15-03-2018 13:05:53 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Deels wel,maar als je voor 10€ herstel in tsjechie hebt ipv 40€ in NL en je 10euro wagon moet daarna nog 3x worden terug gestuurd vanwege slechte kwaliteit ombouw,dan heb je dr nog niks aan %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
15-03-2018 15:23:33 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Waarschijnlijk kan je in NL al niet eens meer grootschalig goederenwagens compleet reviseren. |
15-03-2018 16:38:42 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
Ja hoor, dat kan en gebeurt nog steeds in Nederland. Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
15-03-2018 19:51:01 | ||
---|---|---|
arjanm
![]() |
Daar is een foto van zie ik; https://www.flickr.com/photos/148215733@N04/38849825260/in/photolist-22c2vxs |
![]() |
advertentie |
15-03-2018 22:55:09 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat is wel een flinke aanname dat men daar hun werk niet goed doet omdat het daar goedkoper is dan hier. Prijsverschil zit hem daar voornamelijk in de veel lager liggende uurlonen. Laatst bewerkt door thom op 15-03-2018 22:55 |
15-03-2018 23:12:35 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Zou me niets verwonderen dat ze daar gewoon wat slimmer zijn dan bij ons op technisch gebied. |
16-03-2018 08:24:36 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Nee, ze hebben de wagens daar gekocht en gaan ze daar gebruiken. Heeft allemaal niks met reviseren te maken. Dat kunnen ze hier ook prima, zoals in Roosendaal. Je kunt zelf aangeven hoe luxe-uitgebreid je dat wilt, voor een lage prijs alleen de noodzakelijke dingen, of voor een wat hogere prijs je wagen terug in nieuwstaat. |
16-03-2018 12:06:07 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Is ook geen aan name van mijn kant maar meer een potentiele reden waarbij goedkoop duur koop kan zijn. Niet alles wat goedkoop is,is ook goed/of net zo duurzaam als iets duurs,die kant wilde ik er meer mee op ![]() Dat het in dit geval in het uurloon ligt,dat lijkt me aan nemelijk,de kosten voor het bedrijf zelf qua huur e.d. zullen ook lager liggen en dus kan men ook daardoor goedkoper aanbieden. Roosendaal lijkt me trouwens weinig optie,die hebben denk ik niet de capaciteit zoals men(in dit voorbeeld)in tsjechie heeft. Laatst bewerkt door phantom op 16-03-2018 12:07 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
16-03-2018 12:19:09 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De loods in Decin is dan wel 2x zo groot als de loods in Roosendaal, maar waarom zou dat betekenen dat er in Roosendaal niets gereviseerd kan worden? Dat gebeurt juist wel. |
16-03-2018 12:34:13 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Begrijpend en goed lezen word ook steeds moeilijker. Ik zeg nergens dat er in Rsd niks kan worden gereviseerd. Ik had het enkel over de capaciteits verschillen %03% Dat ze in Rsd dingen reviseren dat weet ik al heel wat jaren. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
22-04-2018 12:55:52 | ||
---|---|---|
arjanm
![]() |
In Noordwijkerhout is men afgelopen week begonnen met het opbreken van het spoor achter het aansluitwissel richting de 1e bunker, of de hele aansluiting gesaneerd gaat worden is me niet duidelijk maar zal me niet verbazen. |
23-04-2018 00:39:20 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Iemand trouwens bekend hoe het vuilvoervoer bij Apdvam nu wordt gedaan nadat Locon stopte en Railexperts de laatste vuiltrein daar weghaalde? Laatst bewerkt door wouterder op 23-04-2018 00:39 |
23-04-2018 07:52:08 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dat gaat al sinds het faillissement van Locon per vrachtwagen. |
14-08-2021 14:55:33 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Wagens hebben er een tijdje gestaan. Maar zijn inmiddels verdwenen zag ik vandaag. |
14-08-2021 17:00:45 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Quote Ze staan nu niet meer bij de snelweg (daar wordt een nieuw industrieterrein ontwikkelt), maar bij de rotonde Wencopperweg/Hanseweg zuid. |
28-03-2023 18:27:37 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
https://www.ad.nl/buitenland/rome-sluit-deal-met-amsterdam-elke-week-900-ton-huisvuil-per-trein-naar-nederland~a6c9668a/ (Kan iemand er een klikbare link van maken? Lukt niet op de mobiele site) Vanaf april wekelijks een (nieuwe?) vuiltrein vanuit Rome naar Amsterdamse Westhaven om hier verbrand te worden. Laatst bewerkt door ToH op 28-03-2023 18:28 |
28-03-2023 18:37:52 1 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Hier de aan klikbare link. |
28-03-2023 19:51:04 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
In Het Parool hetzelfde artikel, alleen zonder foto's Is het geen april mop? |
28-03-2023 20:54:05 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Wat zou een mop en de lol moeten zijn aan het enorme afval probleem in Italië ?
Sowieso hebben er recent al treinen naar Delfzijl gereden met Italiaans afval. |
28-03-2023 21:09:03 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
En er is een overvloed aan capaciteit in Nederland en als je dan de ovens gebruikt voor stadswarmte, is het wel handig als je ook iets hebt om daadwerkelijk te stoken. |
28-03-2023 21:21:03 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Correct, geen april mop. Al gaan de zaken bij TXL wel vaker met de Italiaanse slag. |
28-03-2023 22:25:52 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Die rijdt nog steeds, maar nu over de lijn van BE naar Coevorden en aldaar verder met vrachtwagens naar Delfzijl. Laatst bewerkt door wouterder op 28-03-2023 23:04 |
29-03-2023 16:32:59 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Quote maart Volgens Het Parool van vandaag 29 maart "op den duur naar 1800 ton per week." Er zou dan eeen tweede afvaltrein per week gaan rijden. Nu is 900 ton voor een trein niet zo veel. Mogelijk in combinatie met een bestaande trein?
|
29-03-2023 16:41:38 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Het zou mee kunnen gaan met een van de andere treinen die RFO (geruchten gaan dat die het in Nederland gaan rijden) al rijdt naar Amsterdam. |
29-03-2023 16:45:29 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Het enigste vervoer dat RFO op dit moment rond Asd rijdt zijn de staaltreinen Bvhc - Hrp en - Bh. De kolentreinen rijden vanaf Rotterdam na acties van de klimaatactivisten uit Ruijgoord. Dat laatste geldt trouwens ook voor HSL. |
29-03-2023 16:49:47 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
RFO rijdt toch ook elke week een cacaotrein van Amsterdam naar de Zwitserse grens en leeg retour? In deze trein liften ook weleens ketelwagens mee. Is mooi op de route. |
29-03-2023 16:50:38 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Inderdaad, je hebt gelijk. Dat zou een mooie zijn. De beide bakkies en de 6702 zijn nog aanwezig in het Amsterdamse. Laatst bewerkt door BVisser op 29-03-2023 16:51 |
29-03-2023 17:11:28 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Er rijden nog steeds kolentreinen van/naar Amsterdam onder RFO, de afgelopen twee weken reed er telkens op maandagochtend een trein van Kfh naar het Amsterdamse. Ik geloof dat dat het vervoer van/naar Marl is. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 29-03-2023 17:12 |
11-05-2023 08:14:50 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Iemand al meer info of deze ritten wekelijks (?) plaats vinden en door welke vervoerder? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-05-2023 08:30:11 2 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ja: op zondag naar Hrp met TXL, plaatsing AEB door RFO. |
11-05-2023 08:54:16 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
Waarbij op het deel Bh-Hrp formeel Main Trail Logistics (MTL) de vervoerder is, zij doen al het vervoer van TXL in NL (zoals tussen Vl en Gkgf) op de licentie van TXL (volgt u het nog??). MTL rangeert ook in Gkgf met de van Railexperts gehuurde 6703. Laatst bewerkt door Edb3 op 11-05-2023 12:37 |
11-05-2023 09:20:27 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Als MTL rijdt op licentie van TXL, dan is toch TXL formeel de vervoerder? MTL lijkt me dan enkel in praktijk de uitvoerende partij. Laatst bewerkt door treinfan op 11-05-2023 09:20 |
11-05-2023 09:30:43 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Wel bijzonder, dat MTL. Zover ik kan zien kom ik een dergelijk bedrijf nergens tegen bij de KvK (wel veel MTL-achtigen, maar geen die zich bezig houdt met goederenvervoer per spoor). Laatst bewerkt door bacr op 11-05-2023 09:30 |
11-05-2023 09:51:26 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Op Google vind ik ook geen spoor (pun intended) van Main Train Logistics. Als ik zoek op MTL cargo vind ik wel een uittreksel over een vervoerder per weg. Laatst bewerkt door aarclay op 11-05-2023 09:53 |
11-05-2023 09:57:52 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
tja hoe ze dat verder organiseren weet ik ook niet precies.Het is een vervoerder zonder eigen materieel, behalve dan die gehuurde 6703. |
11-05-2023 10:16:06 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Het is dan ook Main Trail Logistics... |
11-05-2023 11:25:11 1 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Trein heeft tot nu toe 2x gereden, zowel via Vl, als via Bh. Laatst bewerkt door wouterder op 11-05-2023 11:25 |
11-05-2023 12:37:34 | ||
---|---|---|
Edb3
![]() |
sorry, typefoutje. Main Trail Logistics inderdaad. |
11-05-2023 13:02:47 | ||
---|---|---|
Earl-Grey
![]() |
Quote Wat mijn bevindingen zijn van afgelopen week:
Zondag wordt de trein, zoals treinfan reeds aangeeft, gebracht. RFO plaatst dan gelijk een deel van de trein. Tot nu toe heeft RFO 687 de bedieningen gedaan. Het spoor van de AEB is niet lang genoeg voor de gehele trein (ca. 18 gesloten wagens) dus die wordt in fases geplaatst. De helft staat binnen het hek, de andere helft voor het hek. Dat zal vast met de infraheffing te maken hebben omdat het spoor tussen stamlijn en hek AEB buiten het beheersgebied van ProRail valt. Maandag wordt het geloste deel uitgehaald en het tweede deel geplaatst. Dat vergt een hoop rangeerwerk (Fotootje). Het tweede deel wordt gelijk gelost. Wanneer de trein uiteindelijk weer vertrekt is mij niet bekend. |
11-05-2023 13:28:03 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Gaat het hier om de treinen 41027/41028? Zo ja dan is de retourrit laat op de maandagavond. |
11-05-2023 18:37:50 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
TXL is voor Prorail de vervoerder, daar gaat ook de rekening heen. |
14-05-2023 12:01:50 | ||
---|---|---|
Earl-Grey
![]() |
Het patroon lijkt zich deze week te herhalen. Er wordt begin van de middag een vuiltrein verwacht in de Houtrakpolder, passeerde even na elven de railcam van Helmond. |
27-05-2023 23:56:49 | ||
---|---|---|
Earl-Grey
![]() |
Een ontwikkeling in het vuilvervoer die hier nog niet is vermeld is dat de eveneens uit Italië afkomstige vuiltrein die voorheen naar Delfzijl reed, nu (of al een tijdje) naar Coevorden rijdt. Vanuit Coevorden met de vrachtwagen naar Delfzijl. Daarnaast worden in Coevorden ook vuilcontainers verlaad die meereizen met de Langewedel-shuttle. De inhoud van die containers heeft wel de vuilverbranding in Coevorden als eindbestemming. |
28-05-2023 10:56:59 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Toch apart dat in een tijd waar er nog meer word "geneuzeld" over meer met het milieu bezig zijn,en we aan alle kanten worden betuttelt over dingen die slecht voor ons milieu en de doelstellingen zijn. |
28-05-2023 11:14:25 2 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Wat een zuiver geluid komt er toch telkenmale vanuit een onderbuik. |
28-05-2023 11:21:20 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Afval is (in ieder geval binnen de EU) gewoon een verhandelbaar goed, zodat we met z'n allen 'ons gebied' (lees: de EU) schoon kunnen houden. De Italianen hebben daar nu wat hulp bij nodig en Nederland heeft al jaren een afvaldeel dat in Duitsland wordt verbrand. Klimaatdoelen zijn overigens Europees afgesproken en veel politici in ons land weten goed hoe ze de te regels foutief weten uit te leggen om maar zieltjes/stemmen te winnen. |
28-05-2023 13:40:19 1 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Zoals ik al eerder schreef: bij diverse vuilverbrandingsinstallaties wordt de restwarmte gebruikt voor stadsverwarming. Geen afval betekent dan bevolking in de kou. |
28-05-2023 23:43:20 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Daarbuiten heeft een afvalverwerker gewoon een vergunning of iets dergelijks qua hoeveelheden die verbrand mogen worden, waarbij deze hoop afval uit Italië gewoon binnen valt. Laatst bewerkt door wouterder op 28-05-2023 23:43 |
29-05-2023 00:15:01 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Quote In dit topic gemeld op 28 maart. |
21-06-2023 21:28:07 | ||
---|---|---|
arjanm
![]() |
We zijn inmiddels een paar jaar verder, en ik vroeg me af of iemand weet of de slps wagons en/of de containers nog ergens worden ingezet? Er zijn diverse foto's opgedoken van transport richting Duitsland en Tjechie, maar verder is er niks meer over te vinden. Sloop? Tevens is er op de website van industriespoor een artikel uit 2021 te vinden over railterminal Barneveld, waarin staat dat het bedrijf UE trading een 60 tal wagons in opslag heeft in een hal net over de Duitse grens. Zou hier nog iets van terecht gekomen zijn? |
11-07-2023 19:17:47 3 | ||
---|---|---|
Earl-Grey
![]() |
Renewi stuurt als pilot de komende drie weken z'n afval vanuit Venlo per spoor naar Amsterdam. |