14-12-2023 09:11:16 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 4600 gaat op vrijdagen weer 3 doorgaande ritten Almo - Gvc rijden in de ochtendspits en 3 ritten Gvc - Almo in de middagspits. |
15-12-2023 08:25:50 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
ok, dat is mooi dankzij lobbywerk van de gemeente Almere begreep ik (zie openbare Brief aan gemeenteraad). Het betreft dus 3 van de circa 10 ritten via A'dam C die op de vrijdagen niet rijden in deze nieuwe drgl.? |
15-12-2023 13:19:15 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
3 van de 17 per richting. |
21-12-2023 15:33:20 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
De adviesaanvraag hiervoor is nu bij het locov beschikbaar.
Laatst bewerkt door Dionysusnu op 20-02-2024 14:32, reden: dode link gefixt |
![]() |
advertentie |
21-12-2023 16:35:24 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Quote De 4019 en 4023 gaan links rijden tussen Bkl en Wd, waardoor ze tegelijk binnen kunnen komen met de 6912 en 6916. Nu moeten die laatste twee ritten nog veel vroeger uit Ut vertrekken om voor de 4019 en 4023 binnen te zijn in Wd. |
21-12-2023 17:30:58 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Komen de genoemde 69xx-ritten dan toch niet volledig in patroon? Als ze dat wel doen komen ze om xx:30 aan, en de 40xx vertrekt nu om xx:28. |
21-12-2023 19:45:14 1 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Klopt. Ze blijven iets voor patroon rijden, maar wel veel dichter op het patroon dan nu. |
09-01-2024 16:49:12 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 28300 heeft een stop te Uto gekregen. Laatst bewerkt door michaben op 09-01-2024 16:49 |
09-01-2024 16:57:34 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Is er zoveel vervoersvraag van Uto naar Utm? |
09-01-2024 17:55:46 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Of tussen Ut en Uto natuurlijk. 😉 |
10-01-2024 09:28:31 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Vind ik persoonlijk een beetje nutteloos.. |
10-01-2024 10:36:55 | ||
---|---|---|
PH33
![]() |
Kan een mooie aansluiting opleveren vanuit Amersfoort en/of Baarn |
10-01-2024 10:40:03 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
en Hilversum |
10-01-2024 11:09:20 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Ik gebruik vaak de 5500 en zie dan hoeveel mensen er uitstappen in Uto, zeker in de spits zorgt die groep voor drukte in deze trein. De 28300 die een paar minuten eerder gaat is vaak zo goed als leeg (en heeft vaak zat ook nog meer capaciteit). |
10-01-2024 11:30:05 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Voor verbindingen van een groot knooppunt naar een ander station in dezelfde stad, zoals Ut-Uto, trekt een hogere frequentie met kort interval tussen treinen altijd meer reizigers aan. Op dit moment is het interval tussen de 4900 en 5500 het grootst (11 minuten), dus de 28300 kan daar een mooie rol in betekenen. Vergelijk het eens met Ut-Utvr: daar is het maximum interval 28 minuten. Dat is significant langer, dus zullen reizigers sneller de fiets, tram of bus pakken dan met de trein naar Utvr. |
10-01-2024 11:35:05 | ||
---|---|---|
Karel1969
![]() |
Quote Maar daar gaat de 28300 niet in helpen in de ochtendspits, want deze rijdt pas na de ochtendspits. ;-) |
10-01-2024 11:44:15 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Vanuit Baarn richting Utrecht neem ik aan, want andersom vind ik persoonlijk niet heel veel mensen uitstappen. (voornamelijk Bilthoven en Soest-Zuid) |
10-01-2024 11:46:39 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Dat is idd waar. Ik neem altijd de tram naar de uithof/science park en ik merk dat er nogal wat mensen in- en uitstappen op Utvr dus dan zou de 28300 wel een mooie rol in kunnen spelen ja. |
10-01-2024 12:24:56 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Of de tekst wordt er vanaf gehaald. Is eigenlijk ook niks speciaals aan die trein... |
10-01-2024 18:49:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die tekst hangt aan alle 28xxx treinen.
Maar de meeste reizigers kijken alleen of hun eindbestemming op de CTA getoond word, de rest word soms maar weinig aandacht aan besteed ;) |
10-01-2024 19:06:17 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Nou ja, ik neem wel aan dat mensen kijken of ze een sprinter of een intercity moeten nemen wanneer ze een lange afstand afleggen. :-) |
10-01-2024 19:18:33 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Dat kan ook per treinserie aangepast worden, als daar een wil voor is. Men heeft midden in het jaar ook de 8800 van IC naar SPR gekregen, dan kan dat ook voor de 28300 van SPC naar SPR. Of je geeft ze een compleet nieuwe nummerserie. Maak je er 15500 van ofzo. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 10-01-2024 19:19 |
10-01-2024 19:21:33 2 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Aannames zijn voor het voetbalveld. Toen vorig jaar de stopper Zl - Ut tijdens werkzaamheden na Bilthoven als 'speciale trein' doorreed naar de Maliebaan, stapten daar ook genoeg verbaasde reizigers uit... (als reactie op Anoniem9) Laatst bewerkt door martijn op 10-01-2024 19:22 |
10-01-2024 22:00:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zelfs als treinen niet van NS en niet geel-blauw zijn, er op de CTA staat dat het een speciale trein is, er een reservering en een speciaal ticket voor benodigd is, vragen mensen nog "Dit is de trein naar Lutjebroek toch?"
Een hoop mensen kijken naar een CTA om te zien of erop staat wat ze willen zien, da's wat anders dan dat ze daadwerkelijk lezen wat er daadwerkelijk op getoond en bedoeld word. Laatst bewerkt door thom op 10-01-2024 22:03 |
10-01-2024 22:04:49 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat was zaterdag in Rtd wel komisch, de 4000 van 10.54 was gespoorwijzigd naar 13, en op spoor 15 stond de RXP trein van 10.50 eveneens naar Utg. Uiteraard liepen er mensen naar spoor 15 die de sprinter wilden hebben... |
10-01-2024 22:39:55 | ||
---|---|---|
Jeroen1740
![]() |
Quote Je geeft hiermee treffend weer wat er nog over is van de ambities en investeringen in Randstadspoor rond Utrecht... Maar goed, mijn opmerking staat natuurlijk los van dit thema over het wijzigingsblad van februari ;-). |
10-01-2024 22:46:06 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
![]() |
Quote Met een tram die elke vijf minuten rechtstreeks rijdt tussen Ut en Utvr zie ik eigenlijk ook geen strijd die NS ooit zou kunnen winnen. |
11-01-2024 07:56:31 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Al rijdt die tram natuurlijk niet op de dagen dat het interval zo groot is... Denk dat Utvr verder vooral handig is voor forensen/studenten uit het zuiden die daar kunnen overstappen richting Science Park. Al is dat natuurlijk ook maar een beperkte doelgroep. |
11-01-2024 08:40:16 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Ook voor reizigers uit de richtingen Bkl en Wd denk ik. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-01-2024 09:28:47 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Quote Daarvoor zou je die stop juist níet willen hebben lijkt me Op rustige uren (tbv Spoorwegmuseum) geen probleem, maar de treinen die rijden rond het tijdstip dat het museum opent, kunnen flink vol zijn. Je wilt dan niet dat Spoorwegmuseumbezoekers in Ut op het perron achterblijven omdat reizigers naar Uto in die trein zitten... |
11-01-2024 17:26:41 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Dat klopt helemaal,heb dat zelfde meegemaakt met SSN reizen. |
17-01-2024 17:42:26 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
En het advies is nu ook gepubliceerd. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 17-04-2024 21:14, reden: Dode link gefixt |
27-01-2024 11:58:15 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Als ik nu in de reisplanner kijken voor zondag over een week zie ik de 3300 ieder half uur. Is dat al het plan om de 3300 weer ieder half uur in het weekend te laten rijden per dit wbl of zijn dat wijzigingen op dagplanniveau? Laatst bewerkt door stefanvw14 op 27-01-2024 12:16 |
27-01-2024 12:16:52 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Is dat niet vanwege werkzaamheden? treinposities.nl treinposities.nl |
20-02-2024 14:29:31 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
En als laatste ook het besluit van NS. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 20-02-2024 14:31 |
17-03-2024 01:38:54 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Ik haal hem even op,omdat er sinds 5 februari een wijziging in Tb is,die ik echter niet in de aanvraag terugzag. De 1100 vertrekt nu in Tb voortaan 2 minuten eerder richting Bd(07/37),aankomst in Bd 1 minuut eerder(21/51) De 6600 richting Ht vertrekt voortaan 1 minuut later(13/43) Hierdoor krijgt de 1100 in beide richtingen tussen Tb en Bd 14 minuten rijtijd,de 3600 nog steeds 12 |
17-03-2024 08:12:35 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ik vermoed dat dit gedaan is om het achter de 1100 zittende goederenpad wat te verruimen. Goederentreinen in dat pad liepen hier regelmatig wat vertraging op en houden dan de 6600 op. |
18-03-2024 01:18:01 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Dat zou kunnen,want vaak zag ik een goederentrein Tb passeren richting Bd op de vertrektijd van de 6600 |