Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
17-01-2011 00:19:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dan blijf ik dat verhaal van Nico Spilt en die Mat '54 bank nog geweldig vinden. Bij een klacht over de zitplekken kreeg hij toen gewoon een bankstel afgeleverd thuis... %02%, maar dan praten we ook over de jaren 60/70 ofzo. Reken er maar niet op dat de NedTrain inderdaad onderdelen verkoopt, zelfs geen banken of deurrubbers (waar ken ik die vraag toch van ![]() Op de opendag in Onnen werd t.b.v. een goed doel een hoop spul verkocht, kan ik je vertellen. Misschien dat die actie nog herhaald gaat worden..... Choo choo..... |
17-01-2011 12:37:30 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Dan houden we ongeveer nog 16 onverbouwde stellen over. Ik verwacht dat in de loop van mei de laatste ICM de verbouwing ingaat. Komt er nog een afscheidsrit onverbouwde ICM ? |
17-01-2011 13:55:59 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Quote Bij mijn weten gaat dat over 1993. Verder begrijp ik iets niet: de NS worden aan alle kanten bekritiseerd op bezuinigingsmaatregelen. Dan zou je toch kunnen overwegen om afgeschreven interieur te verkopen? Het kost in mijn ogen niet veel om zo'n verkoop mogelijk te maken, en er is vraag genoeg (gezien er zo nu en dan op Marktplaats bedragen van rond de 100 euro voor gevraagd worden) Met vriendelijke groet, Robin |
17-01-2011 14:12:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ach nee dat levert geen geen ene moer op, daar moet je dan een mannetje voor hebben die dat allemaal regelt, afspreekt, apart zet, betaling ontvang, verstuurd etc en dan verkoop je anderhalve bank... ![]() Nedtrain heeft zijn tijd wel beter te besteden dan aan dat soort zaken dus is het een stuk simpeler en goedkoper het gewoon linea recta de container in te kieperen en ermee klaar te zijn. En daarnaast, 100 euro voor een bank is leuk, maar dat komt alleen doordat je er nu niet aan kunt komen. Als je die dingen vrij gaat verkopen kun je zo'n bedrag wel vergeten... Laatst bewerkt door thom op 17-01-2011 14:13 |
![]() |
advertentie |
17-01-2011 14:23:32 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
SleutelMan: De discussie over het eventueel kopen van onderdelen kan ook wel ergens anders gevoerd worden. Hier nu graag terug naar ICMm. |
18-01-2011 20:25:49 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
De 4243 staat in Hlmwph voor revisie. Groet, Spiketrain |
19-01-2011 12:31:04 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
4226 vandaag gespot te Amf en Ut, is dus uit revisie |
19-01-2011 19:03:59 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4211 word weer klaar gemaakt na schade reparatie. Vermoedelijk vrijdag afleveren. |
19-01-2011 21:15:06 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat voor schade was er ontstaan? En wanneer was dat dan gebeurd? Choo choo..... |
19-01-2011 21:30:39 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Lees de OdR eens Ariën![]() 4211 is 11 december binnen genomen met oorzaak "Kabelpijpen lek" Als je de spotjes https://m.somda.nl/spots/m4211/0/365/ bekijkt zie je de laatste op 1 december. Sinds die tijd al niet meer ingezet, met dus grote kans dat het die reden nog steeds is ![]() Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
20-01-2011 00:05:56 | ||
---|---|---|
jmt
![]() |
Sja, niet iedereen heeft een abo op de OdR hoor... En staat verder ook niets bij die spotjes over de reden waarom die daarna niet meer gezien is... Dus sjah even vragen moet best mogen op een forum nietwaar? :] |
20-01-2011 00:06:49 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als je alles ergens anders zou moeten lezen of halen, konden we het hier wel opdoeken %08% |
20-01-2011 00:09:52 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat is er zo erg aan 'lekkende kabelpijpen'? Kabels die door kabelpijpen lopen zijn naar mijn weten niet echt vloeibaar ![]() Enige verheldering mag best ![]() Choo choo..... |
20-01-2011 00:12:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kabels die op de meest onverwachte momenten en plekken kortsluitingen maken, is ongeveer het gevolg. |
20-01-2011 00:15:00 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Apart trouwens, ICM 4244 is al sinds 03 januari niet meer gespot (en het is nu 20 januari..., dus hij staat al meer dan 2 weken buiten dienst?). |
20-01-2011 00:28:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Kabels komen ergens op een component of klemmenstrook uit. Als water door de kabelpijpen loopt, komt het water daar ook uit ![]() |
20-01-2011 07:55:12 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Quote Laat ik Aarclay nou net kennen, en weten dat hij een abonnement op de OdR heeft ![]() Laatst bewerkt door TheKnitter op 20-01-2011 07:55 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
20-01-2011 10:44:56 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Dan nog hoef je dat niet op die manier op het forum te zetten. Doe dat dan via msn of pb of zo ![]() Gr Joop mcn Lls |
21-01-2011 10:08:08 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Quote Is de 4444 al binnengenomen in Haarlem en daarmee einde treinstelnummer 4444? |
21-01-2011 12:35:35 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
ben zelf vandaag vrij, maar gister was nog niet bekend dat het anders zou zijn... |
21-01-2011 16:29:09 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Gistermiddag vanuit Gvc naar Hlm gekomen inderdaad. |
21-01-2011 18:02:41 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Ik heb bevestigd gekregen dat de 4444 is binnengenomen. Groet, Spiketrain |
21-01-2011 18:07:35 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Weer een bijzonder stel uit dienst, nu is alleen de ICM 4240 nog over. Laatst bewerkt door spiketrain op 21-01-2011 18:10, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
23-01-2011 01:28:15 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Doodzonde %04% . Gelukkig heb ik een zeer waardevolle kleine erfenis van de 4444 waar ik superblij mee ben. |
23-01-2011 08:45:14 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
en dat is? |
23-01-2011 08:51:08 | ||
---|---|---|
279
![]() |
waarschijnlijk verraad zijn alias dat..... hoewel een genummerde bank weinig voorkomt denk ik! |
23-01-2011 09:27:45 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ik heb al een kleine erfenis van de 4240 - maar of ik hem nou zeer waardevol moet noemen![]() |
24-01-2011 12:16:43 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Stel 4218 afgelopen donderdag als LM (A) gespot te Asd, iemand die kan bevestigen dat deze uit revisie is? |
24-01-2011 19:32:12 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4218 is nog niet uit revisie, heeft nog wat nawerk,staat ook weer in haarlem, de 4444 is geen stel meer (losse bakken)en is nu officieel 4231. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-01-2011 19:58:01 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Kan iemand mij zeggen of de ICM-0 te Ossendrecht nog steeds in dezelfde toestand erbij staat als vijf jaar geleden (zie: www.flickr.com/photos/markrail/4845633153/)? Recentere foto's kan ik er niet van vinden. |
24-01-2011 21:34:48 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Vandaag heb ik weer eens contact gehad met T-Mobile over een niet werkende WiFi hotspot in de 4055. Zij konden inderdaad vertellen dat deze en nog een groot aantal andere stellen storing heeft. Ik ben benieuwd of er een insider is die wat kan vertellen over de aanloop-problemen met WiFi. Het verhaaltje dat de Boord-Wal communicatie eerder niet werkte was al bekend, maar nu gaat het om enkele stellen. Choo choo..... |
24-01-2011 21:57:55 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Quote Ja..Had es contact met de politie of ik wat foto's kon maken maar dat was niet mogelijk vanwege de bekende onzin..de politie is je beste....hmmm nee%03% |
24-01-2011 22:00:26 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Oké, bedankt voor het antwoord! Maar als je het echt wìlt en ook legaal, dan kun je er wel foto's van maken (vanuit de lucht%08%). Laatst bewerkt door treintim op 24-01-2011 23:06 |
24-01-2011 22:01:02 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Zelfde als bij Stator of hoe ze nu ook maar mochten heten. Eerst vonden ze het geen probleem, maar nu mag je het terrein alleen maar op met begeleiding en zou je dan meteen rondleidingskosten van 200 euro moeten betalen. Valt dat ding bij Stator niet vanaf een legale plek te bezichtigen? Die bij Ossendrecht staat vast midden op het terrein lijkt me? (Hm, Marnehuizen was denk ik leuker geweest ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 24-01-2011 22:02 Choo choo..... |
24-01-2011 22:57:14 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Quote Het probleem is allang in dit topic aangehaald. De meeste problemen zijn wel verholpen. Het probleem is dat de Wifi Access Point in de trein geen verbinding met de server "op de wal" kan maken. En ja, daar word al een tijdje aan gewerkt. Veel treinen werkt het nu wel vlekkeloos. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
28-01-2011 21:01:55 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Tegenwoordig heet het Falck. Ik ben er een paar maanden geleden nog geweest. Na bij de receptie even netjes te nagevraagd of ik wat foto's voor privégebruik mocht maken van en in de ICM-bak mocht ik "op eigen risico" naar binnen. |
28-01-2011 21:09:25 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4218 is officieel uit de revisie, de 4224 komt eraan, met daarachter de 4230. |
28-01-2011 22:19:53 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Dan doe ik dat gewoon. Ik bel ze wel even op. De persoon die ik op de mail had was van een elders gelegen hoofdkantoor. Heb je er ook in mogen kijken? Laatst bewerkt door aarclay op 28-01-2011 22:28 Choo choo..... |
29-01-2011 01:40:34 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Bedrijven aanspreken op een manier dat ze er tijd in moeten gaan steken, is natuurlijk vaak al een dooddoener. Immers hebben die wel wat beters te doen dan hobbisten rondleiden... ![]() En wat je laatste vraag betreft, dat antwoord geeft ie tochal ![]() ![]() Laatst bewerkt door thom op 29-01-2011 01:41 |
29-01-2011 10:11:47 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ah zo, ik las dat hij met 'binnen' bedoelde dat hij het terrein op mocht. Excuus ![]() Choo choo..... |
29-01-2011 10:20:59 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Voor dit onderwerp hebben is er ook een speciaal topic: https://m.somda.nl/forum/8656/h_stator/ |
01-02-2011 09:50:38 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De 4237 is gisteravond in Hlm aangekomen, aannemelijk voor revisie. |
03-02-2011 00:09:13 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Toch wel... Thom. ![]() Goed nieuws heb ik. Himym... opgelet! NSR heeft Nedtrain nu officieël toestemming gegeven om oranje ICM-bankjes te gaan verkopen. Dit gaat via HGB-V. Dus... Wie graag een oranje ICM-bank wil hebben, kan even contact opnemen met HGB-V, zie de website: http://www.hgb-v.nl/?q=contact . Een bankje kost 125 euro. Inclusief poot (kun je 'm zo neerzetten in je kamer) kost een bank 175 euro. Het geld gaat naar Partnership Foundation waardoor straatkinderen gesponsord worden, zodat ze hierdoor onderdak, eten, kleding, scholing... kortom een toekomst krijgen. %02% Bankje is zelf af te halen bij de werkplaats in Haarlem. Kortom een leuk project dat HGB-V heeft opgepakt. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 03-02-2011 00:26 |
03-02-2011 00:17:28 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Goede actie.... %02% Blijft het alleen bij oranje bankjes? Of kan je daar straks ook nog leuke bagagerekken e.d. kopen? Laatst bewerkt door aarclay op 03-02-2011 00:19 Choo choo..... |
03-02-2011 00:18:15 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Mail vooral je vraag zou ik zeggen, wellicht dat dat ook mogelijk is als zij er geld mee kunnen ophalen voor het goede doel (maar dat kan ik zo even niet zeggen).![]() Laatst bewerkt door treintim op 03-02-2011 00:26 |
03-02-2011 00:29:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Het moge duidelijk zijn dat dit een heel ander doel heeft en gedaan wordt op vrijwillige basis van medewerkers. Leuk initiatief, dat zeker ![]() |
03-02-2011 00:37:17 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Uiteraard, Thom, dat klopt helemaal.![]() Maar toen je dat schreef, was het project al in de maak. De reacties die Himym kreeg op zijn vraag, waren alleen maar negatief. Gelukkig is er niet alleen maar negatief nieuws rondom dit soort dingen, maargoed, HGB-V is wel vrij nieuw en zo'n actie als dit is nog niet eerder geweest via de stichting. Heb ook nog niemand de naam van HGB-V horen noemen... dus hopelijk voor iedereen een leuke verrassing. %02% Laatst bewerkt door treintim op 03-02-2011 00:40 |
03-02-2011 14:36:08 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Heel goed nieuws!! Ik ga binnenkort dan even een ritje naar Hlm maken, dank voor dit bericht! |
06-02-2011 22:03:11 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
4224 blijkt uit revisie te zijn , op 5 februari 2011 gespot tezamen met 4079 op Asd(GDST). |
07-02-2011 10:56:34 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Zijn er hier misschien mensen met een busje? ![]() |
07-02-2011 10:59:35 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Gewoon met z'n tweeën één bank ophalen een meenemen op het balkon. Gegarandeerd dat je een zitplaats hebt. |
07-02-2011 13:32:49 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk dat je je daar knap in vergist, zo'n bank bestaan danuit meer losse onderdelen dan je denkt, en is ook nogwel pittig aan het gewicht ![]() |
07-02-2011 14:28:18 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Het viel me vanmorgen in stel 4227 op dat de 1e klas coupés ook stopcontacten hebben. Ik heb het nu in stel 4053 gecheckt en inderdaad daar zitten geen stopcontacten in de coupé's. In 4227 zitten ze in de stoelscheiding onderaan, net zoals bij de nieuwste IRM's en ook met zekeringknopje. Dick van den Hoven |
07-02-2011 14:34:09 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Quote Ga je toch busje huren?? Nu weer on-toppic! Laatst bewerkt door klaass16 op 07-02-2011 14:34 http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
![]() |
advertentie |
07-02-2011 14:44:06 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Wat voegt dit toe aan de discussie?%03%? |
07-02-2011 14:57:16 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
QuoteVolgens mij heeft de ICM-1 daar geen stopcontacten. Over ICM-2 ben ik niet zeker, maar ICM-3 en ICM-4 hebben het weer wel bij mijn weten. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
07-02-2011 17:39:36 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Misschien een gekke vraag, maar waarom staat er een ICM-IV'tje ter instructie in Amf en niet een ICM-III'tje? Misschien vindt iemand dit geneuzel, maar het scheelt toch wel weer enkele tientallen zitplaatsen!;) |
07-02-2011 17:43:51 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
QuoteOok goed boven je gekeken? Kan me herinneren dat de stopcontacten bij ICM-2 in het bagagerek tussen de verlichting zitten weggewerkt. |
07-02-2011 17:56:21 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Of er wel of geen busje wordt gehuurd! ![]() |
07-02-2011 17:56:53 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
@Himym In de coupe's heb ik nog geen stopcontacten kunnen zien, in de ICM1 en 2. Laatst bewerkt door mdj op 07-02-2011 17:57 Bij twijfel: gebruik beton. |
07-02-2011 17:58:01 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Ik heb het over de coupés! Niet over de afdelingen. Ik reis dagelijks met ICMm en ik gebruik dagelijks een lap, dus ik weet waar de stopcontacten zitten. En nee, in geen enkele coupé zit een stopcontact in het bagagerek. Dick van den Hoven |
07-02-2011 17:59:53 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Oh oke, dan had ik het even verkeerd begrepen, ik val hier ook niemand aan ofzo.. Laatst bewerkt door himym op 07-02-2011 18:01 |
07-02-2011 22:42:16 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Dat klopt.. Zoals je voor Pim de binnenkomst datum van de 4444 had opgezocht, heb ik de vraag of je misschien zou kunnen opzoeken wanneer de enige olympische ICM binnengenomen wordt (4240)? ![]() |
08-02-2011 00:21:45 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDaarmee is de jongste ICM-bak dan nu al gereviseerd (4224 heeft een nieuwbouw-sBk)%06% |
08-02-2011 14:50:05 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Quote Door de aanrijding in Hoofddorp toen, door een knik in het spoor, en te hard gereden bij werkzaamheden is de sBK van de 4224 gedraait en zodanig ontspoord, dat er een nieuwe sBK moest komen, De levering van de ICM-3/4 was toen nog bezig. Laatst bewerkt door klaass16 op 08-02-2011 14:50 http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
08-02-2011 16:14:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
..waarna de sBK 4224 vervolgens ter plekke in Haarlem gesloopt is, om het verhaal af te maken. Choo choo..... |
08-02-2011 20:04:12 | ||
---|---|---|
Chopper
![]() |
Kan iemand me vertellen wat de afmetingen (ongeveer) zijn van een 2e klas ICM bank? |
08-02-2011 20:06:33 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote zal morgen als ik tijd heb kijken.... Morgen gaat als ik het goed doe de 4230 eruit, en ben nu bezig met de 4241 in het uitproces. Even terug op de oude sBk van de 4224, deze is gesloopt uit pietiteit van de nabestaanden die in de knik overleden zijn. (ben zelf bij de naschouw geweest toen). Laatst bewerkt door john563 op 08-02-2011 20:10 |
08-02-2011 20:24:14 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Herstelkosten zullen wel hoog zijn geweest, dan is een nieuwe zo'n beetje net zo duur en veel makkelijker. Die is trouwens pas na de 4250 geleverd, als ik me niet ernstig vergis... |
08-02-2011 21:22:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
...waarmee de cirkel rond is, want dit sub-draadje begon met mijn opmerking dat de jongste ICM-bak nu dus al gereviseerd is. Laatst bewerkt door broek53 op 08-02-2011 21:25 |
08-02-2011 22:12:40 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Ongeveer(ik zit er nu op): meter diep, 1.30 breed, 1.60 hoog. Nameten kan altijd in de trein of in NVBS Centraal te Amersfoort waar er al meer dan een jaar twee vierzits opstellingen staan (warm spotten met glaasje drinken en wifi ![]() |
08-02-2011 22:17:57 | ||
---|---|---|
Chopper
![]() |
Bedankt! %02% |
08-02-2011 22:20:10 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Quote Ik neem aan dat je daar lid voor moet zijn om daar binnen rond te lopen? |
08-02-2011 22:55:05 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Nee hoor, iedereen welkom. Alleen voor kopen in de winkel of lenen in de bibliotheek moet je wel lid zijn, maar er is zo al genoeg te zien daar om je te kunnen vermaken. |
08-02-2011 23:00:45 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Bedankt voor je reactie! Dan ga ik binnenkort even kijken.. en wellicht lid worden!;) |
08-02-2011 23:47:01 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Wees welkom! Een rondleiding is zo te regelen![]() |
08-02-2011 23:52:55 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Effe kijken... Nee, geen nieuwe ontwikkelingen over het ICMm! ![]() |
09-02-2011 00:09:31 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Geen nieuwe ICMm zonder het verwijderen van de oude bankjes![]() |
09-02-2011 04:45:40 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: on-topic blijven a.u.b.. Groet, Spiketrain |
09-02-2011 07:32:52 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Excuus voor de lichte afdwaling. Wat mij wel opviel is dat in de laatste 3 ritten ICMm die ik heb gemaakt, in alle stellen er geen Wifi was en ook de actuele reisinfo het niet deed. Alleen een plaatje van een trein was zichtbaar! Een bekend probleem wellicht? |
09-02-2011 07:34:35 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Ik zou zeggen: lees eerst dit topic even goed door... %03% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-02-2011 07:54:49 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Tot wanneer dan? Ik kan niets vinden.. als jij het weet wil je vast wel een linkje plaatsen!;) |
09-02-2011 08:02:50 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Bijvoorbeeld hier: https://m.somda.nl/forum/2045/p315010/ICMm/ Laatst bewerkt door TheKnitter op 09-02-2011 08:03 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
09-02-2011 08:06:03 | ||
---|---|---|
Jannn2009
![]() |
Bedankt! Ik dacht eerder aan een nieuw probleem omdat (wat daar ook staat) het bij de meeste stellen opgelost zou moeten zijn, terwijl ik 3x misgrijp, en een vriend van me het probleem ook deze week constant heeft gehad!;) --> Zal dus wel toeval zijn. Laatst bewerkt door Jannn2009 op 09-02-2011 08:06 |
09-02-2011 08:09:14 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Er word druk aan gewerkt, maar voor de meeste problemen moet het stel weer binnen genomen worden in Hlmwph voor configuratie aanpassingen en dergelijke. En omdat Hlmwph het ook wel druk genoeg heeft, kan dat soms even wat langer duren. Er zijn ook een paar problemen die in Onnen opgelost kunnen worden, maar of dat vaak gebeurd weet ik niet. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
09-02-2011 11:36:56 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote .. en de produktie liep nog, dus dan is die keuze snel gemaakt. Pieteit is dan makkelijk. De 747 heeft tenslotte ook nog jaren gereden.. |
09-02-2011 12:35:23 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
... De 747 ... bedoel je hondekop 747 ? Wat was daar mee ? |
09-02-2011 12:41:46 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Treinkaping incl beschieting/bestorming ter beëindiging hiervan. |
09-02-2011 12:59:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Die kreeg wel een nieuw nummer dacht ik. Maar we dwalen af, back to ICMm... Choo choo..... |
09-02-2011 15:05:03 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ja dat werd de 758. Raar dat ze om die reden een bak slopen en herbouwen, treinstel ziet er daarna toch hetzelfde uit als wanneer de bak hersteld zou zijn? Denk dat niemand op het bouwjaar van een aparte bak let. |
09-02-2011 15:09:57 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Even offtopic, oh nee, dit is het ICMm topic: stel 4230 is gereviseerd en heeft vanmorgen een slagje Hlm-Ledn gemaakt. |
09-02-2011 18:44:41 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
de 4240 staat voorlopig nog niet op de nominatie voor revisie tenminste niet voor eind maart zover ik heb kunnen zien. 4230 is afgeleverd. Laatst bewerkt door john563 op 09-02-2011 18:46 |
09-02-2011 20:51:09 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Bedankt voor het opzoeken, John, met het binnennemen van de 4243, 4241 en 4237 zat ik toch wel even te twijfelen of het niet eens tijd was voor de 4240. Maar daar is dus geen sprake van, men heeft ook nog genoeg stellen van de 423X-nummering te reviseren immers. Laatst bewerkt door treintim op 09-02-2011 20:51 |
11-02-2011 13:01:14 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Update met inbouw OBIS: 4045 Hlm: 5-1-2011, afgeleverd 10-1-2011 4054 Hlm: 9-12-2010, afgeleverd 15-12-2010 4088 Hlm: 11-1-2011, afgeleverd 14-1-2011 4092 Hlm: 15-12-2010, afgeleverd 21-12-2010 4095 Hlm: 13-12-2010, afgeleverd 15-12-2010 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
14-02-2011 18:46:25 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
sorry jongens voorlopig geen 4241, ik stink nog een uur in de wind, wat een rook. http://www.rtvnh.nl/nieuws/53787/Minder+treinen+tussen+Haarlem+en+Amsterdam Snelschakelkast uitgefikt... Laatst bewerkt door john563 op 14-02-2011 18:47 |
14-02-2011 19:06:29 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Succes met de was dan maar![]() |
14-02-2011 19:53:20 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Hm, proefrit dus niet echt gelukt? Volgende keer beter... |
14-02-2011 20:15:15 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Ghe ghe ghe, sorry baas!?!? Volgende keer beter inderdaad! |
14-02-2011 20:18:34 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Over OBIS enzo: vandaag de merkwaardige situatie dat de schermen het tot ergens rond Dvc netjes deden met de aankomende stations en tijden en overstappen. hierna schoten ze tot in (de buurt van) Aml in de stand met de witte achtergrond en de 'binnenkort info, nu internet'-melding, en daarna werkte het spul weer. Overigens, als dit systeem ook in IRM komt, is het wellicht handig -als er iemand veel te veel tijd over heeft- de reisinfo/internetberichten af te splitsen van ICM en in een eigen draadje onder te brengen. |
14-02-2011 20:19:04 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Sja, electronica werkt op rook. En als dat er uit komt, is het kapot ![]() |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |