15-10-2013 08:21:50 | ||
---|---|---|
Ht
![]() |
Wat praat jij nou voor onzin? Het is naar mijn weten een gewone intercity in binnenland. Kan je netzogoed ook in duitsland zeggen van duitsers die niet naar Nederland moeten of dergelijke mogen ook niet mee. |
15-10-2013 08:24:52 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
In diverse recente en toekomstige dienstregelingsmodellen is de stop in Aml voor de 140 geen must zolang deze niet onderdeel is van de halfuursdienst IC's tussen Hgl en Dv. En dat is deze nu dus niet. |
15-10-2013 08:49:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Sloeg de 140 in het verleden Almelo ook al niet over? Laatst bewerkt door broek53 op 15-10-2013 08:50 |
15-10-2013 09:27:23 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Ja, dat klopt, samen met Apd. Zweeft iets iets in mijn geest dat dat maar voor 1 richting gold. De DB heeft nog altijd het plan de 14x met ICE materieel te gaan rijden. In dat geval zouden er best nog een paar stops kunnen sneuvelen. Laatst bewerkt door dvdhoven op 15-10-2013 09:29 Dick van den Hoven |
![]() |
advertentie |
15-10-2013 10:27:19 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Inderdaad maar één richting. Richting Duitsland reed-ie in een regulier '1600'-pad, op de terugweg werden Aml en Apd overgeslagen. Dit was ongetwijfeld ingegeven doordat Duitsland en Nederland toen nog niet dezelfde symmetrietijden hadden (Duitsland .00 en Nederland .17) Als de 7000 eerder gaat vertrekken, vrees ik wel voor de overstap 17800 > 1500. De 7000 kan alleen eerder vertrekken als-ie in Apd op spoor 3 gestald wordt (er vanuitgaande dat de 16/1700 op 4 blijft). In het geval van een vertraagde 16/1700 kun je nu nog de 17800 redelijk ongestoord afhandelen. Stel de 16/1700 heeft +5 (gebeurt meerdere malen per dag) dan kan de 17800 toch op tijd binnenkomen op z'n reguliere spoor 3, vertrekt de 16/1700 in het pad van de 7000 achter de 17800 langs en weer 5 minuten later gaat dan de 7000. Echter als de 7000 op spoor 3 belandt, heb je geen enkele speelruimte meer, maar ontstaat er een domino-effect. De 17800 zal bij Apda moeten wachten tot zowel de 16/1700 als de 7000 vertrokken zijn, en dan kun je de aansluiting op de 140/1500 wel vergeten. Tenzij er dan handmatig bijgestuurd wordt dat de 7000 ion zo'n geval wordt gespoorwijzigd naar 4, maar gezien de dagelijkse gang van zaken in TRDL / ARI-land heb ik daar niet heel veel vertrouwen in%03% Laatst bewerkt door daniel81 op 15-10-2013 10:49 |
15-10-2013 11:26:31 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteTen tijde dat het nog als InterRegio reed, als ik me niet vergis. |
15-10-2013 12:28:32 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
'Het verleden' is een ruim begrip; de het dienstregelingmodel van de treinen via Bentheim is wel vaker aangepast. |
15-10-2013 12:31:43 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Tussen 1994 en 2002 reden die, daarna kwam de INT 140. |
15-10-2013 12:36:23 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Ook die INT140 heeft Aml en Apd tijden overgeslagen. Misschien wel tot de integratie in de binnenlandse dienst 2(?) jaar geleden. |
15-10-2013 14:06:54 | ||
---|---|---|
charta
![]() |
Quote Wissel 65b/67 is een Engels wissel. Kruiswissels komen in Apd niet voor. |
15-10-2013 14:14:02 | ||
---|---|---|
charta
![]() |
Quote Hoezo "onopgelost conflict bij Spa"? Je hoort een vervoersplan te maken zonder conflicten. |
15-10-2013 14:34:17 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Tenzij je als vervoerder enkel jezelf in de weg zit, dan wordt (of werd inmiddels?) er wel eens minder moeilijk gedaan. Was ook bij de op papier onhaalbare dienst Zl-Emn zo. |
15-10-2013 14:34:53 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
QuoteDe internationale trein stopt daar sinds de integratie in de binnenlandse dienst, en dat was met ingang van dienstregeling 2007. Bijna 7 jaar geleden alweer. |
15-10-2013 16:00:25 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
@charta: het vervoersplan was goed totdat de regels van het spel (de normen) werden veranderd..... |
15-10-2013 18:56:51 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Op bahn.de is inmiddels de nieuwe dienstregeling (voor Duitsland) verschenen, met daarin ook IC-serie 140. Heel veel scheelt het niet: http://www.spoornieuws.nl/temp/140nieuw.jpg |
15-10-2013 19:21:20 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
De lange stop in Apd verdwijnt op de heenweg, dat wordt hard lopen van en naar de Kiosk voor het personeel. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
15-10-2013 19:36:38 | ||
---|---|---|
charta
![]() |
Quote Ik had het kunnen weten... |
15-10-2013 19:37:58 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
Voor Dalvrij naar Duitsland niet zo prettig een vertrek om 08.59(Hgl), als je van Hispeed van 04.00 tot 09.00 uur er niet mee mag reizen . |
15-10-2013 19:43:12 | ||
---|---|---|
IC140
![]() |
Je weet dat die 40% alleen op Hgl - Odzg wordt berekend en alleen als je geen SparPreis-ticket hebt?.. |
15-10-2013 19:47:19 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
Met Dalvrij betaal je of 100% of 0% , er is geen tussenweg van 40%. |
15-10-2013 20:10:47 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
100% korting dus bij DalVrij; bij int. trein niet in/uit checken en dus NL-traject gratis. |
15-10-2013 20:44:48 | ||
---|---|---|
IC140
![]() |
Ik las dalkorting. Dan nog geldt dat het vrij reizen alleen wordt berekend bij NormalPreis tickets en alleen op het trajectdeel Hgl - Odzg. Zal dus een euro of 2 schelen. |
15-10-2013 21:00:09 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Quote Dalvrij 100% korting geldt vanaf incheck tijd 8:55 of 8:56 (5 minuten speling) Laatst bewerkt door anton_ op 15-10-2013 21:00 |
15-10-2013 21:26:51 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Uitgaande van die 140 wordt de overstap in Dv van/op de 3600 weer krap.Die was juist nu wat ruimer(5 a 6 min) |
15-10-2013 22:14:12 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
Quote Als je naar Bad Bentheim reist valt er weinig in te checken. Het gaat erom dat je bij Hispeed tussen 04.00 uur en 09.00 uur niet met Dalvrij mag reizen naar Bad Bentheim(of Duitsland) in Nederland. Volgens mij moet je dan een enkel Hgl-Bad Bentheim kopen ( of snap ik dalvrij niet ![]() |
15-10-2013 23:30:20 | ||
---|---|---|
charta
![]() |
Quote Dan koop je een kaartje Hgl-Hglo tegen het volle tarief. De rest van het traject kun je dan je dalvrij gebruiken. |
16-10-2013 00:04:14 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
De kans is namelijk heel groot dat dat ding niet meer dan 1 minuut vertraagd is, er binnen 1 minuut controle plaatsvindt of dat de HC er een punt van gaat maken dat je 1 minuut te vroeg bent ingestapt![]() |
16-10-2013 00:06:48 | ||
---|---|---|
montrose
![]() |
Het gaat niet om kansen , maar om wat juridisch correct is lijkt me zo . 1 minuut eerder vertrekken in Hgl kost dus 2.10 EUR, lekker slim allemaal. |
16-10-2013 01:33:14 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Trouwens: volgens http://www.nshispeed.nl/nl/reserveren-treinen-december is vanaf vanmiddag de dienstregeling beschikbaar (en dus waarschijnlijk op ns.nl te bekijken) |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-10-2013 08:06:38 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
@scooter Vanaf Olst vind ik de overstap op de 140 naar Apeldoorn anders behoorlijk krap... |
16-10-2013 09:02:16 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
De 3600 uit ri Zl heeft bij de aansluiting op de 140 last van de 7000. Als die maar iets te laat weg is, staat de 3600 een flink eind buiten Dv te wachten en dan ben je zo een paar minuten extra kwijt. Laatst ook meegemaakt, zelf had ik er geen last van, maar een dame op het balkon had er flink de balen in, een leeg spoor 4. Dick van den Hoven |
16-10-2013 13:32:58 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Quote Ja sorry,keek meer naar/van de richting Rsd.Daar heb ik zelf het meeste mee te maken ![]() |
16-10-2013 14:41:04 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
QuoteDRGL2014 is nu inderdaad beschikbaar in Hafas http://hafas.bene-system.com/ (maar nog niet op ns.nl) |
16-10-2013 17:02:22 | ||
---|---|---|
wouter15
![]() |
Op nshispeed.nl is de dienstregeling van 2014 al te bekijken (ook voor het binnenlandse treinverkeer) |
16-10-2013 18:57:25 | ||
---|---|---|
zakdoek
![]() |
Als je de nieuwe treintijden bekijkt van de Westfriese lijn: Hoorn-Enkhuizen wordt 4 minuten langere reisduur dan nu, zeer krappe overstap van en naar Alkmaar(2 tot 3 minuten) en zeer korte stop te Hoorn( 1 tot 2 minuten)met de 1500. Loopt niet echt lekker. |
16-10-2013 22:16:14 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Heb even via Hispeed zitten kijken,maar hier in Brabant gaan toch ook een aantal dingen niet lekker.Zo is de overstap van 5200 op 3600 nog maar 1 minuut en dus geen officiele meer.Verder moet de 1900 Ehv-Tb in 21 min afleggen en vertrekt de 13600 naar Bd tussen Tb en Gz 1 minuut later.Richting Ht krijgt de 13600 er dan weer 1 min extra bij tussen Tb en Ht. De 1900 gaat voortaan 2 min later uit Ehv naar Vl en de 9600 1 min vroeger naar Dn. Tenslotte is de aansluiting in Dv van de 3600 uit Rsd op de IC140 naar Berlin beroerd.Van nu 6 min naar 31 min!Hier was toch wel iets beters mogelijk geweest |
16-10-2013 22:40:14 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
568 blijft helaas op ma-vr stopperen op Gn-Zl. Laatst bewerkt door woepje op 16-10-2013 22:40 |
16-10-2013 23:37:53 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Als men in Hgv nu pleit voor veel lange goederentreinen, hebben ze structureel hun stoppende IC weer terug! %08% |
17-10-2013 00:08:42 | ||
---|---|---|
zugführer
![]() |
Quote Betekent dat wellicht dat de 800 en 1900 richting het zuiden niet meer kruisen ten noorden van Ehv, maar dat ze dat ten oosten van Ehv gaan doen? Dat verklaart ook waarom Tb-Ehv opeens sneller kan. En ivm de werkzaamheden te Ehv zit je ook niet meer met de vertrekkende 6400 naar Wt in de weg zoals nu; die gaat immers keren op spoor 2 terwijl de 800 en 1900 van 3 en 4 gaan. |
17-10-2013 00:22:07 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
http://nos.nl/artikel/563283-einde-aan-volle-treinen.html Als het aan staatssecretaris Mansveld ligt, rijden er in DRGL 2014 geen structureel 'te volle' treinen meer. Je kan je afvragen wat de toegevoegde waarde is van dit bericht... voor zover ik weet rijden er geen treinen die gepland 'te vol' zijn. En als we er dan van uit gaan dat ze 'hele volle' treinen bedoelt, ja... wie trekt er een blik materieel open? EDIT: Excuus, ik zie nu pas dat er al een hele discussie in het topic over 'NS nummer 1 op het spoor' werd gevoerd. Ik laat het bericht toch even staan voor de volledigheid, of anders mag deze ook wel weg. Laatst bewerkt door plant op 17-10-2013 00:27, reden: Was al in een ander topic genoemd Youri |
17-10-2013 01:23:28 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Quote Wat ik zag was dat de 1900 op 4 stond gepland en de 800 op 3.Dan wordt er dus nog steeds gekruist ten noorden van Ehv.En de 6400 stond ,in de eerste week nieuwe dienst,op 1 gepland.De 5200 overigens op 34. En niet Tb-Ehv gaat sneller,maar Ehv-Tb |
17-10-2013 07:44:18 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor de duidelijkheid: de planning van Ehv is gebaseerd op de tweede fase van de tunnelbouw, waarin spoor 1 een kopspoor is en de koppeling van de 5200 aan de 6400 verbroken. De 1900 en 800 verhuizen samen naar het tweede perron om de crossplatform aansluiting in stand te houden. |
17-10-2013 11:27:49 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Wel een vreemde constructie de 1500 krijgt een aantal minuten extra rijtijd op Bkg - Hks en retour hetzelfde waardoor er in Hoorn minder tijd overblijft %03% MCN ASD |
17-10-2013 11:31:59 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
@broek53,Ja klopt,vandaar dat ik er ook bij zei gebaseerd op de 1e week van de nieuwe dienst.Opvallend blijft dan wel de 2min latere vertrek van de 1900 naar Vl. Alhoewel ik nu ineens bedenk dat volgens mij tegelijk vertrekken van 3 en 4 om beiden naar tongelre aansluiting te komen daar wel eens mee te maken kan hebben,en dan vooral de onmogelijkheid. |
17-10-2013 12:26:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Krèk, ze kunnen niet meer tegelijkertijd uitrijden. Volgende fase van het project weer wel, als 2 en 3 kopspoor zijn en de IC's spoor 1 en 4 gaan gebruiken. |
17-10-2013 12:29:18 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Juist dit laatste zou ervoor pleiten om dan niet ook nog eens vóór Ehv elkaar te kruisen. Of is het ook niet mogelijk om tegelijk binnen te komen? (als ik Sporenplan bekijk kan dat op zich wel, maar lijkt het te leiden tot ruzie met vertrekkende treinen ri Ehb) |
17-10-2013 12:42:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor mij heb je gelijk. Als je de treinen aan de zuidkant al achter elkaar aan laat vertrekken, kun je daarvan profiteren door ze aan de noordkant (tussen Btl en Ehv) niet te laten kruisen. |
17-10-2013 12:48:20 | ||
---|---|---|
zugführer
![]() |
Precies. En normaal kan dat niet omdat de 6400 er ook nog tussendoor moet, 2 minuten na de 800. Maar nu de 6400 niet meer hoeft te kruisen zouden de 1900 en 6400 tegelijk kunnen vertrekken![]() |
17-10-2013 13:04:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
ja. Nadeeltje is dat dit allemaal maar tijdelijke toestanden zijn... |
17-10-2013 13:12:10 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Het wachten is op een vork Lpe, waarbij de treinen noord-zuid ook ongelijkvloers kruisen. Staat in de plannen, maar wanneer en óf het uitgevoerd gaat worden weet ik niet. |
17-10-2013 14:29:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wedje maken? PHS, 2028 of zo.. |
17-10-2013 18:23:26 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Drgl 2014 is te raadplegen in de reisplanner van NS. Wat me tot nu toe is opgevallen: Shl: Alles naar Asd inderdaad via spoor 3, maar terug gewoon zoals in drgl 2013 (900 & 2600 via spoor 5-6). Verder vertrekt de 2600 richting Ledn 1 minuut eerder, waardoor de 2600 en (12)700 in een 11/19 ligging komen. Ook de 1400 op zo - ma, ma - di, di - wo zoals verwacht niet tussen Shl en Asd. Tussen Ledn en Shl rijdt de 11400. Tussen Shl en Ass rijdt een bus, 1400 stopt extra te Ass. (eerste bus rijdt overigens wel weer van Shl naar Asd) Gv - Rtd - Ddr: 5000 en 5100 zijn een kwartier verschoven. Dat scheelt 's avonds laat en op zondagochtend een kwartier wachten op Gv. Ook Ut - Gv, Gvm, Rsw, Dt wordt 's avonds sneller, maar Ut - Sdm, Dtz wordt dan juist langzamer. Verder, is de 1200 is een kwartier verschoven en rijdt nu vlak voor de 2600 uit. Verder nog niet zo veel geprobreerd. Laatst bewerkt door sneltram op 17-10-2013 18:27 |
17-10-2013 18:32:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Tip: kijk eens naar de laatste treinen doordeweeks naar plaatsen als Enkhuizen en Lelystad, en zie de effecten van het nieuwe onderhoudsrooster. |
17-10-2013 18:37:13 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Op vrijdags na is doordeweeks de laatste trein naar Ekz de 1580?!%03%. Lekker dan als Ajax een potje in de Champions League speelt%09%. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
![]() |
advertentie |
17-10-2013 19:21:08 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
De 7900 gaat ook weer kort keren in Es zo te zien: aankomst en vertrek op spoor 3 (de kering gaat ook van 3 naar 7 minuten, zowel aankomst twee minuten eerder als vertrek twee minuten later) |
17-10-2013 19:21:53 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Op ma en di rijdt er nog een 1582 |
17-10-2013 19:30:14 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Naar lls worden er bussen ingezet maar naar ekz is het wel erg triest. |
17-10-2013 19:34:18 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Quote Kering blijft lang. Wisselend vertrek/aankomst sp. 3 en 4A. |
17-10-2013 19:49:59 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteIk zat weer precies in de tijd van het onderhoudsrooster te kijken (maandag aan het eind van de morgen).%03% |
17-10-2013 19:53:02 | ||
---|---|---|
lol
![]() |
Vanaf dienstregeling 2014 gaat de 8800 in Ut van (het klantonvriendelijke) spoor 18b. De 6100 gaat in Ut van 18a. Verder heeft de 8800 vanaf Wd in de richting Ut er een minuutje erbij gekregen. Gaat dus om 24/54 ipv 23/53. De reistijd Ledn-Wd duurt dan ook een minuutje langer: 32 min ipv 31 min. De 6100 vertrekt ook een minuutje later vanaf Wd. Deze gaat om 25/55 ipv 24/54. Verder schijnt de 8800 vanaf DRGL 2014 Wd-Ut in 10 minuten te kunnen doen ipv de huidige 11 minuten. Laatst bewerkt door lol op 17-10-2013 19:55 Student HBO-Rechten in Nijmegen. 4 dagen per week Woerden-Nijmegen |
17-10-2013 21:02:23 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Quote Het wordt ook steeds beroerder om fatsoenlijk thuis te komen s'avonds beetje vreemd dat er zomaar 2 treinen geschrapt worden ![]() MCN ASD |
17-10-2013 21:27:47 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteUt - Ddr krijgt hierdoor ook consequent een fraaie overstap van een kwartier tussen twee kwartiersdiensten (als je op het verkeerde kwartier reist tenminste) Niet dat dat voor de aankomsttijd uitmaakt overigens, je kon normaal eerder in een Sprinter stappen maar de aankomsttijd was gelijk. Die verschuiving zal eraan gerelateerd zijn dat de 15100 Gvc-Bd in de daluren en het weekend er nu wel komt, waardoor Ddzd en Zlw in die perioden een halfuursdienst i.p.v. een 15/45-minutendienst krijgen. Aangezien vorig jaar een Fyra-pad nog verhinderde dat de 5000 in het dal een kwartier verschoof, heeft men nu dus juist de 5100 verschoven (maar is er dan niet juist een probleem in de spits?) Laatst bewerkt door daniel_ddr op 17-10-2013 21:28 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
17-10-2013 21:51:19 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
In Rsd gaat de 3600 weer als vanouds van spoor 3a.Scheelt een stuk bij het overstappen |
17-10-2013 22:20:14 | ||
---|---|---|
aaron
![]() |
Quote Ik zie dat de laatste trein naar Den Helder ook vanaf Heerhugowaard wordt verbust... Gevolg: 35 minuten extra reistijd. |
17-10-2013 22:27:10 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, in het algemeen zijn de bestemmingen die verder van de grote steden af liggen ietwat de klos. Het gat tussen de laatste en de eerste trein van de dag is daar niet de vier uur dat de baanvakken rigoureus gesloten worden. |
17-10-2013 22:29:17 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
QuoteJa en dat namens Prorail. Er gaan geen onderhoudsrooster meer komen met 4 nachten enkelsporig buitendienst van ruim 5 en half uur. Maar er komen 2 nachten dubbelsporig buitendienst van 4 uur lang. Ik zou zeggen ga klagen bij Prorail over de onderhoudsroosters. |
17-10-2013 22:48:44 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Wijzen is makkelijk, maar NS heeft ermee ingestemd zonder ook maar iets te escaleren. |
17-10-2013 22:53:22 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Ik denk dat die trein naar Ekz een foutje is. OHR gaat over het algemeen veel later in. |
17-10-2013 22:58:24 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
7000 gaat dus, nadat deze vorig jaar is versneld, weer langzamer worden. Nu doet de trein er 1:13 over, dat wordt 1:19. Tussen Apd-Wdn 3 minuten eerder, Wdn zoals nu Aml, Amri, Bn, +1 Hgl +4 Esd +5 Es +3. Indien de 140 rijdt (en de 7000 dus 12 minuten aan de kant staat te Rsn), moet deze dus ten opzichte van het normale patroon (en zoals deze nu rijdt erachter) Rsn +12 (+11) Wdn A: +12, V+9 (+9) Aml, Amri, Bn +6 (+7) Hgl +3 (+7) Esd +2(+7) Es +1, om .11. (+4) 4 minuten later zit de NO, dus dat wordt krapjes... Bij twijfel: gebruik beton. |
17-10-2013 23:15:09 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik kan me herinneren dat er een paar jaar geleden ook 'problemen' waren met het onderhoudsrooster en de 1586 en 3317 dinsdags eruit lagen. Waarom is er nu voor gekozen om de 1584/86 te schrappen en niet de 3317? Ik denk dat je met de 3317 minder reizigers benadeeld. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
17-10-2013 23:19:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
"Is het beleid, of is erover nagedacht?" Het is beleid en het beleid is de start niet te wijzigen en dus te snijden in de laatste treinen. |
17-10-2013 23:43:20 | ||
---|---|---|
charta
![]() |
Krijg je dan wel het juiste aantal startende materieeleenheden op tijd op de juiste plaats? |
17-10-2013 23:55:13 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De 373xx serie vertrekt in de ochtendspits van spoor 4a te Gn, de 374xx serie dan van 6a. De rest van de dag gewoon andersom, zoals nu ook het geval is. Waarom het in de ochtendspits ineens andersom moet (avondspits niet) is vraag 2. |
17-10-2013 23:58:36 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote NS is de geschilbeslechting aangegaan tegen OHR Shl, maar heeft dit helaas verloren. Dat lijkt me toch wel escaleren. |
18-10-2013 00:03:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeker, maar het nachtnet is iets anders dan de laatste treinen naar diverse uithoeken. Daarmee is zonder merkbare slag of stoot ingestemd. |
18-10-2013 04:48:42 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Hoe kan het dat Es-Hgl slechts 3,5 uur dicht zit (aankomst laatste trein in Es 1.15u, vertrek eerste trein 4.45u). Of wordt hier vr-za en za-zo als onderhoudsnachten gebruikt, als de eerste treinen pas later rijden? |
18-10-2013 19:04:15 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Een leuke trein die omrijd als gevolg van de nieuwe onderhoudsroosters; tr 1401 Wo, Do Asd v 00.45 Shl a 00.59 Shl v 01.03 Ledn a 01.20 Ledn v 01.23 Gv a 01.37 Gv v 01.44 Gd a 02.03 tr 11401 Wo, Do Gd v 02.10 Rtd a 02.26 Edit; Ik zie ook nog dat er meerdere omgeleid worden via Gd alleen die hebben geen stop in Gouda. Ze dragen treinnumer 114xx. Laatst bewerkt door fred67nl op 18-10-2013 19:09 |
19-10-2013 10:29:00 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De halfuursdienst van serie 374xx van Gn naar Lw wordt in de avonduren uitgebreid op ma-za. Nu is het zodat vanaf de 37476 (19.20 uit Gn) een uursdienst begint te rijden. Dit wordt in de nieuwe dienstregeling vanaf trein 37484 (21.27 uit Gn). Echter valt op dat de 374xx serie van Lw naar Gn juist wel vanaf 19.21 uur een uursdienst blijft. |
19-10-2013 12:14:50 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Dat is gewoon te plannen, als bijv de 1586 niet rijdt, geeft je de 1582 toch een stelletje meer mee. Mvg. Bart |
19-10-2013 17:41:30 | ||
---|---|---|
charta
![]() |
Dat moet je dan wel al wat vroeger kunnen meesturen en er voor zorgen dat je de trein niet te lang maakt, want dan kost het ook weer personeel. |
19-10-2013 18:18:01 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Jongens, hebben jullie wel eens gezien hoe weinig mensen er op de eerste late avonden van de week daadwerkelijk in het OV zitten? Ik kan je vertellen dat dat echt bedroevende aantallen zijn. Donderdag- , vrijdag- en zaterdagavond/nacht zijn natuurlijk gewoon druk en die worden gelukkig ook ontzien. Zondag is de vooravond (tot een uur of elf) druk, maar daar vervallen gelukkig toch niet in gesneden. Gelukkig gaat de laatste trein naar Ekz op dit moment ook helemaal niet belachelijk laat (en ja, helemaal mee eens, de 3317 is ook belachelijk vroeg. Ik heb me altijd al afgevraagd hoe ze nou juist op dat lijntje aan die ruime bereikbaarheidsperiode komen). |
19-10-2013 18:30:51 | ||
---|---|---|
molenaar12
![]() |
Quote Vergis je niet in het aantal mensen wat met de 3317 reist. Dat zijn er heel wat. In eerste instantie was er ook sprake van dat de 3317 vanwege dat onderhoudsrooster niet zou rijden. Goed dat dit niet het geval is. |
19-10-2013 18:32:47 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Waarschijnlijk ook een "Shl-trein" zoals de 4308 en 5808, vooral bezet door personeel dat vroeg op Shl begint. |
19-10-2013 18:34:31 | ||
---|---|---|
molenaar12
![]() |
Klopt. Daarnaast ook personeel van asd wat in pmr e.o. woont |
19-10-2013 18:40:17 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Hm, ja, als daar veel Shl personeel woont ligt dat inderdaad voor de hand. Richting Groningen kan ik helemaal geen twee nachtgaten vinden, sterker nog, de 587 gaat (behalve op zondag, want dan rijdt hij niet, hoe makkelijk zit de wereld soms in elkaar ![]() |
19-10-2013 18:49:03 | ||
---|---|---|
rogier
![]() |
Quote Bijkomend voordeel van het schrappen van deze treinen is bovendien ook dat de treinen die eerder op de avond gaan minder druk worden. Want de reizigers die 's avonds niet meer thuis kunnen komen, gaan gewoon helemaal niet meer op pad. Reiziger met hoofdletter R...... |
19-10-2013 18:52:35 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
En uiteindelijk is het allemaal daar om te doen natuurlijk %03% Gr Joop mcn Lls |
20-10-2013 23:52:42 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
In het weekend is er een kleine wijziging in de sprinters tussen Gvc en Ledn: de 6300 rijdt dan niet tussen Ledn en Gvc, de 5700 juist wel. Dat is nu nog andersom. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de 5700 te Laa een betere overstap geeft op de 2600. |
21-10-2013 09:24:46 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Daarnaast is de 5700 sowieso een wat interessantere treinserie dan de 6300 als je de bestemmingen die rechtstreeks te bereiken zijn bekijkt. |
21-10-2013 11:56:01 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Heb niet het hele topic doorgespit, maar de dingen die mij opvallen (ma-vr): * 6800 en 6900 integraal met Mat '64. SGM is er niet meer. * 3524 (volgens mij een van de drukste treinen tussen Ehv en Shl) van 10 naar 8 bakken VIRM. * Veel DDZ in de 1900. * ICR is verdwenen uit de 1900. Alleen nog 7-wagenstammen in de 3600. * Geen solo ICM meer overdag in de 3600, positief dus. * Nu ook ICM in de 2100/2200 doordat de 12700/700 te Gvc keert op de 2100 en v.v. Betekent wel dat bepaalde treinen minder capaciteit hebben dan heden. Zo rijdt 2269 nu met VIRM8 en dat wordt ICM8. Andere treinen worden uiteraard weer ruimer. * Museumpendel gaat met Mat '64 rijden. * Trein 726 gaat van VIRM IV naar ICM7 en 730 van VIRM IV naar VIRM VI. * Trein 1755 wordt wat krap met ICM6. * 9177 en 9192 met VIRM IV. * Het SGM5 in 3408/3431 blijft, alleen rijdt het drietje de rest van de dag solo vanaf 3418, i.p.v. 3458 huidig. Geen idee of een drietje het gaat redden in treinen als 3448 en 3471. * 'IC' 3613 met een SGM II en daarna 5118a in. Tussen Bd en Rsd uiteraard goed te doen op dat tijdstip, maar wel een leuk uitje. * 5000/5100 integraal met SGM. * 5200 en 6400 integraal met SLT (overigens te Ehv niet doorgekoppeld). * 9600 integraal met Mat'64. * 7000 integraal met SGM. Laatst bewerkt door ZJ37 op 21-10-2013 11:56 |
21-10-2013 12:00:52 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
QuoteWaarom is het nodig dat die trein gesplitst wordt? Toch niet iets met bakkilometers hè? Dat drietje gaat onvoldoende zijn voor de 3448, en bovendien zal het wel weer een keer in de zoveel tijd een tweetje worden: dan is het helemaal feest. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
21-10-2013 12:02:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Geen idee, ben slechts de boodschapper.![]() |
21-10-2013 12:03:35 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
En hoe zit het eigenlijk met die andere 'versterkte' SGM omloop in Noord-Holland, de 4814? Blijft dat SGM5, wordt het SGM6 (hoop het) of wordt het weer DDZ? Laatst bewerkt door Iceman op 21-10-2013 12:04 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
21-10-2013 12:03:56 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
@ZJ37: Bedankt voor het boodschappen doen![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
21-10-2013 12:08:43 | ||
---|---|---|
Ht
![]() |
Dus DDZ in 1900 ipv ICR? Waar halen ze zowiezo dat DDZ vandaan alsmede waar het ICR heen gaat? 5000/5100 integraal met SGM? erg gewaagd als je het mij vraagt Zie Gvc - Ddr echt gigantische degradatie en achterblijvers al aankomen. |
21-10-2013 12:14:39 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Quote Ik snap die vraag idd wel, ik vind het nu al raar dat er SGM5 rijdt, dat is dikwijls net genoeg voor de 3438/3448 bij aankomst te Hn .... Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
21-10-2013 12:55:09 | ||
---|---|---|
treinjoop
![]() |
Quote Zou het zo kunnen zijn dat DDZ (NID) in de 1900 betekent dat hier de eerste treinstellen met 6 bakken zullen worden ingezet? Lijkt mij logisch ten aanzien van 9-10 bakken ICRm (daarmee bedoel ik dus niet dat de cappaciteit dan gelijk is om daar discussie over te voorkomen ![]() |
21-10-2013 12:57:00 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Nee, de drukke treinen rijden met DDZ8 en in de dal met DDZ4. Daarnaast rijdt er ook nog ICM in enkele treinen. |
21-10-2013 13:25:10 | ||
---|---|---|
sneltram
![]() |
Waarom gaat de (12)700 op de 2100 keren? Vindt men de huidige keertijd van acht minuten te kort? Wordt wel een mooie omloop (12500->12700->2100->2200). ICM in de 2200 lijkt mij wat optimistisch, zelfs in de daluren. Laatst bewerkt door sneltram op 21-10-2013 13:26 |
21-10-2013 14:34:55 | ||
---|---|---|
Ht
![]() |
Wie verzinnen deze materieelsplanningen eigenlijk? Vind dat ze er wel erg makkelijk mee zijn met de planning. Nog steeds vraag ik mij af waar al die TD-9 stammen heen gaan. Het kan niet zo zijn dat ze van de aardbodem verdwijnen. |