18-06-2019 17:03:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik denk dat er weer SGM komt om de bovengenoemde reden: het heeft er al een tijd gereden. Daarna zal er wel rechtstreeks SNG op die verbinding gaan instromen, ervan uitgaande dat SLT de zwaarste randstedelijke verbindingen blijft verzorgen en het SNG het meer buiten de Randstad zoekt (zie de overname van Zwolle - Groningen en Zolle - Leeuwarden). |
18-06-2019 19:51:29 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Leiden - Haarlem en Leiden - Hoorn liggen niet meer in de Randstad tegenwoordig? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-06-2019 20:01:17 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
En binnenkort wordt ook de 4600 SNG, de 5000 en 5100 stonden ook ergens in de toekomst op de planning. Alle 3 de series zijn in de randstad. |
18-06-2019 20:08:13 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Er wordt ook nergens gezegd dat ze niet in de Randstad rijden ![]() |
![]() |
advertentie |
18-06-2019 22:41:26 | ||
---|---|---|
gkw1969
![]() |
Quote Dat het er eerder gereden heeft wil niet zeggen dat het er geschikt voor is. De topsnelheid van dat materiaal is gewoon te laag voor de lange stukken op topsnelheid. Daarbij is het spul ook zeer oncomfortabel bij topsnelheid. |
18-06-2019 22:43:43 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Zou ook nog kunnen zijn dat de 7000 in de aanbesteding komt en men er tot dat moment geen nieuw materieel als SNG inzet, maar gewoon weer, als vanouds SGM. En dat SGM hier blijft tot dat er duidelijkheid is over wie de exploitatie op zich gaat nemen. Tenzij de aanbestedingsprocedure wel heel erg lang zou gaan duren, tot na levensduur van dat SGM. Gezien de inzetplannen van SNG, eerder te lezen hier op Somda, heeft men met SNG toch andere plannen. En niet zozeer hier. |
18-06-2019 22:53:48 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Quote Nou nou, SGM kan 120 km/h, de baanvaksnelheid tussen Apd en Hgl is 130 km/h en tussen Hgl en Es 125 km/h. Lijkt mij geen onoverkomelijk verschil. In combinatie met de snelle acceleratie zijn de rijtijden prima te halen. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
18-06-2019 23:06:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Daarnaast word materieel niet minder oncomfortabel als je het elders inzet dus dat zou wel een drogreden zijn.Quote Misschien heeft men in die contreien ook nog niet de outillage om de toiletten van SNG te legen? |
18-06-2019 23:15:57 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
Quote Als ik Treinposities er even bij pak, zie ik toch wel dat het met SGM flink aanpoten is op met name het stuk Hon - Dvc. Harder dan 115 km/h wil het materieel niet, en op dit lange stuk merk je het verschil met DD-AR dan toch wel. Ja: de rijtijden zijn met SGM haalbaar, maar daarvoor moet op delen van de 7000 toch wel volle bak gereden worden. |
19-06-2019 00:01:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die 115 km/u zal eerder zijn vanwege de wielbandcorrectie van de snelheidsmeter, en een machinist die niet 'tegen het belletje' aanrijdt. |
19-06-2019 00:10:50 | ||
---|---|---|
VanLennep
![]() |
SGM haalt dw rijtijden in de 7000. Anders rijdt het er niet gepland. Dat wil niet zeggen dat er nooit ander mat zal rijden, maar op dit moment lijkt het het meest logische. Eind dit jaar zal ddar, met uitzondering van 4 reserve stammen, het strijdtonee verlaten. DDM zal in zijn geheel het toneel verlaten. In de 4500 zal ICM zijn intrede doen, in de 3400 SGM5 (op de kopsporen in Hlm past immers niet meer dan 5 bakken). blijft voorde 7000 over SGM. Als ik er heel erg naast zit hoor ik het graag... Laatst bewerkt door VanLennep op 19-06-2019 00:13 |
19-06-2019 00:15:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quotezover ik weet is er helemaal geen outillage nodig voor het legen van SNG-toiletten. Het zijn bioreactoren, in tegenztelling tot de kale bakken onder de Flirts. |
19-06-2019 00:27:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteHet is op zichzelf redelijk logisch. Ik wijs er wel op dat er maar weinig SGM op reserve staat voor SNG, niet meer dan de diensten die in de 6300 zaten. Er is meer SLT op reserve (het hele bestand van de 3300). Wat dat betreft, kan het nog alle kanten op. |
19-06-2019 00:39:10 | ||
---|---|---|
VanLennep
![]() |
Klopt. Er staat 2x SGM5 in de Bkh op backup voor SNG en 2xSGM5 in de Zaanstraat voor hetzelfde doel. Gepland althans, de diensten in de Zaanstraat zijn zelden gevuld. Ik vraag me af hoe lang de 100% reserve voor SNG gehandhaalfd blijft. Er zal een moment komen waarbij niet er niet voor elke SNG dienst een 100% reserve tegenover staat. Zo zijn er gepland ook tig ICM-diensten in Amf voor back up SNG, maar in de praktijk zwerven die door het hele land. Laatst bewerkt door VanLennep op 19-06-2019 00:40 |
19-06-2019 00:47:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Aah zo ja, dan is de termijn van lediging veel langer en zal wel gelijk vallen met een onderhouds of servicebeurt ![]() |
19-06-2019 01:02:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNou, in Amersfoort staat het geel en blauw van het ICM op de Bokkeduinen en op twee sporen op GE, maar dat terzijde. Vanaf december staat er niet voor elke SNG dienst een reserve klaar, omdat dan het eerste SNG een jaar in dienst is (het aantal diensten dat in de 6300 rijdt). Ik denk overigens dat NS met deze (overigens geheel zelf opgelegde) regel wel de hand enigszins gaat lichten, want ik zie nog niet de hele vloot DDAR en DDM-1 op warme reserve aan de kant gaan, eerder als strategische alvorens ze na een paar maanden terzijde gaan. |
19-06-2019 01:31:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zelfs daar zou ik nog over twijfelen, al een paar keer gehoord dat het voor 1700/DDAR/DDM1 in december gewoon over is en men die datum ook hanteert in zaken met betrekking tot het onderhoud ervan, dus direct de stekker eruit zou mij ook niets verbazen... |
19-06-2019 07:08:33 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Quote Kan dat wel in een SGM? Daar heb je toch de drukknoppen voor de snelheid? |
19-06-2019 07:17:36 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Zou wel ontzettend jammer zijn. DD-AR en DDM geven toch wel het echte treingevoel, zeker met een stoere lok als de 1700. DD-AR rijdt nu gelukkig nog in het weekend tussen Apeldoorn en Almelo, maar DDM rijdt enkel in de spits. Kan ik niet eens een ritje mee maken. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
19-06-2019 07:44:33 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Quote als je handmatig rijdt en niet op de knoppen rijdt wel. |
07-08-2019 17:15:57 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Ik hoor geruchten dat de 5700 na Leiden door gaat rijden naar Dordrecht |
07-08-2019 17:18:35 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
@Berk24, hoe jammer het ook is, helaas is het wel zo. Er wordt geen groot onderhoud meer gedaan en per december is de DDAR tijdperk voorbij. |
07-08-2019 17:43:30 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote De 5700 kopt toch op Hoofddorp (Midden). Dat doorrijden naar Dordrecht was t/m eind 2011. |
07-08-2019 21:38:23 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Ik las later in de topic over de komende wijzigingblad over de ic Utrecht Schiphol Dordrecht. Zal dat wel zijn. Sommige verhalen leven zijn eigen leven... |
16-08-2019 15:33:04 | ||
---|---|---|
tmk787
![]() |
SGMm 21xx die gaan er voor de helft uit er blijven ongeveer 2/3 over |
16-08-2019 16:05:46 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ik heb toch anders leren rekenen een tijd terug![]() |
16-08-2019 16:59:39 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote 2/3 van een Sprinter 2 ? hoe moet ik me dat voorstellen ? ![]() |
19-08-2019 07:57:29 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
ProRail maakt dienstregeling 2020 bekend: https://nos.nl/artikel/2298085-meer-treinen-in-nieuwe-dienstregeling-ook-buiten-de-randstad.html |
19-08-2019 09:23:56 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Toevallig afgelopen week in Zandvoort en her en der gevraagd of ze de "800" misten, ze keken me allemaal vreemd aan %02% NS bied met 4 treinen en goede overstap een prima verbinding, dat mensen dan toch blijven wachten en uiteindelijk later aankomen, daar kan NS niets aan doen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-08-2019 09:31:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Waar gaat dit over? |
19-08-2019 16:44:07 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Vermoedelijk dit: "en breidt de NS in de zomer de dienstregeling uit tussen Haarlem en Zandvoort." de 800 zal slaan op de ooit rijdende trein Zvt-Mt. En die kon echt druk zijn. Je had toen een overstap van een kwartier in Asd ri Ah/Nm. Nu 2 keer 10 minuten of je moet net de ICE treffen. Trouwens het vervoer in Zvt is tegenwoordig anders, veel bezoekers voor Amsterdam overnachten in Zandvoort en gaan 's morgens Zandvoort uit. p.s. de Duitsers moeten het in Zvt nog steeds met een Engels talige automaat doen. |
19-08-2019 18:14:07 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Nogal wiedes, de gemiddelde reiziger is géén overijverige NS-medewerker, dus alsof die nog weten dat er in betere tijden een rechtstreekse IC-verbinding met het achterland was. Ga op een goede stranddag eens vragen of men behoefte zou hebben aan een intercity van Zandvoort naar Amsterdam, Utrecht en verder, waarschijnlijk zal nagenoeg iedereen met ja antwoorden. Quote Een verbinding met een overstap is per definitie al géén goede verbinding. Het is al jaren een feit dat er een veel grotere vraag naar rechtstreekse treinen tussen Amsterdam Centraal en Zandvoort is dan NS aanbied, maar NS weigert naar zijn klanten te luisteren. De logistiek en de dienstregeling elders zijn natuurlijk véél belangrijker... %03% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
20-08-2019 15:07:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Betreffende de capaciteitsverdeling op tienden van minuten heb ik het idee/de indruk dat het om niet meer (en niet minder) gaat dan een deel van de lucht eruit persen die in de huidige dienstregeling c.q. capaciteitsverdeling zit in de vorm van afrondingen op de hele minuut (en die zelden naar beneden en meestal naar boven plaatsvinden), nu afrondingen worden op de nabijgelegen tiende-van-een-minuut. Klopt dat, of zit het heel anders? Benieuwd hoe dat gaat met de metingen van de punctualiteit enerzijds en met de publicatie in de reisplanners anderzijds (altijd de voorliggende minuut, neem ik aan). Laatst bewerkt door broek53 op 20-08-2019 15:08 |
20-08-2019 15:18:31 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
We rijden nu ook in tiende van minuten, vertrektijd in de reisplanner is altijd naar de voorgaande minuut afgerond. |
20-08-2019 17:04:28 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
En de aankomsttijd? Als de trein namelijk om 12:43:58 binnenkomt wordt ongetwijfeld 12:43 gecommuniceerd. Wel lullig als je aansluitende trein om 12:45:00 vertrekt, je denkt dan twee minuten te hebben terwijl dat er in de praktijk maar eentje is... |
20-08-2019 17:23:22 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Ik dacht altijd dat aankomsttijden naar boven werden afgerond en vertrektijden (en halteertijden) naar beneden... (Zodat de reiziger niet op hierboven omschreven manier benadeeld wordt) Dus een trein met aankomst 12:43:58 en vertrek 12:45:58 zou dan naar de reiziger gecommuniceerd worden als A 12:44 en V 12:45. |
20-08-2019 17:29:41 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Neen. Daarnaast is het in tienden, maar aankomst op 54 seconden na de minuut valt nog in dezelfde minuut. |
20-08-2019 17:52:50 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Ja schat, ik neem de trein van 12:54:36 en kom aan om 13:41:12 %08% |
20-08-2019 21:26:05 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Hoe worden overstaptijden dan berekend? Als de norm voor een overstap twee minuten is (12:43-12:45), de ene trein komt om 12:43:58 aan en de vertrekprocedure van de aansluitende trein start al om 12:44:30 dan heb je nog maar 32 seconden over%03% |
20-08-2019 22:06:58 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Verkeerde uitleg gegeven, bericht mag weg. Laatst bewerkt door train85 op 20-08-2019 22:56, reden: Verkeerde uitleg |
20-08-2019 22:51:36 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
10e van minuut is 6 seconden! Dus 00, 06, 12, 18, 24, 30, 36, 42, 48 en 54 seconden. Heb de laatste tijd vertrektijden (het echt aanzetten) van 'mijn' 6057 uit Ut in seconden genoteerd: 16:11'10", 16:11'05", 16:11'26", 16:11'10", 16:11'15", 16:11'11", 16:11'03", 16:11'06", 16:10'56". Vertrektijd is officieel 16:11'00". |
20-08-2019 22:57:07 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ja klopt, maar dat zullen reizigers buiten niet gaan merken. Terwijl dat wel volgens sommige hier worden beweerd. |
22-08-2019 12:05:37 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Wat een prachtige score, nooit een grotere afwijking dan 26 seconden. Daar kan NS erg trots op zijn. Zo zie je maar, fluiten is sluiten werkt prima. |
22-08-2019 12:35:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat lijkt mij een volledig ander onderwerp dan het plannen in tienden van minuten. |
22-08-2019 16:24:42 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote .... gedacht vanuit het perspectief dat het hoogste doel van een spoorbedrijf is om treintjes te rijden en niet om klanten te vervoeren. Wat gvttreinen als vermoedelijk reiziger namelijk niet heeft kunnen noteren, is hoeveel aanstormende reizigers door deze "uitstekende score" +15 of +30 hebben gekregen door op de volgende trein te moeten wachten. En aangezien punctualiteit al een paar jaar niet meer als treinpunctualiteit maar als reizigerspunctualiteit dient te worden gemeten, is het maar de vraag of deze score wel zo goed is.... |
23-08-2019 12:45:34 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Op Somda is ooit genoemd dat tzt in Amf de aansluiting terugkeert tussen de 1500 en de 500/600. Momenteel wordt Naarden-Bussem aangepast en versneld. Kan dan in 2020 deze aansluiting weer terugkomen, of zit daar meer aan vast ? De 1500 zal dan bij voorkeur op spoor 1/2 moeten aankomen, en van spoor 7 moeten vertrekken. Dat zal NS minder handig vinden... |
23-08-2019 12:57:28 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
QuoteDeze score is prima. 6 sprinters per uur in de spits richting Htnc en nog moet er gemoppert (ik benoem het nog netjes...) worden over een al dan niet gemiste aansluiting. Ga zelf eens op spoor 21 proberen te vertrekken zónder dat je iemand een dichte deur bezorgd. Dat lukt je niet, wat jij wilt is totaal onrealistisch. Stop met dromen. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
23-08-2019 19:35:35 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteVolgens mij kan dat nu überhaupt niet meer, omdat de 15800 nu moet doorrijden naar Avat (in 0 minuten keren te Amf gaat zo slecht) en daarmee zo ongeveer het pad gebruikt waarin de 1500 voorheen via Amfs werd omgereden als hij tot Amf reed. En diezelfde 15800 zit je natuurlijk in de weg als je de aansluiting door later vertrekken met de 1500 wilt realiseren. Ik heb overigens hetzelfde gehoord, maar wel met de toevoeging dat het juist van de aanpassingen in Zl afhangt. Als die gereed zijn kan de 500/600 weer eerder in Amf aankomen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
23-08-2019 19:58:44 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Maar hoezo kan je niet omrijden via Amfs op dezelfde tijden dat er nu van/naar Dv wordt gereden, dan zit je toch de 15800 ook niet in de weg ? |
23-08-2019 20:37:56 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote De 1500 gaat in Amf aansluiten op de 2000 op spoor 4a/5a. Dat wil zeggen op die momenten dat de 2000 rijdt tussen Amf en Dv, in de spits dus. |
23-08-2019 20:47:06 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Zo werkt het nu wel ongeveer in de plannen in hele minuten: aankomst naar boven afronden. Bij het plannen in tienden kan je in de loop van de minuut aankomen, maar in de reisinfo wordt er afgekapt, dus in jouw voorbeeld 12:43,9 in de dienstregeling is werkelijk 12:43:54, maar in de reisinfo 12:43. Daarom is in de loop van de minuut aankomen op een aansluitknoop bij NSR niet toegestaan. Vertrek plannen in de loop van de minuut kan wel, zeker nu alle HC’s een slim horloge krijgen. |
23-08-2019 23:43:06 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteOmdat je op die tijden niet naar Amfs kunt vertrekken, want dan rijdt de 500/600 al over dat spoor ![]() Achter de 500/600 aan en er vooruit terug naar Amf zou maar heel net kunnen (wordt een vrij krappe kering), waarbij je dan zeker richting Amf echt op blokafstand achter de 5600 aan moet. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
24-08-2019 05:45:00 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Die vertrekken om :05/:35, daar kan je dus prima om :08/:38 achteraam hobbelen, dan kom je om :12/:42 aan te Amfs. Retour zorg je dat je dus 3 min voor de 500/600 zit, dus aankomst :22/:52, hiervoor moet je om :18/:48 vertrekken in Amfs. Lijkt me dus prima te doen in 6 minuutjes (zelfde keertijd als de 11600 daar nu heeft). |
24-08-2019 09:15:43 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Richting Amfs moet je ergens tussen de 500/600, cxx en 5600 door, die vertrekken om 05, 09, 11. Best krap. Amfs-Amf ligt er rond die tijd nog wel een goederenpad, maar daar is wellicht omheen te manouvreren. Laatst bewerkt door robbertc op 24-08-2019 09:15 |
![]() |
advertentie |
24-08-2019 09:40:34 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Oeps, ik was de Valleilijn vergeten hierin ![]() |
24-08-2019 09:46:58 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Ergens terug in dit draadje stond dat in dit pad de 15600 gaat rijden dus daarmee wordt het nog ingewikkelder. Of juist gemakkelijker, als je de 1500 aan de 15600 zou koppelen ![]() |
24-08-2019 09:53:52 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Het is denk ik sowiso effectiever om een in Amersfoort ( Of Amfs) eindigende/startende IC te koppelen aan de extra benodigde Sprinter naar Harderwijk (15600). Reizigers die vanaf de Veluwe verder dan Amersfoort willen zullen veel eerder geneigd zijn de extra trein te nemen als ze daarmee zonder extra overstap in Amf hun doel kunnen bereiken. |
25-08-2019 12:23:34 | ||
---|---|---|
Jrodenhuis
![]() |
Kan iemand al meer zeggen over de verbinding Dordrecht - Eindhoven? Uursdienst of halfuursdienst? Naast de huidige 1100, 3600, 6600 en 5200? |
25-08-2019 12:25:27 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
4x/dag, vertrek uit Dordrecht rond 6u, 9u, 13u & 17u. |
25-08-2019 12:28:00 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
Quote Volgens mij is het de huidige 2300 die doorgetrokken wordt naar Eindhoven. Laatst bewerkt door Steen op 25-08-2019 12:28 |
25-08-2019 12:29:05 | ||
---|---|---|
Jrodenhuis
![]() |
Quote Okay, dank je. Wel bijzondere oplossing zeg... En de huidige 2300 met uursdienst Ddr - Bd vervalt? |
25-08-2019 12:47:56 | ||
---|---|---|
Z2N
![]() |
Die is er nu al niet meer, het zijn slechts enkele spitsslagen in uursdienst. |
25-08-2019 12:55:06 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Zoals die 2300 nu is ingelegd is puur om het rijden, het voegt helemaal niks toe om ze net voor of achter de 6600 te plakken en er zelfs praktisch bijna even lang over doen. |
25-08-2019 14:03:57 | ||
---|---|---|
Jrodenhuis
![]() |
Quote Is waar ook ja, maar dan is het wel een verbetering t.o.v. huidige uitgeklede situatie. Hopelijk wordt het een succes en gaat ie later ieder uur rijden tot bijv. 19:00. Op Ddr - Bd en m.n. Tb - Ehv wordt er wel in een behoefte voorzien. |
25-08-2019 17:45:34 | ||
---|---|---|
chris24
![]() |
2300 gaat / blijft met volgens BN de stem met sprinter materieel gereden worden, https://www.bndestem.nl/dordrecht/nieuwe-sneltrein-dordrecht-eindhoven-dreigt-boemeltje-te-worden~a0cecf06/?referrer=http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=14330&start=100 De opdrachtgever is nog aan het lobbyen dat dit met IC materieel kan gaan worden. |
25-08-2019 21:08:26 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
QuoteIk heb ook wel eens begrepen dat die trein wel eens ongepland stopte in Zlw om de rijtijd te doden. |
24-09-2019 13:47:38 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Dienstregeling 2020 is te plannen via http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi& |
24-09-2019 14:14:47 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Let er wel op dat er nog minutenwijzigingen kunnen plaatsvinden met het wijzigingsblad december. Dit zou je dus een voorlopige dienstregeling kunnen noemen. |
24-09-2019 14:36:55 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
Rond wanneer wordt meestal de materieelinzet duidelijk? |
24-09-2019 15:10:55 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Zie ook dat de crossplatform Ut > Amfs met de 1700 en 11600 wordt verbroken. |
24-09-2019 15:52:05 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
![]() |
Ik zie zo snel niet waarom dat nodig is. Lijkt puur op een reistijdversnelling voor de reizigers uit Hilversum ten koste van de overstappers uit Utrecht. Bovendien gaat de 11600 Hvs-Amf in 11 minuten doen, en slechts 1 minuut stoppen op Amf, dat lijkt allemaal wat aan de krappe kant. |
24-09-2019 16:10:52 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Zo ontstaat 3 minuten opvolgtijd tussen de 11600 en de 1700 ten oosten van station Amersfoort. Daar zou wel enige relatie in kunnen zitten met het beperken van de kans op vertrekken op geel vanaf Amersfoort. |
24-09-2019 16:17:22 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
En hiermee wordt de passagierende machinist wegbezuinigd die de 11600 nodig heeft door de beperkte keertijd op Amfs. Die heeft de 11700 niet nodig omdat die in 7, ipv 6 minuten keert in Amfs. |
24-09-2019 19:47:47 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteMaar hoeveel overstappers zijn er nu echt vanuit Utrecht naar Amfs, zelfs in de 11700 stapt het meerendeel van de reizigers toch echt op Amf uit en gaan er maar een paar door naar Schothorst. De extra reistijd voor die paar reizigers is ook maarliefst 5 minuten, want de 15800 zit er al vrij kort achter. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
24-09-2019 20:00:12 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
De 9600 wordt omgenummerd naar de 4400 & De ritten van de beneluxtrein (Asd-)Gv-Brusz v.v. worden omgenummerd naar nummers in de 9690-serie. |
24-09-2019 20:25:30 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Arriva gaat op de Vechtdallijnen de eerste drie spitstreinen in de ochtendspits vanuit Coevorden in Emmen laten starten, en de laatste drie spitstreinen naar Coevorden in de middagspits door laten rijden naar Emmen. Dat ziet er ongeveer als volgt uit: 's Ochtends: Vanaf aanvang dienst tot 7:37 rijdt de 8000 elk half uur (8020 t/m 8030, even nummers). Hierbij zijn de 8024 en 8028 toegevoegd, want deze rijden dit jaar nog als 3824 en 3828. Deze ritten vertrekken dus 8 minuten eerder vanuit Emmen dan nu. Om 6:32, 7:02 en 7:32 vertrekken de 13824, 13826 en 13828 als spitstrein naar Zwolle. Deze treinen zullen stoppen in Emnz, Co, Hdb, Omn en Dl. Vanaf 8:15 (3832) rijdt er weer elk uur een stoptrein en elk uur een sneltrein, zoals nu ook de situatie is. Hiermee krijgen Dln en Gbg de beloofde twee treinen per uur per richting in de spits. (genoemde vertrektijden vanuit Emmen) 's Middags: Vanaf 15:51 tot 17:51 rijdt de 8000 elk half uur (8049 t/m 8057, oneven nummers). Hierbij zijn de ritten 8051 en 8055 toegevoegd, welke nu nog rijden als 3851 en 3855. Deze ritten komen 7 minuten later aan in Emmen dan nu. Om 16:36, 17:06 en 17:36 vertrekken de 13851, 13853 en 13855 als spitstrein naar Emmen met dezelfde stops als de heenweg. Na de spits rijden weer om en om de 3800 en 8000, zoals nu al gebruikelijk is. (genoemde vertrektijden vanuit Zwolle) Lijkt mij een goed systeem, zeker omdat treinen efficiënter rijden en omdat er nu een extra treinstel beschikbaar is. Ik ben benieuwd wat de praktijk gaat worden. Laatst bewerkt door Trainplaza op 24-09-2019 20:26 |
24-09-2019 21:43:35 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Situatie in Roosendaal met overstap 2200 - 3600 gewoon nog steeds een drama. Bevalt goed blijkbaar. Evenals in Den Bosch tussen de 800 - 6600 en 3900 - 3600 in zuidelijke richting, die gaan vaker mis dan goed. |
24-09-2019 21:47:38 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Leg mij maar eens uit hoe je die wilt verbeteren ? |
24-09-2019 21:55:08 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
Is volgens mij al vaak als suggestie gekomen, maar de 3600 doortrekken naar Vlissingen en de 2200 laten starten in Roosendaal. |
24-09-2019 21:57:28 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
In Roosendaal? 2200 eerder aan uit Vlissingen en later weg naar Vlissingen? 3600 later naar Breda (staat daar toch 5 minuten) en andere kant op eerder aankomen? Dan zijn ze wel tegelijk in Roosendaal, vertrek van 3a en aankomst 3b. Na vertrek de aankomende trein rangeren van 3b naar 3a. Stoppertje naar Dordt naar 1b. |
24-09-2019 22:00:12 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Maar kan die 5900 probleemloos naar spoor 1b. En... hoe wil je het oplossen op tijdssloten dat er VIRM12 van/naar Roosendaal rijdt in de 2200, wanneer de tegentrein van de 2200 zich naar 3b verplaatst. |
24-09-2019 22:04:20 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Virm12 komt toch niet zo vaak voor? Kunnen die treinen niet wat langer in Dordrecht wachten zodat ze elkaar in Roosendaal ontlopen? Jarenlang was die overstap geen probleem en nu heeft men de oplossing niet. En dat terwijl er ook nog eens minder treinen in Roosendaal komen (Benelux eraf). Andere oplossing is IC 2200 kwartier draaien (dus dan 2400 door naar Vlissingen en 2200 tot Dordt). Laatst bewerkt door PeterJ op 24-09-2019 22:06 |
24-09-2019 22:11:34 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
De 2400 rijdt echter niet op alle momenten van de dag, en om de 3700 nou Vs - Vl via Asdz te laten rijden lijkt me ook niet zo'n denderend succes. |
24-09-2019 22:28:39 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote In andere topics zijn al diverse suggesties voorbij gekomen. Blijft voor mij onbegrijpelijk dat de 3600 nu net zo sloom is als 15 jaar geleden terwijl toen ook Est, Tbu en Gz bediend werden (en 's zondags 1x/u Wc) en er ook toen al een lange stop in Bd was. Hopelijk kan men een betere verdeling bedenken als er 6x/u een IC Tb-Bd gaat rijden. Maar dat zal per drgl 2020 nog niet het geval zijn ![]() |
24-09-2019 23:22:07 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
![]() |
Nog wat opvallends: de 17800 gaat 's avonds na 20:30 en in het weekend op de momenten dat de 30800 een uurdienst rijdt ook nog maar 1x per uur rijden. De 30800 wordt op die momenten vervangen door de nieuwe treinserie 30400, die de route Ww - Apd rijdt en tussen Zp en Apd niet stopt op tussengelegen stations. Apeldoorn - Winterswijk krijgt daarmee een totale reistijd van 47 minuten, in plaats van de 65 die het er nu zijn. Tevens gaan de 30900 en 30800 's avonds langer ieder halfuur rijden, en komt er een nachttrein Ah - Ww in de nacht van zaterdag op zondag (vertrek 04:30 uit Ah). |
24-09-2019 23:41:01 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Zo te zien is de aanpassing van de snelheid van de 1100 tussen Breda en Eindhoven verwerkt.Tussen Breda en Tilburg 2 minuten erbij,naar Eindhoven gelijk,Eindhoven naar Tilburg 1 minuut eerder weg,Tilburg 1 minuut eerder weg |
25-09-2019 00:49:43 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Quote 's Avonds kruist de 30400 richting Apeldoorn (na een lange stop in Zutphen) in Klarenbeek, terwijl richting Winterswijk pas in Zutphen (met een korte stop) gekruist wordt. Op zaterdag- en zondagmorgen is het precies andersom. Hiermee wordt in Apeldoorn in de meest gebruikte reisrichting aansluiting op de IC's gegeven en is in Zutphen de stop in deze richting ook kort. |
25-09-2019 06:00:51 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
Ik vernam ook dat de nieuwe "IC" Dordt - Eindhoven net zo goed het hele stuk als stoptrein kan rijden gezien de tijd dat het onderweg is. In een richting stopt deze ook nog eens in Boxtel. |
25-09-2019 07:22:12 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
De rijtijd is 10 tot 12 minuten langzamer dan de oude 1900. |
25-09-2019 08:33:51 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
![]() |
Quote Ik realiseer me nu pas dat er een overkruisbeweging ten oosten van Amf plaatvindt, ondanks de vorkaansluiting aan de westkant. De opvolging is nu dus krap met 2 minuten, en wordt dan omgedraaid en verruimd naar 3 minuten. Als de 1700 naar spoor 1 gaat en de 11600 naar spoor 2, dan kan de overstap gehandhaafd blijven en wordt de kering te Amfs 8 minuten, dus ook geen passagierende machinist nodig. Laatst bewerkt door Capt_Molo op 25-09-2019 08:34 |
25-09-2019 08:37:27 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
![]() |
Quote Om welke reden krijgt de 1100 tussen Breda en Tilburg 14 minuten rijtijd, terwijl de 3600 er 12 minuten over doet? |
25-09-2019 08:54:16 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
De 1100 moet langzamer rijden bij Rijen en Dorst ivm tegengaan trillingsoverlast... Heeft met de Traxxen te maken. Laatst bewerkt door R1-2010 op 25-09-2019 08:54 |
25-09-2019 13:04:46 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Quote Probleem dan weer is dat je gelijkvloers kruist met de treinen naar Utrecht. Eigenlijk zou je via de dive-under ook op spoor 2 uit willen komen, terwijl je vanuit Utrecht dan rechts langs de dive-under naar spoor 1 gaat. Alleen daar is iet echt ruimte voor een extra spoor... |
25-09-2019 13:14:55 | ||
---|---|---|
PeterJ
![]() |
QuoteTer compensatie mogen ze dus langer naar de herrie van de langzamer voorbijrijdende trein luisteren? %08% |
25-09-2019 13:22:17 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote Maar dat zou inpasbaar moeten zijn, waar de 11600 om :48 aankomt, vertrekt de 5600 naar Ut pas om :49. Laatst bewerkt door MetroRET op 25-09-2019 13:24 |
25-09-2019 13:24:43 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
@PeterJ; volgens mij meer met trillingen als gevolg van hogere snelheden dan aan lawaai die de traxxen maken. |
25-09-2019 18:56:50 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
Per dienstregeling 2020 rijdt Eurostar, behoudens een no-deal-Brexit, eindelijk rechtstreeks van Asd naar Stp: https://www.parool.nl/amsterdam/eurostar-rijdt-vanaf-2020-direct-van-amsterdam-naar-londen~b45da3ce/?referer=http%3A%2F%2Fwww.ovinnederland.nl%2Fviewtopic.php%3Ff%3D32%26t%3D12788%26start%3D425 In de NSI-planner (gecheckt op vr 20 dec) staat echter nog de in Brusz geknipte dienst. |
25-09-2019 19:11:47 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Parool heeft niet op zitten letten, is per 1, 2 of 10 januari. |
25-09-2019 19:14:20 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Lijkt me knap als de grenspost op Rtd dan klaar is. De ruimte op het perron van spoor 2 was toen ik daar in juli was nog helemaal leeg (is er ondertussen een begin gemaakt met de bouw?). |
25-09-2019 19:19:16 | ||
---|---|---|
DDietzen
![]() |
QuoteNiet alleen Parool hoor, ook bv. OVpro zit er in dat geval naast: https://www.ovpro.nl/trein/2019/09/25/einde-aan-grenscontroles-voor-eurostar-in-zicht/ Quote Ik was eind augustus gaan kijken op perron 2 en heb helemaal niets gezien (behalve een paar afscheidingen). Vond het toen al apart omdat ik elders (weet helaas niet meer waar) had gehoord dat de faciliteit te Rtd klaar was voor gebruik en er enkel nog moest worden gewacht op het verdrag. |