Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
![]() |
17-06-2023 17:58:46 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Het hele interieur zal alles bij elkaar ook wat wegen. Grote watertanks, een watereinigingssysteem, een veel grotere omvormer. Ik denk niet dat er iets aanvullends beschermd is |
17-06-2023 21:24:30 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Sowieso en nog als, het rijtuig is eigendom van NS, en niet van het koningshuis
Grote kans dat NS eens heeft zitten rekenen hoeveel ton per jaar die 3 rijtuigen hun kosten aan onderhoud, te samen met het feit dat nu dus dure revisie benodigd is zal NS de regering hebben doen voorstellen te stoppen met die uitgave en gewoon wanneer nodig een stel uit de dienst te ontrekken en daarvoor te gebruiken.
Als je het zo stelt, dan gaat het alleen NS maar fors minder geld kosten juist... Laatst bewerkt door thom op 17-06-2023 21:25 |
18-06-2023 11:14:14 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Tirade ? Verder: Huurt het koninklijkhuis die rijtuigen alleen van NS,incl alle "vereiste" aanpassingen die al zijn gedaan ?? Laatst bewerkt door phantom op 18-06-2023 11:14 |
19-06-2023 09:23:44 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Stam 16509 staat terzijde als plukstam. Per wanneer precies weet ik niet. |
![]() |
advertentie |
19-06-2023 19:05:04 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Die vervoerde mij gisteravond nog als 1072. |
19-06-2023 19:47:22 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Quote Daar stond de 16504 gepland op... |
19-06-2023 22:01:10 | ||
---|---|---|
Talbot
![]() |
Quote Tot zover ik weet is de 16509 voor het laatst in dienst geweest op 8 juni, dus dan denk ik eerder dat je idd de 16504 mee gehad hebt. Laatst bewerkt door Talbot op 19-06-2023 22:01 |
20-06-2023 11:30:30 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
De ene ICR-Apmz die vandaag naar Brussel is gebruikt als begeleidingsrijtuig van de SR10 was 10-70 366, dus uit de BNL-stam 16476. |
20-06-2023 11:40:47 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ze komen allebei uit de 16476. Tweede is de 10 70 491. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 20-06-2023 11:41 |
17-07-2023 21:29:43 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
De samenstelling van de serie 1000 /900 bestaat uit meer Traxx + 9 ICR. Voor de serie 1100 werd ooit in het begin aangegeven dat er 19 Traxx en 90 rijtuigen waren. Ongeveer 9 stammen met 2 Traxx aan beide uiteinden met daartussen 9 rijtuigen. Ben al lang niet meer op de hoogte van de samenstelling met Traxx + ICR. Maar heb het vermoeden dat er meer stammen Traxx + 9 ICR zijn als ik naar de samenstelling op NS Reisplanner kijkt. |
17-07-2023 21:54:45 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Er zijn inderdaad ooit twee stammen verlengd tot 9 rijtuigen. Ik geloof nadat de 900 ging keren in Asd i.p.v. leeg via de Wgm waardoor er een stam minder nodig was. Sindsdien zijn er inderdaad meer 9-delige stammen dan 7-delige voor de binnenlandse dienst. |
17-07-2023 22:08:10 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Stammen 16239 en 16235 naast de 12 overige 16500 stammen ;) |
17-07-2023 23:13:55 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Zou het kunnen dat er nogmaals zo'n actie plaatsvind nu ICNG instroomt en er 186's ingeleverd worden aan de leasemaatschappij? |
21-07-2023 02:14:35 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
In de 1100 tel ik regelmatig 2 stammen met 7 rijtuigen,soms zelfs 3,vooral in het weekend |
21-07-2023 18:33:36 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Het moet toevallig lekker passen binnen de onderhoudsschema's van de verschillende stammen. De stammen krijgen beurt 1, volgend onderhoud beurt 2 enz. t/m beurt 8. Maar vandaag staat er een stam voor beurt 3 en morgen voor beurt 8, daar lopen de stammen niet gelijk in. Je kan ze dus alleen zonder al te veel bijwerk bij elkaar voegen als ze hooguit een beurt uit de pas lopen. Maar misschien gaan ze er deze keer wat pragmatischer mee om |
10-08-2023 10:39:05 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quote Vanmorgen door SR 1756 naar Ahgons gesleept. |
21-08-2023 16:36:09 2 | ||
---|---|---|
MennoSBB
![]() |
In dit Duitse artikel over de nachttreinplannen van TUI wordt gemeld dat GreenCityTrip samen met een leasemaatschappij 75 rijtuigen van de NS willen gaan kopen inclusief een optie tot de aanschaf van maximaal 250 rijtuigen. https://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-konsumgueter/touristik-wie-tui-den-nachtzug-profitabel-machen-will/29340610.html
Ze willen deze als zitrijtuigen in gaan zetten, maar zijn ook van plan om een deel om te bouwen tot slaaprijtuig. |
21-08-2023 17:19:44 | ||
---|---|---|
icened200
![]() |
Quote Dat zou mooi zijn. Maar hoelang duurt de toelating in Duitsland/Tsjechië? En als ze het willen verbouwen zal er ook weer bepaalde regelgeving voor zijn. Maar als NS al hun oude rijtuigen op deze manier kwijt kan is het mooi meegenomen. |
21-08-2023 23:00:32 | ||
---|---|---|
Astraea
![]() |
Zijn er uberhaupt nog rijtuigen met toelatingen voor Duitsland? De letter [D] heb ik al een hele lange tijd niet meer op het RIC-rooster gezien en als de Railwiki up to date is zou die toelating weg moeten zijn? |
21-08-2023 23:10:44 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
ICRmh is niet toegelaten in Duitsland nee, dat klopt. Of de hele 15kV installatie (of hoe je dat ook noemt) er ook uitgehaald is weet ik niet. |
21-08-2023 23:17:12 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
De installatie draaide gelukkig al niet op 15 Kv , maar voor Duitsland en soortgelijke landen met 1000 Volt. Daarvoor is een standaard omzetter nodig die de 4 in Europa gebruikelijke verwarmings spanningen aan kan en die zit in al het ICR ongeacht of ze wel of niet naar Belgie mogen momenteel. |
21-08-2023 23:19:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De omzetter van ICR is geschikt voor de 4 gangbare verwarmingsspanningen. |
21-08-2023 23:29:33 1 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote ICRm is uitgebreid getest onder 15kV in Vl na de proefedities van de revisie. Probleem zat er toen in dat er geen gesloten toiletsysteem in de rijtuigen zat en daarom er geen toelating voor Duitsland kwam. Die zit er inmiddels wel in dus zou te regelen moeten zijn. |
22-08-2023 18:42:42 1 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Op de HSL 1500VAC, op HRN 1500VDC, in België 3000VDC en in Duitsland 1000VAC Fun fact: men sloeg zich voor de pannenkoek dat al het binnenlands materieel bij de LT2 ook een spanningskeuze had gekregen voor de verwarming. Ze kregen immers niet anders dan 1500V en het maakt de verwarming niet uit of dat wissel of gelijk is. 200 rijtuigen voor janjurk een print en schakelwals met bijbehorend onderhoud. Uiteindelijk voor de verkoop is het dan wel weer handig ;) Laatst bewerkt door gose91 op 22-08-2023 18:45 |
22-08-2023 21:59:19 | ||
---|---|---|
Rid070
![]() |
Quote De omzetter vormt in deze wel een probleem omdat hij ondanks de testen die zijn uitgevoerd, de omzetters niet voldoen aan de (toenmalige) Duitse EMC norm. Los daarvan de omzetter werkt overgens wel op 1000 VAC 16,7 Hz |
05-09-2023 19:12:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Heden vandaag is weer een ICR-stam van de Wgm verhuisd naar Arnhem Goederen NS (dat langzamerhand knap vol moet staan trouwens). Loc was Strukton 1756, maar welke stam het betrof, is mij niet bekend. Iemand??
|
05-09-2023 19:28:44 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
16504 |
06-09-2023 01:53:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Om het maar weer eens de kant op de trekken waar het topic over hoort te gaan, de ontwikkelingen van ICR als materieel. Er zullen nu wat stammen aan de kant gaan, simpelweg door het verplicht moeten inleveren van een aantal Traxxen recent wat er voor zorgt dat er niets is om die ICR'en mee voort te bewegen. Laatst bewerkt door thom op 06-09-2023 01:53 |
06-09-2023 05:10:26 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Maar waarom zou je dan een 9-delige stam afvoeren, waar een 7-delige stam blijft doortuffen ? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-09-2023 08:05:31 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Omdat ze de slechtste stammen afvoeren. De stammen die "op" zijn. |
06-09-2023 17:48:57 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Wellicht een rare vraag. |
06-09-2023 18:18:21 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Zoals al eens eerder binnen dit forum aangegeven , is men al heel lang bezig geweest om stammen gelijk te maken naar "houdbaarheid" / lees revisie termijnen van met name draaistellen en wielassen. Stammen met de minste "restkilometers "gaan dan als eerste aan de kant. Goede of slechte rijtuigen binnen een stam ( voor zover al van toepassing) speelt eigenlijk niet mee, sterker van een aantal rijtuigen die nog lang mee kunnen wordt soms nog een Wc vloer in de BD hersteld vanwege de toegangkelijkheid voor minder validen. |
13-09-2023 16:31:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het RB Haarlem verwacht toch nog weer 3 rijtuigen voor herstel van slechte vloeren van balkons en toiletten, en eentje vooor herstel van daklekkage. Die laatste is de 82 982, de vloerkandidaten zijn de 20 217, 20 271 en 10 374. |
13-09-2023 16:38:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tegenover Treinreiziger.nl ontkent GCT dat het 75 ICR heeft overgenomen of al wil overnemen. Men is zich nog aan het orienteren, heet het.
|
13-09-2023 23:09:16 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Er stond ook "intentie tot" in het Duitse artikel en Treinreiziger.nl kwam zelf ineens met dat het al in kannen en kruiken was... |
10-10-2023 17:19:54 1 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
De SR10 wordt ergens in januari 2024 verwacht in Het Spoorwegmuseum. |
10-12-2023 18:43:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het is hier zo te zien nog niet doorgekomen dat de stammen 16424,16125 en 16126 eind november van de Wgm naar Ahgons zijn overgebracht. Bij dezen ;-) |
19-12-2023 02:33:14 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Op Ahgons staan een onbekend aantal rijtuigen met tcs ipv ns in het uic nummer. |
19-12-2023 08:13:30 | ||
---|---|---|
Sanderbin
![]() |
Dan heeft TCS ze toch uiteindelijk gekocht en zullen ze ze ombouwen voor nachttrein diensten. Hoeven ze niet meer die wagens uit Münster te gebruiken |
19-12-2023 08:26:19 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Volgens mij is het eerst de bedoeling ze in te zetten voor de dagtreinen naar Berlijn en Basel. Naar Berlijn zou in mei moeten starten, kaartverkoop vanaf februari |
19-12-2023 08:31:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Verbouwing tot ligrijtuigen of zo lijkt mij een project van jaren voor een gerenommeerde werkplaats. Het is geen bouwpakket 🤔. Dagtrein lijkt mij een stuk waarschijnlijker. |
19-12-2023 08:54:54 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Alleen nog even toelating in Duitsland (en Balgië en Frankrijk) regelen. Of nemen ze voor de treindienst naar Parijs, die in juni moet starten, andere rijtuigen? Laatst bewerkt door martijn op 19-12-2023 08:55 |
19-12-2023 10:44:11 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Studies in 1997 (!) wezen toen al uit, dat de bak, de ramen, de deuren etc. van ICR te zwak zijn voor confrontaties op hoge(re) snelheidstrajekten. Een eventuele reguliere dienst Amsterdam-Duisburg-Köln was toen daarmee ter ziele. Sindsdien zijn er alleen maar nieuwe eisen bijgekomen, waardoor zelfs rijden via het Ferngleis tussen Duisburg-Köln, de Mainzer Tunnel en de Katzbergtunnel volstrekt ondenkbaar zijn geworden. Waarmee allerlei "omleidingen" de reistijd alleen maar laten toenemen. |
19-12-2023 10:45:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Gaat dat over drukgolven? |
19-12-2023 10:52:54 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Maar de treinen van GoVolta zijn toch juist veel trager ingelegd ten opzichte van de huidige dienstregeling. En ze komen niet meer op de HSL. |
19-12-2023 11:11:08 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dat GoVolta ( of een ander) zelf niet harder wil rijden is niet het directe punt, de druk van een tegen trein met 200 of meer zal wel het punt zijn. Maar op de Nederlandse HSL werden ook b.v Thalys en Eurostar die 300 reden gepasseerd. |
19-12-2023 11:13:34 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Heeft het probleem niet met capaciteit te maken? Tussen bijv Düsseldorf en Köln waar zga alles 160+ rijdt zit men niet te springen om een langzame trein. |
19-12-2023 11:13:34 1 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Neemt niet weg dat ze volgensmij nog niet toegelaten zijn in Duitsland. Is dat veel werk met de huidige configuratie? |
19-12-2023 11:32:32 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Maar diezelfde rijtuigen rijden nu al 15 jaar op de HSL en komen ieder uur wel een Eurostar tegen? |
19-12-2023 11:35:16 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nu zal TCS bepaald niet over een nacht ijs gegaan zijn (het lijkt mij geen impulsaankoop), maar ik ben wel razend nieuwsgierig. |
19-12-2023 11:47:55 1 | ||
---|---|---|
Sanderbin
![]() |
Quote Nee oktober een jaar geleden had personeel al tegen mij gezegd dat ze de rijtuigen wilde kopen voor andere de Green City Trip en andere toekomstige diensten |
19-12-2023 12:06:12 1 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Quote Ik ben geen techneut, maar geloof wel dat dát het was toendertijd |
19-12-2023 12:07:12 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Quote 't ja...., daar heb je ook weer gelijk in........ |
19-12-2023 12:14:58 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Is de spoorafstand op onze HSL gelijk aan de spoorafstand waar men in 1997 dat onderzoek gedaan heeft? |
![]() |
advertentie |
19-12-2023 12:15:35 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Bedrijf achter GreenCityTrip, Flywise, zit ook achter GoVolta. |
20-12-2023 13:09:54 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Quote En de blauwe NS logo's op de zijkant afgeplakt met gele stickers; en op sommige ook het logo "Trein charter". |
20-12-2023 15:45:26 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
De TCS rijtuigen zijn dan inmiddels weg van Ahgons. Vandaag stonden daar volgens mij vier stammen, te weten: 16125, 16126, 16424 en een onbekende stam (wrs 7 delig). Alle rijtuigen die ik kon zien droegen NL-NS opschriften. |
20-12-2023 15:59:57 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Het tweede en derde transport bestonden beide uit 15 rijtuigen, waarvan twee stuurstand. |
20-12-2023 17:26:49 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
45 rijtuigen die weer overgebracht (of beter gezegd teruggebracht) zijn naar de Watergraafsmeer. |
20-12-2023 19:51:01 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
*Jens 😉 |
20-12-2023 20:23:10 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Euh, oeps. Je hebt gelijk, dat moet idd Jens zijn (vervloekte autocorrect....)😊 |
20-12-2023 23:06:20 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Zou de stuurstand overigens nog gebruikt kunnen of mogen worden om een 1700 te bedienen? |
21-12-2023 00:51:47 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Daarvoor ontbreken de bijhorende stuurstroomkabels tbv de 1700'en onder alle rijtuigen helaas, die plek is overgenomen door andere kabels. Laatst bewerkt door thom op 21-12-2023 00:52 |
24-12-2023 11:43:47 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
En zijn dat kabels voor de HSL-diensten, of kun je ze ook weer terugverbouwen? En wat zou TCS anders met die stuurstanden willen? |
24-12-2023 12:10:38 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Quote Het kan natuurlijk zijn dat de stuurstandsrijtuigen zaten inbegrepen in de tranches van 75 rijtuigen die NS aanbood. En je kan de stuurstanden eventueel ook wel gebruiken als normaal rijtuig, zoals NS ook deed. Inbouw van PZB + eventuele overige systemen zal waarschijnlijk niet goedkoop zijn, en de winst op lange internationale verbinden is beperkt (tov korte verbindingen waar je veel meer keert). |
24-12-2023 12:17:11 1 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Van de cabine kun je natuurlijk ook andere dingen maken. Een hokje voor de conducteur/trainmanager, bagage-/fietsenruimte of een dure coupé met uitzicht😜. |
24-12-2023 12:18:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ware het niet, dat juist een BDs achter de cabine al voorzien is van een Hc ruimte en bagage afdeling ;) |
24-12-2023 12:20:39 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat kan weer omgebouwd worden in extra baggageruimte. Of misschien zelfs een soort suite voor mensen die met wat meer luxe willen reizen. |
24-12-2023 12:22:02 | ||
---|---|---|
R-E-Mg
![]() |
Quote Ik heb me altijd afgevraagd of je hier geen rondlopende loungebank in kwijt zou kunnen |
24-12-2023 13:10:40 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Quote Voor de pluk? Laatst bewerkt door BVisser op 24-12-2023 14:04 |
24-12-2023 13:21:01 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Gezien het feit dat TCS een grote hoeveelheid aan 1700'en en 101's heeft, lijkt me dat ze met locwissels gaan werken. Dan heb je weinig aan een stuurstand buiten Nederland. |
24-12-2023 13:44:11 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
In de dienstregelingen van GoVolta die recent gepresenteerd zijn is te zien dat de trein naar Berlijn tijd heeft voor een locwissel. De treinen naar Kopenhagen, Basel en Parijs is geen locwissel opgenomen (in ieder geval niet bij de Nederlandse grens). TCS rijdt ook veel (party)treinen in Duitsland i.s.m. Duitse partijen. |
24-12-2023 15:28:12 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Een stuurstandrijtuig zou logisch zijn i.c.m. een 1700, het scheelt wat gedoe met locs omlopen. Maar afgaande op de dienstregeling zoals deze bij de ACM is ingediend gaat dat niet gebeuren: voor de Berlijnen kloppen de tijden in Bad Bentheim niet, en bij de Baselaar is de stop in Venlo sowieso te kort voor een locwissel. Ik vermoed dat er voor de Parijs-trein een locwissel zal zijn in Antwerpen (stationnement van 17 minuten), maar voor de Kopenhagen-trein is het me niet duidelijk. Ik zie nergens lange stationnementen, maar naar mijn weten zijn er geen locomotieven met een DK-D-NL-pakket? Laatst bewerkt door AlexNL op 24-12-2023 20:09 |
24-12-2023 18:30:51 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat laatste is een kwestie van vraag en aanbod. Maar een nieuwe versie toelaten kost ook wat. |
24-12-2023 19:01:45 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Voor hetzelfde geld kunnen ze de stuurstanden ook prima gebruiken voor andere charterritten binnen Nederland met een paar extra rijtuigen. Als je deze anders wilt ombouwen om een groot scala een buitenlandse locomotieven te ondersteunen (zoals de Duitsers dat doen) dan ben je gruwelijk veel geld kwijt. Maar verder is de BDs wel de enige die een rolstoeltoilet heeft, dus voor hetzelfde geldt zal deze net als op de IC Direct rijden, in niet-actieve modus. Ik zou het wel leuk vinden als er plannen zouden zijn om de boel om te bouwen tot werkend stuurstandrijtuig met een 1700-loc, en beiden in een mooie blauwe TCS outfit te steken. Een oude trots weer terug op het spoor. 🙂 De tijd zal het leren. Laatst bewerkt door aarclay op 25-12-2023 00:01 |
25-12-2023 02:47:54 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Wat ik al zei, het zal blijven bij dagdromen ;) |
25-12-2023 12:39:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
True! Dagdromen of niet, ik heb vaker wonderen gezien in de spoorwegwereld. 🙂 En anders hebben we mooie herinneringen aan de trek-duw combinatie. |
26-12-2023 21:28:46 | ||
---|---|---|
Velo
![]() |
Iemand enig idee wat er met 16511 aan de hand is, is al 11 dagen zoiets niet meer in dienst geweest |
26-12-2023 22:55:37 | ||
---|---|---|
sm@rkie
![]() |
wonderen... dromen... allemaal bedrog. men kan hopen zoveel als je zou willn, maar dit gaat echt niet (zomaar) aangepast worden |
27-12-2023 12:44:32 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Quote Zou het kunnen dat de tunnel zodanig vol zit dat men via Antwerpen oost gaat rijden en dus gaat kopmaken onder de kap? |
27-12-2023 19:37:37 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
De tunnel is redelijk vol. Onder de kap is meer ruimte. Vertrektijden worden keurig gepubliceerd op B Europe. Kies daarna het gewenste station en tijd. Helaas geen deeplink kunnen maken. |
28-12-2023 01:57:50 | ||
---|---|---|
koploper1
![]() |
Quote heeft onderhoud gehad maar heeft nog geen Traxx lokken ( gebeurd geregeld met alle stammen vanwege de beschikbaarheid van de Traxxen, lees meer stammen dan Traxx lokken ). er zijn altijd 1 of 2 stammen meer dan er Traxxen zijn. die stammen staan dan een tijdje zonder Traxx lokken of maar met 1 Traxx . |
28-12-2023 21:28:18 | ||
---|---|---|
Velo
![]() |
Ah, dankjewel! |
29-12-2023 10:26:17 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Op 20 december waren er drie transporten van ICR-rijtuigen door TCS. Heeft iemand de nummers van de eerste 8 rijtuigen van de derde trein (achter loc TCS 102001) genoteerd? |
29-12-2023 14:01:51 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Vraag is beantwoord. Dank aan de mailer. |
29-12-2023 14:53:53 | ||
---|---|---|
sm@rkie
![]() |
204001 tm 204045 en verder |
29-12-2023 18:46:03 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
even een vraag over het icr mat, hoeveel toiletten heeft een stam? of heeft ieder rijtuig een eigen toilet, ik heb daar namelijk niet echt op gelet als in in de icr rijtuigen zat |
29-12-2023 20:36:56 1 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
In de rijtuigen ICR is het "ieder voor zich", of te wel ieder rijtuig heeft een wc. Echter in de Bpmez is deze afgesloten (opslagplaats noodladder voor eventuele evacuatie) en reizigers met (hoge) nood in dat rijtuig worden naar het volgende gestuurd middels de verwijzingen. |
29-12-2023 23:57:19 | ||
---|---|---|
koploper1
![]() |
Quote alle rijtuigen hebben toiletten alleen zijn er een aantal afgesloten. de 2de klas ( Bpmez ) rijtuig waar het toilet tegen de Traxx lok aan staat, heeft geen toilet meer. Tevens zijn de "fietsenrijtuigen ( Bpm(d)z )" de toileten afgesloten. Dit betekent in een 7 baks stam dat er 6 toiletten zijn en in een 9 baks stam , 7 toiletten. bij defecten zijn dit er natuurlijk minder. Laatst bewerkt door koploper1 op 30-12-2023 00:04 |
30-12-2023 12:26:12 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Er zijn nogwel meer rijtuigen die geen functioneel toilet meer hebben, want in een aantal heeft de vluchtladder zijn plaatst gevonden. |
06-01-2024 18:05:55 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Stam 16507 is terzijde per 30-12-23. |
13-03-2024 11:55:21 1 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vanmorgen zijn de 20 261 en 29 442 (donoren voor schadestam 16122 - bots Gz) per dieplader vanuit het Rb Hlm afgevoerd. Laatst bewerkt door rob46 op 16-03-2024 19:23 |
13-03-2024 14:57:07 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Er lijkt nog een rit te komen / te zijn, er zou sprake zijn van afvoer van 4 bakken vandaag naar de sloper. |
13-03-2024 20:49:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De herstelde stam 16122 is vandasg ook uit Haarlem.vertrokken met 1 Traxx naar de Wgm. |
14-03-2024 21:18:22 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
20-70 261 vermoedelijk? Een 10-70 261 danwel 10-77 261 heeft niet bestaan. |
15-03-2024 15:50:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, die was het. Ook de 29 440 en 29 450 zijn per dieplader vertrokken. De vier bakken zijn naar de TMA-terminal vervoerd en naast het spoor gezet, zover ik weet. In Haarlem had men namelijk onder andere dringend behoefte aan de draaistellen. |
24-03-2024 00:44:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Op 20 en 21 maart zijn de 45 ICR van TCS in drie slepen van 15 stuks terug gebracht naar Ahgons. Opmerkelijk. |
24-03-2024 12:06:11 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Inderdaad opmerkelijk. We hebben hier vast ook meelezers uit de kringen rondom TCS, dus misschien kunnen die wat geruchten de lucht in slingeren? |
24-03-2024 12:08:00 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Niet zoveel bijzonders, andere plaats van stallen vanwege werkzaamheden op de Wgm en ruimte gebrek aldaar. |
24-03-2024 22:03:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zal best, maar Ahgons is een opstelterrein van NS. Nu zal TCS wel een deal met NS gemaakt hebben, maar Ahgons is al aardig vol. Hoe dan ook: opvallend. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
![]() |