08-10-2014 10:53:42 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vorige maand kwam ik Abellio 648 502 op een ietwat merkwaardig baanvak nabij Braunschweig tegen. Denkelijk een ritje naar de Innotrans Berlijn. Zie:https://www.flickr.com/photos/rob46/15476417865/ 57 jaar OV-fotografie. |
08-10-2014 11:00:01 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Heb 'm niet gezien op de Innotrans. |
29-11-2014 11:32:54 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Voor Gouda - Alphen aan de Rijn zijn zes Flirt3 tweewagenstellen besteld. OV-Magazine toon er nu een beeld bij: http://www.ovmagazine.nl/2014/11/nsabellio-stelt-nieuwe-huisstijl-gouda-alphen-voor-2002/ Jeanne Kok |
29-11-2014 13:06:22 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Dat ziet er goed uit! Veel mooier als de Stadler Flirt 3 die ik ergens zag op een ander forum in NS Sprinter kleurstelling Wat ik wel appart vind is dat al het stadler materiaal wat ik tot nu toe in NL gezien heb (E-GTW en Flirts) maar 1 stroomafnemer hebben terwijl het NS materiaal er 2 heeft. Dus in geval van een defecte stroomafnemer strand het materiaal van stadler direct. Zijn hier in NL geen dergelijke regels voor? (staat mij iets van bij) Laatst bewerkt door Dead_Devil op 29-11-2014 18:48 |
![]() |
advertentie |
29-11-2014 23:21:44 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Het zijn toch niet meer dan wat fors aandoende trams. En veel trams met 2 stroomafnemers zie je niet. |
30-11-2014 07:19:48 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Een Flirt is beslist geen tram! Dick van den Hoven |
30-11-2014 09:29:37 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Quote Kennelijk niet, want anders waren ze niet toegelaten. Kan zijn dat de NS dit zelf wel hanteert. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
30-11-2014 10:24:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Er rijden ook 189 met 1 Nederlandse stroomafnemer. Geeft praktisch nooit problemen. |
30-11-2014 11:26:32 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
SM'90 had ook maar 1 stroomafnemer, is ook al die jaren goed gegaan. Mocht de stroomafnemer onderweg sneuvelen, dan is de kans groot dat de bovenleiding ook verdwenen is. Dan heb je aan die 2e stroomafnemer natuurlijk ook niks meer. Er was zelfs een ICM met nog een reserve stroomafnemer op het balkon. https://www.flickr.com/photos/spoorkeerl/4146857258/ ![]() Laatst bewerkt door edje op 30-11-2014 11:29 |
30-11-2014 11:47:42 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
QuoteOpvallend dat er voor de Flirt gekozen is ipv de inmiddels min of meer gebruikelijke GTW. Is toch een vrij kostbaar verhaal mbt toelating e.d. |
30-11-2014 14:02:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeker, maar ik denk niet dat NS/Abellio dat betaalt, maar de fabrikant. |
30-11-2014 14:11:27 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Er is voor Abellio met de Flirts toch al een toelating nodig voor Arnhem - Emmerich. Dan kunnen ze de keuring in een keer afhandelen. |
30-11-2014 14:35:56 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Wordt de toekomstige dienst naar Hengelo ook niet met Flirts gereden? En de ERB op Venlo, maar dat zal wel onder grensstationregels vallen. |
30-11-2014 15:10:47 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Volgens mij wel. Maar dat zijn , net als de Flirts voor Arnhem-Duisburg , wel meersysteem Flirts. Ik weet niet of dat onder dezelfde toelating gaat vallen. Laatst bewerkt door Jack5812 op 30-11-2014 15:11 |
30-11-2014 15:23:52 | ||
---|---|---|
jesseswabo
![]() |
FLIRT is weer eens wat anders. Beter dan die lelijke treinen die de naam GTW dragen. Vermeld wordt dat de treinen zijn uitgerust met wifi, usb-oplaadpunten, een rolstoelvriendelijk toilet, dynamische reisinformatie en een lounge en kidscorner. T klinkt allemaal goed! |
30-11-2014 17:42:29 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteDat is wel de bedoeling volgens mij QuoteDie voldoen niet aan de laatste botsnormen, en mogen daardoor ook niet sneller dan 60km/h in Nederland geloof ik? |
10-12-2015 00:18:33 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
Quote The Northern Rail franchise is gewonnen door Arriva. Verder schijnt het niet zo lekker te gaan met de Schotse concessie en de Anglia concessie. |
10-12-2015 00:55:42 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
In Anglia heeft Abellio te maken gehad met veel defecte treinen (vierkante wielen) door "poor rail conditions", ofwel gladde sporen. Er zijn hierdoor zoveel DMUs beschadigd geraakt dat een gewone dienst niet meer uitgevoerd kon worden, op een aantal spoorlijnen moest men 4 dagen lang alles verbussen. Northern gaat inderdaad naar Arriva. Abellio had ook interesse in het Pendeltåg-netwerk rond Stockholm (forenzentreinen) dat nu wordt geëxploiteerd door SJ, maar greep mis. Pendeltåg gaat naar MTR. |
10-12-2015 01:01:10 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Abellio Greater Anglia heeft ook een aantal treindiensten rond Londen verloren aan London Overground. |
10-12-2015 01:26:18 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
De huidige franchise is ook maar een kortlopende. In oktober 2016 gaat een nieuwe franchise in die 9 jaar zal lopen. Voor deze franchise zijn drie geïnteresseerden in de race: FirstGroup, National Express en Abellio. Abellio had eerder een joint-venture gevormd met Stagecoach, maar laatstgenoemde heeft zich uit die JV teruggetrokken. |
10-12-2015 11:31:11 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Wat gaat er niet zo lekker met de Schotse concessie? |
10-12-2015 15:11:35 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
bijvoorbeeld dit: http://www.scotsman.com/news/transport/scotrail-handed-265-000-fine-for-standards-failure-1-3939855#ixzz3qjyZXPOg |
29-12-2015 21:44:32 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
De gunning aan Abellio van het dieselnet Saksen-Anhalt voor de periode van 12/2018 tot 12/2032 is nu definitief toerekent. Bron: https://www.nasa.de/presse/aktuell/detail/news/bahnunternehmen-abellio-soll-das-dieselnetz-sachsen-anhalt-betreiben/ en https://www.nasa.de/presse/aktuell/detail/news/zuschlag-fuer-dieselnetz-sachsen-anhalt-an-abellio-rechtskraeftig/ Jeanne Kok |
29-12-2015 22:19:15 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote De eerdergenoemde boete, en Abellio ligt geregeld overhoop met de vakbonden. Een tijdje terug was er een interne vacature voor machinisten, afgewezen kandidaten kregen een e-mail waarin stond dat ze maar eens 'moesten opzoeken wat een machinist zoal doet'. |
30-01-2016 13:38:43 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Die trein Arnhem-Düsseldorf zou haast wel dit pad moeten krijgen: Arnhem 13:42 --- 17:18 Zevenaar 13:54 --- 17:06 (Elten 14:00 --- 17:00) Emmerich 14:06 --- 16:54 Praest 14:10 --- 16:50 Millingen 14:14 --- 16:46 Empel-Rees 14:17 --- 16:43 Haldern 14:21 --- 16:39 Mehrhoog 14:26 --- 16:34 Wesel Feldmark 14:33 --- 16:27 Wesel 14:38 --- 16:22 Dinslaken 14:47 --- 16:13 Oberhausen HBF 14:59 --- 16:01 Duisburg HBF 15:08 --- 15:52 Düsseldorf Flughafen 15:18 --- 15:42 Düsseldorf HBF 15:26 --- 15:34 |
30-01-2016 17:35:45 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
En wat is het pad dan vanaf Dusseldorf naar Arnhem? Laatst bewerkt door tonnie12 op 30-01-2016 17:36 |
30-01-2016 17:48:16 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Die staan er erachter. Veel mogelijkheden heb je niet, want je moet vanuit Arnhem voor de Arnhem/Breng-trein. Daarnaast moet je rekening houden met de s3600/s7600 en moet je vlak achter de ICE, om zo de volgende ICE niet in de weg te rijden. |
31-01-2016 00:53:15 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Een achter op komende ICE in de weg zitten gaat die RE19 natuurlijk niet doen, ook niet met de huidige 2 sporen. Er vanuit gaande dat een stop op vrije baan 2min kost en de RE19 tussen Arnhem en Oberhausen 10 keer stopt is die RE19 dus 20 trager dan de ICE. Ten zuiden van Duisburg gaat de RE19 als het goed is via andere sporen rijden dan de ICE. Als de RRX infra daar klaar is in ieder geval want dan heb je volledig 6 sporen ter beschikking. Nu is het bij Düsseldorf Flughafen nog 4 sporig waarbij een aantal RE's daar even op de S-bahn sporen in voegen om daarna weer eigen sporen te krijgen. Als Zevenaar-Oberhausen klaar is zijn er ook vele mogelijkheden om treinen in te halen zoals in Wesel en Dinslaken. Door met de RE19 tussen Oberhausen en Wesel alleen in Dinslaken te stoppen kan de RE19 net als cargo's en de ICE het midden spoor benutten dat niet op alle stations( Voerde bijvoorbeeld niet) een perron krijgt. @Berk24 nog even ter info de RE5 word in stappen in gekort tot RRX5 Düsseldorf-Wesel en deze word daarmee dus korter als de RE19 en mag onder andere daarom overal blijven stoppen. Er gaat de komende jaren tussen Oberhausen en Wesel nog meer veranderen omdat met de dienstregeling 2019 het S-bahnnet Rhein/Ruhr van een 20min takt naar een 15/30min takt word omgezet. Op bepaalde lijnen komen daardoor ook aanvullende RB's te rijden. Zo gaat de RB33 vanaf dan niet meer naar Wesel maar naar Bottrop en komt er een nieuwe RB41 van Wesel via Oberhausen-Essen naar Wuppertal. Zie ook: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?2,7418834,page=all en http://www.probahn-nrw.de/index.php/news-inhalt-anzeigen/neuer-s-bahn-takt-an-der-ruhr.html Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
31-01-2016 00:59:25 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
Al iets bekend hoe de dienstregeling er vanaf bocholter er gaat uitzien? Vooral op zondag ben ik benieuwd of er al vroeger dan 10u33 treinen gaan rijden dan nu het geval is en hoe is de planning op de andere dagen dan ? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-07-2016 18:44:51 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Abellio heeft in het Rhein-Ruhr gebied een concessie gewonnen. Het gaat om de lijnen S2, S3, S9, RB3, RB40 en RB41 met 7,1 miljoen treinkilometers per jaar vanaf 2019 Dit is Los B Looptijd 15 jaar. Keolis krijgt Los A met de S1 en S4 met 4,8 miljoen treinkilometers Abellio gaat speciale Flirts inzetten, de Flirt3XL Er is nog een termijn van 10 dagen om bezwaar te maken. Persbericht van vrr: http://mediencenter.vrr.de/presse/sbahnvergabe.php Bericht op nu.nl: http://www.nu.nl/economie/4290523/ns-dochter-abellio-wint-nieuwe-duitse-concessie.html Laatst bewerkt door dvdhoven op 08-07-2016 18:46 Dick van den Hoven |
20-07-2016 10:34:16 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
In Schotland gaat het intussen niet zo best: http://www.ovpro.nl/trein/2016/07/18/veel-klachten-over-treinvervoer-van-abellio-in-schotland/ |
10-09-2016 23:11:15 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Abellio plant vanaf 6 april 2017 door te rijden naar Ah, dus niet vanaf drgl 2017: http://www.abellio.de/de/deutschland-nordrhein-westfalen/unternehmen-news/media-center/presse/abellio-bereitet-sich-auf |
10-09-2016 23:14:09 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Vreemde dag zo midden in de week (donderdag) |
10-09-2016 23:22:50 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Inderdaad, je zou een typefout verwachten, maar verderop staat toch echt Quote |
11-09-2016 00:05:18 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Heeft te maken met werkzaamheden tussen Dusseldorf en Duisburg die dan afgelopen zijn. |
11-09-2016 16:55:29 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Kan Abellio op 27 april een hoop Koningsdag-haters vervoeren en op 1 mei alle Duitsers die Nederland willen bezoeken. Best wel een slimme zet. |
13-09-2016 17:28:30 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Tussen Ah en Zv kan bij Abellio straks gereisd worden met check-in/check-out bij de Arriva/Breng-palen. Dit ter compensatie voor de samenloop tussen Ah en Zv. Zie ook: https://www.ovmagazine.nl/2016/09/stoptrein-arnhem-dusseldorf-al-in-april-1654/ Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
05-01-2017 13:56:40 | ||
---|---|---|
et1440
![]() |
Vorige week vertelde een conducteur van Abellio mij dat de RE19 pas vanaf 11 april zal doorrijden naar Arnhem. |
05-01-2017 23:26:54 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Onduidelijk is mijn inziens nog de tariefstructuur. Komt er een apart Abelliotarief voor vanaf Arnhem en hoe gaat het dan vervolgens met het verkrijgen van de benodigde tickets vanaf Arnhem? Zou mooi zijn bijvoorbeeld als het NRW ticket a € 29,90 tot maximaal € 45,- voor 5 personen vanaf Arnhem zou kunnen gelden. Maar ja, Gelderland is geen NRW. In vergelijking met het DB tijdperk is er niets veranderd aldus een mededeling in december op het station in Emmerik. Over de situatie vanaf april vanaf Arnhem was er in december geen uitsluitsel te verkrijgen. |
06-01-2017 00:43:49 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
Het VRR tarief is t/m station Arnhem geldig. Er komen ook kaartautomaten, 2 in Arnhem en waarschijnlijk 1 in Zevenaar. Over het NRW tarief is nog niets besloten. |
06-01-2017 01:01:33 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Begin november was dat inderdaad het geval gezien het antwoord op mijn mail toen:Quote |
06-01-2017 10:16:37 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Zou mooi zijn als je met 1 treinkaartje tegen het meestal het meer voordelige duitse tarief kan en mag reizen naar dusseldorf. Zouden ze met de Venlo-Gladbach ook is moeten doen,daar moest ik jaren terug nog 3 kaartjes kopen,1 tot aan de grens en een toeslag ticket,op t dichtstbijzijnde duitse station dr uit en daar een kaartje kopen voor de rest van de reis %03% Lkkr klant vriendelijk en ook heel volgbaar voor iedereen%04% Dat idee zoals van Arnhem-Dusseldorf bevalt dan beter%08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
06-01-2017 10:24:20 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
De Duitse regiotickets zijn al meerdere jaren gewoon geldig vanaf/naar Venlo hoor. |
06-01-2017 10:24:36 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Misschien kun je beter eerst even uitzoeken hoe het nu zit op Venlo - Mönchengladbach voordat je reageert Edit: dat dus. Laatst bewerkt door kniesoor op 06-01-2017 10:24 |
06-01-2017 15:02:05 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Ik denk dat het NRW-ticket uiteindelijk ook wel geldig zal worden op Arnhem - Zevenaar - Emmerich. Het is tenslotte ook geldig in de bus van Nijmegen naar Kleve en Emmerich (SB58). |
06-01-2017 15:59:19 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Niet uiteindelijk maar vanaf begin geldig. Preisstufe D. Kaartautomaat in Arnhem als in de trein. |
06-01-2017 16:21:50 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
'Preisstufe D' hoort bij het VRR-tarief (Verkehrsverbund Rhein-Ruhr). Het NRW-gebied is groter dan het VRR-gebied. De ingangsdatum van de NRW-tarieven is nog onzeker volgens het bericht van dennistd. |
06-01-2017 16:34:55 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
En om het iets concreter te maken, paar prijzen voor Preisstufe D. Complete tarieflijst vindt je hier: http://www.vrr.de/imperia/md/content/tickets/vrr_preise_2017.pdf Preisstufe D Enkele reis: € 15 volwassene, € 1,60 kind Dagkaart: 1 persoon: € 28,40 2 personen: € 33,30 3 personen: € 38,20 4 personen: € 43,10 5 personen: € 48,00 Dick van den Hoven |
06-01-2017 17:05:33 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Quote Twee kaartjes zijn nog wel nodig bij VRR tarief. Dan heb je een zusatz ticket nodig. Maar gelukkig kun je dit gewoon kopen in de automaat op het station. |
06-01-2017 17:07:50 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Quote Alleen als het een NIAG bus is. Het VRR ticket is niet geldig. De bus Venlo-kaldenkirchen heeft een OV chip tarief en daar zijn de Duitse tarieven ook niet geldig |
06-01-2017 19:05:27 | ||
---|---|---|
ChrisGBNL
![]() |
Hebben/krijgen de VRR-kaartjes een barcode om door de poortjes van Ah te komen? |
07-01-2017 01:12:10 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Quote Er rijden alleen maar NIAG bussen(LOOK bussen vallen ook onder de NIAG concessie) op de SB58. Breng bussen rijden alleen op lijn 57 de grens over en de OV chipkaart kan ook op de SB58 gebruikt worden( in/uitchecken uitsluitend bij de chauffeur). De duitse kaartjes hebben er barcode maar die werkt niet op de poortjes( zelf getest), dat moeten QR codes worden willen ze werken. Groetjes Michiel Laatst bewerkt door NDS op 07-01-2017 01:13 NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
07-01-2017 13:45:53 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Dat duitse kaartjes voor de hele reis geldig zijn is mooi. Je hebt dus geen extra kaartjes meer nodig dan,neem ik aan ? De reden waarom ik erover begon,ondanks dat mijn laatste ervaring zoals gezegd al van jaren terug is,is omdat ik nooit begrepen heb waarom je vanaf Vl meerdere kaartjes moest hebben om in Gladbach te kunnen komen op de legale manier. (erg omslachtig) Het verbaasde me dus ook dat voor de andere grens overschrijdende verbindingen niet meer werd gesproken over extra kaartjes maar enkel over een duits kaartje wat blijkbaar wel voldoende is om de reis te mogen maken. Wat is er in de tijd veranderd dat het nu niet meer omslachtig hoeft,maar gewoon logisch kan ? Daar ging het me meer om. Trouwens als men straks de tarieven heeft bepaald,wie heeft die tarieven voor dat NRW kaartje dan bepaalt ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
07-01-2017 13:49:56 | ||
---|---|---|
Diedje
![]() |
Het NRW tarief word door de duitsers bepaald en niet door NL moge logisch zijn. Het is een overkoepelend iets aangezien de kaarten bij verschillende vervoerders geldig zijn. Sommige Duitse kaarten zijn zelfs door het hele land geldig zoals het schöneswocbenende ticket. |
![]() |
advertentie |
18-01-2017 14:13:16 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Minister Dijsselbloem stelt paal en perk aan de risico’s die NS nog mag lopen in het buitenland. Dat is direct merkbaar. Abellio verkoopt namelijk een groot deel van de lucratieve concessie Greater Anglia aan een Japanse multinational. Abellio haalde de mega-order in augustus binnen met de belofte het wagenpark te vernieuwen voor anderhalf miljard pond. Die belofte kan het bedrijf echter niet meer waarmaken. Minister Dijsselbloem (Financiën) stelt een bovengrens in op risico’s die de NS-dochter nog mag aangaan: 1 miljard euro voor investeringen in het Verenigd Koninkrijk, 500 miljoen voor daarbuiten. Dat staat in een brief aan de Tweede Kamer. Abellio verkoopt daarom veertig procent van de concessie Greater Anglia aan de Japanse multinational Mitsui. De twee bedrijven werkten al eerder samen in een bod voor de concessie West Midlands. Voor investeringen in het Verenigd Koninkrijk maakt Dijsselbloem al een uitzonderingspositie, omdat de aanbestedende overheden vaak vragen om een forse parent company guarantee. Naast een maximum moet NS toestemming vragen aan het ministerie van Financiën als Abellio een investering wil doen van meer dan 50 miljoen euro. Bovendien kan NS niet aansprakelijk worden gesteld voor schulden van Abellio, mocht het bedrijf in gebreke blijven, tenzij expliciet anders is afgesproken. Op termijn moet Abellio zelf voldoende in kas hebben om de garanties te kunnen voldoen. Zo ver is het voorlopig echter nog niet; de financiële reserve van Abellio bedraagt op dit moment ruim honderd miljoen euro. Bron: https://ovmagazine.nl/2017/01/strengere-regels-dwingen-abellio-tot-verkoop-1326/ Laatst bewerkt door Daan! op 18-01-2017 14:13 |
18-01-2017 14:30:00 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
De bemoeienis van het ministerie van financiën begint nu wel heel erg te worden. |
18-01-2017 15:58:58 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Tijd om van NS ook een ZBO te maken net als Prorail. |
18-01-2017 21:22:39 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Het is in ieder geval helemaal contra wat andere staat-spoor bedrijven in Europa momenteel doen. Een paar recente activiteiten: FS Italie wil een duits onderhoudsbedrijf overnemen, ÖBB uit Oostenrijk besteld 200 nieuwe e-loks om een grote goederenvervoerder te worden in Europa en SNCF uit Frankrijk neemt via dochter Akiem een lokomotieven verhuurder in Duitsland over. Nederland is weer eens het braafste jongetje van de ( europese) klas?!! |
18-01-2017 21:24:16 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
FS heeft daarbovenop vandaag de Griekse Spoorwegen gekocht |
18-01-2017 23:26:38 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
http://greece.greekreporter.com/2016/07/14/greeces-trainose-railway-sold-for-45-mln-euros-to-italian-railway/ |
19-01-2017 06:55:59 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Voor 45 miljoen. Koopje!Quote Nee, de rest van de EU ![]() |
19-01-2017 13:02:14 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Volgens mij wordt de (deel)verkoop van de Abellio-concessie afgedwongen door het Nederlandse Ministerie van Financiën en is de oorzaak de grotere grip die de Nederlandse politiek op de NS wil hebben. Oorzaak daarvan is de fraude en malversaties door NS gepleegd bij de aanbesteding in Limburg. Je kunt er een mening over hebben, maar de oorzaak ligt bij de Haagse politiek en NS zelf, zeker niet bij Europa. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
06-02-2017 10:24:19 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Abellio tickets op verbinding Arnhem - Düsseldorf: http://www.locov.nl/actueel/publicaties/locov-2017-27969-advies-verkoop-abellio-verbi.aspx |
06-02-2017 10:36:09 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
VRR-tarief. Da's mooi. Kunnen we voortaan mooi met een TagesTicket vanaf Ah reizen. |
06-02-2017 12:44:11 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteHelaas nergens iets over het NRW-tarief, en dan met name het NRW-SchönerTagTicket. Wil je verder dan VRR dan is dat ook wel fijn namelijk. |
06-02-2017 13:07:43 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Ik kan gewoon reizen plannen van Arnhem naar Düsseldorf met Abellio op donderdag 6 april. |
06-02-2017 13:11:09 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Op de vertrekstaten in Duisburg staat ook 6 april. |
06-02-2017 13:37:48 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteIk heb begrepen dat die kaartsoort er komt. De 2 automaten op Ah worden zo geprogrammeerd dat er alleen kaartjes uitkomen die vanaf Ah geldig zijn om foute keuzes te voorkomen. Bijvoorbeeld ritten kaarten zouden niet mogelijk zijn omdat er op Ah geen stempelautomaat komt. Voor de liefhebbers van grote coupures, automaat kan maar beperkt geld terug geven%08%. (heeft iets met wetgeving van doen, ligt niet aan VRR) |
06-02-2017 18:04:43 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Nrw tarief is iets gecompliceerder om in te voeren. Er wordt gestart met het vrr tarief. Het nrw tarief volgt zsm. Datum is nog niet bekend. |
06-02-2017 18:07:04 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Waarom is dat gecompliceerder dan? |
06-02-2017 18:49:05 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Misschien omdat er eerst overeenstemming bereikt moet worden tussen de verschillende vervoersverbanden? |
06-02-2017 19:02:45 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Ze zijn dus te laat begonnen? |
06-02-2017 21:24:27 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
NRW tarief is een zaak van het Bundesland NRW. Er zal dus wel een hele ambtelijke molen inclusief besluiten gaan draaien voordat het in kannen en kruiken is. VRR is tamelijk zelfstandig en kan zelfstandig besluiten nemen. Wat kortere lijnen dus. Dick van den Hoven |
06-02-2017 22:05:55 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
De Sparpreis-tarieven van Deutsche Bahn zijn trouwens ook geldig en ook al boekbaar op deze verbinding. Voorwaarde is dat je op het verdere traject in Duitsland een ICE of EC/IC gebruikt. Laatst bewerkt door maurits op 06-02-2017 22:06 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
06-02-2017 23:13:22 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Zal waarschijnlijk wel duurder zijn dan vanuit Emmerich, aangezien Emmerich-willekeurige Duitse stad een Inland-verbinding is, terwijl Zevenaar-willekeurige Duitse stad een internationale verbinding is. |
07-02-2017 00:11:00 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Voor de grap eens de verbinding Emmerich - Emden Hbf op 12 april 6.45 opgezocht. Ga je 2 x met een Duitse IC en 1 x met een Nederlandse IC. Over dat duurder zijn, ik vermoed dat DB Fernverkehr dat reisrecht op niet IC gedeeltes heeft afgekocht. Zodat het niet uitmaakt voor de prijs hoe ver het is tot de IC stations. |
07-02-2017 08:36:09 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
Quote Waar haal je die voorwaarde vandaan / wie zou die volgens jou stellen? Als ik Ah-Düsseldorf v.v. wil reizen per ICE maar terug wil met Abellio (omdat die toevallig eerder gaat) mag dat bij mijn weten gewoon. Laatst bewerkt door yappa op 07-02-2017 08:37 |
07-02-2017 09:33:53 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Met een Sparpreis-ticket zou ik maar goed oppassen. Als er voor de terugweg een ICE-trein staat vermeld, dan mag je daarvan niet afwijken. Zelfs niet met produktklasse C (op het traject dat de Zugbindung heeft). Let wel: we hadden het hier over Sparpreis-tickets. |
07-02-2017 11:52:06 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteMail van Abellio nadat ik ze gisteren gemaild had: QuoteNRW-tarief is dus al wel geldig vanaf de start. |
07-02-2017 12:53:54 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Klopt, Emmerich-München is boekbaar van €29, Arnhem-München vanaf €39 obv 2e klas. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
07-02-2017 12:57:21 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Dat is niet correct. Als je Zugbindung (treinbinding) hebt op een ICE vanuit Düsseldorf naar Emmerich Grens, ben je verplicht om die ICE te nemen. Enkel met een Flexpreis (=vol tarief) voor de ICE, mag je ook de RE-19 nemen. Zie ook de voorwaarden van DB: https://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis/spartickets.shtml Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
07-02-2017 12:58:27 | ||
---|---|---|
ddz
![]() |
Quote Kan ik hieruit opmaken dat het NRW SchönerTagTicket ook geldig word vanaf Arnhem? |
07-02-2017 13:21:52 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Quote In eerste instantie wel (de prijzen voor buitenland beginnen hoger), maar dat kan ook zomaar wel eens andersom uitpakken als je wat dichter bij je reisdatum boekt! Ik heb al meermaals meegemaakt dat bijvoorbeeld een Sparpreis Aachen-Wien goedkoper is dan Aachen-Passau met precies dezelfde verbinding! Dus reis je vanuit het grensgebied, dan is het altijd de moeite waard om een paar reizen uit te proberen, want soms is het ene goedkoper en soms het andere. |
07-02-2017 13:34:04 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteWat er staat is: Op het complete Niederrhein-net inclusief het grensoverschrijdende verkeer worden kaartjes met het NRW-tarief geaccepteerd. Het NRW-Schönertagticket is NRW-tarief, dus ik kan er niks anders van maken dan een ja. Laatst bewerkt door dennistd op 07-02-2017 13:34 |
07-02-2017 16:44:26 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
http://www.ovpro.nl/trein/2017/02/07/ns-vraagt-te-hoge-prijs-voor-nieuwe-verbinding-arnhem-dusseldorf/ Laatst bewerkt door icened op 07-02-2017 18:21 |
13-03-2017 13:17:54 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Wie nog even van bijzondere omleidingen wil genieten. Abellio RE 19 rijdt tot begin april een andere route waar je normaal nooit komt. Vanaf Duisburg Hbf via Duisburg Wedau en Entenfang, Lintorf, Ratingen West, Abzw Hardt, Abzw Fortuna naar Düsseldorf Hbf. Terug weg werd helaas vanwege Personen im Gleis via de normale route gereden, met +22 uit Düsseldorf met een bloedgang langs Flughaven ri Em, daar op tijd. Het barst daar trouwens van de werkzaamheden. Stations zoals Solingen en Opladen zijn veel drukker dan normaal. Emmerich stond afgelopen vrijdag morgen helemaal vol (met goederentreinen en minstens 5 losse locs) terwijl er nog het een en ander voor de paal stond. |
13-03-2017 14:17:44 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Bedoel je in Solingen en Opladen dan reizigers of goederentreinen? |
13-03-2017 18:23:28 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Vooral reizigerstreinen maar echte details zijn me ontgaan. Daarvoor ken ik de normale situatie te weinig. Laatst bewerkt door waalkade op 13-03-2017 18:24 |
14-03-2017 12:39:38 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Op Ah staat sinds gister een Duitse kaartautomaat t.h.v. de Breng infoborden in de stationshal. Verder aan die zijde geen werkzaamheden voor de 2e kaartautomaat maar ik ga er vanuit dat die aan de Sonsbeek zijde komt/staat en daar ben ik al een tijdje niet geweest. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
14-03-2017 21:29:50 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Ik zag vanochtend ook een Abellio-automaat staan in Zevenaar, naast die van NS. |
16-03-2017 07:53:12 | ||
---|---|---|
ChrisGBNL
![]() |
En er is ook een automaat geplaatst aan de Sonsbeekzijde. |
03-04-2017 22:05:26 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Binnenkort zal de Abellio Flirt 3 NRW gaan rijden: http://www.treinreiziger.nl/trein-arnhem-dusseldorf-maakt-treinreizen-naar-duitsland-voordeliger/ Wat zal het effect van de goedkopere en flexibelere Abellio trein zijn tussen Arnhem - Düsseldorf op de ICE? Het is enigszins te vergelijken tussen de Thalys en de Beneluxtrein. Alleen is tussen Amsterdam - Arnhem - Köln geen HSL. Treinreizigers hebben meer mogelijkheden om nu te kunnen reizen tussen Amsterdam - Arnhem - Düsseldorf/Köln. Zien hoe snel ze de mogelijkheden zullen ontdekken. En wat ze gaan doen. |
03-04-2017 22:15:54 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
... Witte sneeuw. Ronde cirkel. En dus ook dat we maar moeten zien wat er gaat gebeuren.... Waarvoor was deze topic-kick nou nodig? Je zegt immers niks nieuws. Sterker nog, je presenteert alsof het wereldnieuws is dat dat ding gaat rijden. Dat klopt niet, het is al sinds het Pakket van Eisen van de concessie bekend dat er vanaf april 2017 doorgereden gaat worden naar Arnhem. Verder is het ook geen wereldnieuws dat dit met Flirt 3 gaat rijden, dat is al vanaf de gunning bekend. Verder rijden die treinstellen al een tijdje, ook deels ter vervanging van reguliere DB-treinen. Bij twijfel: gebruik beton. |
03-04-2017 22:35:32 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Past een Abellio Flirt voorbij het behekte deel van spoor 2 in Zv? Of moet een deel van het hek nog weg voordat de treindienst gaat starten? |
03-04-2017 23:25:12 | ||
---|---|---|
Sietse
![]() |
Een aantal weken terug zijn de bakborden op het perron van spoor 2 en 3 nog voorzien van een pijl richting spoor 3. Dus het lijkt erop dat het mooie hek gewoon blijft staan, een Flirt-5 zou net aan het perron moeten passen. Ik vraag me trouwens nog steeds af waarvoor dat hek geplaatst is. Tegelijkertijd zijn er wachthokjes geplaatst die anders niet gepast hadden, maar om daarvoor nou een hek te plaatsen... |
04-04-2017 04:35:53 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Ik zit mij net te bedenken, op het perron van spoor 2/3 staat volgens mij helemaal geen incheck-paal. Reizigers uit Duitsland naar Doetinchem konden anders mooi gebruik maken van de cross-over-1-minuut-overstap op de Breng-trein, maar dat gaat niet als ze eerst naar het stationsgebouw moeten lopen om in te checken. Samen met dat hekje niet erg reizigersvriendelijk. |
04-04-2017 06:59:32 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Er staan al sinds jaar en dag meerdere incheckpalen op perron 2/3. Grappig, ik heb via Twitter nog even geïnformeerd bij ProRail, of reizigers echt zo ver moesten gaan lopen. Antwoord wat ik kreeg was dat ze verwachten dat de treinen uit Duitsland op spoor 1 aan zouden komen. Heb maar even aangegeven, dat ze dan nog 2 dagen hebben om een wissel aan te leggen. Laatst bewerkt door martijn op 04-04-2017 11:22 |
04-04-2017 11:26:55 | ||
---|---|---|
yappa
![]() |
nergens voor nodig, gewoon even terugsteken vanaf sein 2302 ![]() |
04-04-2017 11:35:56 | ||
---|---|---|
nickeyboy
![]() |
Op de vertrekstaten in Zv staat keurig spoor 2 vermeld ri. Ah |
04-04-2017 13:42:35 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Klopt, ze erkennen het inmiddels ook bij ProRail erkent. Blijft alleen dat vervelende hek nog in de weg staan... (nou ja, voor de mensen die niet van langeafstandswandelingen houden dan) |