20-03-2024 17:25:46 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Op maandag t/m donderdag gaat de 8800 tussen de ochtend- en middagspiits stoppen te Utlr. Betreft de treinen 8826 t/m 8848 richting Ledn en de treinen 8835 t/m 8857 en 8861 richting Ut. Laatst bewerkt door michaben op 20-03-2024 17:27 |
20-03-2024 20:02:02 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat zal flink wennen worden voor het personeel. Eerst moest men al wennen aan dat er met de 8800 niet gestopt hoefde te worden ondanks dat deze wel gedegradeerd werd tot sprinter, én langs het perron ging rijden op Vtn, Utt en Utlr, en straks wordt er op bepaalde tijdstippen op 1 van die stations ineens wel gestopt? Opvallend. |
20-03-2024 20:30:40 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Opvallend is vooral de 8861 aangezien er dan al een kwartierdienst Wd - Ut is. De extra stop is een tijdelijke maatregel vanwege het afschalen van de 8900 buiten de spits, maar de 8861 maakt juist in de spits een extra stop. |
21-03-2024 15:37:48 | ||
---|---|---|
mrmax
![]() |
Gaat de 900 weer 2x per uur rijden? Of is er nog steeds niet genoeg ICNG? |
![]() |
advertentie |
21-03-2024 15:52:19 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Die aanpassingen zijn vooralsnog via het dagplan geregeld, wel is de extra rijtijdspeling structuur doorgevoerd. |
21-03-2024 16:56:59 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
|
21-03-2024 17:38:31 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
21-03-2024 17:59:55 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Alleen dus niet via het wijzigingsblad maar via het dagplan, de treinen zullen tot juni dus telkens circa 2 à 3 weken van te voren uit de reisplanner verdwijnen. Laatst bewerkt door michaben op 21-03-2024 18:01 |
21-03-2024 23:08:23 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Via dagplan tot en met week 23. Daarna via wijz.blad Juni in 1 keer. |
22-03-2024 00:28:04 1 | ||
---|---|---|
aaron2
![]() |
Weet iemand misschien wanneer de 3000 in de avonduren weer elk halfuur naar Den Helder door gaat rijden? Er was toch een motie in de Tweede Kamer aangenomen die tot zulks heeft opgeroepen? |
22-03-2024 09:54:27 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Om welke treinen gaat het dan? |
22-03-2024 13:35:46 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Je vertelt zelf over welke treinen het gaat? |
22-03-2024 14:11:23 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Toch grappig dat de Tweede Kamer zich nooit zo veel met de NS bemoeid heeft sinds de verzelfstandiging... |
22-03-2024 14:30:32 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Tsja de Tweede kamer krijgt nou eenmaal standaard als verwijt dat ze teveel kijken naar Den Haag en omstreken en te weinig oog hebben voor de periferie. Door dit soort moties (die van de IC Es - Shl valt in dezelfde categorie) kunnen ze weer goodwill in de periferie kweken terwijl het ze niks of nauwelijks iets kost |
15-04-2024 16:56:09 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Zoals michaben al kort zei zijn de rijtijden op de HSL aangepast. Om dit te laten passen vertrekt de 1000 1x/u 3 minuten eerder uit Rotterdam om nu voor ipv na de 9200 te rijden. Vanuit Asd is het precies andersom en rijdt de 1000 1x/u juist 3 minuten later om achter de 9200 te zitten. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 15-04-2024 16:56 |
15-04-2024 17:01:49 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Die extra rijtijd in het wijzigingsblad gaat alleen over de 900, aanpassingen van de 1000 en 9200 zijn nog altijd op ad-hoc basis en zullen dus per week in de reisplanner aangepast worden tot aan wijzigingsblad juni. |
15-04-2024 17:07:25 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Dat vermoedde ik al, want in treinposities is het maar beperkt in de toekomst te zien. Maar het is wel vanaf vandaag dat dit zo is, toch? |