17-11-2024 17:12:06 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Ja, dat weet ik ook niet. Ik vraag me trouwens af. Als de 1600 en 700 met ICNG rijden omdat ze over de HSL gaan, en de 500, 600, 800, 1700 rijdt met ander materieel... hoe gaat men daar logistiek mee om als er verstoringen zijn? Genoemde omlopen zijn zo in elkaar verweven dat ICNG bij verstoringen makkelijk in andere omlopen komt. Dat is dan geen probleem maar andersom wel. Als een ICM uit de 800 keert op de 700 door een verstoring, dan moet ie in Shl opgeheven worden want de HSL op gaat niet. Ik denk dat er veel ritten opgeheven worden op deze manier of zie ik dat verkeerd? Ik noem VIRM gewoon IRM, of je nu wilt of niet. |
17-11-2024 17:52:25 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
interne info |
17-11-2024 20:31:39 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Dat zal dan ook de reden zijn dat in het eindplaatje de 1700 ook met ICNG rijdt terwijl die niet over de HSL zal gaan Iets wat ik me afvraag: hoe moet dat straks qua capaciteit? ICNG rijdt in veel diensten waar nu ook gekoppelde dubbeldekkers rijden, gaat dat passen? Daar komt dan nog bij dat ICNG niet overal op volle lengte mag rijden wegens problemen met de stroomvoorziening... |
01-12-2024 13:24:11 1 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Er lijkt geld te komen voor extra treinen naar Harderwijk |
![]() |
advertentie |
01-12-2024 17:58:15 1 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Jammer dat het zo moeilijk gaat door het overwegenbeleid, maar erg fijn dat die trein weer terug kan keren! |
03-12-2024 23:51:56 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Ik quote dit even vanuit het ICR ontwikkelingen topic. Hopelijk nu in het juiste topic want wilde er nog even op door als dat mag. Vanaf half december gaat de snelheid op de HSL omhoog van 80 km/u naar 120 km/u. En zal waarschijnlijk pas in de loop van 2026 worden verhoogd naar max 300 km/u als het zaakje op de HSL dan althans gerepareerd is. Betekent dit automatisch ook dat de doorkoppeling van de ICD uit Bd naar Gn/Lw pas op zijn vroegst in 2027 zal kunnen plaatsvinden? Of past het wel met 120 ipv 80? Eerder in dit topic werd overigens genoemd dat men de doorkoppeling in stappen doet, eerst Gn en later Lw. Ik weet alleen niet of de ontwikkelingen mbt tot het tempo van het opheffen van de snelheidsbeperkingen dit plan ook weer beinvloed. Ik weet verder dat het allemaal nog lang gaat duren eer dit hele verhaal uberhaupt zover is (adviesaanvraag februari as wordt het eerste goede ijkpunt zeg maar) maar nieuwsgierigheid kan geen kwaad om het positief te houden hier.
|
04-12-2024 16:41:29 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Doorkoppeling vanuit Bd naar Gn/Lw was altijd maar een tijdelijk iets geweest, want zodra de Hanzelijn naar 180km/u gaat (laatste verwachting was per dienstregeling 2027) wisselen de 700/800 en 1600/1800 van pad en worden het dus alsnog de 1600/1800 die naar Bd gaan rijden. Dus mogelijk dat het er nooit meer van komt (althans niet binnen dit dienstregelingmodel, na 2030 kan het er weer anders uit zien). In 2026 zal het nog wel blijven als nu, alleen met de 700 erbij die dan in Rtd op de 2400 keert. |
04-12-2024 16:54:11 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Waar gaat de 700 dan heen na die wisseling? Want voor 180km/h moet er wel ICNG op rijden, maar dan zouden de 1600 en 700 vlak achter elkaar over de HSL gaan? Laatst bewerkt door Dionysusnu op 04-12-2024 16:54 |
04-12-2024 18:46:14 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 6 intercity's over de HSL krijgen grofweg een 6/9/15 verdeling. Dat zal altijd wel zo blijven, in het eindbeeld van de concessie moet de HSL groeien naar 8 intercity's per uur maar omdat de Eurostar met 300km/u alleen in een gat van 9 minuten tussen twee intercity's past heb je dan een 6/9/6/9 interval met 8 treinen per uur (en met de intercity's van/naar Ledn erbij heb je in Shl dan een fraaie 3-minuten interval op de buitenste perrons). Laatst bewerkt door michaben op 04-12-2024 18:46 |
11-02-2025 08:09:40 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
NS heeft al een nieuwsbericht geplaatst voor de capaciteitsaanvraag van dienstregeling 2026. Het volledige document staat nog niet op de site van Locov, maar wat ik uit de kaartjes kan halen zijn dit de wijzigingen:
Laatst bewerkt door DingeZ op 11-02-2025 08:36 |
11-02-2025 08:21:46 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Twee opvallende zaken die tot vragen lijden: Laatst bewerkt door stefanvw14 op 11-02-2025 08:46 |
11-02-2025 08:36:05 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Ik zie dat de gehele adviesaanvraag in het hoekje van het nieuwsbericht verstopt zat. Het wordt een doortrekking van de 7300, waarbij Ashd, Dvd en Asdm worden overgeslagen om (waarschijnlijk) vanaf Asd in het pad van de 7400 te komen. |
11-02-2025 08:59:16 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Zoals inmiddels wel duidelijk is uit de adviesaanvraag had Alstom helaas een leuk kerstcadeau: verdere vertraging in de leveringen van de ICNG, waardoor de geplande uitbreiding naar Groningen en Enschede niet door kan gaan. Zoals in de adviesaanvraag te lezen is, hoopt men in de loop van 2026 wel voldoende ICNGs te hebben om in ieder geval weer verder naar Enschede te kunnen gaan rijden. |
11-02-2025 09:04:33 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Waar lees je dat dan? |
11-02-2025 09:10:33 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Pagina 18 (Tip: met ctrl-f kan je op woorden, in dit geval bijvoorbeeld ICNG, zoeken op websites en in documenten) Laatst bewerkt door martijn op 11-02-2025 09:11 |
11-02-2025 09:19:14 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Dat snap ik. Het punt is dat het bericht van mtxl niet klopt, ik lees helemaal niet in de loop van 2026. Misschien eens beter lezen. |
11-02-2025 09:46:25 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Je vroeg waar het te lezen was, dat is toch echt pagina 18. Je kan die paragraaf 4.11 op 2 (misschien wel meer) manieren interpreteren. Ik lees het zoals mtlx beschrijft, maar je kan inderdaad ook lezen dat er in 2026 sowieso niets wijzigt. |
11-02-2025 10:02:11 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
De betreffende passage: "De structuur die in Dienstregeling 2025 is geïntroduceerd rond de HSL zal in ieder geval in |
11-02-2025 12:04:14 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Gaan ze dan niet met ''enorme'' krapte zitten verder als alle ICRM's eruit gaan in Dec 2025? |
11-02-2025 12:28:32 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Conclusie is dus dat eerst prio geeft aan het herstellen van de verbinding Twente - Schiphol en daarna de doorkoppeling naar het noorden. Wat ik begrijp. Maar dat men zowel afhankelijk is van het feit dat er weer met 300 km/u op de HSL gereden kan worden EN van de instroom van ICNG. Dus er kan wel genoeg ICNG zijn op termijn, we zitten nog steeds met een HSL die gerepareerd moet worden. Op basis hiervan verwacht ik dat de rechtstreekse verbinding Enschede - Schiphol niet eerder dan dienstregeling 2027 is hersteld. Leuk dat men het probeert in de loop van 2026, maar gezien vertraging en uitstel de standaard is... Het doortrekken van de HSL diensten naar het noorden dan hopelijk in de jaren erna. Want het HSL gebeuren is echt niet snel gefixt. |
11-02-2025 13:05:47 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Ik mag hopen dat dit toch een beetje generiek is opgeschreven en dat de 80 km/h beperking alleen tussen Den Bosch en Vught is en dat ze tussen Vught en Eindhoven gewoon baanvaksnelheid mogen rijden. Als dat niet zo is, en als er echt helemaal tot Eindhoven 80 km/h gereden moet worden, waarom?
|
11-02-2025 13:06:34 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Er zal inderdaad een krapte zijn. Daarom is het dus nog niet mogelijk om naar Groningen/Enschede te rijden, tot er genoeg ICNG treinstellen geleverd zijn. |
11-02-2025 13:11:49 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
(En er rijden vandaag 4 treinstellen ICNG-België in de binnenlandse dienst.) |
11-02-2025 13:12:08 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
@mtlx Maar weet je zeker dat alleen ICNG het probleem is? Het komt bij mij over dat zowel de HSL alsmede de ICNG perikelen allebei opgelost moeten zijn voor men een stap kan zetten. Laatst bewerkt door Kamehameha op 11-02-2025 13:12 |
11-02-2025 13:19:13 1 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Richting Enschede is alleen de hoeveelheid ICNG het probleem. In Amersfoort sluit namelijk de trein ook nu al gewoon aan op de huidige IC naar Enschede en vv. Dus daar is het een kwestie van 1x per uur de eindbestemming omwisselen (huidige IC naar Es naar Amfs laten rijden en de ICD naar Amfs naar Es laten rijden) om dat voor elkaar te krijgen. |
11-02-2025 14:22:36 1 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Laatst bewerkt door R1-2010 op 11-02-2025 14:23 |
11-02-2025 15:59:35 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
|
11-02-2025 16:33:50 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Die doorverbinding met Bd zou er sowieso al niet meer komen in 2026, de 700 zou in Rtd op de 2400 gaan keren, maar dat gaat blijkbaar ook niet door. Laatst bewerkt door michaben op 11-02-2025 16:34 |
11-02-2025 18:24:31 1 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Blijft de ECD in de nieuwe dienstregeling nog steeds vanaf Lelystad rijden?! Ik heb de indruk dat deze trein niet best bezet is bij rit vanaf Rtd ri België..... Het gross stapt in Rtd uit! Zeker als je het vergelijkt met EC die heeft een goede bezetting. Ook de prijzen zijn wel erg verschillend waardoor velen kiezen voor de EC en daarnaast stopt de ECD gewoon te weinig om überhaupt er iets mee te kunnen is mijn idee. Corigeer me gerust. Ik ben zeer benieuwd of mensen een andere ervaring hebben! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-02-2025 21:28:07 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Eerst komende zomer maar eens afwachten? Dan zijn er meer reizigers dan in Januari.
|
11-02-2025 21:53:27 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Tja als je deze prijsverschillen ziet snap je dat ook wel ECD 9500 Rtd - Atw 2e klas 29/1e klas 45 Dan zijn die 21 minuten extra reistijd ineens niet meer zo erg als de ECD in beide klasses 4x zo duur is voor de NS abonnementshouder. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 12-02-2025 05:30 |
12-02-2025 00:09:00 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
45 euro- koopje- 30 bespaard t.o.v. de Eurostar ( als deze niet weer eens is uitverkocht). |
12-02-2025 05:31:46 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Voor de EuroStar kan je ook regelmatig al voor 55 euro mee, dat is maar een tientje meer. |
12-02-2025 12:12:55 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
En de prijzen voor niet abbonnements houders worden bij deze kul vergelijkingen ook nooit genoemt. Want dan is de ECD vaak gewoon goedkoper en sneller dan de EC via Breda. |
12-02-2025 14:07:41 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Heb je een voorbeeldroute en -datum waarop de ECD goedkoper is dan de EC? Je zegt 'vaak' voor niet-abbonementshouders, maar ik ben het nog geen enkele keer tegengekomen dat de ECD goedkoper was. |
12-02-2025 14:25:41 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Aankomende zondag is de vergelijking: Nog steeds is de EC gemiddeld 20% goedkoper dan de ECD in de 2e klas en in de 1e klas is het verschil nog wat groter met bijna 30% goedkoper. |
12-02-2025 20:25:02 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Ik vind 30% op zo'n reistijd best wel fors. Is interrail toegestaan in de ECD zo ja dan wordt dit een vakantiettrein. Want ja het is voor doorreis naar Frankrijk een mogelijke trein waar je ook geen reservering hoeft te betalen. De Eurostar is ook voor deze groep wel erg overpriced |
12-02-2025 21:41:09 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Interrail is wel geldig op de EC en ECD. Wanneer je met een Internationaal ticket, dus Interrail, reist ben je zelfs geen toeslag verschuldigd. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 12-02-2025 21:41 |
12-02-2025 22:18:25 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Naja hebben ze in elk geval een argument om te roepen hij is een groot succes..... (In de zomer dan) Hehehe |
12-02-2025 23:28:23 | ||
---|---|---|
Jay409
![]() |
Misschien is het nog wat vroeg, maar is het aannemelijk dat er nog grote verschuivingen plaats gaan vinden qua materieelinzet? Persoonlijk ben ik wel benieuwd wat er op de 3600/1500/1700 gaat gebeuren |
12-02-2025 23:32:31 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
De 3600 blijft in ieder geval met IC-materieel rijden, is de verwachting; In de adviesaanvraag wordt opgemerkt dat de rijtijden daardoor iets langer worden op de Zeeuwse lijn. |
13-02-2025 00:11:02 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Ik denk dat het inderdaad wat te vroeg is. Eerst kan men nog reageren, daarna neemt NS een definitief besluit. Al zal de praktijk zijn dat NS zich grotendeels aan de voorstellen zal houden die het nu gedaan heeft. De capaciteitsverdeling volgt dan hierna. Tja, en uberhaupt qua materieelinzet is het gissen nu. Je zou kunnen aannemen dat er wel VIRM komt te rijden op de 3600 omdat Vs normaal een VIRM paradijs is en je het zaakje dan beter kunt uitwisselen. Maar of er genoeg VIRM beschikbaar is hiervoor, dat is dan een tweede. Of ze moeten de 3600 en 2200/2300 strikt gescheiden houden qua omloop, ook in het weekend. Zodat er bijvoorbeeld geen DDZ in de 2200/2300 kan belanden, welke al jaar in jaar uit met VIRM rijdt. |
13-02-2025 09:47:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Getuige het persbericht van hedenmorgen staan ze in Zeeland nogal te juichen over het vervallen van de overstap in Roosendaal als de 3600 gaat doorrijden naar en van Vlissingen. Maar dat ze dan de gelijkvloerse instap op de Sprinters weer kwijt zijn zal wel een dingetje worden. Ook wordt de dienstregeling iets trager... |
13-02-2025 10:15:10 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
De S5G gaat het vast allemaal oplossen toch!? ... toch...? Laatst bewerkt door MaxBB op 13-02-2025 10:15 |
13-02-2025 11:01:54 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Daar gewoon Virm en/of DDZ heen. Het is wel een rare constructie vindt ik. |
13-02-2025 12:15:19 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Begin deze week kwam ik al een artikel in de PZC tegen met een klaagzang over het verdwijnen van de gelijkvloerse instap. |
13-02-2025 13:46:56 | ||
---|---|---|
Jay409
![]() |
Wel gek opzich als de virm terug zal gaan keren in de 3600. Waarom is dit jaar de virm eigenlijk uit de 3600 gehaald? Is dat alleen om de 3200 van wat materieel te voorzien |
13-02-2025 13:58:19 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ach, veel zaken hebben zo hun redenen, ook al kennen we die niet altijd. En ten slotte moet iedereen na een trefzekere ingreep wel eens op zijn of haar schreden terugkeren. Wie heeft bijvoorbeeld nog nooit een miskoop gedaan? Wie is niet ooit veel te laat ergens mee gestopt of is er zelfs na veel geharrewar veel te laat aan begonnen? Niet alles is planbaar. ;.) |
13-02-2025 14:46:26 | ||
---|---|---|
JOver
![]() |
Dat zal wel meevallen. Op deze lijn is het de normaalste zaak van de wereld als een trein een +5'je heeft, en negen van de tien keer ontstaat die ook nog 'ns op de lijn. Krijg je er ook niet meer uit tot de kering te Vs. Maar ja, dat is het nadeel van IC-materieel laten stoppen op de kleine stations. Enige stuk waar je echt vaart kan maken is tussen Gs en Arn. SNG (lees: veredelde bussen) zal ik in ieder geval niet missen. |
13-02-2025 15:08:32 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Geldt dat ook voor de aansluitende 'OUIGO'? Laatst bewerkt door Rsb op 13-02-2025 15:11 |
13-02-2025 15:25:24 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Ik meende dat die aansluitende OUIGO nu juist géén andere vervoersbewijzen accepteerde, alleen vooraf gekochte specifieke tickets voor die treinen. Leek een breekpunt voor de SNCF; NMBS had wel open ticket acceptatie gewild voor deze verbinding en het überhaupt in het leven brengen van deze verbinding woog zwaarder. Dus toegegeven aan de SNCF. |
13-02-2025 16:36:18 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
De OUIGO accepteert alleen eigen tickets, geen interrail, ook in Frankrijk zelf, de TGV-OUIGO's hebben geen interrailcontingent. Dat is het concept. Low-cost maar eigen tickets en ze doen gewoon niet mee met interrail. |
19-02-2025 06:27:54 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ns schrijft: 7300 Ma-do: Rhn – Ut – Bkl Dus het lijkt erop dat de 7400 ma/do naar Asd en verder rijdt en de 7300 vr/zo (die dan niet overal stopt. )
|
13-03-2025 19:30:59 | ||
---|---|---|
chris24
![]() |
NS heeft opdracht gekregen om de 2700 in vrijdag en weekend buiten Limburg om de benodigde minuten te kunnen sprokkelen. Zodat er wel in Weert gestopt kan worden. https://www.treinreiziger.nl/limburg-in-geweer-tegen-overslaan-station-weert/ |
![]() |
advertentie |
13-03-2025 19:48:09 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Althans, dat wordt door de provincie Limburg verzocht. (klikbare link) Dat sprokkelen gaat volgens mij best makkelijk, haal het vleugelen van de 2700 en 3900 er weer uit. Ik snap niet dat NS daar aan vasthoudt, het voordeel weegt m.i. niet op tegen het overslaan van Weert. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 13-03-2025 19:48 |
13-03-2025 19:49:15 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
was dat vleugelen niet om dat de prov Limbrug dat graag wilde ( een directe verbinding tussen Heerlen en Den Bosch e.v. ) Laatst bewerkt door anton_ op 13-03-2025 19:51 |
13-03-2025 22:39:35 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Gewoon de 2900 en 3900 rijden zoals 't doordeweeks ook gebeurt. Alle partijen blij. En ik ook want een extra verbinding naar boven 😁 |
16-03-2025 23:26:48 1 | ||
---|---|---|
Jay409
![]() |
Prima idee! Misschien qua materieel de 3900 wisselen met de 1700 |
17-03-2025 02:28:06 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
|
26-03-2025 15:46:08 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Het advies van de consumentenorganisaties voor drgl 2026 is inmiddels gepubliceerd.
|
26-03-2025 19:34:24 3 | ||
---|---|---|
anlern
![]() |
Samenvatting van Locov Advies Dienstregeling 2026: Intercity's
Sprinter-series
Nachttreinen
|
26-03-2025 19:58:44 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
* voor dat advies mbt de 4100 dat geldt alleen voor de 4117 en weet niet of dat zo handig is, want dan zal de 4019 ook andere tijden moeten krijgen. |
26-03-2025 21:36:09 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
|
26-03-2025 23:59:51 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Zoals eerder in -ik meen- het IC Berlijn topic beschreven is, is de situatie gecompliceerd en onduidelijk. NS mag geen extra voor/natreinen rondom de IC Berlijn rijden, omdat ze het maximale aantal bereikt hebben. Tegelijkertijd is er volgens mij een HRN concessie die hen verplicht om ieder half uur een IC Asd-Amf aan te bieden en als ze de IC Berlijn niet openstellen voor binnenlandse passagiers voldoen ze daar dan dus niet aan.... |
27-03-2025 07:41:43 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Waarom zouden de tijden van de 4019 moeten veranderen, als de 4117 in Enkhuizen begint i.p.v. Hoorn Kersenboogerd ? |
27-03-2025 07:52:39 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
De 4117 (treinposities.nl ) begint al maandag tot en met vrijdag in Ekz. Vervroeg je de 4117 dan vervalt de overstap neem ik aan te Zd als je niets aan de 4019 doet, wat ook op bladzijde 27 bij het kopje van de 4100 wordt voorgesteld.. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 27-03-2025 08:21 |
27-03-2025 09:44:12 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Dat laatste is niet het geval. De HRN concessie schrijft voor hoeveel treinen er per uur moeten rijden op ieder traject. Voor Asd-Amf is bepaald dat het aantal 1 minder wordt als er een internationale trein rijdt. Dat is dus ongeacht of die internationale trein open staat voor binnenlands gebruik. Kortom, als NS INT binnenlandse reizigers weert (wat hun goedrecht is), mag NS geen vervangende trein rijden en hebben reizigers het nakijken. Volgens mij een grote blunder in de concessie. Locov zegt nu dat er een ander artikel uit de concessie gebruikt mag worden om toch extra treinen te rijden, maar de vraag is welk concessieartikel het zwaarst weegt. Voer voor juristen. Belachelijk eigenlijk. Je wil gewoon een goed product. |
27-03-2025 10:56:53 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Juridisch is dat vrij duidelijk: het locov verwijst specifiek naar het artikel wat uitlegt wanneer NS meer mag rijden dan normaal in het concessievolume. |
27-03-2025 13:47:27 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Gelukkig wordt in het document voorgesteld beide treinen aan te passen. |
27-03-2025 17:13:49 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dat artikel legt helemaal niets uit maar is een vrij algemeen artikel dat open staat voor interpretaties. De betreffende passage heeft het over het rijden van een hoger volume ten behoeve van het optimaliseren van de dienstregeling. Optimaliseren is echter een nogal breed begrip, als een simpel verzoek van een consumentenorganisatie al voldoende reden is om deze bepaling toe te passen zou dat het hele idee achter het maximale volume een beetje onderuit halen. |
27-03-2025 17:32:09 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Dat is waar (ik was vergeten dat er "optimalisaties" bij staat). Wel staat er in de toelichting (zie hier) een uitleg van 8d, onder andere: "Dit zijn bijvoorbeeld situaties waarin regio en NS een ander bedieningsmodel overeenkomen waarbij een hoger volume wordt aangeboden.". Het is dus in ieder geval breder dan enkel optimaliseren voor efficiënte dienstuitvoering. |
09-05-2025 19:56:22 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
De reactie van NS, en de ontheffingsverzoeken (minimale bediening) zijn inmiddels te lezen op de site van het Locov. Twee grote punten uit de reactie:
Laatst bewerkt door Dionysusnu op 09-05-2025 20:02 |