13-09-2016 23:18:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Niet in de loods waar die lok staat, dus het niet opknappen van de 1315 heeft andere redenen. |
14-09-2016 07:04:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Aan de 1315 zal sowieso niets worden gedaan zolang de situatie met de 1304 niet is opgelost, is mijn heel sterke indruk. Lijkt mij gezien de opstelling van HSL ook heel logisch. |
14-09-2016 07:49:49 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
HSL schijnt iets met 2 1600-en te gaan doen. De 1300-en zijn over. Das een reden van niks doen aan de loks |
14-09-2016 08:44:48 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Die 1300'n zijn niet over, ze huren niet voor niets nog wel eens een Locon 9900 en de Shunter 203 wordt ook niet alleen maar in de havens ingezet als die wordt gehuurd. Een er zijn dagen dat de 1832 continu aan het rijden is. De werkelijke reden is hierboven al genoemd: HSLL wil het defectherstel niet betalen ondanks huurcontract waar dat wel in staat. |
![]() |
advertentie |
14-09-2016 10:53:52 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
Mijn bron is een mcn van HSL. Dus ik denk dat die 2 1600 gaan komen.Kwamen ipv de 1300 |
14-09-2016 11:25:03 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
In dat geval is het dus andersom: doordat er 2 1600-en komen, gaan de 1300-en overbodig worden. Als die 1300-en nu al 'over' zouden zijn, zouden ze ook niet vervangen hoeven te worden door iets anders.%06% |
14-09-2016 12:53:09 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
Dan laat ik het anders zeggen. ![]() |
14-09-2016 15:38:08 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Huh? |
14-09-2016 15:49:43 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
In eigen beheer of op huurbasis dit om te zorgen dat je minder huurlocs hebt %03% Dat zijn heel verschillende dingen,bovendien ben ik dan wel benieuwd naar waar je heden ten dage 1600en kan huren. Denk niet dat je bij DBC hoeft aan te kloppen en de rest die een 1600 hebben zullen m zelf wel gebruiken. (je weet overigens dat 16/17 en 1800én buiten t uiterlijk om,niet t zelfde zijn he ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
14-09-2016 15:50:57 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
DBC stopt toch met de 1600'n eind van het jaar? |
14-09-2016 15:54:20 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Ja, maar is daar niet het beleid dat ze geen locs verkopen aan andere binnenlandse vervoerders? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
14-09-2016 16:06:40 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Misschien wel verhuren. %08% |
14-09-2016 16:12:42 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
1600 huren van Locon zal er wel bedoeld worden, veel andere mogelijkheden zijn er niet. Laatst bewerkt door mich op 14-09-2016 16:15 |
14-09-2016 18:38:32 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
EETC had er 2. Optie? |
14-09-2016 18:43:37 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Drie zelfs, waarvan er twee nu voor Captrain rijden. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
14-09-2016 18:48:48 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
klopt idd. Was even de nummers kwijt in mijn hoofd. |
14-09-2016 18:56:38 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
En die derde, de 1618, staat er wel zo troosteloos bij dat ik die niet snel zie rijden... |
14-09-2016 19:38:38 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Ik denk dat de 4401 (1606) huren van RRF goedkoper is dan de 1618 weer reactiveren.![]() |
14-09-2016 20:09:57 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
En RRF heeft die 4401 zelf niet nodig? |
14-09-2016 20:35:33 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Ik las onlangs ergens dat Captrain de 1618 eind dit jaar operationeel wil hebben, maar geen idee of dat uit betrouwbare bron kwam. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
14-09-2016 20:50:38 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Sinds het wegvallen van de Dolimetrein, die is overgegaan naar DB Cargo, zijn de 2 1600´en overbodig geworden. |
14-09-2016 20:54:18 | ||
---|---|---|
adeon
![]() |
Quote Wie zegt dat? |
14-09-2016 20:55:29 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik meen dat hier ergens te hebben gelezen. Kan het topic helaas zo gauw niet vinden. |
14-09-2016 21:14:27 | ||
---|---|---|
1700fan
![]() |
Zelfde geldt voor de 4402, die staat al maanden op de Kfhn. |
14-09-2016 21:47:10 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quotebron van mij vanuit DB Cargo, meldt dat als een 1600 aan zijn revisietermijn is,of als er een groot defect is, ze aan de kant gaan. |
14-09-2016 22:34:38 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ja en er zijn er nog maar 5 over (o.a. 1602, 1612, 1613 staan al aan de kant) |
15-09-2016 00:18:55 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
1604, 1611, 1612 (terzijde per 2016), 1614, 1615 en 1616 zijn nog over. |
15-09-2016 13:55:42 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
De 1604 en 1611 rijden vooralsnog. |
15-09-2016 14:01:47 | ||
---|---|---|
theicmm
![]() |
1611 afgelopen zondag (11-09) nog voor een trein gezien door Ehv |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
15-09-2016 14:07:05 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
Terzijde per 2016 zal wel alleen staan voor de 1612![]() |
24-10-2016 08:53:08 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Las in een ander draadje dat de 1832 defect zou staan? Iemand enig idee wat er aan de hand is? En herstel waarschijnlijk? |
24-10-2016 09:06:04 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
Klein beetje zoekwerk zou op moeten leveren dat de wielbanden aan de afkeurmaat zitten en dat dit binnenkort opgelost gaat worden |
24-10-2016 10:46:09 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Gelukkig zijn ze druk bezig aan de 1304... |
24-10-2016 10:55:21 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Is dat cynisch bedoeld of zijn ze daar echt mee bezig? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
24-10-2016 11:07:35 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Dat eerste. |
24-10-2016 12:13:20 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Zeer zeker dat 1ste,ding staat nog altijd onaangeroerd op dezelfde plek waar deze al lang staat%03% Gisteren zelf nog gezien. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
24-10-2016 15:24:13 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Dat eerste, ik had gehoopt dat iemand zou reageren met de huidige status van die loc. %08% |
25-10-2016 13:11:33 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De huidige status van de 1304 is dat HSL nog een beslissing moet nemen wat ze ermee willen gaan doen. Herstel is mogelijk, teruggave aan de stichting ook. De 1832 heeft wielbanden aan de afkeurmaat en vlakke plaatsen, daardoor mag deze niet meer rijden. Nieuwe wielen is een mogelijkheid, maar er kan ook voor een andere oplossing gekozen worden. |
25-10-2016 13:38:10 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ok, helder. Dank Michiel! |
25-10-2016 15:05:45 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteVolgens mij moet die hersteld worden voordat die terug kan naar de stichting... Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
25-10-2016 15:07:00 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En teruggeschilderd, lijkt mij? Of is daar geen sprake van? Choo choo..... |
25-10-2016 15:25:34 | ||
---|---|---|
mattie
![]() |
Hoe zit het eigenlijk met de 1315 die was toch ook van HSL? |
25-10-2016 15:43:26 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Quote Er zijn ook andere mogelijkheden. (ik zit bij de stichting en niet meer bij HSL). Ook met de 1315 zijn diverse mogelijkheden maar is nog niks in gang gezet. Laatst bewerkt door mich op 25-10-2016 15:44 |
04-04-2017 21:18:37 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Ik lees in de railmagazine dat de v60'jes die destijds voor DB schenker hier in Nederland rangeerwerk deden voor HSL in dienst komen. Ze zijn in februari door ormeling beheer gekocht en zijn op 9 maart van Blerick naar Roosendaal gegaan. |
04-04-2017 21:40:52 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ormeling beheer is houdstermaatschappij van oa Railwork en HSL Logistik BV, zie: https://drimble.nl/bedrijf/den-bosch/14772906/ormeling-beheer-bv.html |
04-04-2017 21:46:23 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Zie ook voorbij komen dat de G2000 100 1043 voor HSL gaat rijden, iemand die hier meer van weet? Lok is recent met de Wolfurt Shuttle van TS meegelift ons land in -> https://flic.kr/p/SfZEHr |
04-04-2017 22:31:13 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Is tot dusver niet ingezet. |
05-04-2017 05:40:48 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Staat nu in Zp. Samen met een G1206, 2 andere G2000'en, een VST en een wagen beladen met draaistellen. |
05-04-2017 06:59:29 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Is te zien wat voor soort draaistellen dat zijn ? Beter gezegd,is te zien van welk type rijtuig of loc deze afkomstig zijn ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
05-04-2017 08:51:45 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
QuoteDat ze voor HSL in dienst komen, is een erg voorbarige conclusie. De locomotieven zijn bestemd voor BT Trains. |
05-04-2017 08:59:40 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Als dat die zijn die vaak op het uithaal spoor staan ri Twente kanaal: van een 2200. |
05-04-2017 09:00:51 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Van een Flirt? |
05-04-2017 09:39:13 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Nee, de andere 2200, die geen harkje bezit. De VST-schouwtrein is het dus, die in Zp staat (ex-NS 2200). Laatst bewerkt door Jan-Mark op 05-04-2017 15:25 |
05-04-2017 12:24:43 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Harkje? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
![]() |
advertentie |
05-04-2017 13:00:27 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
QuoteEn staan bovendien toch in Blerick? |
05-04-2017 13:03:44 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
D'r staat niet voor niets 'via Blerick naar Roosendaal gekomen ' |
05-04-2017 13:04:19 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Quote Een stra in andere bewoordingen ![]() |
05-04-2017 14:34:25 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Een 2200 met een stra ?%08% MCN ASD |
05-04-2017 14:52:35 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Volgens mij heeft een Flirt toch echt een stra ![]() Laatst bewerkt door Jan-Mark op 05-04-2017 14:52 |
05-04-2017 15:16:46 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
De dieselloc 2200 heeft geen stra ![]() #DiscoverEU |
05-04-2017 15:21:30 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Zo is het wel weer genoeg. Graag weer terug naar de ontwikkelingen HSL. |
05-04-2017 18:13:07 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Die verkorting heb ik nog nooit gehoord. Harkje was een gebruikelijke bijnaam voor de Laagspannings motoren uitschakelaar ![]() |
05-04-2017 18:14:36 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteInzet zal vast via HSL zijn omdat BT Trains (nog) geen eigen licentie heeft. Daarbij zitten alle genoemde BV's op het zelfde adres in Den Bosch. Puur risico spreiding zoals veel spoorbedrijven dat doen. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
05-04-2017 18:55:28 | ||
---|---|---|
Michael98
![]() |
BT Trains heeft volgens de KvK als doel het verhuren van locomotieven en is pas in januari opgericht, voor het verhuren van locomotieven heb je volgens mij geen licentie nodig. Waarschijnlijk is het een constructie zoals NS Financial Services, alleen dan met beide BV's in NL. Grote voordeel van deze constructie is dat er aan winstspreiding kan worden gedaan (als er geen sprake is van een fiscale eenheid voor de VPB) en bij een eventueel faillissement van HSLL blijven de locomotieven buiten het faillissement. Maar zoals 103 220-0 al aangeeft, het hoeft niet te betekenen dat deze voor HSLL bestemd zijn, hoewel het zeer aannemelijk is. |
05-04-2017 19:40:12 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Zeer aannemelijk? Dat is bij de koop het doel geweest![]() Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
05-04-2017 19:46:55 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als het missen van een paar meters het enige zou zijn, zouden ze ervoor tekenen %08% |
05-04-2017 20:12:35 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
HSL Logistik BV, BT trains BV (maar ook bijvoorbeeld Railwork BV) hebben allemaal dezelfde eigenaar, dus ga er maar vanuit dat ze inderdaad voor HSL bestemd zijn. |
05-04-2017 23:32:58 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Vreemde redenatie, hij kan wel bedacht hebben om een tweede bedrijf erbij te nemen in het verhuur aan derden van (rangeer-)lokomotieven. Dat het dezelfde eigenaar is, betekend toch niet dat hij alléén maar dezelfde diensten onderneemt? |
06-04-2017 07:01:43 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Anderzijds kan je ook denken,als je er rangeerlocs bij hebt die jezelf kan gebruiken,zelfs als je ze onder een andere naam hebt gekocht en je speelt daarmee in op noodzakelijke dingen en je speelt je hoofdlijnlocs vrij van rangeerwerk dan bespaar je enerzijds geld en anderzijds maak je extra winst. Al geloof ik dat er nog wel wat werk moet worden verzet voor ook maar 1 van de locjes weer gereed voor inzet is. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
06-04-2017 08:06:25 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
Over e-loks. Welk zijn er actief voor HSLL? Ik weet alleen de 1832 en de 186.181 A |
06-04-2017 08:26:17 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Alleen die E-locs inderdaad, de rest wordt allemaal gehuurd van andere bedrijven. |
06-04-2017 09:09:23 | ||
---|---|---|
KvdLee
![]() |
186 181 is bij mijn weten van HSL Duitsland, en werd hier alleen ingezet voor HSL Nederland toen de 1832 defect was![]() |
06-04-2017 20:30:44 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
inderdaad, daar buiten is er de laatste tijd ook geen loc meer gehuurd bij andere bedrijven volgensmij. |
06-04-2017 22:11:27 | ||
---|---|---|
Sully123
![]() |
En dan de defecte 1304. Al hoor je daar niks meer over.![]() |
06-04-2017 23:42:15 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Tsja, bij een defecte bus van de lokale busboer ook niet, er is natuurlijk geen openbare verplichting daartoe... ![]() |
07-04-2017 09:31:06 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteJahoor, de Shunter 203.102. |
12-04-2017 06:28:21 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Ilent heeft de certificaten van hsl ingetrokken volgens http://www.nu.nl/ondernemen/4613832/inspectie-haalt-vervoersbedrijf-hsl-logistik-van-spoor.html |
12-04-2017 07:33:25 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Zo ontstaan geruchten... ILT heeft het veiligheidscertificaat ingetrokken, dat had zelfs nu.nl goed dus laten we het niet groter maken dan het is. Buitengewoon schofterig trouwens van nu.nl om een foto van een andere vervoerder boven het artikel te plaatsen. |
12-04-2017 07:41:50 | ||
---|---|---|
mvboetzela
![]() |
Ik denk dat de meeste NU.nl lezers HSL alleen kennen van van de Thalys en ICD. Het onderscheid tussen de verschillende goederenvervoerders ontgaat de meesten, inclusief de NU.nl redactie. Degenen die dat wel weten zijn voldoende ingewijd om deze foto niet met HSL in verband te brengen. |
12-04-2017 07:42:17 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Niet groter maken dan het is? Hoeveel groter dan dit wil je het hebben? HSL mag niet meer rijden.... |
12-04-2017 07:51:37 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Laten we bij de feiten blijven: "Zodra HSL Logistik haar veiligheidsbeheersysteem op orde heeft, kan zij een aanvraag indienen voor een nieuw veiligheidscertificaat." (volgens IL&T). En dat is een ander verhaal dan vanaf 0 een spoorwegonderneming starten. |
12-04-2017 07:53:32 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Volgens het AD zijn we zo ongeveer aan een ramp ontsnapt. Het levensgevaarlijke Ethanol. En autootjes. Nounounou |
12-04-2017 08:09:55 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote De constatering dat journalisten incompetent zijn mag geen vrijbrief zijn om onwaarheden te verspreiden. Als ze er op eigen initiatief een foto bij plaatsen dan lijkt het me toch een kleine moeite om de juiste er bij te zoeken. Op de website van HSL (http://www.hsl-logistic.com) staan er wel een paar dus dat kan het probleem niet zijn. Het verschil tussen journalisten en het facebookplebs zou toch moeten zijn dat de eerste categorie zich strikt beperkt tot de feiten. En anders moet de journalistiek zichzelf niet opwerpen als hoeder van de democratie... |
12-04-2017 08:49:50 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Dat is een vrij anonieme en universele locomotief. In oude kleuren van een niet meer bestaande vervoerder. Lijkt me geen probleem. |
12-04-2017 08:51:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Zomaar een idee, maar dit soort dingen kan je toch beter bij de nieuwssites in kwestie beleggen zodat het hier door kan gaan over de ontwikkelingen van HSL Logistik? |
12-04-2017 10:03:01 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Hoe zit het eigenlijk met de Duitse tak van HSL? Zijn daar ooit issue's geweest qua veiligheid? |
12-04-2017 10:03:50 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Nou, lijkt erop dat ze de foto hebben aangepast in een generieke foto "spoor". Nu goed? Terug naar HSL...? |
12-04-2017 11:23:02 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
De Duitse tak van HSL heeft zelf nooit treinen door Nederland gereden alleen HSL benelux maakt nog wel eens gebruik van de 186'ers van de Duitse tak. |
12-04-2017 11:44:43 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
QuoteZijn we ook, iets met een sts passage bij Zvo, waar een goederentrein bijna op een (dubbele) ICE is geklapt een paar weken terug. Maarja, dat liep goed af dus daar lees je dan niks van. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
12-04-2017 12:00:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Als je je VMS opnieuw op kunt gaan bouwen (want dat voldoet niet aan de gestelde eisen) en alles opnieuw kunt laten toetsen, dan ben je op het gebied van papierwerk al aardig terug bij af hoor. Quote Ongelukken hoeven niet alleen met enorm ontplofbare en gevaarlijke ladingen te zijn maar kunnen ook ten grondslag liggen aan menselijke fouten door onvoldoende controle of opleidingen. Een trein die bv geen remproef heeft gehad en waar een verkeerde handeling heeft plaats geonvden kan knappe gevolgen hebben, zelf als het maar auto's zijn als lading. Als je je als bedrijf zo structureel aan de gestelde veiligheidsnormen en eisen gaat ontwijken dan heb je gewoon niks te zoeken op het spoor. Laatst bewerkt door thom op 12-04-2017 12:08 |
12-04-2017 14:27:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wat ik niet helemaal begrijp, is dat er gesteld wordt dat er een nieuw Veiligheidsmanagementssysteem gemaakt moet worden, omdat het huidige niet zou voldoen. Als dat zo is, hoe is HSL dan ooit aan het inzet certificaat gekomen? Ik denk daarom dat het VMS wel deugt, maar dat HSL zich er niet voldoende aan houdt. Maar dan zou je dus geen nieuw VMS moeten hoeven maken - al was het maar omdat ook niet garandeert dat het bedrijf zich eraan houdt. Of redeneer ik ergens fout? |
12-04-2017 14:57:52 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
ILT geeft meer informatie over wat er aan de hand is: https://www.ilent.nl/actueel/ilt-weert-goederenvervoer-hsl-logistik-van-he.aspx Enkele citaten hieruit: De hoofdpunten: "Ieder spoorbedrijf moet een veiligheidsbeheersysteem hebben waarin veiligheidsprocedures en de omgang met risico’s zijn beschreven. De ILT concludeert dat het veiligheidsbeheersysteem van HSL Logistik niet compleet is en niet voldoet aan de wettelijke vereisten. Procedures en regelingen ontbreken en zijn onderling niet consistent. Het veiligheidssysteem wordt in de praktijk ook niet toegepast." Over de incidenten: "Het afgelopen half jaar reed HSL Logistik drie keer door een rood sein. Een van de machinisten had onvoldoende ervaring om op de Betuweroute te mogen rijden. Een andere machinist voerde voor hij vertrok de verplichte remproef niet goed uit waardoor de trein niet kon stoppen voor rood sein. De machinisten zijn geschorst. Bij de incidenten vielen geen gewonden." Over de procedure: "Het bedrijf pakt tekortkomingen uit inspecties te laat op en heeft onvoldoende aandacht voor de continue verbetering van de veiligheid. Hierdoor kwam het bedrijf op 14 februari onder verscherpt toezicht van de ILT te staan. Vanaf dat moment werd vaker gecontroleerd (...). Ook zijn er sinds 2015 vijf processen verbaal opgemaakt voor onregelmatigheiden met gevaarlijke stoffen. Omdat structurele verbeteringen uitblijven, incidenten blijven plaatsvinden en het bedrijf ook gevaarlijke stoffen zoals ethanol vervoert, heeft de inspectie het veiligheidscertificaat van het bedrijf ingetrokken. (...) Zodra HSL Logistik haar veiligheidsbeheersysteem op orde heeft, kan zij een aanvraag indienen voor een nieuw veiligheidscertificaat." |
12-04-2017 15:23:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik zou me kunnen voorstellen dat HSL verzuimd heeft hun VMS aan te passen op tussentijds aangepaste regelgeving. Laatst bewerkt door thom op 12-04-2017 15:23 |
12-04-2017 15:48:41 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
De lekkende ketelwagen afgelopen weekend in Amersfoort zou weleens de (letterlijk) laatste druppel geweest kunnen zijn. |
12-04-2017 19:31:38 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Dat is natuurlijk maar de vraag. Als die lekkage is ontdekt door IL&T wellicht wel. Als het door een inspectie van de vervoerder zelf is ontdekt dan kun je slechts constateren dat die effectief heeft geinspecteerd en zelfs ook nog heeft voldaan aan de meldplicht voor dat incident. Dat zou eerder een pluspuntje zijn voor de vervoerder. |
12-04-2017 19:47:56 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Iedereen kan zich van alles voor stellen, ik mis alleen de onderbouwing van deze suggestie... De huidige veiligheidscertificaten liepen uberhaupt al af op 1 mei dus die paar weken met een verouderd systeem werken doen er dan ook weinig toe lijkt me. Je kunt je ook afvragen of je wel verplicht bent om tussentijds aangepaste regelgeving door te voeren om een certificaat met beperkte geldigheid te mogen behouden tot de einddatum. Blijkbaar was er in 2012 nog niets aan de hand en blijkbaar ook geen wetswijziging te voorzien binnen 5 jaar anders dan was er wel een kortere geldigheidsduur opgezet. |
12-04-2017 20:17:31 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Wat ik zelf heb mee gemaakt bij de vernieuwing van de vergunning is dat je bedrijf wordt "geaudit"waarbij o.a het VMS wordt doorgenomen en de auditeurs van IL&T ook medewerkers kunnen intervieuwen over b.v. dat VMS en hoe het er in het bedrijf in dat opzicht aan toe gaat. Als men dan stelt dat er "slechts" nog een paar weken resteerden voor het oude systeem, dan is dat gelijk al een argument om op te treden want het is juist de bedoeling dat wat een VMS beoogd een continu proces is en niet iets waar je als je het eenmaal hebt voor de komende 5 jaar vanaf bent! |
12-04-2017 20:23:54 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteIn één van de artikelen hierover staat expliciet dat dat niet het geval is. De lekkage zou ook door de machinist zelf ontdekt zijn. Men overdrijft het ook wel aardig in de media door het over het vervoer van "het gevaarlijke ethanol" te hebben. Maarja, dat zal allicht aan m'n beroep liggen... ken wel gevaarlijker stoffen. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 12-04-2017 20:24, reden: quote hersteld Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-04-2017 21:39:25 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Quote Eigenlijk verwacht ik zoals men in Nederland tegenwoordig over "gevaarlijke stoffen"denkt en doet, dat binnen een paar jaar elke auto van zo'n oranje bord voorzien zal zijn. 33 -- 1203 dus! |
12-04-2017 23:35:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Die hoef ik ook helemaal niet te onderbouwen, want ik reageer op Michiel die vraagt het een bedrijf een geldig vervoersattest kan hebben als hun VMS niet voldoende borgend is, en ik geef alleen een mogelijkheid aan hoe dat dus gekomen kan zijn. Ik zeg niet dat dát danook werkelijk de reden is, dus hoef ik dat ook niet te beargumenteren waarom. Quote Natuurlijk bestaat er geen twijfel over mogelijk dat je ten alle tijden moet voldoen aan de wet en er dusook de plicht is je bedrijfsplan zo in te richten dat je interne procedure daarop afgestemd zijn en dus je VMS actueel te houden. Op de weg moet je toch ook bekend zijn met gewijzigde verkeersregels, en niet pas als je je rijbewijs gaat verlengen? Daarnaast heeft men bij de Inspectie ook geen glazen bol, en kan niemand weten of de komende 5 jaar er wets- en veiligheids wijzigingen aankomen. Quote Wie het ontdekt heeft doet er weinig toe, alle incidenten hebben een meldplicht en een verplicht onderzoek. Als er meerdere incidenten voorgekomen zijn met een verwijtbare oorzaak dan is het voor ILeT gewoon een keer een optelsom. Laatst bewerkt door thom op 12-04-2017 23:40 |