Dienstregeling 2013, wat is waar?
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
20-12-2012 16:47:00
nougo
nougo
Je moest het lezen met cynisme. Maar als het aan de provincialen hier ligt..... dan zie je wat er na aanbesteding van de 6800 kan gebeuren... (En nee, daar word ik niet bij voorbaat heel vrolijk van, of het moet een doorgaande *snelle* verbinding Mt-Nm worden... (Let U allen even op de Lobby...... inzake verdubbeling van die Maaslijn die samenvalt met de wens de stoptreintjes aan te besteden)

Laatst bewerkt door nougo op 20-12-2012 17:01
 

20-12-2012 23:20:37
waalkade
waalkade
Het meest drukke stuk Maaslijn ligt trouwens niet in Limburg.
Het zou me niets verwonderen dat NSR weer belangstelling krijgt voor (een deel van) de Maaslijn nu de vervoerscijfers zo onder druk komen te staan.
NSR zal niet willen krimpen, eerder een stuk markt proberen terug te veroveren.

Laatst bewerkt door waalkade op 20-12-2012 23:21
 

20-12-2012 23:40:14
broek53
broek53
De Almeerse politiek is wakker geworden, tikje laat wel.
http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article9653761.ece/Almere-luidt-noodklok-over-Flevolijn
 

20-12-2012 23:47:07
Klaasje
Klaasje
Op zich had de politiek zich meermaals al over die IC-stop uitgesproken en herhaalt dat nu dus maar niet zo over de volheid van de treinen. Hier het persbericht van de gemeente zelf: http://www.almere.nl/de_stad/actueel/content/_pid/kolom1-1/_rp_kolom1-1_elementId/1_3514877

Laatst bewerkt door Klaasje op 20-12-2012 23:47
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

21-12-2012 09:03:26
ZJ37
ZJ37
Den Haag - Brussel blijft de gemoederen bezig houden: http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/12_december/21/binnenland/kamer-wil-trein-den-haag-brussel.xml  

24-12-2012 17:37:10
broek53
broek53
Opvallend bericht: NS laat het van de Staatssecretaris afhangen of er weer door IC's in Almere Buiten gestopt gaat worden http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?NewsID=97892 . Gevalletje erg zwakke ruggegraat kennelijk, en het zet de deur wagenwijd open naar een extreme vorm van cliëntisme: een gemeente zeurt maar even bij de landelijke politiek en het komt (alsnog) in orde - waarbij het Rijk het aandeelhouderschap van NS misbruikt om iets buiten de concessie om te regelen. Alleen om die reden zou het niet moeten gaan gebeuren.  

24-12-2012 17:52:59
koos
koos
Gewoon triest. Almere heeft sinds 2013 een directe verbinding met zwolle e.v. Natuurlijk zal de gemeente de voordelen niet tegen de nadelen opwegen... Nee, gewoon klagen, dat helpt echt.  

24-12-2012 18:12:17
Bert13
Bert13
De tijdwinst over de Hanzelijn was al enorm, met een stop in Almb wordt dit niet echt beter natuurlijk...


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

24-12-2012 18:43:33
Ht
Ht
Ben er zelf vrijdag rond een uur of 4 langs gereisd en moet zeggen dat met 6 treinen per uur, dat Buiten niet zoveel heeft te klagen. Het enige nadeel dat ik gezien heb is dat ze een 4/7/19 verhouding liggen Richting Almere en naar Oostvaarders 8/4/18.

De verhouding qua vertrektijden zijn waardeloos, alleen om te gaan pleiten om intercity's te laten stoppen is een beetje idioot.
 

24-12-2012 19:32:46
broek53
broek53
Het gaat mij er niet eens om of het al dan niet idioot of gerechtvaardigd is intercity's te laten stoppen. Het gaat mij om de manier waarom Almere zijn zin probeert te krijgen en het feit dat NS dat kennelijk goed vindt. Dat vind ik pas echt idioot.  

24-12-2012 19:46:28
dennistd
dennistd
Ik heb meer het idee dat NS denkt: 'Wij gaan hem niet laten stoppen, en als jullie het daar niet mee eens zijn, dan gaan jullie maar lekker klagen bij de staatssecretaris, maar reken er maar niet op dat je daar wel je zin krijgt'  

24-12-2012 20:53:33
mhlvdijk
mhlvdijk
Quote
broek53 (ma 24 dec 2012 17:37:10 https://m.somda.nl/forum/11041/p426934/): Opvallend bericht: NS laat het van de Staatssecretaris afhangen of er weer door IC's in Almere Buiten gestopt gaat worden http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?NewsID=97892 . Gevalletje erg zwakke ruggegraat kennelijk, en het zet de deur wagenwijd open naar een extreme vorm van cliëntisme: een gemeente zeurt maar even bij de landelijke politiek en het komt (alsnog) in orde - waarbij het Rijk het aandeelhouderschap van NS misbruikt om iets buiten de concessie om te regelen. Alleen om die reden zou het niet moeten gaan gebeuren.


Was het niet de minister die had gezegd dat de ic niet op Buiten hoefde te stoppen?
In dat kader gezien, kan ik de stap wel begrijpen.
Ondertussen zijn er overigens al heel wat forenzen in de auto gestapt, waaronder mijn buurvrouw.
 

24-12-2012 23:36:14
mren
mren
Nee, de minister heeft zich niet met de dagelijkse gang van zaken te bemoeien.  

25-12-2012 14:41:28
BGM104
BGM104
Met een beetje passen en meten kan de 2600 prima stoppen te Almb. Iedereen blij toch? Je hoeft er ook niet alle IC treinen te laten stoppen.  

25-12-2012 14:51:14
broek53
broek53
De 2600 is niet toekomstvast. Als ProRail niet een half decennium had zitten slapen, c.q. aan voortdurende twijfel ten prooi was geweest, zou er nu al een keergelegenheid op Almere Centrum zijn geweest en zou de 2600 niet naar Lelystad zijn gegaan.
Met passen en meten lukt het overigens ook niet om de 2600 te laten stoppen, gezien de 4300 en 4900 die er gezamenlijk vlak voor/achter zitten.
Maar dan gaat het weer over de inhoud: ik heb verder geen mening over het al dan niet stoppen van welke trein dan ook (al lijkt het mij voor de Noord-Oost inderdaad volslagen idioot, vooruit), maar het gaat mij om het gejengel bij de staatssecretaris waar ook NS de oren naar lijkt te gaan laten hangen.

Laatst bewerkt door broek53 op 25-12-2012 14:52
 

25-12-2012 15:24:21
RoelZ1
RoelZ1
Ik hoop het berust op een verkeerd citaat van de journalist (niet geheel ongebruikelijk) of anders op een één-tweetje van NS en ministerie 'wij sturen ze naar jou door en jij wimpelt het af met: ontwikkelfunctie van HRN ligt bij vervoerder en dat is ook het beleid waar de regering voor staat'.

Een verkeerde interpretatie van de journalist zou natuurlijk makkelijk kunnen als het zo zou zijn gegaan als dit:
- Gemeente Almere belt bij NS aan over de IC-stop in Almb.
- NS zegt: wij willen dat niet omdat .....
- Gemeente zegt: dat accepteren wij niet, dus wij bellen het ministerie.
- NS zegt: jullie doen maar, de Stas heeft toch niets te zeggen over stoppatronen, maar we zullen zien wat eruit komt.
- Gemeente zegt: we shall see.

Een journalist kan dit makkelijk interpreteren als: NS en Almere wachten oordeel van Van Mansveld af. Overigens ben ik het met je eens dat het onwenselijk is dat gemeenten voor elk wissewasje hun 'probleem' escaleren naar het landelijke niveau, wat eigenlijk al sinds Dienstregeling 2007 op begint te komen. Een duidelijkere boodschap van: 'ontwikkelfunctie van het HRN ligt bij NS en eventuele problemen dienen dus tussen NS en belanghebbenden uitgevochten te worden' lijkt me wenselijk. Niet omdat de Stas nu zo vaak ingrijpt, maar wel omdat het de gemeenten een landelijk platform geeft om de (publieke) druk op NS op te voeren om alsnog naar ze te luisteren.

Laatst bewerkt door RoelZ1 op 25-12-2012 15:32
 

25-12-2012 21:12:08
Klaasje
Klaasje
Ze willen gewoon de treinserie 2400 in de spitsen met daarin een stop te Almb. Dat kan ook makkelijk omdat die treinserie tussen Lelystad en Almere c toch uitgebogen zal moeten worden. Ik denk alleen dat NS dat liever niet doet.  

25-12-2012 21:34:27
BGM104
BGM104
Quote
broek53 (di 25 dec 2012 14:51:14 https://m.somda.nl/forum/11041/p427022/): De 2600 is niet toekomstvast. Als ProRail niet een half decennium had zitten slapen, c.q. aan voortdurende twijfel ten prooi was geweest, zou er nu al een keergelegenheid op Almere Centrum zijn geweest en zou de 2600 niet naar Lelystad zijn gegaan.


De toegevoegde waarde van de 2600 naar Lls was me ook niet helder, maar het is dus een moetje. Keren te Almo gaat het ook niet worden, de keersporen daar zijn vanaf de buitensporen niet te bereiken, waarbij de binnenste perronsporen al vol staan met de 4300 en 4900. Hoe kan je het zo aanleggen? De keergelegenheid nu maar aanleggen te Almb?

Quote
broek53 (di 25 dec 2012 14:51:14 https://m.somda.nl/forum/11041/p427022/):
Met passen en meten lukt het overigens ook niet om de 2600 te laten stoppen, gezien de 4300 en 4900 die er gezamenlijk vlak voor/achter zitten.



Met dat passen en meten kom je al snel op een 3 min perronopvolging te Almb met korte stopjes, niet echt netjes.
 

25-12-2012 22:12:08
Klaasje
Klaasje
Quote
BGM104 (di 25 dec 2012 21:34:27 https://m.somda.nl/forum/11041/p427041/):
Quote
broek53 (di 25 dec 2012 14:51:14 https://m.somda.nl/forum/11041/p427022/): De 2600 is niet toekomstvast. Als ProRail niet een half decennium had zitten slapen, c.q. aan voortdurende twijfel ten prooi was geweest, zou er nu al een keergelegenheid op Almere Centrum zijn geweest en zou de 2600 niet naar Lelystad zijn gegaan.


De toegevoegde waarde van de 2600 naar Lls was me ook niet helder, maar het is dus een moetje. Keren te Almo gaat het ook niet worden, de keersporen daar zijn vanaf de buitensporen niet te bereiken, waarbij de binnenste perronsporen al vol staan met de 4300 en 4900. Hoe kan je het zo aanleggen? De keergelegenheid nu maar aanleggen te Almb?

Het is relatief simpel.. Op Alm de 2600 opzij zetten en wachten tot de 12(700) weer weg is. In de tussentijd is er tijd om de 4300 of 4900 op Oostvaarders naar een tailtrack te rijden zodat je met een 2600 binnen kunt komen. Overigens had men ook de 4900 en de 2600 op elkaar kunnen laten keren op Alm maar dan zit je met de 4900 weer in Utrecht te knoeien met de koppeling aan de 5700. Beide alternatieven verdienen niet de schoonheidsprijs.

Quote
Quote
broek53 (di 25 dec 2012 14:51:14 https://m.somda.nl/forum/11041/p427022/):
Met passen en meten lukt het overigens ook niet om de 2600 te laten stoppen, gezien de 4300 en 4900 die er gezamenlijk vlak voor/achter zitten.



Met dat passen en meten kom je al snel op een 3 min perronopvolging te Almb met korte stopjes, niet echt netjes.

Op zich kan dat. Ideaal is het niet, zeker niet omdat de net gebouwde seinverdichting van OV-SAAL niet bedacht is voor zulk gebruik van Almb.

Laatst bewerkt door Klaasje op 25-12-2012 23:34
 

26-12-2012 13:18:21
Joey666
Joey666
Quote
Klaasje (di 25 dec 2012 22:12:08 https://m.somda.nl/forum/11041/p427043/):
Quote
BGM104 (di 25 dec 2012 21:34:27 https://m.somda.nl/forum/11041/p427041/):
Quote
broek53 (di 25 dec 2012 14:51:14 https://m.somda.nl/forum/11041/p427022/): De 2600 is niet toekomstvast. Als ProRail niet een half decennium had zitten slapen, c.q. aan voortdurende twijfel ten prooi was geweest, zou er nu al een keergelegenheid op Almere Centrum zijn geweest en zou de 2600 niet naar Lelystad zijn gegaan.


De toegevoegde waarde van de 2600 naar Lls was me ook niet helder, maar het is dus een moetje. Keren te Almo gaat het ook niet worden, de keersporen daar zijn vanaf de buitensporen niet te bereiken, waarbij de binnenste perronsporen al vol staan met de 4300 en 4900. Hoe kan je het zo aanleggen? De keergelegenheid nu maar aanleggen te Almb?

Het is relatief simpel.. Op Alm de 2600 opzij zetten en wachten tot de 12(700) weer weg is. In de tussentijd is er tijd om de 4300 of 4900 op Oostvaarders naar een tailtrack te rijden zodat je met een 2600 binnen kunt komen. Overigens had men ook de 4900 en de 2600 op elkaar kunnen laten keren op Alm maar dan zit je met de 4900 weer in Utrecht te knoeien met de koppeling aan de 5700. Beide alternatieven verdienen niet de schoonheidsprijs.

[...]



Theoretisch zou het in Utrecht het zeker kunnen.
In Utrecht is spoor 1 buiten dienst en deze zal binnenkort weer in dienst gaan.
Op spoor twee stoppen de 5500 en 5600 serie maar keren niet opelkaar.
Dat loopt best wel aardig goed.
Op Spoor drie stopt dan de 5700 en de 4900 serie en zal nu op een ander treinnummer keren.
Gaat aardig goed als er geen vertragingen zijn ivm korte kering.
De 4900 kan je laten keren op spoor 1 als hij open gaat.

Dan ziet het er zo uit als voorbeeld:

spoor 1: IC 4900
spoor 2: SPR 5500+5600 (keren niet op elkaar)
spoor 3: SPR 5700

Laatst bewerkt door SleutelMan op 26-12-2012 13:56, reden: quote gerepareerd
 

26-12-2012 14:08:15
DingeZ
DingeZ
Zodra spoor 1 weer in dienst is zal 2 buiten dienst gaan.  

26-12-2012 17:07:55
BGM104
BGM104
Quote
Klaasje (di 25 dec 2012 22:12:08 https://m.somda.nl/forum/11041/p427043/):
Het is relatief simpel.. Op Alm de 2600 opzij zetten en wachten tot de 12(700) weer weg is. In de tussentijd is er tijd om de 4300 of 4900 op Oostvaarders naar een tailtrack te rijden zodat je met een 2600 binnen kunt komen.


Ja, goed idee, doe mij die maar, graag vanaf morgen invoeren. Je kan de 2600 nog beladen naar Almo rijden als een echte zonetrein. Almb en Almo krijgen dan met een overstap te Alm een snelle verbinding naar Shl en Gvc.
 

26-12-2012 21:42:58
Klaasje
Klaasje
Het is een beetje jammer dat dit niet binnen een rigide toegepaste twee-treinensysteem past want anders reed er vast al iets vanaf begin deze maand. Wel sluit dit aan op de behoefte van een groot gedeelte van de reizigers van de stations voorbij Almere Centrum terwijl dit wel mooi op het bestaande spoor past. Wat dat betreft is het jammer dat zoiets niet van de grond komt. Zeker omdat er dan ook minder sprintermaterieel noodzakelijk is.  

26-12-2012 21:56:39
MDDM
MDDM
2600 zit anders aardig vol met reizigers voor Lelystad. En da's niet zo gek, nu de 3900 niet meer rijd. Lekker door laten hobbelen naar Lls dus die 2600. Daar even omrijden en weer terug Vs.


Gr Joop mcn Lls
 

27-12-2012 00:19:16
broek53
broek53
Zoals gezegd: als de infravoorzieningen in Almere C op tijd waren aangelegd, zou de 2600 niet verder hebben gereden. Dat hij nu wel doorrijdt en straks mogelijk niet meer, zal vast wel de volgende storm van protesten opleveren. Maar dat duurt nog een paar jaar.  

27-12-2012 07:52:56
mdeen
mdeen
Als dat nog een paar jaar duurt dan is de discussie denk ik niet meer nodig: dan blijkt gewoon dat beide treinseries via Lls goed gevuld zijn en Lls gewoon zoveel capaciteit nodig heeft.  

27-12-2012 08:56:26
ZJ37
ZJ37
Voor 2015 is ook voorzien dat de IC Asd-Flevoland tot Lls rijdt. Maar of dat gebeurt omdat de keervoorziening te Alm er dan ook nog niet is, weet ik niet.  

27-12-2012 09:02:23
Klaasje
Klaasje
Indienststelling: dec 2015.  

29-12-2012 01:48:05
oranjebank
oranjebank
Quote
waalkade (do 20 dec 2012 23:20:37 https://m.somda.nl/forum/11041/p426537/): Het meest drukke stuk Maaslijn ligt trouwens niet in Limburg.
Het zou me niets verwonderen dat NSR weer belangstelling krijgt voor (een deel van) de Maaslijn nu de vervoerscijfers zo onder druk komen te staan.
NSR zal niet willen krimpen, eerder een stuk markt proberen terug te veroveren.


In Vry vertelde een friettent manager mij en m'n vrouw al dat hij al geruchten hoorde dat men bezig is om de maaslijn weer terug te willen geven aan NSR omdat t onder de maat is bij Veolia.
Ik zal blij zijn als t weer terug naar NSR gaat om meerdere redenen.

Anyway geweldig dat er ook DDAR met Loc rijdt in de 4400/9600. Ik dacht dat er alleen mDDM [ treinfanlijst] zou rijden van de groene bankjes DD treinen. %08%
De bijsturing let volgens mij niet echt op of t DDAR of mDDM is als ze even de loc niet zien ofzo. %08%
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


29-12-2012 07:19:30
Dre
Dre
Quote
oranjebank (za 29 dec 2012 01:48:05 https://m.somda.nl/forum/11041/p427362/):
Quote
waalkade (do 20 dec 2012 23:20:37 https://m.somda.nl/forum/11041/p426537/): Het meest drukke stuk Maaslijn ligt trouwens niet in Limburg.
Het zou me niets verwonderen dat NSR weer belangstelling krijgt voor (een deel van) de Maaslijn nu de vervoerscijfers zo onder druk komen te staan.
NSR zal niet willen krimpen, eerder een stuk markt proberen terug te veroveren.


De concessie Maaslijn is nog tot december 2016 aan Veolia verleend. Daarna moet de provincie Noord-Brabant de zaak maar opnieuw aanbesteden. Op zich kun je best een vervoerder "kiezen", door juist dié punten van de concessie-eisen belangrijk te maken waar de favoriete vervoerder goed op scoort.

Maar goed, ik vraag me af of NSR werkelijk behoefte heeft aan de Maaslijn zolang er geen infrastructurele verbeteringen (bovenleiding, dubbelspoor) plaatsvinden. NSR wil van alle diesellijntjes (waarvan ze nu nog Zl-Kpn en Zl-Wdn in handen heeft) eigenlijk af. Het zou nogal een tegengestelde beweging zijn om opeens weer een eilandbedrijf met diesels voor Nm-Vl-Rm in dienst te nemen.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 29-12-2012 19:06, reden: quote gerepareerd
 

29-12-2012 11:14:30
john2
john2
Dre, je meld in je bericht dat de provincie Noord Brabant per 2016 de zaak opnieuw moet aanbesteden. Heeft de provincie Limburg en de provincie Gelderland hier niks in te vertellen?  

29-12-2012 11:21:44
jorgo
jorgo
Quote
oranjebank (za 29 dec 2012 01:48:05 https://m.somda.nl/forum/11041/p427362/):
Quote
waalkade (do 20 dec 2012 23:20:37 https://m.somda.nl/forum/11041/p426537/): Het meest drukke stuk Maaslijn ligt trouwens niet in Limburg.
Het zou me niets verwonderen dat NSR weer belangstelling krijgt voor (een deel van) de Maaslijn nu de vervoerscijfers zo onder druk komen te staan.
NSR zal niet willen krimpen, eerder een stuk markt proberen terug te veroveren.


In Vry vertelde een friettent manager mij en m'n vrouw al dat hij al geruchten hoorde dat men bezig is om de maaslijn weer terug te willen geven aan NSR omdat t onder de maat is bij Veolia.



Ik hoop dat de man wel goed friet kan bakken.
Top specugehalte: de frietboer vertelde mij dat hij geruchten hoorde dat men.

Teruggeven aan NSR is natuurlijk kul. Zo werkt het niet.
 

29-12-2012 11:54:38
train85
train85
Nee maar als de boel opnieuw aanbesteed wordt kan NS meebieden.  

29-12-2012 12:52:12
Klaasje
Klaasje
De laatste tijd heeft NS telkens niet meegedaan aan aanbestedingen. Ik vermoed dat ze dat hier ook niet gaan doen.  

29-12-2012 12:59:24
daniel
daniel
Vergeet niet dat NS als concern tot voor kort een aandeel had in Syntus, waarmee ze wel degelijk hebben meegedaan bij regionale aanbestedingen. Nu NS niet langer in Syntus zit, maar ondertussen wel een in het buitenland al behoorlijk succesvol Abellio onder zich heeft, zal het me niet verbazen als we die naam bij komende regionale aanbestedingen van het railvervoer ook hier tegen gaan komen.  

29-12-2012 12:59:58
train85
train85
Maar dat kan altijd veranderen hoor. Zie niet gebeuren dat NS nog meer lijnen gaat kwijtraken en ze zullen best gaan meebieden. Behalve de lijnen die de overheid aan andere partijen kwijt wil. En in het buitenland heeft NS ook grote slag geslagen.  

29-12-2012 13:02:49
MDDM
MDDM
Heeft allemaal weinig te maken met het vol fouten zittende dienstregeling 2013. Wat een zooitje is er van gemaakt....


Gr Joop mcn Lls
 

29-12-2012 13:11:17
train85
train85
Als je verbeter punten heb, dan nodig ik je uit is op kantoor te kijken
Je hebt het project Binnen/Buiten, dat mag ook weleens andersom Kan ook buitenpersoneel kijken hoe ze het binnen doen.
Als reiziger heb ik tot nu toe nog geen negatieve dingen gehad aan de nieuwe dienstregeling, als frequente reiziger.
 

29-12-2012 13:29:02
BGM104
BGM104
Quote
MDDM (za 29 dec 2012 13:02:49 https://m.somda.nl/forum/11041/p427403/): Heeft allemaal weinig te maken met het vol fouten zittende dienstregeling 2013. Wat een zooitje is er van gemaakt....


Waarmee we weer back on topic zijn. En dan nu de inhoud in: wat voor fouten loop je tegen aan? Echte dienstregeling dingetjes of zijn het personeel/materieel plan zaken.
 

29-12-2012 13:56:51
sjoerd
sjoerd
Quote
train85 (za 29 dec 2012 12:59:58 https://m.somda.nl/forum/11041/p427402/): Maar dat kan altijd veranderen hoor. Zie niet gebeuren dat NS nog meer lijnen gaat kwijtraken en ze zullen best gaan meebieden. Behalve de lijnen die de overheid aan andere partijen kwijt wil. En in het buitenland heeft NS ook grote slag geslagen.

Heeft de overheid wel iets te willen? Iets (maar wat weet ik na al die jaren niet) denkt dat hetzelfde of een beter product tegen lagere kosten kan worden geleverd, maar als NS dat zelf kan, is er niet iets dat dat tegenhoudt.
Ik kan me echter voorstellen dat NS niet zit te trappelen om nieuw dieselmaterieel te ontwikkelen en aan te schaffen als er nog een vloot zeer goed bruikbare treinstellen staat. Als je ergens werkt, behoor je door je werkgever in staat te worden gesteld om je werk te doen. Maar of de overheid de NS in staat stelt om het met elektrisch materieel te gaan doen (door de Maaslijn op te waarderen) is de vraag. Back to Topic!
 

29-12-2012 15:12:17
MDDM
MDDM
Quote
train85 (za 29 dec 2012 13:11:17 https://m.somda.nl/forum/11041/p427404/): Als je verbeter punten heb, dan nodig ik je uit is op kantoor te kijken
Je hebt het project Binnen/Buiten, dat mag ook weleens andersom Kan ook buitenpersoneel kijken hoe ze het binnen doen.
Als reiziger heb ik tot nu toe nog geen negatieve dingen gehad aan de nieuwe dienstregeling, als frequente reiziger.
Hahaha, had al een uitnodiging gekregen, maar tot op heden is er geen afspraak gemaakt. Verbeterpunten genoeg, dat is wel zeker


Gr Joop mcn Lls
 

29-12-2012 15:13:06
MDDM
MDDM
Quote
BGM104 (za 29 dec 2012 13:29:02 https://m.somda.nl/forum/11041/p427406/):
Quote
MDDM (za 29 dec 2012 13:02:49 https://m.somda.nl/forum/11041/p427403/): Heeft allemaal weinig te maken met het vol fouten zittende dienstregeling 2013. Wat een zooitje is er van gemaakt....


Waarmee we weer back on topic zijn. En dan nu de inhoud in: wat voor fouten loop je tegen aan? Echte dienstregeling dingetjes of zijn het personeel/materieel plan zaken.
Beide!


Gr Joop mcn Lls
 

29-12-2012 15:48:26
train85
train85
Vanaf week 2 komen er al aantal verbeteringen aan voor de dienstregelingen. Het is heel leuk om te zien hoe het in de fabriek er aan toegaat.  

29-12-2012 17:08:30
nohab
nohab
Quote
sjoerd Heeft de overheid wel iets te willen? Iets (maar wat weet ik na al die jaren niet) denkt dat hetzelfde of een beter product tegen lagere kosten kan worden geleverd, maar als NS dat zelf kan, is er niet iets dat dat tegenhoudt.
Ik kan me echter voorstellen dat NS niet zit te trappelen om nieuw dieselmaterieel te ontwikkelen en aan te schaffen als er nog een vloot zeer goed bruikbare treinstellen staat. Als je ergens werkt, behoor je door je werkgever in staat te worden gesteld om je werk te doen. Maar of de overheid de NS in staat stelt om het met elektrisch materieel te gaan doen (door de Maaslijn op te waarderen) is de vraag. Back to Topic!
NS heeft niks te willen en de overheid alles. Het is niet NS die bepaalt waar ze rijden (het is dus niet "wij willen op de Maaslijn rijden dus dat gaan we ook doen") maar een aanbestedende overheid die bepaalt wie waar rijdt. En onder welke voorwaarden. En daar gaat het vermoedelijk (mede) mis, want de eisen die in een consessie (niet) gesteld worden, zijn mede bepalend voor hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Zie toilettendiscussie.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

29-12-2012 17:46:44
b2py
b2py
Quote
train85 (za 29 dec 2012 15:48:26 https://m.somda.nl/forum/11041/p427420/): Vanaf week 2 komen er al aantal verbeteringen aan voor de dienstregelingen. Het is heel leuk om te zien hoe het in de fabriek er aan toegaat.

Zoals? Heb je voorbeelden van verbeteringen?
 

29-12-2012 17:58:17
train85
train85
Aantal treinen worden verlengd. De rijtijdspelingen op verschillende trajecten wordt verbeterd. Het zijn er diverse en heb niet bijgehouden welke het zijn.  

29-12-2012 18:00:49
b2py
b2py
Toevallig ook 800'en richting het noorden in de middagspits?  

29-12-2012 18:03:56
broek53
broek53
Quote
train85 (za 29 dec 2012 17:58:17 https://m.somda.nl/forum/11041/p427448/): Aantal treinen worden verlengd. De rijtijdspelingen op verschillende trajecten wordt verbeterd. Het zijn er diverse en heb niet bijgehouden welke het zijn.
Hoe kun je nu rijtijdspelingen verbeteren (anders dan de rijtijd verlengen)?
 

29-12-2012 18:19:31
train85
train85
Quote
b2py (za 29 dec 2012 18:00:49 https://m.somda.nl/forum/11041/p427450/): Toevallig ook 800'en richting het noorden in de middagspits?
Dat durf ik niet te zeggen, wel 3500 van Hrl ri.Ehv.
 

29-12-2012 18:21:01
train85
train85
Quote
broek53 (za 29 dec 2012 18:03:56 https://m.somda.nl/forum/11041/p427452/):
Quote
train85 (za 29 dec 2012 17:58:17 https://m.somda.nl/forum/11041/p427448/): Aantal treinen worden verlengd. De rijtijdspelingen op verschillende trajecten wordt verbeterd. Het zijn er diverse en heb niet bijgehouden welke het zijn.
Hoe kun je nu rijtijdspelingen verbeteren (anders dan de rijtijd verlengen)?
Dat hoef ik jou niet uit te leggen, dat wel je zelf ook wel wat ik er mee bedoel. De spelingen tussen stations worden aangepast.
 

29-12-2012 18:21:17
RoelZ1
RoelZ1
Je kan de speling beter verdelen. Als je op een lijn A-B-C-D drie minuten speling hebt kan je die evenredig in de rijtijden van AB BC en CD toevoegen, maar als de meeste vertragingen op punt C worden opgelopen kan op CD nog maar één minuut worden ingelopen, terwijl diezelfde trein op AB en BC erg rustig heeft gereden en lang gewacht op stationnementen. Door de speling wat te verschuiven van AB en BC naar CD kan de punctualiteit verbeteren.  

29-12-2012 18:22:35
train85
train85
Kijk dat is een hele prachtige uitleg voor mensen die niet bij het spoor werken.

Laatst bewerkt door train85 op 29-12-2012 18:22
 

29-12-2012 18:40:06
koosmat64
koosmat64
Quote
train85 (za 29 dec 2012 18:19:31 https://m.somda.nl/forum/11041/p427454/):
Quote
b2py (za 29 dec 2012 18:00:49 https://m.somda.nl/forum/11041/p427450/): Toevallig ook 800'en richting het noorden in de middagspits?
Dat durf ik niet te zeggen, wel 3500 van Hrl ri.Ehv.

Kun je mij vertellen om welke treinen het gaat en hoelang dat deze zijn? Daar ben ik erg benieuwd naar.
 

29-12-2012 19:07:00
broek53
broek53
Quote
RoelZ1 (za 29 dec 2012 18:21:17 https://m.somda.nl/forum/11041/p427456/): Je kan de speling beter verdelen. Als je op een lijn A-B-C-D drie minuten speling hebt kan je die evenredig in de rijtijden van AB BC en CD toevoegen, maar als de meeste vertragingen op punt C worden opgelopen kan op CD nog maar één minuut worden ingelopen, terwijl diezelfde trein op AB en BC erg rustig heeft gereden en lang gewacht op stationnementen. Door de speling wat te verschuiven van AB en BC naar CD kan de punctualiteit verbeteren.
Wat ik maar wil zegen, is dat je dan toch met de vertrektijden op B en C gaat schuiven.
Overigens hoort het inderdaad zoals je beschrijft: speling hoort voornamelijk aan het eind.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

29-12-2012 19:30:42
sjoerd
sjoerd
Quote
nohab (za 29 dec 2012 17:08:30 NS heeft niks te willen en de overheid alles. Het is niet NS die bepaalt waar ze rijden (het is dus niet "wij willen op de Maaslijn rijden dus dat gaan we ook doen") maar een aanbestedende overheid die bepaalt wie waar rijdt. En onder welke voorwaarden. En daar gaat het vermoedelijk (mede) mis, want de eisen die in een consessie (niet) gesteld worden, zijn mede bepalend voor hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Zie toilettendiscussie.

@Nohab: het aanbestedingssysteem is niet bedoeld om gemeenten, provincies of het rijk maar eisen te laten stellen. Het is intussen wel verworden tot een gedrocht. En mijn stelling was dat de uitvoerders van OV zich niet moeten laten ringeloren. Dat doen andere transportondernemers ook niet.
Maar daar zijn andere topics voor.
 

30-12-2012 00:24:44
Klaasje
Klaasje
Bij een aanbestedingssysteem is het belangrijk om in de contracten/concessie eisen en de handhaving daarvan op te nemen om het maatschappelijk belang veilig te stellen. Dat is buitengewoon belangrijk omdat het bedrijven zijn die winst moeten maken en het daarom juist belangrijk is te besparen waar dat kan. Zaken die relatief veel geld kosten en weinig opbrengen zijn het populairst. Denk aan toiletten, reserves, voldoende capaciteit in de spits en schoonhouden van het materieel.

Bij een schrijven van een concessie ontkom je er niet aan om juist op deze gebieden goed te beschrijven wat het minimum kwaliteitsniveau is. Dat leidt tot eisen op het gebied van punctualiteit, uitval, reinheid, inzetnormen en wel of geen toilet.
 

30-12-2012 07:45:28
nohab
nohab
En daar sluit ik me van harte bij aan, niet bij het betoog van Sjoerd.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

30-12-2012 17:28:48
RoelZ1
RoelZ1
Quote
broek53 (za 29 dec 2012 19:07:00 https://m.somda.nl/forum/11041/p427467/): Wat ik maar wil zegen, is dat je dan toch met de vertrektijden op B en C gaat schuiven.
Overigens hoort het inderdaad zoals je beschrijft: speling hoort voornamelijk aan het eind.


Het zijn inderdaad de befaamde 'minuutjes schuiven' die je in de WBL's terugziet. Ik ben het er helemaal mee eens dat speling vooral aan het eind moet zitten, maar er ligt hier een, op dit moment erg actuele, afweging aan ten grondslag. Aan de ene kant heb je 'bespaar en vergroen' waarvoor je juist de speling evenredig wilt verdelen om zo veel mogelijk aan Energiezuinig Rijden te kunnen doen en aan de andere kant 'punctualiteit' waarvoor de speling juist aan het eind moet zitten.
 

30-12-2012 18:20:36
ZJ37
ZJ37
Die tegebstrijdige duscussies komen inderdaad elk jaar terug. Daarnaast heb je ook nog te maken met treinseries die stopdoorschakelingen op zijn pad vinden en hier is het juist de bedoeling om de geplande tijd naar beneden af te ronden om te voorkomen dat er een overweg te lang dicht zit.  

30-12-2012 23:26:26
broek53
broek53
Het meest opvallende eraan is dat die discussie binnen NSR blijkbaar nooit ten einde komt. De jaardienst is elk jaar nog niet begonnen, of het geschuif begint weer - en niet zo weinig ook. Onbegrijpelijk voor de buitenstaander - alsof het dienstregelingmaken elk jaar opnieuw uitgevonden wordt. Niet dat ik het ' erg ' vind, maar erg professioneel komt het ook niet over.  

31-12-2012 00:53:14
ZJ37
ZJ37
Tegenwoordig mogen meer mensen dan ooit tevoren er ook wat vinden en degene die het hardst roept of de beste beentjes heeft bij de directie, zal zijn zin ook krijgen. Typische trend van de laatste jaren. En ik vrees dat het voorlopig ook niet ophoudt, ook al sleutel je nog zo'n goed dienstregelingmodel in elkaar: de beterweters staan daarna altijd weer op en ze komen ook uit alle hoeken van 'het' spoor.  

31-12-2012 00:57:48
MDDM
MDDM
Bekend fenomeen wat je nu benoemd ZJ37 hahahaha.


Gr Joop mcn Lls
 

31-12-2012 19:21:05
broek53
broek53
Quote
ZJ37 (ma 31 dec 2012 00:53:14 https://m.somda.nl/forum/11041/p427670/): Tegenwoordig mogen meer mensen dan ooit tevoren er ook wat vinden en degene die het hardst roept of de beste beentjes heeft bij de directie, zal zijn zin ook krijgen. Typische trend van de laatste jaren. En ik vrees dat het voorlopig ook niet ophoudt, ook al sleutel je nog zo'n goed dienstregelingmodel in elkaar: de beterweters staan daarna altijd weer op en ze komen ook uit alle hoeken van 'het' spoor.
Ik geloof niet dat wie dan ook hard roept en witte voetjes bij de directie gebruikt om de speling in dienstregelingen ergens anders te krijgen. Zeker niet als na een week al besloten kan worden weer met die spelingen te gaan schuiven.

Laatst bewerkt door broek53 op 31-12-2012 19:23
 

01-01-2013 13:24:59
ZJ37
ZJ37
Ik wil je best een opsomming geven van een lading afdelingen die hun zegje mogen doen om de meest uiteenlopende en opmerkelijke redenen. Totdat de volgende afdeling erachter komt dat het niet hun projectje past en vervolgens weer staan te krijsen dat het weer anders moet. En zo blijft de jaardienst nonstop bezig met wijzigen en geen management dat het tegenhoudt.  

01-01-2013 21:13:22
Klaasje
Klaasje
Je zou toch denken dat die projectjes geen doel maar een middel zijn..  

01-01-2013 21:40:19
broek53
broek53
Dan ken je NS niet, of je kent nog van voor 1996 .
Desalniettemin: ik houd maar vol dat het verdelen van de speling een stukje nobel handwerk is, niet beïnvloed door welk projectje dan ook.
 

02-01-2013 13:42:44
Klaasje
Klaasje
Weet iemand trouwens waarom de 12600 richting Noorden te Lls overgaat op het pad van de NO en niet op Alm? Want als dat wel op Alm is zouden ze mooi in het dagpatroon voor treinen naar het noorden passen.  

02-01-2013 18:38:55
bart84
Moderator
bart84
De 12600 is het superdal-alternatief voor de 2600. Waarom zou je deze trein dan op andere tijden laten rijden dan de 2600?
Ik denk juist dat het raar zou zijn, als de 12600 niet op de tijd van de 2600 zouden.


Mvg. Bart
 

02-01-2013 20:01:09
reisthijs
reisthijs
De 12600 is ook het superdal-alternatief voor de 700, nu moet je in het superdal dus 4 minuten eerder dan anders op het station zijn als je van Almere richting Zwolle wilt reizen. Nadeel van later rijden zou dan wel weer zijn dat de verbinding Asd - Lls dan iets langer wordt.

Laatst bewerkt door reisthijs op 02-01-2013 20:02
 

02-01-2013 23:00:21
dennistd
dennistd
Je zou eigenlijk Lls-Alm in het pad van de 2600 willen rijden (mensen die op dat tijdstip rekenen halen hem dan nog), maar op Alm-Lls in het pad van de (12)700 (zelfde verhaal).  

03-01-2013 09:54:04
Klaasje
Klaasje
Wat Dennis zegt inderdaad.  

03-01-2013 10:10:52
daniel81
daniel81
De reden is volgens mij dat het huidige pad de mogelijkheid biedt om ook in Dron en Kpnz te stoppen (de eerste trein op zondag doet dat ook).  

03-01-2013 11:12:55
ZJ37
ZJ37
Als ik me goed herinner was het oorspronkelijk ook de bedoeling om in daluren de 12500/12700 te laten vervallen en de 12600 te laten rijden via Asd zoals de 2600 en dan tussen Lls en Zl ook structureel Kpnz en Dron te bedienen. Echter past dat net niet in de rijtijd en is deze variant van tafel geveegd. In dit geval had de 4600 namelijk ook kunnen worden geschrapt in de dal.  

03-01-2013 14:39:34
train85
train85
De aanpassingen die er gaan komen:

•Tussen Vlissingen en Roosendaal vertrekt serie (1)2600 - alleen in de richting van Vlissingen naar Roosendaal - één tot drie minuten eerder. Deze aanpassing is nodig omdat tussen Krabbendijke en Rilland-Bath een tijdelijke snelheidsbeperking (TSB) geldt. De infrastructuur is daar nog niet helemaal op orde om op baanvaksnelheid te kunnen rijden (wanneer dat weer wel kan, wordt nog uitgezocht). Uitzondering: de vertrektijden van de treinen die onder serienummer 12600 doorrijden richting Zwolle worden pas per maandag 14 januari aangepast.
•De Intercity Heerlen-Schiphol (serie 3500) vertrekt vanaf maandag een minuut eerder vanuit Eindhoven om meer rijtijd in het plan te genereren.
•In Apeldoorn vertrekken de Intercity’s naar Schiphol (1600) en naar Den Haag (1700) voortaan van spoor 3 en niet meer van spoor 1.
 

03-01-2013 15:05:29
daniel81
daniel81
Quote
daniel81 (wo 17 okt 2012 14:40:16 https://m.somda.nl/forum/11041/p414709/): De planning in Apd bruist wel van het optimisme, k vraag me af hoelang dat goed gaat.
Zowel de 7000 als de IC's naar de Randstad komen aan op spoor 1. Momenteel zit daar 6 minuten tussen, dat worden er straks slechts 4. Als ik zie hoevaak nu al de IC naar het westen vertraging oploopt doordat de 7000 op spoor 1 in de weg staat, zie ik dat somber in.
Normaliter kun je best in 4 minuten twee treinen in dezelfde richting op hetzelfde spoor behandelen, maar in Apd zijn er twee complicaties: 1) de 7000 moet leeg worden gehaald, dus de HC moet langs de hele trein lopen om te kijken of iedereen uitgestapt is, en 2) de inrijder van Apd staat nog vóór Apda, dus als de 7000 spoor 1 verlaten heeft, duurt het nog een hele tijd voordat de IC klaarstaat langs het perron.

Ook in de andere richting volop optimisme:
de 7000 vertrekt op het aankomsttijdstip van de 17800, terwijl de rijwegen elkaar kruisen.
'k Ben benieuwd hoe de TAD's zijn in het geval een 17800 een kleine vertraging heeft, of dan meteen de 7000 voorlangs mag of dat de 17800 toch voorrang krijgt? Ik hoop het laatste, anders mis je in Apd de overstap Zp->Amf.

Ik heb duidelijk mijn roeping gemist%03%
Hoe dan ook, goed dat het opgelost wordt!

Het door mij gevreesde probleem tussen de aankomde 17800 en vertrekkende 7000 is helaas ook werkelijkheid geworden: bij de geringste vertraging wacht de 17800 bij Apda en is de overstap naar Amf onhaalbaar.
 

03-01-2013 15:59:58
jacokran
jacokran
Boeiend hoe deze dienstregeling tot stand kon komen dan. Een conflict tussen twee treinen van verschillende vervoerders...

Zou dat conflict ook bestaan als de 7000 van spoor 1 zou vertrekken? Ik kan op basis van sporenplan niet beoordelen of er tegelijkertijd een rijweg of 65 A/B en 67 kan lopen.
 

03-01-2013 16:13:12
Harold27
Harold27
Quote
train85 (do 03 jan 2013 14:39:34 https://m.somda.nl/forum/11041/p428031/): De aanpassingen die er gaan komen:


•In Apeldoorn vertrekken de Intercity’s naar Schiphol (1600) en naar Den Haag (1700) voortaan van spoor 3 en niet meer van spoor 1.

Prettig voor de passagiers dat er weer van spoor 3 vertrokken gaat worden, op het gerenoveerde spoor 1 waren en zijn er bijna geen wachtvoorzieningen, alleen uitzicht op de verwarmde wachtkamer en Kiosk op spoor 3.
Nadeel is dat zo op het oog de nuttige perronlengte op 3 minder is dan op 1.
Ik kan dan even niet checken omdat Prorail nog altijd de lengte geeft van voor de verlenging.
 

03-01-2013 16:27:36
robbertc
robbertc
Nuttige lengtes:
Spoor 1 richting Amf = 435 meter
Spoor 3 richting Amf = 409 meter (15 bakken)

Laatst bewerkt door robbertc op 03-01-2013 16:28
 

03-01-2013 16:30:16
broek53
broek53
Tussen de seinen op spoor 3 zit 450 meter, dus dat zit wel goed.
Ik denk niet dat de verplaatsing iets met klantvriendelijkheid te maken heeft, maar het is mooi meegeomen

@jacokran: wissel 65B/67 is een Engelsman, dus gelijktijdige rijwegen lukken daar maar slecht.

Laatst bewerkt door broek53 op 03-01-2013 16:32
 

03-01-2013 16:35:02
daniel81
daniel81
Quote
robbertc (do 03 jan 2013 16:27:36 https://m.somda.nl/forum/11041/p428054/): Nuttige lengtes:
Spoor 1 richting Amf = 435 meter
Spoor 3 richting Amf = 409 meter (15 bakken)


16 bakken zelfs (althans, dat staat op het bakbord aan de Amf-zijde van spoor 3%05%
Een aankomende 17800 en vertrekkende 7000 zullen altijd elkaar ergens kruisen, tenzij men besluit de 7000 helemaal tot Dv linkerspoor te laten rijden
 

03-01-2013 16:36:25
Klaasje
Klaasje
Hoe zag robuust Apd er eigenlijk uit? Ik meen dat die ergens op Somda is langsgekomen.  

03-01-2013 16:37:54
daniel81
daniel81
Spoor 1-3 doorgaand, alles >spoor 4 doodlopend aan de Amf-zijde.  

03-01-2013 16:55:56
Klaasje
Klaasje
En daarmee ligt de 17800 dus vrij van de 7000, 1600 en 1700. Zoiets verwachtte ik al.  

03-01-2013 16:59:04
broek53
broek53
Nou nee, de flessnehals is en blijft het Apeldoornsch Kanaal.  

03-01-2013 17:05:39
geert
geert
Ik neem aan dat we van die robuuste toestanden nu wel verlost zijn na de mislukte expirimenten te Hfd en Ass / Transformatorweg Aansl?  

03-01-2013 17:06:36
Klaasje
Klaasje
Robuust spoor kent ook behoorlijk wat projecten die daadwerkelijk ook iets verbeteren.  

03-01-2013 17:15:53
broek53
broek53
Quote
geert (do 03 jan 2013 17:05:39 https://m.somda.nl/forum/11041/p428072/): Ik neem aan dat we van die robuuste toestanden nu wel verlost zijn na de mislukte expirimenten te Hfd en Ass / Transformatorweg Aansl?
Neen, Robuust Spoor is iets anders dan alleen maar wissels saneren. Hfd, sgra en asta zijn getracht te verkopen als winterharde maatregelen, veiligheidsmaatregelen en nog het een en ander, maar niet als Robuust Spoor (met hoofdletters; dat is een verbeteringsprogramma waarbij -niet geheel toevallig- ook wissels sneuvelen en complete sporen verdwijnen, maar ten behoeve van verbetering van bijvoorbeeld rijtijden, opvolgtijden enzo).

Laatst bewerkt door broek53 op 03-01-2013 17:18
 

03-01-2013 18:27:20
michaben
michaben
Met ingang van de dienstregeling 2013 zijn de laatste twee IC's vanuit Rtd richting Ut (voorheen de 20859 en 21791) vervallen, en als laatste IC vertrekt nu officieel de 587 om 23:05. Echter in de praktijk zie ik regelmatig een 12589 als "Extra trein" in de actuele vertrektijden staan om 23:35 van Rtd tot Amf. Inmiddels lijkt de 12589 structureel ingelegd te zijn, in de reisplanner staat deze nu dagelijks vermeld, de vertrekstaten zijn echter nog niet aangepast en vermelden de 12589 nog niet.  

03-01-2013 18:32:30
robbertc
robbertc
Klopt, 12589 en 591 waren per abuis niet gereden. Bijsturing heeft ze de eerste weken geregeld, Dagplan per 1 januari.  

04-01-2013 23:46:35
michaben
michaben
Waren deze slechts vergeten in de dienstregeling of geheel vergeten in de omlopen? In het laatste geval zou men ook het nodige moeten schuiven om niet 's avonds met twee treinstellen te veel te eindigen in Amf en twee te weinig in Rtd. De 580 (die logischerwijs op de 591 zou moeten keren) keert nu volgens mij op de 21401 te Rtd op vrijdag en zaterdagnacht, dus men zal toch wat moeten toveren. Ik neem aan dat men dit met het eerstvolgende wijzigingsblad rechtzet.  

05-01-2013 00:05:53
robbertc
robbertc
Alles is per 1 januari dus al rechtgezet. Moest inderdaad wat getoverd worden, maar dat is niet zo'n probleem.  

05-01-2013 11:38:20
guuglurg
guuglurg
12589 rijdt als 812589 (in het dagplan) weer terug naar Ut, die omloop eindigt dus in ieder geval niet te Amf.  

05-01-2013 12:35:10
koosmat64
koosmat64
Quote
koosmat64 (za 29 dec 2012 18:40:06 https://m.somda.nl/forum/11041/p427463/):
Quote
train85 (za 29 dec 2012 18:19:31 https://m.somda.nl/forum/11041/p427454/):
Quote
b2py (za 29 dec 2012 18:00:49 https://m.somda.nl/forum/11041/p427450/): Toevallig ook 800'en richting het noorden in de middagspits?
Dat durf ik niet te zeggen, wel 3500 van Hrl ri.Ehv.

Kun je mij vertellen om welke treinen het gaat en hoelang dat deze zijn? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Ook niemand anders?
 

05-01-2013 13:40:30
MDDM
MDDM
Als iemand van de planning het je (nog) niet kan vertellen, zal iemand anders het dan ook zeer waarschijnlijk niet kunnen vertellen. Gewoon spotten dus


Gr Joop mcn Lls
 

06-01-2013 12:50:15
b2py
b2py
Hoe gaat het eigenlijk met het bijplaatsen en aftrappen te Asd? Weinig berichten nog over gelezen eigenlijk dus zou je als conclusie kunnen trekken dat het redelijk tot goed verloopt volgens mij.  

06-01-2013 13:14:51
Bert13
Bert13
Voor wat ik zie, lijkt het bijplaatsen van de 800 keurig op tijd te gaan, enkele uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Dus het combineren an sich verloopt goed


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

06-01-2013 19:57:33
BGM104
BGM104
Van:
http://www.nu.nl/binnenland/2997627/ns-verwacht-drukke-maandagspits.html
Quote
Maandag worden opnieuw enkele wijzigingen doorgevoerd om de dienstregeling te ‘verfijnen'. Zo worden de vertrektijden van sommige treinen uit Eindhoven en Vlissingen iets vervroegd.

Ook worden vertreksporen gewijzigd op diverse stations, waaronder die in Apeldoorn, Weesp, Hilversum, Amsterdam en Breda. Daarnaast worden enkele spitstreinen langer gemaakt.


Wp, Hvs en Asd zijn voor zover ik weet hier nog niet besproken.
 

06-01-2013 20:08:48
fugazi
fugazi
Als ik de reisplanner bekijk gaat in Hvs de (1)1600 (Es-)Amfs-Shl van spoor 4 naar spoor 5. Hierdoor kan de 4900 sneller worden binnengenomen en vertrekt deze ook op tijd. De 5800 rijdt er tenslotte op slechts twee minuten achteraan, hierbij wordt de vertrektijd echter bijna nooit gehaald.  

06-01-2013 20:37:21
train85
train85
Andere kant op ook ander spoor te Hvs.  

06-01-2013 22:08:54
Klaasje
Klaasje
Quote
Jurre (zo 06 jan 2013 20:08:48 https://m.somda.nl/forum/11041/p428573/): Als ik de reisplanner bekijk gaat in Hvs de (1)1600 (Es-)Amfs-Shl van spoor 4 naar spoor 5. Hierdoor kan de 4900 sneller worden binnengenomen en vertrekt deze ook op tijd. De 5800 rijdt er tenslotte op slechts twee minuten achteraan, hierbij wordt de vertrektijd echter bijna nooit gehaald.

De seingeving in Hvs staat 2 minuten vertrekopvolging richting Ndb toe als de rijweg van de "volgtrein" met een "door" wordt ingesteld. Anders kom je gegarandeerd boven de 2 minuten opvolging uit.