussen Dv en Amf, en reizigers op dat traject dus ook minder treinen hadden. Inmiddels een reactie ontvangen:
Dus met andere woorden. Een treinserie die alleen in de spits rijdt, hoef je bij werkzaamheden niet te vermelden dat die niet rijdt. En dan nog verbaasd zijn dat je de informatievoorziening zo laag waardeert? |
12-08-2024 18:17:32 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Gebeurt ook altijd met de 3200, die vaak op het hele stuk Ah - Rtd uitvalt terwijl er alleen werkzaamheden op Ed - Ah of Gv - Rtd zijn, of alleen op 1 van die stukken een storing. |
12-08-2024 18:58:01 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De 1500 rijdt tijdens de spits toch gewoon tussen Deventer en Amersfoort? (buiten de dagen dat heel Amersfoort plat ligt) |
12-08-2024 22:15:12 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Tussen 8 en 12 juli heeft die niet gereden tussen Dv-Amf-(Hvs). Dat was de periode dat Amf-Brn eruit lag en de 1500 alleen pendelde tussen Brn-Hvs-Asd. |
![]() |
advertentie |
13-08-2024 07:56:50 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Overheen gelezen, excuus. Dan is het inderdaad het standaard riedeltje vanuit NS. Heb het voorgaande jaren ook weleens gemeld, maar wordt schijnbaar verder niets mee gedaan. |
13-08-2024 14:53:44 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
1500 rijdt toch normaal de gehele dag elke 120 minuten Dv- Amf ? (ma-vr) Of had de 1500 ook een vorm van zomerstop dit jaar ? |
13-08-2024 18:18:12 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Vanwege de werkzaamheden bij Amf heeft deze een tijdje niet gereden. Zie mijn bericht van gisteravond 22:15. Verder valt die serie tussen Dv en Amf wel vaker uit. Toen bij Lls werkzaamheden waren en er een directe verbinding Zl, Amf, Asd was, verviel de 1500 ook tussen Dv en Amf. Ook op de vrijdag van de Formule1 is dat deel van de 1500 gesneuveld. |
13-08-2024 19:00:10 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Ik begreep vandaag van een buschauffeur dat er een uitvraag is gedaan om komende dinsdag en woensdag ook nog de Valleilijn te rijden. Lopen de werkzaamheden uit? Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
13-08-2024 19:10:03 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Dat snap ik, maar waarom denkt de NS dat de 1500 een spitsserie is? (zie bericht 12-08-2024 07:33:49) |
13-08-2024 20:44:31 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Hoezo? Valleilijn is gewoon gepland buiten dienst tot en met woensdag (zie alle eerder gelinkte info) |
13-08-2024 20:59:34 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Waar lees je dat? Ik zie overal zondag 18 augustus einde dienst als einde staan, en ook de reisplanner laat de 31300 weer zien vanaf maandag 19 augustus. |
13-08-2024 21:54:56 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Zo bedoel je. De 1500 rijdt inderdaad de hele dag, maar alleen tussen de spitsen met een lagere frequentie, over een deel van het traject. Dus je hebt gelijk dat dit onterecht door de NS wordt aangemerkt als spitstrein. |
14-08-2024 07:00:36 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Je hebt het over volgende week? |
14-08-2024 10:33:55 | ||
---|---|---|
mvanuden
![]() |
Gisteravond laat (dinsdag 13-08) stond er alweer een trein op spoor 2, weliswaar leeg en donker. Ik heb half zitten slapen maar ik meen dat wij ook "bovenlangs" dus niet door de dive-under van Hilversum naar Amersfoort spoor 1 gereden zijn. Zijn er inmiddels alweer meer sporen bereikbaar? |
14-08-2024 10:52:05 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Spoor 2 werd afgelopen dagen zo te zien gebruikt om 's nachts materieel op te stellen dan als LM van/naar Avat ging. |
14-08-2024 10:57:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als je bovenlangs van Hvs naar spoor 1 zou kunnen, zou het westelijke emplacement helemaal klaar zijn. Dat kan niet: niet voor niets moet heel Amf nog vier dagen buiten dienst om het nieuw gebouwde deel in dienst te stellen qua beveiliging en draad te trekken tussen het al in dienst zijnde deel en de nieuwe gedeelten. |
14-08-2024 10:58:18 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Nee dat is nog niet mogelijk via bovenlangs ;) |
25-05-2025 07:44:29 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ik zag begin deze maand dat spoor 5B was ingekort (en 5A verlengd). Is dat ook vorige zomer gebeurd ? |
25-05-2025 08:54:22 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Augustus 2021, nietwaar? |
25-05-2025 10:37:07 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
toen al? Is dat niet het moment dat de wissels tussen spoor 5 en 6 zijn verdwenen? De scheiding 5A / 5B is later toch nog verschoven richting het oosten? |
25-05-2025 12:36:21 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat is tegelijkertijd gedaan waar door je nu een heel raar spoor 5b ver buiten de kap hebt. Rare move |
25-05-2025 13:31:49 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Denk dat dit vooral gedaan is om de 1500 dichterbij de trappen van de stationshal te hebben staan, en toch 5b vrij te houden voor een eventuele kerende trein vanaf de Kippenlijn. Laatst bewerkt door dennistd op 25-05-2025 13:32 |
25-05-2025 13:55:16 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Dat is al voor Corona geweest. Toen keerde de 1500 in Amf en ging de 2000 van / naar Dv. De directe overstap was toen al bijna onmogelijk. De achterste deur van de 2000 op spoor 4a stond verder naar voren dan de voorste deur van de 1500 op 5a. En dan had je ook nog dat gebouw (restaurant) ertussen. |