25-11-2013 20:37:39 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Vanaf 18b vertrekken ri Gdm is ook nauwelijks een optie meer. Je kunt niet meer op tijd naar rechts. |
25-11-2013 20:43:09 | ||
---|---|---|
luuk1997
![]() |
Hoe zit dat nu met het enkelspoor over de fly-over bij de 4400? |
25-11-2013 20:47:24 | ||
---|---|---|
tochjo
![]() |
Quote Waarom is het "lang" (20 minuten per uur) bezet houden van 18a een probleem, als 18b alleen gebruikt wordt om de 8800 af te handelen? Volgens de reisplanner keert de 9800 op spoor 19a. Daar spoor 18a voor gebruiken en de 8800 laten keren op 18b wordt lastig, want de 8800 kan alleen via 18a naar 18b en komt aan als de 9800 er nog staat. Natuurlijk kun je de 9800 afhandelen op 18a en dan de 8800 op 19a, maar dan is spoor 19a langer bezet en je wil juist via spoor 19a materieel voor de sprinters naar Gdm kunnen voorbrengen. |
25-11-2013 21:13:02 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Dus als ik het goed begrijp, zou vanaf DRGL2014 de hypothetische situatie kunnen ontstaan, dat een 8800 op spoor 18B "opgesloten" staat als er een 6100 op 18A staat met bijvoorbeeld luchtproblemen, geen HC, geen mcn, noem maar op? En impliceert het ook dat het in DRLG2014 door de perronopstelling onmogelijk is dat de 6100 bij Utlr vóór de 8800 in Ut aankomt, bijvoorbeeld als de bewuste 8800 meer dan 5 minuten vertraagd is (oftewel onnodig wachten van de 6100 aldaar)? Ik wil niet als een doemdenker overkomen hoor, maar dat klinkt op z'n zachtst gezegd als niet praktisch... Laatst bewerkt door martw op 25-11-2013 21:15 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
![]() |
advertentie |
25-11-2013 21:44:57 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Toch maar weer (kruis-)wissels leggen halverwege de perrons. Dat was zo gek nog niet bedacht in 1880. |
25-11-2013 22:16:06 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
niet te snel degene die nu wissels aan het wegsaneren zijn hebben nog een paar jaar nodig om tot inzicht te komen... |
25-11-2013 22:45:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDe gewenperiode kan beginnen voor een DSSU waarin bijplaatsen en aftrappen nagenoeg onmogelijk is. |
25-11-2013 22:50:12 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Quote Planning zet 5600 op spoor 4, 4600 op spoor 9. Laatst bewerkt door Amazonous op 26-11-2013 12:40 |
26-11-2013 00:25:02 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Quote Op dit moment rijden er 4 treinen per uur. 2 keer de 3600 [ richting Zwolle de ander richting Roosendaal ] en 4400 idem. Ik denk dat dat straks ook nog even zo gebeurt. Uiteindelijk moet daar nog een 2e spoor bijkomen denk ik. |
26-11-2013 08:59:50 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
De ingebruikname van het spoor over de Dieze, van Ht naar Nm staat gepland op 20 januari. Tot die tijd rijden de treinen via de fly-over. Wel gaan de tijden van de Sprinter naar Nijmegen weer op de oude tijden rijden: '26 en '56. De operatie van de Diezespoorbruggen heeft dus niets met deze topic te maken. |
26-11-2013 11:11:42 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteIn de NS Reisplanner staat dat de 4600 op 10-12-'13 gewoon van 1 gaat. 08-12-'13 staat de 4600 inderdaad op 9 gepland Laatst bewerkt door admin op 26-11-2013 12:24 Gr Joop mcn Lls |
26-11-2013 12:07:32 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Nee, ik zit niet op te letten. 9 december staat er ook nog even wat 5600 naar 4, maar dat lijkt stelselmatig te gebeuren in de ochtend op zondag. Laatst bewerkt door Amazonous op 26-11-2013 12:37 |
26-11-2013 14:33:22 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
De 9100 krijgt er in zuidelijke richting 2 minuutjes rijtijd bij, dat was al heel ruim. Zeker voor Hgv-Mp maarliefst 13 minuten krijgen is veel. Men is er wel eindelijk achter dat de 713 te Gn binnennemen (a. 07.23) op 4b met het eruit sturen van 9126 (v. 07.24) van 6b via wissel 129 die door beide treinen gebruikt wordt niet goed gaat. Helft van de keren levert dit namelijk vertraging op. 713 gaat naar 2b zodat 9126 conflictvrij kan vertrekken. |
29-11-2013 10:56:55 | ||
---|---|---|
lol
![]() |
Via een lokale nieuwssite van Woerden heb ik vernomen dat een wethouder van Woerden met de NS heeft afgesproken dat de "dubbeldekkers" (VIRM/DDZ) terugkeren op het traject Ut-Ledn. Deze zullen vanaf 6 januari op dit traject gaan rijden. Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen |
29-11-2013 11:48:51 | ||
---|---|---|
spekmj
![]() |
Quote 500/12500 richting Amf vanaf 5a zie ik, en 7900 richting Es van spoor 5b. 500/12500 gaat om .18/.48 en 7900 om .19/.49. Kan allemaal maar net zo te zien ![]() Laatst bewerkt door spekmj op 29-11-2013 11:49 |
29-11-2013 11:51:08 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
7900 keert achter de IC uit Lw op spoor 5b, lijkt me. Moet vrij eenvoudig passen, als het goed is.. En nogmaals, dit is gewoon een weekend buitendienststelling, heeft niks met 2014 te maken. Laatst bewerkt door robbertc op 29-11-2013 11:52 |
29-11-2013 11:52:30 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Ik geloof niet dat de plaatselijke Hekking daar zo veel over te zeggen heeft. |
29-11-2013 12:01:06 | ||
---|---|---|
spekmj
![]() |
Is ook zo, ik haalde 5a en 5b door elkaar. En heeft idd niks met nieuwe drgl te maken %09% |
29-11-2013 12:10:08 | ||
---|---|---|
lol
![]() |
Quote De wethouder verkeer en vervoer van Woerden was de afgelopen weken in gesprek met de NS naar aanleiding van de overvolle treinen in de 8800 (met name 8825). Het eindresultaat is dat de "dubbeldekkers" met ingang van 6 januari terugkomen in de 8800. De wethouder heeft dit zelf naar buiten gebracht. Als het speculatie was had ik het niet hier op somda gemeld. Laatst bewerkt door lol op 29-11-2013 12:10 Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen |
29-11-2013 12:16:42 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Dit zal het artikel zijn: http://www.dichtbij.nl/woerden/regionaal-nieuws/artikel/3226969/dubbeldekkers-komen-terug-op-traject-leidenutrecht.aspx |
29-11-2013 16:07:57 | ||
---|---|---|
trdl85
![]() |
Zolang de perrons te Leiden niet worden verlengd zal dat niet meer dan 6 bakken VIRM worden... |
29-11-2013 16:09:46 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Oh jawel hoor, 6 bakken DDZ ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
29-11-2013 16:21:45 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Quote Tot een half jaar geleden reden er zeer regelmatig combinaties van 8 bakken VIRM op Ledn-Ut, die vertrokken dan in Ledn van spoor 4A (of 4B?). He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
29-11-2013 17:03:53 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
4A, 4B is niet bereikbaar vanaf Ld. |
29-11-2013 17:19:32 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De laatste treinen gaan soms minder laat. Wie is de 'schuldige'? http://www.dichtbij.nl//west-friesland/regionaal-nieuws/artikel/3227084/ns-door-prorail-vervalt-laatste-trein-amsterdamhoorn.aspx |
29-11-2013 17:23:10 | ||
---|---|---|
trdl85
![]() |
4A is wel degelijk bereikbaar, maar niet gewenst vanwege kruising met treinen Gv/Gvc-Hlm. |
29-11-2013 17:27:33 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Niet gewenst? Het is maar waar je als Prorail de prioriteiten legt. Een paar incidenten op spoor 1-2 was voldoende om het stootjuk naar voren te halen zodat treinen er theoretischer nog eerder tegenaan kunnen rijden, maar de te lange treinen moesten uitwijken naar spoor 4A. En dat precies tegelijk toen het vermijden van kruisende bewegingen een issue was. En met het scheiden van corridors heeft het al helemaal niks te maken natuurlijk. ![]() |
29-11-2013 17:51:55 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteDe treinen > Shl worden op 5B gehouden, waarom kan dat niet met de treinen > Hlm op 4B? Gr Joop mcn Lls |
29-11-2013 17:53:42 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteUiteindelijk IL&T Die hebben dit geadviseerd en Prorail heeft dat advies overgenomen. Nu moeten ze in Hn nu niet gaan doen alsof het alleen hun betreft, op de Flevolijn en op andere plaatsen in den lande gebeurd het zelfde. ![]() Laatst bewerkt door spiketrain op 29-11-2013 19:33, reden: Quoot hersteld. Gr Joop mcn Lls |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-11-2013 17:56:42 | ||
---|---|---|
NS1707
![]() |
Quote Ik woon zelf in Bdg en vorig jaar begon ik met spotten en mijn camera stand was erg slecht, ik filmde haast nooit die 8 delige V-IRM's maar ja ze zijn nodig. Over de DDZ, in Bdg rijdt haast nooit DDZ. Op Koninginnedag dit jaar reed dat er wel i.v.m. de V-IRM in Ah moesten zijn. Ik zal het erg prettig vinden als die DDZ in Bdg komt want dan is er eindelijk een andere mat omloop. Laatst bewerkt door NS1707 op 29-11-2013 17:57 |
29-11-2013 19:31:53 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Quote Quote Dat zegt Roland toch ook, let ook vooral op het gebruik van de KOMMA. Je kan het berichtje ook lezen als: 4a, want 4b is niet bereikbaar... Mvg. Bart |
29-11-2013 20:35:48 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Quote Wordt tijd dat er eens gestopt wordt met dat halve stations gebruiken. De idiote NS wandeltochten die soms gratis worden aangeboden lijken nergens op. Met als triest dieptepunt Ht. |
29-11-2013 20:39:16 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Grappig. Hoe wil je dat doen op Amsterdam Centraal, zonder perronfases? Twee/drie verdiepingen bouwen? Bij twijfel: gebruik beton. |
29-11-2013 20:55:31 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDe veiligste trein is geen trein, dat is dan weer bewezen. ![]() |
29-11-2013 21:05:35 | ||
---|---|---|
IC140
![]() |
Tuurlijk niet! Een bus is natuurlijk vele malen onveiliger dan een trein. |
29-11-2013 21:06:10 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Dus stapt het beschonken publiek bij gebrek aan een trein maar in een auto, dat is veel veiliger ![]() |
29-11-2013 21:44:54 | ||
---|---|---|
ricohallo
![]() |
Volgens mij is alleen een vliegtuig veiliger... |
29-11-2013 22:14:38 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Tja, zo zitten de Nederlandse stations van oorsprong in elkaar: lang. In België hebben ze juist brede stations met veel korte perrons. Dat verander je niet meer, de resterende eeuwen dat we op ijzeren banen rijden. Een beetje historisch besef, dan wind je je niet zo op. Gelukkig zijn die wandelingen inderdaad gratis, en lukt het ons spoorfans (?) MEESTAL om na wat oefening tactisch in en uit te stappen. |
29-11-2013 22:52:20 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Niet alleen spoorfans hoor Sjoerd. De geoefende reizigert weet precies waar hij/zij moet staan. Gevolgd....Dat deel van de trein is overvol, de rest heeft 4 zitters voor zichzelf. Gr Joop mcn Lls |
29-11-2013 23:17:59 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Nou ja, MDDM, ik probeerde die ene spoorfan te ondersteunen die zich er toch aan blijkt te ergeren dat wij (nog wel!) kruiswissels en perronfases hebben. En trouwens: zowel fans als geoefende reizigerts worden ook nog wel eens zwaar op de proef gesteld (blauwe lamp perikelen). |
29-11-2013 23:45:30 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Ach, dat blauwe lampje staat alleen op Ut. Kniesoor die daar nog op let. Vanmiddag ben ik met de IC van 13:19 naar Zl gegaan, en op de b-zijde stond iedereen voor de blauwe lamp. De reizigers leren snel![]() Gr Joop mcn Lls |
30-11-2013 00:03:18 | ||
---|---|---|
zugführer
![]() |
In het geval van Ht snap ik kiekkiek heel goed, daar wordt effectief helemaal geen gebruik gemaakt van verschillende fasen tegelijk, maar stoppen de treinen wel afwisselend van A of B. Waarom niet allemaal gewoon netjes in het midden van het perron laten stoppen dan... |
30-11-2013 05:18:59 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Quote Jij snapt precies wat ik bedoel ![]() Laatst bewerkt door kiekkiek op 30-11-2013 05:19 |
30-11-2013 08:55:30 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Dat is op te lossen door het Duitse systeem van letterbordjes a t/m weet ik hoe veel ook voor binnenlandse treinen te gaan gebruiken. Als het in Duitsland kan waarom ook niet in Nederland? Ik hoop dat de proef in Ht daar iets aan zal veranderen. Groeten, Fred |
30-11-2013 10:44:09 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Die letterbordjes kunnen ze hier nog nieteens goed ophangen. Kijk maar eens op spoor 11 te Ut, daar hangen alle letters dubbel sinds de plaatsing van de nieuwe perronkap![]() QuoteHet gaat daar dan ook vooral fout als die lamp er niet staat, want op de A-fase letten de reizigers meestal niet op die lamp die daar ergens in de verte staat. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
30-11-2013 12:39:30 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote In Apd is iets van 10-15 jaar geleden daar al een proef mee geweest, maar dat heeft nooit een vervolg gekregen. |
30-11-2013 17:28:24 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
Quote Sinds een week zijn er hier in Ht minder sporen beschikbaar. (sporen 1 t/m 3 zijn intussen nagenoeg al weggehaald) Hierdoor moet het verkeer ri Ut en Nm juist van de A en de B gedeelte gebruik maken; er zijn 10 treinen per uur die dus spoor 4 moeten gebruiken. Niet voor niets zijn perronspoor 4, 6 en 7 paar maanden geleden verlengd. Komende vanaf de passerelle is het heel goed te overzien. Niet zo mopperen aub. |
30-11-2013 19:42:39 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Het is en blijft idioot treinen mijlen ver van de ingang van het perron te parkeren wanneer dat niet noodzakelijk is. Op dit moment is dat in Ht onzinnig op spoor 6 en 7. Treinen parkeer je, als het effe kan, zo dicht mogelijk bij de perrontoegang. Minder lopen, minder trein missen, meer kans op een zitplek, enz. |
30-11-2013 22:32:31 | ||
---|---|---|
icetha
![]() |
De indeling is nu eenmaal zo geregeld. Ga er niet meer verder op in, want anders dwalen we nog verder van het topic vandaan... |
11-12-2013 00:35:34 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Kom tot de ontdekking dat er rond Ehv nog een wijziging is.De 5200 komt voortaan aan om 28 en 58 en de 800 om 27 en 57,maw de 800 blijft in Lpe rechtdoor rijden en de 5200 blijft op het buitenspoor.Wat gaat dan de 1900 doen?Overlopen zoals nu of ook op het buitenspoor blijven? In zowel Best als Beukenlaan gaat de 5200 naar Ehv van spoor 4 vertrekken. Als nu ook de 1900 rechts blijft,ben je dus een dubbel voorlangs kruisen in Lpe van af. |
11-12-2013 08:09:04 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
M.b.t. de materieelinzet heeft NS het licht ook gevonden: http://www.rtvnh.nl/nieuws/128943/Volle+spitstreinen+worden+langer+gemaakt |
11-12-2013 12:13:16 | ||
---|---|---|
bond
![]() |
Volgens een brief van NSR aan Rover worden deze treinen wat langer in de spits:http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchief/652-ns-verlengt-aantal-volle-spitstreinen |
11-12-2013 22:56:57 | ||
---|---|---|
charta
![]() |
Quote Eindelijk! |
11-12-2013 23:00:43 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Is ook niet erg onlogisch. De 5200 moet naar spoor 34 te Ehv. Veel verder naar rechts (in de rijrichting) kan je niet gaan, of je staat midden op Strijp-S Mvg. Bart |
![]() |
advertentie |
12-12-2013 14:27:08 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Vandaag naar de NS klantenservice getelefoneerd voor een spoorboekje 2014 geprinte versie te bestellen. Ik kreeg tot mijn grote schrik te horen dat de geprinte versie niet meer werd uitgegeven door de NS. Werd geadviseerd om minispoorboekje aan te schaffen. Zag op internet dat half januari ook een spoorboekje zou uitkomen met sprinters dienstregeling erin. |
12-12-2013 15:54:16 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Een apart Sprinter spoorboekje en apart IC spoorboekje? Misschien wordt wen geïntegreerd spoorboekje later nog eens uitgevonden.![]() |
12-12-2013 16:11:37 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Zie advertentie banner, (complete) Spoorboekje wordt ondermeer door Rover uitgegeven. |
12-12-2013 16:12:58 | ||
---|---|---|
peter0497
![]() |
In de uitgebreide versie van het Rover spoorboekje staan zowel sprinters als intercity's. In het minispoorboekje alleen de langere IC verbindingen. - Ik zie in de reisplanner dat de IC 2200 in Leiden verhuist naar spoor 8b (ipv 9b) en 5a (ipv 4a). Weet iemand wat hier de reden van is? Laatst bewerkt door peter0497 op 12-12-2013 16:40, reden: toevoeging |
12-12-2013 16:51:37 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Inmiddels staan de tabellen van drgl 2014 op de site van NS: http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/informatie-tijdens-uw-reis/download-dienstregeling-2013-2014.html Wat me opvalt is dat de serie 6800 's avonds en op zondag een half uur in Mtr en zo'n 40 minuten in Rm blijft staan. De Intercity heeft in Std een stop van 4 minuten. Laatst bewerkt door mvd op 12-12-2013 16:52 Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
13-12-2013 12:09:02 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
Ik weet niet of dit bevestigd kan worden, maar volgens de lokale omroep hier in Alphen keren de 'dubbeldekkers' (VIRM?) terug op de 8800 op de doordeweekse dagen ma-vrij met ingang van 15 december. Weet iemand hier iets van? > http://www.alphenstadfm.nl/nieuws/nieuws/60727-geen-langere-treinen-wel-dubbeldekkers-naar-alphen. |
13-12-2013 16:10:04 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Klopt. Er gaat weer VIRM rijden.![]() |
13-12-2013 17:15:08 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Quote15 december? Er staat in het DRGL 2014 topic 6 januari, daarnaast heeft dagplan het nog over ICM voor in ieder geval de eerste week. Hoewel dagplan het ook heeft over geen ICR meer in de 1900. Laatst bewerkt door guuglurg op 13-12-2013 17:15 |
13-12-2013 17:31:47 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Klopt, genoemde wijzigingen pas per 6 januari. |
13-12-2013 18:00:03 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Hoe zit het eigenlijk met de Betuwe Route bij Elst, komen nu de aansluitingen in bedrijf? In ieder geval is men daar met ballast aan de gang geweest. Of heeft men het spoor nog wat opgeknapt om het eerstdaags met gerust hart te kunnen sluiten? |
13-12-2013 19:04:22 | ||
---|---|---|
lol
![]() |
Weet iemand trouwens of het integraal VIRM gaat worden in de 8800 of alleen een aantal omlopen? Laatst bewerkt door lol op 13-12-2013 19:05 Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen |
16-12-2013 09:26:29 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Met ingang van de nieuwe DRGL lijken de setjes ICM7 weer uit de 9100 verdwenen. Zowel 9124, 9126, 9115 en 9117 met ICM6. Tevens nu losse drietjes in het dal, het integrale (met spitsversterkers) ICM4 lijkt hiermee verlaten. Vanochtend voor de 9126 in ieder geval een mooi maatje. |
16-12-2013 09:29:58 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Tja, nu het dal even afwachten... |
16-12-2013 11:26:38 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Volgens http://www.waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2014-1/mata.txt is het nog steeds ICM doordeweeks, VIRM in het weekend. Verder leek het vorige week even een verademing dat eindelijk het materieel in de 4000 verlengd zou worden. Helaas een dooie mus, want volgens Rover blijkt het te gaan om slechts twee treinen: 4065: Utg V 16:43 - Rtd A 18:34 SGM5 > SLT8 4029: Utg V 7:43 - Rtd A 9:35 SGM6 > SLT10 Allemaal heel erg jammer. Laatst bewerkt door AgentX op 16-12-2013 11:27 |
16-12-2013 12:04:38 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Er had ook niets verlengd kunnen worden! |
16-12-2013 12:19:34 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Dat is absoluut waar, maar qua capaciteitsvergroting is SGM5 -> SLT8 en SGM6 -> SLT10 ook redelijk minimaal. (De 4065 reed in de SLT-tijd bijvoorbeeld standaard met SLT10, vol.) He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-12-2013 12:30:59 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Capaciteitsvergroting is wel iets meer dan minimaal een SLT kan meer mensen vervoeren dan een SGM. Ik ben ook wel benieuwd hoe het is gegaan in de 4029 en vanmiddag gaat in de 4065. Ik heb niets gelezen over overvolle treinen op de Zaanlijn, en meestal is Somda de plek waar dat als eerste wordt gemeldt. |
16-12-2013 12:34:17 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Na wat politiek gekrakeel verleng je als NS gewoon 2 of 3 treinen een beetje en dan hoop je dat gekrakeel ophoudt. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
16-12-2013 13:53:37 | ||
---|---|---|
lol
![]() |
Quote Excuus, ik had wat duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde eigenlijk vanaf 6 januari. Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen |
16-12-2013 15:26:23 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Het ziet er ook naar uit dat een eigenaardigheid wat betreft Utlr is weggepoetst in DRGL2014: voorheen stopten de 14015 en 14017 niet in Utlr, wat tot gevolg had dat op zaterdag de eerste trein richting Wd vroeger stopt dan doordeweeks. Als ik nu een reis Utlr -> Wd plan om 5 uur 's morgens, krijg ik ook de 14015 en 14017 als mogelijkheid. Overigens staan deze treinen niet op de vertrekstaat van Utlr genoemd. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-12-2013 19:28:25 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Het ICM is idd terug in de 2000 en 2800, maar deed het tot in de late avondspits met slechts een losse ICM4 voor de omlopen van de 2055 en 2057... Hopelijk rijden ze met een extra stel morgen. |
16-12-2013 19:39:41 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Huh, na kering in Ut/Rtd zijn de 2861 en 2863 (zelfde omloop) toch keurig versterkt? 2057 is nog behoorlijk in het dal, zolang dat geen los drietje is, zou dat an sich wel moeten passen. Laatst bewerkt door Bert13 op 16-12-2013 19:40, reden: quote verwijderd. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-12-2013 19:43:03 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Het schijnt dat ze in de spits met ICM8 horen te rijden, en dat naast de 2042 en 2044 ook de 2038 omloop met ICM rijdt. Morgen meer info, en ook of het planmatig SLT viertjes in bepaalde omlopen zijn. |
16-12-2013 19:47:18 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Je weet vandaag niet of SLT-viertjes planmatig zijn, maar morgen wel? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-12-2013 19:52:20 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Nou, morgen nog niet meteen, maar een indruk geeft het wel. Als -bijvoorbeeld- de 19820 net als vandaag morgen, en de komende dagen weer met een viertje rijdt, is de kans behoorlijk groot dat dit planmatig is. Of de 9820 weer met 6+4 is, denk ik dan niet direct, want de hele dag zo'n lengte is een beetje overkill...![]() |
16-12-2013 19:56:58 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Ik heb vanmorgen in Cas niet de 80114 zien rijden. Het kan zijn dat ik hem over het hoofd heb gezien, maar hij staat ook niet meer in de doorkomstaat. Op de overige werkdagen rijdt wel de 74027. Op maandag komt het materieel voor de 4027 uit Haarlem of Amsterdam? |
16-12-2013 20:03:32 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
QuoteDe prachtige pagina van @treinfan biedt uitkomst: MDWDV-- 74027 SGMM 06:51 Hlm 07:07 Utg (http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2014-1/LM.txt) Uit Haarlem dus. De constructie bestaat wel (geen idee waarom eigenlijk), op maandag komt de 74025 nu heel uit Hdr. Laatst bewerkt door Bert13 op 16-12-2013 20:05 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-12-2013 21:22:39 | ||
---|---|---|
sjaak72
![]() |
Bedankt voor het opzoeken Bert. Er kunnen weer 2 treinnummers van mijn spotpapiertje af. |
16-12-2013 21:55:36 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote De omloop met daarin de 2861/2863 rijdt met 7 bakken ICM in de spits en daarbuiten in de dal met 4 bakken, waarbij de dal erg ruim genomen wordt, na de 2822/2824 gaan de drietjes eraf te Rtd en komen deze er pas bij de 2861/2863 weer bij. De derde omloop heeft wel een tweede HC in de spits en zal dus 8 of meer bakken hebben (vermoedelijk twee viertjes). |
16-12-2013 22:29:02 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
QuoteHier wel: http://www.ns.nl/vertrekstaten/utlr0.pdf Laatst bewerkt door bart84 op 16-12-2013 22:30 Mvg. Bart |
16-12-2013 22:58:49 | ||
---|---|---|
adital
![]() |
Wat mij betreft enigszins eigenaardig: het omrijden van de 17400 via Mrg. In Db ligt immers ook een prachtig, zelden gebruikt derde spoor waar volgens mij prima gekeerd zou kunnen worden. Dan zou zelfs nog gedacht kunnen worden aan het doortrekken van de 17400 naar Db in het dal, dus gewoon als reizigerstrein en niet als LM. Kruising naar spoor 3 past, uitgaande van de dienstregeling van de doorrijdende 17400, ruim tussen het vertrek van de 7400 en 3100 richting Ut. De kering wordt ook nog eens 5 minuten langer, dan hoeft er dus ook geen tweede Mcn meer mee. |
16-12-2013 23:23:44 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Laat me gokken: het voldoet niet aan de normen.![]() |
16-12-2013 23:27:54 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Welke normen? Keren op Db lijkt mij echt geen probleem![]() Gr Joop mcn Lls |
16-12-2013 23:29:55 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Quote Grappig, toen ik vanmiddag keek stonden ze er nog niet bij. Kennelijk is het vandaag geupdate. ![]() Laatst bewerkt door martw op 16-12-2013 23:30 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-12-2013 23:53:08 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteOverkruisbewegingen, met de vertrekkende 7400 bijvoorbeeld. ![]() |
16-12-2013 23:54:13 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Ik denk dat het probleem vooral is deze dan exact dwars door een goederenpad moet om op spoor 3 te komen. |
17-12-2013 07:36:37 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Oh dat pad waarmee de 17400 in de 24 uur misschien 1 goederentrein tegen gaat komen (die ook altijd keurig in de paden rijden). Kan dus niet!![]() |
17-12-2013 09:20:06 | ||
---|---|---|
adital
![]() |
Kon ook bijna niet anders![]() |
17-12-2013 12:57:56 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteICM7 komt toch voor. Zo zag ik de 9128 met 7 bak vertrekken uit Gn. |
17-12-2013 15:18:27 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Ze zijn d'r wel inderdaad, maar er is natuurlijk een verschil tussen planning en uitvoering. Laatst bewerkt door Amazonous op 17-12-2013 15:20 |
17-12-2013 22:22:19 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Ik heb vanmorgen is zitten kijken naar de 1900 omloop.Er zit dus al het IC materieel in.Zowel ICR,ICM,VIRM en DDZ(ongeveer 2-3-2-4) |
17-12-2013 22:51:46 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Yep, de serie 1900 is een prachtige mix geworden van al het materieel wat men heeft kunnen vinden. |
17-12-2013 23:49:05 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
geinig. Alleen wordt er nou dus tot ergens half Januari nog ICRm ingezet in de 1900? |
18-12-2013 00:22:44 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Tot nader order, correct. Dat zal waarschijnlijk ergens januari/februari worden. |
18-12-2013 05:28:03 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Vanaf 6 januari + wbl februari 5 stammen gepland. |
18-12-2013 16:01:11 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
In de 3600 rijden momenteel ook nog minder dan de geplande tien stammen, worden vaak vervangen door de zeer ruime IRM-IV'tjes... |