17-07-2022 15:08:56 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Er is nogal een verschil in medewerkers beoordelen en via een automatisch systeem toezicht houden op hun werk. Dat laatste is ook niet zonder meer toegestaan in Nederland dus het lijkt me sterk dat het bij vrijwel iedere andere baan gebruikelijk is. |
17-07-2022 21:56:37 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Valt het niet controleren van reizigers op lange stukken niet gewoon onder 'werkweigering'? |
17-07-2022 22:59:08 1 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Meer dan hoogste tijd dat daar verandering in komt. Hebben bepaalde personeelsleden dan wat te verbergen ? Iemand welke gewoon (lees: goed of uitstekend) zijn/haar werk doet heeft niets te vrezen binnen een proffesionele organisatie. Laatst bewerkt door PKP op 17-07-2022 23:00 |
18-07-2022 10:17:24 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Er hoeven toch ook helemaal geen automatische controlesystemen te worden opgetuigd? Gewoon steekproeven laten nemen door ingehuurde controleurs die als normale reizigers een hele dag door Nederland treinen. Bijvoorbeeld studenten en gepensioneerden die zoiets als bijbaantje doen. Die houden dan bij in welke trein ze zaten en of daar een conducteur voorbijkwam. Zo doen veel andere Europese landen het ook. Ik zie niet in waarom een conducteur mij als reiziger wél mag aanspreken op een verkeerd vervoersbewijs, maar zélf niet gecontroleerd mag worden.
Laatst bewerkt door brun op 18-07-2022 10:19 |
![]() |
advertentie |
18-07-2022 10:20:29 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Tegenwoordig wordt er bij controle in de trein een controletransactie weggeschreven naar de OV-chipkaart. De railpocket onthoudt het kaartnummer, en bij het uitchecken leest het poortje/paaltje deze transactie weer uit. Dit wordt o.a. gebruikt voor fraudedetectie. Je zou hieraan functionaliteit kunnen koppelen om de controlekans per reisrelatie te bepalen. Kijk naar het totaal aantal reizen A-B, en kijk naar het aantal reizen A-B waartussen een controletransactie is gevonden op de OV-chipkaart. Deel dat door elkaar en je hebt een % trefkans conducteur zonder dat je 'meet op de man'. |
18-07-2022 10:25:22 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Mij staat er iets van bij dat ik in het mijn ov chipkaart account het eens heb gezien dat ik gecontroleerd ben geworden. |
18-07-2022 10:50:25 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Maar dan weet je nog niet welke personeelsleden hun werk wel doen en welke niet. Dat is nou juist het mooie aan meten op de man. |
18-07-2022 15:04:56 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Quote Dat is (of was) bij Arriva. |
18-07-2022 15:09:40 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Zag ik afgelopen week ook nog bij de NS ( op mijn Business Card ). Zichtbaar op de "oplaadpaal" van het station. |
23-07-2022 01:08:28 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Klopt,is al een tijdje |
23-07-2022 20:28:16 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Ook NS schrijft deze actie al een jaar of 5 weg, met een identificeerbaar nummer van de RailPocket (en opvolgers). NS gebruikt deze niet intern als controlemiddel voor haar personeel om eerder genoemde redenen. Technisch hoeft het allemaal geen probleem te zijn natuurlijk. Van daadwerkelijke bonussen bij de NMBS ben ik niet op de hoogte, wel dat men "in Brussel" inderdaad de hoeveelheid activiteit op de kaartlezer kan en mag volgen. Laatst bewerkt door Amazonous op 23-07-2022 20:28 |
27-07-2022 18:19:48 | ||
---|---|---|
Zabky
![]() |
Vandaag werd intern bij NS aangekondigd dat er per wijzigingsbladen september en/of oktober een uitgedunde dienstregeling gaat komen. Dit in verband met het personeelstekort. Meer specifieke informatie werd helaas niet gegeven.
Nu word er nog kort van te voren opgeheven/uitgedund. Vanaf september/oktober is dat als het goed is dus niet meer nodig omdat er dan een aangepaste dienstregeling gereden gaat worden. Laatst bewerkt door Zabky op 27-07-2022 18:20 |
27-07-2022 18:46:04 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
En mag je het dan (al) hier neerzetten? |
27-07-2022 18:55:08 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
In de begeleidende mail stond het volgens mij net even anders. Nl: Doordat NS een uitgedunde dienstregeling rijdt zijn er diensten komen te vervallen en zijn de diensten ietwat langer geworden. Laatst bewerkt door Oldskool op 27-07-2022 18:56 |
27-07-2022 20:59:41 | ||
---|---|---|
Zabky
![]() |
Quote Ik zie geen probleem bij het uitten van deze informatie. Niet alle interne informatie is bedrijfsgevoelige geheime informatie. NS zou er goed aan doen zo snel mogelijk met een persbericht te komen. Je kan niet vroeg genoeg zijn met het informeren van je klanten over het beperken van de dienstverlening. @oldskool; ik heb geen begeleidende mail gezien. Weet ook niet waar je op doelt. Laatst bewerkt door Zabky op 27-07-2022 21:34 |
27-07-2022 21:24:21 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
De info stond in de mail waar als bijlage het rooster zat. Bij ons krijgen we rooster(s) via de mail π |
27-07-2022 21:36:13 1 | ||
---|---|---|
Zabky
![]() |
Ah top, nu snap ik je bericht! |
27-07-2022 22:02:27 2 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Op 16 juli was dit al reeds bekend gemaakt: NS is druk bezig om te kijken of het mogelijk is om dit najaar verder af te schalen. Dat zegt Tjalling Smit, lid van de Raad van Bestuur. Veel personeel bezwijkt haast onder de werkdruk, het grote aantal dienstwijzigingen en voor opleidingen, herinstructie en verlof is geen plek meer. Het nog verder dan nu afschalen van de treindienst in het najaar wordt nu als serieuze optie onderzocht. |
30-07-2022 14:54:41 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Opvallend is dat op zondag 31 juli in het noorden bij Arriva de RS treinen soms minder dan eens per uur zullen rijden. (Eens per 2 uur een trein) Laatst bewerkt door spurt2244 op 30-07-2022 14:55 |
30-07-2022 16:44:32 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Dat is zelfs vandaag al het geval. |
30-07-2022 16:52:33 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Ja ook vandaag zijn er al van dat soort gaten. Morgen nog meer omdat veel diensten op zondag normaal al een uursdienst is. |
30-07-2022 16:56:50 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Wanneer komen de gevolgen voor het niet voldoen aan de concessieverplichtingen? |
30-07-2022 16:57:19 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Mss een open deur, maar zijn de mensen ziek door corona of met ontslag gegaan? Peter |
30-07-2022 18:12:14 | ||
---|---|---|
chris24
![]() |
Quote Heel veel machinisten zijn overgestapt naar de NS, normaal gesproken kon Arriva dit oplossen met zij intredes en werklozen maar door Corona zijn die er niet meer. Echter heeft Arriva bij de provincies een betere imago dan de NS. Laatst bewerkt door chris24 op 30-07-2022 18:12 |
30-07-2022 18:18:20 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Bedankt voor je antwoord , maar ik bedoelde vooral het NS bedrijf , omdat ook zij treindiensten moeten inkrimpen . Veel bedrijven hebben een personeels tekort ,maar ik dacht dat daar geen ontslagen zijn gevallen, maar mss wel vrijwillig zijn vertrokken. Peter |
30-07-2022 18:23:08 | ||
---|---|---|
chris24
![]() |
Quote NS heeft veel minder nieuwe aanwas binnen gekregen dan verwacht ze hadden in 2021 een instroom van 550 machinisten gepland maar er zijn er maar 220 maar gevuld. Terwijl NS al veel beter betaald dan andere bedrijven waar NS mag vergelijken op de arbeidsmarkt. Wat binnen is gekomen in 2021 waren voornamelijk Piloten die treinmachinist zijn geworden. Laatst bewerkt door chris24 op 30-07-2022 18:24 |
30-07-2022 18:35:07 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
En van die piloten, die via een sociaal plan bij hun vorige werkgever vertrekken moesten, zijn een aantal ook weer terug gegaan. |
30-07-2022 20:35:35 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Ik neem aan een grapje... Over hoeveel piloten hebben we het dan ? De tekorten zijn vooral ontstaan omdat voor veel rijdend personeel het na hun 60ste levensjaar wel leuk is geweest na zo'n 40 jaren werken met dubbele onregelmatigheid. Een paar mooie sociale regelingen geven dan bijna altijd het laatste zetje. Zeer veel personeelsleden waarvan NS dacht er nog 5 jaar of meer plezier van te hebben, zijn vertrokken, zo vernam ik..... Laatst bewerkt door PKP op 30-07-2022 20:39 |
30-07-2022 21:26:16 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Quote Afwachten, het zal denk ik niet het laatste weekend zijn met problemen bij Arriva in het noorden. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-07-2022 21:30:40 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Quote En Arriva heeft wel nieuw personeel compleet opgeleid maar die mogen niet rijden omdat het ILT traag is met het afgeven van machinisten vergunningen. |
31-07-2022 01:28:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Maar dat afzwaaien is natuurlijk niet iets van dit jaar, maar van al van alle tijden zolang als dat volgens de CAO mogelijk is. |
31-07-2022 08:32:55 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Quote Niet heel opvallend meer toch? Dit gebeurt al sinds half juni, vooral in de weekenden. Ook op de Gelderse lijnen trouwens. Al lijken de reizigers er tegenwoordig hier weer wat beter van af te komen. |
31-07-2022 09:27:40 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Hoe gunstiger de regeling Thom, hoe meer gebruik er van gemaakt kan worden, immers de financiële drempel wordt dan kleiner, of is zelfs weg. Zo kunnen medewerkers bij NS welke in 2023 weg willen, financieel gezien dit nog beter in 2022 doen, zo heb ik mij laten vertellen. Maar niet elk OV bedrijf heeft natuurlijk dit soort nette regels, daar moet men door tot ongeveer 67...... |
31-07-2022 10:56:29 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
De trein, tram, metro en bus vervoerdes weten toch wanneer er een grote hap met pensioen gaat. Dan zou ik als vervoerder toch ruim op tijd met werving en opleiden met rijdend personeel beginnen. Dan hoef er ook niet gejammerd worden dat er geen personeel is voor te rijden en er diensten uit vallen. Laatst bewerkt door john2 op 31-07-2022 11:28, reden: Typfout hersteld |
31-07-2022 11:08:59 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Dat geldt dus niet alleen voor NS medewerkers maar voor alle medewerkers welke aangesloten zijn bij Rail en OV En uiteraard valt dat gewoon te lezen op hun website. Even naar Nieuws > Alle nieuws en flexpensioen klikken Laatst bewerkt door Oldskool op 31-07-2022 11:13 |
31-07-2022 11:15:58 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Tuurlijk weten ze dat. Moet je wel geschikte kandidaten kunnen werven, en, niet geheel onbelangrijk, dat die kandidaten ook slagen voor de opleiding. Momenteel is het vinden van (geschikt) personeel een maatschappij breed probleem. Of zouden die andere bedrijven ook te laat begonnen zijn met hun wervingscampagnes? |
31-07-2022 15:30:35 1 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Het vinden van werknemers is in vele beroepen al een enorm probleem, het vinden van veigheidsgeschikt personeel een nog veel grotere uitdaging. Als gunstige regelingen dan zorgen voor een onverwachts grote uitstroom, heb je als bedrijf een probleem. En dan nog opleiden, landelijk is er alleen bij NS al een tekort aan 200 mentormachinisten. |
31-07-2022 23:21:54 5 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
NS liep ook voor corona al flink achter met werving, toen door bewuste keuzes van het managment. Door een verharding van het managment is de bedrijfscultuur hard afgezakt, met o.a. als gevolg steeds minder snipperverlof mogelijk, steeds minder kans op gegarandeerde vakantie in de gewenste periode, onmenselijke behandeling van mensen die fulltime werken maar met medische beperking. Daarnaast de nog immer groeiende agressie tegen het personeel, beperking van contact met bijsturing (formeel teruggedraaid maar in de praktijk lang niet altijd), diensten worden constant aangepast op de dag, zg. wervingsacties met bonussen blijken in de praktijk een facade doordat mensen om de gekste redenen afgewezen of pas na maanden eens reactie krijgen van NS (en dus al elders werk hebben gevonden) .... En zo kan ik nog wel even doorgaan. NS zelf heeft deze steeds hopelozer wordende situatie al veroorzaakt ruim voor dat covid-19 op de mens oversprong, de oorzaak van de chaos zit in het wanbeleid wat ook al voor dat Rintel even aan het roer kwam is ingezet en nog steeds onbegrenst wordt uitgeoefend. |
01-08-2022 07:32:23 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Naast dat tijdens de corona-periode de wervingscampagnes compleet stil gelegd zijn bij vrijwel alle OV-bedrijven, wat op korte termijn wellicht logisch was, maar op (middel)lange termijn sowieso problemen op ging leveren... |
01-08-2022 09:36:16 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Maar wel gewoon de 10-minutentrein er in dec 21 doorheen duwen wat extra personeel kost .... |
01-08-2022 09:56:59 | ||
---|---|---|
chris24
![]() |
Dan zou NS echt niet lang zonder een topman/vrouw kunnen zitten. Heb wel 1 vraag misschien weet iemand dat hier, stel er wordt iemand voor gedragen als niet CEO maar de OR adviseert negatief, hoe lang moet NS wachten tot dat die persoon aan de slag kan? (Kijk maar naar Rintel die ondanks negatief OR advies na 3 maanden aan het werk kon) |
01-08-2022 10:51:39 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Een advies is niet bindend |
01-08-2022 11:15:32 1 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Als het echt zo erg is, en nog belangrijker, je ergenissen neem het over van je werkvreugde, dan zou ik naar een andere functie, of misschien nog beter, naar een andere werkgever op zoek gaan. Met zo veel ergenissen en een schijnbaar bedorven werksfeer wil je toch niet tot je pensioen dag in, dag uit doorgaan...... |
01-08-2022 11:19:40 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Als er veel NS personeel die door ergenissen vanwege de slechte werksfeer naar een ander functue binnen de NS of naar een andere wergever vertrek rijden er onderhand helemaal geen NS treinen meer. |
01-08-2022 11:31:26 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Quote Precies, daar snap ik dan ook niets van. Alles gaat gepland binnen dat bedrijf. Maar je ziet dat het aan overzicht ontbreekt en projectjes aangedreven door in hun jeugd te verwende jongetjes wel door moeten gaan. Maar dat geldt niet allees NS. |
01-08-2022 11:57:07 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Nu scheelt het gelukkig wel, onder de collega's zelf is de werksfeer uitstekend. Wat er buiten gebeurt, daar is nog wel wat verbeteringen te boeken. |
01-08-2022 11:59:33 1 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote "in hun jeugd te verwende jongetjes" Wat is dat nou toch weer voor een rare opmerking? |
03-08-2022 12:37:22 1 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Noodplan NS: Met een extra premie gaat NS bij het nu Fulltime werkende rijdende personeel proberen om deze werknemers (nog) meer uren te laten werken om zo de tekorten onder het personeel wat te verminderen, ondanks dat NS en bonden aangeven dat de werkdruk al erg hoog is. Zou het werken ? |
03-08-2022 12:38:58 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Quote Nee, zeker niet op de lange termijn. |
03-08-2022 13:50:27 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Quote Deels omdat triest genoeg er altijd mensen zijn die door omstandigheden het extra geld goed kunnen gebruiken, des te eerder zijn ze geen klant meer van NS' eigen afdeling schuldsanering of voorkomen daar klant te worden. |
03-08-2022 15:35:10 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Nee, alleen mensen aan het begin van hun leven/carrière geven veel om geld. Later gaat men inzien dat vrije tijd (en gezondheid) veel kostbaarder zijn in het leven. |
03-08-2022 16:08:41 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat lijkt mij 100 % een vorm van zelfprojectie. Niks mis mee, maar het is zeker geen algemene waarheid. En meer on topic: ik weet zeker dat er talrijke mensen zijn die het ook leuk vinden om dat F1-treinencircus eens mee te maken, en mensen die gewoon graag werken. |
03-08-2022 16:14:51 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Genoeg mensen bij de NS die graag 40 uur (of meer) zouden willen werken maar daar de mogelijkheid niet toe hebben. Dan is dit toch een mooie kans, zeker als je geen hekel hebt aan je werk en het geld goed kan gebruiken.
Voor de lange termijn is er echt wel een andere oplossing nodig. Laatst bewerkt door VIRMm1 op 03-08-2022 16:15 |
05-08-2022 10:47:44 | ||
---|---|---|
sm@rkie
![]() |
Quote er zijn genoeg mensen die al hebben gereageerd op die berichten of je kunt komen werken "voor zandvoort". |
![]() |
advertentie |
05-08-2022 11:41:39 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Maar naar schubbekutteveen is toch veel leuker, daar komt een machinist of conducteur niet vaak. In de regel wordt er juist enorm geklaagd, bij 2 ritjes Haarlem <> Zandvoort achter elkaar, zo hoor je vaak op het perron...... En er nu vrijwillig de hele dag willen rijden, wat eigenlijk je vrije dag was π |
05-08-2022 11:50:14 | ||
---|---|---|
Zabky
![]() |
Mijn ervaring van vorig jaar is dat er sowieso f1 fans in mijn trein zaten. Ook richting schubbekutteveen. In tegenstelling wanneer er voetbal'fans' in de trein zitten was het afgelopen jaar erg gezellig na afloop van de wedstrijd. |
05-08-2022 11:52:18 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
Ik zag voorbij komen dat al 1 van de maatregelen vanaf september wordt dat de 6000 serie 1x per uur naar Ht gaat en 1x per uur naar Tl. Zie je niet vaak dat een serie zo opgesplitst wordt. |
05-08-2022 12:00:39 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
De series 4400 en 5500 zij al meerdere keren van een halfuursdienst naar een uursdienst gegaan. Zo nieuw is dat nu ook weer niet. |
05-08-2022 12:29:34 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Dat is niet wat Steen zei. |
05-08-2022 12:40:49 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ik vraag mij nu al een paar weken af waarom er op zaterdag zo veel wordt opgeheven en op zondag dan in 1 x weer t meeste rijdt. |
05-08-2022 12:45:09 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Op zaterdag rijden er meer treinen dan op zondag. |
05-08-2022 12:47:12 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
En wellicht dat er op zondag wat meer personeel bereid is extra te werken in het kader van de "rode zondag". |
05-08-2022 12:48:57 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
En vergeet de dubbele bezetting van treinen na 22:00 |
05-08-2022 13:22:37 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Oh, wacht ik heb het inderdaad verkeerd begrepen. De 6000 wordt een serie met twee bestemmingen. Ik had de 6000 en 6900 in gedachten. |
05-08-2022 13:40:39 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Juist vaak vernomen dat er op een "rode zondag" nou juist niet gewerkt behoort te worden. |
05-08-2022 15:39:48 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Quote Tsja, er was ook zeker een tijd dat rode zondagen bedrijfsmatig uit den boze waren. Maar met de huidige krapte moet je bedrijfsmatig iets en er zijn altijd collega's blij met de extra centen. :-) |
05-08-2022 16:01:54 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Daar zal een werkgever erg blij mee zijn, om te vernemen dat werknemers niet meer strijden voor hun sociale leven, maar dat blijkbaar alles te koop is voor een (minimale) vergoeding. Dan kunnen ze de zgn Rode Zondag en allerlei andere CAO bepalingen rond weekenden en roosters ook maar beter gelijk afschaffen. |
05-08-2022 16:39:20 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Reken er maar niet op dat er te pas en onpas rode zondagen uitbetaald worden. Dienstindelers moeten dat zo veel mogelijk voorkomen. |
05-08-2022 17:22:01 2 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Een dienstindeler kan helemaal geen Rode Zondag zomaar inplannen, zie de CAO. |
05-08-2022 18:17:06 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Je hoeft mij niet te vertellen hoe het werkt hoor. Als de medewerker akkoord is kan een rode zondag ingepland worden, maar de dienstindelers moeten zo veel mogelijk zo plannen dat het voorkomen wordt. |
05-08-2022 18:56:25 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
En even puur uit interesse, moet een dienstinleder dit dan zien te voorkomen in het belang van de medewerkers of in het belang van het bedrijf (lees financieel)? |
05-08-2022 19:01:52 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Dat eerste. Een rode zondag mag niet. Wanneer er toch gewerkt wordt staat daar een vergoeding tegenover. |
05-08-2022 19:08:28 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Okee duidelijk |
05-08-2022 19:09:04 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dan mag het dus wel |
05-08-2022 19:30:32 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
In overleg kan veel. Maar zo voor de vuist weg plannen, zonder overleg, dat mag dan weer niet |
05-08-2022 19:30:54 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Je mag in de Formule 1 niet met 4 wielen over de witte lijn. Doe je dat wel, staat er een straf voor. Mag het dan ineens ook wel? |
05-08-2022 19:36:24 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Juist niet, want met afschaffen vervalt ook de toeslag voor het wel werken op een rode zondag en dat maakt het een stuk interressanter om positief te antwoorden op de vraag. |
05-08-2022 20:00:10 1 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Precies, dat bedoelde ik ook. Verder, de medewerker krijgt een aantekening in zijn/haar personeelsdossier, dat deze afstand heeft gedaan van zijn/haar rechten. En dat wordt niet voor niets gedaan. |
05-08-2022 20:02:50 6 | ||
---|---|---|
aaron
![]() |
Ik begin dat gezwam van jou aardig zat te raken. Diverse keren rode zondagen gewerkt en nog nooit enige aantekening daarover in mijn personeelsdossier terug kunnen vinden |
05-08-2022 20:07:33 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Wat is een rode zondag? Vrijwillig (extra) werken op een dag dat je volgens je rooster vrij bent? |
05-08-2022 20:11:21 3 | ||
---|---|---|
aaron
![]() |
De derde zondag die achtereen gewerkt wordt, wordt rode zondag genoemd. Er mag inderdaad niet op geroosterd worden , maar als je vrijwillig toch gaat werken staat daar een extra vergoeding tegenover |
05-08-2022 20:13:38 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Quote Je kan het terugvinden in DiSysWeb als je het per se wilt zien. Bij iedereen die ooit een rode zondag heeft gewerkt staat dat deze persoon afgezien heeft van het recht op de rode zondag. Je dienstindeler kan dit herstellen als je dat per se wilt. Niet dat het ook maar iets uitmaakt overigens. Je wordt niet opeens op een rode zondag ingepland omdat je dat ooit een keer gedaan hebt. En voor de meelezers: normaal gesproken zal rijdend personeel maximaal 2 zondagen achter elkaar werken. De derde zondag wordt de rode zondag genoemd. Dan zou je dus sowieso vrij moeten hebben, maar mocht je akkoord gaan met het werken op die dag, dan staat daar dus een financiële bonus tegenover. Laatst bewerkt door mtlx op 05-08-2022 20:14 |
05-08-2022 20:16:02 | ||
---|---|---|
aaron
![]() |
Exact. En dat heeft dus niets met je personeelsdossier te maken. |
05-08-2022 20:16:44 1 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Quote Ik vroeg niet voor niets in wie zijn belang de dienstindeler dit zoveel mogelijk moet vermeiden... Er lijkt mij altijd een verborgen agenda. Ik heb genoeg voorbeelden gezien van NSR personeelsleden waarbij in hun dossier staat dat ze vrijwillig afstand deden van hun rode weekend. Dus gezwam van PKP? Die heeft wel degelijk gelijk. Dat aaron dit zelf niet mee heeft gemaakt zegt natuurlijk niet gelijk dat het niet gebeurt Laatst bewerkt door Kopspoor op 05-08-2022 20:18 |
05-08-2022 20:16:59 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
DiSysWeb is geen personeelsdossier. πEn daar staan ook bij mij geen aantekeningen is over de extra gewerkte zondagen. Laatst bewerkt door Oldskool op 05-08-2022 20:19 |
05-08-2022 20:19:29 1 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Het was niet in DiSysWeb π het heeft ook de nodige opschudding veroorzaakt overigens. |
05-08-2022 20:19:52 | ||
---|---|---|
aaron
![]() |
Quote
|
05-08-2022 20:21:43 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Enige reden waarom ik kan bedenken dat het in het p-dossier staat, is om de beoordeling de onderbouwen. En dan vraag ik mij af wat er zo erg aan is dat er vermeld staat dat jij vrijwilliger extra gewerkt hebt en daarmee je beoordel positiever uitvalt |
05-08-2022 20:23:15 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Quote Het staat onder persoonlijke gegevens, samen met jouw keuzes voor CF/CO dagen. De vanaf-datum die er staat is de eerste keer dat je afgezien hebt van een rood weekend. Er is dus geen lijstje met welke rode weekenden je gewerkt hebt of iets in die richting, alleen een indicator voor de dienstindeler of je er ooit van af hebt gezien. |
05-08-2022 20:25:55 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Ja? Vertel. Heb er tot op heden niks over vernomen. |
05-08-2022 20:26:22 1 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Nou de NS is inmiddels wel het bedrijf geworden die je daar niet voor zal belonen als je bijvoorbeeld daarna ziek thuis komt te zitten met een burn out ofzo, dat geldt ook bij de verkoop van je WTV dagen overigens π |
05-08-2022 20:27:43 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Dan zal onze did het vast niet bijhouden, want ik heb het nog nooit gezien. Doet er verder ook niet toe, en heeft ook niets met opvallende zaken van 6 augustus te maken π |
05-08-2022 20:28:02 1 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Quote En jij weet overal vanaf wat er binnen NS gebeurt? Interessant π |
05-08-2022 20:29:01 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Ervaring, aanname of van horen vertellen? |
05-08-2022 20:30:44 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote Als er ergens in het bedrijf ophef over is, zoals jij suggereerde over DiSysWeb, dan weet iedereen binnen het bedrijf dat wel. |
05-08-2022 20:31:04 1 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Quote Geen van die drie, maar zelf zien gebeuren bij directe (ex) collega's |
05-08-2022 20:41:01 1 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Quote Ik suggereer juist dat het daar niet stond maar in het personeelsdossier. Er is een TM op een standplaats geweest die dat wel deed, en na tussenkomst van de MSO is dit uiteindelijk ongedaan gemaakt. Blijkbaar is dat op jouw standplaats niet voorkomen (gelukkig) |
05-08-2022 20:52:44 3 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Overigens zijn de bonden ook erg tegen het vermelden van een gewerkte Rode Zondag. Ze hebben jaren en jaren gestreden voor een sociaal rooster, waar de Rode Zondag deel van uit maakt. Dat personeelsleden nu de CAO opzij schuiven en op hun verworven Rode Zondag gaan werken, valt dus niet in echt goede aarde. Mede omdat dit dus wordt geregistreerd...... Later kunnen die registraties natuurlijk worden gebruikt, het gevolg kan je dan raden. |
06-08-2022 00:43:22 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Gelukkig beschrijft een CAO alleen wat jij en de werkgever kunnen verwachten van elkaar, en verbied het je niet om wel wat extra's te doen met vrijwillige instemming. |
06-08-2022 09:55:51 1 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Prima, maar ga als personeel dan zeker ook niet staken en/of actie voeren voor betere sociale roosters, betere verlofverstrekking, om-en-om weekend werken, minder lange diensten en wat lagere werkdruk als dat personeel er zelf voor kiest hun verworven rechten overboord te gooien in ruil voor een minimale vergoeding. En daarbij, de extra gewerkte uren zullen toch in tijd moeten worden teruggegeven, en wel op korte termijn, waardoor de VTA problemen alleen maar groter en groter worden en de tekorten aan personeel nog verder toenemen......... |