Wijzigingsblad 3 april 2017
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
05-04-2017 09:19:40
MetroRET
MetroRET
Zit de 5400 niet ingeworteld met de 4800 in Asd ?  

05-04-2017 09:32:43
ZJ37
ZJ37
Quote
R1-2010 (wo 05 apr 2017 07:53:43 https://m.somda.nl/forum/19042/p612315/): Tja, capaciteit van planafdelingen, het zou zo kunnen zijn dat als alle capaciteit nodig is voor het herplannen van de personeelsdiensten dan hou je niets over voor herplannen materieelinzet en bijbehorend personeel. Maar volgende BDU schijnt het allemaal rechtgebreid te worden
Maar dat zegt nog steeds alles over waar de prioriteiten liggen. Als je op operationeel vlak zaken wilt oplossen zoals de lange kering te Hdr, pas je eerst je materieelplan aan en volgt daarna de personeelsdiensten. Die moesten dit wijzigingsblad toch al op de schop vanwege het wegvallen van de Hoekse Lijn en de 11100, dus het lijkt me geklets dat dit in het geval van de lange kering te Hdr ineens wel lastig is te realiseren.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 05-04-2017 09:33
 

05-04-2017 09:36:21
Daan!
Daan!
Ik verwacht niet dat de strandtreinen naar Zvt met DDZ gaan rijden. Normaal gesproken keert deze op de 3400. Dus ik ga uit van DDM-1/DD-AR.  

05-04-2017 10:48:13
jordy94
jordy94
Heerlijk materieel met zomerse temperaturen %08%  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

05-04-2017 17:33:33
mvboetzela
mvboetzela
De Eurostar (aangekondigd als EuroCity) is met de 3 april herdruk weer van de vertrekstaat te Shl verdwenen.  

05-04-2017 17:58:58
Mat75
Mat75
@jordy94,eens! Maar liever dan daar op een relatief kort traject dus voor klanten op teenslippertjes en korte broeken op weg van/naar het strand dan inzet voor forenzen in kostuums....
Ieder zo zijn/haar voorkeur toch?! :-
 

07-04-2017 14:09:51
mren
mren
Iemand zicht of er nog schokkende wijzigingen zijn in de zaterdagse 3500'en?

In februari waren er enkele kleine verschuivingen (dank aan michaben):
3524 VIRM 4+6
3526 VIRM 6+6
3528 VIRM 6+4 (was 4+4)
3530 VIRM 4+6
3532 VIRM 4+6
3534 VIRM 4+4 (was 6+4)
3536 VIRM 4+4 (was 6+4)
3538 VIRM 6+4
3540 VIRM 6+4
3542 VIRM 6+4
3544 VIRM 6+6
3546 VIRM 6+6
 

07-04-2017 14:18:52
Dead_Devil
Dead_Devil
Iets wat me eigenlijk nu pas opvalt maar waarschijnlijk al sinds drgl 2017 is de 800 wordt in Ht op spoor 6a afgehandeld en de 3500 op spoor 7a waarom is dit niet beide 6a? is toch veel makkelijker met het corridor oogpunt? of heeft dit met perron lengte temaken? en de 3500 met 12 bakken vrim rijdt soms?  

07-04-2017 14:31:23
mren
mren
Ik kan me voorstellen (maar dat is een aanname mijnerzijds) dat spoor 7 het voorkeursspoor is zodat er niet door de kruiswissels via spoor 5 vertrokken hoeft te worden waar je een theorie een vertrekkende 800 zou kunnen hinderen.

De 800 vervolgens op 6a is logisch: cross-platform staat de 3600 naar Tb/Rsd en die wil je natuurlijk op de fly-over laten kruisen ipv bij Vga.

Overigens is spoor 6a lang genoeg voor 12 bakken.

Laatst bewerkt door mren op 07-04-2017 14:33
 

07-04-2017 14:55:23
AlexNL
AlexNL
Wat mij in Den Bosch opvalt: de schermen tonen de 3500 netjes als "Heerlen/Venlo" met bij "a-zijde" het ene treindeel en bij "b-zijde" het andere treindeel. De trein stopt echter op spoor 7a. Op 7a hangen kartonnen bordjes met "Heerlen" en "Venlo" erop.

Er wordt netjes omgeroepen "...vertrekt in zijn geheel vanaf spoor 7a", maar een beetje knullig oogt het wel.
 

07-04-2017 14:58:04
Amazonous
Amazonous
Moet even graven in het geheugen, maar als het goed is kan een trein met twee treinvleugels nooit op één fase staan, de beide vleugels hebben een eigen fase nodig.  

07-04-2017 15:00:17
mren
mren
Dan maar het perron verdelen in 6a/b/c?
Was er niet een station dat dit ook had? Nijmegen ofzo?
 

07-04-2017 15:14:04
henri1972
henri1972
Ja, Nijmegen was vroeger 3 a b en c en volgens mij Amersfoort spoor 2 dacht ik.  

07-04-2017 15:17:40
Dead_Devil
Dead_Devil
Het gebeurd dus wel degelijk de 3500 wordt in zijn geheel afgehandeld op spoor 7a want voor hem staat de 9600 dus via spoor 8? naar ehv/vl via spoor 6a kan gweoon want de kruiswissels van 6a naar 5 liggen na de kruiswissels van 4b naar 5 geen rijweg conflict.  

07-04-2017 15:21:31
Amazonous
Amazonous
Dat het gebeurd weet ik, ik kom zelf veel in die hoek van het land. Maar er is een verschil tussen mogelijkheden in de techniek en de praktijk buiten (bespaar me de waardeoordelen alsjeblieft).  

07-04-2017 15:43:05
reisthijs
reisthijs
Quote
AlexNL (vr 07 apr 2017 14:55:23 https://m.somda.nl/forum/19042/p612667/): Wat mij in Den Bosch opvalt: de schermen tonen de 3500 netjes als "Heerlen/Venlo" met bij "a-zijde" het ene treindeel en bij "b-zijde" het andere treindeel.
Tja, doen dat nog "voor" en "achter" werd genoemd was er niks aan de hand. Maar bij de digitale schermen heeft iemand bedacht dat "a-zijde" en "b-zijde" beter zou zijn.
Op de meeste stations hebben ze het opgelost met fictieve perronfase's (bijv Ut 18a/b, Ehv 1a/b)

Quote
mren (vr 07 apr 2017 15:00:17 https://m.somda.nl/forum/19042/p612670/): Dan maar het perron verdelen in 6a/b/c?
Was er niet een station dat dit ook had? Nijmegen ofzo?
Nog dichterbij: vroeger had je 1a/b/c in Den Bosch
 

07-04-2017 16:11:29
MetroRET
MetroRET
De 3500 vertrekt op 7a ipv 6a door een overkruisconflict wat ontstaat met de aankomende 6600 op 6b.  

07-04-2017 16:12:02
mvboetzela
mvboetzela
Rsd heeft ook een tijd a-m-b indeling gehad langs spoor 3 en 4.
En Shl kent vanwege de 3500 nu ook een a en b langs spoor 3.

Laatst bewerkt door mvboetzela op 07-04-2017 16:12
 

07-04-2017 16:22:32
cuneo56
cuneo56
Amsterdam kent op een aantal sporen ook a,b en c fases, alleen zie je daar als reiziger enkel de a en b van  

07-04-2017 19:50:03
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
henri1972 (vr 07 apr 2017 15:14:04 https://m.somda.nl/forum/19042/p612671/): Ja, Nijmegen was vroeger 3 a b en c en volgens mij Amersfoort spoor 2 dacht ik.
In Amersfoort heb je nogsteeds een spoor 2a/b/c, daar is 't niet aangepast aangezien je voor de reisinfo niks met 2c te maken hebt want dat is het stukje tussen de aftakking van de PON-lijn en de wisselstraat.

Dordrecht had in het verleden ook een 1a/b/c waarbij de A-fase tegenover spoor 20, de B-fase langs het stationsgebouw en de C-fase tegenover spoor 15 lag (niet afhankelijk van de wissels dus). Dat was ook zo'n situatie die eigenlijk voor de reisinfo een stuk praktischer was. Nu men wel van het wissel voor de verdeling tussen A en B gebruik maakt zijn er namelijk korte treinen die alleen op A aangekondigd zijn waardoor reizigers die vooral aan de B-zijde het station in komen al de volgende trein zien staan.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl