19-11-2022 16:29:11 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote Deze functie is uitgezet. |
19-11-2022 17:22:16 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Dat zie je dan pas onderweg, maar ik weet graag tevoren waar ik aan toe ben.
|
20-11-2022 05:29:49 1 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Makkelijker in het spoorboekje .... Heb je t exemplaar van dit huidige jaar gezien? Daar haal je helemaal niks uit? Dat zijn gewoon tabellen per treinserie..... |
20-11-2022 09:56:19 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Nee, niet gezien. En misschien al eerder wisselden treinen niet meer van kolom als ze voorbijwerden gereden. Vroeger wel. Maar gelukkig zijn de digibeten onder ons nog wel slim genoeg om daar soep van te trekken. Daardoor kom je ook deze crisis weer vaardig te boven.๐ |
![]() |
advertentie |
20-11-2022 11:17:13 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Sjoerd, je bedoelt dat er met een verticale streep van kolom gewisseld werd. Dit is nu nier meer. Maar de ervaren treinreiziger weet waar zij of hij de reistijd winst te halen is. |
20-11-2022 12:31:48 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Met alle uitvallen en schrappen in de nieuwe dienstregeling is het niet makkelijk om de snelste verbindingen te vinden ;-) Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
20-11-2022 16:43:48 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Quote Plan uw reis in de app. ;-) |
20-11-2022 17:25:33 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Nee dankje, apps mag je houden doe mij maar een spoorboekje. Groetjes Michiel |
20-11-2022 17:29:55 1 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Je zou natuurlijk een ander in zijn of haar waarde kunnen laten als diegene papier prettiger vindt, zoals de ander de digitale middel meer waardeert |
20-11-2022 19:45:18 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat gebeurt ook. Het "plan uw reis in de app" is -zeker met de aanwezige knipoog- een verwijzing naar NS-panacee "de app". Hiermee is iedere vorm van informatievoorziening afgewenteld op "de app". Veel handiger dan voor reizigers in A oproepen hoe ze in B moeten komen bij een verstoring. |
21-11-2022 19:00:15 3 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Dan moet de NS in staat zijn om deze dan ook daadwerkelijk actueel te houden en helaas lukt ze dat al niet. De NS heeft volgens EU1371/2007 de plicht om een dienstregeling te publiceren want daar ontleen ik als reiziger mijn rechten aan. Een recente uitspraak in Oostenrijk over dit onderwerp is verloren door de OeBB. Zij kwamen er niet mee weg reizigers bij een verstoring naar een app te verwijzen. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
11-12-2022 14:06:10 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Materieel wijzigingen dienstregeling 2023. Serie 2000 van Den Haag Centraal naar Amersfoort/Deventer > was: ICM wordt: VIRM/ICM Serie 900, 1000, van Amsterdam naar Breda/Rotterdam was: TRAXX & ICRm wordt; Gedeeltelijk ICNG** Serie 1100: van Den Haag Centraal naar Eindhoven was> ICRM wordt: gedeeltelijk ICNG** Serie 700/1800 van Groningen/Leeuwarden naar Den Haag Centraal. Was: ICM, VIRM, DDZ wordt: Gedeeltelijk ICNG*** ** = gedurende 2023 *** = vanaf oktober 2023
|
11-12-2022 14:14:53 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 2000 gaat in de nieuwe dienstregeling slechts tot Utrecht en gaat daar keren op de 2800. Ook de 2800 wordt hierdoor een mix VIRM/ICM. |
17-12-2022 08:22:36 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Wat in elk geval wel waar is, is dat de download-pdf's op de ns-site niet meer aangeboden worden. |
18-12-2022 00:12:05 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Ja,die miste ik ook al inderdaad.Jammer |
19-12-2022 10:57:18 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Ik weet niet of er in de drgl iets veranderd is, maar het valt me op dat in de knoop Zwolle veel aansluitingen verloren gaan. 1 minuutje vertraging met de 700 --> de 600 vertrekt netjes punctueel richting Randstad, overstappend uit Groningen richting Amsterdam krijgen +30. |
19-12-2022 11:58:03 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Ook de aansluiting 1700 (Gvc-Es) op de 11600 (Shl-Amfs) gaat 's ochtends om 7.50 verloren op Amf. Ipv 7.52 vertrekt de 11623 nu om 7.49 dus das n overstap minder. |
19-12-2022 19:27:37 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
In Ede is de aansluiting van de trein uit Barneveld op de trein naar Arnhem nu echt om zeep geholpen. De 3000 rijdt een minuutje eerder en de 3100 een minuutje later. Dus gegarandeerd 20 minuten overstaptijd door de weeks en 34 minuten in het weekend. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
19-12-2022 19:34:46 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
"robuuste aansluiting" is dat toch in NS-terminologie? |
21-12-2022 19:32:11 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
De NS snapt het ook niet als je hierover een klacht indient. Kennelijk mag je als reiziger nog blij zijn dat er een trein rijdt. ๐ Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
27-12-2022 20:21:44 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Quote Wat voegt dit nou toe, behalve een hoop negativiteit verspreiden hier op het forum? Volgens mij is er meer dan genoeg negativiteit hier. |
27-12-2022 20:42:46 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Dat was toch nooit een officiele overstap? Overigens is de overstap in het weekend juist iets ruimer geworden, dat was 3 minuten en is nu 4 minuten. Helaas is de minimale overstaptijd in Ed vanwege het extra perron ook verruimd van 4 naar 5 minuten vanwege waardoor het nog steeds geen officiële overstap is. Maar de overstap bestond dus al niet en is dus ook niet om zeep geholpen. |
27-12-2022 21:57:34 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Precies, dat is al jaren een overstap van 0 tot 2 minuten. De aankomsttijd van de 31300 is over de jaren ofwel xx:16/46 of xx:18/48 geweest en de IC vertrok vroeger altijd om xx:18/48. "Vroeger" zag je mensen naar de 7500 rennen van spoor 1a naar 1b, maar die overstap bestaat nu in de tegenrichting (7500 naar 31300 in 4 minuten, staat in de reisplanner.) Laatst bewerkt door AlbertP op 27-12-2022 21:58 |
06-01-2023 07:29:47 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Vanaf maandag 9 januari 2023 gaat de 4500 (wat daar nog van over is) ook stoppen in Purmerend. Zie bericht NS |
06-01-2023 08:35:11 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Kunnen de 2900 en 3900 niet van die rijtijdverkorting profiteren? Of zit daar een knoop in de dienstregeling? Ik zie dat de 3900 in de richting van Amsterdam 7 minuten in Hoorn staat te niksen. Kun je ook gebruiken om in Purmerend te stoppen. |
06-01-2023 09:34:42 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Hn - Ekz is enkelsporig dus je zit vast aan de kruisingsstations Ik verdenk NS / Prorail er nog steeds van om de gewenste stop van de 4500 in Pmr vooral te ge- cq misbruiken om de gemeentes langs de lijn te laten meewerken aan het opheffen van de NABO's. Want als het hoogste doel daadwerkelijk een betere bediening van Pmr was geweest, was het inderdaad veel logischer geweest om de daar 3900 te laten stoppen |
06-01-2023 09:45:20 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Als de 3900 stopt in Purmerend, moet je eerder weg uit Hoorn en dan past het niet meer met de brugopeningen. In de andere richting ga je later aankomen. Het 'gat' waarin de brug open moet wordt aan beide kanten dus kleiner. Je houdt dan te weinig tijd over. In de avond, als de 2900 rijdt, zijn de brugopeningstijden verschoven, maar dat lukt niet als je op Ass-Ehv ETMET wil rijden. |
06-01-2023 12:24:22 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Mmm, vanwege die TSB voor een paar NABO's vertrok de 3900 ook een minuut eerder uit Hn en kwam er later aan. Omdat die NABO's bij Oosthuizen liggen, hadden de Zaanbrug en het NH-kanaal bij Purmerend daar geen last van en dat zouden ze dus van een stop in Purmerend ook niet moeten hebben. Het enige "slachtoffer" zou dan de Wherebrug zijn in de richting noord - zuid, maar dat is qua brug een lachertje natuurlijk. Wat elders gesuggereerd wordt, is veel meer aan de hand: NS voelt niets voor een stop van de IC in Purmerend. Niet qua markt-potentie en zeker niet voor de toekomst, want ook als je de drgl weer eens wilt veranderen, kom je nooit meer van zo'n stop af. |
09-01-2023 21:53:15 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Als ik nu een drg op vraag voor 2e pinksterdag (29 mei) dan krijg ik een zondagsdienst. Dit was altijd een zaterdagdienst. Weer één van de maatregelen om personeel te besparen? Laatst bewerkt door henri1972 op 09-01-2023 22:41 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-01-2023 05:21:10 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Vanaf deze week rijdt de 3200 weer een aantal spitsrichtingstreintjes. Beginnend met de 3220, 3222 en 3263, enkel op dinsdagen. Vanaf volgende week ook de 3261 én deze 4 treinen dan ook op 3200/2023-01-19">donderdagen. |
10-01-2023 06:03:26 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
De ervoor rijdende 3100 blijft gelukkig op Klp stoppen zo te zien. Hopen dat dit zo blijft want de aansluitende bussen op Klp zijn juist in december aangepast om op de 3100 aan te sluiten. Het zal aan mij liggen maar ik zie het nut van die 3200 (nu) niet in, zeker niet op Ah-Ut. Laatst bewerkt door henri1972 op 10-01-2023 06:15 |
10-01-2023 08:10:31 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Nee en een trein alleen op dinsdag gaat een spitsreiziger die van de standaard is al helemaal niet vinden. |
10-01-2023 08:21:07 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Haha het is voor sommigen niet goed of het deugt niet he. En fijn voor die spitsreiziger van de standaard, dat wat meer creatieve en flexibele reizigers wellicht een wat rustigere 3200 pakken! Ik had het wel geweten ๐ |
10-01-2023 10:19:31 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
De reden dat de 3200 deels weer gaat rijden, heeft met druktes op diverse stations te maken. Daarnaast de 3100 die rond de tijden van de 3200 rijdt blijft ook stoppen te Klp. |
10-01-2023 10:21:51 1 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote
Het is ook nooit goed he.๐คจ |
10-01-2023 17:32:31 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Plan je reis kort voor vertrek. ๐ |
11-03-2023 19:26:51 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Weet iemand of Deze kaart er ook in een 2023-versie is? |
11-03-2023 20:35:46 | ||
---|---|---|
Jorn
![]() |
Quote Deze is vergelijkbaar, maar ik weet niet of dit precies is wat je bedoelt. Laatst bewerkt door Jorn op 11-03-2023 20:36 |
11-03-2023 20:42:26 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Klopt, maar ik zoek echt specifiek de versie in de link. |
11-03-2023 20:43:48 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Deze site heeft ook vergelijkbare kaarten, inclusief eentje op basis van de adviesaanvraag van NS aan het locov voor drgl 2024. |