Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 9 juni 2013 |
![]() |
18-05-2013 15:05:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteHet gaat hier niet over korte treinen, het gaat hier over mogelijkheden scheppen om vertragingen eenvoudig(er) op te vangen, c.q. niet meteen terug te kaatsen. Het bij-effect van langere keringen in dit geval is dat series op elkaar moeten keren en daardoor wordt de opzet van de complete omloop mogelijk complexer, en de bijsturing ervan ook. Kortom: korte kering binnen de eigen serie is slecht voor de dienstregeling en goed voor de eenvoud van de omloop, lange keringen van series op elkaar is goed voor de dienstregeling en minder goed voor de omloop en de bijsturing ervan. Laatst bewerkt door broek53 op 18-05-2013 15:08 |
18-05-2013 15:33:33 | ||
---|---|---|
IC140
![]() |
Een minutenwijziging die ik nog mis in de overzichten hier en van NS op de LOCOV-site: Vrijwel alle treinen uit serie 1500 en 140 zullen één minuut eerder uit Amsterdam en Hilversum vertrekken om de niet haalbare overkruis met de 4900 te Hvs met een minuut te verruimen. |
20-05-2013 16:54:04 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
QuoteDe 8800 kan vanaf Wd in hetzelfde pad rijden als de 6100 lijkt mij. Als de 6100 niet in conflict ligt met die goederentrein, dan is een stoppende 8800 dat ook niet toch? |
20-05-2013 16:56:41 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
QuoteJa, dat is waar, maar door de 8800 als sprinter te laten rijden bereik je meer en kost het minder. |
![]() |
advertentie |
20-05-2013 17:18:31 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Dat vindt men in Leiden niet zo'n goed plan. De verbinding Leiden-Utrecht is toch al decennia lang bron van geklaag wegens de lage frequentie en storingsgevoeligheid. Het schrappen van de stops tussen Wd en Ut en de inzet van IC-materieel heeft het leed enigszins verzacht sinds 2006. De benaming IC voor het voormalige boemeltje wekte aanvankelijk wel veel lachwekkende reacties, maar men is er nu wel aan gewend. Als het goed is gaat er vanaf 2018 een echte IC rijden tussen Ledn en Ut (HOV netwerk van provincie ZH), en daarnaast ook een sprinter. Laatst bewerkt door FST op 20-05-2013 17:20 |
20-05-2013 17:27:47 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Als er tussen Leiden en Woerden meer treinen gaan rijden in 2018, mogen de eerste kuubs zand nu wel de grond in, want die blijven de eerste drie jaar in die 20 meter veenprut wegzakken. Bij Alphen aan den Rijn komt een wachtspoor, zo las ik onlangs, en dit kan worden aangelegd op de aardenbaan tussen de Gouwebrug en Alphen, waar voorheen het spoor van de Haarlemmermeerlijn lag. Dan ligt er vast iets. |
22-05-2013 17:34:53 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Keert de 9000, de Spitstrein Mp - Lw ook hierin mee ? Deze heeft een lange keertijd in Lw. |
22-05-2013 19:17:51 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 9000 komt aan en vertrekt van spoor 5a, dus waarschijnlijk een lange kering op zichzelf. Tenminste, de paar ritten uit de 9000 die een kering hebben te Lw, er zijn zo weinig ritten in de 9000 dat er volgens mij maar 2 keringen per dag zijn te Lw, de rest mag na aankomst te Lw gelijk weer afgerangeerd worden omdat de spits er al weer op zit. Uitzondering lijken de 9055 en op donderdag de 9059 te zijn, deze komen op spoor 4 aan en lijken dan 's avonds in de 12700 te keren. |
26-05-2013 18:23:55 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Diensten staan nu ook op www.ns4ns.nl MDDM wordt: 14523, 14525, 14554, 1556 en 14560 (nog 4 in omloop dus). |
26-05-2013 19:23:58 | ||
---|---|---|
luuk1997
![]() |
Ik heb de diensten gezien! Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk want ik spot bijna alleen op de 44/9600. |
26-05-2013 19:51:49 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Iemand een idee hoeveel bakken respectievelijk de 1620, 11622, 11663 en 1665 krijgen? |
26-05-2013 20:22:16 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Uit de diensten: 1620 Ma-Do 8+ bakken ICM, Vr-Zo 3-7, 11622, 11663 en 1665 3-7 bakken. In de 44/9600: Alles wat met mat '64 rijdt blijft dat ook doen. Van de 5 (zondags 4) omlopen met MDDM zal er 1 met Plan V gaan rijden, de andere 4 (zondag 3) omlopen worden DDZ. De omloop MDDM die wordt vervangen door mat '64 is: Maandag-Vrijdag: 79617, 9617, 9622, 4426, 4431, 9633, 9638, 4442, 4447, 9649, 9654, 4458, 4463, 9665, 9670, 4474, 4479, 9681, 9682, 79682 Zaterdag: 79618, 9618, 4422, 4427, 9629, 9634, 4438, 4443, 9645, 9650, 4454, 4459, 9661, 9666, 4470, 4475, 9677, 9678, 9685, 9686 Zondag: 4424, 4429, 9631, 9636, 4440, 4445, 9647, 9652, 4456, 4461, 9663, 9668, 4472, 4477, 9679, 9684, 4488 Laatst bewerkt door guuglurg op 26-05-2013 20:43 |
26-05-2013 20:45:34 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
QuoteSlechte zaak, maar bedankt. |
26-05-2013 21:32:01 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteMet dank voor de melding! Ik had juist gisteren weer wat aan mijn tooltje gewerkt met een stabiele versie, dus voor de liefhebbers zijn er naast de LM-ritten en materieelinzet ook wat omlopen te vinden op http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013.htm ![]() Laatst bewerkt door treinfan op 26-05-2013 21:32 |
26-05-2013 21:44:47 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Ik zie dat de 900 Fyra serie met VRM rijdt en de 1200 Fyra serie met TRAXX? Gaat hier iets mis of? |
26-05-2013 21:56:41 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Nee, want VRM betekent getrokken materieel en TRAXX betekent E186 (+ rijtuigen).![]() |
26-05-2013 22:28:34 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Wat is het verschil dan? |
26-05-2013 22:39:28 | ||
---|---|---|
luuk1997
![]() |
Quote Ik zie niks nieuws. Laatst bewerkt door luuk1997 op 26-05-2013 22:40 |
26-05-2013 22:51:06 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Hoe bedoel je? Onder het kopje "Overzicht materieelinzet" bij wbl 9 juni is toch echt het een en ander veranderd, ook in de 4400![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
26-05-2013 22:57:36 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteHoe het wordt weergegeven in de personeelsdiensten en dus hoe het wordt herkend door mijn tooltje. Het daadwerkelijke verschil is dat de 900 met een fyra-E186 met fyra-rijtuigen (ICR geschikt gemaakt voor de HSL) wordt gereden en de 1200 met een NMBS E186 met Benelux-rijtuigen (ICR niet geschikt voor de HSL). ![]() |
26-05-2013 23:10:27 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe sterk of zwak de 730, 555, 12557 en 559 op zaterdag gaan rijden? Zijn nu recgelmatig echte ramptreinen namelijk qua capaciteit. Bij voorbaat dank! |
26-05-2013 23:30:15 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
4-6 VIRM, 3-6 ICM, 6 VIRM resp. 3-6 bakken ICM%04% Laatst bewerkt door guuglurg op 26-05-2013 23:31 |
27-05-2013 11:55:23 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Dank je voor het opzoeken. Echt belachelijk, de 730 heeft tien bakken IRM nodig, de 555 en 559 9-10 bakken ICMm en de 12557 gaat het denk ik net redden... |
27-05-2013 13:05:53 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Op vrijdag is 559 wel iets langer, namelijk 10 bakken ICM. Maar 555 wordt wel een krappe denk ik met 7 bakken ICM. |
27-05-2013 13:25:09 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Ik zie een duidelijke samenhang met het HC-bakken-verhaal: sinds afgelopen december lijken bijna alle treinen in de Noordoost met 7 bakken ICM gepland te zijn. In elk geval is dat de samenstelling die ik in Apd verreweg het meest voorbij zie komen. |
27-05-2013 17:00:11 | ||
---|---|---|
luuk1997
![]() |
Quote En toch zie ik echt niks van 9 juni hoor! Laatst bewerkt door luuk1997 op 27-05-2013 17:00 |
27-05-2013 17:10:50 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
En na een keertje Ctrl+F5? |
27-05-2013 18:14:34 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
ik krijg ook de oude lijst te zien http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013-1/mat.txt (ik neem aan dat dit de lijst van dec 2012 is): ik kan wel handmatig aanpassen tot : http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013-4/mat.txt (ik neem aan dat dit de lijst van juni 2013 is): dit alles met Linux/firefox Laatst bewerkt door anton_ op 27-05-2013 18:14 |
27-05-2013 18:33:00 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Dan doen we het zo. LM-ritten http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013-4/LM.txt Matinzet http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013-4/mat.txt Omlopen DDZ http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013-4/omlopenddz.htm Omlopen locs http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013-4/omlopenlocs.htm Omlopen Mat64 http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013-4/omlopenmat.htm Laatst bewerkt door Amazonous op 27-05-2013 18:33 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-05-2013 18:40:37 | ||
---|---|---|
luuk1997
![]() |
Nu zie ik het! Alleen wel een vraagje: Ik spot de 3600 ook maar dan wel alleen doorkomend, en er staat dat er VRM ingezet gaat worden. Is dat ICRm? Laatst bewerkt door luuk1997 op 27-05-2013 18:42 |
27-05-2013 18:47:26 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Check voor de uitleg van VRM bij de FYRA's even de bovenstaande berichten, daar is het verschil uitgelegd. Je vraag over de 3600 snap ik niet helemaal? |
27-05-2013 18:53:34 | ||
---|---|---|
luuk1997
![]() |
Dat ik de 3600 bijna alleen maar spot terwijl hij passeert en niet halteert. Laatst bewerkt door spiketrain op 27-05-2013 19:21, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
27-05-2013 18:54:38 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Oh, oke. Dan zal ik de link tussen jouw bericht over de 3600 en de VRM wel even niet snappen ofzo ![]() Laatst bewerkt door Amazonous op 27-05-2013 19:15 |
27-05-2013 19:14:53 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote De logica ontgaat me af en toe ook uit de verdeling. In de (12)500 rijdt men op zaterdagochtend met extra lange treinen richting Rtd en op zondag met extra lange treinen vanuit Rtd, blijkbaar gaat de NS er vanuit dat dagjesmensen er standaard een hotelovernachting bij plakken. Overigens komt daar met dit wijzigingsblad ook weer verandering in. Nu reden de 559 t/m 12577 allemaal met drie stellen ICM op zondagmiddag (de 571 zelfs met vier stellen), straks gaan de 563, 567 en 12573 weer terug naar twee stellen. Je krijgt dan een erg onverklaarbare dienstregeling met de 12561 en 12565 met twee stellen VIRM en daartussen de 563 en 567 met twee stellen ICM, erg kromme verdeling. Op zaterdag zie ik globaal niet veel verschil met nu, de 524 t/m 12530 versterkt in de ochtend met een derde en/of vierde stel en 's middags alleen de 12565 met twee maal VIRM (nu drie stellen ICM). |
27-05-2013 19:52:08 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Op zaterdag zie je een piek in de dagjesmensen vanuit het noorden richting westen, globaal met staartnummers 26-34. Die komen op zaterdag blijkbaar wat verdeelder weer terug naar het noorden. Op zondag zie je een piek met studenten richting Gn (die gaan op vrijdagmiddag vanuit Gn richting Zl), globaal met de staartnummers 61-73. |
27-05-2013 20:09:42 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote VRM is dus Traxx-Fyra voor de HSL. In de 3600 komt voor: ICM = ICM IRM = VIRM 1700ST = TD7 = Loc 1700 + 7 ICRm rijtuigen EDIT: VRM is dus TD7 voor de 3600. Laatst bewerkt door bart84 op 27-05-2013 20:24 Mvg. Bart |
27-05-2013 20:17:38 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Alleen zo staat het dus niet in de nieuwste lijst met matinzet. Daar staat VRM vermeld bij diverse ritten in de 1900 en 3600. VRM is dus ICRm in treinstelmodus. |
27-05-2013 20:19:03 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Dat had ik nog niet eens gezien. Was nog bij 8 april ![]() Mvg. Bart |
27-05-2013 20:23:35 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
VRM = getrokken mat en bij de 1900 en 3600 betekent dat inderdaad gewoon een 1700 + ICR![]() |
27-05-2013 20:41:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
VRM is de nog zeer antieke aanduiding voor de omloop van de getrokken rijtuigen. Zo uit mijn hoofd staat het voor Voorschriften voor het gebruik van Reizigers Materieel, een voorschrift dat bij mijn weten van oorsprong nog ouder is dan de treinstellen. De omloop van de treinstellen staat/stond in de OSM (Omloop Stroomlijn Materieel) en de ODM (Omloop Diesel Materieel). |
27-05-2013 22:07:01 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Opvallend bij de 1900:op werkdagen blijft het meeste ICM gewoon zitten(1916,1920,1927,1931,1938,1942,1949,1953,1960,1964,1971,1975,1978,1982,1986,1987)Dat betekend dat alleen de 1933/1944 en de 1984 hun ICM inruilen voor ICR.IRM rijdt door de week nog maar 1 trein(1985)De rest is dus allemaal ICR op ma/vr |
27-05-2013 22:16:52 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Dus op zondagmiddag/avond gaan ze de boel richting Groningen ook inkorten? Dat reed nu eindelijk een keer op sterkte... |
28-05-2013 10:17:37 | ||
---|---|---|
maxje
![]() |
Quote Vraagje dan. Staat de 1920 nog steeds met 4x ICM-III gepland? Zo ja wat gebeurt er dan met de stellen die afgetrapt worden? |
28-05-2013 10:18:58 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
1920 gaat van 12 ICM naar 10 ICR. |
28-05-2013 11:29:06 | ||
---|---|---|
Arjan37
![]() |
Quote Misschien is het handig om hierbij te vermelden welk gedeelte van het traject je hier de problemen voorziet. Uit mijn ervaring is de 12557 met 2 x ICM III tussen Rtd en Ut op zaterdag en zondag ruim voldoende, maar na Ut weet ik het natuurlijk niet. Gezien je woonplaats vermoed ik daarom dat je met name het gedeelte na Ut richting Gn en Lw bedoelt, kun je dat bevestigen, dan begrijp ik je pleidooi beter Pim ![]() In de zomer die 7 weken duurt is de trein wat kleiner, want heel werkend Nederland is tegelijk 7 weken met vakantie! |
28-05-2013 19:48:19 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Dan is het nog opmerkelijker dat juist de 500 op zondagavond ingekort wordt terwijl de 12500 juist versterkt wordt. De 761 en 571 zijn zo te zien nog de enige versterkte treinen op zondagavond naar Gn. Nu zijn daar ook nog de 563, 567 en 575 met een derde stel op zondagavond. De 563 en 567 gaan de gehele rit vanaf Rtd naar 7 bakken, de 575 blijft op Rtd-Zl versterkt rijden maar het derde stel lijkt er te Zl af te gaan voortaan. |
28-05-2013 19:58:44 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Kan zijn dat dit studentenvervoer in de zomerperiode wel afneemt.. |
28-05-2013 20:09:48 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Is 9 juni daar niet een beetje te vroeg voor? Vorig jaar ging de zomerdienst van de noordoost pas 16 juli in. |
28-05-2013 20:18:39 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
QuoteIk vraag me dan wel af hoe ze dat gaan inpassen in de sluitende diensten van TD-10 in de 1900: Maandag tot en met vrijdag: 1. Ehv-Gvc: VRM 1914, 1925, 1936, 1947, 1958, 1969, 1980. 2. Mt-Vl: VRM 80526, 1915, 1926, 1937, 1948, 1959, 1970, 1981. 3. Gv(c)-Vl: VRM 71917, 1917, 1928, 1939, 1959, 1961, 1972, 1983. 4. Vl-Gvc: VRM 1918, 1929, 1940, 1951, 1962, 1973, 1984. 5. Gvc-Gvc: VRM 1919, 1930, 1941, 1952, 1963, 1974. 6. Gvc-Gvc: VRM 1921, 1932, 1943, 1954, 1965, 1976. 7. Vl-Ehv: VRM 1922, 1933, 1944, 1955, 1966, 1977, 1988. 8. Gvc-Mt: VRM 1923, 1934, 1945, 1956, 1967, 71967, 80573. 9. Vl-Vl: VRM 71924, 1924, 1935, 1946, 1957, 1968, 1979. Laatst bewerkt door bart84 op 28-05-2013 20:31 Mvg. Bart |
28-05-2013 21:20:51 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Vandaar dus ook dat ik in de planning 1920 gewoon met ICM zag staan.Zoiezo loopt ook de 1987,met ICM,uit in Vl en moet dus ook weer ergens in starten smorgens. Ook in de personeelsdiensten zie ik 1920 met ICM ingepland staan Laatst bewerkt door scooter op 28-05-2013 21:43 |
28-05-2013 22:01:04 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Ik vraag me op mijn beurt af waarom 1920 het ineens met 2 bakken minder af zou kunnen. Of moeten reizigers maar accepteren dat NS zijn materieelvakantie van juni tot in september houdt? |
28-05-2013 22:06:48 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat is al zo zolang ik het bedrijf ken & vroeger was het nog erger: toen begon de zomerdienst tegelijk met de nieuwe dienstregeling eind mei... |
28-05-2013 22:33:50 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
@ZJ37,heb jij zicht op wat de 1960 wordt?Hetzelfde als nu?(6 bakken ICM) |
28-05-2013 22:36:02 | ||
---|---|---|
maxje
![]() |
Quote De 1920 die ik regelmatig gespot heb had deze capaciteit tussen Ehv en Tb nou niet echt nodig. Geen idee hoe druk de trein onderweg wordt? De echte drukke spits heb je pas vanaf Bd heb ik zo'n idee. |
![]() |
advertentie |
28-05-2013 22:43:28 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Klopt Bd-Rtd is veruit het drukste gedeelte. |
29-05-2013 02:00:49 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Pfff ik schrok al even toen VRM zag staan i p v 17oost . ![]() Maar super dat er zoveel ICR rijdt in de 1900. %08% Laatst bewerkt door oranjebank op 29-05-2013 02:01 |
29-05-2013 08:49:08 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
1700ST, niet 17oost![]() |
29-05-2013 12:23:07 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
Als de 8800 nu op zichzelf gaat rijden, hoe zit het met de onofficiele doorgaande trein naar Nm in de doordeweekse ochtend? De 8819 keert niet, maar rijdt nu altijd nog verder op de 3119 met IRM na aankomst in Ut op spoor 14. Beetje jammer,want dat is écht een lekkere aansluiting voor mijn woonwerk verbinding. Als het alleen maar ICM gaat worden, vervalt deze verbinding ook neem ik aan? Want ICM zien ik nooit structureel op de 3100/3000 |
29-05-2013 12:42:02 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
De reisplanner geeft 18a als aankomstspoor op 10 juni, en de 3119 vertrekt van 14b. |
29-05-2013 13:24:51 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
Ik heb het meer over de manier van het IRM inzet. Met de 8819 wordt er nu nog eenmalig een stam IRM richting de 3000/3100 opgestuurd. Die blijft dan de hele dag daar in omloop. Na 9 juni zal dat ergens anders vandaan moeten komen. Ik vraag me af waar. Als ik het zo bekijk, wordt de 8800 in feite doordeweeks vrijgemaakt van IRM omdat het elders hard nodig is? |
29-05-2013 15:57:25 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Ik zie nog een ingrijpende materiaal inzet wijziging voor de 3600 al het icrm lijkt vervangen te worden door virm.. of in het iedergeval icrm is per 9 juni weer verleden tijd bij ons in oss |
29-05-2013 16:04:47 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
VRM = 1700+ICRm IRM = VIRM Dus ICRm blijft, wees niet bang. Mvg. Bart |
29-05-2013 19:10:56 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Ik heb wel het idee dat de 2821 doorgaat als 3121 te Ut. |
29-05-2013 19:33:04 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Heb weer lijstje van de treinlengte gemaakt, met nu ook ernaast de risicotreinen (een 2e HC aangesteld op een risicotrein kan ook een 2e stel meenemen zonder TPS2 te zijn, zoals bij 3063 op woensdag Zd-Asd) en ter informatie nog het splitsen/combineren ernaast (staat in de diensten niet volledig%05%) http://www.mediafire.com/download/1ynp5m5ifzjxi18/09juni2013.xlsx |
29-05-2013 19:45:32 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Wat moet ik me voorstellen bij dat documentje? Bij de meeste treinen staan meerdere lengtes: MDWDV-- 8826 ICM 3-7 Om te weten dat trein 8826 met tussen de 3 en 7 bakken ICM rijdt heb ik dit niet nodig natuurlijk... Of concludeer ik nu niet juist? |
29-05-2013 19:51:35 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Zitten wel een aantal merkwaardigheden in als de lijst accuraat is. Zo is de 1718 nu op maandag korter dan op di/wo/do (wat op zich al apart is, maandag is de drukste dag vaak), maar als ik de lijst mag geloven wordt dat per 9 juni precies andersom. Daarmee verhuist het capaciteitsprobleem van maandag alleen maar naar dinsdag, tja. (Woensdag moet net kunnen als 'ie weer terug naar 7 bakken gaat, donderdag zijn de huidige 10 vrij ruim dus dan lukt het nog wel en vrijdag verandert niet) @AgentX: lijstje is deels gebaseerd op de normen voor de HC inzet, daardoor is 'ie bij ICM vrij grof. Al zijn er bij treinen die op het randje zitten tussen 1 en 2 HC's natuurlijk wel dingen te zien. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-05-2013 19:56:02 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dus dit is op basis van de HC diensten, waarmee een grove schets aan baklengte te berekenen is? Dan snap ik de "globale" notaties. Thanks! ![]() |
29-05-2013 20:05:02 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Op wijzigingsblad-niveau is dit iig 100% correct (voor TPS2 en risicotreinen), maar op dagplan-niveau kunnen hier wijzigingen in worden aangebracht, denk aan de 856 die dit wzblad met 1 stel VIRM hoort te rijden, maar het hele wzblad in het dagplan is versterkt naar 2 stellen. Als de vertrekstaten op internet staan (anders is het heel veel werk) zal ik nog eens kijken wat ik nauwkeuriger kan maken (meestal 8/30/31/3500, 2600). |
29-05-2013 20:25:40 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Op http://gtfs.ovapi.nl/ns/ staan al enkele weken de dienstregeling in database formaat (eenvoudig in een SQL database te importeren), hieruit kun je met een simpel scriptje alle vertrek en aankomstsporen opvragen. Bij een aantal stations kun je dan inderdaad aan de hand van de vertreksporen de lengte ongeveer bepalen, door de dwangmatige perronfase tik van de planningsdienst, die korte treinen perse op een half perron wilt inplannen, ook als deze in de praktijk gewoon het volledige perron benut. Bij de (12)500 te Rtd bijvoorbeeld worden treinen met 3-6 bakken ICM op spoor 14a gepland, met 7 bakken op 14b en met 8-12 op 14. Door de verkeersleiding wordt dit stelselmatig gespoorwijzigd naar 14 (omdat de treinen in de praktijk halverwege beide perronfasen staat, maar de CTA consequent de trein niet aangeeft op de andere perronfase), zodat de automatische omroep elk half uur omroep dat de (12)500 van spoor 14 vertrekt. Maar dankzij dit geklungel heb je wel mooi extra informatie over de treinlengte. Laatst bewerkt door michaben op 29-05-2013 20:27 |
29-05-2013 20:29:39 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Dat zijn gewoon (nog steeds) de haken en ogen van Info Plus. Daar wordt achter de schermen al lang aan gewerkt om dat fase(n)-gedoe op te lossen dus die onlogische en ook verkeerde aankondigingen zullen we nog wel even houden helaas. Laatst bewerkt door ZJ37 op 29-05-2013 20:29 |
29-05-2013 20:33:47 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Niet Info Plus de schuld geven van iets dat in de plansystemen zit, of beter: daaraan ontbreekt. |
29-05-2013 20:43:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Even offtopic dan: Het komt wel eens voor dat 11 treinen ergens van 1A vertrekken en de 12e trein na lange tijd van 1B. Je kunt de plansystemen niet de schuld geven dat op spoor 1A dan de trein van 7.00 uur staat aangekondigd en op 1B alvast die van 10.00 uur, hetgeen volkomen onnozel en verwarrend is. Maar dat de systemen niet lekker kunnen werken met fasen, treinlengtes, laat staan dat er nog iemand weet welke borden er staan waaruit kan worden afgeleid waar de trein zal halteren, dat moge duidelijk zijn. ![]() |
29-05-2013 20:52:22 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
@michaben: De 2800 rijdt nu vrij structureel met ICM. Ik denk niet dat ze aan de vooravond van de zomervakantie nog IRM ervoor in zullen zetten. Ik zie wel wat er sochtends gaat gebeuren. Als het weg is, is ie weg... |
29-05-2013 21:03:52 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Als treinen daadwerkelijk van een andere perronfase vertrekken is het een ander verhaal. Bij Rtd is dat echter niet het geval, er liggen niet eens wissels tussen 14a en 14b, en er staan ook geen aparte bakborden voor de A- en B-fase. De trein staat dan ook gewoon langs beide perronfasen, maar de CTA aan de ene kant blijft leeg als men niet ingrijpt. Quote De 2800 rijdt al enkele jaren integraal met VIRM, alleen in het weekend rijdt deze met ICM. Vanaf juni gaat ook de 2000 integraal met VIRM rijden en gaan de 2800 en 2000 op elkaar keren, op enkele vroege ritten na die dus mogelijk creatief doorgekoppeld worden. De 2000 lijkt trouwens de spitstreinen met 8 bakken VIRM kwijt te raken, en gaat net als de 2800 de gehele dag met solo VIRM-VI rijden. |
29-05-2013 21:13:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteEr staat wel een sein tussen de beide fasen, dus zouden nog wel apart voor twee verschillende treinen gebruikt kunnen worden. |
29-05-2013 21:32:24 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
Idd, dat zijn natuurlijk de treinen die in Ut op spoor 19 kopmaken. Ik heb telkens het beeld van ICMs uit de (12)500 in mn hoofd. Maar dan zou het nog wel eens kunnen lukken voor IRM met de 2800 op de 3100 |
29-05-2013 21:49:59 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Quote Volgens mij is dat voor de 2000 zo erg nog niet, heb vaak genoeg in hartje spits erin gezeten en dat paste prima in een VIRM-VI... |
29-05-2013 21:55:14 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Ik kan inderdaad maar een handjevol 2000'en bedenken die het moeilijk zouden kunnen hebben met maar 6 bakken VIRM. En dat zijn de 2018 en 2020, die meestal al meer dan 3/4 zitvol uit Ut vertrekken, en dan moet Gd er nog bij. Ik weet alleen niet of er ook veel reizigers in Gd de 2000 verlaten, maar als dat er veel zijn, dan moet het ook wel in 6 bakken VIRM passen, zelfs in die 2 treinen. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
29-05-2013 22:00:57 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
de meeste drukte van de 2000 zit m echt in Gd-Ut, dus ik denk dat dat wel gaat loslopen![]() |
29-05-2013 23:11:14 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Quote Je hoeft je geen zorgen te maken, een TD-10 heeft ongeveer evenveel zitplaatsen als 4x ICM III ![]() |
30-05-2013 15:05:39 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
Via Reisplanner tóch geconstateerd dat mn favo nonstop verbinding per 9 juni eruit gaat. Helaas pindakaas, het was leuk geweest.... Vrij. 7 juni as. 8819: Aankomst in Ut > 06:35, spoor 14b 3119: Vertrek uit Ut > 06:38, spoor 14b Ma. 10 juni as. 8819: Aankomst in Ut > 06:35, spoor 18b 3119: Vertrek uit Ut > 06:38, 14b |
30-05-2013 15:48:59 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
sterkte met 18b...leuk als training voor Vierdaagse maar die 3 minuten kun je dan wel vergeten. |
30-05-2013 17:37:15 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Toen de 8800 nog structureel op 18 of 19 keerde, in drgl 2012, was deze overstap vaak, maar niet altijd, haalbaar. |
30-05-2013 18:14:12 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Dit zijn hele leuke links zeker voor Somda! ![]() Is er ergens een tool te downloaden die kan zorgen dat ik de ak/ve sporen per trein en station netjes op een rij kan krijgen? Kan een leuk hulpmiddeltje zijn voor het vinden van de omlopen. Groeten, Fred |
30-05-2013 19:09:18 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteMaar toen stond 'ie op de A-fase toch, da's een stuk dichter bij de trappen (en dan kan je ook nog via de tunnels naar perron 14) Vanaf 18b echter is het een behoorlijk langere wandeling. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
30-05-2013 20:03:26 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote De bestanden zijn in principe een komma gescheiden database, met op de eerste regel de veldnamen en op elke regel hieronder een regel. Je zult deze in een database moeten importeren (er zijn honderdduizenden regels, met de hand doorzoeken is geen optie). Mijn SQL is wat stoffig geworden, maar eenmaal in een database geimporteerd kun je bijvoorbeeld de volgende zoekopdracht invoeren om alle vertrektijden- en sporen van trein 559 op te halen uit de database op een bepaalde dag: SELECT `stop_times`.* FROM `trips` JOIN `calendar_dates` USING( `service_id` ) JOIN `stop_times` USING( `trip_id` ) WHERE `route_id` = '100-IC-500' AND `trip_short_name` = '559' AND `date` = '2013-06-10' ORDER BY `stop_sequence` Wanneer je dit wil gebruiken voor automatische omloopgeneratie moet je wel goed in de gaten houden dat aangepaste dienstregelingen voor werkzaamheden ook in deze database zitten, zodra bekend (er zijn wekelijks meerdere updates van deze bestanden met nieuwe wijzizingen op dagplan niveau). Als je de standaardomloop wilt kun je het beste een datum in de toekomst kiezen waarbij nog geen wijzigingen doorgevoerd zijn, en moet je ook niet per ongeluk een feestdag kiezen. |
30-05-2013 20:26:51 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Ik had al het vermoeden dat ik met mijn commodore Basic niet ver zou komen.![]() Verder al dat ben ik nooit gekomen m.b.t tot computertaal. Groeten, Fred |
30-05-2013 20:32:22 | ||
---|---|---|
ehbk2006
![]() |
Het valt mij op dat er vanaf 9 Juni 2013 twee minuten langer nodig is om van Mes naar Mt te komen met de stopper, ik neem aan dat dit al is voor Maastricht Noord? |
30-05-2013 20:33:08 | ||
---|---|---|
Lovers83
![]() |
Die drie minuten was in 2012 niet even makkelijk. Bij normale tijden was het alsnog met een sprintje door de tunnels idd nog wel haalbaar. Vanaf 18b is dat nu echt mission impossible, zelfs met die nieuwe trap. Maar ja, ik kan niet alles hebben |
30-05-2013 20:38:09 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De NS heeft nu ook een overzichtje met o.a. de diverse minuut aanpassingen in dit wijzigingsblad: http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/actualiteiten/index.html#aanpassing-dienstregeling-9-juni |
30-05-2013 21:20:24 | ||
---|---|---|
frer
![]() |
IC-Berlijn: Per 9 juni ook weer Bistro-rijtuigen (ARkimbz) ipv de Restaurant-rijtuigen nu (WRmz), al zal het natuurlijk even duren voordat alle WRmz's uit de omlopen zijn verdwenen. |
30-05-2013 21:29:44 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
QuoteVreemd dat de Zeeuwse lijn daar niet tussen staat. Ik zat vanmiddag eens te kijken, maar er zitten daar stukken bij die door geen een materieelsoort behaald kan worden, en op de spoorkaart zie je ook altijd bij die plekken plusjes ontstaan... Gs - Bzl is een stuk van 5,1km, waar je inclusief halteren, optrekken en afremmen 4 minuten voor krijgt (115km/u gemiddeld), en Rb - Bgn is ook een stuk van 15,7km waar je 10 minuten voor krijgt (alles bij elkaar toch ook 97km/h gemiddeld). En dan ben ik nog vergeten waar die TSB zit, maar er zijn weinig mogelijkheden om de vertraging eruit te rijden. Met glad weer heb je dan gelijk een groter probleem met VIRM. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
30-05-2013 22:05:59 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Met 1700+DDAR en een snel sleutelende conducteur is het best haalbaar. Maar dan moet er geen beperking t.o.v. baanvaksnelheid zitten. |
30-05-2013 22:22:05 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Vervelend alleen dat we geen 1700+DDAR meer ter beschikking hebben![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
30-05-2013 22:33:30 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Detail.![]() |
31-05-2013 12:13:17 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Quote Waar ben je naar op zoek, heb je een voorbeeld van hoe het eruit moet zien? Heb zelf de IFF volledig in de database zitten, misschien kan ik snel een werkbare uitdraai maken voor je? |
31-05-2013 12:47:48 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Hallo Het is al weer een oud overzicht maar het zag er als volgt uit; http://www.4shared.com/office/5Y-uC8Wq/GVC_AKVE.html Het was voor heel Nederland aardig wat werk, en haalde de gegevens voornamelijk van www.bahn.de af, aangezien op die site de aankomst- en vertrekstaten goed en duidelijk op het beeldscherm te krijgen zijn. Vervolgens voerde ik het in in Excel. Mocht iets simpelers te bedenken zijn hou ik me aanbevolen. Groeten, Fred |
31-05-2013 13:03:42 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Mijn omlopenprogje is niet te downloaden, maar volgens mij heb je wel wat aan de diverse bestanden die ik gebruik voor debugging: http://treinfan.waarisdetrein.nl/temp/omlopen.zip ![]() |
31-05-2013 13:04:40 | ||
---|---|---|
Amazonous
![]() |
Ik denk dat een vergelijkbaar overzicht wel te maken is. Zal aankomend weekend eens kijken of ik dit kan maken op basis van de IFF. |
01-06-2013 14:55:30 | ||
---|---|---|
AlmereOV
![]() |
Quote Jammer dat NS met geen woord rept over de opening van Utlr en het rijden van de nieuwe 6100 en kleine aanpassingen in de tijden van de 9800, vooral 's avonds en 's weekends als de 6100 niet rijdt. Ook de wijzigingen in de tijden op de Heuvellandlijn worden nergens genoemd. ![]() Laatst bewerkt door SleutelMan op 05-06-2013 19:26, reden: quote toegevoegd |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 9 juni 2013 |
![]() |