30-10-2017 12:57:13 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Hoe wil je het dan doen, goederentreinen random inleggen en dan bij iedere emplacement aan de kant gaan voor inhalingen (niet commerciële stop noemt men dat) De paden zijn zo gemaakt dat er zo min mogelijk commerciële stops zijn, helaas is er een nadeel, ze zijn idd voor 80 - 100 km/h gemaakt en je bijvoorbeeld met een llt of snelle (120 km/h) goederentrein benadeeld wordt. Zelfs een extra reizigerstrein (Railexperts) 'moet' gebruik maken van de goederenpaden en ja...sommige stukken zijn 90 km/h! |
30-10-2017 13:14:52 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Een eerste stap zou zijn om vaste goederentreinen die (al jaren) geschikt zijn voor 120 km/h een pad te geven met die snelheid. |
30-10-2017 14:39:02 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Als ze hun originele pad missen wel ja. Op de tijden dat de goederentrein ook daadwerkelijk hoort te rijden een zo snel mogelijk pad plannen (eventueel met her en der een enkele reizigerstrein een paar minuten uitgebogen), maar mis je die dan volgt er een random pad met een zo laag mogelijke prioriteit om zo veel mogelijk hinder bij overige treinen te voorkomen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
30-10-2017 18:10:24 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Dat klopt. In de ochtendspits rijden richting noorden op het PHS traject geen losse stellen. 3522, 3122 en 3520 rijden 5, 4, respectievelijk 3 werkdagen van de week zelfs met 12 bakken VIRM. Buiten de PHS corridor ook 12 bakken dubbeldeks inzet, zoals in de 520, 1722 en 622 op ma, di en do. |
![]() |
advertentie |
30-10-2017 18:37:19 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
520 & 622 dan met DDZ12 of VIRM12 ? |
30-10-2017 19:24:22 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
520 DDZ12 inderdaad, dat is dan weer grootheidswaanzin waar de gemiddelde Sprinterreiziger bang van wordt... HGB-treintje soms? |
30-10-2017 19:32:36 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Inderdaad apart, die trein zit hooguit tussen Amf en Ut helemaal vol, en dat is een stuk van minder dan 15 minuten waar staanplaatsen dus acceptabel zijn volens de normen van de NS zelf. Maar goed, dergelijke grapjes in de materieelinzet zullen niet voor het eerst zijn. Paar jaar terug vond men het nodig de 524 met VIRM12 te laten rijden, dat werd toen VIRM10, later VIRM8, toen weer ICM12 en nu mag je blij zijn met ICM11. Laatst bewerkt door michaben op 30-10-2017 19:32 |
31-10-2017 08:04:47 | ||
---|---|---|
nougo
![]() |
Alle onlineplanners (ook die van NS) geven miv dienstregeling 2018 in oostelijke richting te Ehv geen aansluiting van 1100 op 3500. Maar op basis van de vertrekstaten moet het wel kunnen. |
31-10-2017 13:04:27 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Laatst vertelde een HC mij dat de 2200 'binnenkort' weer via Shl gaat rijden.. Geen idee waar hij dit op heeft gebaseerd, iemand enig idee? Als ik naar de reisplanner kijk gaat de 2200 gewoon via Hlm rijden, er wijzigt helemaal niets aan die treinserie. |
31-10-2017 13:16:44 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
Soms in het weekend gaat deze via Shl naar Asd, vlak achter de 1800 aan. Maar dat is alleen bij werkzaamheden. |
31-10-2017 20:07:50 | ||
---|---|---|
wouter15
![]() |
Op http://locov.nl/Images/Locov%202017-269129%20Adviesaanvraag%20wijzigingsblad%20dienstregeling%20december%202017_tcm311-397173.pdf is het advies verschenen m.b.t. het wijzigingsblad van 10 december 2017. Ik weet niet zeker of hiervoor een nieuw topic nodig is, maar mocht dit niet nodig zijn. Kan het beheer dit dan samenvoegen met een ander topic? |
31-10-2017 22:04:19 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Is deze toppic daar niet voor bedoeld? Aangezien dan de nieuwe jaar dienstregeling ingaat. https://www.somda.nl/forum/18779/Dienstregeling+2018%2C+wat+is+waar+%3F/ |
31-10-2017 22:18:10 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het zijn twee verschillende zaken, maar als eindgebruiker merk je daar weinig van omdat het wijzigingsblad direct bij de start van de nieuwe dienstregeling van kracht gaat. |
02-11-2017 11:33:42 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Overigens, is er daadwerkelijk zoveel ICM als er wordt vrijgemaakt nodig voor de 3600 of komt dat weer in grote getale op reserve te staan? |
02-11-2017 12:29:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als ik juist ben ingelicht en het intussen niet nog veranderd is, zit een flink deel van de algemene reserve juist in het ICM; een stuk of 10 diensten. |
03-11-2017 08:37:30 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Een (zwaar, maar betrouwbaar) overzichtje dat op OVinNL is gepubliceerd meldt dat de 6600 integraal FLIRT gaat worden. In de 7600 zal SGMm nog steeds te zien zijn. #DiscoverEU |
03-11-2017 08:41:25 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Link naar overzicht? |
03-11-2017 09:17:32 | ||
---|---|---|
BusNL
![]() |
Ik denk dat hij deze bedoeld: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Dienstregeling_2018#Treinseries |
03-11-2017 09:21:11 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Hier de link naar het bestand: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qA4cIBssFP85egRGE8r3jLw2jnhyVYzTVkSTA_Ujl7k/edit?usp=drive_web #DiscoverEU |
04-11-2017 12:45:10 | ||
---|---|---|
lol
![]() |
Dienstregeling 2018 staat nu in de Reisplanner. Tot mijn verbazing komt de 6100 niet terug in dienstregeling 2018. De sprinter frequentie Wd -Ut is van ieder kwartier teruggebracht naar ieder halfuur. |
04-11-2017 12:49:16 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
http://nsdr.bemined.nl/2018/6100-ma.html Dat is dan opvallend. |
04-11-2017 12:59:10 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Foutje bedankt |
04-11-2017 14:20:18 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Ik zie de 6100 serie gewoon staan hoor. Maar als je een reis Ut - Wd plant zal je deze niet krijgen omdat de 8800 de 6100 hier halverwege gaat inhalen voortaan. |
21-11-2017 23:58:57 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De bekende inzetlijsten heb ik weer bijgewerkt. Mocht er iets raars tussenstaan, hoor ik het graag. https://actutrein.nl/drgl/2018.htm |
22-11-2017 14:57:13 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Ik geloof dat het met de treinlengtes op do-vr-za avond niet helemaal goed gaat (vanwege de verplichte 2e HC?) Ook erg veel Thalyssen staan als dubbel rijdend in het overzicht. |
22-11-2017 19:37:41 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Rens, hartelijk dank voor deze inzetlijsten. Zo zie je welk materieel te verwachten is in een bepaalde trein. Dank ! |
22-11-2017 22:11:04 | ||
---|---|---|
BartDakar
![]() |
Ik zie DD-AR-3 op ut-zl staan en op apd-aml-es? Zijn er zoveel stellen? |
22-11-2017 22:15:58 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
5600 wordt (toch) niet integraal dar, dus dat scheelt al enkele compo's. 7000 is 6 compo's, 5600 elf, maar een deel is dus DDZ. Ik meen dat er 18 stammen dar zijn (correct me if I'm wrong), een deel is momenteel wel buiten dienst. |
22-11-2017 22:23:51 | ||
---|---|---|
BartDakar
![]() |
Ik dacht nog een stuk of 16. En zowiezo 3 die aan de kant staan op dit moment. Maar DD-AR-3 gaat er toch uit midden 2018 en er komt geen CAF. Wat dan wel🤔 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-11-2017 22:34:11 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote Slechts 1 van de 6 composities wordt met DDZ gereden. Echter op vrijdagen rijdt alles met DDAR. |
22-11-2017 23:09:22 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote Quote In dienst: 7310+1763 7314+1766 7315+1740 7317+1733 7334+1757 7336+1732 7337+1741 7339+1759 7342+1756 7344+1734 7373+1762 7374+1764 7375+1737 7376+1749 7377+1736 Tijdelijk terzijde: 7335+1748 7338+1743 Definitief terzijde: 7343+1730 Waarbij opgemerkt moet worden dat er altijd wel een stuk of twee in onderhoud staan en er veelal minimaal eentje in een DDM-1 dienst zit, aangezien er ook daarvan twee stammen tijdelijk terzijde staan. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
22-11-2017 23:13:03 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Waarbij datlaatste zal worden opgevangen door 2 stuks VIRM in de 4500 (wordt spitsdienst van/naar Ekz). Laatst bewerkt door MetroRET op 22-11-2017 23:13 |
23-11-2017 07:44:43 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
@MetroRET Dat integraal met DDAR rijden in de 5600 op vrijdag zal vast mogelijk zijn omdat er dan minder spitstreinen met twee stellen hoeven te rijden. De DDZ kan op vrijdagmiddag ongetwijfeld goed worden gebruikt om in de Intercitydienst de enorme hordes studenten te vervoeren. |
23-11-2017 07:49:38 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Nee, deze rijdt dan in de 8100. %08% Tevens rijdt er die dag ook geen DDZ in de 2800, maar in de 700 wel nagenoeg de hele dag dubbele DDZ richting Groningen. |
23-11-2017 08:09:16 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Ook de 8100 is bij de studentenuittocht uit Gn vrijdagmiddag aardig populair. Laatst bewerkt door robbertc op 23-11-2017 08:09 |
23-11-2017 10:11:59 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Het verbaast me overigens wel dat er in het weekend geen extra omloop ICM in de NO zit. Het zou mij niet onlogisch lijken om de stellen die je niet voor de 8100 en 6200 gebruikt inzet als extra IC compositie, zodat de overige samenstellingen ook op lengte kunnen worden gebracht voor de enorme zaterdagochtenddrukte. Of is daar gewoon genoeg materieel voor? |
23-11-2017 10:36:08 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
De stellen van de 8100 en 6200 kan je toch gewoon aan een 500/700 koppelen? Daar heb je toch geen extra compositie voor nodig? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
23-11-2017 14:21:24 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Nou ja, de 700 wordt gezien de tijden waarop het voorzien is lastig. Voor de 500 klopt dat uiteraard wel, maar vanuit het DDZ geredeneerd zijn er in de 5/6/7/1800 door de weeks misschien wel meer omlopen die het met een solo stel af kunnen dan in het weekend. Als dat zo is zul je daar toch ergens materieel voor vandaan moeten toveren. |
23-11-2017 16:33:27 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Gezien de HC inzet en perronfasen gaat men juist andersom aftrappen op vrijdag, de 548 lijkt met DDZ12 van Gn naar Zl te gaan rijden, daar gaat het achterste zesje eraf waarna vervolgens de 547 een half uur later er (hetzelfde?) zesje bij krijgt zodat de 560 ook weer met DDZ12 kan rijden. |
23-11-2017 16:37:18 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Correct. |
23-11-2017 16:44:17 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Er gaan geruchten dat de 6000/6100 met DDZ zal gaan rijden, lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk en hecht ik meer waarde aan het lijstje van Treinfan. |
23-11-2017 16:49:12 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Naast een goede reden voor zo'n wijziging is ook in het Jaarplan niets te vinden hierover. |
23-11-2017 16:52:39 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteIk begrijp dat de treinen enigszins op maat moeten rijden, alle lof daarvoor, maar DDZ is nou niet bepaald het materieel type waarmee je dit ook erg technisch betrouwbaar kan uitvoeren. We maken het inmiddels geregeld mee in de 3600 en ook te Rtd waar het koppelen nogal eens mislukt. |
23-11-2017 16:56:19 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Wat moet je dan? Plannen van DDZ zonder ergens te combineren? |
23-11-2017 17:04:35 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Aftrappen/bijplaatsen tijdens lange keringen is robuuster. En er zijn ook genoeg treinen die niet splitsen op een dag. Andere optie is de complete trein uitwisselen, stel dat spitstrein 1 met VIRM8 rijdt en spitstrein 2 met DDZ8, dan splits je voor het dal de VIRM8 naar 2xVIRM4 en de DDZ8 rangeer je af tot de middagspits. Dat gaat men in de 2800 nu precies andersom doen zo te zien: de DDZ8 wordt gesplitst en de VIRM6 wordt afgerangeerd. Overigens, die DDZ4 in de 8100 op vrijdagmiddag rijdt in een trein die nu met ICM6 rijdt, wordt dus geen materieel verspilt, in tegendeel er wordt materieel bespaard want een DDZ4 is een slagje kleiner dan een ICM6. |
23-11-2017 20:24:11 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteTerecht, want het zijn series met SLT-rijtijden. Dat verdraagt geen DDZ, althans niet op papier. |
23-11-2017 21:07:37 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote DDZ 12 is inmiddels ook niet uniek meer. Al een aantal keren gezien. Vandaag om 16.40 (ritnr. 555). Wordt dat dan om 17.43 (aankomst Groningen) dan ook afgesplitst? |
23-11-2017 21:25:33 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Gepland in jaarplan komt DDZ12 momenteel nog niet voor, maar de DDZ omloop raakt nogal snel in de war bij verstoringen (zo stonden er vanmorgen twee viertjes defect in Rtd, waardoor er ter vervanging een extra zesje ingezet werd). Nieuwe dienstregeling komt DDZ12 wel gepland voor zo te zien aan het perrongebruik in Zl (DDZ10 past nog op spoor 5a in Zl, DDZ12 neemt de b-fase ook in). Kort overzichtje van treinen die die op beide perronfasen gepland zijn met DDZ die dus logischerwijs met 12 bakken gepland zijn: 520 ma-di-do 622 ma-di-do (vanaf Zl) 524 ma-di 626 do (vanaf Zl) 528 za (vanaf Zl) 548 vr (tot Zl) 560 vr Andere kant op is niet te zien op basis van perronfasen. De 700 en 1800 serie gaan vanaf spoor 3 waar vanaf DDZ10 al op de a- en b-fase gepland wordt dus daar is ook niets aan af te lezen. Laatst bewerkt door michaben op 23-11-2017 21:26 |
23-11-2017 22:29:38 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Dat betekent dat ook richting het zuiden de treinen richting Alm/Amf in Zl altijd van hetzelfde spoor gaan vertrekken, goede zaak! Wel jammer dat ze gaan proberen de 528 Gn-Zl met een losse zes te rijden op zaterdag, de 730 moest dat een paar jaar terug ook een hele tijd doen (IRM-VI) met al in Groningen staanders in de gangpaden. |
25-11-2017 15:26:23 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
In de 700/1800 wordt nog 1x een IRM genoemd : de 1816 op zaterdag. De terug-trein, de 729 rijdt met DDZ. Weet iemand de reden van IRM in de zaterdagse 1816 ? |
25-11-2017 15:27:18 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Voor onderhoud in Onnen? |
25-11-2017 15:29:50 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Nope, want de 71816 komt van Hfdo vandaan. |
25-11-2017 15:42:36 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dat zal gewoon een rit zijn die op de 2100 keert. |
27-11-2017 22:52:04 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
De Flirts van Eurobahn gaan niet zoals het de bedoeling was met ingang van 10 december van Bielefeld naar Hengelo rijden. Die datum is verschoven naar 14 januari 2018. Tot die tijd is Bad Bentheim het eindpunt van de Regionalbahn 61, onderdeel van het Teutoburger Waldnetz. De reden is dat de toelating van dit materieel op zich heeft laten wachten. De laatste twee stellen worden overigens deze week opgeleverd. Volgende week wordt voor het eerst met deze meerstroomsysteemstellen proef gereden naar Hengelo. Door de komst van het nieuwe materieel rijdt vanaf 14 januari niet twee, maar drie keer een trein op de verbinding Oldenzaal-Hengelo. Reizigers kunnen dan om .02, .19 en .32 minuten na het uur uit Oldenzaal naar Hengelo reizen. Diverse machinisten van Keolis Nederland die tot 2013 op de Grensland Express tussen Hengelo en Bad Bentheim reden, rijden nu ook de grensoverschrijdende Flirts. Bron: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1719001428110478&id=200822779928358 |
![]() |
advertentie |
28-11-2017 00:08:02 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Het zou iets met een softwareversie te maken hebben volgens https://www.facebook.com/NVBS.Twente |
29-11-2017 21:23:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Zorgen bij de CU in Friesland niet blij met reistijdverlenging van en naar de kleinere stations tussen Lw en Zl. http://www.lc.nl/friesland/Zorgen-over-extra-reistijd-voor-treinreizigers-uit-Grou-Akkrum-en-Wolvega-22704290.html Dit is toch in opdracht van de provincie Friesland ontwikkeld? |
29-11-2017 21:34:35 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Niet de 20 minuten durende overstap te Meppel vanuit de 9000 naar de 600/1800. 17 minuten richting het noorden. |
29-11-2017 21:53:52 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
En die versnelde 1800 rijdt ook nog eens juist op het moment dat 37100, 37200 en 37300 arriveren uit Lw weg. Dus ja, men heeft nu 2x een IC en 2x een SPR, maar de 600 is de enige die goede aansluitingen bied. Laatst bewerkt door michaben op 29-11-2017 21:54 |
30-11-2017 08:29:51 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Fijn dat ze er 'nu al' achter komen. Dit was vorig jaar ook al te voorzien. Volgens mij is het gewoon een kwestie van uitbreiden van de P&R-terreinen van Hr en Swk. Dan hebben forensen vanuit de kleinere plaatsen naar de Randstad nog wat aan de trein. |
30-11-2017 08:39:26 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Enerzijds biedt de 9000 in Leeuwarden aansluiting op de sneltrein naar Groningen. Dat is met name voor Grouw-Irnsum en Akkrum positief. Anderzijds is de aansluiting in Steenwijk op de IC naar Zwolle en verder flink verslechterd. Met voor Wolvega biedt dit forse nadelen. Ik denk ook niet dat het probleem is dat Grouw-Irnsum, Akkrum en Wolvega de rechtstreekse IC verliezen, maar dat het probleem voornamelijk ligt bij de lange overstap in Steenwijk. Maar ja, hoe wil je er voor zorgen dat er zowel een goede verbinding met Groningen wordt aangeboden, alsmede een goede verbinding met Zwolle en verder, vanuit Grouw-Irnsum, Akkrum en Wolvega. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
30-11-2017 08:40:25 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote En zo jaag je mensen uit de 9000 en vervolgens wordt deze als onrendabel gevonden en gaat er vervolgens weer een IC stopperen op de Friese lijn. Volgens mij was het beter geweest dat de 9000 niet 3 minuten na de 600/1800 vertrekt, maar een stuk later en zorgen voor een korte overstap in Mp op de IC die er speciaal voor lijkt te gaan stoppen. Laatst bewerkt door MetroRET op 30-11-2017 08:40 |
30-11-2017 08:43:54 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Maar dat vinden de reizigers die op het traject Groningen-Grouw Irnsum/Akkrum/Wolvega reizen niet leuk. Ik zie dan ook liever dat 1x/uur een trein rijdt, die goed aansluit op de (snel)treinen richting Groningen, en 1x/uur een trein rijdt, die goed aansluit in Steenwijk op de IC richting Zwolle en verder. Nadeel is alleen dat er geen 30-minutendienst kan worden gereden. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
30-11-2017 08:46:37 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ik weet niet hoe vaak jij van/naar Grou-Jirnsum/Akkrum/Wolvega reist, maar ik vind 2 treinen per uur daar best wel prettig (niet zoals het nu is met die 11/49 ligging). Maar goed, ik hoor inderdaad al diverse geluiden van mensen in Wv, die gewoon vanaf Swk gaan reizen vanaf dienstregeling 2018. Dat stukje A32 is bovendien sneller dan de overstaptijd. Laatst bewerkt door martijn op 01-12-2017 09:02 |
30-11-2017 08:50:30 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Dat klopt op zich wel, maar als je steeds iedere keer een overstap van 20 minuten heb, is dat natuurlijk ook niet prettig. En als vervoerder moet je ook kiezen voor een vlotte overstap richting Groningen of een vlotte overstap richting Zwolle. Blijkbaar is nu voor het eerste gekozen. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
30-11-2017 09:02:08 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteGelukkig is het van veel groter belang dat de regionale treinen aansluitingen bieden op de bussen. |
30-11-2017 13:05:58 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote De 8100 is eerder in Meppel. Richting Zwolle is de overstap dan 11 minuten, en richting Leeuwarden 10 minuten. Wat de achterliggende gedachte is om de 600/1800 in Meppel te laten stoppen is voor mij niet echt op deze manier |
30-11-2017 13:50:41 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Dan ben je in Zwolle... en waar zou je dan eventueel op over kunnen stappen... juist, de 600 of 1800. |
30-11-2017 13:57:10 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Dus, wanneer gaat de knoop in Zwolle een keer helemaal op de schop? Soms krijg ik het idee dat er meer nadelen dan voordelen zijn aan die knoop-dienstregeling. |
30-11-2017 14:20:31 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Wat betreft een overstap uit/op de 9000 moet je in Meppel altijd nog door een tunneltje. In Steenwijk wacht je gewoon aan het zelfde spoor, maar helaas wel wat langer. Het combimeren/splitsen van de 8100 en de 9000 in Meppel zou ik een veel beter keuze vinden, zolang het knelpunt Zwolle niet is opgelost. Maar dat is een idee dat gelijk staat aan vloeken! Nu liggen de stations in Steenwijk en Meppel redelijk dicht bij de A32, maar als er echt vele forensen off-topic komen parkeren, mag er nog wel wat aan de capaciteit van de P&R's gedaan worden. Maar de beschikbare ruimte is maar beperkt. Voor de grote P&R in Steenwijk moet je wel over een ongelukkige hoge voetbrug omdat overdag de kleine P&R aan de stadszijde eigenlijk altijd volstaat. Jeanne Kok |
30-11-2017 14:39:04 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Met een knooppuntdienstregeling is niets mis mee. Het vormt alleen een probleem, als er treinen zijn die een te lange of te korte reistijd hebben, zoals de 9000, waardoor ze niet lekker in één van beide knopen kunnen vallen. Een oplossing was wellicht het verschuiven van de Leeuwarder Knoop van 15/45 naar 00/30 en er tussen Zwolle en Leeuwarden slechts 2x/uur een stoppende IC aanbieden, net zoals in Zeeland. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
30-11-2017 15:17:13 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote Splitsen en combineren van de 9000/8100 lijkt mij ook een goed idee, maar spoor 14 in Zwolle kan net geen 9 bakken ICMm hebben... Dat betekent dat de 8100 vanaf Meppel niet dubbel zou kunnen rijden, en dat gaat niet echt passen in de spits ben ik bang %03% Laatst bewerkt door Trainplaza op 30-11-2017 15:17 |
30-11-2017 15:21:45 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Spoor 14 is niet heilig hoor. Maar binnenkomen op 1/3/5 en dan doorrijden richting Zlge om kop te maken is alleen wat te creatief ben ik bang![]() |
30-11-2017 15:29:13 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Dat splitsen/combineren van de 9000/8100 is leuk bedacht, maar reizigers winnen er niets mee. De 9000 staat dan lang te wachten in Meppel. Kun je net zo goed de reizigers laten overstappen. Het is niet zo dat de overstap 9000 -> 8100 of omgekeerd onbetrouwbaar is. Het splitsen/combineren van de 9000/1800 zorgt er tevens voor dat je minstens twee stellen ICM kwijt bent door alleen al het splitsen/combineren. Schaarse treinstellen, die beter elders ingezet kunnen worden. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
30-11-2017 15:35:34 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteHet doel was om een betere dienstverlening aan te bieden met méér treinen omdat het reizigersaanbod dat rechtvaardigt. Minder treinen met langere reistijd zit echt niemand op te wachten. Zoals je zelf zegt: "Met een knooppuntdienstregeling is niets mis mee. Het vormt alleen een probleem". Dixit. |
30-11-2017 15:40:01 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Gezien het beperkte inzetgebied volgend jaar lijkt me dat er best wat ICM over is, maar zeker als je in Mp op de trein uit Groningen wilt wachten, win je er qua reistijd inderdaad bijzonder weinig mee. Misschien is een 'hoekje-om' overstap in Mp van 15 minuten (600/1800 -> 8100) zo slecht nog niet, dan kun je de 9000 richting Mp vlak voor de 600/1800 leggen. Als je de mogelijkheid krijgt te keren zou de 9000 dan zelfs niet verder hoeven te rijden dan Swk. |
30-11-2017 15:40:27 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Sterker nog: alleen stoppende treinen 2x per uur Zl-Lw was precies het voorstel van NS een paar jaar terug. Maar Lw moest en zou z'n snelle IC behouden. Als ik alles hierzo lees zou ik allereerst die stop van de 1800 in Mp maar schrappen, om in Lw nog wat aansluitingen te kunnen bieden. Laatst bewerkt door daniel81 op 30-11-2017 15:41 |
30-11-2017 16:18:47 | ||
---|---|---|
Wievank
![]() |
De meerwaarde van die stop is er alleen voor de reizigers van/naar Mp zelf. Reizigers vanaf Gw, Akm en Wv die verder van Zl moeten, kunnen net zo goed overstappen op Swk, scheelt bovendien trappen lopen. Verder is de tijdligging van de 9000 nu vooral bepaald doordat de overstap in Mp richting Gn zo kort mogelijk is. Dit in combinatie met het vertrek direct achter de 600/1800 aan, zorgt ervoor dat de 9000 in feite klem zit. Dit gezegd hebbende zal het me ook niets verbazen als de 600/1800 alleen maar in Mp stoppen, omdat er anders: - of een later vertrek uit Lw zou moeten zijn waardoor de 9000 pas later kan vertrekken en dus de overstap in Mp op de 8100 richting Gn verliest - of er een lange stop op Swk nodig zou zijn, om wel netjes in het rijtje Zl binnen te rijden. Dan kan je net zo goed wel in Mp stoppen, waarmee misschien een enkele reiziger gewonnen kan worden. |
30-11-2017 16:48:19 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
En met weemoed denkt de forens die dagelijks van Hr naar Lw moet terug aan de tijd dat er in de spits drie netjes over het uur verdeelde treinen reden![]() |
30-11-2017 16:51:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
...en een van de laatste Hondekop inzetten. |
01-12-2017 14:28:11 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
http://kursbuch.bahn.de/hafas/kbview.exe/dn?rt=1&dosearch=1&searchmode=tableplus&table_nr=%20&controlpattern=P.ddd&mainframe=utable&tocinfo=reg_tab Het "spoorboekje" van onze oosterburen voor 2018. Tabel 420 voor wie over Ah ri Duitsland reist. |
01-12-2017 15:04:49 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Ben ik de enige die vind dat dat Duitse spoorboekje vreselijk onleesbaar is door al die voetnoten. Ik vind deze toch echt wel een stuk duidelijker: https://www.abellio.de/sites/default/files/downloads/99_abellio_jahresplan_re19_2018_web.pdf Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
01-12-2017 15:52:30 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Ja |
01-12-2017 16:59:05 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Maar je staat dan wel heel veel voor nop op het perron, wanneer je die laatste tabel aanhoudt. |
01-12-2017 22:18:53 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Even een update van mijn tabellen, met waar bekend materieelinzet van wijzigingsblad december, wat missende grensoverschrijdende treinseries erbij en nu ook met aankomst- en vertrekstaten erbij. Doorkomsten zijn nog werk in uitvoering, dat werkt nog niet voor alle series en heb ik bij deze versie daarom weggelaten, alleen stoppende treinen staan er nu in dus. http://nsdr.bemined.nl/2018-1/ |
02-12-2017 12:32:17 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote Ziet er goed uit! Een ding wat me opviel was de 31400 (Amf - Bnz). Volgens de Reisplanner gaat die, net zoals nu, ook op zaterdagen rijden. Maar in jouw document/website dinges zie ik alleen Ma t/m Vr staan %02% |
02-12-2017 13:09:04 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Binnen NS is er een lijstje met materieelwijzegingen, deze is door iemand ook op het NS forum gedeeld: https://forum.ns.nl/dienstregeling-59/wijzigingen-materieelinzet-2018-42274 DDZ komt zoals bekend in de 700/1800/2000/2800/5600/8800 samen met ICM/VIRM/DDAR. Bij jouw lijst zie ik ze ook staan in de 500/600. Denk dat dit VIRM moet zijn, zoals eerder bekend. Zeker gezien het geringe aantal DDZ dat er is en de aanvoer van VIRM voor On. |
02-12-2017 13:10:28 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het lijstje bij de NS meld alleen wijzigingen, de 500 rijdt al met een mix DDZ/ICM en wijzigt dus niet.Quote Juist, die treinen blijken een voetnoot te hebben dat ze niet in de zomer rijden ![]() Laatst bewerkt door michaben op 02-12-2017 13:11 |
02-12-2017 13:11:57 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Zit er in de Noordoost straks VIRM, ICM én DDZ? Wordt de bijsturing daar niet een tikkeltje ongelukkig van? |
02-12-2017 13:15:12 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Nee, alleen ICM en DDZ, al gaan ze daar al gek genoeg van worden. VIRM komt nog slechts zeer sporadisch in Zl als reizigerstreinen, alleen maandag in de 8100 en zondag in de 3600, verder alleen dagelijks wat LM ritten via Zl van/naar On. |
02-12-2017 13:50:22 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Als het zo is, is het zo, ik heb er dan alleen een hard hoofd in dat alle treinen die dan wel met DDZ gaan rijden genoeg lengte hebben ter vervanging van het huidige materieel en rekening houdend met wat nu met te kleine treinen rijdt. Maar goed daar kunnen we niets aan doen of beoordelen omdat we de werkelijkheid nog niet hebben gezien. |
02-12-2017 13:55:42 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Om maar te zwijgen over de problemen die het materieel geregeld heeft met koppelen. |
02-12-2017 14:01:29 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dat speelt vooral in Rtd en Zl, in Gvc, Gn en Lw heeft men keringen van een half uur. |
02-12-2017 14:07:23 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Ik weet niet of ik teveel vraag, maar klopt mijn redenatie dat die ene ICM samenstelling in de 700/1800 zit ivm de revisie/buitendienst staande stellen DDZ? Of knoop ik dan twee informatiestromen verkeerd aan elkaar? |
02-12-2017 16:11:40 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Hier een aanvulling op de lijsten van MichaBen. Betreft een overzicht met de materieellengtes. https://drive.google.com/file/d/1jKtLwbIkpkXwVZODYDsUJj0itrOBTo7G/view?usp=sharing |
02-12-2017 19:26:52 | ||
---|---|---|
29Thomas10
![]() |
Quote Als ik het lijstje zo zie dan krijgt de 5626 wat moeilijkheden op maandag en dinsdag. DDZ in 2 minuten ontkoppelen in Amf en weer door. Wat ik dan weer minder vind is het ddar3 op vrijdag in de 5618 en 5624. Lijkt me een beetje knusjes. Daarnaast blijft ddar toch oncomfortabel materiaal op dit traject %04% |
02-12-2017 19:59:16 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Wel meer capaciteit dan DDZ4, die tevens hard nodig is in de Intercity's. |
02-12-2017 19:59:47 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Ik zat toevallig laatst in DDAR, normaal altijd SGMM/SLT, en ik vond het zelfs beter zitten. Zijn aardig zachte banken. Vergeleken met SLT waar ik in mijn rooster een dienst had van Ut-Almo passagieren kreeg ik toch echt wel meer last in m'n rug. Over een paar jaar als al het SNG is afgeleverd zal DDAR er helaas wel uit gaan (voor mcn jammer dat we geen 1700 meer rijden) en wordt de 5600 volgens een eerder plan SNG, maar qua lengte denk ik eerder SLT. |
02-12-2017 20:04:59 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Rond de buurtsporen lijkt de boel ook een beetje drukker geworden, althans ik leid af dat de 5700 aankomt op spoor 4 en vertrekt van spoor 1. Tussendoor een rangeerbeweging naar Landstraat? Dat lijkt me een beetje gekkenwerk. |
02-12-2017 20:12:18 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Gebeurt nu toch ook al? |
02-12-2017 20:16:39 | ||
---|---|---|
29Thomas10
![]() |
Quote Ik begrijp inderdaad dat er keuzes gemaakt moeten worden en de DDZ niet bedoelt is voor de sprinterdiensten. Echter dacht ik toch echt dat DDZ4 meer plaats biedt dan een DDAR3 @MCN-GVC persoonlijk vind ik de DDZ beter zitten. Wanneer je van Eml naar Ut moet dan krijg ik toch wel een zere rug/kont van die groene bankjes. Ik moet echter ook toegeven dat er twee verschillende banken in de DDAR zitten. Die zachte banken zijn inderdaad geen probleem. De meeste die ik tegenkom hebben echter deze "harde" banken |