Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Wijzigingsblad 7 oktober 2013
RailWiki.nl
Wijzigingsblad 7 oktober 2013
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
01-10-2013 23:36:28
BGM104
BGM104
Quote
5431 (di 24 sep 2013 20:35:18 https://m.somda.nl/forum/13926/p468205/):
Quote
BGM104 (zo 08 sep 2013 13:59:34 https://m.somda.nl/forum/13926/p465964/): Een andere herfstmaatregel is dat de 3000 ook op :31 vertrekt te Ah als ICE naar Asd rijdt. Hiervoor moet Arriva te Zv wachten totdat ICE voorbij is. Als ICE wat te laat is (+3 of zo) staat Arriva voor Jan met de korte achternaam te Zv te wachten en gaat ICE overal achteraan, resultaat +20 bij aankomst te Asd.
Maakt voor ICE volgens mij weinig verschil. Al bij minimale vertragingen gaat ICE naar Amsterdam nu ook al achter de 3000 aan met dezelfde gevolgen.


Je moet kijken naar de situatie in Zv waar de treinvolgorde wordt gewisseld, in de huidige constructie kan DB de ICE straffeloos tot ongeveer +7 de grens oversturen, je kan dan altijd nog te Ah voor de 3000 uit. Vanaf wbl oktober ben je vanaf +2/+3 de pineut. Door het vele goederenvervoer op het overbelaste baanvak Oberh - Zvo maakt dat veel uit.
 

02-10-2013 06:28:44
robbertc
robbertc
Volgens mij rijdt er rond die 568 nu al regelmatig (dagelijks?) een goederentrein tussen On en Zl..  

02-10-2013 07:01:08
Bert13
Bert13
Dat zou dan trein 61300 van DBS moeten zijn, maar die rijdt keurig na de 568 en voor de 9170 uit (Bl 18.50, Mp 19.10, Zl 19.30).


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

02-10-2013 07:19:29
ZJ37
ZJ37
Spoorcapaciteit verdelen anno 2013 dus. Vandaar dat spoorboekjes geen zin meer hebben...

Laatst bewerkt door ZJ37 op 02-10-2013 07:20
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

02-10-2013 10:36:49
woepje
woepje
Tja, fraai in elk geval. Wel fijn dat ze op doordeweekse dagen 1 drgl aanhouden ipv elke dag een andere drgl zoals met de 766 destijds. Die reed om de dag als stoptrein en om de dag als IC, in hetkader van lekker duidelijk en eenduidig bezig zijn..  

02-10-2013 13:08:00
treinfan
treinfan
Ik heb weer een overzicht online gezet: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013.htm  

02-10-2013 13:55:27
AgentX
AgentX
Geweldig! Keep up the good work, Rens!  

02-10-2013 16:10:48
Iceman
Iceman
Inderdaad top Rens. Door je lijstje zie ik dat er op zondag ook DDZ in de 1500 rijdt: 1533/34/49/50/65/66/81/82.


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

02-10-2013 17:52:28
V64
V64
Ik ben ook heel blij met de nieuwe lijst.
Maar het MDDM in de 5600 zal waarschijnlijk een slip of the pen zijn.
 

02-10-2013 18:50:33
bart84
Moderator
bart84
MDDM in de 5600 is DDZ met sandite. De oude code wordt nog gebruikt.


Mvg. Bart
 

02-10-2013 21:38:08
koosmat64
koosmat64
Even een vraagje uit interesse; worden sprinters in de 7600 verlengd vanaf de 7e?
Dit omdat gister in het opvallende topic stond dat ze in de avondspits langer waren dan gepland, dus misschien vanaf de 7e planmatig.
 

03-10-2013 16:14:36
luuk1997
luuk1997
Zondag ICRm in 1987?  

03-10-2013 16:24:07
Pim530
Pim530
Dat, of zoiets dergelijks, hebben we al vaker gezien.  

03-10-2013 16:26:28
luuk1997
luuk1997
Rond deze tijd? (wijziging oktober)  

03-10-2013 16:37:06
bossie186
bossie186
Quote
koosmat64 (wo 02 okt 2013 21:38:08 https://m.somda.nl/forum/13926/p469213/): Even een vraagje uit interesse; worden sprinters in de 7600 verlengd vanaf de 7e?
Dit omdat gister in het opvallende topic stond dat ze in de avondspits langer waren dan gepland, dus misschien vanaf de 7e planmatig.


vroeger was dat altijd wel zo dat er in de spits minimaal een omloop in de 7600 met 3x Plan V reed, maar of ze dat vanaf 7 oktober gaan wijzigen is voor mij nog niet duidelijk.

Laatst bewerkt door bossie186 op 03-10-2013 16:37
 

03-10-2013 17:04:28
robbertc
robbertc
6 bakken zal niet gepland worden; op de spoorfase van de 7600 in Zp passen (theoretisch) maar 5 bakken..  

03-10-2013 17:08:43
daniel81
daniel81
Voorgaande jaren heeft men dat nog wel eens creatief opgelost met een blauwe lamp, geloof ik  

04-10-2013 00:36:29
scooter
scooter
Quote
luuk1997 (do 03 okt 2013 16:14:36 https://m.somda.nl/forum/13926/p469266/): Zondag ICRm in 1987?

Manier om op maandag voldoende ICRm in Venlo te hebben.Zo op het eerste oog is de lege rit Ehv-Vl smorgens met ICRm komen te vervallen.
 

04-10-2013 08:19:43
ZJ37
ZJ37
Quote
daniel81 (do 03 okt 2013 17:08:43 https://m.somda.nl/forum/13926/p469276/): Voorgaande jaren heeft men dat nog wel eens creatief opgelost met een blauwe lamp, geloof ik
ProRail is in het kader van de veiligheid niet altijd happig op het gebruik van blauwe lampen op sporen waar treinen tegen elkaar in rijden zoals in Zp.
 

04-10-2013 19:13:55
bart84
Moderator
bart84
Quote
scooter (vr 04 okt 2013 00:36:29 https://m.somda.nl/forum/13926/p469338/):
Quote
luuk1997 (do 03 okt 2013 16:14:36 https://m.somda.nl/forum/13926/p469266/): Zondag ICRm in 1987?

Manier om op maandag voldoende ICRm in Venlo te hebben.Zo op het eerste oog is de lege rit Ehv-Vl smorgens met ICRm komen te vervallen.

Zie hieronder:

Maandag t/m vrijdag:
1. Ehv-Gvc: VRM 1914, 1925, 1936, 1947, 1958, 1969, 1980.
2. Mt-Vl: VRM 80526, 1915, 1926, 1959, 1970, 1981.
3. Gv(c)-Vl: VRM 71917, 1917, 1928, 1961, 1972, 1983.
4. Vl-Gvc: VRM 1918, 1929, 1940, 1951, 1962, 1973, 1984.
5. Gvc-Gvc: VRM 1919, 1930, 1941, 1952, 1963, 1974.
6. Gvc-Gvc: VRM 1921, 1932, 1943, 1954, 1965, 1976.
7. Vl-Ehv: VRM 1922, 1955, 1966, 1977, 1988 (niet op vrijdag).
8. Gvc-Mt: VRM 1923, 1934, 1945, 1956, 1967, 71967, 80573.
9. Vl-Vl: VRM 1924, 1957, 1968, 1979. (niet op vrijdag).

Vrijdag:
7. Vl-Gvc: VRM 1922, 1955, 1966 (vrijdag).
9. Vl-Ehv: VRM 1924, 1957, 1968, 1979, 71979.

Zondag:
1. Gvc-Vl: VRM 1987.

Bij vier diensten zit er een grote 'pauze' te Gv(c)/Bkh in. Hier kan uitwisseling tussen de diensten plaatsvinden.

Laatst bewerkt door bart84 op 04-10-2013 23:18


Mvg. Bart
 

04-10-2013 23:35:05
scooter
scooter
Waarbij dus opgemerkt dat alleen omloop 2 en 3 op vrijdag in Vl uitlopen en dus het weekend blijven staan.Op maandag starten er echter 3 in Vl,waardoor dus 1987 op zondag ook gaat rijden met ICRm.En voila je hebt weer 3 treinen in Vl op maandagochtend.
Zoals reeds gemeld werd er voorheen smorgens leeg naar Vl gereden vanuit Ehv met een ICRm trein.Bespaart dus kilometers.
 

05-10-2013 01:32:51
bogger
bogger
Zijn er voor de (1) 9500 dan nergens 3 setjes van 2xV of 3 SLT-VI tjes te vinden?

Anders wordt het wel heel gezellig in oa 19514/19516/19521/19523
 

05-10-2013 12:48:17
BGM104
BGM104
Quote
broek53 (za 21 sep 2013 00:45:12 https://m.somda.nl/forum/13926/p467692/):
Quote
BGM104 (vr 20 sep 2013 22:24:58 https://m.somda.nl/forum/13926/p467677/): SLT wordt alleen ingezet op baanvakken waar je snel naar 130 tot 140 km/u kan/moet (om andere treinen niet te hinderen).
Nou ja, daar is het goed voor te gebruiken, maar het is geen wet of zo. De serie 5500 hebben ze ook gereden, uiteindelijk; het is maar net hoe het uitkomt met aantallen versus treinseries.

In 2013 heb je gelijk. In 2014 heeft ProRail de plannormen aangescherpt, waardoor er steeds meer verplichte SLT series zijn ontstaan. Zoveel vrij planbare SLT's zijn er straks niet meer, maar dat kan beter besproken worden in het topic over drgl 2014.
 

05-10-2013 14:19:23
ZJ37
ZJ37
SLT-verplichting is niet iets dat door Prorail wordt opgelegd, maar door NS zelf omdat het treinseries betreft waar SLT het snelst is en waar ander materieel de rijtijden niet haalt.  

09-10-2013 10:41:59
dennistd
dennistd
Quote
Bert13 (wo 02 okt 2013 07:01:08 https://m.somda.nl/forum/13926/p469098/): Dat zou dan trein 61300 van DBS moeten zijn, maar die rijdt keurig na de 568 en voor de 9170 uit (Bl 18.50, Mp 19.10, Zl 19.30).
Over het eerder vertrekken van trein 568 vanwege trein 61300 is nu ook een overbelastverklaring te vinden: http://www.prorail.nl/sites/default/files/obv_zwolle_groningen_2014-07_0.pdf

@himym: mijn fout

Laatst bewerkt door dennistd op 09-10-2013 11:00
 

09-10-2013 10:57:05
himym
himym
Niet later maar eerder vertrekken. Ik zag de eerste twee dagen al mensen onaangenaam verrast zijn en daarmee hun trein missen, +30 voor bestemmingen verder dan Zl. Toch niet optimaal gecommuniceerd..  

09-10-2013 11:42:04
MDDM
MDDM
Er is ruim een week voor het ingaan van wijzigingsblad omgeroepen dat er treinen op andere tijden of sporen gaan vertrekken. Tevens een verwijzing naar NS.nl en naar de folder. Als dat nog niet genoeg is, dan is alles wat je doet niet genoeg.


Gr Joop mcn Lls
 

09-10-2013 13:57:41
mren
mren
Vaste reizigers denken nu eenmaal in patroontijden, en geef ze eens ongelijk want zo wordt de dienstregeling ingericht.  

09-10-2013 13:58:27
SchuurB
SchuurB
Ik reis twee dagen per week met die trein, en ik wist ervan via somda, verder niets gehoord.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-10-2013 14:17:21
Klaasje
Klaasje
Quote
MDDM (wo 09 okt 2013 11:42:04 https://m.somda.nl/forum/13926/p470044/): Er is ruim een week voor het ingaan van wijzigingsblad omgeroepen dat er treinen op andere tijden of sporen gaan vertrekken. Tevens een verwijzing naar NS.nl en naar de folder. Als dat nog niet genoeg is, dan is alles wat je doet niet genoeg.

Wellicht is het omdat je regelmatig buiten je trein een peuk staat te roken en daardoor de omroepen hoort maar ik heb ze nergens gehoord. Dat terwijl ik toch zeer regelmatig per trein reis.
 

09-10-2013 14:26:11
Coryza
Coryza
Ik ga dagelijks via Leiden/Schiphol naar Amsterdam Zuid, en heb er op geen enkel station ook maar iets van gehoord of van gelezen..  

09-10-2013 14:33:59
broek53
broek53
Inderdaad: het opvallende van het wijzingsblad van 7 oktober was wat mij betreft nu juist dat daarover niets is omgeroepen, zelfs de verder nietszeggende mededeling die normaal wordt omgeroepen dat op sommige trajecten op sommige stations sommige treinn gewijzigd zijn. Juist voor 7/10 was het wel toepasselijk geweest, omdat in dit wbl immers ook alle herfstaanpassingsminuten zitten (waarover wel een persbericht is uitgegaan).  

09-10-2013 14:54:16
ricohallo
ricohallo
Ik heb wel degelijk een omroep gehoord, dat was op Ut volgens mij, maar zeker van het station ben ik niet, maar ik heb de omroep, die overigens zeer onduidelijk ingesproken was, zeker weten gehoord.  

09-10-2013 15:06:23
MDDM
MDDM
Quote
Klaasje (wo 09 okt 2013 14:17:21 https://m.somda.nl/forum/13926/p470063/):
Quote
MDDM (wo 09 okt 2013 11:42:04 https://m.somda.nl/forum/13926/p470044/): Er is ruim een week voor het ingaan van wijzigingsblad omgeroepen dat er treinen op andere tijden of sporen gaan vertrekken. Tevens een verwijzing naar NS.nl en naar de folder. Als dat nog niet genoeg is, dan is alles wat je doet niet genoeg.

Wellicht is het omdat je regelmatig buiten je trein een peuk staat te roken en daardoor de omroepen hoort maar ik heb ze nergens gehoord. Dat terwijl ik toch zeer regelmatig per trein reis.
Mwah, dat valt ook wel weer mee, maar heb zeker de omroepen gehoord. Zowel op de Flevolijn, Zwolle, Groningen, en (uiteraard)Amsterdam.


Gr Joop mcn Lls
 

09-10-2013 15:08:45
martijn
martijn
Ik heb de omroepberichten ook in Dv, Zp, Ah en op andere stations gehoord. En ik rook niet eens!  

09-10-2013 15:23:28
ZJ37
ZJ37
Wat himym denk ik bedoelt is niet zozeer de kleine wijzigingen van 1 minuut, maar dat enkele treinen compleet van patroon wijzigen, zoals tussen Gn en Zl. Dat dan een trein op dag x ineens 10 minuten eerder weg is, is van andere orde dan dat ene minuutje eerder of later weg.

Het gaat niet zo zeer om het wel of niet horen van die omroepberichten (ik heb ze ook wel gehoord), maar dat je als reiziger een verwachtingspatroon hebt en je trein ineens niet blijkt te rijden omdat deze ineens 10 minuten eerder als stoptrein is vertrokken.
 

09-10-2013 16:00:18
MDDM
MDDM
Ik snap je punt. Maar als er geluisterd was/werd hadden ze de reizigers het geweten. Maar goed. Dit is een discussiepunt waarbij geen van allen gelijk/ongelijk heeft. Laten we maar weer inhoudelijk verder gaan over dit wijzigingsblad.


Gr Joop mcn Lls
 

09-10-2013 16:15:29
himym
himym
Quote
ZJ37 (wo 09 okt 2013 15:23:28 https://m.somda.nl/forum/13926/p470070/): Wat himym denk ik bedoelt is niet zozeer de kleine wijzigingen van 1 minuut, maar dat enkele treinen compleet van patroon wijzigen, zoals tussen Gn en Zl. Dat dan een trein op dag x ineens 10 minuten eerder weg is, is van andere orde dan dat ene minuutje eerder of later weg.

Het gaat niet zo zeer om het wel of niet horen van die omroepberichten (ik heb ze ook wel gehoord), maar dat je als reiziger een verwachtingspatroon hebt en je trein ineens niet blijkt te rijden omdat deze ineens 10 minuten eerder als stoptrein is vertrokken.
Om het hiermee dan af te sluiten, zo bedoelde ik het inderdaad. De vertwijfelde blikken op de gezichten en een matig gevulde trein is de reden voor de kanttekening.
 

09-10-2013 19:10:48
BGM104
BGM104
Kleine moeite om in de bewuste trein 568 dagelijks (over een periode van 2 weken voor 7 okt) door de HC om te laten roepen dat deze trein vanaf 7 okt eerder vertrekt, dit dan na vertrek te Gn en Asn.

Laatst bewerkt door BGM104 op 09-10-2013 19:11
 

09-10-2013 19:14:00
Pim530
Pim530
In Haren wordt dan weer wèl met een papiertje naast de vertrekstaat de wijziging gecommuniceerd, als een extra reismogelijkheid. Tja, zo kun je het ook brengen.  

09-10-2013 19:22:39
AlbertP
AlbertP
Op de stations langs de 5600-route, in ieder geval Uto en Eml waar ik onlangs ben geweest, is keurig omgeroepen dat de sprinter richting Zwolle tegenwoordig eerder vertrekt.  

09-10-2013 19:43:22
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
MDDM (wo 09 okt 2013 16:00:18 https://m.somda.nl/forum/13926/p470073/): Ik snap je punt. Maar als er geluisterd was/werd hadden ze de reizigers het geweten.
Ben ik het in deze niet mee eens. Ik heb de nietszeggende omroep waarna je nog niet weet wat er wijzigt wel gehoord, maar het viel me op hoe weinig dat bandje afgedraaid wordt: voornamelijk behoorlijk ruim voor er treinen vertrekken waardoor reizigers die er slechts een paar minuten vooraf zijn heb simpelweg nooit zullen horen.

Net zo'n non-informatie als die melding nu dat er in de herfstvakantie veel aan het spoor gewerkt wordt. Ik (zonder kinderen en niks meer met scholen te maken verder) moet nu dus eerst opzoeken in welke week het überhaupt herfstvakantie is voordat ik weet op welke termijn ik aan werkzaamheden moet denken (anders weet ik immers nog niet of het al 10 dagen tevoren is...)
(En die werkzaamheden staan ook nog verstopt op een pagina "actualiteiten" i.p.v. al bij "Werk aan het spoor".


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-10-2013 19:46:19
robbertc
robbertc
Over dat laatste heb ik vandaag nog een mail van NS gekregen, met meer info..  

09-10-2013 20:37:04
daniel_ddr
daniel_ddr
Die mails kreeg ik voorheen ook altijd, maar nu opeens niet meer. De info is trouwens wel veranderd: toen ik het voor het eerst zag waren het vijfdaagse werkzaamheden Amf-Dld, nu is het nog maar 4 dagen waarvan twee Amf-Uto en twee Dld-Uto. Aannemelijk voor de voetgangerstunnel te Bhv, de autotunnel gaat daar volgende week open dus de overweg zal er ook wel uit gaan die week.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

09-10-2013 22:27:05
ZJ37
ZJ37
Moraal van het verhaal: check tijdig de reisplanner voor de actuele vertrektijden. Misschien wel handig om de grotere afwijkingen op de stations te communiceren.  

09-10-2013 23:20:18
Klaasje
Klaasje
Dat is net zo goed een non-oplossing. Als je week in, week uit vier dagen de trein van 10:05 moet hebben, ga je echt niet iedere dag kijken.

Uiteindelijk is het ook lastig om zoiets over te laten komen en daarmee zal je altijd moeten accepteren dat reizigers niet volledig geïnformeerd zijn. Desondanks zijn er betere oplossingen dan omroepen en posters mogelijk. Denk aan een regel "let op, vertrekt vanaf volgende week op een andere tijd" op de TBP of iets dergelijks. Wordt nog steeds door velen gemist maar het is het proberen waard.
 

09-10-2013 23:23:58
ZJ37
ZJ37
We zijn ook wel erg verwend met die uurpatronen. Denk dat de meesten wel terugverlangen naar Nederland als ze een paar dagen in Engeland of in één of ander voormalig Oostblokland zijn geweest.  

09-10-2013 23:24:00
ricohallo
ricohallo
Ik ga dan toch echt voor elke dag kijken, maar hoogstwaarschijnlijk kijk ik dan 1x/week naar alle 4 de dagen, misschien nog en tweede keer voor de laatste.

Edit: Was reactie op Klaasje, 2 seconden te laat gereageerd zo te zien.
 

10-10-2013 05:24:35
nohab
nohab
Quote
Klaasje TBP of iets dergelijks.
Wat is TBP?


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

10-10-2013 06:31:45
tochjo
tochjo
Trein Beeld Perron, http://nl.wikipedia.org/wiki/Centraal_bediende_treinaanwijzers_in_Nederland#Trein_Beeld_Perron  

10-10-2013 08:39:41
Pim530
Pim530
De tekst met betrekking tot de herfstvakantie is nu gelukkig aangevuld met data.  

10-10-2013 12:35:36
rogier
rogier
Quote
Klaasje (wo 09 okt 2013 23:20:18 https://m.somda.nl/forum/13926/p470124/): Dat is net zo goed een non-oplossing. Als je week in, week uit vier dagen de trein van 10:05 moet hebben, ga je echt niet iedere dag kijken.

Uiteindelijk is het ook lastig om zoiets over te laten komen en daarmee zal je altijd moeten accepteren dat reizigers niet volledig geïnformeerd zijn. Desondanks zijn er betere oplossingen dan omroepen en posters mogelijk. Denk aan een regel "let op, vertrekt vanaf volgende week op een andere tijd" op de TBP of iets dergelijks. Wordt nog steeds door velen gemist maar het is het proberen waard.

Je zou natuurlijk kunnen proberen om zo gericht mogelijk te communiceren: inderdaad een regel op het TBP, maar bijvoorbeeld ook een specifieke omroep op het perron vlak voor vertrek van de betreffende trein en in de betreffende trein zelf zouden helpen om de betreffende reizigers specifiek te benaderen.


Reiziger met hoofdletter R......
 

14-10-2013 17:51:40
5431
5431
Quote
BGM104 (di 01 okt 2013 23:36:28 https://m.somda.nl/forum/13926/p469080/):
Quote
5431 (di 24 sep 2013 20:35:18 https://m.somda.nl/forum/13926/p468205/):
Quote
BGM104 (zo 08 sep 2013 13:59:34 https://m.somda.nl/forum/13926/p465964/): Een andere herfstmaatregel is dat de 3000 ook op :31 vertrekt te Ah als ICE naar Asd rijdt. Hiervoor moet Arriva te Zv wachten totdat ICE voorbij is. Als ICE wat te laat is (+3 of zo) staat Arriva voor Jan met de korte achternaam te Zv te wachten en gaat ICE overal achteraan, resultaat +20 bij aankomst te Asd.
Maakt voor ICE volgens mij weinig verschil. Al bij minimale vertragingen gaat ICE naar Amsterdam nu ook al achter de 3000 aan met dezelfde gevolgen.


Je moet kijken naar de situatie in Zv waar de treinvolgorde wordt gewisseld, in de huidige constructie kan DB de ICE straffeloos tot ongeveer +7 de grens oversturen, je kan dan altijd nog te Ah voor de 3000 uit. Vanaf wbl oktober ben je vanaf +2/+3 de pineut. Door het vele goederenvervoer op het overbelaste baanvak Oberh - Zvo maakt dat veel uit.

Ja, natuurlijk, je hebt gelijk, je bent een stuk speling kwijt.
Vanmorgen was het weer eens zover, maar de vertraging viel uiteindelijk nog mee. ICE 226 zat achter Arriva, dus was de 3000 in Arnhem net weg, maar na een snelle stop in Utrecht gingen we er alsnog voor, aankomst in Amsterdam om 11:33. Had ik nog niet eerder meegemaakt.

Lijkt er trouwens op dat per 15/12 de volgorde weer teruggewisseld wordt, ICE 226 stopt dan weer 10.29/10.31 in Arnhem.
 

14-10-2013 20:22:00
BGM104
BGM104
Correct, de herfstdienstregeling is dan afgelopen, de 3000 mag het dan weer met 2 min minder rijtijd Ah-Ut gaan doen als ICE rijdt. In wijzigingsblad oktober 2014 komt naar verwachting de huidige constructie weer terug.

Laatst bewerkt door BGM104 op 14-10-2013 20:25
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

22-10-2013 14:26:52
Bert13
Bert13
Wat iedereen al aan zag komen: het SGM in de 3431 is duidelijk geen oplossing voor de vele reizigers, de trein komt met stip op 5 binnen in de klachten top-tien: http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchief/626-volle-treinen-eind-in-zicht


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

22-10-2013 14:28:26
martw
martw
In een bericht over volle treinen van een paar weken terug stond de 8825 op plaats 7. In dit bericht is deze gestegen naar plaats 2. Het lijkt dus wel duidelijk dat in ieder geval de reiziger 6 of 7 bakken ICM ipv 8 bakken VIRM (zoals een half jaar geleden nog gebruikelijk was) in die trein niet waardeert.%09%

Laatst bewerkt door martw op 22-10-2013 14:28


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

23-10-2013 16:22:06
fugazi
fugazi
Mijn geklaag over de 11622 heeft ook werking gehad zie ik . De klachten over de 4900/5700 kan ik me echter niet in vinden. De drukte zit 'm daar tussen Hvs en Hvsp vanwege het ROC aldaar. Dat kleine stukje staan zet geen zoden aan de dijk. Daarnaast is er een verschil van niet denken te kunnen zitten, en daadwerkelijk niet kunnen zitten.  

23-10-2013 19:41:54
treinfan
treinfan
@Jurre: ik heb in de afgelopen maand eenmaal de 4921 gehad, die toen afwijkend met een solo DDZ reed (normaal 8 bakken SLT). Ik moest toen wel de nodige afstand lopen op het perron in Hvs om er nog bij te passen en zitplaatsen waren er na Hvsp ook nog niet beschikbaar. Ik heb verder geen idee hoe de drukte DDZ4 / SLT8 zich verhoudt.  

23-10-2013 20:48:07
wietse
wietse
Ik heb 's ochtends regelmatig de 4921 tussen Hvsp en Ut, en het is de laatste tijd, of ik nou voor, achter, midden of waar dan ook probeer, onmogelijk om nog te kunnen zitten, op de zeer zeldzame keer dat deze met 2xSLT6 rijdt na. Als 't me lukt om de 5721 te nemen, doe ik dat met veel plezier, die is een stukje rustiger.  

24-10-2013 07:36:59
fugazi
fugazi
Tip: achterin zijn altijd nog wel enkele zitplaatsen over. Moet 'ie wel met de geplande 10 bakken rijden natuurlijk.  

05-12-2013 00:24:48
plant
plant
Ik had deze op 't forum nog niet voorbij zien komen, maar sinds maandag 2/12 lijkt de gehele 5200 weer met Plan V te rijden in plaats van 4 DDZ'jes en één setje van 2/3xV.

Waar alle DDZ'jes gebleven zijn en waar de extra V'tjes vandaan gekomen zijn, weet ik niet.

Laatst bewerkt door plant op 05-12-2013 00:26


Youri
 

05-12-2013 00:56:05
broek53
broek53
Het is geen antwoord op de vraag hoe en waar het materieel geruild is, maar de reden zal de splitsing van de 5200 en de 6400 in Eindhoven door het in gebruik nemen van het hulpperron wel zijn.  

05-12-2013 10:22:41
Lenny
Lenny
De 6400 rijdt voor zover ik gezien heb voor het grootste deel met DDZ, dus daar zullen (een deel van) die stellen wel gebleven zijn.  

05-12-2013 10:35:33
ajb42
ajb42
De laatste dagen pendelt er in de 6400 1 setje plan V en 1 DDZ.  

05-12-2013 21:03:28
scooter
scooter
En vandaag zat er in de 5200 een DDZ,maar dit alles is niet zozeer met wijzigingsblad 7 oktober maar zoals Broek al meldde door de verbreking van de 5200 met de 6400.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Wijzigingsblad 7 oktober 2013
RailWiki.nl