08-12-2012 16:40:13 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Behalve tabel 55a + 55b en 56a + 56b. |
08-12-2012 16:57:20 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Probeer de volgende Linken is: 55A: http://www.ns.nl/spoorboekje/55a.pdf 55B: http://www.ns.nl/spoorboekje/55b.pdf 56A: http://www.ns.nl/spoorboekje/56a.pdf 56B: http://www.ns.nl/spoorboekje/56b.pdf Mvg. Bart |
08-12-2012 17:45:39 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
OP vrijdag 7 december de gratis geprinteversie spoorboekje gevraagd bij de klantenservice van de NS, telefonisch. In de loop van week 50 zou ik deze in mijn bezit hebben. |
08-12-2012 17:55:42 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Een kennis van mij belde vandag met de mededeling dat ze niet meer geleverd worden. Waarschijnlijk is er een maximaal aantal beschikbaar. Verder viel het mij op dat de ICE,s en INt,s via Emmerich, van 20 juli t/m 1 september, omgeleid worden via Vl. Wat gaan we doen aan het spoor waarvoor er een lange omleding nodig is? Groeten, Fred Laatst bewerkt door fred67nl op 08-12-2012 17:57 |
![]() |
advertentie |
08-12-2012 17:56:08 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Nu lukt het wel.%02% Vreemd...%03% |
08-12-2012 18:10:48 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
Quote Van 20 juli tot en met 1 september 2013 zijn er werkzaamheden tussen Emmerich en Dinslaken. Alleen ICE 125 (Amsterdam vertrek 12.34) en ICE 226 (Amsterdam aankomst 11.25) kunnen via Emmerich blijven rijden. (Bron: DB). |
08-12-2012 18:30:27 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote De link op ns.nl is gewoon foutief, maar met een beetje logica komen we er wel. Mvg. Bart |
08-12-2012 18:33:09 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Wanneer ik tabel 4a/b download mis ik de serie 15400 in de zomer. Vervallen of komt er een aanvulling t.z.t. ? |
08-12-2012 21:23:46 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Zie hier al wat Actuele vertrektijden van stations waar het nodige gaat veranderen na vannacht: Vlissingen (van Sprinters naar IC's, andere bestemmingen) 21:49 Amsterdam Centraal 2 Intercity 2180 22:12 Roosendaal 3 Sprinter 12182 23:12 Roosendaal 3 Sprinter 12186 07:09 Groningen 2 Intercity 12633 07:39 Lelystad Centrum 1 Intercity 2635 08:09 Lelystad Centrum 3 Intercity 2637 08:39 Lelystad Centrum 1 Intercity 2639 Arnemuiden (van Sprinters naar IC's) 22:35 Vlissingen 2 Sprinter 12177 23:23 Roosendaal 1 Sprinter 12186 23:35 Vlissingen 2 Sprinter 12181 00:35 Vlissingen 2 Sprinter 12185 07:20 Groningen 1 Intercity 12633 07:50 Lelystad Centrum 1 Intercity 2635 08:20 Lelystad Centrum 1 Intercity 2637 Ommen (de kruisingen zijn verlegd van Omn naar Dl en Mrb) 21:15 +7 Emmen 1 Sneltrein 3871 21:16 +5 Zwolle 2 Stoptrein 8078 21:43 Emmen 1 Stoptrein 8073 22:15 Emmen 1 Sneltrein 3875 22:16 Zwolle 2 Stoptrein 8082 (...) 08:08 Emmen 2 Stoptrein 8017 08:23 Zwolle 2 Stoptrein 8030 08:38 Emmen 2 Sneltrein 3819 08:53 Zwolle 2 Sneltrein 3832 Dronten (nieuw Sprinterstation, maar mag beginnen met een IC te verwelkomen) 07:56 Groningen 4 Intercity 721 08:14 Amsterdam Centraal 1 Sprinter 4624 08:26 Leeuwarden 4 Intercity 12623 08:44 Amsterdam Centraal 1 Sprinter 4626 |
08-12-2012 21:54:18 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
Quote Ze worden pas in de zomer ingelegd. |
08-12-2012 23:26:29 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Spoorvernieuwing, hierdoor enkelspoor beschikbaar. DB Netz geeft er de voorkeur aan om hier goederen, RE verkeer en 1 ICE per richting per dag over heen te sturen. Hoogseizoen voor ICE gaat hiermee verloren. |
09-12-2012 10:07:26 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Als ik de reisplanner mag geloven gaat de nieuwe dienstregeling in Limburg morgen pas in: 6900 rijdt nog gewoon op oude tijden, er rijden 2 IC's per uur en er rijdt een pendel-IC Sittard - Heerlen op de tijden van 2012![]() Edit: Ik zie het al: geplande werkzaamheden. Ik dacht dat ze dat nooit deden in het weekend van de nieuwe dienst? Laatst bewerkt door RoelZ1 op 09-12-2012 10:10 |
09-12-2012 10:27:40 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Vanochtend mochten de eerste IC's naar respectievelijk Gn en Vs vanaf Zl vanaf spoor 7 vertrekken, binnen een tijdsbestek van 1 minuut. Geen idee hoe dat in de praktijk is gegaan, maar lijkt me niet handig. |
09-12-2012 14:04:58 | ||
---|---|---|
Erikvd12
![]() |
Net op het station even wezen kijken hoe het was. Alle 4 de treinen VIRM! Gaat er nog ICMm rijden, of is Swk ook definitief VIRM-station? |
09-12-2012 14:39:53 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote 1 LM trein naar spoor 7 en dan daar splitsen in 2 treinen gaat toch prima? Dagelijkse kost bij de opstart op de grotere stations. |
10-12-2012 09:10:17 | ||
---|---|---|
qj7141
![]() |
Quote Je hebt in principe gelijk, alleen is het wat sneu voor de reizigers die dan op het verkeerde moment op hun trein staan te wachten. Bijvoorbeeld richting Groningen is het vertrek eerder dan nu is gepubliceerd. Er is dus tijd nodig om de reisinformatie op orde te hebben. |
10-12-2012 14:18:59 | ||
---|---|---|
jackbos
![]() |
Ik lees net op RTL Tekst (p 132) dat de langst ononderbroken rit nu zou gaan vanaf Vlissingen via Amsterdam naar Groningen. Klopt dit eigenlijk? |
10-12-2012 14:21:22 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
20:09 + Vlissingen 3 Roosendaal Intercity (NS) 20:12 + Vlissingen Souburg 20:16 + Middelburg 20:20 + Arnemuiden 20:31 + Goes 20:36 + Kapelle-Biezelinge 20:42 + Kruiningen-Yerseke 20:47 + Krabbendijke 20:51 + Rilland-Bath 21:00 + Bergen op Zoom 21:13 + Roosendaal 21:36 + Dordrecht 21:46 + Rotterdam Blaak 21:52 + Rotterdam Centraal 21:57 + Schiedam Centrum 22:05 + Delft 22:13 + Den Haag HS 22:16 + Den Haag Laan v NOI 22:27 + Leiden Centraal 22:43 + Schiphol 22:50 + Amsterdam Lelylaan 22:54 + Amsterdam Sloterdijk 23:07 + Amsterdam Centraal 23:30 + Almere Centrum 23:49 + Lelystad Centrum 00:41 + Zwolle 00:57 + Meppel 01:09 + Hoogeveen 01:18 + Beilen 01:28 + Assen 01:40 + Haren 01:45 + Groningen Europapark 01:48 + Groningen |
10-12-2012 14:22:38 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Met behulp van wat onderhoudsroosters tussen Zl en Gn wordt het vanzelf de allerlangste!![]() |
10-12-2012 14:25:52 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Zou de hc ook een extra fles water meekrijgen om de keel te spoelen nadat hij bij nadering van elk station dat lijstje op heeft gedreund?![]() Voor Souburg moet hij dan net na vertrek in Vlissingen al beginnen ![]() Laatst bewerkt door mren op 10-12-2012 14:26 |
10-12-2012 17:58:51 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Hij spare zich beter de moeite. Tot Rtd heeft het alleen zin om bestemmingen tot Lelystad om te roepen; voor de rest is overstappen sneller.![]() |
10-12-2012 18:51:10 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Quote Beter van niet want hij kan onderweg moeilijk even gaan plassen en vijvenhalf uur afknijpen is best wel lang. ![]() |
10-12-2012 19:56:37 | ||
---|---|---|
RoelZ1
![]() |
Die trein wordt natuurlijk niet met SLT gereden he![]() |
11-12-2012 11:05:07 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Ik zie nu pas dat de 11600 op zichzelf keert de Amfs, met een kering van 7 minuten. Dat is wel erg krap hoor. De 11635 werd bijvoorbeld 7 minuten te laat voorgerangeerd (als 71635) te Shl, +8 in Amf, en dan heeft de 11634 dus ook alweer vertraging... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
11-12-2012 11:21:09 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
De lijst met wel erg krappe kering is ook nog eens wel wat groter.. 11700 / 11600 te Amfs 7 minuten 12700 / 700 te Gvc 8 minuten 6800 te Mtr 4 minuten 1500 te Dv 6 minuten 2800 te Ut 4 minuten 5700 / 4900 te Ut 5-6 minuten ... |
11-12-2012 18:23:39 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Ik heb voor mezelf een lijst gemaakt van treinen die met twee of meer HC's rijden. Bij VIRM rijden treinen met twee HC's met dubbele stellen. Hier de lijst: http://members.home.nl/marcvdijk/inzet_HC_2013.txt Laatst bewerkt door mvd op 11-12-2012 18:24 Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
11-12-2012 18:45:17 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Quote Dit was goed te merken vandaag, de 2800 reed vrijwel de gehele dag met vertraging, en werd regelmatig opgeheven door te grote vertraging. Ze werd vanmiddag de vertraging van de 2852 van +16 minuten 'opgelost' door de 2863 en 2858 op te heffen, en effectief dus de 2852 op de 2869 te laten keren door deze anderhalf uur achteraan Rtd spoor 13 te stallen. |
11-12-2012 23:37:29 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
QuoteWaarom heb je die lijst gemaakt als ik vragen mag? Gr Joop mcn Lls |
12-12-2012 00:16:55 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Bijvoorbeeld voor omloopreconstructies. Edit: Ik vond vandaag een leuke kleurplaat in Op de Rails waarin de DRGL2013 grafisch staat afgebeeld, inclusief treinserienummers ![]() Laatst bewerkt door mren op 12-12-2012 00:21 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-12-2012 00:28:36 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
En daarvoor heeft ie de hc diensten nodig?![]() Naja, mvd geeft zelf misschien wel het antwoord. Gr Joop mcn Lls |
12-12-2012 07:50:06 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Bij al het dubbeldeksmaterieel geldt 1 treinstel per HC, dus voor treinlengtes is dat wel erg makkelijk ja![]() |
12-12-2012 08:44:23 | ||
---|---|---|
mvd
![]() |
Het antwoord is inderdaad al gegeven. De treinen die met VIRM rijden en twee HC's aan boord hebben bestaan uit twee treinstellen. Zo is eenvoudig te zien welke treinen met dubbele stellen rijden. |
12-12-2012 11:05:08 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Ga er maar niet al te hard vanuit. Tegenwoordig hebben de hc's geen C-tje meer, maar zijn TPS2![]() ![]() Gr Joop mcn Lls |
12-12-2012 11:36:30 | ||
---|---|---|
raoul
![]() |
Zeker dat we ook nog wel c-tjes hebben. Dan ben je alsnog te veel gepland op die trein. Planning geeft aan deze trein heeft 2 HC's nodig, 1ste is chef trein volgens de planning (hoeft hij niet daadwerkelijk te zijn, 2de TPS2, 3de of meer hebben een C-tje! Werkzaam bij de NS International ICE / ICB |
12-12-2012 11:42:08 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Tijdens de winterdienstregeling vorige week, vroeg een collega (HC) aan mij waarom zij een slagje Amr-Hdr moest maken, zowel heen als terug met een C-tje. Maar waarom kon ik ook niet verklaren. Laatst bewerkt door ZJ37 op 12-12-2012 11:42 |
12-12-2012 11:48:02 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Foutje uit plansysteem voor herplannen voor de volgende dag, is dan per ongeluk overheen gekeken maar als die HC ff bijsturing belt kan dat slagje gewoon verwijderd worden hoor. |
12-12-2012 11:56:52 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Zou daar tijdens een aangepaste drgl niet al te snel vanuit gaan ![]() @Raoul, Klopt! Zag net een kaartje met 2x en C. Is inmiddels al aangepast ![]() Gr Joop mcn Lls |
12-12-2012 11:58:40 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Heb hem zelf gemaakt dus weet het wel zeker hoor![]() |
12-12-2012 20:08:01 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Geen leuk artikel, maar hij hoort erbij: de top 10 klachten over de nieuwe dienstregeling. Met name rondom Amf valt op en zeker de nummer 1: de vervallen IC-stop te Almb. Voorspelbaar was ook het gesukkel in Zeeland, daar maak je meer mensen ongelukkig dan gelukkig mee. Buiten de prijzen valt Arriva op Ah-Ww, maar ik denk dat de reizigers daar na jaren ellende allang meldingsmoe zijn. http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/12_december/12/binnenland/record-aantal-klachten-nieuwe-dienstregeling-ns.xml Laatst bewerkt door ZJ37 op 12-12-2012 20:09 |
13-12-2012 10:35:30 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Vanmorgen ook nog een item in het vroege NOS-Journaal (vanaf 1:20): http://nos.nl/uitzendingen/5999-nos-journaal-13-december-2012-1000u.html Laatst bewerkt door ZJ37 op 13-12-2012 10:35 |
14-12-2012 11:44:51 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Er gaan dus een aantal treinen verlengd worden maar dan neem ik aan dat er hier en daar ook wat korter gemaakt gaat worden. Klopt dat? |
14-12-2012 11:49:06 | ||
---|---|---|
maxim
![]() |
Tenzij men ergens een blik treinen weet open te trekken, lijkt me dat een logische conclusie. |
14-12-2012 14:25:55 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Ik weet nog wel wat stammen ICRm op de Dgr te liggen![]() Laatst bewerkt door Bert13 op 14-12-2012 14:26 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
14-12-2012 14:32:56 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
In Sittard word er niet meer gekoppeld en ontkoppeld vanwege de IC Maastricht/Heerlen. Er rijden nu enkele dubbeldekkers. Wordt dit gekoppel nu in Eindhoven gedaan? Vanwege enventueel extra stellen er bij of eraf. |
14-12-2012 14:34:05 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Enkele treinen in de 800-serie worden inderdaad in Ehv of Asd versterkt, verkort. Maar het gros rijdt met enkele stellen. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
15-12-2012 15:53:17 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De situatie in Bd met binnenkomen op spoor 3 met de Fyra en de daar achter zittende 3600 naar Zl is aangepast: de 3600 lijkt nu structureel van spoor 2 te vertrekken. Overigens houd je hiermee nog wel de 3600 en Fyra in elkaars vaarwater zitten aan de Tilburgse kant, maar de 3600 hoeft in ieder geval niet meer buiten het station te wachten. |
15-12-2012 20:21:03 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Heb weer een lijstje gemaakt van de (geplande) lengte van alle NSR treinen (geen LM-ritten), op basis van de HC-diensten (zelfde als mvd heeft gedaan), met toevoeging van enkele exacte lengtes m.b.v. de vertrekstaten. Daarnaast heb ik ook de risicotreinen gebruikt om het overzicht aan te vullen (bij risicotreinen staat geen TPS2, daarom ook de vraagtekens bij sommige treinen). http://www.mediafire.com/?uo1pgaao5xz8yhf |
15-12-2012 20:35:22 | ||
---|---|---|
Ht
![]() |
trein 1975 is wel erg optimistisch voor buiten de spits, bovendien passen geen 13 bakken aan het perron van Dt laat staan Bd en Tb. zelfde met de 1953, beetje vreemd. |
15-12-2012 20:39:40 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ziet er prima uit, ik heb wel een vraagje: hoe kan je aan de hand van de vertrekstaten bepalen of iets bijvoorbeeld een VIRM-IV is of een VIRM-VI? |
15-12-2012 20:45:18 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Nee, ik snap dat 8-13 wagons een ruime marge is, maar dit bestand is vooral automatisch gemaakt en heb niet zo snel gekeken naar de perronlengte. Wat betreft de vertrekstaten: bijvoorbeeld de IC's vanuit Ut in de richting Ah vertrekken onregelmatig van 14/14b. Op 14b passen max. 4 wagons, dus een trein van 14b moet wel een viertje zijn. Aangezien de voorkeur (blijkbaar) uitgaat naar slechts de helft van het perron gebruiken, zullen de treinen die op heel 14 zijn ingepland een 6je (of groter) zijn![]() In de praktijk blijkt dit bijna altijd te kloppen, zie ook spots van de treinen waarbij 4 of 6 wagons staat. Laatst bewerkt door guuglurg op 15-12-2012 20:47 |
15-12-2012 20:52:43 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Zowel 1953 als 1975 rijden met 2 stellen ICM |
15-12-2012 21:06:43 | ||
---|---|---|
guuglurg
![]() |
Doordeweeks zijn ze in ieder geval gepland met minimaal 8 bakken. Dat kunnen dus ook 2 stellen zijn![]() |
15-12-2012 21:11:08 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
idd,heb eigenlijk met de nieuwe dienst nog niet goed erop gelet,voor 9 dec was het meestal een 3 en een 4 of 2 3en |
15-12-2012 23:11:30 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteThanks voor de tip! Daar moet ik wel wat mee kunnen doen voor de automatische omlopenreconstructie%02% |
![]() |
advertentie |
15-12-2012 23:11:55 | ||
---|---|---|
Ht
![]() |
Nog een tip: 3600 rijd maximaal met een TD-7 ICRm ipv TD-10. |
16-12-2012 11:28:12 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Compimenten voor het werk. Alleen heeft niet iedereen de allerlaatste versie van Office. ![]() Ik denk wel dat het lukt om te openen met OpenOffice maar die werrk helaas niet op mijn computer.%04% Groeten, Fred |
16-12-2012 11:33:31 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Daarvoor kun je deze update van microsoft downloaden, dan werkt het vanaf office 2000: http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=3 |
16-12-2012 21:46:28 | ||
---|---|---|
FST
![]() |
Volgens de media gaan vanaf januari tussen Den Haag en Amsterdam andere treinen rijden die plek bieden aan meer reizigers. Om welk materieel gaat het dan? En betreft dit alleen de 2100, of ook de 2200 en 2600 en de sprinters 5700 en 6300? |
16-12-2012 21:49:42 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
De 2600 rijdt al met VIRM dus daar valt qua zitplaatsen niet meer zo veel te verbeteren. Mogelijk komt er meer VIRM in de 2100 of 2200 en gaat DDZ ergens anders rijden. Het SLT zie ik nog niet zo snel verdwijnen uit de 5700 en 6300. Andere manieren om met "ander" materieel meer capaciteit te hebben weet ik zo snel niet. Laatst bewerkt door AlbertP op 16-12-2012 21:50 |
16-12-2012 21:53:41 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Ik ben de 7400 aan het checken en zie dat de 7408 op Dinsdag en Woensdag maar tot Asb (Ut-Asb) rijden en niet tot Asd. Wat is daar de achterliggende reden voor? Wel is er een 27408 en 27417 te vinden in de treinnummerlijst. Laatst bewerkt door bart84 op 16-12-2012 21:55 Mvg. Bart |
16-12-2012 22:42:38 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Zie een reisje in de reisplanner: op Asb overstappen van spoor 2 naar spoor 3. Zie ook de eerste pagina van dit topic, eenzelfde constructie is bedacht op Ass met de 5484/25484, 6384/26384, 24899/4899, en nog enkele treinen. Iets met onderhoudsroosters ofzo. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-12-2012 23:08:37 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Voor de tegenrichting: op Asb overstappen van 3 naar 2. Met precies dezelfde aankomst- en vertrektijden. Blijkbaar keert dan 7408 op 7417, terwijl tegelijkertijd 27417 keert op 27408. |
16-12-2012 23:42:07 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
In de dienstroosters van Asd en Ut staat die overstap niet zo. De Mcn van de 27417 mag weer terug naar 27408. De Mcn van de 7408 mag weer terug met de 7417. Blijft een rare constructie. Mvg. Bart |
17-12-2012 00:34:33 | ||
---|---|---|
wadloper96
![]() |
Ik las op internet over de klachten over de nieuwe dienstregeling. Het valt me op dat mensen in het oosten liever de serie 1500 pakken dan de overige noord-oost. Waarom rijd deze trein eigenlijk maar een paar slagen naar Apd en Dv? Deze trein zit altijd propvol en sluit ook nog in Apd aan op de 17800 en te Dv op de 3600. Ook de bustijden sluit die aan op de 1500. Is het niet handiger om deze altijd door te laten rijden naar Dv? Dan is klacht van het lange overstap te Dv of Apd verleden tijd. 26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P |
17-12-2012 00:41:42 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Tsja, we kunnen ook wel zes keer per uur tussen Rsd en Vs gaan rijden, dan sluit dat vast ook wel ergens voor sommigen beter aan. |
17-12-2012 00:48:22 | ||
---|---|---|
wadloper96
![]() |
Opzich gaat de reizigers van Dv en Apd naar Amf sterk achteruit en moeten ze langer wachten buiten de spits. Ik heb ook op meer punten een agument voor bijvoorbeeld weer een sprinter Rsd-Vs. 26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P |
17-12-2012 12:22:58 | ||
---|---|---|
wiedijk
![]() |
Nog iets opmerkelijks aan deze wijziging: de 37478 en 37482 rijden op zon- en feestdagen v.a. Gn v 19.50 resp. 20.50, maar op werkdagen alleen Bp v 20.13 resp. 21.13, Lw a 20.38 resp 21.38! Hiermee wordt na 20.00 tegemoet gekomen aan de Friese reiziger die beslist met de 12700 uit Lw verder moet, de overstap naar de 12500 is helemaal ideaal. Ben benieuwd hoe Arriva dat omlooptechnisch oplost, meest praktisch lijkt me een stel meesturen met de 37361 naar Gn, in Bp aftrappen, als 37478 terug naar Lw, en dan met de 37365 nog 's meesturen. |
17-12-2012 13:44:09 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Station Leidsche Rijn per 9 juni open, er stoppen daar dan twee treinen per uur. Vanaf 9 juni komt er ook een kwartiersstoptreindienst tussen Wd en Ut echter in Leidsche Rijn stoppen er dus slechts 2 treinen per uur, de tussendienst keert op Molenvliet en stoppen alleen te Woerden, Vleuten en Terwijde. Zie http://www.randstadspoor.nl/default.asp?action=bericht&id=128 |
17-12-2012 14:34:33 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Is het niet zo dat juist die sprinter naar Molenvliet gaat stoppen op Leidsche Rijn, en de sprinter naar Den Haag niet? |
17-12-2012 14:45:00 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Kan maar hoe ga je dit doen in de daluren, de Haagsche Sprinters de stop over laten nemen? |
17-12-2012 14:51:03 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Het probleem is dat de sprinter 9800 naar Den Haag geen ruimte voor een extra stop (die kan niet 2 minuten eerder weg uit Ut omdat deze dan te dicht achter de 2800 komt te zitten.) Daarom komt er een nieuwe serie 6100 die wel in Leidsche Rijn stopt. 's Avonds en in het weekend, als er geen 2800 rijdt tussen Ut en Gd, kan de 9800 wel extra stoppen en hoeft de 6100 dus niet te rijden. |
17-12-2012 15:03:56 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Blijft de vraag wie er overdag (tussen pak 'm beet 9 en 16) in Utlr gaat stoppen? Er is dan geen 6100, dus blijft de 9800 over. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
17-12-2012 15:06:29 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
ik zie nergens in het bronartikel dat de 6100 alleen in de spitsen gaat rijden? Of rijdt het dan alleen Ut-Gdm in de spits en buiten de spits Wd-Ut? (analoog aan de 17400) |
17-12-2012 15:13:21 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Ik had begrepen dat de 6100 zou gaan rijden op maandag t/m vrijdag, tussen (pak en beet) 6.00 uur en 21.00 uur, en dat deze alleen rijdt op Ut-Utlr-Utt-Vtn-Wd(-Wdmv), dus niet op Ut-Gdm. Buiten deze tijden stopt de 9800 ook op Utlr. Oftewel precies wat reisthijs al zei. ![]() Martijn |
17-12-2012 15:25:28 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Ik dacht dat het doorkoppelen van de sprinters Ut-Gdm en Ut-Wd pas zou gaan gebeuren als DSSU klaar is |
17-12-2012 16:10:59 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Quote En aangezien dan de 2800 niet meer rijdt (ma/vr, zazo niet op Gd-Ut), past dat met de 9800 ook weer%02% Bij twijfel: gebruik beton. |
17-12-2012 16:43:16 | ||
---|---|---|
fred67nl
![]() |
Quote Bedankt voor de tip. Het was mij niet bekend. Heb het programma geinstaleerd en werkt prima.%02% Groeten, Fred Laatst bewerkt door fred67nl op 17-12-2012 16:43 |
17-12-2012 17:20:04 | ||
---|---|---|
zugführer
![]() |
Quote En toch vind ik het een beetje raar dat ze zo'n constructie bedenken. Als je een nieuw station opent probeer je toch meteen zoveel mogelijk reizigers te trekken en het dus zo aantrekkelijk mogelijk te maken door er elk kwartier een trein te laten stoppen? Zeker als die er al langs komt... Zelfde verhaal bij A'dam Science Park destijds en Hoevelaken sinds de nieuwe dienstregeling. Nu start je eigenlijk steeds met een halve dienstregeling waardoor je een nieuw station niet echt heel aantrekkelijk maakt... En voor Leidsche Rijn betekent dat ook nog eens een verschuivend patroon 's avonds ten opzichte van overdag. |
17-12-2012 17:30:38 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Ik denk dat het wachten is op viersporigheid Utlr-Ut, dan ben je van het probleem met in de weg zittende 2800 af. |
17-12-2012 17:45:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteTsja, dat krijg je als je een project niet afmaakt, nietwaar (viersporigheid, bedoel ik). Wat mij brengt op de vraag waarom Hoevelaken eigenlijk maar met een halfuurdienst bedacht wordt. De dienstregelingstijd van beide treinseries tussen Amersfoort en Barneveld Noord is zo te zien gelijk en er zit niets achter of voor de pendel naar Bnc dat maakt dat deze Hoevelaken moet overslaan. |
17-12-2012 18:57:02 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Op Amf-Bnva zit er volgens het tijdwegdiagram een goederenpad achter op 3/4 minuten, en in de andere richting ook (maar dan alleen in de spits). |
17-12-2012 22:50:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeker, maar dat neemt niet weg dat de wel in Hvl stoppende en de niet in Hvl stoppende series precies dezelfde rijtijd hebben tussen Amf en Bnva/Bnn. Daarom snap ik dus niet dat de ene wel en de andere niet stopt. |
17-12-2012 22:55:13 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Dat had je vroeger ook met het overslaan van Visvliet om de 2 uur. De rijtijd Gk-Bp was met en zonder stop gelijk. En misschien ook met het elk uur overslaan van Hulshorst en Soestduinen met de 5600. |
18-12-2012 00:08:22 | ||
---|---|---|
zugführer
![]() |
Maar waarom kon het in Assp eerst niet en nu opeens wel? Utl heeft ook lang maar 2 treinen per uur gehad, waarom kon het vanaf 2008 opeens wel elk kwartier? Ik krijg daar een beetje het gevoel van dat men zich nogal makkelijk neer legt bij het overslaan van stations... Laatst bewerkt door zugführer op 18-12-2012 00:08 |
18-12-2012 00:10:39 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
De 3900 moest extra uitgebogen worden bovenop de 5 minuten die die al uitgebogen was om met de 5800 te kunnen stoppen bij Assp. Doordat de dienstregeling een andere opzet heeft gekregen is er meer ruimte ontstaan. |
18-12-2012 10:50:58 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Quote Zeker niet want die trein lag bij vertrek uit Amf asymetrisch door deze verschullende stops |
18-12-2012 12:47:22 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Was dat wellicht om ruimte te maken voor een goederenpad of iets dergelijks? Maar goed, dat was toen.![]() |
18-12-2012 13:44:17 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
voor de volg- en voortreinen van de Noord-Oost, meen ik. |
18-12-2012 21:21:11 | ||
---|---|---|
gummbahla
![]() |
De verhoging van de IC-frequenties ten zuiden van Ehv heeft vooralsnog weinig voordelen voor de reizigers uit Mt. De aansluitingen van de 6800 op de 3500 en omgekeerd worden bedroevend weinig gehaald, waardoor effectief een soort van halfuursdienstregeling overblijft. Bij vertraging (al is het maar 2 minuten) kun je de overstap sowieso vergeten, maar zelfs als de treinen op tijd rijden is het nog een uitdaging. Het helpt uiteraard niet dat er in Std een half perron á 350m moet worden afgelopen om van de ene in de andere trein te komen. Handiger was een cross-platform overstap geweest. Vandaag was de 3557 met een kleine + te Std aangekomen, maar de 6857 wachtte zowaar. HC van de 6857 was hierover weer niet te spreken, want daardoor ging de kering van 4 min te Mtr weer de mist in... Kan er links en rechts niet een minuutje geschoven worden om het geheel wat robuuster te maken? Of wellicht zelfs een cross-platform overstap (maar dat zal waarschijnlijk te 'onveilig' zijn met de kruisende 800en...) |
18-12-2012 21:39:34 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Zo werkte het tot halverwege het eerste decennium van deze eeuw ook, toen was het ook geen probleem een crossplatform ervan te maken (weliswaar maar twee keer per uur, geen vier, mss zit daar de crux). |
19-12-2012 22:50:58 | ||
---|---|---|
gummbahla
![]() |
Heb de spoorbezetting even uitgewerkt voor een cross-platform overstap (http://imgur.com/qfXRv ), en het zou eigenlijk prima moeten passen... |
20-12-2012 06:22:04 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteEn volgend jaar kan het ineens wel: volgens het AD/Amersfoortse Courant gisteren gaan er vanaf 6 januari in de spits vijf extra treinen op Hvl stoppen. Dat moeten dan wel 31400en zijn. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-12-2012 08:44:41 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Het besluit over de capaciteitsverdelinng is het laatst aangepast. Nu is het zo dat regionale reizigerstreinen in de spits een hogere prioriteit dan goederen hebben. Er wordt teruggevallen op dat besluit als men niet uit de onderhandelingen komt. |
20-12-2012 11:42:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik herhaal mijzelf, maar uit de dienstregelingsgrafieken kan ik geen conflict halen dat zou optrden als alle treinen van de Valleilijn in Hoevelaken stoppen. |
20-12-2012 12:16:02 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Tsja in beide richtingen zit-ie vier minuten voor het cargopad. Dus ik kan me indenken dat een cargo daar wel last van heeft. Maar aan de andere kant; als die tussenruimte werkelijk niet kán, kan er in heel Nederland waarschijnlijk geen cargo meer rijden. |
20-12-2012 12:54:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Krek, en hij heeft dezelfde rijtijd als de andere treinserie die wel in Hvl stopt. |
20-12-2012 13:29:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Het enige dat ik kan bedenken is dat het volgens de nieuwe plannormen een conflict veroorzaakt richting Amf (31400 Hvl v .12) met cargo (Hvl d .15) en dat moet 4 minuten zijn tegenwoordig. Maar ja, als je de grafiek verder bestudeert dan zitten er wel andere conflicten in die hiervan weer afwijken, danwel zijn geaccordeerd na een berekening (dat weet ik ook niet allemaal uit mijn hoofd). |
20-12-2012 16:21:30 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Quote En die is mogelijk krap want de 31400 doet in drgl 2013 een minuut korter over Bnn-Amf dan in drgl 2012. |
20-12-2012 16:29:30 | ||
---|---|---|
nougo
![]() |
Er zitten wel meer nadelen aan. (maar niet meer dan voordelen he, ik wil het ook zeker niet omdraaien). Qua spoorplanning in Sittard moet het gemakkelijk kunnen wat je hierboven schetst dat pastte inderdaad jaren geleden ook, met diverse parallelausfahrten bij een vertraging. Maar er is meer aan de hand: - De Kering van 4 !! minuten in Maastricht Randwijck voor de 6800 lijkt gewoon een paar minuten te krap. Als NSR hier nou eens zou keren op de Veolea naar Heerlen en veolea op NSR..... ![]() - De 800én zitten ten zuiden van Ehv nogal vol, in vergelijking met de 3500. Hierbij wreekt zich het ontbreken van een intercity kwartierdienst in Ehv richting Tilburg en verder, hetgeen de 800 hier a priori drukker houdt dan de 3500 serie. Grtz, Noud Laatst bewerkt door nougo op 20-12-2012 16:41 |
20-12-2012 16:34:49 | ||
---|---|---|
BjarneK
![]() |
Quote Houden we het wel realistisch? |