04-07-2023 20:41:31 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In een voetnoot van de adviesaanvraag van de dienstregeling van 2024 bevestigt de NS dat de 900 al dit jaar vanaf wijzigingsblad september in de spits weer naar Breda gaat doorrijden. Het betreft twee slagen in de ochtend (910/909 en 912/911) en twee in de middag (952/951 en 954/953). Omdat materieel nog schaars is lijken de tegenspitstreinen (914, 916, 947 en 949) met een solo ICNG5 te gaan rijden die dan overdag op het emplacement van Rotterdam overstaan. |
04-07-2023 21:25:10 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Dat klinkt, zeker voor de 914 en 916 wel héél mager. Laatst bewerkt door MetroRET op 04-07-2023 21:25 |
08-08-2023 22:24:11 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Ter voorbereiding op de herfst (wanneer er weer met Sandite stellen gereden gaat worden) gaat per september weer SLT ingezet worden in de 5600, 5800, 7300, 8100 en 9000. De 7300 wordt volledig SLT, de overige blijven gemengd met SNG. SLT wordt uit de 2000 en 2800 gehaald die weer met VIRM gaan rijden en uit de 4900 en 5700 die met SNG gaan rijden. |
09-08-2023 08:08:13 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Quote Gezien de problemen om nu al alles te rijden wat is gepland over de HSL lijkt me dat wat ambitieus. |
![]() |
advertentie |
09-08-2023 10:46:34 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Het leuke van de truc met de 900 met die tegenspitstreinen is dat hiervoor niet extra materieel benodigd is. De huidige problemen op de HSL hebben te maken met een combinatie van een een bizar lage beschikbaarheid van ICD-stammen als gevolg van veel defecten en achterblijvende werkplaatscapaciteit waardoor die defecten niet voldoende vlot worden weggewerkt. Het ICNG wat beschikbaar is wordt maximaal ingezet maar rijdt ook nog steeds een proefbedrijf waarvoor het geregeld aan de kant wordt gehaald voor herstel en diagnose. Gedurende de zomer komen er meer ICNG's beschikbaar waardoor meer reserve ontstaat. Bovendien zouden deze treinen met nieuwe update's ook betrouwbaarder moeten worden. Al met al zou de algehele betrouwbaarheid van de HSL in September op een hoger peil moeten staan. |
11-08-2023 22:27:36 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote En de museumpendel dan? Gaat ie weer met SNG rijden of ook SLT? |
12-08-2023 02:40:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het zal wel gaan om enkele omlopen om de Sandite SLT's hun rondje te laten doen op die baanvakken.
Op het traject naar het Maliebaan station word geen Sandite gebruikt, maar volgens mij rijdt daar sowieso al SLT in nu volgens mij :) |
12-08-2023 07:16:29 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Klopt vanwege de vakantie. :) Laatst bewerkt door Anoniem9 op 12-08-2023 07:17 |
29-08-2023 16:56:24 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote Volgens treinposities staat er komende week een mix van SLT en SNG in de 7300 gepland. Waarbij opvalt dat er zowel in de ochtend als avondspits losse SNG-3 en SLT-4 gepland is. Laatst bewerkt door henri1972 op 29-08-2023 16:56 |
29-08-2023 17:16:24 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De materieelinzet van volgende week is dan ook nog helemaal niet verwerkt in de reisinformatie. Sowieso zal je zeker in de eerste week nog afwijkingen hebben op dagplan niveau want niet al het materieel staat in één nacht op de goede plek. |
29-08-2023 17:23:59 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Dit wijzigingsblad komt toch niet uit de lucht vallen? Lijkt me logischer dat ze deze week gebruiken om alles naar de goede plaats te dirigeren zodat ze maandag als de drukte losbarst, er helemaal klaar voor zijn... |
29-08-2023 17:30:34 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Wat zou daar logisch aan zijn? Of je nou afwijkingen in het oude of nieuwe wijzigingsblad hebt maakt weinig uit. Zolang er maar volgens de nieuwe dienstregeling gereden wordt en de capaciteit overeenkomt met wat er gepland is. Sowieso zijn er elke dag wel aanpassingen in de materieelinzet, de wijzigingsbladen zijn qua materieel zeker niet heilig. Laatst bewerkt door michaben op 29-08-2023 17:30 |
29-08-2023 17:33:43 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Precies wat ik zeg, volgende week gaat alles maximaal los. Als je dan nog allerlei materieel moet gaan verplaatsen maak je het jezelf toch onnodig moeilijk? Deze week is er meer rek, dunkt me. |
29-08-2023 17:44:54 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Waarom zou maximaal los gaan een beperking zijn dan? Het is niet zo dat men midden in de spits LM ritten laat rijden om materieel op de goede plek te krijgen. Dat zal veel vaker gewoon via kleine wijzigingen aan de dagranden gaan waardoor het geen extra personeel kost om het materieel op de juiste plek te krijgen. Zeker bij sprinters zal het weinig uitmaken of er nou 6 bakken SLT of SNG rijdt, dus waarom zou je moeite doen om dat exact op de eerste dag allemaal op de goede plek te krijgen? |
29-08-2023 21:25:48 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Quote SLT en SNG rijden hier al maanden gemixt. |
29-08-2023 23:35:55 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Dat weet ik, maar er staat dus letterlijk dat de 7300 weer volledig SLT gaat worden per 4 sept. |
29-08-2023 23:46:32 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ahha op die manier. |
06-09-2023 16:03:33 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Sinds deze week redelijk wat VIRM in de 1500. Is dat toevallig, of hoort dat ook bij dit wijzigingsblad? |
06-09-2023 19:41:35 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Ik zou het niet weten, maar het zou me niks verbazen als dat komt door IC materieeltekort. De 2000 en 2800 rijden ook nog deels met SLT (en gisteren zelfs SNG) terwijl ze weer volledig met VIRM horen te rijden. |
06-09-2023 22:09:14 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Als het door intercitytekorten komt, waarom gaan er dan ICMs uit? Is er niet eerder een sprinter overschot? |
06-09-2023 22:47:09 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Omdat het meer geld kost om die ICM's rijvaardig te houden dan om het overtollige sprintermaterieel in te zetten. En het gaat hier om korte IC verbindingen van hooguit 40 minuten per rit, dus het comfort maakt nou ook weer niet extreem veel uit. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 06-09-2023 22:47 |
06-09-2023 23:11:13 | ||
---|---|---|
AJT
![]() |
Zijn daar kostenberekeningen van, wat het kost om die ICMs rijvaardig te houden? |
07-09-2023 00:18:00 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Intern zeer waarschijnlijk wel daarbuiten kan je wel vergeten ;) |
07-09-2023 06:58:23 1 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Daar denken we als dagelijkse gebruikers van deze treinen wel anders over.... |
07-09-2023 08:09:52 2 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dan wacht je een kwartiertje op de 500/600/1700/11700... |
07-09-2023 08:51:18 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Ach, pas moest ik helemaal van Utrecht Centraal naar Den Haag staan met 7/8 bakken ICMm in de spits ofzo.. Dan heb ik toch wel liever sprintermaterieel waar genoeg capaciteit is zodat je tenminste kunt zitten... Staan is helemaal waardeloos. 😉 Laatst bewerkt door Anoniem9 op 07-09-2023 08:51 |
07-09-2023 14:18:17 | ||
---|---|---|
Jorn
![]() |
Quote Waar nog bovenop komt dat je naar mijn mening ook veel prettiger staat in het meeste sprintermaterieel dan het intercity materieel, dus als het dan toch staan wordt heb ik ook liever een sprinter. |