01-09-2016 19:05:55 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
En het is geen corridor! |
01-09-2016 22:57:16 | ||
---|---|---|
mvboetzela
![]() |
Quote Dan heb jij een hele andere definitie van "keurig" dan ik. De enige reden dat dit mogelijk is is het bereikbaar houden van OZ. Je hebt hier dus over zo'n beetje de enige 1:9 wissels die er overblijven in DSSU. Beide richtingen moeten over datzelfde wissel en zoals je al aangeeft moet je hiervoor met ICs door de sprinter-corridor. Dat is nou juist waar DSSU niet voor was ontworpen. In de capaciteitsverdeling maakt dit voorstel dan ook 0,0 kans op toewijzing door ProRail. |
01-09-2016 23:10:16 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Die wissels zijn helemaal niet uitsluitend aangelegd om OZ bereikbaar te houden, men heeft in het ontwerp destijds rekening gehouden met doorgaand goederenverkeer Amf - Ht. En het zijn ook zeker niet de enige 1:9 wissels die overblijven. Laatst bewerkt door michaben op 01-09-2016 23:10 |
02-09-2016 13:17:01 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
En ik mag toch hopen dat wanneer een vervoerder een dienst Ah-Gvc/Rtd aan zou vragen, Prorail deze afwijst 'omdat dat door Utrecht niet meer kan'.... |
![]() |
advertentie |
02-09-2016 16:23:12 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Als het een incidentele rit is zal die er wel doorheen gepropt kunnen worden. Als het een structurele dienst zou zijn, volgt er aannemelijk een capaciteitsanalyse waarbij de kans groot is dat uit een dergelijke aanvraag een overbelastverklaring volgt |
02-09-2016 22:57:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zelfs die incidentele ritten inleggen word steeds meer een probleem tegenwoordig...![]() |
05-09-2016 07:22:05 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
-17600 en 7500 rijden met DDAR (ipv SGM2) -7600 rijdt met DDZ (x3) en SGM (x1) en de 7000 rijdt met DDZ(x2) en DDAR (x4) Ik meld die laatste specifiek, omdat dit het totaal ingezette DDAR ongeveer gelijk houdt. Laatst bewerkt door mdj op 05-09-2016 07:23 Bij twijfel: gebruik beton. |
05-09-2016 14:35:55 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Is het zo dat er twee omlopen met DDZ-6 rijden in de 1900 m.i.v. dit wijzigingsblad? Ik zie op Rijden De Treinen namelijk 2x DDZ in de 1948 (7618) en nog een in de 1951 (7617). #DiscoverEU |
05-09-2016 16:32:45 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Dan is de inzetbaarheid van DDZ6 extreem verhoogd. Waar voorheen max. 14 per dag werden ingezet (12x 3600, 1x 2000/8800 en 1x 14500), zijn dat er dan 17: 12x 3600, 3x 2000/8800 en 2x 1900. Bij twijfel: gebruik beton. |
05-09-2016 16:39:52 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De NS app gaf bij de 1926 een melding dat de trein ingekort was: DDZ 6 ipv ICM 4+4+3, dus dat zal niet gepland geweest zijn. Laatst bewerkt door michaben op 05-09-2016 16:41 |
05-09-2016 16:42:30 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
's Avonds weer geen treinen tussen Zl en Wdn. |
05-09-2016 16:45:07 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
En als ik de digitale bronnen mag geloven, rijdt er in de 2000/8800 in de ochtendspits: - 2x VIRM-4+VIRM-4; - 1x DDZ-4+DDZ-4 En in de avondspits: - 1x VIRM-4+VIRM-4; - 1x DDZ-4+DDZ-4 |
05-09-2016 16:50:00 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 14100 ook SGM-III ipv SGM-II, lijkt erop dat men net als vorig jaar al het planmatige solo SGM-II per wijzigingsblad september al weggehaald heeft, maar het nog wel in dagplan toestaat tot de herfst daadwerkelijk begint. |
05-09-2016 17:40:44 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
De 2000 en 8800 keren op elkaar. Daarnaast zou het mooi zijn als de 8800 en 2000 uiteindelijk integraal DDZ worden. Hierdoor gaat ook de inzetbaarheid van alle stellen omhoog omdat de servicelocatie dichterbij is, om stellen uit te wisselen met de 3600 worden nu nog leeg mat ritten gebruikt. @ BasSNG2001 Verder is er op dit moment volgens mij en tekort aan ICM voor de 1900. In het weekend heeft virm 9403 ook beide dagen rond gereden en op zaterdag ook een DDZ6, Beide i.p.v. gepland ICM. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 05-09-2016 17:52 |
05-09-2016 20:10:09 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Quote Aparte keus. DDAR is voor de 7500 veel te groot en had juist in het studentenseizoen beter in de 7600 gepast dan die SGM. |
05-09-2016 20:22:35 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
De 7000 is nu trouwens 1x DDZ en 5x DD-AR |
05-09-2016 20:39:45 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Quote DD-AR en DDZ rijden al het hele jaar in series waar je ernstige vraagtekens bij kunt zetten. 7000, 7600, 5500, en dan nu de 7500 en 17600... %03% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
05-09-2016 20:44:04 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De 7600 mag wel uit het rijtje. Die is misschien voor buitenstaanders verrassend druk. En vooral deze tijd van het jaar mag de 3600 regelmatig (vooral 's-morgens) extra stoppen op Presikhaaf omdat het niet allemaal in de 7600 past![]() |
05-09-2016 20:56:22 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Voor er dubbeldekkers die kant op gingen had de 7600 geloof ik twee composities van SGM5 in de ochtendspits, dan verschilt zo'n dubbeldekker helemaal niet zo veel meer. De andere composities reden echter solo, en dat is wel een verschil. Ik vind deze keuzes lastig uit te leggen aan de reiziger, de NS vraagt om begrip vanwege drukke treinen, en dan vervangt men solo SGM2 opeens door DDAR, bijna 3x zo veel capaciteit. De 17400 die voor de zomer met SLT6 en SGM4 reed moet het nu echter met SGM3 doen. Andersom was logischer geweest. |
05-09-2016 21:05:31 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Klopt, 2xSGM5 en 2xSGM3 was een tijdje de standaard (ook voor de middagspits). Dat verschil werd dus gecompenseerd door de 3600![]() Komt nog eens bij dat de afgelopen jaren zo'n beetje alle opleidingen van de HAN in Arnhem naar de Campus bij Presikhaaf zijn verhuisd. Laatst bewerkt door martijn op 05-09-2016 21:11 |
05-09-2016 21:13:29 | ||
---|---|---|
Sietse
![]() |
SGM-5 puilde vaak uit in de 7623 en sinds de DDAR rijdt is dat niet anders, al geeft het al wel wat meer lucht zolang iedereen tenminste de gangpaden inloopt. Daar zijn velen nou net te lui voor tijdens dat kleine stukje ![]() |
05-09-2016 21:49:43 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
In ieder geval kan ik bevestigen dat DD-AR in de 17600 grote overkill is. SGM-2 voldeed (en voldoet) altijd ruimschoots. Waarom dan geen losse SGM-3, als een los tweetje niet mag? Er komt sowieso al het een en ander aan SGM naar Nm (in tegenstelling tot bijvoorbeeld SLT), dus dat zou geen probleem moeten zijn, zou ik tenminste denken. Je neemt gewoon een SGM-6 uit de 4400, die splits je in twee drietjes voor de 17600 en als de spits is afgelopen koppel je de losse drietjes weer en stuur je ze weer de 4400 in. Ondertussen heb je maar liefst twee keer DD-AR kwijtgespeeld. Eentje gebruik je om het gat in de 4400 te vullen, de ander is over. En iets soortgelijks geldt natuurlijk voor de 7500. |
05-09-2016 21:59:22 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Die SGM6 in de 4400 is daar juist gekomen omdat DDAR/DDZ te krap is voor de spitstreinen daar. De NS lijkt er niet aan te willen DDAR/DDZ in de Randstad in te zetten als sprinter (op de 5500 en 5600 na), maar men zal wel moeten wil men het materieel goed inzetten, er zijn onvoldoende geschikte diensten in het oosten en zuiden om al het DDAR/DDZ materieel kwijt te kunnen. |
05-09-2016 22:36:39 | ||
---|---|---|
umbusko
![]() |
Ah, ja, dan moet je hem inderdaad niet splitsen. ![]() |
05-09-2016 22:44:15 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Wissel het om met de 14800. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
05-09-2016 23:16:01 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Voor de 14800 zijn 5 van de 7 setjes te groot om vervangen te worden door DD-AR. Bij twijfel: gebruik beton. |
05-09-2016 23:19:02 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
4000, 4700/7400 ?? |
06-09-2016 07:40:03 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Je kunt het beste een niet als te volle SGM5 vervangen, drietje gaat dan solo en tweetje kan een SGM7 gaan vormen op een rit die echt druk is. |
06-09-2016 21:06:57 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 5600 heeft ook een extra DDZ'tje gekregen, in de middag rijden de 5657, 5659, 5661 en 5663 nu allemaal met twee stellen van Ut naar Zl. Dit is slim gecombineerd met de museumpendel, het stel dat van de 5624 afkomt pendelt overdag naar het spoorwegmuseum heen en weer om 's middags weer bij de 5663 bijgeplaatst te worden. Ik krijg ook het idee dat DDM1 naast de 14500 en 3400 ook een driewekelijks uitstapje in de 1500 mag doen op woensdag, donderdag en zondag in de 1583/1584 om zo in Hn uit te lopen voor de volgende dag. De overige dagen komt het materieel van de 14521 LM uit Ekz. Laatst bewerkt door michaben op 06-09-2016 21:20 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-09-2016 21:48:05 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
In elk geval voor de 5659 is dat weinig nieuws, die heeft altijd al met 2x DDZ gereden. Allicht alleen in de zomerperiode even niet. In de museumpendel inderdaad DDZ omstreeks 16.40 uur te Bkp. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-09-2016 23:46:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteIn de 1900 hoort geen DDZ te rijden. DDZ6 zit nog steeds met 12 stuks in de 3600 (integraal) en nu 2 x 2000/8800; die tweede is afkomstig uit de 14500, waar er nu uiteraard geen een meer in zit (alles DDM-1). |
12-09-2016 21:13:13 | ||
---|---|---|
Berk24
![]() |
Quote Had liever DM90 gezien (bij gebrek aan klein e-mat) in de 7500 en 17600, maar de NS wil niet dieselen onder draad (begrijpelijk) |
12-09-2016 23:45:27 | ||
---|---|---|
Z2N
![]() |
Zoals al wel vaker aangehaald: NS heeft geen DM'90 paraat staan omdat de nu niet gebruikte stellen gebanaliseerd zijn om de in dienst zijnde stellen op de baan te houden. Het DM'90 dat nu gebruikt wordt is hard nodig op Zl-Es/Kpn, dus heel realistisch is het niet om het in te willen zetten in de 7500/17600. |
13-09-2016 08:37:55 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Gister reed er net nog wel wat naar Gn en is 3 stellen niet iets te veel van het goede in het ochtend? Is iig een paar stellen |
13-09-2016 09:21:20 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Er zijn genoeg wilde varianten te verzinnen, maar kennelijk vindt NS niet dat er nu een probleem is. Om maar even door te fantaseren: haal uit een DDAR-stam een rijtuig er tussenuit, voeg die toe aan andere stam waardoor je in de korte stam meer dan genoeg capaciteit overhoudt voor de 7500 en met de lange stam elders een SGM-5 of SGM-6 compositie uitspaart. Daarvan zet je 1 stel in de andere 7500-omloop in en je houdt zomaar een SGM-stel over om andere treinen te versterken. |
13-09-2016 09:24:18 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Kunnen we de DD-AR niet uit de 7000 halen en die vervangen door SGM? |
13-09-2016 09:26:53 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Die suggestie is hier al diverse keren gedaan maar nog niet door het NS-management of materieelplanning opgepakt ![]() |
13-09-2016 09:28:53 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Mijn excuses dan. Ik maar hopen dat ik eindelijk eens een handig idee heb. Overigens denk ik niet dat de NS dit zal door lezen dus logisch dat het niet werkt. Wat is de reden van de NS geweest om hier DD-AR te laten rijden? |
13-09-2016 12:56:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nagevraagd: de enige reden is dat er geen andere treinseries meer zijn waar DDAR in mag rijden vanwege het niet-halen van de rijtijden. Dat is althans de mening van het zgn Kenniscentrum van NS - en die is leidend (bij NS dus). En men hield DDAR over omdat er een paar DDZ's in de diverse series moeten worden ingezet vanwege het Sandite-gebeuren. Het is overigens net zo'n verhaal als waarom er DDZ in de 5500 zit. |
13-09-2016 13:00:18 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Er waren/zijn toch ook SGM's met sandite installaties? |
13-09-2016 13:26:25 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
En anders neem je een SLT4 en bouw je daar Sandite in... Hangt echt niet van de kosten af, want die inbouw doen ze elk jaar weer opnieuw. Mogelijkheden zat. |
13-09-2016 14:58:06 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Ik meen hier eens gelezen te hebben dat DDAR met 1700 en 3 rijtuigen het snelste materieel was qua optrekken ... (was wel nog voordat SLT bestond) k Heb sowieso het idee dat DDAR sneller is dan SGM (lees: de rijtijden beter haalt), zeker bij iets grotere halte-afstanden, waarin de hogere Vmax van DDAR zich terugbetaalt |
13-09-2016 16:31:54 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Wellicht staat het in de systemen nog als een mDDM met drie rijtuigen wat dan weer wel iets trager is dan SGM. In de praktijk niet veel overigens. |
13-09-2016 16:52:15 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteDe 9113 van gister was dan een uitzondering. De stellen zijn dan na binnenkomst weer leeg naar Zl gegaan en zijn in Zl in de 7900 beland. Laatst bewerkt door j.jager op 13-09-2016 16:53 |
13-09-2016 17:07:23 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De rijtijden van de 14800 zijn nog hetzelfde als toen er nog vierdelig DDAR in reed. Dus als je het DDAR berschikt in 9xDDAR4 en 9xDDAR2 kun je de 14800 voorzien van het oude vertrouwde DDAR4. Of je zet DDM1 beter in, de 14521/14560 die nu opeens van 4 bakken ICM naar 4 bakken DDM verlengd is lijkt me een beetje overdreven. |
13-09-2016 17:27:02 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Mddm met drie rijtuigen en 1700 met drie rijtuigen waren vanaf t begin al anders ingedeeld: 1700+drie = 7300 1700+vier = 7400 Mddm+drie = 7800 Mddm+vier = 7900 De serie 7900 heeft echter nooit gereden. Mvg. Bart |
13-09-2016 17:35:17 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Jawel, maar dan als 1700 met 6 rijtuigen ![]() Maar we dwalen af.... Het ging in dit geval echter om de rijtijden, waarin het dan de vraag is of er aparte omlopen waren voor DDAR-3 en mDDM toen die naast elkaar bestonden. Zoniet, dan is logischerwijs de traagste maatgevend. Laatst bewerkt door daniel81 op 13-09-2016 17:35 |
13-09-2016 17:35:33 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
De 7900 heeft gereden als 1700+zes, ergens in 2003 meen ik. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |