02-07-2024 21:16:45 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 4600 en 5800 gaan weer de volledige dienstregeling rijden. Dit is al grotendeels vanaf deze week via dagplan geregeld, maar tot 2 september blijft de 4600 in de daluren ingekort tot Alm, daarna gaat deze ook weer naar Almo door in het dal. Laatst bewerkt door michaben op 02-07-2024 21:17 |
03-07-2024 07:50:58 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Komen er ook nog (minuten) wijzigingen rondom Amersfoort, als tegen die tijd de verbouwing klaar is? |
12-07-2024 17:49:51 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 900 zou vanaf september weer 2x per uur tussen Bd en Rtd moeten gaan rijden in de spits. Tussen Rtd en Asd blijft het 1x per uur vanwege de beperkingen op de HSL. Inzet ICNG zou flink uitgebreid moeten worden als dit allemaal door gaat, de SW7 stammen verdwijnen dan uit de binnenlandse dienst. En waarschijnlijk ter voorbereiding op de herfst komt er deels SLT te rijden in 5600, 6600, 8100 en 9000. |
12-07-2024 18:02:33 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Geen SLT in de 7300? Db - Vndc kan nogal glad zijn in de herfst. |
![]() |
advertentie |
12-07-2024 19:48:26 | ||
---|---|---|
chris24
![]() |
waar gaan de Flirts die uit de 6600 gaan heen? |
12-07-2024 19:53:44 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Waarschijnlijk buiten dienst/gerangeerd bij Dordrecht, Breda, 's hertogenbosch, nijmegen, Eindhoven Laatst bewerkt door Ryanprogam op 12-07-2024 19:54 |
12-07-2024 20:10:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Buiten dienst nog wel... |
12-07-2024 20:11:47 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Gaat de 900/1000 dan volledig met ICNG rijden en blijft het ICR dan nog in de 1100? Of mix tussen de series? En hoeveel stammen blijven er dan nog in dienst? |
12-07-2024 20:14:53 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
12-07-2024 22:53:31 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Precies, wordt gewoon 1 of 2 omlopen met opstart en/of uitloop in Rsd en/of Ht wat SLT wordt, waarbij het vrijgekomen FLIRT dan naar Ah en Nm gaat en desgewenst ingezet kan worden op de 7600. Zo is het in eerdere jaren ook gegaan immers. |
13-07-2024 16:41:52 | ||
---|---|---|
TSZutphen
![]() |
In 2021 werd er erg soms ook nog wel 'ns een SLT'tje in de 7600 gespot tijdens de herfst, de laatste jaren zie ik dat niet meer, waardoor komt dat? Kan ook namelijk zijn dat het gewoon een gehusselde omloop was of een verdwaald stelletje:) |
13-07-2024 18:15:22 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
De afgelopen jaren waren het vgm vooral de 5600, 8100/9000, 5800 en 7300/7400 dat met sandite SLT treinen reden. Laatst bewerkt door Anoniem9 op 13-07-2024 18:16 |
13-07-2024 18:16:00 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
De 7600 rijdt nu al met een mix van SNG en FLIRT dus bijzonder zal dat iig niet zijn. |
13-07-2024 20:20:06 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Daarom verbaast t mij dat de 7300 nu niet wordt genoemd. |
25-07-2024 19:31:56 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Ik meld het een beetje laat, maar de adviesvraag is te lezen op de site van het locov.
Laatst bewerkt door Dionysusnu op 25-07-2024 19:40 |
06-08-2024 16:02:59 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
En het advies van het locov: locov.nl |
06-08-2024 17:15:11 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Brondata van het wijzigingsblad is inmiddels ook gepubliceerd. De volgende vier treinen zijn toegevoegd op maandag t/m donderdag: 909 Bd 07:45 Rtd 08:08 En de zomerse volg- en voortreinen van de IC Berlijn (1525, 1533 en 1541) vervallen weer. |
06-08-2024 17:25:12 2 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Wordt er ook nog wat gedaan met het omgebouwde station Amersfoort? Zo zou, gezien het snellere vertrek richting Utrecht, de (1)1700 misschien een minuut later weg kunnen, zodat er een stabielere aansluiting komt op de 1600 uit Enschede. |
07-08-2024 11:27:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nog een vraag voor de zekerheid: is in het wbl opgenomen dat de 1500 op Amsterdam C overkruis is gelegd door eerder vertrek en latere aankomst, met een "dienststop" te Muiderpoort? Ik vermoed dat dat de komende jaren wel zo zal blijven, om te Asd het ontbreken van vier perronspoorfases tijdens de verbouwing te helpen compenseren. |
08-08-2024 08:30:23 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 1500 heeft inderdaad een geplande niet voor reizigers stop van 2min te Asdm, de 140/240 soms ook maar niet altijd. |
08-08-2024 10:48:08 3 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Opvallend dat je zo'n reistijdverlenging dan niet tegenkomt in de adviesaanvraag aan LOCOV. Of heb ik dat ergens gemist?
Wat ik dan weer grappig vind, is dat dit trucje (maar dan zonder stop te Muiderpoort) op vrijwl exact dezelfde tijdligging van dezelfde treinen al in 1970 werd toegepast bij de introductie van Spoorslag '70, om de Gooilijn (exclusief de spitstreinen) op de sporen 11b en 13b te kunnen behandelen. Daartoe werd er in de intercity's van/naar Amersfoort een aantal minuten rijtijdverlenging gestopt. Die IC's lagen rond .00 en .30 in Amsterdam en als ik het uit mijn hoofd goed zeg, vertrokken ze in 1970 om .28 en .58, en kwamen aan om .04 en 0.34. Dat klopt met de 6 minuten overkruis die toen gehanteerd werd aan de oostkant in de klassieke beveiliging. De IC's werden als regel behandeld op spoor 11b en de stoptreinen op 13b. Dat veranderde in 1974, toen de stoptreinen gewijzigd werden (opening Diemen en Hilversum NOS) en kort gingen keren, waardoor deze op het hele en het halve uur niet meer in Amsterdam stonden. Toen gingen de IC's vertrekken om .01 en .31 en aankomen om .00 en .30 en werden ze afwisselend behandeld op 11b en 13b. Laatst bewerkt door broek53 op 08-08-2024 13:03 |
08-08-2024 11:46:12 | ||
---|---|---|
pothuize
![]() |
Nee, Michiel. Niet gemist. In adviesaanvraag niet genoemd. Bij NS is de ene minuut de andere niet.... adriaan |
01-09-2024 21:27:49 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Nou, ik heb op treinposities gekeken en ik zag dat er komende week 1 setje SLT gepland staat in de 7300 dus ik vermoed dat daar toch wel een sandite-SLT gaat komen. :-) |