Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Dienstregeling 2016
RailWiki.nl
Dienstregeling 2016, wat is waar?
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
11-01-2016 10:43:15
jordy94
jordy94
Dus Plan V is voorlopig gepland daar? Dat is ook het laatste wat je verwacht..  

11-01-2016 10:55:24
daniel81
daniel81
Nee, even teruglezen
Quote
robbertc (vr 08 jan 2016 16:40:25 https://m.somda.nl/forum/15805/p564825/): Dat lijkt me een voorbarige conclusie: (voorlopig) alleen de omloop van de drukste trein gaat naar SGM6.

Oftewel toevallig op de eerste dag is het juiste materieel niet beschikbaar.
 

11-01-2016 12:06:26
jordy94
jordy94
Excuus, het is nu duidelijk! Ik ben benieuwd. SGM6 heeft een flinke capaciteit dus dat zou perfect zijn.  

11-01-2016 16:01:12
treinjoop
treinjoop
Quote
daniel_ddr (ma 11 jan 2016 07:56:47 https://m.somda.nl/forum/15805/p565051/): Bij Plan V willen er nogal eens stellen niet doorkomen, ´tis niet één bepaald stel wat daar last van heeft.


Dat heeft niet eens zo veel met Plan V te maken. Wat mij opvalt is dat dit voorkomt bij inzet van materieel in afwijkende treinseries. 5 bakken SGMm in bijvoorbeeld de 4300 wordt op op ovtijden vaak als SGMM-3 of SGMM-2 weergegeven. Terwijl in de 5800 negen van de tien keer het aantal bakken dat ovtijden aangeeft klopt met de werkelijkheid.


Doe maar gek, want je bent al normaal genoeg.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

11-01-2016 21:12:44
sigma
sigma
Quote
rogier (wo 16 dec 2015 12:46:44 https://m.somda.nl/forum/15805/p562675/):
Quote
broek53 (wo 16 dec 2015 00:29:07 https://m.somda.nl/forum/15805/p562630/): Ik vraag mij zelfs af of het wel in de adviesaanvraag gestaan heeft.
Dat heeft het dan ook niet,
NS heeft dit in oktober schriftelijk gemeld aan het Locov: http://www.locov.nl/Images/Locov%202015-217500%20Adviesaanvraag%20wijzigingsblad%20december%202015_tcm311-371747.pdf

Laatst bewerkt door sigma op 11-01-2016 21:13
 

11-01-2016 21:24:03
rogier
rogier
Merkwaardig dat dit nu pas op de website van het locov staat. Het is inderdaad gemeld en vervolgens wordt er in alle talen over gezwegen.
Iemand die overbelastverklaring al gezien?


Reiziger met hoofdletter R......
 

12-01-2016 12:57:00
DingeZ
DingeZ
Interessant. Wat ik nog niet gezien had uit dat document is dat de 13600 en 5000 in de weken 13 tot 26 doorgekoppeld gaan worden. Dat wordt dus een doorgaan sprinter Wd - Ut - Ht - Bd - Gvc onder de nummers 6100/16000/13600/5000.  

12-01-2016 13:11:15
broek53
broek53
Quote
rogier (ma 11 jan 2016 21:24:03 https://m.somda.nl/forum/15805/p565115/): Merkwaardig dat dit nu pas op de website van het locov staat. Het is inderdaad gemeld en vervolgens wordt er in alle talen over gezwegen.
Iemand die overbelastverklaring al gezien?
Er staat er geen op de website van ProRail voor 2016. Wel eentje voor 2015, maar toen ging het om twee individuele treinen en werd de zaak met wat minutenaanpassingen links en rechts gesust.
 

12-01-2016 13:20:23
Coryza
Coryza
Quote
DingeZ (di 12 jan 2016 12:57:00 https://m.somda.nl/forum/15805/p565167/): Interessant. Wat ik nog niet gezien had uit dat document is dat de 13600 en 5000 in de weken 13 tot 26 doorgekoppeld gaan worden. Dat wordt dus een doorgaan sprinter Wd - Ut - Ht - Bd - Gvc onder de nummers 6100/16000/13600/5000.


Da's bijna een compleet rondje %08%
 

12-01-2016 16:42:13
waalkade
waalkade
Quote
sigma (ma 11 jan 2016 21:12:44 https://m.somda.nl/forum/15805/p565113/):
Quote
rogier (wo 16 dec 2015 12:46:44 https://m.somda.nl/forum/15805/p562675/):
Quote
broek53 (wo 16 dec 2015 00:29:07 https://m.somda.nl/forum/15805/p562630/): Ik vraag mij zelfs af of het wel in de adviesaanvraag gestaan heeft.
Dat heeft het dan ook niet,
NS heeft dit in oktober schriftelijk gemeld aan het Locov: http://www.locov.nl/Images/Locov%202015-217500%20Adviesaanvraag%20wijzigingsblad%20december%202015_tcm311-371747.pdf
Wat er ook in staat dat de 17600 naar Wc in de middag een half uur zou opschuiven. (laatste rit om 18.07 i.p.v. 17.37)
Volgens de reisplanner is dat niet het geval.
 

12-01-2016 18:11:56
ZJ37
ZJ37
Quote
Coryza (di 12 jan 2016 13:20:23 https://m.somda.nl/forum/15805/p565172/):
Quote
DingeZ (di 12 jan 2016 12:57:00 https://m.somda.nl/forum/15805/p565167/): Interessant. Wat ik nog niet gezien had uit dat document is dat de 13600 en 5000 in de weken 13 tot 26 doorgekoppeld gaan worden. Dat wordt dus een doorgaan sprinter Wd - Ut - Ht - Bd - Gvc onder de nummers 6100/16000/13600/5000.


Da's bijna een compleet rondje %08%
Dat wordt een feest voor de bijsturing.
 

12-01-2016 18:28:15
michaben
michaben
Op de kalender van ProRail staat inderdaad dat in april de sporen 5/6 in Bd uit dienst gaan, sporen 2/3/4 komen dan weer in dienst. In mei komen 5/6 weer in dienst en gaan 7/8 uit dienst, laatste twee komen in juli weer in dienst. En de 5000 vanaf spoor 3 of 4 levert zo te zien een overkruisconflict op het de goederenpaden bij vertrek. De 5000 zit in Gvc overigens ook nog eens vast aan de 5100, dus dat wordt dan een flinke omloop.  

12-01-2016 18:33:49
stefanvw14
stefanvw14
Maar levert het niet treinstellen op?
Als je series koppelt ben je in verhouding minder treinstellen kwijt dan dat er meerdere series in gesloten omlopen rijden.
Je ontwikkeld wel een "Mega" omloop en bij een verstoring zal het wat langer duren voordat bijsturing alle treinen weer in juiste configuratie heeft rijden
 

12-01-2016 19:17:28
ZJ37
ZJ37
Dat lijkt me juist niet met alle beperkingen die er onderweg zijn om materieel bij te plaatsen of af te trappen. Betekent dus dat je een groot deel van zo'n hele ronde veel te groot blijft rijden of met wat pech op het drukste deel te klein rijdt.  

12-01-2016 19:42:01
sigma
sigma
Quote
waalkade (di 12 jan 2016 16:42:13 https://m.somda.nl/forum/15805/p565192/):
Quote
sigma (ma 11 jan 2016 21:12:44 https://m.somda.nl/forum/15805/p565113/):
Quote
rogier (wo 16 dec 2015 12:46:44 https://m.somda.nl/forum/15805/p562675/):
Quote
broek53 (wo 16 dec 2015 00:29:07 https://m.somda.nl/forum/15805/p562630/): Ik vraag mij zelfs af of het wel in de adviesaanvraag gestaan heeft.
Dat heeft het dan ook niet,
NS heeft dit in oktober schriftelijk gemeld aan het Locov: http://www.locov.nl/Images/Locov%202015-217500%20Adviesaanvraag%20wijzigingsblad%20december%202015_tcm311-371747.pdf
Wat er ook in staat dat de 17600 naar Wc in de middag een half uur zou opschuiven. (laatste rit om 18.07 i.p.v. 17.37)
Volgens de reisplanner is dat niet het geval.
Dit is ook gemeld door NS: http://www.locov.nl/Images/Locov%202016-8540%20Besluit%20wijzigingen%20dienstregeling%20per%20december%202015_tcm311-371749.pdf
 

12-01-2016 20:05:55
stefanvw14
stefanvw14
Ik ben niet goed bekend in Brabant, maar waar kan er in Brabant SLT bijgeplaatst worden en waar is dit onmogelijk?  

12-01-2016 20:29:47
mvboetzela
mvboetzela
Dat kan in Ehv en Rsd. Ht is sinds de laatste ombouw zwaar gemankeerd in bereikbaarheid van perronsporen vanaf de opstelsporen. In Tb en Bd is geen opstelmogelijkeid en geen rangeerder. Bd is niet alleen beperkt door de bouw van het nieuwe station, maar het materieel moet leeg van/naar Rsd, omdat je het ter plekke nergens kwijt kunt.  

12-01-2016 20:38:41
b2py
b2py
Ht kan het ook wel  

12-01-2016 20:50:48
michaben
michaben
Aftrappen en bijplaatsen gebeurt nu ook gewoon in Bd, zowel voor de 5000 als 13600, materieel gaat dan leeg van/naar Rsd, en nu spoor 6 in tweeën geknipt is moet materieel afkomstig van de 13600 via het keerspoor. En kan ook wel blijven gebeuren bij doorkoppeling aangezien de treinen dan toch de nodige minuten stilstaan om de 1900 in te laten halen. Dat laatste roept de vraag op waar men de ICD gaat laten, gaat deze weer via het keerspoor rijden?  

12-01-2016 20:52:54
mvboetzela
mvboetzela
Quote
b2py (di 12 jan 2016 20:38:41 https://m.somda.nl/forum/15805/p565224/): Ht kan het ook wel

Maar behoorlijk gemankeerd: vanaf de opstelsporen zijn alleen de perronsporen 1 en 3b bereikbaar, spoor 4 en 3a slechts vanaf 1 van de vier opstelsporen. Aan de andere kant is alleen spoor 7 bereikbaar. Niet echt flexibel om daar regelmatig te versterken of af te trappen.
 

12-01-2016 21:04:38
waalkade
waalkade
Wat ik regelmatig zie in Ht is van 3(b) via 823 naar 6b.  

12-01-2016 21:17:35
b2py
b2py
Quote
mvboetzela (di 12 jan 2016 20:52:54 https://m.somda.nl/forum/15805/p565227/):
Quote
b2py (di 12 jan 2016 20:38:41 https://m.somda.nl/forum/15805/p565224/): Ht kan het ook wel

Maar behoorlijk gemankeerd: vanaf de opstelsporen zijn alleen de perronsporen 1 en 3b bereikbaar, spoor 4 en 3a slechts vanaf 1 van de vier opstelsporen. Aan de andere kant is alleen spoor 7 bereikbaar. Niet echt flexibel om daar regelmatig te versterken of af te trappen.
Dat het een uitdaging is houd niet in dat het niet kan..
 

12-01-2016 22:44:13
mtlx
mtlx
De ICd gaat inderdaad weer net ala vroeger op het keerspoor gekoppeld/ontkoppeld worden.  

07-06-2016 10:09:45
Daan!
Daan!
http://www.ijmuidercourant.nl/regionaal/ijmond/article28165034.ece/Drie-langere-treinen-per-dag-doekje-voor-t-bloeden?lref=L1

NS meldt dat er 3 langere treinen worden ingezet op de Kennemerlijn. Ten eerste vraag ik me af waar ze het materieel vandaan gaan halen. Welke treinen dit zijn meldt NS ook niet en als ik op OV-tijden kijk, is het tegengestelde waar. Ik weet niet waar ik de planmatige inzet kan checken, maar de kolom 'was/hoort' is op basis van dagelijkse ervaring.

Vanochtend zag her er zo uit:
14810 SGM-2 was/hoort SGM 3
14812 SGM-2+2 was/hoort SGM 3+2
14814 SGM-3+2 was/hoort SGM 3+2
14816 SGM-2+2 was/hoort SGM 3+2
14818 SGM 3 was/hoort SGM 3
14820 SGM 3 was/hoort SGM 3

Laatst bewerkt door Daan! op 07-06-2016 14:27
 

07-06-2016 18:25:36
treinfan
treinfan
Er zijn dus drie treinen met meer dan één treinstel  

08-06-2016 10:09:55
caspar
caspar
.

Laatst bewerkt door caspar op 14-12-2016 20:42
 

08-06-2016 10:12:34
broek53
broek53
Die staat in de planning straks met 3 + 2.  

08-06-2016 10:14:58
Daan!
Daan!
Is die planning alleen intern leesbaar?  

08-06-2016 10:59:06
broek53
broek53
Zover ik weet wel. Ik moet het althans ook maar navragen.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


08-06-2016 17:20:12
michaben
michaben
Quote
Daan! (di 07 jun 2016 10:09:45 https://m.somda.nl/forum/15805/p580918/): NS meldt dat er 3 langere treinen worden ingezet op de Kennemerlijn.

Drie treinen is ook lekker een verwarrend begrip voor buitenstaanders, volgens het jargon betekend drie treinen drie ritten, wat dus neer kan komen op één rit in de ochtend en twee (heen en terug) in de middag, maar als buitenstaander kan je het lezen als drie composities die verlengd worden.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Dienstregeling 2016
RailWiki.nl