17-07-2024 14:44:20 | ||
---|---|---|
Vlinder
![]() |
Inmiddels weer op de plank, wat ook zeker mag gebeuren: het opknappen van station Emmen, er word nagedacht om een 3e spoor bij te leggen. |
17-07-2024 15:38:36 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Rheine lijn? Is dat de lijn die bij Coevorden de grens over gaat? |
17-07-2024 16:37:47 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
In de tekst staat 'Tegelijkertijd wordt er ook gewerkt aan een verbinding tussen Emmen en het Duitse Rheine.'. Dat is inderdaad het doortrekken van de treindienst op de BE-lijn naar Coevorden. Die benaming is voor mij ook nieuw, maar de wens bestaat al een tijdje. Laatst bewerkt door martijn op 17-07-2024 20:59 |
17-07-2024 20:31:33 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Die heeft al groenlicht gekregen, de treinen zijn al aanwezig |
![]() |
advertentie |
17-07-2024 20:49:54 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dat groene licht is voor Bad Bentheim - Coevorden. Niet voor doortrekking naar Emmen aan de Nederlandse kant en niet voor doortrekking naar Rheine aan Duitse zijde. |
18-07-2024 15:56:43 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Volgens mij is er een paar maanden terug ergens hier op dit forum in "de ontwikkelingen bij de BE" (of hoe het ook genoemd werd) ook een artikel geweest waarin vermeld stond dat zowel bij de BE als bij de duitse en nederlandse gemeentes een toekomst droom was om de lijn wel degelijk aan beide zijdes zover door te trekken en dat men zich allemaal daarvoor hard wilde maken. Als dat voornemen er nog steeds is,dan zou dat plan voor dat 3e spoor,alvast een goede stap in de goede richting zijn. |
18-07-2024 19:24:12 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Die droom is er inderdaad al jaren, net zoals dromen over bijvoorbeeld de Nedersaksenlijn en de Lelylijn. Alle aanpassingen om deze dromen te verwezenlijken, kosten natuurlijk geld. En op basis van alleen dromen investeren in dit soort publieke voorzieningen heeft uiteraard niet de eerste prioriteit. |
18-07-2024 19:55:47 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Klopt, en daar zijn concreet dus ook nog geen plannen voor. De BE-trein komt in Coevorden dus vooralsnog ook op een kopspoor binnen. |
18-07-2024 20:03:32 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Wat is de meerwaarde om met diesel door te gaan rijden naar Emmen? Past er überhaupt nog een extra trein bij ten opzichte van de huidige ritten van/naar Zwolle? Hetzelfde voor Bentheim-Rheine. Je zult toch kop moeten maken op station Bad-Bentheim. Nu is de aansluiting (bij geen vertraging) prima. Doorrijden naar Rheine geeft dan 2 treinen binnen een kwartier, of je moet een half uur verspringen, waardoor de aansluiting de andere kant op om zeep geholpen wordt. |
20-07-2024 14:53:30 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het gaat wat buiten het onderwerp, maar de BE wil al jaren een boog de andere kant op om rechtstreeks goederentreinen naar Rheine en verder te rijden. |
22-07-2024 20:18:29 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Wie heeft het over dieselen naar Emmen? Dat kan natuurlijk ook hybride worden. Gaat immers nog wel even duren. |
23-07-2024 12:32:38 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Je kunt in de daluren wanneer de RE20 13800 niet rijdt, naar Coevorden en Emmen. |
23-07-2024 14:57:03 | ||
---|---|---|
iamthedutchdude
![]() |
Buiten de spits is er theoretisch ruimte voor 2 extra treinen per uur (effectief dus 1x/uur/richting), bestaande goederenpaden nog niet meegerekend. Voor 2x/uur per richting is een verhoging van de baanvaksnelheid of een verlenging van het dubbelspoor t.h.v. Nieuw-Amsterdam of Coevorden noodzakelijk (uitgaande van de huidige stoppatronen, als de sneltreinen allemaal Nieuw-Amsterdam over gaan slaan past het misschien net). In de spits is die ruimte er niet doordat de 13800 die paden dan inneemt. |
23-07-2024 16:55:40 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Dan is het dus de keuze aan de opdrachtgever, provincie Drenthe, roept u maar: 1) BE beperken tot Co 2) BE doortrekken naar Emn en de 13800 daarvoor inleveren tussen Co en Emn 3) of diep in de buidel tasten (danwel heel succesvol lobbyen in Den Haag) om de infra aan te passen. Het lijkt er trouwens wel op dat het toekomstige pad van de trein uit Neuenhaus in Co bijna naadloos aansluit op het 13800-pad dus dat is alweer een meevaller. |
23-07-2024 17:08:38 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
4) BE alleen buiten de spits doortrekken naar Emn? |
23-07-2024 22:19:19 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ga er maar vanuit dat doortrekking van de BE-trein naar Emmen (pas) in het kader van de Nedersaksenlijn zal gebeuren, als invulling van stap 3. |
24-07-2024 11:04:41 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Is wellicht ook afhankelijk van hoe de beveiligingssoap opgelost gaat worden. Als de stellen toch volwaardig ATB moeten hebben, en personeel een volwaardige opleiding voor NL, is doortrekken naar Emn een kleine moeite |
25-07-2024 19:25:46 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dat is allang geregeld en is niet het geval. Je mag vanalles denken en opperen, maar het plan is al compleet en definitief. |