Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Dienstregeling 2016 |
![]() |
11-01-2016 10:43:15 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Dus Plan V is voorlopig gepland daar? Dat is ook het laatste wat je verwacht.. |
11-01-2016 10:55:24 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Nee, even teruglezenQuote Oftewel toevallig op de eerste dag is het juiste materieel niet beschikbaar. |
11-01-2016 12:06:26 | ||
---|---|---|
jordy94
![]() |
Excuus, het is nu duidelijk! Ik ben benieuwd. SGM6 heeft een flinke capaciteit dus dat zou perfect zijn. |
11-01-2016 16:01:12 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Quote Dat heeft niet eens zo veel met Plan V te maken. Wat mij opvalt is dat dit voorkomt bij inzet van materieel in afwijkende treinseries. 5 bakken SGMm in bijvoorbeeld de 4300 wordt op op ovtijden vaak als SGMM-3 of SGMM-2 weergegeven. Terwijl in de 5800 negen van de tien keer het aantal bakken dat ovtijden aangeeft klopt met de werkelijkheid. Doe maar gek, want je bent al normaal genoeg. |
![]() |
advertentie |
11-01-2016 21:12:44 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
QuoteNS heeft dit in oktober schriftelijk gemeld aan het Locov: http://www.locov.nl/Images/Locov%202015-217500%20Adviesaanvraag%20wijzigingsblad%20december%202015_tcm311-371747.pdf Laatst bewerkt door sigma op 11-01-2016 21:13 |
11-01-2016 21:24:03 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Merkwaardig dat dit nu pas op de website van het locov staat. Het is inderdaad gemeld en vervolgens wordt er in alle talen over gezwegen. Iemand die overbelastverklaring al gezien? Reiziger met hoofdletter R...... |
12-01-2016 12:57:00 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Interessant. Wat ik nog niet gezien had uit dat document is dat de 13600 en 5000 in de weken 13 tot 26 doorgekoppeld gaan worden. Dat wordt dus een doorgaan sprinter Wd - Ut - Ht - Bd - Gvc onder de nummers 6100/16000/13600/5000. |
12-01-2016 13:11:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteEr staat er geen op de website van ProRail voor 2016. Wel eentje voor 2015, maar toen ging het om twee individuele treinen en werd de zaak met wat minutenaanpassingen links en rechts gesust. |
12-01-2016 13:20:23 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Quote Da's bijna een compleet rondje %08% |
12-01-2016 16:42:13 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteWat er ook in staat dat de 17600 naar Wc in de middag een half uur zou opschuiven. (laatste rit om 18.07 i.p.v. 17.37) Volgens de reisplanner is dat niet het geval. |
12-01-2016 18:11:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDat wordt een feest voor de bijsturing. |
12-01-2016 18:28:15 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Op de kalender van ProRail staat inderdaad dat in april de sporen 5/6 in Bd uit dienst gaan, sporen 2/3/4 komen dan weer in dienst. In mei komen 5/6 weer in dienst en gaan 7/8 uit dienst, laatste twee komen in juli weer in dienst. En de 5000 vanaf spoor 3 of 4 levert zo te zien een overkruisconflict op het de goederenpaden bij vertrek. De 5000 zit in Gvc overigens ook nog eens vast aan de 5100, dus dat wordt dan een flinke omloop. |
12-01-2016 18:33:49 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Maar levert het niet treinstellen op? Als je series koppelt ben je in verhouding minder treinstellen kwijt dan dat er meerdere series in gesloten omlopen rijden. Je ontwikkeld wel een "Mega" omloop en bij een verstoring zal het wat langer duren voordat bijsturing alle treinen weer in juiste configuratie heeft rijden |
12-01-2016 19:17:28 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Dat lijkt me juist niet met alle beperkingen die er onderweg zijn om materieel bij te plaatsen of af te trappen. Betekent dus dat je een groot deel van zo'n hele ronde veel te groot blijft rijden of met wat pech op het drukste deel te klein rijdt. |
12-01-2016 19:42:01 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
QuoteDit is ook gemeld door NS: http://www.locov.nl/Images/Locov%202016-8540%20Besluit%20wijzigingen%20dienstregeling%20per%20december%202015_tcm311-371749.pdf |
12-01-2016 20:05:55 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Ik ben niet goed bekend in Brabant, maar waar kan er in Brabant SLT bijgeplaatst worden en waar is dit onmogelijk? |
12-01-2016 20:29:47 | ||
---|---|---|
mvboetzela
![]() |
Dat kan in Ehv en Rsd. Ht is sinds de laatste ombouw zwaar gemankeerd in bereikbaarheid van perronsporen vanaf de opstelsporen. In Tb en Bd is geen opstelmogelijkeid en geen rangeerder. Bd is niet alleen beperkt door de bouw van het nieuwe station, maar het materieel moet leeg van/naar Rsd, omdat je het ter plekke nergens kwijt kunt. |
12-01-2016 20:38:41 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Ht kan het ook wel |
12-01-2016 20:50:48 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Aftrappen en bijplaatsen gebeurt nu ook gewoon in Bd, zowel voor de 5000 als 13600, materieel gaat dan leeg van/naar Rsd, en nu spoor 6 in tweeën geknipt is moet materieel afkomstig van de 13600 via het keerspoor. En kan ook wel blijven gebeuren bij doorkoppeling aangezien de treinen dan toch de nodige minuten stilstaan om de 1900 in te laten halen. Dat laatste roept de vraag op waar men de ICD gaat laten, gaat deze weer via het keerspoor rijden? |
12-01-2016 20:52:54 | ||
---|---|---|
mvboetzela
![]() |
Quote Maar behoorlijk gemankeerd: vanaf de opstelsporen zijn alleen de perronsporen 1 en 3b bereikbaar, spoor 4 en 3a slechts vanaf 1 van de vier opstelsporen. Aan de andere kant is alleen spoor 7 bereikbaar. Niet echt flexibel om daar regelmatig te versterken of af te trappen. |
12-01-2016 21:04:38 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Wat ik regelmatig zie in Ht is van 3(b) via 823 naar 6b. |
12-01-2016 21:17:35 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
QuoteDat het een uitdaging is houd niet in dat het niet kan.. |
12-01-2016 22:44:13 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De ICd gaat inderdaad weer net ala vroeger op het keerspoor gekoppeld/ontkoppeld worden. |
07-06-2016 10:09:45 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
http://www.ijmuidercourant.nl/regionaal/ijmond/article28165034.ece/Drie-langere-treinen-per-dag-doekje-voor-t-bloeden?lref=L1 NS meldt dat er 3 langere treinen worden ingezet op de Kennemerlijn. Ten eerste vraag ik me af waar ze het materieel vandaan gaan halen. Welke treinen dit zijn meldt NS ook niet en als ik op OV-tijden kijk, is het tegengestelde waar. Ik weet niet waar ik de planmatige inzet kan checken, maar de kolom 'was/hoort' is op basis van dagelijkse ervaring. Vanochtend zag her er zo uit: 14810 SGM-2 was/hoort SGM 3 14812 SGM-2+2 was/hoort SGM 3+2 14814 SGM-3+2 was/hoort SGM 3+2 14816 SGM-2+2 was/hoort SGM 3+2 14818 SGM 3 was/hoort SGM 3 14820 SGM 3 was/hoort SGM 3 Laatst bewerkt door Daan! op 07-06-2016 14:27 |
07-06-2016 18:25:36 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Er zijn dus drie treinen met meer dan één treinstel![]() |
08-06-2016 10:09:55 | ||
---|---|---|
caspar
![]() |
. Laatst bewerkt door caspar op 14-12-2016 20:42 |
08-06-2016 10:12:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Die staat in de planning straks met 3 + 2. |
08-06-2016 10:14:58 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Is die planning alleen intern leesbaar? |
08-06-2016 10:59:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zover ik weet wel. Ik moet het althans ook maar navragen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-06-2016 17:20:12 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Drie treinen is ook lekker een verwarrend begrip voor buitenstaanders, volgens het jargon betekend drie treinen drie ritten, wat dus neer kan komen op één rit in de ochtend en twee (heen en terug) in de middag, maar als buitenstaander kan je het lezen als drie composities die verlengd worden. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Dienstregeling 2016 |
![]() |