05-02-2023 17:29:41 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De 3049 is vandaag gezien in een Railadventure transport in Koblenz: Foto |
05-02-2023 18:17:06 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Daar zit de 3046 ook nog bij. |
05-02-2023 20:32:41 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat was nou ook alweer de reden dat ze niet door België op transport gaan? Heeft het met tractiematerieel te maken? Of speelt er wat anders, en moeten we misschien kijken naar de overdreven bureaucratie, of speciale eisen waaraan voldaan moet worden? Laatst bewerkt door aarclay op 05-02-2023 21:02 |
05-02-2023 21:30:59 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
![]() |
advertentie |
05-02-2023 21:35:22 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Daar heb ik het ook vandaan, maar soms missen er wat nummertjes. Vooral die lagere nummers vind ik opvallend. Dus vandaar mijn vraag. Het blijft immers handwerk. Laatst bewerkt door aarclay op 05-02-2023 21:35 |
05-02-2023 21:41:51 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Quote We? Of is het misschien jij? 😜 |
05-02-2023 21:52:25 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Quote Twee dagen geleden meldde de Zaanstraat dat de 3047 de 199e was. Daar gaan nu de 3049 en 3046 af. Dus blijven er inderdaad vijf over. |
05-02-2023 22:54:58 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote en moeten JIJ misschien kijken.... Dat bekt niet lekker. 😃 Laatst bewerkt door aarclay op 05-02-2023 22:55 |
06-02-2023 01:12:39 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
😜Moet ik dan misschien gaan kijken of denken aan.... Betrek het gewoon op jezelf. Jij hebt een bepaalde gedachtegang. |
06-02-2023 07:15:36 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
Quote Omdat SNG behoudens een enkele uitzondering per schip naar Nederland komt ben je veel afhankelijker van de weersomstandigheden, zeker op zee. Als die dusdanig slecht zijn dat je niet kan uitvaren moet dat treinstel wachten tot die mee kan met het volgende schip dat nog vrije plaatsen heeft voor drie rijtuigbakken. #DiscoverEU |
06-02-2023 09:26:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
@Oldskoel: Op sich is de vraag hoe ik het stel helemaal niet gek. |
06-02-2023 09:54:13 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote De stellen zouden vanochtend gezien zijn tussen Enneptal en Hagen, dat is vanuit Koblenz niet echt de kortste route naar NL. Zijn er andere plannen met deze stellen? |
06-02-2023 11:01:03 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Wellicht zijn ze onderweg naar Bad Bentheim om daar over de grens te komen? |
06-02-2023 11:12:14 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
RailExpert zal die stellen wel overnemen inderdaad. Dus dan gaan ze sowieso niet bij Emmerich de grens over. |
06-02-2023 11:33:59 | ||
---|---|---|
Sanderbin
![]() |
Aldus een melding op Sion is die om 11.14 bij Hamm gezien |
06-02-2023 11:36:48 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Als men de korste route vanuit zuid Duitsland naar Nederland zou nemen, dan zou je zeggen dat Venlo of nog beter Herzogenrath korter is. |
06-02-2023 12:06:15 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
De grensovergang bij Venlo is dit weekend dicht vanwege werkzaamheden |
06-02-2023 13:14:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote 3037, 3039, 3040, 3050 en 2788 bij mijn weten. |
06-02-2023 13:22:49 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Even gecontroleerd. Die stellen missen inderdaad nog. |
06-02-2023 18:01:17 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Quote Zou men niet in staat zijn om binnen nu (maandagavond) en vrijdag op het emplacement te Venlo te geraken ?? |
06-02-2023 18:24:36 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Geen idee waar mijn brein mee bezig was, maar ik had bedoeld "deze week" te typen, niet alleen het weekend. T/m 10 februari om zelfs even precies te zijn. |
06-02-2023 19:06:06 1 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
De 3049 en 3046 zijn inderdaad via Bh de grens gepasseerd vanmiddag |
06-02-2023 22:50:26 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Die DE18 is het enige wat RADVE heeft dat ook in Frankrijk is toegelaten. In Duitsland is ook door dieselgebied heengereden, dat wordt wat problematisch met een e-loc. In theorie zouden ze ergens een e-loc achtergelaten kunnen hebben om vanaf dat punt met de diesel in opzending verder te kunnen gaan. Maar die club doet wel meer dan incidenteel een SNG verslepen en dan moet je die e-loc wel een week kunnen missen of een half land door rijden met een losse loc. Met zo'n transport ga je niet 200 km/h rijden dus heel veel sneller zal het ook niet worden dan de 120 km/h die je met een DE18 kunt rijden. |
06-02-2023 23:09:52 | ||
---|---|---|
Henk1619
![]() |
Quote Tussen Hz en Han hebben een stel jokers een spanningssluis op de vrije baan gezet dus dan heb je een meerspanningsloc nodig, of een diesel met Indusi en ATB. Het is ook niet een route waarvoor veel personeel met wegbekendheid te vinden is. |
11-02-2023 08:56:49 1 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Inmiddels in dienst (om het Railwiki overzicht aan te vullen): 3031 (9-11), 3041 (24-11), 3042 (5-1), 3043 (26-12), 3044 (3-2), 3045 (2-2), 3048 (3-2), 2783 (19-9) |
22-02-2023 19:56:57 | ||
---|---|---|
pvduin
![]() |
Vandaag is de 3050 in Bot aangekomen, gaat donderdagavond naar Amsterdam. (c) FB |
22-02-2023 20:38:40 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Dus dan zijn alle SNG in Nederland toch? |
22-02-2023 21:09:14 1 | ||
---|---|---|
edward
![]() |
Bijna, 2788, 3037, 3039 en 3040 zijn er nog niet |
24-02-2023 16:08:53 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
3050 is vanochtend samengesteld op de Zaanstraat en de 3049 heeft vandaag een afleveringsrit gemaakt. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-03-2023 18:04:20 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
3039 is aangekomen in de Botlek. Morgen gaat deze naar Amsterdam. |
08-03-2023 17:01:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De 3040 is ook binnen gekomen in de Botlek. Nog twee te gaan en alles is compleet Laatst bewerkt door aarclay op 08-03-2023 17:02 |
10-03-2023 15:36:28 1 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De 3040 is vandaag aangekomen in Amsterdam. |
10-03-2023 21:25:34 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
De middenbak van de 3040 kwam ik gisteravond tegen op de A2 ter hoogte van knooppunt Everdingen richting Amsterdam. Dat was rond 20.50 uur |
24-03-2023 22:48:34 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
En de 3037 zou gisteren (23 maart) aangekomen zijn in de Botlek, aldus melding elders. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 24-03-2023 22:48 |
25-03-2023 00:15:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
In dat geval mist enkel nog de 2788. |
29-03-2023 17:17:58 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 3037 staat sinds gisteren 28-3 op de rails van de Zaanstraat. |
30-03-2023 09:11:12 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
SNG 3049 is inmiddels al een paar dagen in dienst. (Vanaf dinsdag 28 maart) |
04-04-2023 21:48:51 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De laatste nieuwe SNG 2788 zal op 11 april in de Zaanstraat op de rails worden gezet. |
06-04-2023 13:47:18 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Weet iemand waar de 3002 voor gebruikt wordt? Deze heeft tegenwoordig cameras op de neus en naast het NS logo staat ook het logo van CAF op de neus |
06-04-2023 14:23:23 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Ik ben benieuwd hoe dit eruit ziet. Aan je omschrijving zou ik bijna denken aan een proef met obstakeldetectie. Wel zie ik op Treinposities dat deze na 1 januari van dit jaar niet meer in de reizigersdienst is verschenen, en 'getest wordt door de leverancier'. |
06-04-2023 14:47:43 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Quote ATO |
06-04-2023 16:44:46 | ||
---|---|---|
Jorn
![]() |
Is dat alleen voor CAF om dat te testen of zijn er ook plannen om in Nederland met GoA 2 op het hoofdspoor te gaan rijden? Laatst bewerkt door Jorn op 06-04-2023 16:45 |
11-04-2023 17:14:06 3 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zoals verwacht is vanmorgen de 2788 als 206e en laatste nieuwe SNG bij de Zaanstraat op de rails gezet. |
11-04-2023 19:15:15 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De onbeschadigde kopbak 2304 (bots Hooghalen) is zojuist per dieplader vanuit Hlm naar de loods in Amf overgebracht. |
11-04-2023 22:24:17 | ||
---|---|---|
BAKEMONO
![]() |
Quote Hier voor geinteresseerden te zien (instagram story @sngtransportspotter) Niet erg schokkend maar vooralsnog voor degene(n) m.b.t ongeval natuurlijk even een korte waarschuwing.
edit ik heb de link doodgemaakt, neem even contact op met de eigenaar van de foto's Laatst bewerkt door BAKEMONO op 10-08-2023 16:44 |
01-08-2023 08:38:43 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
SNG 2764 heeft een 'nieuwe' omroep stem, rustiger, duidelijker zonder haperingen. Is men bezig met alle sng treinen deze aanpassingen te doen? dit is een link naar de video via Google drive Link ik hoor graag van iemand of de link ook werkt!
Laatst bewerkt door GerritJan op 01-08-2023 10:47 |
01-08-2023 09:17:31 | ||
---|---|---|
Talbot
![]() |
Quote Bij mij werkt de link niet; ik kom op de startpagina van files.fm terecht. |
01-08-2023 10:51:33 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote Thanks heb hem aangepast naar Drive, hopelijk werkt het nu wel |
01-08-2023 11:46:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Kan je het niet openbaar delen? Ik heb nu toegang gevraagd, anyway. |
01-08-2023 12:11:10 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Hoe werkt dat openbaar delen? Laatst bewerkt door GerritJan op 01-08-2023 12:13 |
01-08-2023 13:05:26 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Nu werkt hij! En dat klinkt inderdaad nieuw, het klinkt weer een beetje natuurlijker dan de vorige versies. Al zitten er in de laatste zin alsnog wat "interessante" intonaties. |
01-08-2023 14:34:13 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
Moeilijk te zeggen maar is het niet dezelfde stem als op de stations? Zou wel efficiënt zijn. |
01-08-2023 15:13:57 | ||
---|---|---|
pascalgerr
![]() |
Doet me denken aan de HTM omroep |
01-08-2023 18:26:03 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote Fijn dankjewel voor het doorgeven 🙂 |
![]() |
advertentie |
01-08-2023 18:27:33 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Quote Hij klinkt inderdaad natuurlijker, zal elke sng deze omroep krijgen of is dit nu nog een test om te kijken of deze omroep het beter doet dan de huidige? |
01-08-2023 20:24:02 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Ik denk dat het nog een test is. En als alle SNG's deze omroep krijgen, dan krijgen de FLIRT's het ook. 😉 |
01-08-2023 22:10:14 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
waarom zou de flirt direct ook meegepakt worden? |
02-08-2023 08:24:45 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
Er zijn nu 10 SNG's met 'de nieuwe stem': 2301, 2303, 2305, 2319, 2320, 2338, 2355, 2757, 2761, 2764 FLIRT krijgt deze ook, maar dat zal nog enkele weken duren. |
16-08-2023 21:41:14 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Ik heb vandaag zowel in de 2355 als 2319 gezeten en deze stem klinkt beter dan de huidige hoewel het nog niet helemaal perfect is. Laatst bewerkt door Anoniem9 op 16-08-2023 21:59 |
16-08-2023 23:00:11 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Quote 3004 heeft m ook aldus een mij bekende hc. |
17-08-2023 00:09:24 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
17-08-2023 12:35:54 | ||
---|---|---|
koekje
![]() |
Ondertussen hebben alle SNG's de nieuwe stem gekregen. |
17-08-2023 12:58:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dat is vlot gegaan dan. Softwareupdate OTA (over the air)? |
17-08-2023 13:07:13 | ||
---|---|---|
wyke2207
![]() |
Zegt de 'nieuwe stem' nu weer gewoon 'station' of is het nog steeds 'stasjon'? Laatst bewerkt door wyke2207 op 17-08-2023 13:09 |
17-08-2023 16:26:42 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Quote Het is wel beter geworden ja. Maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit voor de SLT omroep. 😜 |
29-10-2023 12:20:07 | ||
---|---|---|
tmk787
![]() |
Weet iemand wat er met de SNG 3003 is? |
29-10-2023 12:23:24 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Testtreinstel voor ATO. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 29-10-2023 12:23 |
29-10-2023 20:50:35 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Quote Volgens Facebook is dat stel 3002. Of zijn er meerdere SNG stellen voor het testen van ATO? Linkje naar het bericht. Laatst bewerkt door moderator op 30-10-2023 18:59 |
29-10-2023 20:58:46 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ja er zijn er meer. Althans, de laatste meldingen van de 3003 zeggen dat. |
30-10-2023 07:48:58 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
3003 is dat inderdaad al sinds het begin, en volgens mij heeft die ook een proefombouw voor de airportsprinter gehad |
30-10-2023 12:55:31 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De 3002 is zo te zien na 1 januari dit jaar uit reizigersdienst gegaan om een ATO-stel te worden met een camera in de neus. Zo te zien voor GoA level 4. De 3003 lijkt geen camera in de neus te hebben. Voor ATO-testen met lagere GoA-gradatie, vermoed ik. 3021 en 2770 zijn omgebouwd voor Airport-sprinter. Beide stellen hebben al sinds 27 september 2022 niet meer gereden in de reizigersdienst. Laatst bewerkt door aarclay op 30-10-2023 13:01 |
30-10-2023 14:57:34 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Hoezo zou een camera in de neus uitsluitend voor GoA level 4 zijn? Die logica snap ik niet. |
30-10-2023 15:03:14 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Misschien zijn er alternatieve sensoren aangebracht? Volgens RailWiki is het in ieder geval een ATO teststel. Op recente foto's constateer ik geen camera's op de plek waar die ander dat wel heeft. Laatst bewerkt door aarclay op 30-10-2023 15:04 |
30-10-2023 15:53:02 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
GOA4 op het Nederlandse hoofdspoor lijkt me uitgesloten. Dat is rijden zonder personeel (zie bijv. de metro van Kopenhagen), op het gemengde net doet men nergens ter wereld zoiets. En dat zie ik er ook niet van komen. |
30-10-2023 15:54:48 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het hoeft ook niet direct op het hoofdspoor, je zou het ook kunnen gebruiken om treinen zonder personeel af te rangeren van bijvoorbeeld Gvc naar Bkh. In Londen was men bezig met treinen die zelfstandig van/naar een keerspoor konden rijden terwijl de machinist door de trein naar de andere cabine loopt (al is dat strict gezien GoA 3 want de machinist geeft wel het vertrekbevel). Laatst bewerkt door michaben op 30-10-2023 15:58 |
30-10-2023 15:58:07 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het is wel iets waar NS ervaring mee wou opdoen op De Vork bij Groningen. Ik heb geen idee hoe die proef tot nu toe verlopen is. Ik zie het nog niet op korte termijn in de praktijk gebeuren, maar ik denk dat het wel binnen enkele decennia gaat gebeuren dat treinen 's ochtends vroeg vanzelf (onder toezicht vanuit een centrale post) rangeren vanaf rangeeremplacement naar het station waar een machinist, de dienst begint, en met max. GoA 2 de trein rijdt. Wat Michaben dus zei. Laatst bewerkt door aarclay op 30-10-2023 16:00 |
27-11-2023 23:25:44 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
De 3003 is inmiddels actief in reizigersdienst. |
09-01-2024 11:51:51 | ||
---|---|---|
Velo
![]() |
Iemand enig idee wat er met de:
2301 2303 2704 2770 2771 3021
Aan de hand is? |
09-01-2024 11:56:04 6 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
een deel daarvan rijdt, en deel niet. |
09-01-2024 13:04:35 1 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
De 2301 en 2303 hebben sowieso defecten wat ik las, de 2771 vermoedelijk ook 3021 en 2770 zijn teststellen voor de airport sprinter en rijden deze week testritten Asd-Mp v.v. 2704 is al een tijdje in herstelling van aanrijdingsschade (al maanden geleden foto's gezien van dit stel met een herstelde kop in Aswplz) |
09-01-2024 14:11:03 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
2301: water in tractiecontainer 2303: boordnetomvormer/motorgenerator problemen 2771 heeft geen noemenswaardige problemen. |
09-01-2024 21:07:36 | ||
---|---|---|
Velo
![]() |
Bedankt! |
06-02-2024 08:03:23 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Sinds 1 februari is de 2704 weer in dienst. |
24-02-2024 20:57:22 | ||
---|---|---|
DAPPA
![]() |
Via een bekende gehoord dat er op maandag 12 februari via een vrachtwagentransport drie delen van een SNG vanuit de richting Frankrijk naar Nederland zijn gebracht. Helaas heeft de bekende geen foto's gemaakt en/of nummers genoteerd. De vraag is nu: Welk stel was dit, en waarom was dit per vrachtwagen? |
24-02-2024 21:08:59 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Alle SNG's zijn al geleverd, dus als dit echt gebeurd is, dan zou het misschien tóch een vervanger van de 2304 kunnen zijn. Maar het lijkt mij zeer sterk. |
24-02-2024 21:19:17 | ||
---|---|---|
DAPPA
![]() |
|
24-02-2024 21:38:53 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
In de Zaanstraat was het montageteam SNG maar daar is niets bekend. Er is ook niets afgeleverd. Overigens zal die chauffeuse toch wel weten wat haar eindbestemming in NL was..? |
24-02-2024 22:05:04 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Zou dat dan niet onderhand het eerste stel voor NRW zijn ipv een stel voor Nederland? Groetjes Michiel |
24-02-2024 22:20:01 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Of ging het hier om 3 vrachtwagens met onderdelen? |
25-02-2024 10:53:30 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Maak van dat vraagteken maar een uitroepteken. Zeker weet die chauffeuse dit. |
25-02-2024 12:07:23 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Maar de eindbestemming van de chauffeur is niet per definitie de eindbestemming van de lading 💡 |
25-02-2024 14:39:36 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Er zijn deze week ook overbrengingen van nieuwe Talgo rijtuigen geweest voor de DB per vrachtwagen van Hendaye naar Duitsland via Venlo. Zijn die het niet geweest? Zag op Facebook een foto van een stuurstandrijtuig op een vrachtwagen in de buurt van Venlo |
25-02-2024 18:10:16 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
|
25-02-2024 18:25:58 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Of de chauffeur wordt afgewisseld (al dan niet door er een andere trekker voor te zetten). Hoeven ze de lading geeneens fysiek over te laden. Vooral met exceptioneel transport kan het handig zijn om de Nederlandse partij te wisselen voor een Duitse transporteur. |
13-04-2024 10:00:28 | ||
---|---|---|
ovtje
![]() |
Gisterochtend is de middenbak van de 2304 (ongeval Hooghalen) per dieplader vanuit On afgevoerd |
13-04-2024 16:45:27 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Dat transport had Amersfoort als bestemming. |
24-06-2024 15:17:30 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
De 3022 en 2773 zijn de volgende stellen die zijn omgebouwd voor de Airport Sprinter en vanaf deze week (woensdag) hun rondjes draaien in het proefbedrijf. |
24-06-2024 15:56:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Gaat om een hernieuwd proefbedrijf, dan zeker? |
24-06-2024 17:24:25 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Daarbij kunnen we de APS (Airport sprinter) vanaf heden ook tegenkomen in de normale dienst. Vooral in de cabine wijzigingen, als reiziger merken we er weinig van. |
24-06-2024 21:15:21 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Vanaf vandaag al; startend als 4623. |