Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad_4_februari_2013 |
![]() |
04-02-2013 17:47:05 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Die omloop SGM was er al vanaf december. Ik heb de omlopen nog niet helemaal waterdicht, want de omlopen die met MAT gereden werden, komen niet altijd uit waar ze de volgende dag moeten beginnen. Ik ga hier nog even verder in spitten. Ik vermoed dat er stellen worden gecombineerd en al dan niet afgesloten naar de juiste plaats gaan (bijv trein 9686+4489= 9691) Laatst bewerkt door bart84 op 04-02-2013 18:00 Mvg. Bart |
04-02-2013 18:13:01 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Alhoewel ik er niet zeker van ben, worden er volgens mij geen treinen gepland met een afgesloten stel. 9691 is een ander verhaal, die rijdt dus standaard met 2 stellen op Ma-Do en Zo. |
04-02-2013 18:30:41 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Quote Misschien past dat omdat de 27900 met 6 bakken MAT vanaf Dv vooruit rijdt, die slurpt het perron in Dv aardig leeg. |
04-02-2013 18:36:56 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
De 761 mocht het vanavond doen met een losse IRM VI. Vorig wijzigingsblad was dat met IV+VI. Op Dvd komt die trein zitvol aan, met enkele staande reizigers in het midden terwijl het perron op station Duivendrecht behoorlijk vol staat. Het zal met name middenin erg gezellig zijn geweest onderweg naar Alm. Overigens is het pas maandag en dat is doorgaans niet de drukste dag. Laatst bewerkt door Klaasje op 04-02-2013 18:38 |
![]() |
advertentie |
04-02-2013 18:41:59 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Een overzichtje van de verschuivingen in de 500/12500 vanmiddag: 563 met 9 bakken ICM (was 10 bakken VIRM). 12554 met 8 bakken ICM (was dacht ik 10 bakken ICM). 567 met 9 bakken ICM (was volgens mij ook 10 bakken VIRM). 12558 met 9 bakken ICM (was eerst 7 bakken ICM). De 9 bakken in de 563 was op Rtd overigens nog prima te doen, nog een ruim aantal zitplaatsen over achteraan. Of dit na Ut nog het geval was weet ik niet. |
04-02-2013 19:41:43 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
De 11759 bleek vanmiddag nog redelijk gespaard gebleven in capaciteit, daarin nog minstens 9 bakken wat precies een mooie maat is. Eveneens nog altijd 9 bakken in de 11756 wat daar behoorlijk ruim is, maar kan zijn dat die capaciteit er voor andere treinen aan hangt (deze omloop rijdt immers in de vroege spits Ut->Amf en gaat ook nog op 't randje van de spits vanaf Gvc terug naar Ut) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-02-2013 20:05:44 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Dat had ik al kunnen ontdekken uit de aankomst/vertreksporen. Kan je dan ook achterhalen of de 74491 vrijdag (rijdt enkel op vrijdag als ik me niet vergis) met 2x MDDM rijdt (of in iedergeval hoort te rijden), want als dat zo is, dan heb ik de omloop van de 4400/9600 weer rond. Mvg. Bart |
04-02-2013 22:46:34 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Ik ben er ook achter gekomen dat de (12)500 per dag anders verlengd wordt. De volgende treinen rijden met 8-12 bakken ICM: Maandag: 520/524/531/532/539 (Rtd-Zl)/547 (Rtd-Zl)/548/551/552/555/556/559/560/563 (Rtd-Zl)/564/567 (Rtd-Zl)/571 12522 (Zl-Rtd)/12526/12530/12533/12534 (Lw-Zl)/12537/12550/12554 (Zl-Rtd)/12557/12558/12561 (Rtd-Zl)/12565 (Rtd-Zl)/12569 (Rtd-Zl) Dinsdag: 520/524/531 (Rtd-Zl)/532/535 (Rtd-Zl)/539 (Rtd-Zl)/543/547/548/551/552/555/556/559/560/563/564/567/571 12522 (Zl-Rtd)/12526/12530 (Lw-Zl)/12533/12534/12546/12550 (Zl-Rtd)/12557 (Rtd-Zl)/12558/12561 (Rtd-Zl)/12569 Woensdag: 520/524/531/532/539 (Rtd-Zl)/547 (Rtd-Zl)/548/551 (Rtd-Zl)/552/555/556/559/560/563 (Rtd-Zl)/567/571/584 12522 (Zl-Rtd)/12526/12533/12534 (Lw-Zl)/12545 (Zl-Lw)/12546 (Lw-Zl)/12550 (Zl-Rtd)/12554 (Zl-Rtd)/12557 (Rtd-Zl)/12558/12561 (Rtd-Zl)/12565 (Rtd-Zl)/12569/12582 (Lw-Zl) Donderdag: 520/524/531/532/535 (Rtd-Zl)/539/547/548/552/555/556/559/560/563 (Rtd-Zl)/564/567/571/576 (Gn-Amf)/580 (Gn-Ut) 12522 (Zl-Rtd)/12526/12530 (Lw-Zl)/12533/12534 (Lw-Zl)/12541 (Zl-Lw)/12546/12550 (Zl-Rtd)/12557 (Rtd-Zl)/12558/12561/12569 Vrijdag: 516 ((?Gn-)Zl-Rtd)/520/524/531/544 (Gn-Zl)/548/551/552/555/556/559/560/563 (Rtd-Zl)/564/567/575 12522/12530 (Lw-Zl)/12533/12534 (Lw-Zl)/12538 (Lw-Zl)/12546 (Lw-Zl)/12550 (Zl-Rtd)/12557/12558 (Zl-Rtd)/12561/12562 (Zl-Amf)/12569 (Rtd-Zl) Zaterdag: 524/528/535/543 (Rtd-Zl)/548/559 12522 (Zl-Rtd)/12526 (Zl-Rtd)/12530/12533/12554 (Zl-Rtd)/12565 Zondag: 555/559 (Rtd-Zl)/560 (Gn-Zl)/571/575 12538 (Zl-Rtd)/12542 (Lw-Zl)/12561/12562 (Zl-Rtd)/12565/12566 (Zl-Rtd)/12569 (Rtd-Zl)/12574 (Lw-Amf)/12577 (Rtd-Zl) Laatst bewerkt door guuglurg op 04-02-2013 22:55 |
05-02-2013 17:41:45 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
gluuglurg, Even of ik het goed lees, ik pak de zaterdag : Rijden de 524/528/535/543 alle 4 alleen tussen Rtd en Zl met 8-12 bakken ; of rijden de 3 eerst genoemde de hele rit vanaf/tot Gn met 8 tot 12 bakken, en wordt er alleen van de 543 afgetrapt in Zl ? |
05-02-2013 17:44:46 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Dat laatste ja, de (traject) heeft alleen betrekking op wat er tussen de / staat. |
05-02-2013 17:47:42 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
M.a.w. de 12533 rijdt op zaterdag met 8 tot 12 bakken van Rtd tot helemaal Lw ? Dan pak ik die met het Kruidvat-kaartje. Mooi overzicht guuglurg !! |
05-02-2013 18:02:42 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Ja, 8-12 bakken lijkt natuurlijk ruim, maar dat is al een stuk minder als ik je vertel dat de 12533 op zaterdag met 8 bakken rijdt![]() Laatst bewerkt door guuglurg op 05-02-2013 18:03 |
06-02-2013 14:52:54 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De welbekende lijsten zijn ook weer beschikbaar: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013.htm |
06-02-2013 15:03:34 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Ik zou wel even de nieuwe lijst erop zetten%08% |
06-02-2013 15:32:03 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Het waren wel nieuwe lijsten, maar ik was een deel van de bronbestanden vergeten te updaten. Ik heb het aangepast![]() |
06-02-2013 20:50:18 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Als ik het goed begrepen en gezien heb rijdt trein 4750 dit wijzigingsblad met een SGM3, en rijdt trein 1556 met 7 bakken ICM. -De 4750 is de trein van half 5 uit Asd en was een aantal jaren terug nog 6 bakken SGM. U weet wel, de goede oude tijd dat de hele Zaanlijn met 6 bakken SGM reed. Met de komst van SLT ging deze trein van SGM6 naar SLT6. Iets wat na Ass al een best krappe bedoeling is. Nu dus een SGM3, dat past never nooit. -De 1556 is de trein van 17:09 uit Asd en was traditioneel altijd 2 stellen DubbelDekker of een stam DDM-1, vorig jaar zelfs even 10 bakken ICM. Echter, met ingang van de nieuwe dienstregeling was ICM8 opeens voldoende. Dat was, uit eigen ervaring, al erg krap. Met ICM7 heb je staanplaatsen over gehele lengte van de trein, wat mij niet helemaal de bedoeling lijkt van een InterCity. Mijn vraag is: Hoe kan er zo krap gepland worden? Gaat er niet ergens een belletje rinkelen als er bijvoorbeeld een losse SGM voor de 4750 in de boeken komt? Of is er iets mis met de telcijfers? Laatst bewerkt door Iceman op 06-02-2013 21:03 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
08-02-2013 19:37:18 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Nieuw lijstje (met aantal bakken) voor dit wijzigingsblad: http://www.mediafire.com/?mug3gu2qnpvw0z4, zoals gewoonlijk weer gebaseerd op de diensten. Binnenkort een update aan de hand van de vertrekstaten. |
08-02-2013 21:12:32 | ||
---|---|---|
koosmat64
![]() |
Quote Dat idee heb ik ook wel eens. Op de Heuvellandlijn is de stoptrein een stuk drukker dan de sneltrein. Toch is het zo dat 3 van de 4 stoptreinen met losse GTW 2/6jes rijden. En een van de sneltreinen de luxe van een GTW 2/8 heeft. Veel logischer dus om de sneltreinen met GTW 2/6jes te laten rijden. Dan ben je in de middag/avondspits wanneer ook de 3 van de 4 stoptreinen dus met een solo tweetje rijden van de regelmatige achterblijvers af. |
25-02-2013 18:16:31 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Kan iemand aangeven met hoeveel bakken ICM de 12525 op zaterdag rijdt ? (Rtd 07.35 - Lw 10.17). En wordt er onderweg nog bijgeplaatst / afgetrapt ? Uit de spots na 4 febr. krijg ik nog geen volledig beeld. |
25-02-2013 21:20:33 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Volgens mij is het uit de spots vrij duidelijk dat het om een drietje en een viertje gaat behalve op zaterdag. Het lijstje van guurglug een paar posts hierboven geeft ook 3-7 bakken aan. Of beide stellen doorrijden naar Lw is in de spots niet te zien, maar gezien er spots te Hd, Ut en Wd zijn rijdt de trein in ieder geval van Rtd tot Zl met twee stellen. |
26-02-2013 12:30:46 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Ook twee stellen op Zaterdag in de 12525, wat mijn (brandende) vraag is ? |
26-02-2013 12:45:43 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Als ik even zoek op http://www.ns4ns.nl/index.php/dienste en zoek in de machinisten-diensten dan kan ik alleen de volgende regel vinden in dienst van Ut; ICM IC 12525 08:20 Ut 10:17 Lw Kom ik tot de conclusie dat er niet gesplist of gecombineerd wordt in Zl. Groeten, Fred |
26-02-2013 13:10:43 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Ik geloof dat je niet die conclusie kunt trekken. Zo zie ik die trein (meestal) inderdaad met 2 stellen uit Ut vertrekken, maar met het achterste stel de displays op Zwolle. Eenzelfde voorbeeld kan ik vinden voor trein 1727: ICM IC 1727 08:35 Ut 10:16 Es Ook deze trein laat z'n achterste stel in Dv achter, wat niet te zien is aan deze ene regel in de diensten. ![]() Martijn He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
26-02-2013 14:41:04 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ik heb voor de 12525 effe als voorbeeld op zaterdag 1 maart gekeken en zie dat er tussen Rtd-Lw nergens gesplits wordt met de 3 stellen waarmee hij rijdt. Op de zaterdag 9 en 16 maart rijdt die maar met 1 stel gepland. |
26-02-2013 17:29:59 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Dus is de basis voor de 12525 op zaterdag 1 stelletje ICM. Zal krap zijn tussen Ut en Zl. Bedankt train85 voor het nazoeken. |
26-02-2013 18:12:50 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Aha, weer wat geleerd. %02%Ik dacht namelijk dat aan de regels te kunnen zien. Zou het wel zichtbaar kunnen zijn aan de HC diensten? Groeten, Fred Laatst bewerkt door fred67nl op 26-02-2013 18:14 |
26-02-2013 19:19:13 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Als het goed is staat bij de HC, ODC of ODS. Omroepen direct combineren/splitsen. |
27-02-2013 11:01:10 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Zaterdag 1 en 9 maart? Heeft een week 10 stiekem 8 dagen óf moet het toch za 2 maart zijn? ![]() @fred67nl: Tussen het achterste stel aftrappen en de mcn-dienst zit (logischerwijs) geen causaal verband. Als de 12525 tussen Ut en Zl uit maximaal 7 bakken bestaat en daarna uit 4/3 hoef je dat ook niet noodzakelijkerwijs terug te zien in de hc-diensten. Wellicht alleen, zoals hierboven aangegeven, in een eventuele omroepopdracht voor de hc. |
27-02-2013 11:06:45 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Zaterdag 2 maart ja, foutje van mij. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-02-2013 12:40:30 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Even gezocht in de diensten Mcn. maar kan geen vermelding vinden zoals die hier boven besreven staat. |
27-02-2013 13:59:54 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Je moet ook bij Hc-diensten kijken ![]() |
27-02-2013 14:01:26 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ook daar is het lang niet altijd te vinden als er een stel wordt afgekoppeld/bijgeplaatst![]() |
27-02-2013 17:42:49 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Sorry dat bedoelde ik ook%02% %03% |
27-02-2013 21:04:38 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Dan is het waarschijnlijk alleen zichtbaar op het volledige dienstkaartje. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad_4_februari_2013 |
![]() |