Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl
17-01-2011 00:19:16
aarclay
aarclay
Dan blijf ik dat verhaal van Nico Spilt en die Mat '54 bank nog geweldig vinden.
Bij een klacht over de zitplekken kreeg hij toen gewoon een bankstel afgeleverd thuis... %02%, maar dan praten we ook over de jaren 60/70 ofzo.

Reken er maar niet op dat de NedTrain inderdaad onderdelen verkoopt, zelfs geen banken of deurrubbers (waar ken ik die vraag toch van ). Je zou als je echt interesse hebt eens op spoorbeurzen en open-dagen kunnen kijken, daar ligt vaak wel wat aan onderdelen en interieur.
Op de opendag in Onnen werd t.b.v. een goed doel een hoop spul verkocht, kan ik je vertellen. Misschien dat die actie nog herhaald gaat worden.....


Choo choo.....
 

17-01-2011 12:37:30
abcde
abcde
Quote
john563: vandaag de 4088 weg met obis, de 4242 binnen genomen, volgende week vrijdag (de 21e) de 4444 die na de revisie weer 4231 gaat heten.


Dan houden we ongeveer nog 16 onverbouwde stellen over.
Ik verwacht dat in de loop van mei de laatste ICM de verbouwing ingaat.
Komt er nog een afscheidsrit onverbouwde ICM ?
 

17-01-2011 13:55:59
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Quote
aarclay: Dan blijf ik dat verhaal van Nico Spilt en die Mat '54 bank nog geweldig vinden.
Bij een klacht over de zitplekken kreeg hij toen gewoon een bankstel afgeleverd thuis... %02%, maar dan praten we ook over de jaren 60/70 ofzo.

Bij mijn weten gaat dat over 1993.

Verder begrijp ik iets niet: de NS worden aan alle kanten bekritiseerd op bezuinigingsmaatregelen. Dan zou je toch kunnen overwegen om afgeschreven interieur te verkopen? Het kost in mijn ogen niet veel om zo'n verkoop mogelijk te maken, en er is vraag genoeg (gezien er zo nu en dan op Marktplaats bedragen van rond de 100 euro voor gevraagd worden)


Met vriendelijke groet, Robin
 

17-01-2011 14:12:40
thom
thom
Ach nee dat levert geen geen ene moer op, daar moet je dan een mannetje voor hebben die dat allemaal regelt, afspreekt, apart zet, betaling ontvang, verstuurd etc en dan verkoop je anderhalve bank...

Nedtrain heeft zijn tijd wel beter te besteden dan aan dat soort zaken dus is het een stuk simpeler en goedkoper het gewoon linea recta de container in te kieperen en ermee klaar te zijn.

En daarnaast, 100 euro voor een bank is leuk, maar dat komt alleen doordat je er nu niet aan kunt komen. Als je die dingen vrij gaat verkopen kun je zo'n bedrag wel vergeten...

Laatst bewerkt door thom op 17-01-2011 14:13
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

17-01-2011 14:23:32
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
SleutelMan: De discussie over het eventueel kopen van onderdelen kan ook wel ergens anders gevoerd worden. Hier nu graag terug naar ICMm.  

18-01-2011 20:25:49
spiketrain
Moderator
spiketrain
De 4243 staat in Hlmwph voor revisie.


Groet, Spiketrain
 

19-01-2011 12:31:04
himym
himym
4226 vandaag gespot te Amf en Ut, is dus uit revisie  

19-01-2011 19:03:59
john563
john563
De 4211 word weer klaar gemaakt na schade reparatie. Vermoedelijk vrijdag afleveren.  

19-01-2011 21:15:06
aarclay
aarclay
Wat voor schade was er ontstaan? En wanneer was dat dan gebeurd?


Choo choo.....
 

19-01-2011 21:30:39
TheKnitter
TheKnitter
Lees de OdR eens Ariën
4211 is 11 december binnen genomen met oorzaak "Kabelpijpen lek"
Als je de spotjes https://m.somda.nl/spots/m4211/0/365/ bekijkt zie je de laatste op 1 december. Sinds die tijd al niet meer ingezet, met dus grote kans dat het die reden nog steeds is


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

20-01-2011 00:05:56
jmt
jmt
Sja, niet iedereen heeft een abo op de OdR hoor... En staat verder ook niets bij die spotjes over de reden waarom die daarna niet meer gezien is... Dus sjah even vragen moet best mogen op een forum nietwaar? :]  

20-01-2011 00:06:49
thom
thom
Als je alles ergens anders zou moeten lezen of halen, konden we het hier wel opdoeken %08%  

20-01-2011 00:09:52
aarclay
aarclay
Wat is er zo erg aan 'lekkende kabelpijpen'?
Kabels die door kabelpijpen lopen zijn naar mijn weten niet echt vloeibaar. Tevens zijn kabels geïsoleerd...

Enige verheldering mag best


Choo choo.....
 

20-01-2011 00:12:25
broek53
broek53
Kabels die op de meest onverwachte momenten en plekken kortsluitingen maken, is ongeveer het gevolg.  

20-01-2011 00:15:00
treintim
treintim
Apart trouwens, ICM 4244 is al sinds 03 januari niet meer gespot (en het is nu 20 januari..., dus hij staat al meer dan 2 weken buiten dienst?).  

20-01-2011 00:28:36
thom
thom
Quote
aarclay: Wat is er zo erg aan 'lekkende kabelpijpen'?
Kabels die door kabelpijpen lopen zijn naar mijn weten niet echt vloeibaar. Tevens zijn kabels geïsoleerd...

Enige verheldering mag best

Kabels komen ergens op een component of klemmenstrook uit.
Als water door de kabelpijpen loopt, komt het water daar ook uit
 

20-01-2011 07:55:12
TheKnitter
TheKnitter
Quote
jmt: Sja, niet iedereen heeft een abo op de OdR hoor..

Laat ik Aarclay nou net kennen, en weten dat hij een abonnement op de OdR heeft

Laatst bewerkt door TheKnitter op 20-01-2011 07:55


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

20-01-2011 10:44:56
MDDM
MDDM
Dan nog hoef je dat niet op die manier op het forum te zetten. Doe dat dan via msn of pb of zo


Gr Joop mcn Lls
 

21-01-2011 10:08:08
rjybema
rjybema
Quote
john563: ...volgende week vrijdag (de 21e) de 4444 die na de revisie weer 4231 gaat heten.

Is de 4444 al binnengenomen in Haarlem en daarmee einde treinstelnummer 4444?
 

21-01-2011 12:35:35
john563
john563
ben zelf vandaag vrij, maar gister was nog niet bekend dat het anders zou zijn...  

21-01-2011 16:29:09
ZJ37
ZJ37
Gistermiddag vanuit Gvc naar Hlm gekomen inderdaad.  

21-01-2011 18:02:41
spiketrain
Moderator
spiketrain
Ik heb bevestigd gekregen dat de 4444 is binnengenomen.


Groet, Spiketrain
 

21-01-2011 18:07:35
klaass16
klaass16
Weer een bijzonder stel uit dienst, nu is alleen de ICM 4240 nog over.

Laatst bewerkt door spiketrain op 21-01-2011 18:10, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

23-01-2011 01:28:15
oranjebank
oranjebank
Doodzonde %04% . Gelukkig heb ik een zeer waardevolle kleine erfenis van de 4444 waar ik superblij mee ben.  

23-01-2011 08:45:14
edje
edje
en dat is?  

23-01-2011 08:51:08
279
279
waarschijnlijk verraad zijn alias dat.....
hoewel een genummerde bank weinig voorkomt denk ik!
 

23-01-2011 09:27:45
Pim530
Pim530
Ik heb al een kleine erfenis van de 4240 - maar of ik hem nou zeer waardevol moet noemen Heb jij z'n gouden trouwring ofzo, oranjebank?  

24-01-2011 12:16:43
himym
himym
Stel 4218 afgelopen donderdag als LM (A) gespot te Asd, iemand die kan bevestigen dat deze uit revisie is?  

24-01-2011 19:32:12
john563
john563
De 4218 is nog niet uit revisie, heeft nog wat nawerk,staat ook weer in haarlem, de 4444 is geen stel meer (losse bakken)en is nu officieel 4231.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


24-01-2011 19:58:01
treintim
treintim
Kan iemand mij zeggen of de ICM-0 te Ossendrecht nog steeds in dezelfde toestand erbij staat als vijf jaar geleden (zie: www.flickr.com/photos/markrail/4845633153/)? Recentere foto's kan ik er niet van vinden.  

24-01-2011 21:34:48
aarclay
aarclay
Vandaag heb ik weer eens contact gehad met T-Mobile over een niet werkende WiFi hotspot in de 4055. Zij konden inderdaad vertellen dat deze en nog een groot aantal andere stellen storing heeft.

Ik ben benieuwd of er een insider is die wat kan vertellen over de aanloop-problemen met WiFi. Het verhaaltje dat de Boord-Wal communicatie eerder niet werkte was al bekend, maar nu gaat het om enkele stellen.


Choo choo.....
 

24-01-2011 21:57:55
kevinevers
kevinevers
Quote
treintim: Kan iemand mij zeggen of de ICM-0 te Ossendrecht nog steeds in dezelfde toestand erbij staat als vijf jaar geleden (zie: www.flickr.com/photos/markrail/4845633153/)? Recentere foto's kan ik er niet van vinden.


Ja..Had es contact met de politie of ik wat foto's kon maken maar dat was niet mogelijk vanwege de bekende onzin..de politie is je beste....hmmm nee%03%
 

24-01-2011 22:00:26
treintim
treintim
Oké, bedankt voor het antwoord! Maar als je het echt wìlt en ook legaal, dan kun je er wel foto's van maken (vanuit de lucht%08%).

Laatst bewerkt door treintim op 24-01-2011 23:06
 

24-01-2011 22:01:02
aarclay
aarclay
Zelfde als bij Stator of hoe ze nu ook maar mochten heten.

Eerst vonden ze het geen probleem, maar nu mag je het terrein alleen maar op met begeleiding en zou je dan meteen rondleidingskosten van 200 euro moeten betalen.

Valt dat ding bij Stator niet vanaf een legale plek te bezichtigen?

Die bij Ossendrecht staat vast midden op het terrein lijkt me? (Hm, Marnehuizen was denk ik leuker geweest)

Laatst bewerkt door aarclay op 24-01-2011 22:02


Choo choo.....
 

24-01-2011 22:57:14
TheKnitter
TheKnitter
Quote
aarclay: Vandaag heb ik weer eens contact gehad met T-Mobile over een niet werkende WiFi hotspot in de 4055. Zij konden inderdaad vertellen dat deze en nog een groot aantal andere stellen storing heeft.

Ik ben benieuwd of er een insider is die wat kan vertellen over de aanloop-problemen met WiFi. Het verhaaltje dat de Boord-Wal communicatie eerder niet werkte was al bekend, maar nu gaat het om enkele stellen.

Het probleem is allang in dit topic aangehaald. De meeste problemen zijn wel verholpen. Het probleem is dat de Wifi Access Point in de trein geen verbinding met de server "op de wal" kan maken. En ja, daar word al een tijdje aan gewerkt. Veel treinen werkt het nu wel vlekkeloos.


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

28-01-2011 21:01:55
AgentX
AgentX
Quote
aarclay: Zelfde als bij Stator of hoe ze nu ook maar mochten heten.

Eerst vonden ze het geen probleem, maar nu mag je het terrein alleen maar op met begeleiding en zou je dan meteen rondleidingskosten van 200 euro moeten betalen.

Valt dat ding bij Stator niet vanaf een legale plek te bezichtigen?

Die bij Ossendrecht staat vast midden op het terrein lijkt me? (Hm, Marnehuizen was denk ik leuker geweest)


Tegenwoordig heet het Falck. Ik ben er een paar maanden geleden nog geweest. Na bij de receptie even netjes te nagevraagd of ik wat foto's voor privégebruik mocht maken van en in de ICM-bak mocht ik "op eigen risico" naar binnen.
 

28-01-2011 21:09:25
john563
john563
De 4218 is officieel uit de revisie, de 4224 komt eraan, met daarachter de 4230.  

28-01-2011 22:19:53
aarclay
aarclay
Quote

Na bij de receptie even netjes te nagevraagd of ik wat foto's voor privégebruik mocht maken van en in de ICM-bak mocht ik "op eigen risico" naar binnen.


Dan doe ik dat gewoon. Ik bel ze wel even op. De persoon die ik op de mail had was van een elders gelegen hoofdkantoor.

Heb je er ook in mogen kijken?

Laatst bewerkt door aarclay op 28-01-2011 22:28


Choo choo.....
 

29-01-2011 01:40:34
thom
thom
Bedrijven aanspreken op een manier dat ze er tijd in moeten gaan steken, is natuurlijk vaak al een dooddoener.
Immers hebben die wel wat beters te doen dan hobbisten rondleiden...

En wat je laatste vraag betreft, dat antwoord geeft ie tochal

Laatst bewerkt door thom op 29-01-2011 01:41
 

29-01-2011 10:11:47
aarclay
aarclay
Ah zo, ik las dat hij met 'binnen' bedoelde dat hij het terrein op mocht.
Excuus


Choo choo.....
 

29-01-2011 10:20:59
Jannn2009
Jannn2009
Voor dit onderwerp hebben is er ook een speciaal topic: https://m.somda.nl/forum/8656/h_stator/  

01-02-2011 09:50:38
ZJ37
ZJ37
De 4237 is gisteravond in Hlm aangekomen, aannemelijk voor revisie.  

03-02-2011 00:09:13
treintim
treintim
Quote
thom (ma 17 jan 2011 14:12:40 https://m.somda.nl/forum/2045/p313927/): Ach nee dat levert geen geen ene moer op, daar moet je dan een mannetje voor hebben die dat allemaal regelt, afspreekt, apart zet, betaling ontvang, verstuurd etc en dan verkoop je anderhalve bank...

Nedtrain heeft zijn tijd wel beter te besteden dan aan dat soort zaken dus is het een stuk simpeler en goedkoper het gewoon linea recta de container in te kieperen en ermee klaar te zijn.

En daarnaast, 100 euro voor een bank is leuk, maar dat komt alleen doordat je er nu niet aan kunt komen. Als je die dingen vrij gaat verkopen kun je zo'n bedrag wel vergeten...


Toch wel... Thom.

Goed nieuws heb ik. Himym... opgelet! NSR heeft Nedtrain nu officieël toestemming gegeven om oranje ICM-bankjes te gaan verkopen. Dit gaat via HGB-V.

Dus...
Wie graag een oranje ICM-bank wil hebben, kan even contact opnemen met HGB-V, zie de website: http://www.hgb-v.nl/?q=contact .

Een bankje kost 125 euro. Inclusief poot (kun je 'm zo neerzetten in je kamer) kost een bank 175 euro. Het geld gaat naar Partnership Foundation waardoor straatkinderen gesponsord worden, zodat ze hierdoor onderdak, eten, kleding, scholing... kortom een toekomst krijgen. %02% Bankje is zelf af te halen bij de werkplaats in Haarlem. Kortom een leuk project dat HGB-V heeft opgepakt.

Laatst bewerkt door treintim op 03-02-2011 00:26
 

03-02-2011 00:17:28
aarclay
aarclay
Goede actie.... %02%

Blijft het alleen bij oranje bankjes? Of kan je daar straks ook nog leuke bagagerekken e.d. kopen?

Laatst bewerkt door aarclay op 03-02-2011 00:19


Choo choo.....
 

03-02-2011 00:18:15
treintim
treintim
Mail vooral je vraag zou ik zeggen, wellicht dat dat ook mogelijk is als zij er geld mee kunnen ophalen voor het goede doel (maar dat kan ik zo even niet zeggen).

Laatst bewerkt door treintim op 03-02-2011 00:26
 

03-02-2011 00:29:22
thom
thom
Quote
treintim Toch wel... Thom.

Het moge duidelijk zijn dat dit een heel ander doel heeft en gedaan wordt op vrijwillige basis van medewerkers.

Leuk initiatief, dat zeker
 

03-02-2011 00:37:17
treintim
treintim
Uiteraard, Thom, dat klopt helemaal.
Maar toen je dat schreef, was het project al in de maak. De reacties die Himym kreeg op zijn vraag, waren alleen maar negatief. Gelukkig is er niet alleen maar negatief nieuws rondom dit soort dingen, maargoed, HGB-V is wel vrij nieuw en zo'n actie als dit is nog niet eerder geweest via de stichting. Heb ook nog niemand de naam van HGB-V horen noemen... dus hopelijk voor iedereen een leuke verrassing. %02%

Laatst bewerkt door treintim op 03-02-2011 00:40
 

03-02-2011 14:36:08
himym
himym
Heel goed nieuws!! Ik ga binnenkort dan even een ritje naar Hlm maken, dank voor dit bericht!  

06-02-2011 22:03:11
montrose
montrose
4224 blijkt uit revisie te zijn , op 5 februari 2011 gespot tezamen met 4079 op Asd(GDST).  

07-02-2011 10:56:34
AgentX
AgentX
Quote
himym (do 03 feb 2011 14:36:08 https://m.somda.nl/forum/2045/p316608/): Heel goed nieuws!! Ik ga binnenkort dan even een ritje naar Hlm maken, dank voor dit bericht!


Zijn er hier misschien mensen met een busje?
 

07-02-2011 10:59:35
Pim530
Pim530
Gewoon met z'n tweeën één bank ophalen een meenemen op het balkon. Gegarandeerd dat je een zitplaats hebt.  

07-02-2011 13:32:49
thom
thom
Ik denk dat je je daar knap in vergist, zo'n bank bestaan danuit meer losse onderdelen dan je denkt, en is ook nogwel pittig aan het gewicht  

07-02-2011 14:28:18
dvdhoven
dvdhoven
Het viel me vanmorgen in stel 4227 op dat de 1e klas coupés ook stopcontacten hebben. Ik heb het nu in stel 4053 gecheckt en inderdaad daar zitten geen stopcontacten in de coupé's.
In 4227 zitten ze in de stoelscheiding onderaan, net zoals bij de nieuwste IRM's en ook met zekeringknopje.


Dick van den Hoven
 

07-02-2011 14:34:09
klaass16
klaass16
Quote
AgentX: Zijn er hier misschien mensen met een busje?


Ga je toch busje huren??

Nu weer on-toppic!

Laatst bewerkt door klaass16 op 07-02-2011 14:34


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

07-02-2011 14:44:06
kevinevers
kevinevers
Wat voegt dit toe aan de discussie?%03%?  

07-02-2011 14:57:16
TheKnitter
TheKnitter
Quote
dvdhoven (ma 07 feb 2011 14:28:18 https://m.somda.nl/forum/2045/p317343/): Het viel me vanmorgen in stel 4227 op dat de 1e klas coupés ook stopcontacten hebben. Ik heb het nu in stel 4053 gecheckt en inderdaad daar zitten geen stopcontacten in de coupé's.
In 4227 zitten ze in de stoelscheiding onderaan, net zoals bij de nieuwste IRM's en ook met zekeringknopje.
Volgens mij heeft de ICM-1 daar geen stopcontacten. Over ICM-2 ben ik niet zeker, maar ICM-3 en ICM-4 hebben het weer wel bij mijn weten.


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

07-02-2011 17:39:36
Jannn2009
Jannn2009
Misschien een gekke vraag, maar waarom staat er een ICM-IV'tje ter instructie in Amf en niet een ICM-III'tje? Misschien vindt iemand dit geneuzel, maar het scheelt toch wel weer enkele tientallen zitplaatsen!;)  

07-02-2011 17:43:51
himym
himym
Quote
TheKnitter (ma 07 feb 2011 14:57:16 https://m.somda.nl/forum/2045/p317358/):
Quote
dvdhoven (ma 07 feb 2011 14:28:18 https://m.somda.nl/forum/2045/p317343/): Het viel me vanmorgen in stel 4227 op dat de 1e klas coupés ook stopcontacten hebben. Ik heb het nu in stel 4053 gecheckt en inderdaad daar zitten geen stopcontacten in de coupé's.
In 4227 zitten ze in de stoelscheiding onderaan, net zoals bij de nieuwste IRM's en ook met zekeringknopje.
Volgens mij heeft de ICM-1 daar geen stopcontacten. Over ICM-2 ben ik niet zeker, maar ICM-3 en ICM-4 hebben het weer wel bij mijn weten.
Ook goed boven je gekeken? Kan me herinneren dat de stopcontacten bij ICM-2 in het bagagerek tussen de verlichting zitten weggewerkt.
 

07-02-2011 17:56:21
john2
john2
Quote
kevinevers (ma 07 feb 2011 14:44:06 https://m.somda.nl/forum/2045/p317349/): Wat voegt dit toe aan de discussie?%03%?

Of er wel of geen busje wordt gehuurd!
 

07-02-2011 17:56:53
mdj
mdj
@Himym
In de coupe's heb ik nog geen stopcontacten kunnen zien, in de ICM1 en 2.

Laatst bewerkt door mdj op 07-02-2011 17:57


Bij twijfel: gebruik beton.
 

07-02-2011 17:58:01
dvdhoven
dvdhoven
Ik heb het over de coupés! Niet over de afdelingen. Ik reis dagelijks met ICMm en ik gebruik dagelijks een lap, dus ik weet waar de stopcontacten zitten. En nee, in geen enkele coupé zit een stopcontact in het bagagerek.


Dick van den Hoven
 

07-02-2011 17:59:53
himym
himym
Oh oke, dan had ik het even verkeerd begrepen, ik val hier ook niemand aan ofzo..

Laatst bewerkt door himym op 07-02-2011 18:01
 

07-02-2011 22:42:16
treintim
treintim
Quote
john563 (zo 16 jan 2011 19:53:59 https://m.somda.nl/forum/2045/p313772/): heb deze week wel al de lijst gezien welke op welke datum binnen gaat komen het zijn er ook niet veel meer.....


Dat klopt.. Zoals je voor Pim de binnenkomst datum van de 4444 had opgezocht, heb ik de vraag of je misschien zou kunnen opzoeken wanneer de enige olympische ICM binnengenomen wordt (4240)?
 

08-02-2011 00:21:45
broek53
broek53
Quote
montrose (zo 06 feb 2011 22:03:11 https://m.somda.nl/forum/2045/p317224/): 4224 blijkt uit revisie te zijn , op 5 februari 2011 gespot tezamen met 4079 op Asd(GDST).
Daarmee is de jongste ICM-bak dan nu al gereviseerd (4224 heeft een nieuwbouw-sBk)%06%
 

08-02-2011 14:50:05
klaass16
klaass16
Quote
Broek53: Daarmee is de jongste ICM-bak dan nu al gereviseerd (4224 heeft een nieuwbouw-sBk)


Door de aanrijding in Hoofddorp toen, door een knik in het spoor, en te hard gereden bij werkzaamheden is de sBK van de 4224 gedraait en zodanig ontspoord, dat er een nieuwe sBK moest komen, De levering van de ICM-3/4 was toen nog bezig.

Laatst bewerkt door klaass16 op 08-02-2011 14:50


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

08-02-2011 16:14:30
aarclay
aarclay
..waarna de sBK 4224 vervolgens ter plekke in Haarlem gesloopt is, om het verhaal af te maken.


Choo choo.....
 

08-02-2011 20:04:12
Chopper
Chopper
Kan iemand me vertellen wat de afmetingen (ongeveer) zijn van een 2e klas ICM bank?  

08-02-2011 20:06:33
john563
john563
Quote
treintim (ma 07 feb 2011 22:42:16 https://m.somda.nl/forum/2045/p317490/):
Quote
john563 (zo 16 jan 2011 19:53:59 https://m.somda.nl/forum/2045/p313772/): heb deze week wel al de lijst gezien welke op welke datum binnen gaat komen het zijn er ook niet veel meer.....


Dat klopt.. Zoals je voor Pim de binnenkomst datum van de 4444 had opgezocht, heb ik de vraag of je misschien zou kunnen opzoeken wanneer de enige olympische ICM binnengenomen wordt (4240)?


zal morgen als ik tijd heb kijken....
Morgen gaat als ik het goed doe de 4230 eruit, en ben nu bezig met de 4241 in het uitproces.

Even terug op de oude sBk van de 4224, deze is gesloopt uit pietiteit van de nabestaanden die in de knik overleden zijn. (ben zelf bij de naschouw geweest toen).

Laatst bewerkt door john563 op 08-02-2011 20:10
 

08-02-2011 20:24:14
timtrein
timtrein
Herstelkosten zullen wel hoog zijn geweest, dan is een nieuwe zo'n beetje net zo duur en veel makkelijker. Die is trouwens pas na de 4250 geleverd, als ik me niet ernstig vergis...  

08-02-2011 21:22:24
broek53
broek53
...waarmee de cirkel rond is, want dit sub-draadje begon met mijn opmerking dat de jongste ICM-bak nu dus al gereviseerd is.

Laatst bewerkt door broek53 op 08-02-2011 21:25
 

08-02-2011 22:12:40
mren
mren
Quote
Chopper (di 08 feb 2011 20:04:12 https://m.somda.nl/forum/2045/p317690/): Kan iemand me vertellen wat de afmetingen (ongeveer) zijn van een 2e klas ICM bank?

Ongeveer(ik zit er nu op): meter diep, 1.30 breed, 1.60 hoog.

Nameten kan altijd in de trein of in NVBS Centraal te Amersfoort waar er al meer dan een jaar twee vierzits opstellingen staan (warm spotten met glaasje drinken en wifi )
 

08-02-2011 22:17:57
Chopper
Chopper
Bedankt! %02%  

08-02-2011 22:20:10
Jannn2009
Jannn2009
Quote
mren (di 08 feb 2011 22:12:40 https://m.somda.nl/forum/2045/p317733/):
Quote
Chopper (di 08 feb 2011 20:04:12 https://m.somda.nl/forum/2045/p317690/): Kan iemand me vertellen wat de afmetingen (ongeveer) zijn van een 2e klas ICM bank?

Ongeveer(ik zit er nu op): meter diep, 1.30 breed, 1.60 hoog.

Nameten kan altijd in de trein of in NVBS Centraal te Amersfoort waar er al meer dan een jaar twee vierzits opstellingen staan (warm spotten met glaasje drinken en wifi )


Ik neem aan dat je daar lid voor moet zijn om daar binnen rond te lopen?
 

08-02-2011 22:55:05
mren
mren
Nee hoor, iedereen welkom. Alleen voor kopen in de winkel of lenen in de bibliotheek moet je wel lid zijn, maar er is zo al genoeg te zien daar om je te kunnen vermaken.  

08-02-2011 23:00:45
Jannn2009
Jannn2009
Bedankt voor je reactie! Dan ga ik binnenkort even kijken.. en wellicht lid worden!;)  

08-02-2011 23:47:01
mren
mren
Wees welkom! Een rondleiding is zo te regelen  

08-02-2011 23:52:55
ZJ37
ZJ37
Effe kijken... Nee, geen nieuwe ontwikkelingen over het ICMm!  

09-02-2011 00:09:31
mren
mren
Geen nieuwe ICMm zonder het verwijderen van de oude bankjes  

09-02-2011 04:45:40
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: on-topic blijven a.u.b..


Groet, Spiketrain
 

09-02-2011 07:32:52
Jannn2009
Jannn2009
Excuus voor de lichte afdwaling. Wat mij wel opviel is dat in de laatste 3 ritten ICMm die ik heb gemaakt, in alle stellen er geen Wifi was en ook de actuele reisinfo het niet deed. Alleen een plaatje van een trein was zichtbaar! Een bekend probleem wellicht?  

09-02-2011 07:34:35
dlm4yjp
dlm4yjp
Ik zou zeggen: lees eerst dit topic even goed door... %03%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

09-02-2011 07:54:49
Jannn2009
Jannn2009
Tot wanneer dan? Ik kan niets vinden.. als jij het weet wil je vast wel een linkje plaatsen!;)  

09-02-2011 08:02:50
TheKnitter
TheKnitter
Bijvoorbeeld hier: https://m.somda.nl/forum/2045/p315010/ICMm/

Laatst bewerkt door TheKnitter op 09-02-2011 08:03


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

09-02-2011 08:06:03
Jannn2009
Jannn2009
Bedankt! Ik dacht eerder aan een nieuw probleem omdat (wat daar ook staat) het bij de meeste stellen opgelost zou moeten zijn, terwijl ik 3x misgrijp, en een vriend van me het probleem ook deze week constant heeft gehad!;) --> Zal dus wel toeval zijn.

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 09-02-2011 08:06
 

09-02-2011 08:09:14
TheKnitter
TheKnitter
Er word druk aan gewerkt, maar voor de meeste problemen moet het stel weer binnen genomen worden in Hlmwph voor configuratie aanpassingen en dergelijke. En omdat Hlmwph het ook wel druk genoeg heeft, kan dat soms even wat langer duren. Er zijn ook een paar problemen die in Onnen opgelost kunnen worden, maar of dat vaak gebeurd weet ik niet.


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

09-02-2011 11:36:56
lex_t
lex_t
Quote
timtrein (di 08 feb 2011 20:24:14 https://m.somda.nl/forum/2045/p317696/): Herstelkosten zullen wel hoog zijn geweest, dan is een nieuwe zo'n beetje net zo duur en veel makkelijker.


.. en de produktie liep nog, dus dan is die keuze snel gemaakt. Pieteit is dan makkelijk. De 747 heeft tenslotte ook nog jaren gereden..
 

09-02-2011 12:35:23
abcde
abcde
... De 747 ... bedoel je hondekop 747 ? Wat was daar mee ?  

09-02-2011 12:41:46
mren
mren
Treinkaping incl beschieting/bestorming ter beëindiging hiervan.  

09-02-2011 12:59:50
aarclay
aarclay
Die kreeg wel een nieuw nummer dacht ik.

Maar we dwalen af, back to ICMm...


Choo choo.....
 

09-02-2011 15:05:03
martijn
martijn
Ja dat werd de 758. Raar dat ze om die reden een bak slopen en herbouwen, treinstel ziet er daarna toch hetzelfde uit als wanneer de bak hersteld zou zijn? Denk dat niemand op het bouwjaar van een aparte bak let.  

09-02-2011 15:09:57
ZJ37
ZJ37
Even offtopic, oh nee, dit is het ICMm topic: stel 4230 is gereviseerd en heeft vanmorgen een slagje Hlm-Ledn gemaakt.  

09-02-2011 18:44:41
john563
john563
de 4240 staat voorlopig nog niet op de nominatie voor revisie tenminste niet voor eind maart zover ik heb kunnen zien.
4230 is afgeleverd.

Laatst bewerkt door john563 op 09-02-2011 18:46
 

09-02-2011 20:51:09
treintim
treintim
Bedankt voor het opzoeken, John, met het binnennemen van de 4243, 4241 en 4237 zat ik toch wel even te twijfelen of het niet eens tijd was voor de 4240. Maar daar is dus geen sprake van, men heeft ook nog genoeg stellen van de 423X-nummering te reviseren immers.

Laatst bewerkt door treintim op 09-02-2011 20:51
 

11-02-2011 13:01:14
TheKnitter
TheKnitter
Update met inbouw OBIS:

4045 Hlm: 5-1-2011, afgeleverd 10-1-2011
4054 Hlm: 9-12-2010, afgeleverd 15-12-2010
4088 Hlm: 11-1-2011, afgeleverd 14-1-2011
4092 Hlm: 15-12-2010, afgeleverd 21-12-2010
4095 Hlm: 13-12-2010, afgeleverd 15-12-2010


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

14-02-2011 18:46:25
john563
john563
sorry jongens voorlopig geen 4241, ik stink nog een uur in de wind, wat een rook.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/53787/Minder+treinen+tussen+Haarlem+en+Amsterdam
Snelschakelkast uitgefikt...

Laatst bewerkt door john563 op 14-02-2011 18:47
 

14-02-2011 19:06:29
Pim530
Pim530
Succes met de was dan maar, en uiteraard het opknappen van dit stelletje.  

14-02-2011 19:53:20
timtrein
timtrein
Hm, proefrit dus niet echt gelukt? Volgende keer beter...  

14-02-2011 20:15:15
kbrandsma
kbrandsma
Quote
john563 (ma 14 feb 2011 18:46:25 https://m.somda.nl/forum/2045/p318855/): sorry jongens voorlopig geen 4241, ik stink nog een uur in de wind, wat een rook.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/53787/Minder+treinen+tussen+Haarlem+en+Amsterdam
Snelschakelkast uitgefikt...

Ghe ghe ghe, sorry baas!?!?

Volgende keer beter inderdaad!
 

14-02-2011 20:18:34
mren
mren
Over OBIS enzo: vandaag de merkwaardige situatie dat de schermen het tot ergens rond Dvc netjes deden met de aankomende stations en tijden en overstappen. hierna schoten ze tot in (de buurt van) Aml in de stand met de witte achtergrond en de 'binnenkort info, nu internet'-melding, en daarna werkte het spul weer.

Overigens, als dit systeem ook in IRM komt, is het wellicht handig -als er iemand veel te veel tijd over heeft- de reisinfo/internetberichten af te splitsen van ICM en in een eigen draadje onder te brengen.
 

14-02-2011 20:19:04
mren
mren
Quote
john563 (ma 14 feb 2011 18:46:25 https://m.somda.nl/forum/2045/p318855/): sorry jongens voorlopig geen 4241, ik stink nog een uur in de wind, wat een rook.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/53787/Minder+treinen+tussen+Haarlem+en+Amsterdam
Snelschakelkast uitgefikt...

Sja, electronica werkt op rook. En als dat er uit komt, is het kapot
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

ICM
RailWiki.nl