Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

FLIRT 3 (R-net)
RailWiki.nl
Ontwikkelingen R-NET Flirt3-treinstellen
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
30-07-2019 12:03:01
VIRMm1
VIRMm1
Nee hoor, er zijn maar weinig treinen waar je kunt sleutelen vanuit de cabine.

Centraal sluiten met de schakelaar zoals VIRM die heeft mag niet omdat je dan geen zicht hebt op de deuren.

Volgens mij hou je dan alleen nog Flirt en SGMm over met een sleutelschakelaar in de cabine.
 

30-07-2019 12:20:00
edje
edje
Je kunt het als volgt doen.
Kijken of er niemand in stapt.
Fluiten
Deuren sluiten
Nog een keer kijken.

Zo deden we dat vroeger al.
 

30-07-2019 12:28:20
PKP
PKP
Wat vroeger volop werd gedaan kan of mag tegenwoordig zeer vaak niet meer.

Ook bij SNG kan dit, dus het aantal treinstellen waar dit kan wordt vooralsnog steeds groter.
Overigens kon het ook bij 1700 met ICR destijds.

Laatst bewerkt door PKP op 30-07-2019 12:30
 

30-07-2019 13:04:25
Trainplaza
Trainplaza
Quote
edje (di 30 jul 2019 11:26:37 https://www.somda.nl/forum/17884/p708928/): Reken er maar op dat er gewoon een normale NS flirt op die lijn komt te rijden.

Dat kennen die nieuwe treinbestuurders daar allemaal wel, of er komt een kleine aanvullende cursus daarvoor.

1 vervangend stelletje zal wel voldoende zijn. Je hoeft immers niet het hele flirt park in 1x naar de werkplaats te sturen.

Elke treinstel op ICM na, is vanuit de cabine prima te gebruiken als eensmans bediening.


NS heeft voor de exploitatie van die spoorlijn 6 FLIRT's beschikbaar, en er zijn 4 omlopen nodig om een kwartiersdienst te rijden. Ze zouden dus prima een voor een naar de werkplaats kunnen, zonder grote gevolgen. Maar in dat geval zal er helemaal geen sprake zijn van NS-materieel dat een maand lang komt invallen. Ik denk dat alle 6 de FLIRT's tegelijk behandeld gaan worden, zodat het werk in één keer gedaan is.

Laatst bewerkt door Trainplaza op 30-07-2019 13:04
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

30-07-2019 13:23:24
PKP
PKP
Quote
Trainplaza (di 30 jul 2019 13:04:25 https://www.somda.nl/forum/17884/p708935/): Ik denk dat alle 6 de FLIRT's tegelijk behandeld gaan worden, zodat het werk in één keer gedaan is.


Dat lijkt me logistiek gezien zeer onlogisch......
 

30-07-2019 13:54:30
rick
rick
De eerste alinea van het artikel had best ook gekopieerd kunnen worden:

Om genoeg plek voor reizigers tijdens spitsuren te hebben, houdt NS daarvoor een Sprinter-treinstel achter de hand. Deze blauw-witte trein wordt ingezet als er veel reizigers op de stations staan te wachten.

Zo te lezen gaan ze per stuk en staat een NS-stel op reserve.
 

30-07-2019 13:57:28
VIRMm1
VIRMm1
Ja, dat artikel is dus ineens voorzien van een compleet andere tekst.

Eerder stond er dat het om meerdere treinstellen ging.
 

30-07-2019 16:29:46
MasterE
MasterE
Alleen SGMm, Flirt en SNG zijn geschikt voor eenmansbediening.

Laatst bewerkt door MasterE op 30-07-2019 16:31
 

30-07-2019 17:13:33
IJsbergsla
IJsbergsla
Quote
Trainplaza (di 30 jul 2019 13:04:25 https://www.somda.nl/forum/17884/p708935/):
Quote
edje (di 30 jul 2019 11:26:37 https://www.somda.nl/forum/17884/p708928/): Reken er maar op dat er gewoon een normale NS flirt op die lijn komt te rijden.

Dat kennen die nieuwe treinbestuurders daar allemaal wel, of er komt een kleine aanvullende cursus daarvoor.

1 vervangend stelletje zal wel voldoende zijn. Je hoeft immers niet het hele flirt park in 1x naar de werkplaats te sturen.

Elke treinstel op ICM na, is vanuit de cabine prima te gebruiken als eensmans bediening.


NS heeft voor de exploitatie van die spoorlijn 6 FLIRT's beschikbaar, en er zijn 4 omlopen nodig om een kwartiersdienst te rijden. Ze zouden dus prima een voor een naar de werkplaats kunnen, zonder grote gevolgen.
Indien alle TAG Flirts solo gaan rijden blijven er, zeker in september, mensen achter op de perrons tijdens de spits.
 

30-07-2019 18:07:39
DDZ7504
DDZ7504
Ik weet niet hoe het nieuwsbericht geïnterpreteerd wordt door de meesten maar wat ik eruit begreep is dat alle 6 de treinstellen tijdens die periode niet ingezet zullen worden.
EDIT: nieuwsbericht is aangepast, dit zie ik nu pas. Wat staat het weer vaag geschreven nu zeg...

Laatst bewerkt door DDZ7504 op 30-07-2019 18:08
 

30-07-2019 18:42:43
edje
edje
Quote
IJsbergsla (di 30 jul 2019 17:13:33 https://www.somda.nl/forum/17884/p708950/):
Quote
Trainplaza (di 30 jul 2019 13:04:25 https://www.somda.nl/forum/17884/p708935/):
Quote
edje (di 30 jul 2019 11:26:37 https://www.somda.nl/forum/17884/p708928/): Reken er maar op dat er gewoon een normale NS flirt op die lijn komt te rijden.

Dat kennen die nieuwe treinbestuurders daar allemaal wel, of er komt een kleine aanvullende cursus daarvoor.

1 vervangend stelletje zal wel voldoende zijn. Je hoeft immers niet het hele flirt park in 1x naar de werkplaats te sturen.

Elke treinstel op ICM na, is vanuit de cabine prima te gebruiken als eensmans bediening.


NS heeft voor de exploitatie van die spoorlijn 6 FLIRT's beschikbaar, en er zijn 4 omlopen nodig om een kwartiersdienst te rijden. Ze zouden dus prima een voor een naar de werkplaats kunnen, zonder grote gevolgen.
Indien alle TAG Flirts solo gaan rijden blijven er, zeker in september, mensen achter op de perrons tijdens de spits.

Zet een flirt 4 in en je speelt al 2 treinstellen vrij
 

30-07-2019 21:06:41
train85
train85
Als ik weet welke periode het is zou ik het na kunnen checken. Maar heb datum nog niet zien voorbijkomen.  

29-06-2021 14:53:56
seinhuis
seinhuis

Hopelijk verdwijnt dit snel in de ijskast, Out of the box: een weg tussen Alphen en Boskoop op de plek van het spoor

 

29-06-2021 14:59:52
martijn
martijn

Ach, dat idee is nog ouder dan de spoorlijn zelf. Toen alle grond werd aangekocht wilde de gemeente Waddinxveen al liever een weg 🙂

 

29-06-2021 15:21:01
michaben
michaben

Tenzij men voorstelt de bestaande treinen om te bouwen tot autobus heeft dit weinig met dit onderwerp te maken, deze discussie gaat over het materieel.

 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

FLIRT 3 (R-net)
RailWiki.nl