21-07-2022 13:28:48 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Voor Amsterdam - Köln vv heb je zo'n 6 uur nodig dus dan mag die ochtendslag al om 4 uur 's morgens uit Amsterdam vertrekken. Ik weet niet of de reizigers er gelukkig van worden dat ze vele uren eerder moeten vertrekken. Als alternatief zou je wel Asd-Em kunnen rijden maar ook dan lukt het niet om dat in het pad van ICE 105 te doen dus in feite schiet je er niks mee op.
Hoe kom je daar nu weer bij? Er is geen beperking voor rijtuigen door baanstabiliteit alleen voor bepaalde moderne locs maar daarvoor is een oplossing: gewoon een 1700 gebruiken. |
21-07-2022 13:37:15 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote "alle" suggereert dat het hier om een enorm probleem gaat. De realiteit is alleen dat het om anderhalve kip en een paardekop gaat. Het zou goed zijn om nu eindelijk eens werk te maken van het schrappen van de nodeloze stops van internationale treinen in Hvs, Apd, Dv, Aml, Hgl, Ah en Bd zodat niet bij iedere oplossing weer iemand die stops als blokkade opwerpt. |
21-07-2022 14:07:46 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Quote Begrijpend lezen is opnieuw bijster ingewikkeld zodra het niet-cargo betreft. Het gaat hier over een eventuele vervanging van de laatste trein naar Duitsland én de eerste trein uit Duitsland de dag erna en uiteraard niet over een vertrek om 4:00... |
21-07-2022 14:10:00 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Quote Dat zal inderdaad niet veel reizigers trekken, noch zou het een ICE uitsparen inderdaad. 'Een avond/ochtend-slag' zoals ik het schreef betekent dan ook gewoon op de tijden van de 221 en de 222 Amsterdam-Keulen rijden met een stam uit de IC Berlijn.
Hoe ik daar nou weer bij kom? Vakinhoudelijke kennis en vele jaren inhoudelijke betrokkenheid, meer niet. Bijvoorbeeld zo'n feitje dat een loc 1700 een prachtige loc is, maar dat je er niet mee naar Emmerich kunt rijden zonder dat-ie 'plof' zegt. Alle locs die Amsterdam - Arnhem - Duisburg - Keulen kunnen rijden, vallen onder de snelheidsbeperking voor baanstabiliteit. |
![]() |
advertentie |
21-07-2022 14:49:15 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Traxx is toch gewoon voor 140km/h toegelaten? |
21-07-2022 14:54:39 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Voor Traxx geldt die beperking toch niet? |
21-07-2022 14:55:24 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Ben trouwens benieuwd hoe de situatie in augustus wordt. Want het grootste deel van die maand kun je niet via Ede-Wageningen en niet via Boxtel, als ik het goed begrijp. Ik neem aan dat de ICE dan dus via de Betuweroute gaat? Als de treinstellen stuk gaan, is dat meestal op het moment dat ze overschakelen naar gelijkstroom... Bestel maar vast bussen in Geldermalsen. :-) |
21-07-2022 15:10:34 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Quote Ik reis zelf vaak via Ede-Wageningen. Afgezien van het wisselen van de spanning kan ik me goed voorstellen dat de reizigers tussen Utrecht en Arnhem de ICE als alternatief gaan zien... Dus het kan zomaar zijn dat 'ie vaker stuk gaat en nog veel voller gaat zitten... |
21-07-2022 15:13:22 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Een Traxx weegt maar 84 ton (als ik Wikipedia mag geloven; wat staat er op de loc?) dus met een beetje geluk hebben die geen beperking gekregen inderdaad, ondanks hun primitieve afvering. |
21-07-2022 15:21:53 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Goed argument en je kon wel eens gelijk krijgen. :-/ |
21-07-2022 15:35:19 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Op de website van ProRail is een overbelastverklaring te vinden die te maken heeft met European Sleeper. Daarin valt te lezen dat er voor ES, die met een 186 wil gaan rijden, een snelheidsbeperking van 100 km/u zal gelden op delen van de route Amsterdam - Bad Bentheim. Dit omdat de aslast hoger is dan 20t. Zelfde probleem als waar de Vectron last van heeft in de NJ 402/403 dus. |
21-07-2022 15:48:20 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Quote Op dit punt zou ik als NS zijnde echt de grens trekken en niemand die binnenlands reist de ICE inlaten. Via alle omreisopties ben je namelijk een half uur tot een uur langer onderweg én het treinvervangende vervoer.... ja 't is de vraag of dat wel gaat rijden kijkende naar de situatie tussen Ut en Gdm momenteel. Ik zie het niet voor me dat alle reizigers zich laten tegenhouden door een "niet instappen" bordje, zeker niet als ze ook nog volledig in hun recht staan om dat bordje te negeren. |
21-07-2022 16:30:15 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Als je in Arnhem instapt, en de conducteur doet moeilijk, kan ie je toch pas in Utrecht weer uit de trein zetten hè. We weten toch allemaal hoe het in de praktijk gaat. Je stapt in, je gaat desnoods met je OV-chipkaart tweede klasse in de eerste klasse zitten. Als de ICE bomvol is, komt er in 9 van de 10 gevallen geen conducteur langs. En indien wel, zoek je elders een plekje op de grond waar je het drie kwartier uithoudt. Dit is hoe ik het soms wekelijks zie bij medereizigers. Laatst bewerkt door brun op 21-07-2022 16:30 |
21-07-2022 16:46:00 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Dan reis je denk ik niet vaak en weet je niet waar toe DB personeel in staat is. De keren dat ik meegemaakt hebt dat de ICE gestopt is op Maarn of Zevenaar om iemand eruit te knikkeren is niet op één hand te tellen. En dan hebben we het niet over illegalen in de trein maar mensen die geen kaartje hebben of in de verkeerde klasse reizen. |
21-07-2022 17:41:57 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Misschien een ideetje om de trein richting Duitsland technisch niet in Arnhem aan te laten komen, zodat Arnhem niet in de borden komt te staan en niet in de reisadvies van de reisplanner.
Eventueel de tekst erbij ’trein rijdt via een andere route’ en niemand die naar Arnhem wilt stapt dan in die trein.
Op Arnhem richting Amsterdam zou dan de tekst 'niet instappen' moeten komen te staan door technische niet te laten vertrekken. Dit gebeurt nu ook bij Night Jet en de Thalys Laatst bewerkt door seinhuis op 21-07-2022 17:53 |
21-07-2022 18:12:54 1 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Waarom deze systeemautische klantonvriendelijk voorstellen?!? Als een reiziger een geldig kaartje heeft waarmee in de ICE gereisd mag worden moet de reiziger vervoerd worden. Als je echt wilt gaan ontlasten dan laat je de 3000 via Ht rijden en de 3100 via Dv. Dan bied je tenminste een overstapvrije reis aan. Of je regelt materieel wat ook over de BR mag en je biedt een halfuursdienst aan tussen Ut en Ah. Hoeft allemaal niet moeilijk te zijn. Maar omdat de NS ook in problemen denkt ipv in oplossingen zal dit dus niet gaan. :-( Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
21-07-2022 18:25:47 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
En dan met Traxx en ICR over de BR? |
21-07-2022 18:38:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat kun je vergeten, want daar is de software versie van de lokken ongetwijfeld niet toegelaten. |
21-07-2022 18:44:51 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Quote Dan kan je je afvragen wat klant onvriendelijker is. Internationale reizigers die in Utrecht niet meekunnen in een overvolle ICE en daardoor hun vakantie in duigen zien vallen en uren later op bestemming zijn. Of de binnenlandse reizigers die per se een half uur tijdwinst willen en in de omgeleide ICE stappen ipv. de bus of omreis route. In dit geval vind ik het weren van binnenlandse reizigers gerechtvaardigd. |
21-07-2022 18:57:27 1 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Omdat de reizigerautistische variant aantoonbaar leidt tot een puinhoop? Die IC's via een omleidingsroute kun je natuurlijk altijd regelen los van wat je met de ICE doet. Alleen blijven die langzamer dan een ICE over de Betuweroute dus daarmee zul je hetzelfde probleem houden. Ik blijf het nog maar eens zeggen: onnodige stops van internationale treinen schrappen voorkomt een hoop problemen die je ook nog eens moet gaan oplossen bovenop de bestaande ongemakken.
|
21-07-2022 19:04:22 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Dat lijkt me echt een soort last resort als verder geen enkele oplossing meer werkt. Een ICE treinstel pendelt de hele dag een beetje heen en weer dus twee willekeurige treinen vervangen door iets anders zorgt er in de praktijk alleen maar voor dat tijdens 221 en 222 een treinstel werkloos aan de kant gaat staan. Als het tekort zo ver oploopt dat er de hele dag treinen uitvallen dan is zo'n getrokken mat oplossing wellicht beter dan helemaal niks.
We waren toch out-of-the-box aan het denken? Met een 1700 tot Ah of Ahg en dan locwisselen op een Vectron kan natuurlijk altijd, als je de trein inkort tot Em dan kun je zelfs de 1700 in opzending meenemen om het proces wat te versnellen. En via Vl kan met een 1700 natuurlijk altijd. |
21-07-2022 19:07:50 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
In die zin: de laatste keer dat we naar Basel reisden per ICE, stapten we op in Den Bosch (als vervanger voor Arnhem), waarna we doorreden in Eindhoven en Venlo (via de goederensporen; Venlo na een korte stop voor de spanningswissel). Spaarde veel tijd en veel gedoe. Immers: traag voorbij Venlo tot aan Keulen... (Wat een trieste vergeethoek is op dat stuk de spoorinfra). |
21-07-2022 19:17:02 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Het overgrote deel van de reizigers stapt in Asd in, een kleiner deel in Ut en een verwaarloosbaar groepje in Ah. Daar kun je 5 minuten over nadenken, een dag, een maand, een jaar of een mensenleven maar de uitkomst wordt echt niet anders. Niet beslissen is ook beslissen, namelijk beslissen dat je geleefd wordt door de buitenwereld zodat het en een puinhoop wordt en die reizigers uit Ah alsnog niet mee kunnen. "We zijn voor Uw eigen bestwil hard aan het nadenken"... |
21-07-2022 19:33:20 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Wat we hier vergeten is dat niet elke stop 'onnodig is'. Soms is zo'n stop gewoon nodig om het dienstregelingtechnisch te laten passen. Als je bijvoorbeeld Ah gaat overslaan, kom je in de knoei met de 30900 welke op tijd moet kunnen kruisen met de 30700 en 30900 in de Achterhoek |
21-07-2022 19:51:22 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
Quote De ICE staat in Arnhem richting Amsterdam reeds vermeld als "Niet Instappen/Do not Board". Ik neem aan dat er in Amsterdam op de borden staat dat de trein niet stopt in Utrecht Centraal en Arnhem Centraal. Laatst bewerkt door TtC op 21-07-2022 20:12 |
21-07-2022 19:59:20 | ||
---|---|---|
TimH8
![]() |
Quote Heb je hier toevallig ook een bron voor of is dit jouw eigen mening? |
21-07-2022 20:08:13 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Quote Dat is dus niet waar: met toeslag mag je nogsteeds de ICE in en ook als je een abonnement hebt mag je nogsteeds gebruik maken van de ICE in het binnenland. Ik ben op dinsdag nog met de 129 gegaan bijvoorbeeld, omdat de reguliere IC's vertraging hadden. Er is niemand die zegt dat je niet mee mag, NS raadt het af en hoopt dat er genoeg mensen zijn die de treinen niet binnengaan. Laatst bewerkt door MaxBB op 21-07-2022 20:09 |
21-07-2022 20:42:00 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
Quote Officieel staat de trein vermeld als "Niet Instappen" en is dus niet toegankelijk. In principe is een abonnement in combinatie met een geldige check-in of een NS ticket/check-in zonder korting in combinatie met een ICE toeslag ook nog steeds een geldig vervoersbewijs voor de ICE binnen Nederland.
Hierin zit dan ook de inconsistentie, dus dat het personeel niet moeilijk doet indien er voldoende (zit)plaatsen zijn is dan ook niet vreemd.
Het wordt dus tijd om deze inconsistentie teniet te doen. Of de ICE kan voor binnenlandse reizen worden gebruikt (al dan niet met toeslag) en staat dan ook, net als voorheen op de borden en in de reisplanner. Of de ICE is niet voor binnenlandse reizen te gebruiken en gelden dezelfde regels als bijvoorbeeld voor de NightJet, de Eurostar of Thalys. Laatst bewerkt door TtC op 21-07-2022 20:42 |
21-07-2022 21:34:53 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Is dit sinds kort veranderd omdat de ICE niet betrouwbaar genoeg meer geacht wordt door de NS om die in de planner op te nemen? Als dit een noodmaatregel is vermoed ik dat het simpelweg te ingewikkeld is om in de reisplanner en op de schermen verschillende informatie te zetten, en er voor het treinpersoneel weinig veranderd is. (Overigens: de Nightjet staat toch ook niet als "niet instappen" aangegeven, maar als Amsterdam met reservering verplicht?) Laatst bewerkt door AlbertP op 21-07-2022 21:35 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-07-2022 22:16:05 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Quote Ik snap dit nog steeds niet, want de NS heeft op trein en stop niveau de mogelijkheid om aan te geven of de trein/haltering in de planner meegenomen moet worden. Maar of dat veel zin heeft weet ik niet. Vaste forenzen kijken (terecht) zelden in de app. Ik neem elke ochtend ICE 222 en weet ondertussen ook wel dat die trein om 8:29 (vertraging daarbuiten) vertrekt. |
21-07-2022 22:47:20 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
Quote Welke ICE treinstellen zouden dan naar Venlo moeten gaan rijden? De enige toegelaten ICE-treinstellen voor Venlo zijn de ICE 3M treinstellen (serie 406) waar nu juist een tekort aan is. Hoeveel omlopen worden er uitgespaard indien tussen Frankfurt en Venlo gependeld wordt ten opzichte van tussen Amsterdam en Düsseldorf? Pendelen tussen Amsterdam en Düsseldorf heeft als voordeel dat er zowel een goede verbinding is tussen Amsterdam, Frankfurt en de daar tussen gelegen stations (al dan niet met overstap), maar ook tussen Amsterdam en Berlijn respectievelijk Hamburg met een overstap in Duisburg. De rechtstreekse verbinding tussen Amsterdam en Berlijn/Osnabrück (met overstap naar Hamburg) is momenteel onderbroken i.v.m. werkzaamheden. Laatst bewerkt door TtC op 21-07-2022 22:48 |
21-07-2022 23:24:28 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Als ze verder NL niet ingaan hoeven ze niet onder de NL spanning en zal dit mogelijk tot minder verstoringen zorgen. |
21-07-2022 23:31:25 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Vanuit de techniek bekeken zou het volgens mij mogelijk moeten zijn om een BR403 binnen te nemen in Venlo. Sporen 1a en 3a zijn (nog) omschakelbaar tussen 1500 V en 15 kV en er liggen PZB-magneten.
|
21-07-2022 23:59:31 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Inderdaad, met een grensbaanvaktoelating moet j met een 403 (of een 407, of een, nou ja, noem maar op) vanuit Duitsland wel in Venlo kunnen komen. Er moet wel wat papierwerk voor worden geregeld, maar veel is dat niet. En vanaf daar kun je een vervangende slag met binnenlands materieel inzetten. Echter, de route via Venlo trekt sowieso al veel minder reizigers dan via Emmerich (kijk maar eens hoeveel stoelen er gepland bij omleiding via Venlo de grens over gaan), dus als er een vervangend concept moet worden opgetuigd, dan zal men toch eerst kijken naar alternatieven waarbij Arnhem en Duisburg wel bediend blijven worden. |
22-07-2022 08:16:43 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Zal het publiek zich niet snel richten naar het aanbod? Bij Arnhem is er ook nog een regionale dienst, net als bij Venlo. Dus ICE via Venlo is tijdelijk zo gek nog niet, uit het oogpunt van materieel. En je omzeilt een hoop gedoe tijdens de ombouw achter Zevenaar. Maar qua infra is de verbinding achter Venlo droefenis, met kilometers enkelspoor, scherpe bogen, onverzorgde stations en een trage lijn naar Keulen. Kan een betrouwbare ICE-dienst passend gemaakt worden? |
22-07-2022 09:03:50 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
De logboeken aanschouwende wordt de sneltrein Arnhem-Düsseldorf door de bijdragers hier onderschat. De praktijk is dat - zelfs wanneer de ICE via Arnhem gerouteerd wordt - er niet zelden V&S wordt opgeroepen wegens de achterblijvers en de kans op niet-vertrekken te Arnhem Centraal. Dientengevolge staan tevens de reizigers in Zevenaar te wachten voor Jan met de korte achternaam. Er is in die treinen op populaire tijdstippen geen capaciteit als alternatief voor een omgeleide ICE. |
22-07-2022 09:29:17 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote De reizigers van en naar Berlijn vormen op dit moment juist een deel van het probleem. Ik heb nu al een keer of vier meegemaakt dat de ICE tussen NL en Duisburg (of omgekeerd) overvol was vanwege die overstappers. Maar ik merk aan deze discussie dat we rondjes draaien, omdat er telkens weer iemand roept dat reizigers uit X of Y ook mee moeten. Tja, dat is dus geen oplossing. Het punt is *juist* dat op dit moment niet iedereen mee kan, vanwege (a) te veel reizigers en (b) te weinig treinen. Ergens op deze verbinding moeten mensen teleurgesteld worden, het is momenteel niet anders. De vraag is: waar. Nu wordt die beslissing ad-hoc overgelaten aan de mensen op de trein. Die staan telkens weer voor de ondankbare taak om binnenlandse reizigers of Interrailers of anderen de trein uit te zetten. Ik heb dat nu al diverse keren gezien. Dus zijn er maar twee mogelijkheden: 1 - Stations overslaan - niet in Arnhem en Duisburg stoppen helpt bijvoorbeeld om die 'overtollige' reizigers naar andere oplossingen te dwingen. 2 - Meer capaciteit creëren, bijvoorbeeld met een overstap op beschikbaar extra (dus Duits) materieel in Venlo of Emmerich. En waarschijnlijk moeten zelfs beide zaken worden toegepast, anders is 't nog niet voldoende. Laatst bewerkt door brun op 22-07-2022 09:30 |
22-07-2022 09:31:01 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
@ Ijsbergsla: Met alle respect, maar dan is het vervoersaanbod voor de sneltrein Arnhem - Düsseldorf te gering. Of er nu op het Nederlandse traject tot Arnhem binnenlandse gebruikers van de ICE zijn of op het traject achter Arnhem, maakt feitelijk geen verschil. Dan schort er iets aan het regionale aanbod, en wordt het langeafstandsverkeer er extra door belast, waardoor op de langeafstand dit aanbod verschraalt en verslechtert omdat er vertraging ontstaat en keringen niet worden gehaald. Laatst bewerkt door sjoerd op 22-07-2022 09:32 |
22-07-2022 09:37:37 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Overigens, even om aan te geven hoe nu de situatie is. Vorige week nam ik in Amsterdam de ICE, weet even niet meer welke. Die was bij vertrek daar al overvol. Rugzaktoeristen zaten massaal op de balkons en op de vloer in het restaurant. In Utrecht kon er dus al niemand meer bij. Daar stond een moeder met twee kinderen plus kinderwagen, ze had een ticket naar Frankfurt. Die bleef achter op het perron. Gewoon géén plek. In Arnhem werd rigoreus omgeroepen dat Interrailers zonder reservering de trein moesten verlaten. Dat deden velen niet, want je mag met met Interrail gewoon in deze ICE reizen. Dus werd er nog eens omgeroepen dat Interrailers die wél bleven zitten, een boete van 50 euro zouden krijgen. Dat hielp. Maar de trein was nog steeds vol, er moesten nog steeds mensen staan. Pas in Duisburg werd het rustiger, omdat veel overstappers naar Berlijn daar de trein verlieten. En in Düsseldorf eindigde de ICE dus. Wie verder wilde, moest zich in een (eveneens volle) trein naar Köln en Frankfurt wurmen. Laatst bewerkt door brun op 22-07-2022 09:38 |
22-07-2022 09:41:51 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De IC Berlijn heeft op deze zomer een zeer teleurstellende dienstregeling (1,5 uur trager dan normaal). Daardoor is dat volgens dienstregeling nu geen interessante trein, maar wel rustig (zitplaatsen ook zonder reservering nog te vinden) |
22-07-2022 09:54:09 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
@Brun; Optie 3 Verplicht resereveren voor ICE invoeren. |
22-07-2022 10:18:26 | ||
---|---|---|
FlowVIRM
![]() |
Ik was Woensdag met de ICE naar Duitsland (trein 105) maar de trein was overvol omdat in het voorste treinstel de reserveringen niet doorkwamen dus moest iedereen in de achterste. Iedereen die een reservering had mocht zitten de rest moest staan, sommige mensen gingen zelfs op de grond liggen. Bij Ah moest iedereen die geen reservering had eruit maar alsnog was de trein overvol. Kunnen ze niet gewoon de mensen die niet een reservering hadden in het voorste treinstel zetten? Alkmaar mijn thuis |
22-07-2022 10:32:43 | ||
---|---|---|
TimH8
![]() |
Quote In mijn optiek zou je juist beter Utrecht Centraal kunnen overslaan, om er zo voor te zorgen dat de binnenlandse reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem Centraal, die naar ik lees nu een groot onderdeel van het probleem zijn, geen gebruik maken van de ICE maar juist van de overige treinen/het vervangende busvervoer. Reizigers die dan naar het buitenland reizen hebben dan alsnog de mogelijkheid om of naar Amsterdam Centraal of naar Arnhem Centraal te reizen en daar in de ICE in te stappen. Daarmee los je in ieder geval een deel van het probleem op. Als je er namelijk voor kiest om Arnhem Centraal over te slaan, moeten reizigers of helemaal omreizen via Utrecht Centraal of de regionale trein nemen wat beide voor een (aanzienlijk) langere reistijd zorgt. Het aantal reizigers dat in Arnhem Centraal op de ICE richting Duitsland stapt wordt, in ieder geval in mijn ervaring, aardig onderschat (als iemand dit kan weerleggen met data zie ik die overigens graag). Een andere oplossing zou, zoals gvttreinen al aangeeft, kunnen zijn om een reservering verplicht te maken voor treinen die (te) vol zitten. In Oostenrijk heb ik dit afgelopen februari ook nog weer meegemaakt. De trein uit Zürich richting Wenen was te vol en er werd omgeroepen dat alleen reizigers die al een reservering hadden mochten instappen. Voor het andere deel van de reizigers werd er een extra D trein ingelegd, zodat iedereen alsnog hun bestemming zonder al te veel vertraging kon bereiken. Maar gezien de huidige situatie qua materieel zal dat in dit geval lastig zijn. |
22-07-2022 11:36:49 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
En op welk strafbaar feit is deze boete dan gebaseerd ? Het niet opvolgen van een opdracht van het personeel red het echt niet bij de rechter, alleen al om het feit dat er discriminatie in het spel is van een bepaald type reiziger. |
22-07-2022 12:55:34 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Nergens op. Interrailtickets zijn (ook zonder reservering) uitdrukkelijk toegestaan in Duitse en Nederlandse ICE's. Het geeft alleen maar aan dat de mensen die op de ICE werken, intussen van alles (moeten) proberen om de boel in goede banen te leiden. Omdat hun werkgevers geen andere oplossing willen verzinnen.
|
22-07-2022 13:02:57 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
Quote Quote Optie 2 zou de beste oplossing zijn, maar dat zie ik niet op korte termijn gerealiseerd zien worden. Optie 3 geeft in ieder geval de reizigers voor alle verbindingen de mogelijkheid om met de ICE te reizen en niet alleen de reizigers tussen Amsterdam, eventueel Utrecht (en de zuidelijke Randstad) en Düsseldorf/Keulen en verder indien er geopereerd wordt voor optie 1. Waarbij bij optie 3 geldt vol is vol.
Optie 4 is dan nog het invoeren/verhogen van de toeslag naar een prijs die voldoende reizigers doet besluiten om een andere verbinding te zoeken. Al dan niet in combinatie met een verplichte reservering. Laatst bewerkt door TtC op 22-07-2022 13:13 |
22-07-2022 13:13:42 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Vreemd verhaal, normaal als de reserveringen niet doorkomen staat er "ggf reserviert" maar kunnen mensen gewoon in dat stel plaatsnemen. |
22-07-2022 13:43:45 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Dus het voorste stel van ICE 105 reed leeg mee, en uit de achterste werden reizigers verwijderd, ondanks dat er geen reserveringsplicht is...? |
22-07-2022 14:35:19 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Quote Opties 1 en 2 worden allang ingezet: door de treindienst in te korten tot Düsseldorf, kun je met minder treinstellen het kritische deel (grensoverschrijdend) overeind houden. Optie 3, verplicht reserveren zou iets kunnen helpen, maar is op korte termijn niet te organiseren: je kunt reeds verkochte tickets niet ineens ongeldig verklaren, omdat je naderhand een reserveringsplicht invoert. Dat zou mooi zijn. En optie 4, de prijs verhogen? Nee, als de treinen echt zo vol zijn, dan stop je met de kaartverkoop, want er kunnen geen reizigers meer bij.
Maar in al dit sympathieke meedenken mis ik optie 0: gewoon de treinen fatsoenlijk gaan onderhouden. Laten we niet doen alsof de huidige operationele problemen iets nieuws zijn voor de ICE, zo rond 2013 was de situatie precies hetzelfde. En een grondige herstel-operatie zorgde dat de treindienst in de jaren erna behoorlijk stabiel was, zelfs zodanig dat de treindienst kon worden uitgebreid met een dubbele 105 en een 126/127 die het hele jaar odoor reed. Lijkt me dat NS en DB daarop mogen worden aangesproken, en niet nu de rit moeten gaan uitzitten/reizigers de toegang weigeren tot er nieuwe treinen komen. |
22-07-2022 16:06:57 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Ik vermoed dat DB dat best wil, maar niet kan, vanwege het al jaren bestaande tekort aan onderhoudsmonteurs (waarvoor ze gewoon té weinig mensen kunnen vinden). Laatst bewerkt door brun op 22-07-2022 16:07 |
22-07-2022 16:44:10 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Quote Hé? Wat ...??? Mensen er uit zetten die een geldig kaartje hebben... Stuitend werkelijk! En als je een 1e klasse interrail ook?! En 50€ boete.... Welke overtreding wordt er gemaakt dan....? Ik val echt van me stoel zowat en wat is dat bizar onvriendelijk. |
22-07-2022 16:45:39 | ||
---|---|---|
FlowVIRM
![]() |
Quote Ja |
22-07-2022 17:02:43 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Gek dat de DB-app daar geen melding van heeft gemaakt. Normaal wordt er zelfs gemeld als er één rijtuig buiten gebruik is " heute ohne wagen xx" . |
22-07-2022 18:27:21 | ||
---|---|---|
Ehvdegekst
![]() |
Ook NS zegt zelf dat je met weekend vrij en andere abonnementen gewoon toeslag rij de ICE mag gebruiken. Ze hebben de site zelf niet aangepast |
![]() |
advertentie |
22-07-2022 19:58:00 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
Quote Optie 1 is het overslaan van de stations Arnhem en Duisburg; reizigers die op de betreffende stations willen in of uitstappen hebben pech en worden verwezen naar de RE 19 zodat er minder passagiers met de ICE reizen. Wordt nu niet gedaan en is ook niet op korte termijn mogelijk omdat er mensen een geldig vervoersbewijs en een eventuele reservering hebben. Optie 2 het inzetten van extra treinstellen is op korte termijn niet mogelijk omdat er simpelweg geen andere treinstellen beschikbaar zijn. Optie 3 en 4 zijn dan ook op zijn vroegst met de nieuwe dienstregeling 2023 ingaande 11 december 2022 mogelijk. Optie 4 wordt al jaren toegepast bij Thalys, Eurostar en in de luchtvaart. Veel gevraagde verbindingen zijn duurder dan minder gewilde verbindingen. Er is voor Thalys en Eurostar een beperkt aantal zitplaatsen beschikbaar voor reizigers met een Interrail-pas en er geldt een toeslag en een verplichte reservering. Dit principe kan ook van toepassing worden op de ICE om overvolle treinen te voorkomen. Laatst bewerkt door TtC op 22-07-2022 20:04 |
23-07-2022 07:46:50 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Pardon? Je mag niet met het Fernverkehr verder? |
23-07-2022 08:15:04 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Als ik de info uit de DB en NS app combineer kom ik tot de volgende conclusie: ICE 222 rijdt met stel 4680 tot Ah. Dit stel wordt in Ah bijgeplaatst bij ICE 105 naar Basel SBB. Deze komt namelijk alleen met de 4654 uit Asd. ICE 123 start in Ut met gesloten BordBistro, stel komt uit de 220 die eindigd in Ut, ook met gesloten BordBistro. Laatst bewerkt door henri1972 op 23-07-2022 10:00 |
23-07-2022 14:15:52 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Quote Dat men kan overstappen op regionale treinen is niet mijn tekst; het is een quote uit de informatie die NSI verstrekt: Link en kijk daar eens bij het hoofdstuk "Aangepaste dienstregeling ICE". Laatst bewerkt door moderator op 23-07-2022 15:02, reden: Link van url gemaakt. |
23-07-2022 15:30:48 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Met regionale treinen bedoelen ze "gewoon" binnenlandse Deutsche treinen. Hoe moeilijk kan het zijn. Dat er in Deutschland ook RB en RE en nog veeeel meer treintypes rijden, hoeven ze niet te weten. |
23-07-2022 15:36:34 1 | ||
---|---|---|
DjDaan111
![]() |
Net zelf in een Duitse binnenlandse ICE mensen dit uit moeten leggen omdat ze ook vast liepen op het woord regionaal. |
23-07-2022 16:15:38 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Wil het bijna niet geloven. De doorsnee buitenlandse reiziger weet mij nooit uit te leggen wat het verschil is tussen bv een RB en RE. Mijn tante heeft het altijd over de Eiseexpress. Denk dat dat de ICE is...... |
23-07-2022 16:25:03 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Het verschil tussen RB en RE onderling is irrelevant in de discussie over het verschil tussen die twee en het Fernverkehr/ICE. |
23-07-2022 20:48:12 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Een regionale Duitse trein is elke Duitse trein behalve een IC of ICE (of nachttrein), dat is heel simpel en heel makkelijk uit te leggen. Heb deze zomer diverse mensen uitgelegd dat ze met een 9-euro ticket ALLEEN in een regionale trein mochten, dus niet in die witte. En iedereen snapte wat ik bedoelde. |
25-07-2022 19:29:09 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Quote En het hoge coronagerelateerde ziekteverzuim zal daar zeker niet bij helpen. We kunnen alleen maar hopen dat dat langzamerhand beer wordt en dat dit probleem in het najaar opgelost kan worden. |
28-07-2022 13:14:07 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Irritant gevolg van de 'splitsing' die we nu in Düsseldorf hebben: als je trein uit Frankfurt vertraging heeft, wacht de ICE naar Nederland niet. Concreet is ICE 726 op dit moment drie kwartier te laat (eerst was ie overvol, toen stond ie zonder reden stil op het hogesnelheidsstuk, nu is er een defect waardoor ie langzamer moet rijden). We missen de aansluiting in Düsseldorf en ook de RE19 in Duisburg. Dus pats, twee uur wachten op de volgende ICE. Die volgens de app nu al bomvol is. Gelukkig zit er een goede pizzeria aan de oostkant van Duisburg Hbf. Maar toch. Ik vind dat DB en NSI deze zomer echt hééééééél veel begrip van reizigers vragen. Niets, werkelijk niets functioneert goed. |
28-07-2022 13:48:51 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Volgens de app is de 726 in Düsseldorf opgeheven dus ook je pizza zit er niet in :( |
28-07-2022 13:49:49 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Klopt. Het is weer eens één gigantische mislukking vandaag :-( dank voor het medeleven. |
28-07-2022 14:09:16 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Maar een ICE drie kwartier laten wachten op een andere trein lijkt ook niet realistisch. (Maar even persoonlijk, volgens mij woon jij in die internationale treinen ?) |
28-07-2022 15:36:07 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Nou, aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant is die vertraagde 726 wel de vervanger van de 126 die al verviel op het deel Frankfurt - Düsseldorf. |
28-07-2022 15:38:06 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Vanwege de ruime overstap had de ICE naar NL maar 10 minuten hoeven wachten (in Duisburg). ICE124 is nu uiteraard weer bomvol. Ja, ik moet om allerlei redenen echt heel vaak met deze treinen... :-) Laatst bewerkt door brun op 28-07-2022 15:39 |
28-07-2022 15:41:14 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Vanaf 8 augustus worden een aantal aanpassingen in de dienstregeling opgenomen. ICE 124/125 rijden tot 16 oktober planmatig van/naar Düsseldorf, en ICE 129 op zaterdag planmatig tot Köln Messe/Deutz. Verder nog een paar wijzigingen in het verkeer van/naar België, en een paar binnenlandse treinen tussen Frankfurt en Keulen/Düsseldorf rijden met een BR407 in plaats van een BR403/406. Bron: @MarcusGrahnert op Twitter (van de website grahnert.de waar rijtuigvolgordes van alle ICE-treinen te vinden zijn) |
28-07-2022 16:01:43 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Quote Er staat ook dat de ICE tussen Basel en Amsterdam (vv uiteraard) met één stel gaat rijden als ik het goed zie. Laatst bewerkt door MaxBB op 28-07-2022 16:02, reden: Spelfoet |
28-07-2022 16:17:29 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Dat gaat om de ICE 254/255 die omgeleid worden via Venlo, en pas vanaf Keulen een 2e stel hebben (een BR 403). In Nederland verandert er daarmee niets. Het lijkt erop dat de DB probeert om ook een paar stellen BR403 minder te gebruiken, om onderhoudscapaciteit te verschuiven richting de BR406. |
01-08-2022 11:40:28 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Nog een ideetje: géén reizigers van of naar Berlijn toelaten in de ICE. Dat valt makkelijk te regelen via de boekingswebsites, gewoon voor deze reizen geen tickets meer verkopen. Het valt me namelijk echt op hoe groot de groep overstappers in Duisburg is. Logisch ook, je bent met de ICB een slordige 8 uur onderweg, terwijl de ICE liefst 1 1/2 uur sneller is. Dus iedereen die de snelste verbinding van of naar Berlijn boekt, komt uit op de ICE. |
01-08-2022 18:41:25 1 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Waarom toch steeds weer die focus op het niet willen vervoeren? Je kan een extra IC laten rijden tussen Düsseldorf en Arnhem, je kan de RE19 elk half uur tussen Arnhem en Emmerich laten rijden. Vanaf daar kan je verder met een binnenlandse ICE. Dit laat vooral zien dat men bij de NS en/of DB simpelweg niet wil. Want als er een wil is, dan is er een weg. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
01-08-2022 18:53:57 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Er heeft iemand voorgesteld om de ICE105 en mss ook andere ICE"s net als de Thalys te controleren in Amsterdam CS, ik zie dat de Eurostar 2x per dag vertrekt van sp 15 om 13:47 en 16:47, Is het niet mogelijk de faciliteiten van dat spoor voor de ICE's te gebruiken om te checken op een reservering ? De Eurostar is daar dan niet .het lijkt mij dat ze elkaar niet hinderen. Peter |
01-08-2022 19:07:17 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
De RE19 vaker laten rijden tussen Arnhem en Emmerich is niet zonder meer mogelijk, er zijn namelijk maar 7 meerspanningsstellen. Voor de normale dienstuitvoering zijn er 5 nodig. Dat betekent dat er ruimte is om 2 stellen in onderhoud of op reserve te hebben, een stel vrijspelen is (misschien) mogelijk maar brengt weer risico's met zich mee voor de RE19 zelf. Daarnaast zullen VRR en VIAS niet al te genegen zijn om te helpen, het is immers een probleem van DB en NS.
Laatst bewerkt door AlexNL op 01-08-2022 19:07 |
01-08-2022 20:37:12 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Hoe gaat dit in de andere richting dan? Heb nog nergens gelezen over doelbewuste Durchfahrten in Duisburg en/of Oberhausen zodat reizigers daar niet konden instappen en "zoek het maar uit". Laatst bewerkt door 5431 op 01-08-2022 20:37 |
01-08-2022 20:41:43 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
DB kent ook de nodige uitval en soms flinke vertragingen maar houdt m.i. beter dan NS rekening met de reizigers(rechten), om over het hufterige Thalys nog maar te zwijgen. |
01-08-2022 20:51:21 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
![]() |
Dit hele gedoe heeft me wel aan het denken gezet, ik kan volgens mij beter eerder vertrekken om vanuit Zeeland naar Asd te reizen en daar de ICE te nemen dan naar Ah te reizen en daar de trein rollend door het station te zien gaan. Absolute waanzin maar goed. |
01-08-2022 21:03:19 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ligt er aan waar je heen wil. Ik parkeer meestal in Breyell en dan richting Duisburg. Vanaf daar ligt heel Duitsland aan je voeten. Daar kun je ook EC9 nemen ipv ICE105 om in Zwitserland (of Italië) te komen. |
01-08-2022 21:55:14 1 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
Quote Omdat men niet op tijd geïnvesteerd heeft om het aanbod aan de vraag aan te passen. Daarom kiest men nu voor de andere optie om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen, namelijk de vraag aanpassen aan het aanbod. Met andere woorden hoe maken wij het product zo onaantrekkelijk mogelijk dat er minder klanten gebruik van maken. Dan zijn opties zoals stations overslaan, reizigers met een geldig vervoersbewijs weigeren of de trein uit zetten of de vervoersvoorwaarden lopende de dienstregeling wijzigen natuurlijk een goede keuze. Probleem voor volgend jaar opgelost. |
01-08-2022 22:39:53 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Ik schreef het hier al eerder ,je moet gewoon controleren op een reservering ,of Inter Rail reizigers dat leuk vinden of niet; mensen hebben gereserveerd en daarvoor betaaldom een zitplaats te hebben! Wij hebben vroeger in twee gevallen een reiziger op onze gereserveerde plaats gevonden, de er bij geroepen conducteur stuurde de rieziger van önze "plaats weg ,wij konden gaan zitten. Peter |
01-08-2022 22:45:35 1 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Quote Oneens, want er bestaat qua tarifering geen reserveringsplicht en dus kan en mag je hier niet op filteren. Dat filteren moet vanwege een gigantisch verschil tussen geboden capaciteit en bestaande vraag kennelijk alsnog gebeuren en dat vindt nu blijkbaar plaats per instappunt, wat er meestal kort samengevat op neer komt: instappers in Arnhem, we rijden door en zoek het maar uit. Aanbod dat, zoals al vaker opgemerkt, nooit is meegegroeid met de vraag, gaat nu derhalve ten onder aan eigen succes. Laatst bewerkt door 5431 op 01-08-2022 22:57 |
01-08-2022 23:09:02 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Men heeft natuurlijk nooit rekening kunnen (willen ?) houden met een grote toevloed van dit soort reizigers, in de vacantie tijd juist omdat ze zich niet per reservering hebben aangemeld krijg je dit soort problemen. De hele materieel positie van het ICE mat. kan je ook niet even per dag aanpassen..De DB ziet je aankomen (Figuurlijk dan Het lijkt Schiphol wel. Peter |
01-08-2022 23:13:40 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
![]() |
Quote Voor 29,90 reis ik met de trein ook het binnenlandse traject, daar kan ik geen auto + parkeergeld voor rijden :P Maar van de zotte dat ik een uur langer onderweg moet zijn om te voorkomen dat ze mij voorbij rijden in Arnhem, met een gereserveerde zitplaats en al. (Ik hoef slechts tot Köln-Messe maar ik weiger met een duur betaald ICE ticket + zitplaatsreservering met de boemeltjes te gaan omdat DB zijn zaakjes niet op orde heeft) Laatst bewerkt door JoepDDZ op 01-08-2022 23:15 |
01-08-2022 23:26:41 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
NS doet in dit geval ook mee. |
02-08-2022 08:12:30 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
Quote Het gebruik van de Eurostar Terminal op Amsterdam Centraal is om verschillende redenen niet mogelijk. Ten eerste dient de ruimte "clean" te zijn (er mogen geen personen aanwezig zijn in de "vertrekhal" die niet door de Britse autoriteiten gecontroleerd zijn en zo illegaal naar het VK kunnen reizen) en ten tweede is spoor 15 niet het meest praktische spoor om te vertrekken in de richting Utrecht. Een controle is ook prima te organiseren op spoor 2.
Is het voorstel dan ook om vanaf Amsterdam Centraal dan zonder te stoppen door te reizen naar Oberhausen HBF en de stations Utrecht Centraal en Arnhem Centraal over te slaan? Worden in dat geval de reizigers in Utrecht en Arnhem tijdig geïnformeerd dat de gemaakte reservering waardeloos is en dat zij of met een eerder vertrekkende RE 19 naar Oberhausen, Duisburg of Düsseldorf kunnen reizen om daar over te stappen of op eigen kosten naar Amsterdam reizen (indien er nog een zitplaats te reserveren is) en daar in te stappen in de ICE. |
02-08-2022 08:23:02 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Waar wil je het materieel vinden voor die extra IC? En voor het inkorten van de RE19 dupeer je de stoptreinreizigers tussen Emmerich en Duisburg (en dat zijn er met het 9-euro ticket meer dan normaal)? |
02-08-2022 08:40:41 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Ik ging er van uit, dat de meeste back-packers in Asd instappen en dat het er in Ut en Ah minder zijn..🤨 Peter Bij NS Internationaal zegt men : "Voor ICE naar Duitsland / Zwitserland en voor Intercity Berlijn is een reservering niet verplicht, maar wordt wel aangeraden. Zo voorkomt u dat u in de trein misschien lang moet zoeken naar een vrije plek. Reist u 1e klas, dan is een zitplaatsreservering inbegrepen in de prijs. Dat is dan duidelijk. Ik moest hier even naar zoeken. Laatst bewerkt door pjkleton op 02-08-2022 08:56 |
02-08-2022 08:44:33 1 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Quote Dat is niet aanpassen van de vraag, maar (achteraf!) aanpassen van het aanbod. |
02-08-2022 09:10:33 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Tussen Duitsland en Denemarken is er deze zomer een reserveringsplicht op de directe IC-treinen van/naar Hamburg. Dit omdat de IC3'tjes die er rijden niet zo heel veel capaciteit hebben en er geen mogelijkheid is tot uitbreiding daarvan (internationaal is altijd lastig). Maar wellicht is het op dit moment een beetje te laat om dat in te voeren. Er zullen al heel wat reizigers zijn zonder zitplaatsreservering maar mét een ticket met treinbinding, die ga je niet blij maken als je ze ineens weigert. |
02-08-2022 09:32:30 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Omdat niet iedereen mee kan. Heel simpel. En zo lang DB en NSI geen extra of andere treinen inzetten, blijft dat de situatie. Dan kun je óf vooraf mensen proberen te sturen zodat ze andere verbindingen nemen (bijvoorbeeld de groep die naar Berlijn wil). Óf je slaat heel bot en zonder aankondiging één of twee stations over en laat iedereen op het perron staan (zoals nu gebeurt).
|
02-08-2022 09:35:11 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Klopt. In Oberhausen stapt sowieso bijna niemand in of uit. In Duisburg komt er (richting NL) de laatste tijd wél een hele grote groep bij, namelijk uit Berlijn. En soms stappen mensen uit de richting Frankfurt ook pas in Duisburg over, dus niet al in Düsseldorf. Zijn er trouwens geen diesellocs die onder ECTS en ATB kunnen rijden, vast wel toch? Het is zomer, treinverwarming is niet nodig. Stelletje RIC-wagens van Westfalenbahn ofzo huren en hup, pendeldienst Emmerich-Arnhem. :-) Laatst bewerkt door brun op 02-08-2022 09:37 |
02-08-2022 10:08:26 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
(RIC) rijtuigen hebben tegenwoordig aiconditioning (als deze het doet) en hebben daar voeding voor nodig en laat die voeding nu uit de hoogspanning komen die loks moeten leveren. Dieselloks die electrische treinverwarming, dus hoogspanning) leveren zijn er niet veel, in Duitsland eigenlijk alleen de BR 218 en misschien als de installatie onderhoud blijft krijgen ook de BR 232 (en de varianten daarop). |
02-08-2022 10:15:33 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Die oude van Westfalenbahn hebben gewoon raampjes die open kunnen... En er staan er nog genoeg van de DB terzijde die RIC, geen airco, wel raampjes hebben.
|
02-08-2022 10:24:03 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Quote De stellen van de drielandentrein van Arriva (DB!) zijn toch technisch gelijk aan de Flirrts van RE19? Daar zijn er toch wat van over aangezien die nog niet tot Luik rijdt? |
02-08-2022 10:37:12 | ||
---|---|---|
R-E-Mg
![]() |
Quote De volgende series worden (ook) gebruikt voor reizigersvervoer, dus die zullen het vast wel kunnen: Bombardier TRAXX DE/DE ME (BR 245 en 246), Siemens ER20 (BR 253/223) en Vectron DE/DM (BR 247 en BR248) |
02-08-2022 10:54:45 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Allemaal wel leuk en aardig maar als je naar Arnhem wil heb je nog wel ETCS en ATB nodig op de lok anders kom je er niet. Kan je beter kijken of er ergens nog BR 186, BR 189 of BR 193 beschikbaar is. Lok voor en achter en pendelen maar. |
02-08-2022 11:53:40 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Of we moeten Thalys eens tippen dat ze flink kunnen scoren als ze hun treinen een driehoek laten rijden: Brussel-Amsterdam-Köln (en omgekeerd). |