11-07-2019 22:51:23 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Ooit kreeg een seinhuiswachter straf voor het slecht afhandelen van treinen of het veroorzaken van vertraging of schade. Nu gaat de hele organisatie achter de treinafhandeling vrijuit. Iets klopt er niet. |
12-07-2019 05:50:09 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Wat klopt er dan niet volgens jou? Daarnaast kun je situaties van vroeger niet vergelijken met nu. |
12-07-2019 05:58:40 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Daar heb je helemaal gelijk in. Vroeger lagen er nog wissels. %08% |
12-07-2019 07:17:18 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Syntus liet in het begin nog spitstreinen keren op spoor 1 en daarvoor NS met zelfs nog een enkele intercity. En dat allemaal zonder het overige treinverkeer te hinderen, dat kon gewoon over 2 en 3. |
![]() |
advertentie |
12-07-2019 07:48:21 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Maar zoals ik al eerder zei is spoor 1 en 2 ook buitendienst. Dan een kwartiersdienst laten keren op spoor 3 te Zv. Dan is er gewoon weg geen ruimte voor de RE19 om in Zv voor reizigers te stoppen. |
12-07-2019 09:58:02 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Je kunt alles vergelijken, zelfs rotte appels met verse peren.%02% Ik vergelijk nu juist om de verschillen en overeenkomsten te zien en probeer zo duidelijk te maken dat sommige beslissingen en acties toch niet zo handig zijn. Dat je op zo weinig infra geen volledige dienst kunt uitvoeren, snapt iedereen, en dat verwijt ik ook niemand. |
12-07-2019 10:03:32 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Creatief was het integreren van de RE 19 geweest in de stop dienst naar van Ah. Die gaat om .54 naar Duitsland vanaf Zv en om .02 naar Ah. Als de daar de rest vd kwartier dienst omheen bouwt spaar je ook een dieselcombinatie uit. De 3600 ri Zl zal je dan ook iets moeten opschuiven. Maar ja, dan moeten 3 (4) maatschappijen samenwerken .... |
12-07-2019 10:46:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
En een stuk of 4 concessieverleners, dat zal haast nog wel moeilijker zijn... |
12-07-2019 10:48:29 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Alles in het belang van de reiziger zullen we maar zeggen. Of toch niet ??? |
12-07-2019 10:51:45 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Stel je voor dat we dat allemaal niet mogen vergelijken!%02% |
11-10-2019 20:12:03 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Wat is toch die hinderlijke pieptoon in de Abellio Flirt als ie remt? Gebeurd alleen onder 1500V. Onder 15000/25000 V is ie niet te horen. |
11-10-2019 23:42:00 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
Quote Niet alleen bij de Flirt, ook de SNG heeft een best harde piep bij het remmen. |
12-10-2019 00:11:14 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteDan zal het ongetwijfeld iets te maken hebben met retourstroom. Onder 1500V kun je natuurlijk minder stroom naar de bovenleiding voeren dan onder hogere spanning. En in Nederland moet er gelijkspanning teruggevoerd worden terwijl het in Duitsland (en het 25kV-deel van NL) wisselspanning is. |
12-10-2019 05:44:16 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ik dacht zelf ook al aan zoiets maar t gekke is dat t bij de NS-flirt niet te horen is. |
12-10-2019 07:51:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Retourstroom is er altijd, dat is gewoon het afvoeren van de minus van de Hoogspanning. Wat je bedoeld is het verwerken van de remenergie die vrij komt bij het ED remmen, het zij als terug voeren in de bovenleiding (alleen zinvol als er ook andere treinen in dat blok rijden) of opstoken in remweerstanden. |
23-09-2020 19:41:50 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Op Twitter gelezen dat Abellio DE in financieel zwaar weer verkeerd en een failiesement ligt op de loer, al wordt dat door Abellio.de nog ontkent en moederbedrijf NS heeft op moment [23 09 2020, 19:41, red.] van typen nog niet gereageerd. Laatst bewerkt door vrijgezel op 23-09-2020 19:59 |
23-09-2020 22:43:48 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Deze maand waren er in de Engelse pers ook al geluiden te horen over het einde van het franchise-systeem. |
23-09-2020 23:03:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat is inmiddels zover, zie de nieuwsberichten. |
24-09-2020 00:17:47 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Niet helemaal, de huidige vervoerders blijven voorlopig doorrijden maar krijgen een vast bedrag (+ bonus/boete voor punctualiteit) voor de uitgevoerde treindiensten in de plaats van de ticketopbrengsten, die nu naar de opdrachtgever gaan. Eigenlijk wat we hier in NL al hadden bij een paar concessies waar de provincie opbrengstverantwoordelijk is. Het leek al langer in de pijplijn te zitten. Laatst bewerkt door AlbertP op 24-09-2020 00:18 |
24-09-2020 23:51:40 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
En wat het Britse franchisingsysteem gaat vervangen is, zoals met zo veel dingen die de regering-Johnson aankondigt, nog niet bekend. |
18-03-2021 12:22:57 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
lees ik het nou goed en kun je dit jaar nog naar gratis naar Emmerich met een Dal vrij abonnement? Link |
02-07-2021 15:05:08 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote
Inmiddels heeft Abellio Duitsland (een soort van) uitstel van betaling aangevraagd, geeft NS aan geen zin meer te hebben om de verliezen bij te passen en spreekt MinFin Hoekstra in Kamerbrief over "een onacceptabel perspectief". Concessies worden opnieuw onderhandeld. Zonder resultaat is faillissement aanstaande.
Zie FD van vandaag, pagina 6. Laatst bewerkt door mren op 02-07-2021 15:06 |
02-07-2021 15:33:17 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
De Kamerbrief hierover staat hier: Onderdeel van het 'pre-faillisement' is dat de verschillende concessies [aparte rechtspersonen] worden ontvlochten [ze draaien nniet allemaal slecht] |
02-07-2021 15:34:02 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Of een artikel dat niet achter de paywall staat:
|
03-07-2021 00:02:15 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Quote OV chipkaart kent geen buitenland. Zogauw er ov chipkaart paaltje(s) staan kan je met dal vrij naar Emmerich (D), net zoals je nu naar Aachen (D) en Leer (D) kan met vrij abonnementen.
Voor zover ik het weet staan er nu geen OV chipkaart paal op Emmerich (D) |
23-08-2021 17:22:36 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Van 13 t/m 17 september staan er werkzaamheden op de NS-website waarbij "de internationale dienstregeling tussen Zevenaar en Emmerich is aangepast", terwijl de DB voor de ICE "Bauarbeiten Emmerich-Oberhausen Hbf" heeft gemeld. De RE19 staat nu nog met de normale dienstregeling in de Duitse en Nederlandse planner, blijft deze rijden tijdens deze werkzaamheden in september? EDIT: ik heb net de kalender van ProRail gevonden, die aangeeft dat de lijn enkelsporig in dienst is die week, dat suggereert dat er wel treinen kunnen rijden maar dat de dienstregeling aangepast zal moeten worden. Laatst bewerkt door AlbertP op 23-08-2021 17:31 |
24-08-2021 20:36:59 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
14 dagen voor vertrek heb je de garantie dat NS reisplanner up to date is. Misschien is de Duitse reisplanner eerder actueel? |
24-08-2021 21:33:36 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dat is toch 10 dagen? En ook dan nog steeds geen 100% garantie? |
27-08-2021 16:11:19 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
De NS-website geeft de werkzaamheden inmiddels niet meer aan, in plaats daarvan werkzaamheden tussen Amsterdam Centraal en Muiderpoort die blijkbaar alleen internationaal verkeer raken 🤨 Ik vroeg dit omdat ik een treinreis met de RE19 naar Düsseldorf en dan verder met de ICE heb geboekt, maar ik zie nog wel of er iets aan de RE19 verandert. Laatst bewerkt door AlbertP op 27-08-2021 16:12 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-08-2021 20:32:11 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Op de website van Abellio en op www.zuginfo.nrw kan ik niets vinden over werkzaamheden waar de RE19 last van gaat hebben. Wellicht zijn de werkzaamheden zodanig gepland dat de RE19 wel kan blijven rijden, terwijl ICE en Nightjet omgeleid worden. Dit heb ik namelijk wel gevonden: Amsterdam - München - Innsbruck; Amsterdam - Passau - Wien: werkzaamheden (rijdendetreinen.nl) Laatst bewerkt door AlexNL op 27-08-2021 20:32 |
27-08-2021 22:39:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Sterker nog, dit bericht spreekt alleen over de Nightjet, en niet over de ICE.
Betreft ook maar een versperring van 18:45 tot 20:35 Laatst bewerkt door thom op 27-08-2021 22:39 |
27-08-2021 23:57:53 1 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Er staan bij RijdenDeTreinen.nl drie werkzaamheden waar internationale treinen last van hebben: Amsterdam - München - Innsbruck; Amsterdam - Passau - Wien: werkzaamheden (rijdendetreinen.nl) Amsterdam - Köln - Frankfurt; Amsterdam - Köln - Basel SBB: werkzaamheden (rijdendetreinen.nl) Amsterdam - München - Innsbruck; Amsterdam - Passau - Wien: werkzaamheden (rijdendetreinen.nl) Ik had slechts naar één gelinkt :-) |
28-08-2021 07:17:59 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Wat heeft dit eigenlijk allemaal met de ontwikkelingen van Abellio te maken? |
28-08-2021 14:13:24 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Om dan maar terug te keren naar Abellio. De centrale ondernemingsraad van Abellio Duitsland heeft deze week een openbrief geschreven aan de Landsregeringen van Nordrhein-Westfalen, Niedersachsen, Baden-Württemberg, Sachsen-Anhalt en Thüringen, alsmede de organisaties die verantwoordelijk zijn voor de aanbestedingen met een noodkreet voor het behoud van arbeidsplaatsen. Het lijkt er op dat de onderhandelingen hoe het nu verder moet, nadat Abellio Duitsland een soort van uitstel van betaling had aangevraagd erg stroef verlopen. Aders schrijft de OR niet z’n bief namens de 3100 man personeel. |
04-09-2021 12:22:47 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Quote Niet zo veel, ik kon geen ander topic over de treindienst van Abellio vinden. De werkzaamheden kunnen inderdaad beter besproken worden in dit topic. |
07-09-2021 11:35:05 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Het treinvervoer van Abellio in Sachsen-Anhalt komt per 1 oktober geheel tot stilstand, tenzij er een overeenkomst met het betreffende bondsland komt.
Abellio: Ab 1. Oktober droht in Sachsen-Anhalt die Einstellung des Bahnbetriebs | MDR.DE |
18-10-2021 16:37:12 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Abellio stopt per 1 februari 2022 met de lijnen in de deelstaat Nordrhein-Westfalen waaronder ook de RE 19 van / naar Arnhem. Vanaf 1 februari 2022 zijn er noodconcessies van kracht waar nu vervoerders voor worden gezocht. Linkjes over de noodconcessies: |
18-10-2021 17:01:59 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Sterker nog, er is al gegund aan meerdere partijen. Dit is een bekendmaking van gunning zonder aanbesteding. |
18-10-2021 17:14:52 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Aan welke partijen is er gegund dan? Kortweg welke vervoerders gaan er dan rijden? |
18-10-2021 17:18:16 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Ik lees dat VRR (e.a.) het voornemen heeft om de RE 19 onderhands te gunnen, omdat het contract met Abellio mogelijk per 1 februari 2022 stopt. Ik lees in deze stukken nergens dat het al definitief is. |
18-10-2021 20:46:57 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Volgens het artikel in Eisenbahn Kurier nr 590 11/2021 over Abellio, was het bij het sluiten van de redactie voor dat nummer net definitief geworden. Tenminste dat maak ik op uit de volgende zin: "Bei Redaktionsschluss führten die Verhandlungen zwischen den nordrhein-westfälischen Auftragträgern und Abellio Rail NRW zu einer ähnlichen Vereinbarung wie in Baden-Württemberg. Der Betrieb ist hierbei zunächts bis Ende Januar 2022 gesichert; bis dahin sollen längerfristige Lösungen erarbeitet werden." Dick van den Hoven |
18-10-2021 21:00:19 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Ook hier staat dat Abellio tot 1 februari verder rijdt, maar dat voor daarna er aan een "definitieve" oplossing wordt gewerkt. Dat kan theoretisch ook met Abellio zijn, maar uit voorzorg zijn op het TED de twee documenten gepubliceerd om onderhands te kunnen gunnen. |
18-10-2021 21:29:28 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
In de documenten op TED staat dat er al gegund is, aan meerdere partijen (die verder niet genoemd worden) omdat de continuïteit van het vervoer anders in het gedrang komt. De gunning zou op 13 oktober j.l. hebben plaatsgevonden.
|
18-10-2021 21:56:36 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Ik begreep uit Duitsland dat er nog niks is gegund aan partijen. Het is zelfs de vraag of andere vervoerders wel willen. Laten we het in de gaten houden wat er allemaal gaande is! Laatst bewerkt door spurt2244 op 18-10-2021 21:57 |
18-10-2021 22:22:58 1 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Ik snap dat je dat zo leest (reactie op AlexNL), maar essentieel is (in het document van het VRR) paragraaf VI.3), waarin staat dat het gaat om een ex-ante bekendmaking. Dat wil zeggen dat het VRR (e.a.) voornemens is om onderhands te gunnen als de overeenkomst met Abellio daadwerkelijk per 1/2/2022 stopt. Uit de tekst kan je concluderen dat er al gesprekken zijn geweest, maar het is dus nog niet definitief gegund. Bij publicatie van deze documenten (13/10, dus niet een gunningsdatum!) is de verlengde Alcatel-termijn van twintig dagen ingegaan, waarin andere partijen bezwaar kunnen maken tegen het voornemen van een onderhandse gunning. Als in die termijn niemand reageert mag het VRR daarna onderhands gunnen, zonder dat die gunning nog bij de rechter kan worden aangevochten. Je kan dus bezwaar maken vooraf i.p.v. achteraf. Er wordt inderdaad gesproken over verschillende vervoerders, maar het gaat om vier verschillende contracten, zie VI.3.4). Voor de rest laat dit document nog alle ruimte open om alsnog tot een akkoord met Abellio te komen. groeten, Jean-Pierre, die al menig haarkloverij bij aanbestedingen heeft meegemaakt 😉 Laatst bewerkt door jeanpierre op 18-10-2021 22:23 |
28-10-2021 10:40:53 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
De ontmanteling van Abellio Deutschland gaat verder. Het plan is om het deel Baden-Württemberg (incl. werkplaatsen enz) te verkopen aan SWEG. SWEG mag dan de komende twee jaar een noodconsessie uitvoeren. (LokReport 26-10-2021) |
17-11-2021 22:29:53 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Een akkoord met Abellio is niet gelukt! In elk geval per 1 februari 2022 in de deelstaat Nrw: Alle S bahn lijnen van Abellio gaan naar DB Regio (behalve de S7) S7 gaat naar VIAS. RE 1 en RE 11 gaan naar National Express.
Wat er met de andere lijnen gaat gebeuren is mij nog niet bkend. |
17-11-2021 22:39:07 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ik ben benieuwd of Arriva zelf interesse in de RE19 heeft. |
23-11-2021 07:24:46 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
NS versies mogelijk een fors deel van Duitse treindiensten (premium NRC).
Artikel gaat naast Duitsland ook kort over Verenigde Koninkrijk |
23-11-2021 08:29:46 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
De beslissing van VRR over hoe verder met of zonder Abellio in NRW, die gisteren bekend zou worden, is uitgesteld tot 9 december 2021. Laatst bewerkt door evangoor op 23-11-2021 08:32 |
23-11-2021 09:05:21 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Quote Even de link verbeteren in NS Verliest etc........ |
23-11-2021 09:47:08 | ||
---|---|---|
derdeklas
![]() |
Quote Abellio noemt zelf de punctionaliteitsboetes die het bedrijf in de problemen brengt, terwijl de oorzaak daarvan weer bij al die werkzaamheden ligt. |
23-11-2021 09:54:30 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Ja, dat klopt. Al verschilt het wel per contract. Een tijd geleden is hierover al eens een rechtzaak geweest, en die werd gewonnen door de vervoerder (al ging dat tussen de vervoerder en DB netz over een schadeloosstelling) |
23-11-2021 09:57:26 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Quote Of de andere vervoerders - met meer kennis van de Duitse situatie - hadden om die reden hoger ingeschreven dan Abellio en daarom die concessies niet gekregen ..... |
![]() |
advertentie |
23-11-2021 10:12:35 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Dan wreekt het zich ten volle dat er iemand met een schep is en iemand met een voertuig. En dat de tijd dat zij nog bij één bedrijf werkten al zo lang geleden is, dat zij elkaar ook niet meer (willen) begrijpen. Maar de weggebruikers bestookten onze Rijkswaterstaat zo lang en zo heftig, dat RWS de rijstroken op de beweegbare brug bij het Hellegatsplein met de staart tussen de benen toch maar weer verbreedde. Heftig protesteren helpt misschien. Laatst bewerkt door sjoerd op 23-11-2021 10:15 |
23-11-2021 11:00:12 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Waarmee maar weer eens is aangetoond dat goed aanbesteden een vak apart is. |
23-11-2021 13:52:51 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Voor de beeldvorming: In het hele aanbestedingsdossier is een bepaald percentage boetevrij meegenomen door werkzaamheden. Echter zijn er plekken waar nu bovengemiddeld veel werkzaamheden plaatsvinden (bijvoorbeeld het hele RRX project) wat dus behoorlijk op de financiën drukt. |
23-11-2021 13:59:54 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
En er had ten tijde van de aanbesteding geen enkele (financiële) deskundige en/of jurist emplooi bij Abellio die in de gaten had dat de firma financieel op zou gaan draaien voor allerlei zaken waar ze niet voor verantwoordelijk zijn? Hoogst opmerkelijk... |
23-11-2021 14:19:58 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Vast wel, er wordt altijd een risicoanalyse gemaakt. Maar zoals marvinkok al aangeeft is het aantal verstoringen de laatste jaren fors toegenomen, al dan niet veroorzaakt door achterstallig spooronderhoud of nieuwbouwprojecten. En vergis je niet. We hebben het op dit forum vooral over dit contract (Abellio-VRR), maar de discussie speelt op veel meer plekken in Duitsland. Er is al een vervoerder die definitief de handdoek in de ring heeft gegooid. |
30-11-2021 23:06:22 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
https://www.abellio.de/news/abellio-beendet-zum-31-januar-2022-seine-verkehrsvertraglichen-pflichten-nordrhein-westfalen
|
01-12-2021 17:03:22 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Die link werkt niet, je komt op de Abellio site en dan moet je nog navigeren naar het artikel Treinreiziger heeft nu ook een artikel hierover Abellio raakt NRW kwijt Dick van den Hoven |
02-12-2021 09:39:23 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Herkansing: |
02-12-2021 09:40:24 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ook met die link kom ik direct op "abellio.de/regions" |
02-12-2021 10:31:45 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
En dan selecteer je even een willekeurige regio (bijvoorbeeld NRW), waarna je gewoon het artikel te zien krijgt. |
02-12-2021 10:58:11 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Ik kreeg een witte pagina te zien, het artikel verscheen door de taal te wijzigen rechtsboven. |
09-12-2021 18:58:22 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Het is bijna wel zeker dat de RE 19 Arnhem - Düsseldorf v.v. per 1 februari 2022 door VIAS wordt gereden. S2, S3, S9, RB 91, RB 46 en RE 16 gaan naar DB Regio. RE 1 en RE 11 gaan naar National Express. S7 gaat naar VIAS. Lijnen RB 32, RB 35, RB 40 en RE 49 lijken nog over te zijn. |
09-12-2021 22:04:58 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Die lijnen zijn niet over, RB35, RE49 vallen onder het Niederrhein net dus naar VIAS, RB40 volgens mij nu onder het S-bahnnet( voorheen Ruhr-Sieg net), in beide gevallen word dat DB Regio. Onder welke concessie de RB32 valt weet ik zo niet( S-bahn of Niederrhein net) maar dat word dan ook DB Regio of VIAS. Groetjes Michiel |
09-12-2021 22:54:28 | ||
---|---|---|
treinfande
![]() |
Quote RB32 en RE49 behoren ook tot het S-Bahn net. Laatst bewerkt door treinfande op 09-12-2021 22:54 |
05-01-2022 20:30:42 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Aantal Abellio lijnen worden tijdelijk helemaal of deels geschrapt omdat de treinen moeten worden aangepast door de nieuwe vervoerders. ?RB 46 (Bochum - Gelsenkirchen): stopzetting vanaf 17 januari (alternatief: Bussen) ?RE 11 (RRX; Düsseldorf - Essen): stopzetting vanaf 17 januari (alternatieven: RE1, RE 2, RE 6 en andere lijnen) ?RB 35 (Gelsenkirchen - Duisburg - Mönchengladbach): stopzetting vanaf 17 januari (alternatieven: RE 42, RB 33, RB 32 en RE 3) |
05-01-2022 20:34:03 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
Quote Rhein-Ruhr-Express (RE 1 en RE 11) : National Express Laatst bewerkt door spurt2244 op 05-01-2022 20:35 |
05-01-2022 21:17:57 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Wat betekent dit voor de RE 19 naar Arnhem? Is VIAS al vervoerder in Nederland? |
05-01-2022 21:57:19 | ||
---|---|---|
spurt2244
![]() |
VIAS gaat de RE 19 rijden of die per 1 februari 2022 nog tussen Emmerich en Arnhem rijdt is maar de vraag. VIAS moet wel een licentie hebben of op die van andere vervoerder rijden. |
05-01-2022 22:30:28 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Vias en RTB zijn dacht ik een pot nat. RTB rijdt al in Nederland met goederentreinen, weet niet of je voor personenvervoer een extra licentie nodig hebt, waarschijnlijk wel. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 05-01-2022 22:33 |
06-01-2022 01:38:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zeker, en volgens mij heeft RTB die op het moment niet. |
06-01-2022 11:57:47 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
En tot net over de grens, bijvoorbeeld Zv? En dan verder met Arriva. |
06-01-2022 12:12:03 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Is het gezien de locale concessie niet sowieso handiger voor VIAS om de samenwerking met Arriva/Connexxion aan te gaan voor de licentie? |
06-01-2022 12:48:19 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
En practisch, voor de kaartcontrole. |
06-01-2022 13:12:23 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Helaas zijn zulke uitzonderingen die vroeger op grensbaanvakken bestonden er niet meer bij. Er moet aan alle regels van beide landen worden voldaan op organisatorisch, personeels en materieel gebied.
( enkel voor "oude rechten ( "bestandsschutz" op z'n Duits) kon er nog wat.) |
06-01-2022 14:27:45 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
VIAS is natuurlijk al de nodige jaren actief in Duitsland, en zustermaatschappij RTB Cargo in Nederland. Het verkrijgen van een uitgebreidere vergunning zal, verwacht ik, relatief eenvoudig zijn. De kennis, ervaring en documentatie is er immers allemaal al. |
06-01-2022 15:38:35 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Of Arriva laten pendelen op Zv - Em? |
06-01-2022 17:14:02 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Quote In hoeverre ik weet mogen de Arriva Achterhoek GTW's niet de grens over, daarvoor zouden dan GTW's uit Groningen moeten komen (en ook daar zijn slechts een beperkt aantal stellen met Duitse beveiliging) |
06-01-2022 17:29:37 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Of WINK treinstellen met duitse STM's |
06-01-2022 17:44:58 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk dat jullie te ingewikkeld denken en gewoon het huidige materieel overgenomen zou worden, dat is niet oud nog, prima geschikt en blijft anders toch over.
Even een attest naar reizigers uitbreiden zul je in een maand niet gaan redden, maar ongetwijfeld zijn ze zelf op de hoogte van het probleem en aangezien ze er op ingeschreven hebben zullen ze daar ook wel al over nagedacht hebben. |
06-01-2022 20:49:49 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote Van de vloot zijn er momenteel maar 7 stellen voor Duitsland geschikt. Van die 7 zijn er momenteel 6 aanwezig en zijn er per dag 3 a 4 nodig voor de inzet. |
06-01-2022 21:21:50 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Wie heeft wel een attest om dit te mogen doen? Is er bijvoorbeeld nog een verschil in attest tussen "Besloten Personenvervoer" en "Openbaar Personenvervoer"? Als dat eerste geval mogelijk is, dan kunnen R2U en RXP wellicht ook iets betekenen. Misschien kun je het Keolis-attest gebruiken (van Hengelo - Bentheim)? Als de Abellio machinisten meegaan naar VIAS zit je al goed qua taal en bekendheid. De vervoerder Keolis moet dit dan tegen een vergoeding wel willen en die machinisten moeten geregistreerd staan bij Keolis. Ondanks dat de volledige dienstregeling in tact zou blijven, zie ik ook de berichten al dat enkele RB's verbust worden of trajecten opgeknipt, en waar RE's dezelfde weg afleggen wordt er toch geschrapt. Dat zou voor Em-Zv(-Ah) misschien dan toch wel het waarschijnlijkste scenario zijn. |
06-01-2022 21:56:53 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Tussen besloten en openbaar vervoer zit gene verschil, in de essentie is de uitvoering immers ook het zelfde. Naast de partijen je noemt is TCS er ook nog, DBC had ook altijd nog een attest voor het vervoer van reizigers maar is daar al een tijdje geleden mee gestopt dus of dat nog actueel gehouden is vraag ik mij af. |
06-01-2022 23:03:58 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Dat zou je denken maar er bestaat wel een verschil tussen besloten personenvervoer en personenvervoer. Alleen zijn DB Cargo en Railport Brabant de enige waarbij het beperkt is tot besloten personenvervoer.
|
07-01-2022 09:57:17 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
In het 'ergste' geval zet je tussen Em en Ah gewoon bussen in, geen gedoe! |
07-01-2022 10:21:36 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Tussen Nm en Kleve rijden die bussen al, met een vrij snelle overstap in Kleve. |
07-01-2022 11:32:57 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Daar ligt geen actieve spoorlijn meer, en al had die er gelegen, was ook het materieel er niet voor. Deze beide dingen zijn er voor Zv-Em wel. Een busdienst opzetten is dan ook juist omslachtig. |
07-01-2022 11:34:05 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Alleen doet die bus (SB58) er ruim 70 minuten over tussen Emmerich en Nijmegen .... Niet echt een alternatief voor doorgaande reizigers. |
07-01-2022 13:07:19 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Dat heeft te maken met de opstartfase, de nieuwe vervoerders zijn niet in staat om het gehele net per 1 februari over te nemen van Abellio. De vervoersautoriteiten in Duitsland lijken echter geen zin te hebben om nog langer met Abellio te moeten samenwerken dan strict noodzakelijk, en hebben daarom alternatieve plannen bedacht. Op de RB40 (Essen - Hagen) en RE11 (Kassel - Essen - Düsseldorf) zal er tijdelijk door een spot-hire bedrijf worden gereden. Op de RB40 neemt Train Rental International het tijdelijk over, maar i.v.m. de bevoegdheid van dit personeel zal het hier gaan om TRI's eigen materieel (getrokken mat, n-Wagen). Op de RE11 nemen TRI en Centralbahn het samen over, TRI zal hier rijden met Bomz236- en BDcm-rijtuigen. Wat er op de RE19 gaat gebeuren is de vraag, op de website van VIAS is op de veelgesteldevragenpagina na niet echt iets te vinden over de overname. |
07-01-2022 15:46:39 | ||
---|---|---|
treinfande
![]() |
Quote Tot nu toe zullen er vanaf 17 januari alleen maar zes ritten in de spits vervallen. |
07-01-2022 16:25:12 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Maar dit gaat over iets anders, dit is immers de drgl van Abellio terwijl de discussie gaat over de periode ná Abellio Wel opvallend dat volgens Abellio hun drgl nog geldt t/m 27 februari en niet tot 1 feb zoals hierboven is gesteld Laatst bewerkt door Muizeneus op 07-01-2022 16:26 |
07-01-2022 17:37:21 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
De redenen voor de val van Abellio zijn bekend. Wat ik echter niet snap waarom juist Abellio omvalt. Want de meeste redenen die ik voorbij heb zien komen gelden ook voor andere vervoerders. Geen enkele vervoerder kan wat doen aan de werkzaamheden tussen Zevenaar - Wesel - Oberhausen, om maar wat te noemen. Wat hebben die andere vervoerders anders gedaan? Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
07-01-2022 19:41:58 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
(Vrijwel) niet in Wesel komen en er dus geen last van hebben. |
07-01-2022 20:45:29 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Quote In de nieuwste Eisenbahn Kurier van februari 2022 staat een heel artikel over Abellio en Abellio heeft volgens dat artikel altijd heel krap begroot en is daarvoor ook gewaarschuwd door deskundigen. Verder speelt een rol dat NS niet meer bereid de verliezen van Abellio bij te passen. Dick van den Hoven |
09-01-2022 12:08:32 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Dit dus. Er zijn overigens ook andere regionale Duitse vervoerders met dit probleem. Je leest er alleen niet zo veel over. Maar de kern is steeds: voor bodemprijzen een concessie in een deelstaat veroverd, pas later ontdekt dat je als vervoerder allerlei onverwachten kosten hebt. Stijgende lonen, boetes bij vertragingen enzovoort.
|
10-01-2022 11:06:47 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat je verrast kan worden door "onverwachte kosten" als je nieuw bent en je 1ste concessie net begint,dat kan ik begrijpen. Maar als je al een aardige tijd meespeelt en op je 1ste concessie ziet dat je te krap budgeteerd,en dat niet veranderd voor je toekomstig te verwerven concessies en je huidige,dan doe je het doelbewust in de hoop dat je er mee weg komt. Dat is dus proberen zoveel mogelijk binnen harken met zo min mogelijk uitgave's.
|
10-01-2022 11:16:02 2 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Zeker, maar er is nog een tweede kant aan het verhaal: veel Duitse deelstaten houden maar wat graag de hand op de knip bij de aanbesteding van regionaal spoorvervoer. Ze vonden de DB altijd veel te duur en hebben de aanbestedingen gebruikt om een goedkopere vervoerder te vinden. Dat goedkoop & goed meestal niet samengaan, negeerden die politici. Diverse spoorwegbedrijfjes dachten, ach, we kijken gewoon hoe ver we komen. En als het niet lukt, trekken we de stekker er weer uit - precies wat Abellio nu doet. Daardoor moeten diezelfde politici nu erkennen dat de DB helemaal niet te duur was, maar blijkbaar een realistische prijs voor die verbindingen berekende. Alleen willen ze dat niet toegeven en schuiven ze publiek alle schuld in de schoenen van Abellio.
Laatst bewerkt door brun op 10-01-2022 11:16 |