Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
09-01-2008 13:38:10 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ja klopt, gisteren gespot in de 716 en 779. |
09-01-2008 14:16:43 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteNee, dat zijn waterputten om de slangen water te laten spuiten in de reservoirs van de treinen ![]() |
09-01-2008 18:19:02 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ik zag van het weekend de 4022 nog rijden in de dienstregeling![]() http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
09-01-2008 18:24:07 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Volgens de planning ergens in februari. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
![]() |
advertentie |
09-01-2008 20:00:43 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
De 4026 en 4027 zullen voor de 4022 gereviseerd worden, aldus https://m.somda.nl/www/forum/4141/p112360/ |
10-01-2008 00:08:50 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Quote Waar gaat dit over? WC vullen gebeurt toch gewoon langs de perrons of in de tuin? Bedoel je met "(als je het station uitrijdt richting On)" de oude wasstraat? |
10-01-2008 00:09:52 | ||
---|---|---|
ajwkam
![]() |
Quote De 4019 zat gisteren in de 9194, die in Asn (!) combineerde met mijn IC783, die uit de 4224 bestond. En dan weer richting Gn, maar dat is verder off-topic. |
17-01-2008 00:10:09 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Heeft de ICMM nou ook magneet remmen? |
17-01-2008 09:29:56 | ||
---|---|---|
daan6
![]() |
Nee, voor zover ik weet niet. ICM4 heeft wel magneetremmen, en ik neem aan dat die bij de revisie ook wel blijven. |
23-01-2008 00:32:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Aha... Ik hoor trouwens van enkele anderen dat die Airco in de ICMM nog erg hard blaast en lawaaierig is. is dit al bekend, en is er al bekend of er aan wordt gesleuteld? Ik hoop dat ze dat nog een keer gaan doen ![]() |
23-01-2008 01:05:21 | ||
---|---|---|
dionysus
![]() |
Quote Als ik het me goed herinner, kan je met SGM-2 nog steeds IJmuiden laten zien. Oeps, had niet gezien dat dit topic al zo lang was Laatst bewerkt door dionysus op 23-01-2008 01:06 |
23-01-2008 08:45:35 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
QuoteDat is bij VIRM (en vooral op de bovenverdieping) ook. Als je rijdt valt het niet zo op vanwege al het andere geluid, maar als hij tijdens de rit uit gaat dan valt opeens de ongelofelijke rust wel op. Als je stil staat dan is het gewoon storend. En daarbij waait het altijd koud. Ik ging van het weekend naar Hdr en daar zijn een paar bruggen zonder bovenleiding, als de airco uitging was het klimaat opeens een stuk beter. Ze moeten de blaassnelheid daar zeker eens aanpassen aan de buitentemperatuur. Als het buiten koud is hoef je binnen echt geen orkaan met koude lucht te hebben. Maar dat probleem hebben veel airco's. De airco in BR425 is ook zo irritant aanwezig, dus de SLT zal het ook wel hebben. |
23-01-2008 12:58:05 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Nieuwe ICMm 4020 heeft de werkplaats Hlm vandaag ook voor het eerst verlaten sinds 7 september vorig jaar. Dan zal dit stel binnenkort ook wel de baan op gaan! Het staat nu nog wel in Hlm overigens. Laatst bewerkt door keesje op 23-01-2008 12:58 |
23-01-2008 17:37:09 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Vandaag gezien in Leiden om 14.35 uur vanuit de Benelux naar Amsterdam Centraal. |
25-01-2008 16:42:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bij het reizigersmaterieelnieuws staat dat de 4020 op 23/1 dan ook weer in dienst zou zijn gesteld, maar dat is niet zo. Dat was een proefrit en hel;emaal goed was het kennelijk niet, want hij staat nog steeds in Haarlem. |
25-01-2008 18:23:21 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Aangepast![]() |
04-02-2008 23:53:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
4027 is op 30/1 in revisie gegaan, 4020 afgeleverd op 31/1. |
06-02-2008 22:39:23 | ||
---|---|---|
superpeer
![]() |
Even een zeurpuntje hoor, weet niet of dit de goede plek is om te melden, anders moet iemand het maar eventjes verplaatsen. Bij nieuws-reizigersmaterieel op deze site staat nu "4027-4040...zijn gewoon in dienst" terwijl even daarvoor nog staat dat de 4027 "in behandeling" is. |
06-02-2008 22:55:24 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Aangepast![]() |
20-02-2008 09:03:00 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Voordat de 4023 in revisie zou gaan zou hij dus onderzocht worden. En ik neem aan dat hij inmiddels al gestript zal zijn en in de wpl staat? En is er al bekend waneer de reisinformatieschermen in worden gebouwd? Laatst bewerkt door aarclay op 20-02-2008 09:03 |
20-02-2008 09:03:57 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
yup |
23-02-2008 18:25:14 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
mBk 4023 staat alweer op draaistellen. |
24-02-2008 14:15:53 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
4021 staat nu in Onnen. |
06-03-2008 10:00:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik zag op de 4021 op de een van de motorbakken een rooster onder de machinist cabine. Is dit nieuws, of zat dat er al sinds de 4011? |
06-03-2008 14:17:30 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Een van de motorbakken ... ICM-1 (en 2 ook) heeft maar 1 motorbak ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
06-03-2008 17:29:14 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Naar mijn weten zitten er bij de gewone ICM's ook een rooster onder de cabine? Of wat bedoel je precies? |
06-03-2008 17:42:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zou niet bedoeld kunnen worden dat grote richting-display dat de koersrollen vervangt? Die zitten inderdaad zo'n beetje onder de cabines. |
06-03-2008 18:30:19 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Nee, maar ik reed er ook in een flits van langszij. Als ik het weer zie, maak ik wel een foto. |
11-03-2008 15:03:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
4024 vandaag afgeleverd door RB Haarlem. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-03-2008 22:41:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Later dan de 4023, die bijna gereed is. Apart ![]() En een 4026 ging toch gericht worden? Klopt dat? Of doen ze dat niet? |
11-03-2008 23:00:31 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
De 4024 werd een week eerder binnengenomen dan de 4023, dus dan mag deze ook eerder gereed zijn ![]() Wel vreemd dat de 4025 die een dag eerder dan de 4023 richting Hlm vertrok later klaar zal zijn dan de 4023 Laatst bewerkt door peterselie op 11-03-2008 23:03 |
12-03-2008 00:32:06 | ||
---|---|---|
ruud.h
![]() |
Wat is het laataste Treinnummer wat nu wordt omgeboud tot ICMm weet iemand dit Ik ben echt een ICMm fan en wil graag weten welke treinnummer nu in de reviesie is ruud.h |
12-03-2008 00:44:29 | ||
---|---|---|
kwilke
![]() |
Volgens het overzicht reizigersmaterieel is dit de 4028, sinds 7 maart. |
12-03-2008 06:33:01 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteDe 4044 moet toch gericht worden, omdat deze een ICM-0 tussenbak heeft? |
12-03-2008 08:24:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er dreigen wat dingen door elkaar te gaan lopen. De 4024 is wat vroeg binnen gekomen omdat men moest bekijken of er een bak die (heel vroeger, in zijn Aegon-tijd) brandschade heeft opgelopen, gericht moest worden. Of dat ook nodig was/gebeurd is, weet ik overigens niet. De 4044, met zijn ICM-0-bak, zal een "special" moeten worden in de ombouw als zodanig. Maar dat heeft met richten niets te maken. Laatst bewerkt door broek53 op 12-03-2008 08:24 |
13-03-2008 21:19:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hoezo special? Ik had weer gehoord dat het toch allemaal gestript wordt? Net als alle andere ICMm'metjes. Misschien net even verder gestript, maar ik denk dat hij straks helemaal niet meer 'special' zal zijn omdat hij exact zoals de andere ICM'metjes wordt, en als ICM nu nog afwijkt op enkele punten vergeleken met de andere ICM's.. Lijkt me... ![]() |
13-03-2008 21:35:11 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Was het maar zo dat die bakken hetzelfde waren. Niets is minder waar, vertelt mij een Haarlemse ingenieur die het weten kan. De AB 4044 zal daarom wederom een special moeten worden om hem er hetzelfde uit te laten zien als een gewone ICM-1-bak. |
14-03-2008 09:56:48 | ||
---|---|---|
lw-o
![]() |
zou het dan niet goedkoper/makkelijker zijn om er een ICRm bak tussen te plaatsen? |
14-03-2008 15:44:16 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Die zijn dan ook erg afwijkend van de ICM reeks, lijkt me. maar op punt waarvan verschillen die ICM bakken en 4044 van elkaar? De lengte is toch hetzelfde gebleven (als ik nou mijn Treinenboek bij de hand had... ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 14-03-2008 15:46 |
14-03-2008 16:52:07 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Wikipedia luidt "Hierbij gaat het onder meer om de indeling van de ramen, vormgeving van bagagerekken (zonder luchtdouches) en de binnendeuren." Ik gok dus dat het om die ramen en binnendeuren gaat, al luidt hetzelfde artikel ook "Verder is de AB 4007 omgebouwd tot AB 4044 ter vervanging van een uitgebrande AB.". De vraag is dus wat is er toentertijd omgebouwd, en wat moet nog... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
14-03-2008 18:56:12 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ik denk dat o.a. de constuctie van het frame afwijkt en de kabelgoten en leidingen e.d. Een ICRm rijtuig wijkt nog meer van een ICM tussenbak af dan de AB 4044 van een normale ICM tussenbak afwijkt. Shqiperise-lopers? |
14-03-2008 20:25:55 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Een niet-ICM bak vervangen door een andere niet-ICM bak, maakt het er niet makkelijker op hoor ![]() Sterker nog, een ICR is gebouwt met trek en stootwerk en een ICM bak neit, daarin is zelfs een ICM-0 bak gelijkender... Maar waarschijnlijk is vorige keer die bak van de 4007 technisch gelijk gemaakt aan de vervolg serie zodat die bak in een serie stel kan functioneren. Het interieur is daarbij geen probleem, immers zat dat eral in. Nu wil je toch het interieur verbouwen, en zit in een ICM-0 bak kwa interieur toch alles op een andere manier en plek, en dus knu je niet het standaard ombouwplan daarvoor gebruiken... Een ICR rijtuig zou eveneen afwijken tov een ICM serie bestelling rijtuig, alleen wél weer op een andere manier dan een ICM-0 rijtuig . Logischer wijs was ene ICM-0 bak het meeste gelijkend en heeft men daar toen voor gekozen. |
14-03-2008 20:55:20 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteDat zijn inderdaad dingen waar je aan moet denken. Hoe zit de opbouw van de bak precies in elkaar, waar lopen de verstevigingsprofielen, waar zitten ophangpunten en steunen, hoe is de bevestiging van allerlei beplating... dat kan allemaal anders zijn. Houdt dus in dat je dat moet aanpassen, danwel dat je allerlei dingen met de hand op maat moet maken... |
17-03-2008 21:52:10 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Ik zat zojuist eens mijn foto's van ICMm stellen te bekijken, worden nu bij alle stellen de binnenkant van de front- en sluitseinen wit gemaakt? Een aantal stellen had dit al bij hun aflevering, oa de 4012, 4028 terwijl de bijvoorbeeld de 4014-4018 zwarte binnenkanten hadden. |
17-03-2008 22:46:39 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
4014 enzo hebben ook allemaal witte binnenkant als ik zo is naar wat foto`s kijk![]() |
20-03-2008 20:36:11 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote Op zich logisch. De "lichtunits" zijn zo'n 10 cm diep. Witte verf reflecteerd nu eenmaal beter dan de zwarte verf die op het gros van de ICM's is aangebracht. Kortom een fractie betere lichtopbrengst. |
20-03-2008 21:36:21 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Om helemaal compleet te zijn, de 4011-4013 hadden deze witte binnenkanten al vanaf de aflevering. Enkele overige stellen hebben dit gaandeweg gekregen na bvb. botsschade, zoals bvb. de 4026 na een botsing bij Den Haag CS. Ik vind deze witte binnenkanten, afgezien van het daadwerkelijke doel, cosmetisch in ieder geval een stuk strakker dan de zwarte binnenkanten, dus ik heb geen probleem met het feit dat nu blijkbaar alle ICM stellen hiervan voorzien worden. |
21-03-2008 16:06:06 | ||
---|---|---|
dannytrein
![]() |
ICMm 4025 splinter nieuw kwam om 11:01 door gvm rijden voor de liefhebbers een foto http://item.slide.com/r/1/61/i/Rr8vnto-0j_inq_Kp4-mbFXrp3DP7EW5/ de foto is niet zo goed en het is de achterkant van de trein want aan de andere kant stond er een paal voor![]() Laatst bewerkt door dannytrein op 21-03-2008 16:08 |
21-03-2008 21:04:00 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Misschien moet er nog even gekeken worden naar de manier van stickeren op de frontschermen. Schijnbaar krijgt de borstel van de wasmachine grip op de naad van het folie. Dat is nu zowel bij de 4019 als de 4017 (meen ik) te zien. Je ziet dat er vuil achter blijft zitten en het zal dus op den duur los gaan raken. Of is de manier van stickeren al aangepast? |
25-03-2008 12:20:11 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Wellicht eerder gemeld in een opvallende dingen-topic: De 4208 is aan één kant voorzien van een ICMm voorplaat in plaats van de gebruikelijke deuren van de doorloopkop. Edit: De 4206 is hersteld. Nu begin ik te twijfelen tussen de 4208 of 4206. Laatst bewerkt door kbrandsma op 25-03-2008 12:21 |
25-03-2008 12:26:52 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
De 4029 werd vanmorgen om 08.00uur door Hlm gesleept door Nedtrain loc 704, waarschijnlijk voor revisie? http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
25-03-2008 12:27:33 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
De 4206 bevat een ICMm voorplaat. 4208 is gewoon, dacht ik. |
25-03-2008 18:34:22 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
De 4208 is gewoon, de 4206 is door herstelling van schade, bepakt met een ICMm plaat. |
25-03-2008 18:47:53 | ||
---|---|---|
zaza
![]() |
Met de 4029 in Haarlem is dan het laatste ICM-1 stel is verdwenen met de eerste serie sfeervolle wandafbeeldingen die de 4011-4029 sierden (o.a. het hek met de sneeuwvolkjes). De serie 4030-4050 heeft weer een andere serie tussenwandbeschilderingen, overigens onderbroken door 4 stellen (4033-4036) die geheel groene wandbeschilderingen hebben. Weer een stukje ICM historie verdwenen helaas. Ben benieuwd of de ICMm stellen gaandeweg de serie ook nog verschillen krijgen in de wandafbeeldingen of dat het tot en met de 4097 hetzelfde blijft. Laatst bewerkt door zaza op 25-03-2008 18:48 |
![]() |
advertentie |
31-03-2008 10:54:07 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Gisteren stond trst 4030 een tijdje op spoor 16 te Zwolle (net gearriveerd als trein 3738 uit Nijmegen en uitgewisseld voor een VIRM) en dit trst heeft ook nog de sfeervolle wandafbeeldingen die de 4011-4029 hadden. |
03-04-2008 13:47:21 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4023 gaat maandag proefritten. |
03-04-2008 16:28:49 | ||
---|---|---|
nls911
![]() |
Ik zag vandaag een ICM stel staan te Hlm op spoor 2. Ik kon het nummer helaas niet zien. Het enigste wat ik eraan kon zien was dat deze schoon en nog oude stijl is. Dit is dan waarschijnlijk de 4030 die naar binnen is gesleept vanuit Zwolle? %09% |
03-04-2008 19:28:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 4030 is in Haarlem RB binnengelopen (niet gesleept overigens, want er hangt bvl op de stamsporen van het RB) |
04-04-2008 08:58:04 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Het laatste kunstje van de 4030 was op 2 april in 784 en liep uit te Hfdo. |
04-04-2008 14:33:11 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
...en daarmee is de constatering die "zaza" vorige week dinsdag deed (het laatste ICM-1 stel is verdwenen met de eerste serie sfeervolle wandafbeeldingen (o.a. het hek met de sneeuwvolkjes) die de 4011-4030 sierden) alsnog een feit geworden. |
10-04-2008 00:07:53 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hoe werkt dat koersdisplay nou eigenlijk in de ICMm. Op het invullen van de dienstnummer? En als ik mijn foto erbij betrek: http://fotoalbum.claij.nl/OpendagNedtrainAmsterdamZaanstraat/dekoersbordinstelknoppenkast.html Kan je dan met Omroep een automatische omroep doen? Er zit naar mijn weten weer geen mic. bij deze bedieningspaneel? Laatst bewerkt door aarclay op 10-04-2008 00:09 |
10-04-2008 00:15:16 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Dit lijkt me niet op treinnummer te werken, want niet alle treinen hebben altijd dezelfde (eind)bestemming. Daarnaast hebben treinen tijden werkzaamheden nog wel eens een 69xxxx of 70xxxx nummer. Dit lijkt me eerder een gevalletje van stationsnummer, zoals je bij de 'oude' muntgeld-automaten ook nog je bestemming via een nummer moet ingeven. Mvg. Bart |
10-04-2008 00:25:06 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Als het wel op treinnummer werkt: Die werkzaamheden zijn niet relevant. Het gaat om het normale nummer. In de SGMm (En GTW?) gaat het wel op treinnummer geloof ik. Laatst bewerkt door aarclay op 10-04-2008 00:25 |
10-04-2008 00:31:49 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Natuurlijk zijn werkzaamheden wel relevant, op zo;n moment kan de normale reisinfo voor geen kant meer kloppen.. |
10-04-2008 06:27:04 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Bij de GTW gaat het met het treinnummer inderdaad![]() |
10-04-2008 07:18:17 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Op de open dag in Hgl in september vorig jaar stond er een ICMm met de deur van de HC-ruimte open. Daar zit ook het bestemmings-invoer-apparaat. Voor zover ik heb kunnen zien werkt deze met de stationsafkorting, en de HC ziet erbij staat welk station het precies is. |
10-04-2008 09:31:15 | ||
---|---|---|
stefanuzz
![]() |
Ik kan je wel vertellen dat dat ding vrij omslachtig werkt... tijdens het invoeren als 'leek' (;)) was het nog een gepruts om de juiste bestemming er op te krijgen. Het scrollen leek erg langzaam te gaan. |
10-04-2008 09:40:33 | ||
---|---|---|
daan6
![]() |
Een van de manieren is inderdaad de afkorting van het eindpunt in te voeren. Maar volgens mij zijn er nog veel meer opties in dat menu. |
10-04-2008 10:37:44 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Je kan ook via treinnummer invoeren, maar dat werkt nog niet zoals het zou moeten werken. Worden de display's automatisch aangepast als er in een oud stel de koersrol wordt bediend? |
10-04-2008 10:51:58 | ||
---|---|---|
JcJay
![]() |
ICMm 4023, gisteren "vers van de pers". Hij stond te glimmen in Haarlem... ![]() |
10-04-2008 11:00:33 | ||
---|---|---|
daan-ns
![]() |
Bij SGMm gaat het inderdaad op het treinnummer. Je kunt uiteraard ook de eindbestemming los invoeren. Zelfs Lc kan d'r op:) Groetjes Daan |
10-04-2008 13:25:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteStaat nu nog te wachten op afvoer naar Onnen, zoals gebruikelijk na een revisie. De 4031 zal morgen in Haarlem binnenrollen (is althans de bedoeling). |
10-04-2008 16:18:04 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteNee, de servicemedewerker of HC moet gewoon naar het stel toe lopen ![]() |
10-04-2008 16:27:07 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
Quote Om 15u45 door Amf, ruim een half uur later door Zl. |
10-04-2008 17:44:00 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Gezien om 16.16 in Zwolle. Het stel reedt over sp 2 heen. Kwam gelukkig aan het einde tot stilstand. Waardoor ik hem nog net nog kon zien met het nummer. Bijna direct daarop reedt het stel door! Gelijk optrekkend met de 553! Werkzaam bij de NS International ICE / ICB |
10-04-2008 19:05:24 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Enkel op treinnummer gaat in de NoordOost niet werken. Sommige stellen in de 1700/1600 eindigen in Deventer terwijl het voorste deel door rijdt naar Enschede. En de andere kant op gaan sommige stellen van de 1700 na Utrecht door naar Den Haag en andere stellen naar Rotterdam (vanaf Utrecht pas onder vleugelnummer 21700). Shqiperise-lopers? |
11-04-2008 02:17:33 | ||
---|---|---|
ICMM
![]() |
Hier een 4tje van de ICM met de neusplaat van een ICMm http://i27.tinypic.com/2yovdom.jpg |
11-04-2008 08:00:05 | ||
---|---|---|
rjybema
![]() |
QuoteIs gisteravond al gebeurd. Stel is geëindigd in Rtd als 20570 en vervolgens leeg naar Hlm gereden. |
11-04-2008 22:04:40 | ||
---|---|---|
lint27
![]() |
QuoteEn als er 2 ICMm'en aan elkaar zitten? Kan je dan wel als bij IRM de displays van beide stellen vanuit 1 stel bedienen? |
11-04-2008 22:30:36 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dat weet ik niet. Dat zou ik even moeten navragen.![]() |
12-04-2008 16:20:48 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Jep dat werkt exact hetzelfde als bij SGMm het 2e ICMm stel neemt dan namelijk het koersbordcomando over van het 1e stel![]() |
13-04-2008 04:25:18 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Moeten ze wel weten hoe ze die dingen moeten aanpassen en dan moeten ze wel meewerken; vanavond in Dv een ICMm die Den Helder Zuid toonde ipv Deventer. De HC meldde dat hij het ding niet anders kon krijgen... ![]() www.ov-ervaringen.nl |
18-04-2008 14:29:15 | ||
---|---|---|
daan6
![]() |
Vanmiddag de 4248 gezien in Gn. Ook dit stel heeft aan de sBfk bak een ICMm afdekplaat voor de doorloopkop. |
18-04-2008 14:48:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDaar is dan bepaald niet goed over nagedacht. Volgens mij is het wezenlijke kenmerk van ICM en de Noord-Oost dat stellen in één treinen diverse verschillende bestemmingen hebben. Laatst bewerkt door broek53 op 18-04-2008 14:48 |
18-04-2008 14:57:02 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Centraal kan de eindbestemming per stel ingevoerd worden.![]() |
18-04-2008 19:24:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Op 16 april is de renovatie van de IC4-en (officieel: de bestellingen ICM3 en ICM4) in hoogste instantie goedgekeurd, nl door de Raad van Commissarissen. Haarlem krijgt de opdracht en heeft dus voorlopig brood op de plank ! Zoveel zelfs dat men er in ploegen gaat werken (vroeg en laat). |
19-04-2008 11:52:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dus het is zeker dat na de drietjes de viertjes worden gemoderniseerd, als ik goed begrijp![]() |
19-04-2008 12:02:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Alle 50. En het hele IC-park moet in 2012 af zijn! |
19-04-2008 12:06:47 | ||
---|---|---|
taurus
![]() |
Het zal mij benieuwen of de 4444 dan wel zijn oude nummer terug krijgt![]() |
19-04-2008 12:09:30 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Ze houden er een flink werk tempo op na!%08% Ik had verwacht dat ze de viertjes, omdat ze een paar jaar jonger zijn, ook een paar jaar later onderhanden zouden nemen. |
19-04-2008 12:11:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, als men nu alvast in de systemen begint te roethanen, lukt het tegen 2011 vast wel ![]() Dat andere buitenbeentje, de 4044 (met de AB ex-4007) komt maandag as voor een dag naar Haarlem om nog eens goed de verschillen te kunnen schouwen in en onder de bak, ter voorbereiding van de revisie. |
19-04-2008 12:15:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteHet heeft alles te maken met het beleid dat NS vorig jaar heeft gekozen (jawel, er is beleid !) en dat is een grote moderniseringsslag in het materieelpark, die in 2011/12 gebeurd moet zijn. Dan komt de nieuwe concessie vanaf 2015 er immers aan... |
19-04-2008 12:26:38 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Ik had eerder de verwachting dat ze tussen de 3tjes en 4tjes DDAR zouden reviseren. Nu DDAR ook op de rol staat om gereviseerd te worden staat daarvoor enkel het buitenland open lijkt mij. Verder vind ik persoonlijk dat DDAR eerder voor een interieur revisie in aanmerking komt dan de ICM 4tjes omdat deze er beter uitzien. |
19-04-2008 13:01:13 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Quote Misschien dat er extra bijgeschoold personeel moet komen in Tilburg? ![]() ![]() Wat is nu eigenlijk nog de restcapaciteit die Haarlem nu nog heeft, met het oog op een eventuele revisie van DDAR? Is er in Haarlem een dusdanige capaciteit dat DDAR (eventueel wat langzamer) tegelijkertijd gereviseerd kan worden ![]() |
19-04-2008 13:02:18 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote 't is logischer om meteen door te gaan. Zoveel zullen de 4097 en 4201 elkaar in leeftijd niet schelen. |
19-04-2008 16:26:28 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
QuoteIk weet niet zeker, maar zag vandaag de 4035 met min of meer dezelfde wandafbeeldingen (molen+hekje)... bedoelen jullie die? |
20-04-2008 13:22:41 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteICM-3 is min of meer aansluitend op ICM-2 gebouwd. Alleen tussen ICM-4 en ICM-3 zit een gat van iets meer dan een jaar (in 1992 is er niets afgeleverd namelijk). Algemene opmerking is dat het revisietempo natuurlijk wat hoger ligt dan het bouwtempo. Maar dat is niet zo vreselijk erg, omdat ze relatief 'laat' met de modernisering zijn begonnen als je uitgaat van een diensttijd van een jaar of 40 met een midlife-beurt halverwege (de 4011 komt uit 1983). |
20-04-2008 13:38:58 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Is er bij dat besluit iets gezegd over de wijzigingen in indeling/aantal zitplaatsen? Ik neem aan dat de A erg gaat lijken op een ICRm A (qua indeling), maar hoeveel toiletten houden we bijvoorbeeld over? Ook bleef steeds het gerucht rondzingen dat een deel van het ICM-park alsnog nieuwe doorloopkoppen zou krijgen; is hier nog iets over gezegd? Verder: goed nieuws, want ook het interieur van de IC4-en is redelijk uitgewoond. |
20-04-2008 14:29:59 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteDie zullen niet terug komen lijkt mij%03% Waarom denk je dat al die ICMm dingen gewoon een ronde plaat krijgen? Ik neem toch wel aan dat in de ICMm-IV 2 wc's blijven, anders is dat wel érg weinig%03% |
20-04-2008 14:43:52 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
"een deel van het ICM-park". Dat het huidige ICMm geen doorloopkop heeft zie ik inderdaad, maar dat zegt natuurlijk niet dat er helemaal geen doorloopkoppen meer zullen verschijnen. Ik vind het zelf ook onwaarschijnlijk dat het alsnog ingebouwd zou gaan worden, maar omdat ik dat gerucht steeds weer terugzie vroeg ik me af of daar nu misschien een uitspraak over gedaan is. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |