28-04-2023 11:43:55 2 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Quote Ik vraag me dan af waarom je zoiets dan niet van te voren aangeeft. Dit had je met enig realistisch inzicht kunnen verwachten. Als NVBS/BE heb je gezien de weersverwachting en daarbij opgeteld dat er niet zo heel veel ritten meer zijn de laatste jaren wel een hele foute inschatting gemaakt. |
28-04-2023 12:03:49 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Ik vind dit eigenlijk geen fout van de NVBS. Want wat moet die dan doen - ze kan buitenstaanders toch niet verbieden om te komen fotograferen? Of verkeersregelaars inhuren? Neuh, dit lijkt me eerder te wijten aan alle fotografen die als een kip zonder kop (goede beschrijving van mdeen) achter dit soort ritten aanjagen. |
28-04-2023 12:16:05 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
Quote Ik doelde meer op je 'massa's' opmerking. Kippen zonder kop doe je niet zo heel veel aan. Maar ook dat wordt hier imho sterk overdreven. Co kan ik niet over oordelen, verdere voortgang van de rit ging allemaal netjes, maar dat was ook zonder stop van de trein. Overigens krijg je naar mijn mening vaak geen mooie foto's van fotostops, ik ga juist op zoek naar plekken waar die treinen lekker doorheen karren en het liefst met nog wat natuur, dal, berg en authentieke huizen :) Ik ben hier overigens als 'niet-deelnemer' ook niet meer van plan op te reageren. Want we zullen het op dit punt toch niet eens worden. (iets met koe kont en realisme ontbreekt wel wat bij sommigen in dit topic en zaken worden sterk overdreven gesteld) Laatst bewerkt door edegroot op 28-04-2023 12:19 |
28-04-2023 13:10:08 | ||
---|---|---|
hubertus1
![]() |
Nu is dan misschien de veiligheidsmanager de kwaaie pier, maar in het verleden een aantal keren een NVBS-excursie meegemaakt en was die keren wel min of meer standaard dat geplande fotostops vervielen, om wat voor reden dan ook. Ik heb daar zelf geen problemen mee, omdat ik nooit zo zit te wachten op de foto's vanachter de fotolijn, maar kan me de frustratie van deelnemers die er anders inzitten wel begrijpen. Jaren geleden al eens de tip gegeven dat je beter bij weinig gecommuniceerde stops een extra stop kunt toevoegen, dan bij veel gecommuniceerde een deel te schrappen. |
![]() |
advertentie |
28-04-2023 15:27:40 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Ja, ben ik het mee eens. Ik ben zelf niet meegereden en wilde ook niet kijken/fotograferen, dus ik heb verder ook geen recht van spreken. Wilde alleen maar aangeven dat ik zo'n beslissing begrijp als er heel veel mensen achter zo'n trein aanjagen. Maar of dat zo was, weet ik natuurlijk ook niet. |
28-04-2023 16:18:28 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Het enige om te voorkomen dat liefhebbers van ouder materieel op de vrije baan,zich zullen plaatsen in een berm of wat ook ,voor een redelijk zeldzame foto,is zorgen dat er geen info meer openbaar word. |
28-04-2023 17:35:17 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ooit spotte en fotografeerde ik ook. Ik kiekte ooit zelfs alle sloopbakken en slooploks. Dat waren zeker niet allemaal unieke foto's en ook niet zulke actuele. Kijkend in diverse bladen staan er ook wel wat mindere platen in, maar de redactie van een blad is ook wel uit op gelikte plaatjes. Ik snap dus dat je daarvoor je best wilt doen. Wat een gelikte plaat is, daarover verschillen de meningen nogal. En bij historische artikelen zijn we meestal blij als ergens ook maar een enkel zeldzaam plaatje van is, ook al is dat niet naar de laatste opvattingen van schoonheid. De meesten maken echter een plaatje voor zichzelf. |