Quote kleine_man (27-06-2025 17:53:08):
Quote phantom (26-06-2025 10:16:36):
Corrigeer me gerust als ik het verkeerd interpreteer. Maar als ik bovenstaande lees,dan staat er voor mij eigenlijk, de leerling (vias) krijgt slechte cijfers,maar hij mag wel gewoon zijn school (concessie) afmaken zonder verdere consequentie's. Als dat klopt dan zal vias zich vast drukmaken over hoe t verder moet,niet dus.
En ook gelijk antwoord op SIK214.
Nee, dat bedoelde ik niet. In de concessie is duidelijker geregeld wie welke verantwoordelijkheid heeft op welk moment. Dus als er treinen uitvallen en VIAS regelt op tijd een alternatieve dienst met bussen of een pendelende trein dan krijgt de organisatie minder minpunten. In het geval van werkzaamheden zijn deze eerder bekend waardoor concessiehouder en concessieverlener in overleg kunnen wat wenselijk en haalbaar is de betreffende periode. Een concessie voorziet vaak niet in een langdurige stremming. Dus VIAS kan niet met zijn armen over elkaar achterover leunen, zeker niet, het is wel allemaal duidelijker geregeld waardoor ook de reiziger weet waar die aan toe is. Sinds VIAS de dienst overgenomen heeft, loopt het iets beter. Maar vooral bij verstoringen is veel verbeterd. In de periode dat Abellio de RE19 reed golden deze regels ook al. Alleen heeft Abellio zich vooral niet aan deze regels gehouden. Ik heb dat zelf regelmatig aan den lijve mogen ondervinden. Als kers op de taart wilde meer geld. Uiteindelijk is Abellio niet uit de concessie gestapt, maar gezet door NRW. Daarbij werd ook hun vervoersvergunning ingetrokken waardoor ook echt elke dienst voor 23:59 afgelopen diende te zijn. Door het intrekken van de vervoersvergunning vielen nog een paar onderdelen van Abellio en daardoor zijn er nog een paar concessies gevallen. Uit eindelijk heeft Abellio zich ook uit Sachsen-Anhalt teruggetrokken, anders waren ze er daar ook uitgezet.
Volgens deze wiki link in het Duits (Abellio Rail – Wikipedia) heeft Abellio NRW surseance aangevraagd en heeft daarna in overleg geen doorstart gemaakt, maar besloten de contracten in NRW te ontbinden. Daarmee zijn ze niet vanwege alle minpunten eruit gezet. De Verkeersverbunden kochten daarmee een soort zekerheid, dat als Abellio na een doorstart toch failliet ging de treinen ongepland accuut stil zouden staan. Daarmee waren ze Abellio NRW inderdaad definitief kwijt. |