Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 3 februari 2014 |
![]() |
19-02-2014 17:49:23 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Bedankt! Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas.%08% Laatst bewerkt door mvd op 21-02-2014 07:13, reden: Quote hersteld |
19-02-2014 18:00:37 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Voor de liefhebbers is de materieel-inzet-lijst op http://www.treinenweb.nl/inzet weer aangepast met de nieuwe mat.txt lijst. Scheelt een hoop zoekwerk soms, en heeft een makkelijker overzicht met de dagen van de week.![]() Laatst bewerkt door aarclay op 19-02-2014 18:01 Choo choo..... |
19-02-2014 21:21:07 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Ik heb even een scriptje dat ik een tijdje terug gemaakt had weer uit het stof gehaald en op het nieuwe wijzigingdblad laten lopen: http://www.bemined.nl/nsomlopen2/ Dit bevat per treinserie een overzichtje met alle geplande perronsporen en -fasen, aankomst en vertrektijd, materieelsoort en globale indicatie van lengte op basis van HC inzet. Voor omloopconstructies is het wel handig de aankomst- en vertreksporen erbij te hebben zodat een snelle inschatting te maken is waar van de standaard keringen wordt afgeweken. Voor bepalen treinlengte zijn perronfasen van tussenstations soms handig, zo kun je bij de 12700 vrij snel zien welke treinen er met VIRM-4 rijden, deze worden op Zl5b gepland, en VIRM-6 op Zl5. Er zitten hier en daar nog wel wat foutjes, ben er niet aan toegekomen alles te controleren en waar nodig bij te stellen. |
19-02-2014 22:30:56 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Quote %08% Hé maar wat doe jij nou precies? Pak je gewoon van 5 werkdagen de AV en combineer je die tot 1 bestand? |
![]() |
advertentie |
20-02-2014 12:39:37 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Zo ongeveer ja. Ik vraag in OV-Tijden de Actuele vertrektijden en materieelinzetten van een betreffende dag op. Met wat kopieer, knip- en plakwerk creëer ik dan een overzicht in Excel. Ik zal vanavond wel mijn werkwijze in detail op papier zetten.%02% Groeten, Fred Amazonous: Je hebt mail!! %02% Laatst bewerkt door fred67nl op 20-02-2014 19:43 |
20-02-2014 20:30:37 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het lijkt trouwens ook dat de 3000 en 3100 in de spits weer op elkaar keren te Nm, dat is ook tig keer veranderd, in december waren beide series weer losgehaald, maar nu gaat in de spits alles weer vanaf spoor 1a en alleen in de daluren gaat de 3100 naar spoor 3b. Weet iemand overigens hoe dat keren in Nm gaat? Volgens de reisplanner komt de 3100 om :02 en :32 aan op 3b en vertrekt deze weer om :27 en :57. Om :18 en :48 gaat echter vanaf 3b de 3600 ri Zl. Maakt de 3100 wanneer deze op 3b keert een slagje heen en terug naar een van de emplacementssporen om plaats te maken voor de 3600? Of is dit weer een gevalletje reisinformatie die andere perronfasen toont dan in de praktijk gebruikt worden? |
20-02-2014 20:38:45 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Toen ik laatst in Nm was, keerde de 3000 op 1a en de 3100 op 3a (de achterste bak staat dan nog zo'n beetje op de brug over de Waal![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
20-02-2014 21:15:43 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Ze rangeren de 3100 ook regelmatig af naar de REP. Tamelijk omslachtig allemaal, dat zeker, maar wel goed voor de stabiele uitvoering van de dienstregeling. |
20-02-2014 21:17:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteZover ik weet, keerden de 3100 en 300 eerst standaard op elkaar en is bij enig wbl vorig jaar de kering in de daluren lang gemaakt (en dus in de spits kort gebleven). |
20-02-2014 21:32:59 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
als ik in de reisplanner kijkt zie ik de 3100 soms van spoor 1 vertrekken en soms van spoor 3. (ochtend spits vrijdag ochtend) |
20-02-2014 23:49:17 | ||
---|---|---|
tonnie12
![]() |
ze mogen de 3100 op zon- en feestdagen wel eens vroeger gaan inleggen. de 3000 serei zit op die dagen voor 11u00 stampenden vol |
21-02-2014 12:29:18 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Met het oog op vertragingen zou je andersom verwachten : in de drukke spits lang keren, in de dal kort. Waarom wordt er in de spits juist kort gekeerd ? |
21-02-2014 12:30:38 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Materieelbesparing. In het dal kun je lang keren omdat de versterkingsstellen uit de spits dat mogelijk maken. |
01-03-2014 01:09:10 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
QuoteHij is er, downloaden kan op (https://docs.google.com/file/d/0B6ZEH90FhALvVW95OFNUWFhFRVk/edit?pli=1). Heb er nog niet de risicotreinen in verwerkt waardoor het (bijv. bij de 3023 dinsdag) mogelijk is dat er een klein stuk ontbreekt van het traject waarop deze met 2 HC's rijdt. Dit zal ik binnenkort oplossen. |
07-03-2014 21:32:54 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Het valt me op, dat er op zaterdagmiddag veelal slechts 1 stel ICM rijdt in de 12500 tussen Zl en Lw. Wordt er dan in Zl een stel afgetrapt/bijgeplaatst ? |
07-03-2014 21:54:02 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Volgens de dienstroosters van de Mcn worden de volgende treinen in de serie 12500 gecombineerd of gesplitst. RangerenDirektCombineren (RDC)te Zl op de Zaterdag; 12526, 12530, 12538, 12542, 12546, 12558, 12566 en 12574. Opvallend is dat met de onevennummers niets mee schijnt te gebeuren, en dat er in Zl op de Zaterdag verder niets wordt gesplitst van de serie 12500. Groeten, Fred Laatst bewerkt door fred67nl op 07-03-2014 22:09 |
07-03-2014 22:12:30 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dat is ook doordeweeks het geval, doordeweek rijden de 12529 t/m 12545 allemaal met solo ICM-IV tussen Zl en Lw (de 12537 komt solo van Rtd, bij de rest wordt er een stel afgetrapt te Zl), en de kerende 12542 t/m 12558 krijgen er op de terugweg weer een stel bij (de 12554 krijgt er zelfs twee stellen bij te Zl). Op zaterdag zijn dit er nog wat meer zelfs. Overigens zijn er ook treinen die er helemaal geen stel bijkrijgen te Zl en de hele rit Lw-Rtd solo rijden. Laatst bewerkt door michaben op 07-03-2014 22:13 |
07-03-2014 22:35:30 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Klopt mijn gedachten dat niet alle acties van combineren en splitsen vermeld staan in de roosters van de machinisten? Groeten, Fred |
07-03-2014 23:59:54 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ja.![]() |
08-03-2014 00:15:29 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Sterker nog, soms staat er onterecht dat er gecombineerd wordt. Bijvoorbeeld bij de 857 doordeweeks, die zou op Asd worden gecombineerd volgens de rangeeracties, maar er staan wel op het gehele traject 2 HC's gepland (in praktijk rijdt deze ook met 2 stellen) |
08-03-2014 09:03:50 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
@ Fred: RDC zijn ook alleen de combineertaken van een Mcn. Combineren in Zl gebeurd in de even richting. In de oneven richting wordt er gesplitst, maar die taak staat niet in een Mcn-dienst. Bij splitsen hoeft de Mcn immers niks te doen, dat wordt uitgevoerd door een rangeerder. |
08-03-2014 09:37:45 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Ook lang niet alle RDC acties staan in de diensten, zo worden de 2850, 2852 en 552 bij aankomst te Rtd ook altijd gecombineerd, maar alleen bij de 2852 staat dit erbij en dan ook alleen op maandag en donderdag. Andere dagen wordt er ook gewoon gecombineerd maar is dit nergens terug te vinden. Laatst bewerkt door michaben op 08-03-2014 09:40 |
08-03-2014 09:50:05 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Dit zijn natuurlijk wel gegevens van 19 december. Als Dagplan ergens in de tussentijd heeft gewijzigd dat het veel handiger is om bij aankomst in Rtd te combineren, in plaats van na aankomst achterop combineren, staat dat niet in dit overzicht. Datzelfde zal misschien ook gelden voor de 859. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 3 februari 2014 |
![]() |