15-04-2020 18:28:27 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Geen korting? Dan wil ik per direct ook mijn geld terug wat ik voor mijn VDU heb betaald. |
15-04-2020 19:44:45 | ||
---|---|---|
chris24
![]() |
QuoteIk zie dit vanwege de wetgeving niet gebeuren. Ben benieuwd hoe NS de dienstregeling na 28 april gaat op pakken als de economie aan gaat, hoe zitten jullie hier in? |
15-04-2020 19:49:12 | ||
---|---|---|
BR232
![]() |
Dat is afwachten wat er gebeurt op 21 april 19 uur wat Rutte gaat melden. Maar mijn schatting is dat de basis dienstregeling nog wel effe doorloopt. Met heel misschien paar extra treinen erbij als het kan. |
15-04-2020 20:02:48 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteZiekenhuis bezoek is toch niet toegestaan. ![]() |
![]() |
advertentie |
15-04-2020 20:06:13 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Een ziekenhuisbezoek kan ook een onderzoek aan je eigen lichaam zijn. Of in een triester geval het bezoek aan een stervend familielid (dit laten ziekenhuizen wel beperkt toe). |
15-04-2020 20:27:07 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Het is allemaal makkelijk gezegd en geschreven alleen nog maar mensen met een vitaal beroep die mogen alleen reizen maar dat gaat never nooit gebeuren. En daarnaast is het juridisch onmogelijk omdat er ook duizenden redenen zijn te benoemen waarom iemand wel zou reizen. Ik ben bijvoorbeeld mantelzorger dus ik zou niet zonder kunnen. Om maar een voorbeeld te noemen. Daarnaast is er simpel een wet die heet "vervoersverplichting" dus alleen als de overheid daar mee instemt maar daar geloof ik niks van omdat er dan helemaal geen inkomen meer is voor NS en dan krijg je het gedoe met staatssteun enzo ervoor terug wat veel lees heel veel gaat kosten boven op de verliezen die er nu al zijn. Laatst bewerkt door Xander140 op 15-04-2020 20:27 |
15-04-2020 22:23:39 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Inzet van V&S op Enschede is nu meer in de avond, juist vanwege al dat tuig. |
15-04-2020 23:27:11 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Ik denk dat we af moeten stappen van het idee dat we voor elke reiziger gaan bepalen of ie wel of niet legitiem in de trein zit. Dat is geen zinvolle oplossing (en laten we eerlijk zijn - willen we überhaupt in zo'n maatschappij leven?) Als de treinen te vol raken, moet de NS meer treinen laten rijden dan in de huidige nooddienstregeling. Als mensen te dicht op elkaar zitten, zwartrijden of NS-medewerkers mishandelen, moeten toezichthouders of politie-agenten dat voortaan verhinderen. |
16-04-2020 00:22:10 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Och, het zou best haalbaar moeten zijn op verschillende manieren: -Iedere reiziger een werkgeversverklaring op zak laten hebben (en daar ook op controleren uiteraard) in de trein, met daarop o.a. de tijden waarop de werknemer in de trein te verwachten valt. -Alle huidige OV-chipkaarten ongeldig maken, kaartautomaten buiten werking stellen en vervolgens alle werknemers in vitale beroepen die er een wensen een tijdelijke OV-chipkaart geven. Uiteraard wel netjes het abonnementsgeld restitueren (bij voorkeur met terugwerkende kracht sedert medio maart) van iedereen wiens OV-chipkaart ineens niet meer geldig is. ![]() Of we in een maatschappij met dergelijke stasi-praktijken willen leven is weer een andere discussie. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
16-04-2020 07:30:10 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Ik word altijd zo boos om die vakbonden. Bij de vakbonden is het altijd de ikke-ikke-ikke-mentaliteit, zoals we ook bij de stakingen zagen. Als je alleen mensen met een cruciaal beroep toelaat tot de trein dan breng je een hoop mensen, die eigenlijk wel met de trein naar hun werk moeten, maar geen cruciaal beroep hebben in de fysieke, mentale en financiële problemen. Maar daar hebben de vakbonden natuurlijk geen oog voor. Ik moet ook iedere dag met de trein naar werk. Ik werk niet in een vitale sector en thuiswerken is beperkt mogelijk. Ik heb een duur treinabonnement wat niet restituteerbaar is (Arriva) en ik reis tijdens de Coronacrisis niet in het weekend of op feestdagen. Dit soort oproepen zijn gewoon storend. Er zijn zat mensen die wel met de bus of trein naar het werk moeten en niet werken in de vitale sector. Deze mensen reizen echt niet met de trein of bus voor de lol. Dat een trein tussen Leeuwarden en Groningen gisterenavond (Tweede Paasdag) onderweg is stilgezet (bron: https://www.treinenweb.nl/nieuws/8330/arriva-zet-trein-stil-vanwege-drukte.html) is onacceptabel. Waarschijnlijk zaten er toch een hoop reizigers in die niet voor werk of ander noodzakelijk doel zaten te reizen. Pak deze mensen aan, maar dupeer de mensen die naar werk moeten niet. Anderzijds heeft de NS, met name in de Randstad, de treindienst te rigoreus uitgedund. Een IC Amsterdam-Den Haag HS-Rotterdam is een welkome aanvulling op de basisdienstregeling, desnoods 1x/uur. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
16-04-2020 08:41:57 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Heel even strikt. Ziekenhuis personeel zou je juist niet met het OV moeten laten reizen. Degene die dagelijks met corona patiënten in aanraking komen moet je zoveel mogelijk apart laten reizen. Desnoods regel je maar een busje voor deze mensen wanneer zelf geen vervoer hebben. Vroeger werd een storingsmonteur ook van huis afgehaald wanneer er iets aan de knikker was. Waarom zou dit nu niet kunnen? Laatst bewerkt door waalkade op 16-04-2020 08:42 |
16-04-2020 09:54:27 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Een paar dagen terug stond er in een OD-topic iets over ziekteverzuimcijfers. Die waren pakweg 20 a 30%. Het aantal treinen dat opgeheven is, is echter vele malen groter dan die 20-30% Daarom is het wat mij betreft de hoogste tijd om de extreme uitdunning gedeeltelijk op te heffen, in elk geval op de standaard probleemtrajecten. Het alleen maar toestaan van cruciale beroepen in het OV is onzin. Waarom zou een fabrieksarbeider niet met de trein naar z'n werk mogen? Als we dat allemaal gaan lamleggen hebben we over een paar jaar een veel grotere crisis. Dan zijn er weliswaar misschien een paar mensen minder ziek geworden, maar zitten straks duizenden mensen zonder werk, gaan de inkomsten van de BV Nederland achteruit en is er over een paar jaar geen geld meer voor laten we zeggen goede gezondheidszorg... |
16-04-2020 10:01:04 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Ervaring leert ook dat met name het ziekenhuispersoneel dat op dit moment de ICs bemant beschikt over een auto. Dit komt hoofdzakelijk doordat veel EH en OK personeel wat nu ingezet wordt in normale tijden met regelmaat oproep diensten draaien waarin ze snel in het ziekenhuis moeten kunnen zijn en dan biedt een trein/bus weinig soelaas/flexibiliteit. Het ligt niet in lijn der verwachtingen dat veel van dit personeel nu spontaan het OV zijn gaan gebruiken op het moment dat ze de "veilige" auto ter beschikking hebben. Voor personeel in verpleegtehuizen en verzorgingshuizen die ook met enige regelmaat met besmette personen in contact komen is het OV wel de aangewezen reis optie. Al reizen die meestal over kortere afstanden doordat het personeel vaak dichter bij hun werk wonen dan ziekenhuispersoneel. Verder on topic, het valt mij op dat conducteurs de stuurstand waar ze resideren helemaal niet meer verlaten tijdens de reis. Ik snap best dat kaartcontrole onwenselijk is in deze situatie, maar een complete onzichtbaarheid in zowel trein als op perron helpt niet voor de sociale veiligheid. een ander punt wat mij opvalt is dat er tussen Ah, Nm en Ht de treinen niet op lengte zijn. Veel enkele stellen overdag, SGM5 in de "drukste" treinen in de spits. Verlengen van treinen lijkt mij toch de simpelste oplossing om het geklaag van het FNV te ondervangen. Sorteren op welk beroep vitaal is is namelijk onmogelijk en raakt de productie bedrijven die gezond uit deze economische malaise kunnen komen. Ook valt het mij op dat de NS een ziekteverzuim heeft van ruim 30%. Ik werk bij een bedrijf van +- 200 man waar thuiswerken voor 85% van de mensen niet mogelijk is, en het ziekteverzuim is nu rond de 10%. Dat is ongeveer dubbel het normale verzuim, en ook aardig in lijn met wat ik van andere bedrijven hoor. |
16-04-2020 10:09:05 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Daarbij, als je als HC toch alleen maar in een lege cabine verblijft hoef je met een verkoudheidje ook niet meer thuis te blijven %06% |
16-04-2020 10:16:06 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Ook hoe de andere trein vervoerders reageren. Ook de bus, tram en metro vervoerders. |
16-04-2020 10:17:36 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
wat bedoel je John? |
16-04-2020 10:19:12 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Ook hoe de andere trein vervoerders reageren en de bus, tram en metro vervoerders. |
16-04-2020 10:26:18 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Sowieso mag de communicatie wel wat vriendelijk. ‘Reis alleen met het OV als dat noodzakelijk is’ klinkt niet vriendelijk. Zie liever dat vervoerders het volgende zeggen: ‘Reis je met het ov naar het werk? Helemaal prima. Reis je met het ov voor wandelingen, fietstochten of andere recreatieve doeleinden? Liever niet, blijf zoveel mogelijk thuis.’ De strekking van de boodschap is zowat hetzelfde, alleen de toon is een heel stuk vriendelijker. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
16-04-2020 10:58:06 | ||
---|---|---|
BR232
![]() |
Leg het laatste neer bij NS en misschien wordt het speciaal voor jou aangepast. |
16-04-2020 11:14:07 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteHet maakt niet uit hoe de toonzetting is.. Luisteren wordt er sws niet gedaan. %08% |
16-04-2020 11:42:48 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En dan heeft een beetje chagareinig wat roepen nog het meeste kans dat mensen weg blijven %08%Quote In een busje kun je praktisch geen 1,5 meter afstand houden, dus dat is wat makkelijker geroepen. Quote Die cabine is wel de werkplek van een ander later, en die Hc komt ook op verblijven etc, gewoon lekker thuisblijven zoals het landelijk advies is. Laatst bewerkt door thom op 16-04-2020 11:47 |
16-04-2020 12:01:04 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Onmogelijk, immers er is juist gekozen voor een ruime reserve onder het rijdende personeel, om bij het oplopen van ziekmeldingen niet gelijk in grote problemen te komen. Dat het te druk is op sommige trajecten komt doordat de treinen hoe langer hoe voller komen te zitten met mensen welke zich niets aantrekken van de dwingende adviezen. Immers toch erg vreemd dat er met Pasen nog ruim meer mensen "werken" dan op een doordeweekse dag. |
16-04-2020 12:58:24 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteEn werkt voor geen meter. In NL wordt "liever niet" geïnterpreteerd als "het mag dus wel". Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
16-04-2020 13:00:25 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteProbeer maar eens 1,5 meter afstand te houden van de stronteigenwijze reiziger. Die houden helemaal geen afstand van elkaar, ook niet bij het in- en uitstappen. Dus waar sta je als conducteur nog veilig dan? Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
16-04-2020 13:21:41 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Ik heb het ook niet zo scherp aangezet omdat ik het gedrag van een deel van de reizigers niet heel netjes vind. Al heb ik nog geen enkel perron gezien waar je geen plek kan vinden als conducteur om 1.5 meter van de reiziger af te staan. Je zou bijvoorbeeld de zichtbaarheid, veiligheid en service kunnen verhogen door S&V in te zetten op stations (wat sterk vermindert lijkt te gebeuren de afgelopen weken). Je zou zelfs kunnen overwegen om conducteurs met de juiste instructies mondkapjes te laten dragen zodat ze waar nodig in kunnen grijpen en zich veilig voelen. |
16-04-2020 13:23:23 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Quote Toch rijdt Breng in Nm daar mee rond, zo'n 9 persoons busje. |
16-04-2020 15:45:42 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Ja het mag nog steeds, met een niet dwingende reden in de trein zitten. En ondanks dat volgt 99,9% van de Nederlanders de adviezen op. Niet voor niets dat de autoriteiten in z'n algemeenheid heel tevreden zijn over de opvolging van de regels. Wat er nu gebeurt, is dat we ons vreselijk lopen op te winden op die laatste 0,1 procent die de adviezen anders interpreteert. Laat ze lekker, aan die relatief héél kleine groep gaat Nederland heus niet ten onder. Laatst bewerkt door daniel81 op 16-04-2020 15:46 |
16-04-2020 17:57:15 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote En geheel onterecht is dat ook niet,of wel ? Jij zal als je voor je werk wat gewoon doorgaat immers maar de trein,of ander ov middel nodig hebben en corona krijgen door een vrijetijdsreiziger die z'n reet afveegt met de gestelde regels. Lig je daar lekker te creperen op een ic bed ipv na werk gewoon normaal thuis komen bij je vriendin/vrouw/gezin%03% Denk je er dan nog net zo "makkelijk" over ? Ik persoonlijk zou dan toch graag is "een babbeltje hebben" met die persoon die me dat heeft gegeven,als dat te achterhalen was. Zo moeilijk is het toch niet,om even na te denken of dat wat je doet en hoe je dat doet op dat moment wel noodzakelijk is ?? Denken aan je medemens is helaas voor een groep nog altijd erg moeilijk/onmogelijk. Dat is pas ikke ikke en de rest kan.... mentaliteit,en als straks blijkt dat b.v. jouw reis verantwoordelijk is voor besmette personen die nu b.v. niet meer een ic afdeling kunnen laten draaien,en jij daar straks had moeten liggen,dan maar gaan janken dat er geen personeel is om je te verzorgen. Dit klinkt allemaal wellicht wat vergezocht,maar over zulk onnozel en onverantwoord gedrag kan ik me erg opvreten. Interpreteer een verzoek als een regel,handhaaf die voor jezelf en leef daarnaar,dat noemt men respect hebben voor jezelf en de medemens en moreel besef. En als je iemand ziet die dat respect niet heeft voor die regels en zich aso gedraagt,dan mag je die persoon daar best op aan spreken,het is immers ook voor jouw welzijn dat men is leert luisteren ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
16-04-2020 18:09:17 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Maar als door toedoen van die 0,1% er treinen opgeheven worden stranden reizigers met een goede reden op een station waar ze niet verder kunnen. En dan is het geen gevalletje 'laat ze lekker' meer maar ondervinden anderen er flink hinder van. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-04-2020 18:26:36 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Klopt. Dus laat die trein gewoon lekker doorrijden. Let wel: de kans om besmet te worden is nog altijd súperklein: de officiële cijfers zijn in Nederland pakweg 30.000 mensen oftewel 0,2 % van de bevolking. In een trein waarin alle zitplaatsen bezet zijn zitten er drie reizigers binnen de 1,5 m. Daardoor heb je een kans van 0,006 % om besmet te raken en 0,001% oid om op de IC te belanden. Kortom het gaat nergens over. Op macroniveau moeten we natuurlijk voorzichtig zijn en het wordt een ander verhaal als het bij élke treinreis zo gaat. Maar ga nu asjeblieft niet moeilijk doen over 1 trein die een keertje te vol is, zolang alle andere treinen wel goed gaan. en @phantom, nee in dat geval zou ik niemand de schuld geven. Is ook weer typisch iets van onze tijd, de claimcultuur, iemand moet altijd de schuld krijgen. De wereld is niet maakbaar, hoe graag we dat ook zouden willen. Laatst bewerkt door daniel81 op 16-04-2020 18:27 |
16-04-2020 19:25:04 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Niet om het een of ander hoor, maar mijn moeder werkt in een ziekenhuis, heeft om die reden een vitaal beroep, maar blijft in haar functie ver weg van Corona-patiënten. Zij kan prima met de trein van en naar werk reizen. |
16-04-2020 20:30:47 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als er niet allemaal mensen zijn die doodleuk op pad gaan om in een andere stad te gaan fietsen, is het ook prima mogelijk om 1,5m afstand te houden als je reist per trein. |
16-04-2020 20:33:26 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteZelfs die 10% is wellicht nog hoog: bij mijn werkgever geldt ongeveer hetzelfde qua aandeel werknemers dat thuis kan werken. En op zo'n 400 medewerkers zat de piek van het verzuim op 8,9%, "slechts" 60% hoger dan normaal, waarvan er ondertussen al een hoop weer beter zijn. Vroege maatregelen spelen daar wellicht ook een rol: werknemers die grote risico's liepen zijn al vrij vroeg (nog voor de landelijke maatregelen) naar huis gestuurd en begin maart hadden we al een verbod op niet noodzakelijke reizen naar de vestigingen in Brabant en Limburg. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-04-2020 20:36:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk dat je er ook in mee moet nemen wat de gemiddelde leeftijd is van het personeel, volgens mij is die doorgaans bij NS redelijk aan de hoge kant en dan zit je ook automatisch met meer mensen in een risico groep. |
16-04-2020 22:15:47 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Speelt uiteraard een rol, maar qua gemiddelde leeftijd van het personeel vermoed ik dat mijn werkgever nog wel eens behoorlijk vergelijkbaar met NS zou kunnen zijn. Van het hoger opgeleide personeel ben ik met m'n 37 jaar nog een van de jonkies ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-04-2020 22:45:27 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
En bij mij is er niet eens zo zeer ziekteverzuim op kantoor, maar heeft men de 2 stagiairs laten gaan, en daardoor moeten wij ineens zelf al het archiefwerk en zo doen. Als zij nog op kantoor waren geweest had ik deze en volgende week thuis kunnen werken... |
16-04-2020 23:01:45 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Mensen, die discussie is hier nu al drie of vier keer gevoerd. Ja, er zaten blijkbaar tijdens Pasen mensen in de trein die eigenlijk thuis horen te blijven. Ja, dat is best wel asociaal van hen. Nee, we kunnen het op dit moment wettelijk niet verbieden. Een verzoek of aanbeveling van de overheid dan wel NS is geen wettelijk bevel. Wie wil, mag gewoon nog steeds in de trein stappen. Dus? |
16-04-2020 23:23:39 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteEen betere verlofregeling, serieus meer personeel werven zodat snipperverlof gewoon mogelijk is, onderhoud spoorbaan verbeteren evenals de ergonomie van de cabines eindelijk eens serieus nemen zouden allemaal bijdragen aan verlagen van het ziekteverzuim. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
17-04-2020 01:04:37 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote En nu dan vijf keer ![]() Dus het opvallend hoge ziekteverzuim bij rijdend personeel ligt niet aan Corona, maar meer aan de werksituatie ? Dat is zorgelijk te noemen. Laatst bewerkt door PKP op 17-04-2020 01:04 |
17-04-2020 06:57:33 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
De gratis krant Metro stopt als papieren krant. Metro was tijdelijk gestopt, maar vanwege de toekomstige coronacrisis waarbij minder treinreizigers worden verwacht (dus minder belangstelling voor de krant) en minder reclame inkomen is besloten om definitief de stekker eruit te trekken. Metro blijft wel online bestaan. De laatste editie verscheen op vrijdag 20 maart Het konijn van Alice (cartoon strip van metro) gaat/blijft online op facebook https://www.ad.nl/binnenland/metro-keert-niet-meer-terug-als-papieren-krant-op-stations~acb831ee/ |
17-04-2020 08:58:50 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Quote Niet roken, gezond eten en voldoende bewegen helpt ook. Het is niet zo dat de werkgever de enige is die daar een rol in heeft. Maar als het puntje bij het paaltje komt krijgt vrijwel al het rijdend personeel ook te maken met agressie en aanrijdingen. Dat is een heel stevige factor in het hele verhaal. |
17-04-2020 11:36:11 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Niet alleen het personeel hoor! |
17-04-2020 13:17:28 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteAls ik de berichtgevingen zo een beetje volg, zitten we al midden in een crisis %08% |
17-04-2020 13:49:38 | ||
---|---|---|
RijssenRSN
![]() |
En we zijn zelfs over de (1e) piek van IC Patienten heen. Het aantal patienten op het IC is namelijk al een paar dagen aan het afzwakken. |
17-04-2020 14:03:55 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
In de laatste dagen van april wordt de 900 weer opgestart |
17-04-2020 15:21:10 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Bij onze Oosterburen wordt vanaf maandag ook langzaam weer meer opgestart. |
17-04-2020 15:26:38 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Dan komt er eindelijk een einde aan de overbelasting van de 4000 (tenzij de IC Direct uitvalt). Zie nog liever dat de 2200 weer gaat rijden, om zo Haarlem, Leiden, Den Haag en Delft beter bereikbaar te maken. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
17-04-2020 18:01:00 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Die IC Direct roomt rechtstreeks de 4000 af omdat de verbinding een stuk sneller is. De 2200 is niet veel sneller dan de 4000. Of mensen dan geneigd zijn van trein te veranderen ..... |
17-04-2020 18:11:47 | ||
---|---|---|
Kesbeke
![]() |
Quote Je gebeden zijn verhoord klaarblijkelijk Berk |
17-04-2020 18:21:36 | ||
---|---|---|
BR232
![]() |
Vanaf 29 April wordt de dienstregeling iets aangepast. * De intercity uit Vs gaat weer zijn vertrouwde route rijden. * Het nachtnet Ut-Asd-Shl-Ledn-Gv-Rtd v.v. gaat weer rijden. * De ICd gaat weer 2 keer per uur rijden Asd-Rtd v.v. * ICBrussel rijdt ieder uur Rtd-Atw v.v. * ICE 4 keer per dag Amsterdam-Frankfurt, waarvan 1 van/naar Basel. * Thalys 1 keer per dag Amsterdam-Brussel v.v. * TAG gaat weer elk kwartier rijden. * De 3600 gaat dan weer als gehele IC Zl-Rsd v.v. rijden. Wellicht zijn er her en der nog paar aanpassingen, maar die zullen wij vanaf 27 April wel zien in de reisplanner. |
17-04-2020 18:42:36 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Verder vermoed ik ook Zl-Gn/Lw weer 1x per uur een IC. Vanaf bijna ieder station in Nederland waar normaal ook Intercity’s stoppen, rijdt nu minstens 1 keer per uur een Intercity; bron: https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/actuele-informatie-ns.html |
17-04-2020 18:47:02 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Laten we hopen dat er op Gvc/Rtd-Ut dan ook weer wat IC's gaan rijden, kan me niet voorstellen dat er veel mensen blij zijn met de huidige opzet aldaar. |
17-04-2020 19:16:51 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Ook vanaf 29 april. Vanaf bijna ieder station in Nederland waar normaal ook IC's stoppen, rijdt nu minstens 1 keer per uur een intercity. |
17-04-2020 20:44:56 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Zowel hier als in de media zie ik 1 grote denk fout voorbij komen, namelijk: "Het OV is alleen voor mensen met een vitaal beroep", in één woord onzin. Het OV is voor iedereen die daarop aangewezen is en "moet" reizen en voor dat moeten kunnen vele redenen zijn. Kijkend naar mezelf moet ik met het OV als ik naar m'n behandelaar, de apotheek, m'n psychiater, andere instanties, de huisarts of tandarts moet. Ook voor diverse noodzakelijke boodschappen ontkom ik niet aan het reizen met het OV je kan niet alles eindeloos uitstellen. Daarnaast wat voor de een een plezier reis is kan voor de ander een noodzakelijke reis zijn. Wat wel of niet noodzakelijk is verschild ook per persoon. De enige die met mij kunnen bepalen of een reis wel of niet noodzakelijk is m'n behandelaar en begeleiders. Dat er vanaf 29 April meer treinen gaan rijden werd tijd, bepaalde verbindingen waren echt zwaar onder de maat ook gezien de omstandigheden. Hier gaat breng voorlopig de bus dienstregeling nog verder inkrimpen terwijl ik van m'n huishoudelijke hulp hoor( die ook alles met he OV moet doen) dat de bussen nu vaak al voller zijn als gewenst. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
![]() |
advertentie |
17-04-2020 21:26:01 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Hallo, als je een goede reden heb moet je gewoon met OV gaan. Die keuze kan je zelf prima maken, alleen Jan en Anita niet die hebben stevige teksten nodig. |
17-04-2020 23:52:24 | ||
---|---|---|
Kesbeke
![]() |
Mijn zwager de longarts ontkwam hedenmiddag in de 6959 maar net aan opheffing te Woerden omdat de zoals het mij werd verteld "de totaal van het pad geraakte hoofdconducteur" dreigde de trein op te heffen omdat er teveel mensen in zaten, op ieders hoofd stond vast een etiket met waarom en hoe ze met de solo 2619 wensten te gaan, volgens mijn zwager had het stel wel een toilet, dat dan weer wel, gelukkig is de trein uiteindelijk op tijd vertrokken heb ik begrepen |
18-04-2020 11:41:48 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Hoe zit dat dan met de Eurostar ? Er word schijnbaar op elke andere landsgrens weer overschrijdend verkeer opgestart,maar Eurostar blijft schitteren van afwezigheid ?? Dat is als je de andere wel weer geplande internationale treinen bekijkt toch op z'n minst apart te noemen,als die niet zou gaan rijden. Heeft dat een aparte reden ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
18-04-2020 11:54:36 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
De reisinfo toont sinds gisteren geen aanpassingen meer tov het jaarplan waardoor apps en reisinfo op stations overzichtelijke info tonen. Ze tonen alleen de dagplanning en afwijkingen daarvan. |
18-04-2020 12:50:07 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteTotaal van het pad geraakte... Het is makkelijk oordelen over iemand die zijn of haar werk moet doen in een steeds grimmiger werkomgeving door het gedrag van de medemens. Jij nog je zwager de longarts hebben serieus geen idee van wat spoorpersoneel voor hun kiezen krijgt momenteel, in wat voor omgeving ze hun werk moeten doen. Veroordeel niet, respecteer je medemens en help diegene. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
18-04-2020 12:55:32 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote volgens bahn.de rijdt de eurostar morgen Amsterdam - London |
18-04-2020 13:00:01 | ||
---|---|---|
Gast
![]() |
Quote Hoe zit dat dan, nu niemand zonder geldige reden Belgi"E in of uit mag? Of is doorkomen zonder uit te stappen wel toegestaan? |
18-04-2020 13:11:12 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Zoals eerder gemeld zal vanaf 29 april meer treinen (intercitys rijden). Vanaf vandaag maar vooral volgende week worden voorbereidingen getroffen. Alle treinen die weer worden ingezet zullen een periodieke controle (A/B beurt) krijgen. Er zullen extra leeg mat ritten komen om treinen naar het juiste opstelterrein te brengen. Treinen die langer dan 30 dagen stil hebben gestaan, gaan conditie ritten van 200 kilometer rijden. Eventueel opnieuw een periodieke controle, indien de eerdere controle op de eerste inzetdag niet meer geldig is. |
18-04-2020 13:41:43 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Je kan je ook afvragen of je überhaupt wilt reizen naar een land waar in enkele weken bijna 15000 mensen zijn overleden aan Corona. Of te wel een treindienst opstarten welke extreem verliesgevend is. Iemand zal dat toch uiteindelijk moeten betalen bij een commercieel bedrijf, zolang Eurostar niet failliet is tenminste. Laatst bewerkt door PKP op 18-04-2020 13:55 |
18-04-2020 14:26:02 | ||
---|---|---|
Wievank
![]() |
Leuk dat het absolute getal hoger is, maar als je het afzet tegen het totaal aantal inwoners heeft Nederland een hoger percentage formeel vastgestelde geïnfecteerden, en vrijwel hetzelfde percentage dat eraan overleden is. Voorlopig rijdt Eurostar dagelijks 1 slag naar Parijs en 1 slag naar Brussel, en niet verder naar Nederland. Op zich niet heel vreemd aangezien het een uitloper is met normaal slechts enkele ritten per dag en er alternatieven zijn in de vorm van Thalys (1 slag) en regulier binnenlands/grensoverschrijdend treinverkeer. Ook heeft Eurostar geen verplichting om ritten naar Nederland aan te bieden in de vorm van een concessie o.i.d. |
18-04-2020 18:00:54 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Wie afvraagt wat de werkloze (Arriva) machinisten nu doen? Die maken de treinen schoon https://www.gelderlander.nl/winterswijk/werkloze-machinisten-aan-de-slag-als-schoonmakers-in-coronatijd-maken-onszelf-toch-nuttig~af73ac80/?fbclid=IwAR2ZaM60zQ1GV_98gtaoA_99p4bzqBeCM9-vXOXcIr64dUYdNMZQo185A3c&referrer=https://www.facebook.com/ |
18-04-2020 19:43:27 | ||
---|---|---|
Kesbeke
![]() |
Quote Dat heb ik wel degelijk meneer Roland, ik keur alle vormen van verbaal en non verbaal geweld zéér af, je reageert alleen niét op het feit dat de bewuste trein te kort bleek te rijden, ja een longarts is in deze tijd essentieel en een opgeheven trein kan daarom levens van patiënten kosten, familie van mij maar ook van jou... |
18-04-2020 22:06:15 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Zullen we respectvol omgaan met de Corona slachtoffers, (ernstig-) ziek of overleden ! |
18-04-2020 22:08:26 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Als er alleen werkende mensen, welke afhankelijk zijn van de trein, in deze trein hadden gezeten, dan was de trein qua materieel zeker voldoende geweest...... |
18-04-2020 22:11:35 | ||
---|---|---|
bloemkool
![]() |
Beetje zinloze manier van discussie voeren als ieder vanuit zijn eigen koker reageert. Ik zou willen oproepen om in te leven in wat de ander schrijft en even los te laten van oordelen %05% |
18-04-2020 22:29:35 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
En daarmee is t nu ook klaar. De discussie of iemand wel of niet mag reizen met de trein en ander OV gaan we niet hier voeren. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
19-04-2020 00:39:46 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Quote In feite is de situatie daarmee terug naar hoe het is gespecificeerd tegenwoordig, er zijn wat trucs uitgehaald na de snelle invoering van de basisdienstregeling. Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
20-04-2020 11:25:58 | ||
---|---|---|
wouter15
![]() |
Openbaar Vervoer Nederland: richtlijnen nodig voor wie met ov mag reizen: https://nos.nl/artikel/2331078-openbaar-vervoer-nederland-richtlijnen-nodig-voor-wie-met-ov-mag-reizen.html |
20-04-2020 11:30:47 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Meest makkelijke optie in mijn ogen is om in ieder geval het mbo, hbo en de universiteit dicht te houden, zolang de anderhalfmeter-maatschappij in takt blijft. Dan blijven de forenzen en andere mensen die voor noodzaak met het ov moeten reizen over. Hoe je recreatieve reizigers uit de trein en bus moeten weren, weet ik niet. Maar als je scholieren en studenten uit de trein en bus weert kom je al een heel eind. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
20-04-2020 11:34:40 | ||
---|---|---|
Gekko123
![]() |
Lijkt mij ook. Ik zou dan ook opteren om als maatregel de studenten-OV's tijdelijk te blokkeren, in ruil daarvoor krijgen de studenten dan het geld wat anders op hun prestatiebeurs komt te staan ter compensatie van de kosten voor de studenten-OV. |
20-04-2020 12:30:20 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Het hele idee van een 1,5 meter-maatschappij is vrijwel onwerkbaar. Zoals we hier in dit draadje al op heel kleine schaal zagen, is het zinloos om voor te schrijven wie wel en niet in het OV mag. Zoiets leidt alleen maar tot grote discussies en onbegrip. Studenten zullen bijvoorbeeld terecht stellen dat zij nauwelijks een risicogroep vormen, maar wél hun hele leven overhoop moeten gooien, terwijl oudere mensen onbeperkt met de trein kunnen reizen. Nog los van 't feit: wie gaat zulke verboden handhaven? Ik denk niet dat een conducteur zin heeft om op elk station voor politieagent te moeten spelen. En ik vraag me af of je (technisch) op massale schaal OV-chipkaarten eenvoudig kunt blokkeren. Zelf heb ik ook niet zo snel een oplossing paraat. De beste aanpak is misschien wel om werkgevers te vragen om mee te helpen, door iedereen die thuis kán werken, ook daadwerkelijk naar huis te sturen (in elk geval 2 of 3 dagen per week). |
20-04-2020 12:59:11 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Technisch OV chipkaarten blokkeren kan, maar is maatschappelijk niet mogelijk. Er zijn studenten die nu stage in de zorg moeten lopen. Dus het wordt lastig om individuele maatregelen te nemen. |
20-04-2020 13:03:56 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Quote Universiteiten blijven zowieso tot 1 Juni gesloten (althans alle colleges zijn online). Dus dit is al geregeld. |
20-04-2020 13:09:06 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Ook na 1 juni is het virus nog niet weg. Dus uni’s en dergelijke zouden toch langer gesloten moeten zijn. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
20-04-2020 13:12:51 | ||
---|---|---|
bloemkool
![]() |
Die maatregelen kunnen makkelijk tot het einde van het collegejaar verlengd worden. Be je tot september van de problemen af. |
20-04-2020 13:47:34 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Makkelijk is een groot woord vanwege tentamens en studenten die presentaties moeten geven om nog dit collegejaar af te kunnen studeren. Ook het onderzoek moet weer op kunnen starten wat lang niet allemaal thuis door kan gaan. Maar colleges zouden in principe tot einde collegejaar opgeschort kunnen worden. |
20-04-2020 13:49:37 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
De meeste colleges zijn toch maar tot begin juni? Verder, wie gaat de eventuele studievertraging betalen omdat je niet naar school kunt voor de tentamens? Ook studenten die bijvoorbeeld in de supermarkt werken of stage in de zorg lopen, die moeten extra lenen waardoor ze geen huis kunnen kopen later? |
20-04-2020 13:57:41 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
We moeten niet vergeten dat de 1,5m regel niet alleen in het OV geldt, maar ook bij de bestemmingen van de reizigers. Onderwijsinstellingen en kantoren kunnen immers ook maar een gedeelte van hun leerlingen en personeel herbergen. Dus het zal zich grotendeels wel vanzelf oplossen, 't is alleen even zoeken naar een nieuw evenwicht. Bovendien is het vooral een spitsuurprobleem, in de daluren zijn veel treinen nu al voor max 25% bezet dus daar zijn extra beperkingen veel minder nodig. |
20-04-2020 14:05:34 | ||
---|---|---|
Nelis
![]() |
Quote Om nog maar te zwijgen over alle promovendi met een contract voor +- 4 jaar waarin ze hun onderzoek moeten doen, daar moet ook een oplossing voor komen. In de zin van wordt hun contract verlengd of moeten ze accepteren dat ze minder tijd hebben voor hun promotie, maar laten we maar terug naar de treinen gaan. |
20-04-2020 14:35:39 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Gaan we hier nu voor de tiende keer proberen te bepalen wie wel en niet mag reizen?![]() Het probleem is heel simpel. IEDEREEN mag met het OV. De vraag is hoe we het kunnen spreiden én hoe we mensen kunnen motiveren om minder te reizen. Oplossingen als 'dan moet groep XYZ een tijdje thuisblijven' werken niet en zijn zelfs asociaal. Mijn eigen voorstel: niet minder treinen, maar juist zo veel en zo lang mogelijke treinen laten rijden. Alles wat kan rijden, moet rijden, de hele zomer lang. Ook in de daluren een zware overcapaciteit. Dat dan gepaard met het indringende advies aan werkgevers om thuiswerken te blijven stimuleren én om hun mensen te motiveren om de spits te mijden. Laatst bewerkt door moderator op 21-04-2020 20:07, reden: Off topic vraag verwijderd (en reactie erop). |
20-04-2020 15:01:16 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
TL;DR: doe hoorcolleges online en werkcolleges fysiek, dan heb je fysiek maar de helft van de tijd nodig per vak en kan je veel beter spreiden in lestijden, OV-bezetting en collegezaalbezetting. Tot het einde van dit collegejaar kan men het vast wel uitzingen in het hoger onderwijs. Bij mij op de TU wordt al het onderwijs online gegeven tot de zomer, alleen voor noodzakelijk praktijkonderzoek kun je onder strenge voorwaarden op de campus terecht. Qua tentamens gebruiken we meestal proctoring* of maken we een plaatsvervangende grote eindopdracht. Maar de vraag is volgens mij meer hoe je dit permanent gaat inrichten voor de komende jaren, aangezien de huidige constructies haastig zijn geïmproviseerd en het coronavirus - met bijbehorende anderhalvemetersamenleving - naar alle waarschijnlijkheid nog wel een aantal jaar onder ons zal zijn. Er zijn zát hoorcolleges waar je gewoon twee of vier uur apathisch naar een prof zit te luisteren en verder nul contact is, dat kan (afaik) allemaal echt wel makkelijk structureel online worden en blijven. Prof neemt college op in z'n pyjama, student kijkt 't in z'n eigen tijd eveneens in pyjama, iedereen blij. ![]() Het grotere probleem ligt mijns inziens bij de werkcolleges/zelfwerkuren, waarbij het vaak noodzakelijk is dat je docenten en/of groepsgenoten even met je meekijken naar je code/antwoorden/project. Dat is nu ook wel enigszins online te organiseren (ik kan nu bv. individuele Skypegesprekken aanvragen met de prof) maar dat gaat allemaal veel stroever en hoogdrempeliger. Naar mijn mening zou het beter zijn om dit deel van het onderwijs weer fysiek aan te gaan bieden. We zijn nu weliswaar in de (logische) reflex geschoten dat álle studenten en personeel koste wat kost thuis moeten blijven, maar voor een structurele oplossing vanaf september lijkt me dat niet haalbaar als je fatsoenlijke kwaliteit van onderwijs wilt blijven aanbieden. Ik wil pleiten voor ongeveer 50/50 fysiek en digitaal onderwijs. Praktijkvoorbeeld: bij mij op de TU heeft tot nu toe vrijwel ieder vak tweemaal per week (1x een ochtend, 1x een middag) een tijdslot van 4 uur ter beschikking. Dat tijdslot begint voor iedereen 's ochtends om 8:45 en 's middags om 13:30. Vaak geeft de docent dan de eerste 2 uur hoorcollege en volgt daarna 2 uur werkcollege. Dat betekent dat bijna alle studenten die 's ochtends college hebben, om 8:45 aanwezig moeten zijn en dus tussen 8:00 en 8:30 willen aankomen per OV. Als de norm wordt om telkens maar 2 uur fysiek onderwijs (dus werkcollege) te geven binnen dat tijdslot van 4 uur en de rest (dus hoorcollege) digitaal doet, kun je veel beter de studentenstromen spreiden. Een deel van de colleges van 8:45-10:45, de volgende batch van 9:45-11:45, dan een groep van 10:45-12:45. Zelfde verhaal 's middags: een groep 13:30-15:30, een groep 14:30-16:30, een groep 15:30-17:30. Eventueel kun je nog de lunchpauze en avond erbij betrekken, maar dat is al jaren een punt van vurige discussie bij ons (lang verhaal) dus daar houd ik me nu even heel diplomatiek buiten. ![]() Natuurlijk wel flink klote voor de student die de pech heeft van 8:45-10:45 en 15:30-17:30 college, maar het grote voordeel is dat je de studentenpiek in het OV veel beter kunt spreiden. In plaats van één grote piek rond 8 uur heb je drie kleine piekjes rond 8, 9 en 10 uur. En wat nou als er naast de universiteit nog een hogeschool of mbo zit? Dan afwisselen in de starttijden: bv. de uni start telkens op de hele uren, de hogeschool op de halve uren. Dan heb je verspreid over de ochtend elk halfuur een groepje studenten dat aankomt per OV, wat overeenkomt met de 'basisfrequentie' van het OV in Nederland. Beter dan dat ga je het waarschijnlijk niet spreiden, want als elk kwartier een serie colleges start maar de bus/trein maar elk halfuur rijdt dan heb je er nog niks aan. Voordeel voor de onderwijsinstelling is daarnaast dat die intern ook veel beter afstand kan houden in de collegezalen. Waar je voorheen twee volle zalen nodig had voor twee vakken die elk 4 uur lang lesgaven, kan je nu twee halfvolle (= gespreide!) zalen gebruiken voor eerst 2 uur het ene vak, daarna 2 uur het andere vak. Halfvolle zaal is meestal geen anderhalve meter, maar er zijn nu al zat vakken waar je sowieso lang niet volle bak had, dus uiteindelijk komt dat met die spreiding vermoedelijk ook wel goed. * Proctoring: surveillanten stalken je webcam en microfoon, elke zucht en scheet wordt bij wijze van spreken in drievoud opgenomen. Inderdaad, dat is dat systeem waar men in Tilburg nu (hoewel mijns inziens voor tenminste een deel terecht) moord en brand om schreeuwt ivm privacy, maar ik vermoed dat dat toch gewoon doorgedrukt gaat worden, zoals bij mij op de TU allang een feit is. De studenten van de Tilburgse rechtenfaculteit hebben de naam dat ze niet op hun mondje zijn gevallen, van elke mug een olifant maken en je helemaal onder tafel argumenteren, dus logisch dat ze nu ook van proctoring een punt maken. Schijnbaar doen ze dan toch iets goed in het onderwijs daar %08% Laatst bewerkt door DDietzen op 20-04-2020 15:03 |
20-04-2020 15:15:36 | ||
---|---|---|
AvVeen
![]() |
Het is naar mijn idee geen goed idee om alles op het mijden van de studenten te richten. En verspreiding van de verplichte colleges of contactmomenten is ook niet de oplossing. Bij mij op het HBO is alles ingericht als "Dag van de student". Hierbij heb je 's-ochtends een hoor/werkcollege, daarna krijg je opdrachten oid en halverwege tegen het einde van de middag heb je een feedbackmoment voor vragen en besprekingen. Dit is moeilijk te veranderen om een spreiding van aankomsten te krijgen. Daarbij heb je ook dat studenten er zelf voor kunnen kiezen om lekker op school te werken/studeren, omdat dit beter werkt en motiveert dan thuis. Uiteindelijk is "het studiegebouw" niet alleen een plek om colleges en contact met docenten te hebben over je opleiding, maar ook een sociale plek om met medestudenten te studeren, discuseren over opdrachten en bij te praten. Een andere oplossing? Durf ik niet snel te zeggen. Maar de oplossing is niet om het naar 1 groep te spelen die moeten veranderen omwille van de gehele maatschappij. Laatst bewerkt door AvVeen op 20-04-2020 15:16 |
20-04-2020 15:43:07 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Het hele fenomeen van reizigers spreiden is niet nieuw, en zeker tav studenten wordt er natuurlijk al langer nagedacht over of die spreiding beter kan, en de eerste successen op dat gebied waren al geboekt. Kan me zo voorstellen dat dat een impuls krijgt. Want bv bovenstaand voorbeeld, wat is er op tegen om de cyclus van zo'n 'dag van de student' een paar uur door te schuiven? Begin met eigen tijd om opdrachten uit te werken, thuis of bij de onderwijsinstelling, dan de feedback aan het eind van de ochtend en het hoorcollege aan het begin van de middag. Programmeer de OV-studentenkaart zodanig dat er niet meer vrij gereisd kan worden in de spitsen er zullen vanzelf dit soort oplossingen komen.... (en natuurlijk zit je dan weer met stages enz maar daar valt ook wel een mouw aan te passen. Geef zo iemand een gratis businesskaart voor de periode van de stage en opgelost!) |
20-04-2020 15:47:11 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteMoet je even zeggen aan de ouders van die knul van 20, die afgelopen weekend is overleden. "Sorry mensen, hij zat niet in een risico groep, dus dit is botte pech" %03% QuoteAls de studenten gewoon doorgaan met hun (losbandige) leven, hoeven ze helemaal niks overhoop te gooien, dan stopt het op een gegeven moment vanzelf wel! Ouderen reizen er niet onbeperkt op los. Laatst bewerkt door Oldskool op 20-04-2020 15:52 |
20-04-2020 16:08:08 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Met respect, maar met zulke tegenargumenten komen we natuurlijk helemaal nergens. Het is WEER dezelfde reflex: voor anderen bepalen hoe ze moeten leven. We moeten subiet stoppen met bepalen wat 'niet-noodzakelijke' reizen zijn. Wanneer accepteert iedereen nou eindelijk eens dat niet alle mensen verstandig zijn? Velen stappen hoe dan ook in de trein. En je KUNT niet controleren wie dat met een goede reden doet, dus hoeven we dat ook niet eens te proberen. Er komen binnenkort weer massa's reizigers aan, dat is een risico, en sorry, maar het is aan de NS om dat op te lossen. Net als de winkeleigenaar hier om de hoek strepen op de vloer moet zetten en een bewaker bij de deur die erop let dat er niet te veel mensen binnen zijn, moet de NS een oplossing verzinnen tegen te volle treinen. |
20-04-2020 16:52:54 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteTja, de situatie is momenteel niet anders. Op de e.o.a manier zal er wat moeten gebeuren om het virus te bestrijden. Dat dit een klein offer is, moet dan maar. QuoteWaarom moeten mensen die echt afhankelijk zijn van het OV, gevaar lopen, in deze tijd, om besmet te raken door fun reizigers? QuoteKan prima hoor. D.m.v een soort van werkgeversverklaring zodat je kan aantonen dat je echt gebruik moet maken van het ov. QuoteHoezo komen er massa's reizigers aan? En NS hoeft niets op te lossen. Gewoon treinen rijden, en als men er ZELF voor kiest hutje mutje in een trein te zitten, prima toch? QuoteVolgens mij roept de overheid dat we het ALLEEN SAMEN op kunnen lossen. Ervaring en berichten leert mij/ons, het is allemaal veel te vrijblijvend. Er moeten, willen we weer over kunnen gaan naar een normale samenleving, strengere maatregelen komen. Niet alleen bij NS, maar bij alle vormen van OV, om maar even wat te noemen. Laatst bewerkt door Oldskool op 20-04-2020 16:53 |
20-04-2020 17:39:59 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Oldskool, deze discussie is al tig keer door moderatoren terecht bekritiseerd omdat telkens weer mensen anderen willen voorschrijven of ze wel/niet met het OV mogen reizen. Nu begin jij óók weer. Vind je 't goed om daarmee op te houden? |
20-04-2020 17:43:26 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Dus, omdat jij vind dat het leven maar gewoon z’n gang moet blijven gaan, en o.a ik daar een andere mening op na houden, moeten de moderators maar ingrijpen? Dat is nogal een rare manier van discussiëren. |
20-04-2020 17:51:37 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Ik ga de weder vraag stellen,waarom moeten vele die zich verstandig gedragen in deze tijd de dupe worden van de kleinere groep(die veel schade kunnen aan richten t.a.v. verspreiding)die maar gewoon doet waar die zin in heeft ?? Of het te controleren valt laat ik over aan experts. Ben het eens met je als je zegt dat uiteindelijk NS, de instelling is die iets zal moeten gaan bedenken en (mede)handhaven,maar erover praten wat handig kan zijn moet gewoon kunnen hier. Je kan/mag niet verwachten in een normale samenleving dat het normaal is dat de kleinere groep voor de rest gaat bepalen hoe t zal zijn of dat ze zich vogelvrij mogen voelen en zich daarnaar gedragen. Als deze samenleving normaal is in denken/doen en dezelfde "ouderwetse" morelen/normen en waarden er op na houd,dan moet het zo zijn/worden dat juist tegen die kleine dwarse groep desnoods hardhandig word opgetreden om ze in t gareel te krijgen. Zo behoort het mijn inziens te zijn. Op een IC bed belanden door iemand die zich "beter/meer" voelt als de gehoorzame maatschappij,dat zou bij mij wel wat teweeg brengen kan ik je vertellen. En ja dan ben ik met die overtuiging maar ouderwets,maar tot zover ben ik er niet slechter van geworden %02% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
20-04-2020 18:06:40 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Diegene die menen dat ze zich niet aan de maatregelen moeten houden en hulpverleners en/of conducteurs maar in het gezicht hoesten, proesten en spugen en dan zeggen dat ze corona hebben. Moeten ze maar onder andere, naast de betreffende boete, maar als taakstraf een dienst mee laten draaien op een IC, of een andere afdeling waar ernstig zieke corona patiënten liggen. Ik weet wat benauwdheid is omdat ik bij tijd en wijlen een astmatische bronchitis heb. Ik kan u alle verzekeren, dan ben je echt benauwd. Dit moest ik hierom toch even kwijt ondanks dat het beheer dit niet off topic zal vinden. Ben nu met de boom pollen met pompjes bezig om mijn longen te beschermen dat ik geen allergische reactie krijg zoals hierboven omschreven. Laatst bewerkt door john2 op 21-04-2020 09:32, reden: typfouten herstelt |
20-04-2020 18:06:53 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
QuoteIk pak gewoon even een oud bericht om het maar weer over treinen en treinseries te laten gaan. Is dat goed? Overigens, nu het daar toch over gaat, ik weet niet beter of de 900 wordt opgestart. Concretere cijfers zijn zes stammen plus drie reserve. Jullie kunnen veel beter uitrekenen of dat genoeg is voor een 900 of een 1000 ![]() |
20-04-2020 18:14:01 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 900 heeft precies zes diensten. |
20-04-2020 18:57:45 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Quote Jij en Oldskool verdraaien mijn woorden. Ik zeg niet dat het goed is dat veel mensen doen waar ze zin in hebben, ik constateer alleen dát ze het doen. Dan kun je boos worden en repressieve maatregelen eisen óf je gaat er realistisch mee om, wetende dat die kleine groep helemaal niet meer zo klein is, sterker nog, steeds groter wordt. Van dag tot dag zijn er meer mensen op straat. Zodra grote bedrijven hun kantoren weer openen, zitten de treinen gegarandeerd weer vol. En dan? Wat is dan de oplossing? Gaan jullie met een vermanend vingertje op het perron staan? |
20-04-2020 18:59:24 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Op de weg wordt het ook merkbaar drukker. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
20-04-2020 19:16:31 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
QuoteNatuurlijk ja. In de tijd van de zuurstokstammen waren er zeven nodig waarvan één spitsslag. |
20-04-2020 19:40:26 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteIk verdraai geen worden van jou. Ik citeer en stel daar dan wat vragen over. Komen geen antwoorden, wel een oproep aan de mod's om in te grijpen. Jij je zegje gedaan, de reacties moeten dan maar snel verwijdert worden, passen niet in jouw visie. @gose91. Afgelopen weekend waren de stmt's bezig met opstarten van die ICd stammen. Schenen al aardig wat problemen naar voren te zijn gekomen. |