29-08-2019 18:32:05 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Gaat vanaf dit wijzigingsblad ook de SGM 2 gladheidsmaatregel weer in? |
29-08-2019 18:39:12 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Nee, dat is per wijzigingsblad oktober, maar er wordt wel al op gepland. |
29-08-2019 18:54:18 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote InfoPlus daar inderdaad dit zijn: er zijn maandag 10 diensten voor ICR9 (1100 integraal en de 1010/907/... en 910/909/...) en 8 diensten voor ICR7 (voor de rest van de 900 en 1000). |
29-08-2019 19:24:34 | ||
---|---|---|
Biem94
![]() |
Was vandaag ook met de 3012 die met +15 niet verder ging dan Ana. Dan kom je ook bedrogen uit als je de 3031 vanuit Hdr wilde pakken. En afgelopen dinsdag in precies hetzelfde met deze ritten (3012 & 3031) met de dubbel ICM die in de 3000 reed die ook even een half uurtje mogen overblijven in Ana. Laatst bewerkt door Biem94 op 29-08-2019 19:32 |
![]() |
advertentie |
29-08-2019 23:45:55 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
QuoteHopelijk past het weer zich ook direct aan de ingangsdatum van het wijzigingsblad aan. |
30-08-2019 06:04:54 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Die discussie kunnen we elk jaar opnieuw voeren... |
30-08-2019 23:52:52 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Naast SGMm op de 8100, gaat er ook SGMm op de 9000 rijden. https://treinposities.nl/bijzonderheden De 8900 gaat hiervoor SGMm inleveren, en krijgt twee composities SLT-4 terug. Laatst bewerkt door Trainplaza op 30-08-2019 23:53 |
31-08-2019 08:20:36 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteLet wel: de maatregel op zichzelf staat los van materieelomloop. Het ingangsmoment is voor het gemak gesteld op het wijzigingsblad van oktober, maar kan ook eerder van kracht worden verklaard. Juist mede daarom worden de omlooptechnische aanpassingen al met het wijzigingsblad ingevoerd. Het enige dat er dan hoeft te gebeuren, is de bijsturing vertellen dat vanaf een bepaalde datum de SGM-tweetjes niet zonder combinatie met een drietje mogen worden ingezet, m.a.w. men mag dan in dat opzicht niet meer (of beperkt) van de omloop afwijken, maar aan de omloop zelf hoeft niets te gebeuren. Mocht het ook nodig zijn om te gaan sanditen, dat is het een kwestie van de sanditestellen daadwerkelijk in de sanditeomlopen inzetten - dat hoeft nu nog niet. Maar de omlopen zijn er dan al. |
31-08-2019 10:00:36 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Duidelijk. Er is toch nog sprake geweest om vaste koppeltjes te maken van 2 treinstellen SGM? |
31-08-2019 10:35:50 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Niet dat ik weet. Althans: ondergetekende heeft het meermalen publiekelijk gesuggereerd (in Op de Rails), maar dat heeft blijkbaar geen indruk gemaakt![]() |
31-08-2019 10:48:10 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Voor komende week zie ik in de planning ieder geval één SGM vijfje dat gesplitst wordt om de omloop kloppend te krijgen, in Hn laat de 4881 een tweetje achter welke dan de volgende ochtend met een ander drietje weer in dienst gaat. Dit omdat er 's ochtends in Hn een SGM5 en een SGM7 opstarten maar er met de normale keringen een SGM6 en SGM7 zouden uitlopen 's avonds. |
31-08-2019 11:00:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, in de huidige omloop zitten dan ook geen feitelijk vaste combinaties SGM5. En het laten rijden van SGM7 zou niet meer gekund hebben als je alleen vaste combinaties SGM5 en losse drietjes hebt, dat is waar. |
01-09-2019 23:28:28 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote maar nog niet per 2 september! alle DDM´s staan nog in Hlm en Ekz. er is nog geen vervanging verschenen. |
01-09-2019 23:59:53 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Kan morgen middag ook uitgwisseld worden he ![]() MCN ASD |
02-09-2019 01:17:12 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Welja, of pas over ruim drie maanden. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
02-09-2019 05:03:36 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote En dat gaat dus nu al verkeerd: 4006 > 4817 > 4814 met 3xSGM2 en 4810 met SGM8 (past dát dan niet op Sptn3 ? %08%) De 3e omloop met SGM7 (4008 > 4819 > 4816...) overigens met slechts 5 bakken. Laatst bewerkt door MetroRET op 02-09-2019 05:11 |
02-09-2019 07:14:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quoteje hebt gemist dat die zinsnedes gingen over de nieuwe drgl, het wbl december zogezegd. |
02-09-2019 10:40:09 | ||
---|---|---|
279
![]() |
excuses. omdat het in discussie om het wbl september ging viel het mij niet op dat er over december werd gesproken. |
03-09-2019 06:23:00 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote waarschijnlijk is dit het laatste jaar met SGMm in de 8100 en 9000. In 2020 waarschijnlijk SNG met sandite: https://www.locov.nl/binaries/Locov%202019-184490%20Besluit%20wijzigingsblad%20september%202019_tcm118-403767.pdf |
04-10-2019 23:28:26 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Komt er nog een Wijzigingsblad in Oktober ? Ik lees er niets over op Somda %09% |
05-10-2019 10:19:44 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Uiteraard komt die, maandag zelfs al, maar er valt weinig boeiends over te melden. |
05-10-2019 10:24:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Omdat alle herfstmaatregelen al in het wijzigingsblad september zitten, herhaal ik nog maar eens![]() |
05-10-2019 10:35:34 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Voornaamste verschil zijn de Sandite stellen die vanaf maandag een vaste omloop krijgen in de 4800/5400, 5500, 5600, 7300, 8100 en 9000. |
06-10-2019 18:01:03 | ||
---|---|---|
tmk787
![]() |
Quote Wat is Sandite |
06-10-2019 18:06:08 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
Quote Een mengsel die er voor zorgt dat de wielen van de trein minder snel gaan slippen bij gladde sporen. |
06-10-2019 20:31:35 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Van infrasite.nl: (voor degenen die liever geen links zien...![]() Sandite is een mengsel van gel met zand en metaaldeeltjes, dat op de spoorstaaf gespoten wordt om gladheid als gevolg van platgereden blaadjes te voorkomen. In de herfst kunnen treinen in bosrijke gebieden last hebben van bladeren die op de rails stukgereden worden. Het overblijvende organische materiaal vormt een film op de spoorstaaf en zorgt voor verminderde adhesie van wiel en spoorstaaf, waardoor de wielen van treinen gaan slippen bij het optrekken of afremmen. Dit zorgt weer voor vertragingen. Ook vindt er door het slippen onregelmatige slijtage aan de wielen van de treinen plaats, waardoor er zogenaamde 'vierkante wielen' onstaan, en kunnen slijtplekken op de spoorstaven ontstaan. Vierkante wielen stoten op de spoorstaaf die daardoor extra wordt belast en schade kan oplopen. Vierkante wielen produceren meer geluid en kunnen zelfs ín de trein hoorbaar zijn. Sandite wordt vanaf een trein op de rails gespoten, waardoor de adhesie toeneemt. Sinds de herfst van 2006 wordt sandite ook vanaf reizigerstreinen op de rails gespoten. In 2006 zijn voor het eerst Sandite-installaties ingebouwd in zes NS-treinen. De installaties werden bediend door NS-personeel. In 2007 is de bediening automatisch geworden door gebruik te maken van een computer, GPS en draadloze verbinding. Te behandelen gebieden worden via een beveiligde draadloze verbinding in de computer geladen, die vervolgens op de juiste plek en tijd de sandite smeert en tenslotte de behandelde gebieden terug rapporteert. |