Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Wijzigingsblad_4_februari_2013
RailWiki.nl
Wijzigingsblad 4 februari 2013
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
04-02-2013 17:47:05
bart84
Moderator
bart84
Quote
guuglurg (ma 04 feb 2013 16:30:08 https://m.somda.nl/forum/12918/p433890/): De enige uitzondering is een omloop SGMM op vrijdagavond/zaterdagochtend:
Vr (...-7676)-4481-9683-9688 Ht, Za Ht 9619-9624-4428

Die omloop SGM was er al vanaf december. Ik heb de omlopen nog niet helemaal waterdicht, want de omlopen die met MAT gereden werden, komen niet altijd uit waar ze de volgende dag moeten beginnen. Ik ga hier nog even verder in spitten.
Ik vermoed dat er stellen worden gecombineerd en al dan niet afgesloten naar de juiste plaats gaan (bijv trein 9686+4489= 9691)

Laatst bewerkt door bart84 op 04-02-2013 18:00


Mvg. Bart
 

04-02-2013 18:13:01
guuglurg
guuglurg
Alhoewel ik er niet zeker van ben, worden er volgens mij geen treinen gepland met een afgesloten stel. 9691 is een ander verhaal, die rijdt dus standaard met 2 stellen op Ma-Do en Zo.  

04-02-2013 18:30:41
SchuurB
SchuurB
Quote
ZJ37 (ma 04 feb 2013 11:25:43 https://m.somda.nl/forum/12918/p433838/)
Ook vreemd: 3616 was ooit 10 bakken VIRM tussen Ah en Zl, nu slechts 7 bakken ICM (vorig wbl te Ah nog versterkt tot 10 ICM, maar gebeurt ook niet meer).


Misschien past dat omdat de 27900 met 6 bakken MAT vanaf Dv vooruit rijdt, die slurpt het perron in Dv aardig leeg.
 

04-02-2013 18:36:56
Klaasje
Klaasje
De 761 mocht het vanavond doen met een losse IRM VI. Vorig wijzigingsblad was dat met IV+VI. Op Dvd komt die trein zitvol aan, met enkele staande reizigers in het midden terwijl het perron op station Duivendrecht behoorlijk vol staat. Het zal met name middenin erg gezellig zijn geweest onderweg naar Alm. Overigens is het pas maandag en dat is doorgaans niet de drukste dag.

Laatst bewerkt door Klaasje op 04-02-2013 18:38
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

04-02-2013 18:41:59
michaben
michaben
Een overzichtje van de verschuivingen in de 500/12500 vanmiddag:

563 met 9 bakken ICM (was 10 bakken VIRM).
12554 met 8 bakken ICM (was dacht ik 10 bakken ICM).
567 met 9 bakken ICM (was volgens mij ook 10 bakken VIRM).
12558 met 9 bakken ICM (was eerst 7 bakken ICM).

De 9 bakken in de 563 was op Rtd overigens nog prima te doen, nog een ruim aantal zitplaatsen over achteraan. Of dit na Ut nog het geval was weet ik niet.
 

04-02-2013 19:41:43
daniel_ddr
daniel_ddr
De 11759 bleek vanmiddag nog redelijk gespaard gebleven in capaciteit, daarin nog minstens 9 bakken wat precies een mooie maat is.
Eveneens nog altijd 9 bakken in de 11756 wat daar behoorlijk ruim is, maar kan zijn dat die capaciteit er voor andere treinen aan hangt (deze omloop rijdt immers in de vroege spits Ut->Amf en gaat ook nog op 't randje van de spits vanaf Gvc terug naar Ut)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

04-02-2013 20:05:44
bart84
Moderator
bart84
Quote
guuglurg (ma 04 feb 2013 18:13:01 https://m.somda.nl/forum/12918/p433921/): Alhoewel ik er niet zeker van ben, worden er volgens mij geen treinen gepland met een afgesloten stel. 9691 is een ander verhaal, die rijdt dus standaard met 2 stellen op Ma-Do en Zo.

Dat had ik al kunnen ontdekken uit de aankomst/vertreksporen. Kan je dan ook achterhalen of de 74491 vrijdag (rijdt enkel op vrijdag als ik me niet vergis) met 2x MDDM rijdt (of in iedergeval hoort te rijden), want als dat zo is, dan heb ik de omloop van de 4400/9600 weer rond.


Mvg. Bart
 

04-02-2013 22:46:34
guuglurg
guuglurg
Ik ben er ook achter gekomen dat de (12)500 per dag anders verlengd wordt. De volgende treinen rijden met 8-12 bakken ICM:

Maandag:
520/524/531/532/539 (Rtd-Zl)/547 (Rtd-Zl)/548/551/552/555/556/559/560/563 (Rtd-Zl)/564/567 (Rtd-Zl)/571
12522 (Zl-Rtd)/12526/12530/12533/12534 (Lw-Zl)/12537/12550/12554 (Zl-Rtd)/12557/12558/12561 (Rtd-Zl)/12565 (Rtd-Zl)/12569 (Rtd-Zl)

Dinsdag:
520/524/531 (Rtd-Zl)/532/535 (Rtd-Zl)/539 (Rtd-Zl)/543/547/548/551/552/555/556/559/560/563/564/567/571
12522 (Zl-Rtd)/12526/12530 (Lw-Zl)/12533/12534/12546/12550 (Zl-Rtd)/12557 (Rtd-Zl)/12558/12561 (Rtd-Zl)/12569

Woensdag:
520/524/531/532/539 (Rtd-Zl)/547 (Rtd-Zl)/548/551 (Rtd-Zl)/552/555/556/559/560/563 (Rtd-Zl)/567/571/584
12522 (Zl-Rtd)/12526/12533/12534 (Lw-Zl)/12545 (Zl-Lw)/12546 (Lw-Zl)/12550 (Zl-Rtd)/12554 (Zl-Rtd)/12557 (Rtd-Zl)/12558/12561 (Rtd-Zl)/12565 (Rtd-Zl)/12569/12582 (Lw-Zl)

Donderdag:
520/524/531/532/535 (Rtd-Zl)/539/547/548/552/555/556/559/560/563 (Rtd-Zl)/564/567/571/576 (Gn-Amf)/580 (Gn-Ut)
12522 (Zl-Rtd)/12526/12530 (Lw-Zl)/12533/12534 (Lw-Zl)/12541 (Zl-Lw)/12546/12550 (Zl-Rtd)/12557 (Rtd-Zl)/12558/12561/12569

Vrijdag:
516 ((?Gn-)Zl-Rtd)/520/524/531/544 (Gn-Zl)/548/551/552/555/556/559/560/563 (Rtd-Zl)/564/567/575
12522/12530 (Lw-Zl)/12533/12534 (Lw-Zl)/12538 (Lw-Zl)/12546 (Lw-Zl)/12550 (Zl-Rtd)/12557/12558 (Zl-Rtd)/12561/12562 (Zl-Amf)/12569 (Rtd-Zl)

Zaterdag:
524/528/535/543 (Rtd-Zl)/548/559
12522 (Zl-Rtd)/12526 (Zl-Rtd)/12530/12533/12554 (Zl-Rtd)/12565

Zondag:
555/559 (Rtd-Zl)/560 (Gn-Zl)/571/575
12538 (Zl-Rtd)/12542 (Lw-Zl)/12561/12562 (Zl-Rtd)/12565/12566 (Zl-Rtd)/12569 (Rtd-Zl)/12574 (Lw-Amf)/12577 (Rtd-Zl)

Laatst bewerkt door guuglurg op 04-02-2013 22:55
 

05-02-2013 17:41:45
abcde
abcde
gluuglurg, Even of ik het goed lees, ik pak de zaterdag :
Rijden de 524/528/535/543 alle 4 alleen tussen Rtd en Zl met 8-12 bakken ; of rijden de 3 eerst genoemde de hele rit vanaf/tot Gn met 8 tot 12 bakken, en wordt er alleen van de 543 afgetrapt in Zl ?
 

05-02-2013 17:44:46
guuglurg
guuglurg
Dat laatste ja, de (traject) heeft alleen betrekking op wat er tussen de / staat.  

05-02-2013 17:47:42
abcde
abcde
M.a.w. de 12533 rijdt op zaterdag met 8 tot 12 bakken van Rtd tot helemaal Lw ?
Dan pak ik die met het Kruidvat-kaartje.
Mooi overzicht guuglurg !!
 

05-02-2013 18:02:42
guuglurg
guuglurg
Ja, 8-12 bakken lijkt natuurlijk ruim, maar dat is al een stuk minder als ik je vertel dat de 12533 op zaterdag met 8 bakken rijdt

Laatst bewerkt door guuglurg op 05-02-2013 18:03
 

06-02-2013 14:52:54
treinfan
treinfan
De welbekende lijsten zijn ook weer beschikbaar: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2013.htm  

06-02-2013 15:03:34
guuglurg
guuglurg
Ik zou wel even de nieuwe lijst erop zetten%08%  

06-02-2013 15:32:03
treinfan
treinfan
Het waren wel nieuwe lijsten, maar ik was een deel van de bronbestanden vergeten te updaten. Ik heb het aangepast  

06-02-2013 20:50:18
Iceman
Iceman
Als ik het goed begrepen en gezien heb rijdt trein 4750 dit wijzigingsblad met een SGM3, en rijdt trein 1556 met 7 bakken ICM.

-De 4750 is de trein van half 5 uit Asd en was een aantal jaren terug nog 6 bakken SGM. U weet wel, de goede oude tijd dat de hele Zaanlijn met 6 bakken SGM reed. Met de komst van SLT ging deze trein van SGM6 naar SLT6. Iets wat na Ass al een best krappe bedoeling is. Nu dus een SGM3, dat past never nooit.
-De 1556 is de trein van 17:09 uit Asd en was traditioneel altijd 2 stellen DubbelDekker of een stam DDM-1, vorig jaar zelfs even 10 bakken ICM. Echter, met ingang van de nieuwe dienstregeling was ICM8 opeens voldoende. Dat was, uit eigen ervaring, al erg krap. Met ICM7 heb je staanplaatsen over gehele lengte van de trein, wat mij niet helemaal de bedoeling lijkt van een InterCity.

Mijn vraag is: Hoe kan er zo krap gepland worden? Gaat er niet ergens een belletje rinkelen als er bijvoorbeeld een losse SGM voor de 4750 in de boeken komt? Of is er iets mis met de telcijfers?

Laatst bewerkt door Iceman op 06-02-2013 21:03


Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop.
 

08-02-2013 19:37:18
guuglurg
guuglurg
Nieuw lijstje (met aantal bakken) voor dit wijzigingsblad: http://www.mediafire.com/?mug3gu2qnpvw0z4, zoals gewoonlijk weer gebaseerd op de diensten. Binnenkort een update aan de hand van de vertrekstaten.  

08-02-2013 21:12:32
koosmat64
koosmat64
Quote
Iceman (wo 06 feb 2013 20:50:18 https://m.somda.nl/forum/12918/p434381/)
Of is er iets mis met de telcijfers?

Dat idee heb ik ook wel eens. Op de Heuvellandlijn is de stoptrein een stuk drukker dan de sneltrein.
Toch is het zo dat 3 van de 4 stoptreinen met losse GTW 2/6jes rijden.
En een van de sneltreinen de luxe van een GTW 2/8 heeft.
Veel logischer dus om de sneltreinen met GTW 2/6jes te laten rijden. Dan ben je in de middag/avondspits wanneer ook de 3 van de 4 stoptreinen dus met een solo tweetje rijden van de regelmatige achterblijvers af.
 

25-02-2013 18:16:31
abcde
abcde
Kan iemand aangeven met hoeveel bakken ICM de 12525 op zaterdag rijdt ?
(Rtd 07.35 - Lw 10.17). En wordt er onderweg nog bijgeplaatst / afgetrapt ?
Uit de spots na 4 febr. krijg ik nog geen volledig beeld.
 

25-02-2013 21:20:33
AlbertP
AlbertP
Volgens mij is het uit de spots vrij duidelijk dat het om een drietje en een viertje gaat behalve op zaterdag. Het lijstje van guurglug een paar posts hierboven geeft ook 3-7 bakken aan. Of beide stellen doorrijden naar Lw is in de spots niet te zien, maar gezien er spots te Hd, Ut en Wd zijn rijdt de trein in ieder geval van Rtd tot Zl met twee stellen.  

26-02-2013 12:30:46
abcde
abcde
Quote
AlbertP (ma 25 feb 2013 21:20:33 https://m.somda.nl/forum/12918/p437753/..... rijdt de trein in ieder geval van Rtd tot Zl met twee stellen.

Ook twee stellen op Zaterdag in de 12525, wat mijn (brandende) vraag is ?
 

26-02-2013 12:45:43
fred67nl
fred67nl
Als ik even zoek op http://www.ns4ns.nl/index.php/dienste en zoek in de machinisten-diensten dan kan ik alleen de volgende regel vinden in dienst van Ut;
ICM IC 12525 08:20 Ut 10:17 Lw

Kom ik tot de conclusie dat er niet gesplist of gecombineerd wordt in Zl.

Groeten,
Fred
 

26-02-2013 13:10:43
martw
martw
Ik geloof dat je niet die conclusie kunt trekken. Zo zie ik die trein (meestal) inderdaad met 2 stellen uit Ut vertrekken, maar met het achterste stel de displays op Zwolle.
Eenzelfde voorbeeld kan ik vinden voor trein 1727:
ICM IC 1727 08:35 Ut 10:16 Es
Ook deze trein laat z'n achterste stel in Dv achter, wat niet te zien is aan deze ene regel in de diensten.

Martijn


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

26-02-2013 14:41:04
train85
train85
Ik heb voor de 12525 effe als voorbeeld op zaterdag 1 maart gekeken en zie dat er tussen Rtd-Lw nergens gesplits wordt met de 3 stellen waarmee hij rijdt.
Op de zaterdag 9 en 16 maart rijdt die maar met 1 stel gepland.
 

26-02-2013 17:29:59
abcde
abcde
Dus is de basis voor de 12525 op zaterdag 1 stelletje ICM. Zal krap zijn tussen Ut en Zl.
Bedankt train85 voor het nazoeken.
 

26-02-2013 18:12:50
fred67nl
fred67nl
Aha, weer wat geleerd. %02%Ik dacht namelijk dat aan de regels te kunnen zien. Zou het wel zichtbaar kunnen zijn aan de HC diensten?

Groeten,
Fred

Laatst bewerkt door fred67nl op 26-02-2013 18:14
 

26-02-2013 19:19:13
MasterE
MasterE
Als het goed is staat bij de HC, ODC of ODS. Omroepen direct combineren/splitsen.  

27-02-2013 11:01:10
Dre
Dre
Quote
train85 (di 26 feb 2013 14:41:04 https://m.somda.nl/forum/12918/p437826/): Ik heb voor de 12525 effe als voorbeeld op zaterdag 1 maart gekeken en zie dat er tussen Rtd-Lw nergens gesplits wordt met de 3 stellen waarmee hij rijdt.
Op de zaterdag 9 en 16 maart rijdt die maar met 1 stel gepland.

Zaterdag 1 en 9 maart? Heeft een week 10 stiekem 8 dagen óf moet het toch za 2 maart zijn?

@fred67nl: Tussen het achterste stel aftrappen en de mcn-dienst zit (logischerwijs) geen causaal verband. Als de 12525 tussen Ut en Zl uit maximaal 7 bakken bestaat en daarna uit 4/3 hoef je dat ook niet noodzakelijkerwijs terug te zien in de hc-diensten. Wellicht alleen, zoals hierboven aangegeven, in een eventuele omroepopdracht voor de hc.
 

27-02-2013 11:06:45
train85
train85
Zaterdag 2 maart ja, foutje van mij.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


27-02-2013 12:40:30
fred67nl
fred67nl
Quote
MasterE (di 26 feb 2013 19:19:13 https://m.somda.nl/forum/12918/p437865/): Als het goed is staat bij de HC, ODC of ODS. Omroepen direct combineren/splitsen.


Even gezocht in de diensten Mcn. maar kan geen vermelding vinden zoals die hier boven besreven staat.
 

27-02-2013 13:59:54
dennistd
dennistd
Je moet ook bij Hc-diensten kijken  

27-02-2013 14:01:26
treinfan
treinfan
Ook daar is het lang niet altijd te vinden als er een stel wordt afgekoppeld/bijgeplaatst  

27-02-2013 17:42:49
fred67nl
fred67nl
Quote
dennistd (wo 27 feb 2013 13:59:54 https://m.somda.nl/forum/12918/p437952/): Je moet ook bij Hc-diensten kijken


Sorry dat bedoelde ik ook%02% %03%
 

27-02-2013 21:04:38
MasterE
MasterE
Dan is het waarschijnlijk alleen zichtbaar op het volledige dienstkaartje.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Wijzigingsblad_4_februari_2013
RailWiki.nl