06-09-2025 15:40:22
GerritJan
GerritJan

Quote
DovaModaal (06-09-2025 14:27:05):



volgens mij word er naar het incheck moment gekeken en gaat alles automatisch naar het juiste vervoerder of krijgen alle andere vervoerders zoveel % meende ik.


Er wordt helemaal niet naar het incheckmoment gekeken want er is geen overeenkomst gesloten tussen Arriva en NS, en zonder overeenkomst gaat niemand dat programmeren in het OV-chipkaartsysteem.

Speculeren zonder enig betrouwbaar nieuws over een overeenkomst heeft helemaal geen zin. Dat is als speculeren dat je met je Ajax-abonnement op Feyenoord een wedstrijd zou kunnen gaan kijken.

Ik heb het over het algemeen.

 

06-09-2025 15:41:57
GerritJan
GerritJan

www.treinenweb.nl Provincies groningen en friesland willen binnen 10 jaar van de DMU's af.

 

06-09-2025 15:43:39
GerritJan
GerritJan

www.treinreiziger.nl Provincie limburg support het dat arriva tijdelijk met de maaslijn flirts gaat rijden vanwege stallingskosten.

 

06-09-2025 16:44:35
Xander140
Xander140

Quote
GerritJan (06-09-2025 15:36:35):


Hoe kan jij die feiten nu al bedenken door alleen naar voorzieningen te bekijken? Er is nog niks bekend gemaakt over de kosten van een kaartje en gesprekken lopen nog met prorail en NS over incheck poortjes. Het is niet zo dat na 1 nieuwsartikel en toegewezen krijgen van paden direct allemaal andere poortjes en paaltjes de grond uit poppen.


oke dus ik mag het er van je niet over hebben omdat jij schrijft dat het nog niet rond is met partijen die jij benoemd?! Beetje infantiel vind je niet? Dan mag het gehele forum hier wel dicht want als we die weg bewandelen is sowieso elke openlijke discussie op voorhand doodgeslagen. Bijzonder!

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

06-09-2025 19:30:56
cuneo56
cuneo56

Quote
Xander140 (06-09-2025 14:28:59):



Dat is gebaseerd op het feit dat er nu geen voorzieningen zijn op Meppel en Hoogeveen. Als deze door NS niet worden afgestaan hebben ze dus geen mogelijkheid de ov chipkaart te gebruiken. NS zal dus medewerking moeten geven.


Ik volg het niet meer.

Hoe zou NS voorzieningen die er niet zijn überhaupt kunnen afstaan?

 

06-09-2025 19:56:58
MasterE
MasterE

Eerst maar eens zien dat er überhaupt een Arriva-trein gaat rijden.

 

06-09-2025 20:24:00
Xander140
Xander140

Quote
cuneo56 (06-09-2025 19:30:56):


Quote
Xander140 (06-09-2025 14:28:59):



Dat is gebaseerd op het feit dat er nu geen voorzieningen zijn op Meppel en Hoogeveen. Als deze door NS niet worden afgestaan hebben ze dus geen mogelijkheid de ov chipkaart te gebruiken. NS zal dus medewerking moeten geven.


Ik volg het niet meer.

Hoe zou NS voorzieningen die er niet zijn überhaupt kunnen afstaan?



Het is niet zo ingewikkeld... Op Meppel en Hoogeveen heeft NS wel incheck mogelijkheden maar Arriva uiteraard niet. Nu moet Arriva opzoek naar een oplossing om reizigers in te laten checken en dat is als je wilt reizen met de OV chipkaart met Arriva (als dat dus überhaupt al kan) naar een incheck manier en er is dus een mogelijkheid dat NS een paaltje/poortje afstaat in Meppel of Hoogeveen. In Zwolle en Groningen zijn deze voorzieningen er wel en in Zwolle op Spoor 16 ook mits de trein daar ook gaat keren. De vraag is ook of NS dat ook wil en doet het afstaan van voorzieningen.



Laatst bewerkt door Xander140 op 06-09-2025 20:25
 

06-09-2025 20:49:46
cuneo56
cuneo56

Naast het feit dat je van spoor 16 te Zwolle niet naar Meppel kan zonder rangeerbeweging zijn de Blauwe zuiltjes te Zwolle in feite niet voor Arriva maar voor Blauwnet , waar het verschil tussen Netto en Bruto concessies weer komt kijken, en dan straks ook nog voor Open Access. Als het nu al niet lukt om alles via een paaltje te regelen, dan wordt het met nog een type er bij nog ingewikkelder.

 

06-09-2025 20:58:34 1
treinlim
treinlim

Eigenlijk wou ik hier helemaal niet op repareren maar sommigen bijdragen in dit topic lijken wel uit het NS Concern te komen, Lees alles wordt voor onmogelijk gehouden en daarom kan het niet.

 

06-09-2025 22:26:16 7
admin
Moderator
admin

Omdat men elkaar weer niet kon verdragen heb ik rigoreus gesneden in de discussie. Excuus aan de mensen die rustig en beleefd hebben gereageerd, maar toch hun reactie in het geweld verloren hebben zien gaan. De betrokken kleuters mogen snel beterschap gaan laten zien, anders mogen ze even een tijdje Somda-loos gaan afkoelen.




Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

07-09-2025 07:53:21
Arman3428
Arman3428

GTW 256 is in Amersfoort aangekomen om geschuurd te worden.

 

07-09-2025 08:12:46
abbm
abbm

Quote
cuneo56 (06-09-2025 20:49:46):


Naast het feit dat je van spoor 16 te Zwolle niet naar Meppel kan zonder rangeerbeweging zijn de Blauwe zuiltjes te Zwolle in feite niet voor Arriva maar voor Blauwnet , waar het verschil tussen Netto en Bruto concessies weer komt kijken, en dan straks ook nog voor Open Access. Als het nu al niet lukt om alles via een paaltje te regelen, dan wordt het met nog een type er bij nog ingewikkelder.



De Blauwnet paaltjes vallen onder hetzelfde netwerk als de Arriva paaltjes. Lijkt me vrij makkelijk te regelen...

 

07-09-2025 11:24:04
phantom
phantom

Ik begrijp nog steeds niet waarom men niet van het principe af is ,elke vervoerder krijgt eigen paaltjes.
Zoals velen al hebben erkend,al dat geneuzel en die regeltjes die je als reiziger in de gaten moet houden om te zorgen dat je op de juiste manier gebruik kan maken van OV van meerdere partijen,is eigenlijk iets wat niet bij de reiziger zou moeten liggen.
De techniek schijnt alles correct af te kunnen handelen(dat werd op dit forum tenminste wel is geroepen)
Dus als reizigers via meerdere OV partijen een rit van A naar B maken dan moet het mogelijk zijn om met 1 paaltje in en uit te checken en niet teveel te betalen.
Nu was er een tijdje terug, hier al een "geluid" wat impliceerde dat daar ook aan gewerkt werd,om alles via 1 paaltje te kunnen regelen.
Als dat klopt hoever is men daar dan mee ?

 

07-09-2025 19:46:43 2
martijn
martijn

Quote
abbm (07-09-2025 08:12:46):


Quote
cuneo56 (06-09-2025 20:49:46):


Naast het feit dat je van spoor 16 te Zwolle niet naar Meppel kan zonder rangeerbeweging zijn de Blauwe zuiltjes te Zwolle in feite niet voor Arriva maar voor Blauwnet , waar het verschil tussen Netto en Bruto concessies weer komt kijken, en dan straks ook nog voor Open Access. Als het nu al niet lukt om alles via een paaltje te regelen, dan wordt het met nog een type er bij nog ingewikkelder.



De Blauwnet paaltjes vallen onder hetzelfde netwerk als de Arriva paaltjes. Lijkt me vrij makkelijk te regelen...



Als het zo eenvoudig is, moeten ze dat misschien ook eens in Zutphen doen. Daar is het al jaren omchecken tussen de blauwe en rode (of RRReis-)treinen van Arriva.

 

07-09-2025 22:56:22
dennistd
dennistd

Quote
martijn (07-09-2025 19:46:43):


Quote
abbm (07-09-2025 08:12:46):


Quote
cuneo56 (06-09-2025 20:49:46):


Naast het feit dat je van spoor 16 te Zwolle niet naar Meppel kan zonder rangeerbeweging zijn de Blauwe zuiltjes te Zwolle in feite niet voor Arriva maar voor Blauwnet , waar het verschil tussen Netto en Bruto concessies weer komt kijken, en dan straks ook nog voor Open Access. Als het nu al niet lukt om alles via een paaltje te regelen, dan wordt het met nog een type er bij nog ingewikkelder.



De Blauwnet paaltjes vallen onder hetzelfde netwerk als de Arriva paaltjes. Lijkt me vrij makkelijk te regelen...



Als het zo eenvoudig is, moeten ze dat misschien ook eens in Zutphen doen. Daar is het al jaren omchecken tussen de blauwe en rode (of RRReis-)treinen van Arriva.



Ik ga er vanuit dat die situatie in december verdwijnt als de Achterhoek ook RRReis wordt.

 

07-09-2025 23:47:42
SunKeeper
SunKeeper

Quote
SunKeeper (06-09-2025 13:18:07):


Quote
cuneo56 (05-09-2025 21:26:31):


Waarom deze stellen niet eerst maar eens gebruiken voor de zowat constant uitvallende sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht?


De beperkingen in het materieel zijn voorlopig van kracht t/m a.s. maandag 00:30. Er rijden vervangende bussen.


Bovengenoemde met 1 dag verlengd. We wensen de monteurs succes de beperkingen te verhelpen.

 

08-09-2025 09:04:52
martijn
martijn

Quote
dennistd (07-09-2025 22:56:22):


Quote
martijn (07-09-2025 19:46:43):


Quote
abbm (07-09-2025 08:12:46):


Quote
cuneo56 (06-09-2025 20:49:46):


Naast het feit dat je van spoor 16 te Zwolle niet naar Meppel kan zonder rangeerbeweging zijn de Blauwe zuiltjes te Zwolle in feite niet voor Arriva maar voor Blauwnet , waar het verschil tussen Netto en Bruto concessies weer komt kijken, en dan straks ook nog voor Open Access. Als het nu al niet lukt om alles via een paaltje te regelen, dan wordt het met nog een type er bij nog ingewikkelder.



De Blauwnet paaltjes vallen onder hetzelfde netwerk als de Arriva paaltjes. Lijkt me vrij makkelijk te regelen...



Als het zo eenvoudig is, moeten ze dat misschien ook eens in Zutphen doen. Daar is het al jaren omchecken tussen de blauwe en rode (of RRReis-)treinen van Arriva.



Ik ga er vanuit dat die situatie in december verdwijnt als de Achterhoek ook RRReis wordt.



De Achterhoek wordt inderdaad RRReis, maar ZHO rijdt toch nog een paar jaar onder de vlag (en paaltjes) van Blauwnet? Of verschuift de omcheck tussen regionale vervoerders dan naar Hengelo?

 

08-09-2025 09:16:32 1
jeanpierre
jeanpierre

De twee paaltjes voor Blauwnet en Arriva worden vervangen door één Blauwnet/Rrreis paaltje.

 

08-09-2025 10:03:29
phantom
phantom

Quote
SunKeeper (07-09-2025 23:47:42):


De beperkingen in het materieel zijn voorlopig van kracht t/m a.s. maandag 00:30. Er rijden vervangende bussen.


Bovengenoemde met 1 dag verlengd. We wensen de monteurs succes de beperkingen te verhelpen.


Is het ook vanwege materieel defect,of is het net zoals men een tijdje terug riep,een mcn tekort ??
Bij beide kan je namelijk stellen dat er een beperking in het materieel is,maar dat zegt niks over een specifieke oorzaak.
Bij het 1ste kan een monteur dingen doen om problemen te verhelpen,bij het 2e word dat voor een monteur lastiger ;-)

 

08-09-2025 10:20:19
SunKeeper
SunKeeper

Geen idee wat de voorwaarden zijn voor het opgeven van een storingsoorzaak. Kun je zomaar van alles opgeven of is er ook iemand die er wel eens vragen bij stelt?


In eerdere gevallen bij uitval zoals deze werd het wel als “tekort personeel” omschreven dus kan me eigenlijk geen reden bedenken waarom nu met een alternatief verklaard moet worden hoezo het niet kan rijden.

 

08-09-2025 11:05:51
robert5591
robert5591

De opdrachtgever kijkt naar uitvalpercentages (Limburg zou langzamerhand sneller moeten zijn), is als het goed is naar de kern van de reisinformatie (uitval, vertraging) maar welke tekst over interne oorzaken een vervoerder gebruikt niet echt

 

08-09-2025 13:30:43
thom
thom

Quote
SunKeeper (08-09-2025 10:20:19):


Geen idee wat de voorwaarden zijn voor het opgeven van een storingsoorzaak. Kun je zomaar van alles opgeven of is er ook iemand die er wel eens vragen bij stelt?


In eerdere gevallen bij uitval zoals deze werd het wel als “tekort personeel” omschreven dus kan me eigenlijk geen reden bedenken waarom nu met een alternatief verklaard moet worden hoezo het niet kan rijden.



Dat geeft de vervoerder gewoon zelf op, en heeft daar kwa reisinformatie aan niemand verantwoording aan af te dragen oid.

 

08-09-2025 15:39:41
Karel1969
Karel1969

Quote
SunKeeper (07-09-2025 23:47:42):


Quote
SunKeeper (06-09-2025 13:18:07):


Quote
cuneo56 (05-09-2025 21:26:31):


Waarom deze stellen niet eerst maar eens gebruiken voor de zowat constant uitvallende sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht?


De beperkingen in het materieel zijn voorlopig van kracht t/m a.s. maandag 00:30. Er rijden vervangende bussen.


Bovengenoemde met 1 dag verlengd. We wensen de monteurs succes de beperkingen te verhelpen.



Vandaag ook geen sneltreinen in Zuid Limburg. De prognose wordt elke dag weer een dag vooruit geschoven. En dit bedrijf profileert het beter te kunnen doen op het HRN met allerlei spierballentaal, echt lachwekkend.