11-06-2020 13:42:28 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Eigenlijk jammer dat de ATB discussie hier bij Groningen gevoerd wordt. Wat mij betreft verdien een interessante discussie een eigen draadje! Jeanne Kok |
11-06-2020 13:43:33 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Onjuist. In het seinenboek staat toch echt het volgende: Een snelheidsverlaging moet zijn ingezet als het eerste voertuig het sein passeert dat een snelheidsverlaging opdraagt; Laatst bewerkt door PKP op 11-06-2020 14:06 |
11-06-2020 13:58:48 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Dan had je ook hieronder kunnen zeggen dat dat al door artikel 30 van de regeling spoorverkeer verboden is. Dat klopt en dat had ik even over het hoofd gezien.Quote |
11-06-2020 14:27:26 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Helaas kan ik geen vraag beantwoorden welke nog niet gesteld is. Omdat we hadden over seinen en snelheden zou ik dan verwezen hebben naar bijlage 4 Seinenboek, artikel 2.1 |
![]() |
advertentie |
11-06-2020 15:40:53 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Quote Kortom, zolang de snelheid na passage van het sein niet gelijk blijft of toeneemt, hoef je ook de rem niet meteen te gebruiken. Laatst bewerkt door SchuurB op 11-06-2020 15:41 |
11-06-2020 16:43:24 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Zo is dat! |
16-06-2020 14:50:11 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Zo is het niet. Er staat toch echt: begrenzen |
16-06-2020 16:12:53 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Bijzonder vermoeiend. |
16-06-2020 17:28:09 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Niets vermoeiend, gewoon een interessante stelling dat een machinist niet verplicht is te remmen bij een sein met opdracht snelheid begrenzen. Maar dat is deze dus wel volgens het seinenboek (bijlage 4). Laatst bewerkt door PKP op 18-06-2020 09:01 |
01-09-2025 15:50:02 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Ik was onlangs op het nieuwe station Gn. Twee dingen vielen mij op: voor Arriva geen poortjes, voor de NS wel poortjes, de lage snelheid waarmee je het station mag uitrijden, slechts 40km/h.
|
15-09-2025 06:34:31 | ||
---|---|---|
garco01
![]() |
Dat van die poortjes viel mij ook al op. Al een paar keer vergeten in te checken als ik met NS aan kom. Hierover contact opgenomen met Arriva. Gewoon beter opletten is het devies, mijn opmerkingen over zwartrijden, overlast en inkomsten missen werden totaal genegeerd, kortom, het boeit ze niet. Laatst bewerkt door garco01 op 15-09-2025 06:35 https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/ |
15-09-2025 09:29:40 1 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Inderdaad, en ook inrijden kan met slechts 40 km/h. De bogen in de toeleidende baanvakken en de krappe inbouwlengte maakten een compacte wisselligging nodig. Je kunt je afvragen of voor aankomende treinen op een station waarop bijna iedereen uitstapt, en dus al staat, dat wel zo prettig is, maar je bent er snel aan gewend. Wat er nu met de spoorbak van voormalig spoor 1 en 2 west- en oostzijde gebeurt, is me niet bekend. |
15-09-2025 09:58:16 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
het oude spoor 1 en 2 worden betegeld, en komen terrasjes op wat ik begrepen heb. |
15-09-2025 10:03:07 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Gelukkig zijn er al jaren meerdere websites met uitgebreide aandacht voor alle plannen voor het Groningense hoofdstation. Zo valt op groningenspoorzone.nl te lezen dat er inderdaad een ruim plein met diverse voorzieningen tussen het gebouw en de sporen komt. |
15-09-2025 13:45:33 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Deels, aan de westzijde komt namelijk ook nog de Kiss en Ride en taxistandplaats waar vroeger spoor lag www.groningenspoorzone.nl, en aan de oostzijde doen ze hetzelfde, maar dan voor een bovengrondse fietsenstalling www.groningenspoorzone.nl |